12. september 2017

‘Korantæne’: Sørgende mor vil afradikalisere potentielle jihadister – “Vi skal bruge Koranen mod dem.”

Karolina Dam mistede sin søn til Islamisk Stat, og hendes naive Islam-apologi bør vel ses som en bizar form for sorgarbejde. Islam er problemets kerne, og Koranen er ikke mere anvendelige til afradikalisering, end guldøl er en kur mod alkoholisme. Et mere brugbart alternativ kunne være en form for inddæmning, hvad man passende kunne kalde for ‘Korantæne’. Fra B.dk – Karolina Dams søn døde for Islamisk Stat….

“… vi er endnu ikke gode nok til at begrænse Islamisk Stats rekruttering af unge i Danmark. Og både muslimske og kristne forældre skal turde stå frem og med Koranen i hånden sige deres børn imod, hvis de enten er konverteret eller ved at blive rekrutteret.

Det mener Karolina Dam, hvis søn Lukas blev rekrutteret til IS. Han omkom i december 2014… Derfor har hun oprettet organisationen Sons and Daughters, et dansk netværk af forældre, hvis børn er rejst til Syrien og Irak for at tilslutte sig militante islamister. …

Hun mener, at forældrene skal vide, at de skal sætte sig ind i deres børns hoveder. De har selv et ansvar for at modarbejde radikaliseringen.

‘Vi ved, at når de er radikaliserede, så lytter de kun til hvad deres brødre fortæller dem om Koranen. Vi skal bruge Koranen mod dem. I koranen står der også, at man skal have lov af sin mor til at begå Jihad. Hvis jeg vidste det dengang, kunne jeg have brugt det mod Lukas,’ siger hun og tilføjer:

‘Forældrene skal konfrontere dem ved at sætte sig ind i den religion, de har valgt at konvertere til…'”

(Grafik fra John Erick Dowdles zombiefilm ‘Quarantine’, 2008)

Oploadet Kl. 02:26 af Kim Møller — Direkte link21 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/87395/trackback

21 Comments »

  1. Hvad er der andet at sige, end jeg har uandelig ondt af dem. En søn eller datter der konvertere til dette modbydelige zombiemonster af en religion. En ondskabsfuld undertrykkende usekulær diktatorreligion, som åbenbart synes det er iorden at ofre mennesker for at dræbe mennesker…….Min dybeste foragt for de præster der ikke har modarbejdet den udvikling, og har leflet for denne ondskab…

    Jeg må desværre med tristhed i hjertet sige til de berørte forældre. I kan ikke bruge Koranen imod den udvikling. Den underbygger denne modbydelighed. Jeres sønner eller døtre har ikke været dumme, men blot forblændet af denne ondskab (Forelskelse eller længsel efter broderskab). Jeg vil på det stærkeste fraråde jer at bruge denne metode. Det er som at ville slukke ilden med benzin.

    Understøt de kræfter der modarbejder Islam. Støt SIAD, Dansk Europamission (hvis i er aktive kristne), Den Danske Forening (mere ærlig orientering), og dan en støtteforening til jeres fælles understøttelse.

    At man har overset jeres ulykke officielt er hamrende uretfærdig, men en person som Morten Storm, og sågar Ahmed Akkari (som er tidligere Imam), eller andre muslimer som er vækkonverteret- kan måske hjælpe jer. Der er en Iransk præst i Odense, som måske kan hjælpe jer. Har glemt hans navn, men han er velkendt indenfor kirkelige kredse.
    Held og lykke med jeres kamp for at forhindre flere bliver fanget af denne modbydelighed. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 12. september 2017 @ 05:07

  2. Michael Unna, du er da bare den kæreste herinde. Efter min mening skulle de have et spark i røven, men ok, kan være det er bedre, det du siger.

    Kommentar by Jørgen — 12. september 2017 @ 06:03

  3. “I koranen står der også, at man skal have lov af sin mor til at begå Jihad.”

    Hvordan har Karoline Dam fundet det citat?
    Er hun selv så radikaliseret at hun kan Koranen udenad ?

    Hvordan fanden kan en mor give sin søn lov til at gå ud og myrde hundredevis af tilfældige mennesker? det gør da hende lige så skyldige og syg i hovedet som den trykker på knappen til bombebæltet

    Kommentar by k.m. — 12. september 2017 @ 07:32

  4. Karolina Dam ejer ikke selvopholdelsesdrift. Det at kunne blive vred er altafgørende for at kunne overleve i en barsk verden og denne evne ejer hun ikke. Hun er stadig lige naiv og er sikkert en af disse typer der prædiker at vold løser ingen problemer, hvilket helt indlysende er løgn. Gad vide hvilke partier hun har stemt på de sidste 25 år.

    Kommentar by Danskeren — 12. september 2017 @ 07:46

  5. Og vi stiller om til radioteatret med udsendelsen “rejsen til Syrien”. Første scene er fra middagsbordet hos den enlige mor Lis og hendes konvertitisøn Børe al-Brøndby

    “Moar, må jeg godt tage til Syrien og skære halsen over på bagbundne civile”.

    “Ja, min søn, smut du bare ud og leg Jihad. Vil du have en madpakke med? De havde tilbud på halal-får i fakta så den blver helt uden urent svinekød og leverpostej”

    “Ja tak mor, og husk rødbeder, de giver sådan en dejlig farve”

    Kommentar by redneck — 12. september 2017 @ 08:00

  6. Bruge koranen? Er det ikke lige netop det, de er blevet fyldt med ord fra?

    Kommentar by P — 12. september 2017 @ 08:07

  7. Jeg tvivler på at lidt mere dialogkaffe, selv på familiær lavniveauplan, vil gøre megen forskel.
    En mors formaninger, kontra 72 fristende jomfruer, er ikke et svært valg. Så morderlig omsorg, selv med dødsmanualen i hånden, flytter næppe manges beslutning om at drage sydpå.

    I øvrigt må det være svært at være ung i vore dage, i det samfundsmæssigt sumpede morads politikerne har ændret vores samfund til.
    Overdreven skånsom opvækst, overdreven hensynsfuld rød skolegang, ræverødt UNI, og herefter ansættelse i et offentligt ensrettet rødt vattet samfundssystem. Hele livet igennem et samfund der ikke stiller nogen krav eller giver udfordringer, og det hele på overførselsindkomst.
    Det er måske slet ikke så mærkeligt at nogle vælger banderne, eller søger lidt spænding i Mellemøsten.

    Kommentar by Birger Jensen — 12. september 2017 @ 08:11

  8. “I koranen står der også, at man skal have lov af sin mor til at begå Jihad.”
    Nej, det står der IKKE noget om i Koranen. Der står til gengæld følgende:

    “Mænd står over kvinder, fordi Gud har givet nogle fortrin frem for andre, og fordi de har givet ud af deres ejendom.”
    Sura 4, vers 34

    Kommentar by KSD — 12. september 2017 @ 08:25

  9. Hendes søn var diagnosticeret med Aspergers syndrom, udtaler hun til Berlingeren.
    Altid godt med en diagnose som undskyldning for vanviddet.
    Men så kunne hele islam jo diagnosticeres med aspergers.
    Wikipedia: Aspergers syndrom (AS) eller Aspergers er en diagnose inden for autismespektrum-forstyrrelser (ASF). De er karakteriseret ved betydelige vanskeligheder med social interaktion og nonverbal kommunikation (som kropssprog, mimik og øjenkontakt) kombineret med begrænsede og/eller gentagelsesprægede adfærdsmønstre og interesser.
    O.s.v.
    Vi ikke-psykiatere kunne nok diagnosticere med lidt større præcision.

    Kommentar by Catfish — 12. september 2017 @ 08:41

  10. Men mon ikke tosserne søger at opnå en Darwin Award? Det giver megen mening.

    Kommentar by Knud — 12. september 2017 @ 08:50

  11. Glemte “korantæne”
    Tak for det ord, Kim.
    Store dele af verdens befolkning skulle sættes i korantæne.
    H.C. Andersen sad på sine rejser i karantæne i ugevis på grund af kolera.
    Dengang fandtes der grænser.
    Nu får en meget værre sygdom lov at sprede sig uhindret.

    Kommentar by Catfish — 12. september 2017 @ 08:56

  12. “I koranen står der også, at man skal have lov af sin mor til at begå Jihad”

    Hvor står det skrevet i muslimernes terrormanual ? ? ?

    Svar Udbedes

    Kommentar by Nielsen — 12. september 2017 @ 09:31

  13. Hvornaar mon det gaar op for folk at Islam og resten af verden ikke gaar sammen.Jeg kunne taenke mig resten af verden egentlig er ligeglad med islam,men efterhaanden er doedtraet af islams evindelige fremturen paa andres bekostning

    Kommentar by dunkj — 12. september 2017 @ 10:07

  14. Hvornaar mon det gaar op for folk at Islam og resten af verden ikke gaar sammen.Jeg kunne taenke mig resten af verden egentlig er ligeglad med islam,men efterhaanden er doedtraet af islams evindelige fremturen paa andres bekostning

    Kommentar by dunk — 12. september 2017 @ 10:08

  15. -Islamisterne udgør lige præcis overbefolkningsmassen her på jorden.

    Kommentar by Hul igennem? — 12. september 2017 @ 10:17

  16. Jeg tror ikke at ordet “korantæne” dur til noget. Det er for svært at opfatte. meningen med.
    Nej, lad os bruge det ord, der siger, hvad der skal til: “koranstop”. Muslimerne skal stoppe med at bruge koranen som opslagsværk for, hvad der er rigtigt og forkert. Lære at bruge deres egen forstand og dømmekraft og ikke indrette sig efter, hvad de kan finde i koranen.
    Men findes sådanne muslimer?
    “Koranstop” kan også bruges om nogle klodser.

    Kommentar by Niels P. — 12. september 2017 @ 11:37

  17. Den klamme sharia-so fortjener at blive stenet…

    Kommentar by 4760 — 12. september 2017 @ 12:56

  18. Undskyld, jeg nåede ikke længere end til overskriften, men hvis det er den koran, jeg kender, så kan den vel kun bruges som erstatning for den berømte telefonbog, så?

    Kommentar by Henrik Larsen — 12. september 2017 @ 13:51

  19. Til nummer 2. Husk lige det er forældre i en ulykkelig situation, som du skriver om. Pågældende barn blev selvmords- morder i Syrien, såvidt jeg ved, efter at være hjernevasket- mit gæt Grimshøjmooskeen.

    Kommentar by Michael Unna — 12. september 2017 @ 15:31

  20. Karolina Dam til Berlingske:

    “For Islamisk Stat er ikke Islam, men en mission og en sekt.”

    Kællingen står med Koranen i hånden, men har åbenbart ikke læst en linje i krigs- og terrormanualen.

    For så ville hun vide, at alle Islamisk Stats handlinger følger Koranen til punkt og prikke.

    Kommentar by 4760 — 12. september 2017 @ 20:38

  21. Michael Unna. “mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne”
    Bibelen, Det Nye Testamente, Lukas 19 vers 27

    “Og Jesus kom hen og talte til dem og sagde: »Mig er givet al magt i himlen og på jorden. v19 Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, v20 og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer” Biblen, Det Nye Testamente, Matthæus 28

    KSD. “manden blev ikke skabt for kvindens skyld, men kvinden for mandens skyld”
    Bibelen, Det Nye Testamente, Paulus’ 1. brev til Korinterne 11 vers 09

    (Rune fra Kunst-Dialogprojektet Abrahams Børn)

    Kommentar by Kunst-Dialogprojektet Abrahams Børn — 13. september 2017 @ 13:33

RSS feed for comments on this post.