23. august 2017

Rune Selsing: Jelved er ‘en alkymist, der mener, at de borgerlige har ødelagt hendes opskrift på guld’

Fremskridtstroen er blevet en erstatningsreligion, men gudskelov bliver der færre og færre ‘true believers’. Rune Selsing i topform – Måske går det bare ad helvede til.

“Det skal nok gå! Troen på en bedre fremtid ligger dybt os. Så dybt, at det betragtes som validt at henvise alene til et årstal til støtte for sin påstand. ‘Vi skriver altså 2017,’ og hvis man føler sig som et stort (pige)barn skal man da have lov at gå til pigeballet, selvom man objektivt set er en mand på 48 år, der hedder Preben. Årstalsargumentet bygger på en forestilling om, at verden bevæger sig i en bestemt retning. Noget med en stor verdensstat, med udviskede kønsroller, flydende arbejdstider og ingen tro.

I mange år har de venstreorienterede forstået sig selv som ‘progressive’. De går ind for fremskridtet i modsætning til de reaktionære borgerlige, der vil bekæmpe Udviklingen. Torben Bramming har kaldt den tro på Fremskridtet for Den moderne myte. …

Husk det, kære venner, når I taler med multikulturalister. Det er er ikke en rationel samtale om kendsgerninger, men deres tro I sætter spørgsmål ved. Når Marianne Jelved hævder, at det ikke er hendes, men de borgerliges skyld, at integrationen er slået fejl, skal I ikke opfatte hende som en rationel diskussionspartner. Hun er snarere en mosekone, shaman eller en alkymist, der mener, at de borgerlige har ødelagt hendes opskrift på guld.

… De forstår ikke, at civilisationen er skrøbelig. At fred ikke er givet. At moderniteten ikke er en guddommelig kraft, der redder os fra det multikulturelle eksperiment.”

Oploadet Kl. 02:56 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/86635/trackback

18 Comments »

  1. “Det er er ikke en rationel samtale om kendsgerninger, men deres tro I sætter spørgsmål ved.”

    Det er jo sandt, at når en bestemt politisk opfattelse er blevet en del af folks identitet, kan man lige så godt stoppe en rationel diskussion med det samme. Jelved er så langt ude, at det er skræmmende at tænke på, hun i årevis var en central figur i styringen af Danmark

    Kommentar by BB — 23. august 2017 @ 03:15

  2. Det er nye tider kim -…..som god gammel raidkal !!

    https://www.youtube.com/watch?v=2xG2lmWetCk

    Kommentar by peter rytter larsen — 23. august 2017 @ 05:08

  3. du sletter national konservative post

    STOP —

    kommer af sig selv for Europas ungdom………

    defend europe

    LUK DR
    TV

    Kommentar by peter rytter larsen — 23. august 2017 @ 05:17

  4. Overskriften er et glimrende billede af Helved, Pestager, Hans Gammeltoft Hansen og resten af det radigale pak.

    Kommentar by Nielsen — 23. august 2017 @ 08:13

  5. Det billede er købt! Hatten af for Rune Selsing, der med så få ord for sagt, hvad tusind ord vanskeligt formår.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 23. august 2017 @ 08:21

  6. I øvrigt er der rent konceptuelt ikke forskel på vor tid og forne tider. Der er blot tale om nye dogmer og nye dårskaber. Konstruktivismen og utopismen følger dybest set det samme, gamle makrohistoriske og arketypiske mønster. Forstået af få, og derfor bevidstløst gentaget.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 23. august 2017 @ 08:28

  7. Jeg tænker af og til om der er en sammenhæng mellem Marianne Jelveds og Angela Merkels udseende og deres politiske standpunkter?

    Alle bliver jo ældre og mindre fysisk tiltrækkende men ville verden have set anderledes ud hvis de damer havde været mere klassisk smukke? Eller ændres ens udseende automatisk i retning af træt blodhund når man er multulturel?

    Kommentar by redneck — 23. august 2017 @ 08:34

  8. Nej Redneck, der skal også nok være nogle rige enker i store, hvide villalejligheder med flygel, der har både skarp ansigtsprofil – og æstetisk “humanistisk” inklination.

    Men multikulti politikere er utvivlsomt dømt til at blive grimme – for de holder sig ikke blot virkeligheden fra livet, men herser med den med lodret løgn og fornægtelse. Vold på Indrestemmen gør næppe smuk.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 23. august 2017 @ 10:36

  9. @8, ja, du har nok desværre ret. Kom i tanke om Ulrikke Toft Simonsens og hendes præmieneger Lord Siva…
    http://www.uriasposten.net/archives/86395

    Kommentar by redneck — 23. august 2017 @ 10:47

  10. Jelved medgav i realiteten i går i et genmæle i JP, at islamisk indvandring har været en katastrofe, men holdt fast i, at de radigale intet ansvar har i den anledning.

    http://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE9805772/jelved-jp-vildleder-groft/

    Jeg har tænkt på om Jelveds opførsel mon kunne skyldes langvarig demens i en form, hvor den ramte ikke udadtil viser nogen umiddelbare tegn på demens. Årsagen kunne f.eks. være et alkoholforbrug, muligvis ikke isoleret set bemærkelsesværdigt højt, men dog langt over hvad netop dén person kan konsumere sundhedsmæssigt forsvarligt.

    En forklaring med alkohol relateret demens er måske ikke helt ved siden af:

    16. juni 2007:
    “…og støvende alvor, når hun er på i fjernsynet eller står på talerstolen. En maske, der uden for rampelyset står i skarp kontrast til lun humor og appetit på whisky og store fadøl langt ind i de små timer for eksempel under partiets landsmøder.”

    http://nyheder.tv2.dk/article.php/id-7277064:jelved-klapper-h%C3%A5ndtasken.html

    Sep 6, 2016
    Marianne Jelved afslører: Jeg drikker et glas whisky, før jeg går i seng.

    http://www.bt.dk/indblik/marianne-jelved-afsloerer-jeg-drikker-et-glas-whisky-foer-jeg-gaar-i-seng

    Ældre Jelved indslag:

    Fogh fyres som skatteminister:
    https://www.youtube.com/watch?v=zqZqaVblHyQ

    Gymnasiedebat, udtaler sig om tyrkisk og Græsk EUSSR-medlemskab
    https://www.youtube.com/watch?v=I9q1bG6KFE0

    afslutningsindlæg på radigalt Nyborgstrand møde, skamroser sig selv og de radigale gennem 12 minutter:

    https://www.youtube.com/watch?v=Gtzpt9afAlE&t=243s

    Kommentar by Hans Und — 23. august 2017 @ 10:47

  11. Husker at den gamle heks under Muhammed-krisen kaldte Anders Fogh for en “farlig mand”.

    Urkomisk!

    Kommentar by 4760 — 23. august 2017 @ 10:50

  12. 7,8,9, redneck, …Morten

    Folk med psykiske problemer og egentlig sindsygdom, som måske ikke opdages af omgivelserne, kan bl.a. vise sig ved aparte påklædning, sminkning, frisure etc.

    Tænk bare på Peter Lundin, som jo heller ikke er egentligt sindsyg eller ihvertfald ikke sindsyg nok til at slippe for almindeligt fængsel.

    Kommentar by Hans Und — 23. august 2017 @ 10:54

  13. Såvidt jeg husker stod Marianne Jelved engang på folketingets talerstol og udtrykte sig nogenlunde således-pr hukommelse:”Der siges at Islam fylder for meget i samfundet, og der er for meget af det. Det er ikke rigtigt. Islam fylde for lidt”.- der skal mere af det.

    Det siger lidt om de radigales højtsvævende moral.God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 23. august 2017 @ 11:54

  14. Mange har brug for en tro og mister de den kristne tro, er der altid en anden tro, der erobrer den ledige plads i deres hjerne. Hvad enten de vil det eller ej.

    Henrik Ibsen citat fra hans teaterstykke Vildanden:

    »Tager man livsløgnen fra et gennemsnitsmenneske, så tager man lykken fra ham med det samme.«

    Kommentar by A-mad — 23. august 2017 @ 12:38

  15. Pas på med at komme med sammenligninger fordi en alkymist er genial!

    Kommentar by de Hemmer — 23. august 2017 @ 13:02

  16. Marianne Jelved er de sidste mange år blevet valgt som kandidat i Hjørring-kredsen. Jeg bor i Hjørring og vil gerne nævne alle de gode ting som MJ har gjort for kredsen!
    Start

    Nåh nok om MJ!

    Kommentar by hthj — 23. august 2017 @ 22:43

  17. Måtte den radigale Marianne/børn/børnebørn/medløbere blive “kulturberiget” efter egenophøjede fortjeneste, så kunne det være der blev ro fra fløjen?

    Jeg ved, at man ikke må sige det, så jeg tænker det kun:
    Kunne hun for fanden da ikke bare tage til islamistan på turistvisum, i lårkort og med håndtaske og de´r lade sig berige, på ægte islamisk vis?

    Hvorfor skal alle vi andre lide under hendes/hendes liges mangel på rygrad, til selv at rejse ud i verden og lade sig berige, på de ægte kulturelle betingelser?

    Kommentar by M.S. Carstens — 23. august 2017 @ 23:25

  18. Jeg er fandeme misundelig på ham Rune, at han er gift med den megahotte lækkermås Eva…

    Kommentar by 4760 — 24. august 2017 @ 16:01

RSS feed for comments on this post.