31. august 2017

Emil Sloth Andersen (RU): “Det havde været bedre, om vi, som muslimerne, gjorde grisene urene…”

Jeg har tidligere blogget om ungradikale Emil Sloth Andersen. I seneste blogpost fortæller han, at han har mødt en veganer-pige på sit studie, og nu forstår, nu at vi bliver nødt til at droppe svinekød. Som muslimerne.

Emil Sloth Andersen i BT – 23-årig blogger træt af ’svineri’ i børnehaver: ‘Lad os gøre som muslimerne’.

“Jeg har ikke oplyst mig om grisevelfærd, for jeg gider ikke æde flæskesvær med dårlig smag i munden. Grisene er jo nogle dumme svin. Troede jeg. Indtil jeg gravede mig ned i griselivet. Vidste du, at grise har intelligens som 3-årige børn?

Vi stopper korn i halsen på grisen. Vi lader grisen ligge med åbne sår i lort fra søskende. Vi kastrerer grisen. Vi fikserer grisen. Og vi kapper, stik imod reglerne, halen af 30 mio. grise om året. Når julen kommer, tager vi unge grises tarme, fylder dem ud og fører dem i vores egen hals. Gamle grise findes kun blandt mennesker. Det værste er, at vi er ligeglade.

… vi snakker aldrig om, at vi danskere, i ren uvidenhed, bare æder løs, som om vi var uden ansvar. Politikerne står i stampe, og vi fylder uhæmmet flæskesvær i fjæset. Som jeg gjorde.

Det havde været bedre, om vi, som muslimerne, gjorde grisene urene og holdt os fra dem. Det havde været bedre, hvis vi havde et væld af svinekødsfrie daginstitutioner. For grisenes skyld.”

(Emil & Grisepjokket i Emil fra Lønneberg, 1975)

Oploadet Kl. 10:53 af Kim Møller — Direkte link49 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/86964/trackback

49 Comments »

  1. Jeg er stud.scient.pol.
    Jeg er radikal.
    Jeg er 22 år.

    Så kan man vist ikke blive klogere.

    Kommentar by Bastardo — 31. august 2017 @ 10:59

  2. Det er lidt ligesom børnearbejde: Det er synd for børnene de skal arbejde, derfor vil jeg ikke købe produkter der er lavet af børn.

    Den idiotiske vesterlænding forestiller sig så at de glade arbejdsløse børn i stedet går i skole og klipper papir med de søde pædagoger i SFO’en – i stedet bliver de tvunget til endnu værre jobs eller sulter, da arbejdet er det mindste af de onder de har!

    Det samme med grisene: Tumpen forestiller sig de stakkels grise bliver befriet og løber glade ud på marken med krølle på halen hvis vi holder op med at spise grisekød.

    I virkeligheden bliver grisebassernes mor kørt på slagteriet og manden fra ornecentralen bliver arbejdsløs, sammen med landmanden og de 3-4 polske landarbejdere der gider arbejde i stalden hvor en radikal student aldrig ville sætte sine converse sneakers

    Mottoet kunne jo være “Død gris er en glad gris”… eller “ufødt gris er en glad gris”

    Velbekomme, hils din vegeanerveninde

    Kommentar by redneck — 31. august 2017 @ 11:10

  3. Hey du der, lille Emil,

    Du ved vel godt hvordan halalslagtning foregår, ikk’?

    Kommentar by 4760 — 31. august 2017 @ 11:13

  4. PS – Muslimerne er jo kendt for deres store engagement i velfærd. F. eks skyder de ikke dyrene før de slagtes, i stedet skærer de halsen over på det levende dyr.

    Egentlig en smuk tanke, så forurener vi heller ikke atmosfæren med krudtrøg fra slagtepistolen – ren økologi

    Hvad siger din vegeanerveninde til det? Skal vi også følge dette eksempel.

    Kommentar by redneck — 31. august 2017 @ 11:13

  5. dyrevelfærd skulle der stå

    Kommentar by redneck — 31. august 2017 @ 11:13

  6. Som om svineriet med skibe der transporterer levende får fra Australien og New Zealand til Mellemøsten ikke er langt større. Skibene bliver fulgt af hajer som æder døde får som hele tiden bliver smidt overbord, det er virkelig en grusom transport, som vil blive forværret uden svin.

    Kommentar by Sørensen — 31. august 2017 @ 11:18

  7. Den lille Emil lyder som en kopi af tøsen Rasmus Brygger.

    Er de kærester?

    Kommentar by 4760 — 31. august 2017 @ 11:19

  8. At være radikal er åbenbart for evigt synonymt med at være komplet idiot.
    Han har jo fuldstændigt ret i at vi behandler dyrene for dårligt, men istedet for at insistere på bedre dyrevelfærd som eksempelvis øko-grisene har så de kunne have et bedre liv end de nogensinde ville have i naturen og vi til sidst kunne spise dem med god samvittighed, så går han full retard og mener at vi bør kopiere en ørkenreligion fra år 650 der behandler mennesker værre end vi behandler grise. Det er som om nogen har taget hjernen ud på de mennesker og lagt den omvendt i igen.

    Kommentar by Per — 31. august 2017 @ 11:22

  9. Grisene skal behandles bedre, helt sikkert. Jeg foreslår han køber frilandsgrise. Resten af artiklen i BT: Gaaaaab!

    Kommentar by Jeronimus — 31. august 2017 @ 11:26

  10. Jeg er godt nok hverken ekspert i grise eller udviklingspsykologi. Men den med at grise er lige så intelligente som 3-årige børn må han længere ud på landet med. Og det er nok også problemet. Han burde bogstaveligt talt tage længere ud på landet og få sig nogle erfaringer, der kan afbalancere de monotone indtryk, han får i den akademiske osteklokke.
    Hvordan har han i øvrigt fået sig en blog hos B.T.? Er det en del af intro-forløbet på diverse samfundsvidenskabelige studier, at man bliver tilbudt en blog hos en af de landsdækkende aviser?

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 31. august 2017 @ 11:29

  11. Præcst redneck, halal-slagtning er noget de altid bevidst taler udenom! Og det der pis med at “alle dyr er bedøvede først” er løgn, der importeres store mængder ægte halal og kosher kød til danmark fra dyr der er pint og plaget på den helt rigtige muslimske og jødiske måde, så de ikke risikerer at dyret har haft det for godt! Alle de der dyrevelfærdsaktivister burde protestere imod de butikker døgnet rundt, men de er ligeså tavse som feministerne er om tørklæder på små børn! Forbandede hyklere.

    Kommentar by Per — 31. august 2017 @ 11:29

  12. Køerne har det ikke bedre, eller kyllingerne m.m. Der ville blive ramaskrig hvis hunde blev behandlet som dyrene bliver behandlet i kød og mejeri industrien.

    Men de får deres hævn i form af blokerede blodåre og hjerteanfald hos dem der spiser dem.

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 11:33

  13. Det havde klædt BT, at oplyse læserne om, at ESA åbenbart er politisk engageret hos de Radikale. Hos BT fremstår han blot som blogger og studerende, men det er jo ikke hele sandheden, når han aktivt deltager i den politiske debat.

    Han kan sagtens skrive den slags indlæg, men læserne må så tage hans politiske holdninger med i overvejelserne, når de har læst hans rablerier

    Kommentar by na — 31. august 2017 @ 11:55

  14. Der er altid plads til forbedringer af dyrevelfærd
    og der har vi herhjemme trods alt altid været blandt de førende

    Danmark stander i våde, med alle de curlingbørn, har teenageren nogensinde
    besøgt slagterier andre steder og især set metoderne sydpå

    Muslimer elsker svin, uden den export hvordan skulle vi ellers have
    midler til at underholde alle de flygtninge indvandre og
    familiesammenførte

    Godt den lille dreng, ikke fik mødt den vrisne slagter fra Langeskov
    så var barnet, da brudt grædende sammen inden han fik fremstammet
    hvad han godt kunne tænke sig.

    Hvor kommer den myte fra at Halal er dyrevelfærd ?

    Hvorfor respektere vi ikke Sikherne
    der har forbud mod at spise religiøst forarbejdet madvarer ?

    De skaber sig ikke, det er derfor

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 31. august 2017 @ 12:07

  15. Det er da bare endnu et eksempel paa det de radikale gang paa gang forsoeger: blaese og have mel i munden . Hvalpen kan goere sin veganer-veninde tilpas og samtidigt udoeve forudilende adlydenhed i forhold til muhamedanernes forstilling om en afbalanceret kostplan .Ren win-win. Hvordan har saadan en veganer-kylling det mon med koedelige lyster…..

    Kommentar by Krassisten — 31. august 2017 @ 12:11

  16. Emil bør i hvert fald STRAKS stoppe med at spise svin. Der er noget unaturligt og etisk forkert over en skabning, der spiser en anden skabning, som er klogere end den selv.

    PS: Veganere er nærmest automatisk idioter. Den her er i hvert fald.

    Kommentar by Quark — 31. august 2017 @ 12:52

  17. Kan det være rigtigt, at grisen skulle have samme intelligens som en 3-årig – Er det ikke mede præcist intelligens som en 23-årig radikal blogger – Eller er det omvendt ?

    Kommentar by T. Flodur — 31. august 2017 @ 13:37

  18. Jeg ser at Emil lider af er handikap.
    Grisens intelligens svarer til en 3 årrig. Gad vide om så grisen er ude over det problem, der hedder handikap.

    Kommentar by Sindsro — 31. august 2017 @ 13:54

  19. Det er for åndsvagt. Grunden til at svinet blev gjort urent af jøderne er – højst sandsynligt- (antropologisk sociologisk historisk…forklaring), fordi Jøderne lå i konflikt med fastboende stammer om græsgange, før de fik Israel. De fastboende spiste svinekød, som kræver en del foder. Svinet duer ikke som normadedyr, og det er næsten kun kødet man kan bruge, imodsætning til de andre normadedyr. Svinet lader sig ikke så let dressere til at følge normaderne. Derfor opstod reglen, for også at skilde sig integritetsmæssigt ud fra de fastboende, som man altså konfliktede med. God torsdag og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. august 2017 @ 14:18

  20. Valid point valid point! Modforslag jeg foreslår at vi begynder at spise hunde ligesom i Kina. De kan løbe frit omkring og gøre lige hvad det passer dem, de klarer sig selv og alt man behøver er at fange en hund og slagte den når man er sulten.

    Idioten er vist ikke klar over at kampen om proteinerne allerede er begyndt og det er grunden til at kineserne æder hunde. Lad bare ham og hans veganer veninde æde alle de salatblade og agurker de har lyst til, mens jeg smovser i fed SoFlæsk og holder kampvægten på 85 kilo.

    Kommentar by Santor — 31. august 2017 @ 14:18

  21. Ellers vil jeg anbefale at man ser Jydekompagniet 3 (med Møffe som hovedrolle). Ingen juleaften uden flæskesværd. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. august 2017 @ 14:20

  22. +Santor — 31. august 2017 @ 14:18.

    Den gamle skrøne om proteiner.
    Proteiner findes kun i planteføde. Grunden til, at dyret du spiser har proteiner er fordi den spiser planter.

    Der findes mange veganere som er sportsudøvere på højt plan, så mon ikke din kampvægt er pga transfedt, kolesterol og animalske mættede fedtsyrer.

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 14:34

  23. Han mødte en pige, og nu forstår han … Det gør jeg også. Hvis I forstår, hvad jeg mener.

    Kommentar by Peter Faber — 31. august 2017 @ 14:38

  24. Det at vi uden problemer har opforstret svin og spist dem i nordeurope er årsagen til, at vi nordboere er så sinde, høje og velpropotionerede. Hvis du er i tvivl, kan du selv checke det? Vore høje kultur skyldes (også) svinet!

    At tro, at spisning af dyr er forkert, er at forkaste den menneskelige biologi.

    Homo sapiens spiser dyr som kilde til protein og har gjort det i mange millioner år. Derfor vandt vi over vegetarerne og blev så mange. Hvis vegetarianisme (for slet ike at tale om veganisme) og økologi blev indført world-wide måtte vi – evt ved afskydning som skovfogeden gør det – reducere verdens befolkning fra 7½ mia mennesker til under det halve.

    Noget af en opgave selv for øko-vegeganer-vegetarierne? :-)

    Adolf Hitler var som bekendt vegetar, men selv han fik som bekendt ikke “løst proiblemet”. Da han levede var verdens befolknings tal kun 2½ mia og han formåede ikke at stoppe væksten nævneværdigt!

    Nu er verdens befolknings tal 7½ mia på vej mod 10 mia i 2050!

    Kommentar by A-mad — 31. august 2017 @ 14:42

  25. #22 Morbus Behcet

    “Der findes mange veganere som er sportsudøvere på højt plan”

    Hvem ?

    Prøv at google “animalsk protein” og se!

    Santor/ Hader veganere. De æder min mads mad!

    Kommentar by Santor — 31. august 2017 @ 14:55

  26. +A-mad — 31. august 2017 @ 14:42.

    Nej, grunden til, at vi udviklede vores hjerner er kulhydrater.
    Menneskets fysik er ikke bygget til at spise kød, og slet ikke drikke mælk fra en ko.

    Og stadig skrønen med proteiner. Grunden til at dyret har proteiner er fordi den spiser planter! Protein findes KUN i planter.

    Og sundt er det ikke; transfedt, kolesterol, salt og mættede fedtsyrer er vejen til et hjerteanfald.

    Din påstand om at reducere befolkningen hvis alle blev veganere er ikke sandt. Tværtimod det er mere bæredygtig at producerer f.eks sojabønner end kød.

    Nå! det kan blive en længere historie det her, og det gider jeg ikke. Undersøg det selv. Du kan starte her: https://nutritionfacts.org/

    Veganere er vel et godt bevis på at vi ikke behøver kød. Jeg har det fint, og sulter ikke.

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 15:03

  27. Man sidder sgu og bliver en smule brødflov, af at følge denne her debat.

    Jeg tror lige, at jeg smider en stor flæskesteg i ovnen…

    Kommentar by 4760 — 31. august 2017 @ 15:08

  28. +Santor — 31. august 2017 @ 14:55

    Har søgt, og jeg får resultater som ikke gavner din påstand.

    Morbus Behcet som ikke hader kødspisere, men har ondt af dem.

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 15:10

  29. Alene det, at tænke på det man spiser i stedet for at spise for at leve er genvejen til anorexi.

    Det er OK at være sær, men hvis den hyppigste dødsårsag blandt piger 12-19 år er anorexi bliver det et samfundsproblem.

    Kost-tosserne (og medierne der hyper deres fanatiske meninger) har mange liv på samvittigheden og det vil de ikke se i øjnene.

    Kost-neuroser er en moderne sindslidelse, som desværre øges med vores velstand. Derfor må vi ikke tage økologi, vegetarianisme og veganisme alvorligt og vi bør ignorere det ellers går vort samfund under.

    Parents of 12-Year-Old Vegan Girl Who Has Degenerative Condition May Face Charges – 2008
    http://www.foxnews.com/story/2008/06/09/parents-12-year-old-vegan-girl-who-has-degenerative-condition-may-face-charges.html

    January 25, 2017. FAYETTE COUNTY, Pa. —
    A Pennsylvania woman accused of starving her 11-month-old baby was in court Tuesday.

    According to investigators, Elizabeth Hawk, 33, told a Children and Youth Services worker that she eats a “vegan lifestyle diet” and so do her children. Police, however, said it was abuse and charged the Fayette County woman with child endangerment.

    A police complaint said the baby developed a rash and that Hawk refused to use steroid cream because she didn’t believe in western medicine. Instead, she applied coconut oil.

    Kommentar by A-mad — 31. august 2017 @ 15:17

  30. Morbus Behcet Tøsedreng!

    Hvem er de sportsudøvere på højt plan de kun spiser grønt?

    Kik på sydøst asiaterne, folk der spiser store mængder af ris og grønsager de er gennemsnitlig mindre end folk der spiser i overensstemmelse med vores ophav. Vores krop, nærmere bestemt vores mave/tarm system er “beregnet” til en alsidig kost idet vi er omnivore/altædende.

    Kommentar by Santor — 31. august 2017 @ 15:19

  31. #26 Bruger du heller ikke sko? Når du nu mener mennesket ikke er bygget til at drikke mælk, er mennesket vel heller ikke bygget til at gå med sko?

    At vi kan drikke mælk, spise kød og gå med sko uden problemer, viser bare at mennesket over tid kan tilpasse sig. Skulle der komme en ny istid eller for den sags skyld en markant højere temperatur, så er det noget vi som mennesker også vil overleve, fordi vil kan tilpasse os, og ændre vores livsstil så den passer til de nye livsvilkår.

    Kommentar by na — 31. august 2017 @ 15:21

  32. Barnet er jo et produkt af sin opvækst, som han tydeligvis ikke har formået at forholde sig kritisk til/bearbejde: https://www.information.dk/debat/2016/08/folkeskole-laeste-muslimerne-hoejt-koranen

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 31. august 2017 @ 15:24

  33. Jeg håber og beder til at Emil Sloth Andersen bliver det næste offer for muslimernes kulturberigelse af dumskerne.

    Kommentar by Piphans — 31. august 2017 @ 15:29

  34. Mit foretrukne krydderi er bacon…

    Kommentar by 4760 — 31. august 2017 @ 15:30

  35. Hvad gør de Radikale, de står udviklingsmæssigt i stampe som altid og lefler videre for noget ingen normale mennesker ønsker. Halal (og kosher) er noget af det værste der findes. Punktum. Forbyd nu endelig de modbydelige ørkenreligioner, der nægter fuldt at træde ind i den moderne oplyste verden, ellers vil menneskeheden mentalt forblive huleboere.

    Kommentar by LarsB — 31. august 2017 @ 15:34

  36. 24.
    “Adolf Hitler var som bekendt vegetar” – Ja så ved vi da hvorfor manden var komplet sindssyg.

    Kommentar by Piphans — 31. august 2017 @ 15:45

  37. Og igen vil de åhh så kloge pædagoger bestemme hvad vore børn skal spise.

    Kommentar by Giv mig Danmark tilbage. — 31. august 2017 @ 16:29

  38. Vi spiser vel 70% gris her i huset når det kommer til kød, resten er selvfølgelig ikke-halal, dvs. egen produktion eller naboernes.

    Kommentar by NulTolerance — 31. august 2017 @ 16:54

  39. Jeg spiser gris, blandt andet fordi jeg er sikker på at grisekød ikke er halalslagtet.

    Kommentar by Liva — 31. august 2017 @ 17:13

  40. Det er ligesom at diskutere med folk der ryger.

    Jeg gider ikke finde linkene igen til folk der er veganere og dyrker sport. Men jeg kan da linke til en youtube kanal med en veganer som dyrker vægtløftning: https://www.youtube.com/channel/UCr2eKhGzPhN5RPVk5dd5o3g/videos

    De fleste folk er blevet hjernevasket fra børn med at man skal have kød pga. af protein og mælk pga. calcium. Den programmering er svær at bryde.

    Kødspisere har større risiko for at få kræft, blokerede blodårer, hjerteanfald, alzheimers (pga. blokerede blodårer i hjernen) m.m.
    Men det må de jo selv om.

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 17:24

  41. #39 Folk udfordrer dig på dine påstande. Påstande du så ikke rigtig kan finde belæg for.

    Kom frem med noget dokumentation på dine snart mange påstande, ellers må man jo blot konkludere, at det du lukker ud er varmt luft.

    Kommentar by na — 31. august 2017 @ 17:43

  42. +na — 31. august 2017 @ 17:43.

    For din skyld har jeg lavet en søgning på et link jeg skrev
    tidligere i tråden:

    https://nutritionfacts.org/?fwp_search=meat&fwp_content_type=video

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 18:01

  43. Vores maver er indrettet til kød. Man kan sammenligne os med Chimpanchen, som både er plante og kødæder. Komælk kan man muligvis tale om, men da vi i Nordeuropa med generationers geners tilpasning har udviklet et protein, så vi kan tåle det, så har vi fysisk kunnet klare os, der hvor naturen ikke har kunnet give os modersmælk nok, som spæde. Genetikken er ikke noget statisk. Miljøpåvirkning skiftet med genetisk tilpasning er en del af naturens udvikling. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. august 2017 @ 18:30

  44. …Sorry ikke et -protein-, men et -enzym-, som har gjort vi kan tåle komælk. (Nogle har ikke det enzym, og er derfor mælkeoverfølsomme)

    Kommentar by Michael Unna — 31. august 2017 @ 18:32

  45. +Santor — 31. august 2017 @ 15:19

    Det var faktisk en simpel søgning:
    http://www.greatveganathletes.com/

    Kommentar by Morbus Behcet — 31. august 2017 @ 18:32

  46. Et svin er ikke urent. Det var trikiner der slog dem ihjel, pga ringe håndtering. Faktisk er det påvist at folk der spiser flæskesvær har langt mindre risiko for at selvandtænde, eksplodere eller køre galt i folkemængder.

    Kommentar by Wazzla — 31. august 2017 @ 19:08

  47. Næsten alle enzymer er proteiner.

    Kommentar by Sørensen — 31. august 2017 @ 19:50

  48. @ Morbus Behcet.

    Fin liste du der viser, indtil Carl Lewis dukkede op, du ved – doping og han er den eneste der er verdensklasse. Jeg er ret overbevist om at dem der dyrke en styrkeidræt kun kan klare sig på kaninfoder i den periode de træner for at gå ned i vægt.

    Det giver bedre mening når man taler om udholdenhedsidræt ( løb ) for der er vilje en langt større faktor end styrke og igen spiller vægt en meget stor rolle i løb.

    Santor / Veganer er bare et gammelt ord for en dårlig jæger.

    Kommentar by Santor — 1. september 2017 @ 12:51

  49. Hvis man ønsker at se et foredrag om kød og mejeriprodukter og de sygdomme det medfører:
    https://www.youtube.com/watch?v=30gEiweaAVQ

    Kommentar by Morbus Behcet — 2. september 2017 @ 18:10

RSS feed for comments on this post.