8. oktober 2009

I Danmark spiser de grise

I aften viser Al-Jeezera en 50 minutter lang dokumentar, der portrætterer Danmark som et land præget af racisme og intolerance. Det kan godt være det skal bekymre Udenrigsministeriet, men set herfra ville det være langt værre hvis den muslimske verden fik det indtryk at Danmark var paradis på jord. Nej, lad bare Al-Jeezera fortælle om racistisk politi, højreradikale militser, berufsverbot, koncentrationslejre, offentlig blasfemi, øffende svin i gaderne og dårligt vejr.

(teaser via DR Update)

  • 8/10-09 Ekstra Bladet – Fra kærlighed til had på et år. (om instruktøren Awad Jouma)
  • Opdate. Deadline godtog Al-Jazeeras dagsorden.

    (Deadline, 8/10-09)

    Nikolaj Sommer, DR-vært: Har vi danskere nu efter filmen fået et ekstra problem i Mellemøsten – eller har vi faktisk mest et problem med den førte politik i Danmark?

    Opdate II. Det er tilsyneladende ukontroversielt at kalde Danmark for et racistisk land. Fra Jyllandsposten – Forsker: Dokumentar var harmløs.

    “Jeg har set andre dokumentarer på al-Jazeera om, hvad der foregår i Frankrig, Tyskland og Italien, og denne her var meget mere afdæmpet… siger Ehab Galal…

    Han tilføjer, at dokumentarfilmen snarere er med til at understøtte det billede mange allerede har af Danmark.

    – Både folk i Mellemøsten og internationale forskere opfatter Danmark som et land, hvor man ikke vil acceptere eller respektere andre, siger Ehab Galal.”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/8760/trackback

    63 Comments »

    1. Læg mærke til kausal-kæden i screen-cap’et;

      Udlændinge er “ofre for racisme” og derfor er de nød til at smadre alt omkring sig i frustration.

      Men ok, nu er den muslimske verden jo heller ikke kendt for kritisk selvransagelse, ligefrem.

      Det kan dog undre, at de folk som bare hader os racister så meget, de vedbliver at flytte hertil og skriger i vilden sky når de udvises. Og så endda fra de dejlige, paradisiske lande hvis seere dokumentareren er opfundet til.

      Men bare vent, denne film bliver kultisk socialrealisme på DR2, og instruktøren hyldet som en Michael Moore (“facts er ligegyldige når budskabet er velment”), måske endda en pris overrakt i Arbejdermuseets have.

      Arbejderne? De gamle arbejdere sidder formentlig derhjemme og venter på hvornår de næste gang skal stemme på DF eller V.

      Kommentar by DaLi(gæst) — 8. oktober 2009 @ 14:36

    2. Enig med dig Kim.

      Min største bekymring vedrørende filmen er den debat den kommer til at skabe herhjemme. Et utal af hysteriske venstrefløjsere/kunstnere/kommentatorer kaster sig som regel frådende over den slags. Som om der er noget nyt. Han viser jo blot hvad enhedslisten, Rune E., Jacob Holdt, Peter Mogensen og de andre råber op om konstant. Det bliver det naturligvis ikke mere rigtigt eller mindre plat af. Men nu får de så deres; “se hvordan udlandet snakker om os” – og det elsker de danske medier og desværre nok også en del politikere, så det bliver en debat herhjemme.
      Jeg frygter med andre ord Tv2News, Mogensen&Kristiansen, Deadline der inviterer til debat om filmen, store avisinterviews, en ny kampagne fra Politiken “Danmarks ry – vi anses for racister” og lignende plattenslageri.
      Det er gennemgående uudholdeligt, og man kan jo frygte at de sætter en massiv hetz igang, nu hvor der trods alt er nogen der vejrer lidt morgenluft i forhold til en ny regering ved næste valg, og i en tid hvor indvandringsdebatten er trængt i forhold til økonomi/arbejdsløshed.

      Jeg tror filmen er for god for de fleste DR/politiken/georg Metz og gratisaviser til at de kan lade den gå forbi. Et så gratis skud mod DF får de trods alt ikke hver dag.

      Kommentar by Superman — 8. oktober 2009 @ 15:18

    3. Gid der var én der havde forstand på videoredigering der ville lave en oplysende video den anden vej. Vise sandheden..

      Billeder af psykopatiske arabere der brænder skoler, biler og alt hvad de kan komme i nærheden af.
      arabere der kaster sten imod politi, ambulancer og brandfolk.
      Arabere der slår sig sammen 5-6-7 stykker for at røve en 13 årigs mobil og modejakke samt lommepenge.
      Arabere der deltager i optøjer.
      arabere der råber “luder” efter uskyldige piger der går eller cykler forbi.
      Vise statistikker over deres kriminalitet, antal % i fængslerne og vise udsnit fra politiets døgnrapporter med de mange gentagne beskrivelser af arabiske/mellemøstlige forbrydere.
      Vise statistik over hvor mange der modtager penge fra kommunen uden at gide at lave noget.
      Vise bl.a. den syge familie i Helsingør som defacto nærmest tvang de 23 øvrige lejligheder i at flygte.
      Vise billeder fra en opgang fyldt med arabere og hvordan der flyder med affald og lort på etagerne.
      Vise kollegier med unge under uddannelse, som er nødt til at barrikadere sig med vagter og hegn imod arabere..
      Vise klip fra Tv2, når 2 14 årige araber unger bliver fanget som biltyve.
      For at gøre en lang historie kort…vise de syge arabere fra deres sande side.
      Men det hjælper jo nok ikke noget alligevel, araberene VIL fremstå som ofre ligegyldigt hvad og der er nok en hel del terrorinstruktører – undskyld – imamaer – som vil gøre sit til at udbrede en løgn om Danmark, alene med det formål at sprede had til landet.

      Om Danmark er racistisk, skal jeg ikke gøre mig klog på – der er måske en bias imod muslimer – helt fortjent, men intet der tyder på at vi har noget imod udlændinge generelt.

      For mit eget vedkommende, kan jeg kun sige, at de få som opfører sig ordentligt har jeg intet imod, men resten af det menneskeaffald som de kriminelle og nassende arabere er, har jeg kun had tilbage over for..

      Kommentar by Mike — 8. oktober 2009 @ 15:28

    4. Det er noget af et paradoks, at man som flygtning lægger sin energi i at beskrive, hvor forfærdeligt der er i det land, man er flygtet til, frem for det man er flygtet fra..

      Almindelig logik er vel, at landet, hvor borgerne ligefrem flygter fra, må have de mest presserende problemer.

      Kommentar by RD — 8. oktober 2009 @ 15:36

    5. Lad os være glade for, at Danmark ikke refereres som et attraktivt land for muslimer at slå sig ned i.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 8. oktober 2009 @ 15:41

    6. Til Mike: Du glemte lige den der med en ældre mand, der bliver påkørt af en kulturberiger og derefter jagtet og stukket ned.
      Til vore medier: Hvis i tror, at i er smarte og bakker Al-Jazzeera op og kører på automatpiloten med racismekortet, giver det bagslag for JER. Den alm. vælger er ikke helt så dum, som i tror.
      Til de lalleglade naivister: Find nu de såkaldte “demokratiske” og “moderate” muslimer (alle 5). Så kan de jo passende, SAMMEN MED Danmarx Radio lave et TV-indslag, der viser sandheden.
      Helt ærligt, har vi ikke snart fået NOK af det her?
      SYGT

      Kommentar by Ramses-2 — 8. oktober 2009 @ 15:44

    7. RD: Du har helt ret. If. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1235745.ece er han også rejst tilbage til Vestbredden igen; man kan vel håbe, at andre følger hans eksempel.

      Kommentar by Thomas — 8. oktober 2009 @ 15:57

    8. Lad os for dette indlægs argumentations skyld antage at anklagen mod Awad Jouma er korrekt, og han vitterligt har portrætteret Danmark som et racistisk land i onde højreorienteredes vold. Skulle den anklage mod Awad Jouma være sand, så er han selvfølgelig et utaknemmeligt skarn med en offer-fetish. Men han er ikke alene…

      Lars Hedegaard er formand for Trykkefrihedsselskabet, og han har rejst verden rundt for at promovere det synspunkt at Danmark er ved at blive overtaget af muslimer og at “…we would undoubtedly benefit from a study of the modus operandi of primarily European resistance movements during World War 2”. Lars Hedegaard har desuden promoveret Bruce Bawers løgnagtige, konspirationsteoretiske, Danmarks-bashende makværk “While Europe Slept”.

      Hvad er egentlig forskellen på Awad Jourma og Lars Hedegaard?

      De er begge to rejst ud i verden for at præsentere et formørket syn på Danmarks fremtid, og de har begge promoveret Danmarks-bashing til et publikum, som har ringe forudsætninger for at foretage en selvstændig vurdering af Danmark.

      Danmark risikerer at få vores højtelskede omdømme beskadiget af Joumas film. Danmark risikerer at forfalde til defaitisme, hvis vi køber Hedegaards vision om at vi (ja, os…) er så svagt pissende, at vi skal forberede os på at være den underlegne part i en assymetrisk borgerkrig.

      Når det så er sagt; Kims pointe er meget god. Folk der tror på den slags skal helst holde sig væk.

      Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 15:58

    9. WilliamJansen:

      Forskellen er den, at mens den ene part er ude i et forsvar af Danmark, er den anden i angreb, og derfor kan de ikke sidestilles rent moralsk.

      Kommentar by RD — 8. oktober 2009 @ 16:28

    10. Lad os da få en ny muhammed krise.
      Så lad os se hvordan løkke rider den af.
      http://reformisterne.blogspot.com/search?updated-min=2009-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&updated-max=2010-01-01T00%3A00%3A00%2B01%3A00&max-results=50

      Kommentar by flaben — 8. oktober 2009 @ 16:43

    11. @8:Wiljamsan

      “forberede os på at være den underlegne part i en assymetrisk borgerkrig.”

      Undskyld mig men er det ikke vores kvinder og piger der gruppevoldtages i bedste Balkan stil ? . Og er det ikke vores gamle der røves nede ved center kiosken ? . Hvis biler er det der brænder i ghettoen , Ali´s bimmer eller Toves Fiat ? . Brænder de muslimske kulturcentrer eller folkeskolerne ? . Og er det perkerne eller kartoflen´s mobilos og pung der skifter ejer på sti-systemet ? .

      Hedegaard har fuldstendig ret i den antagelse set ud fra hvordan reaktionen har været fra dansken på de sidste 20års eskalerende terror i mod dem fra Islamisk side .

      Ca halv delen undskylder stadigvæk for det skulle komme så vidt at deres mor blev nød til at blive gade røvet , og lover selvfølgelig at sende flere penge og vise mere respekt frem over ! .

      Den anden halvdel , ja jeg ved snart ikke . Men de er i hvert fald efterhånden de eneste tilbage i det her land der stadig opføre sig som civiliserede demokrater og de eneste med bare en smugle anstændighed og stolthed tilbage!.

      KR

      Kommentar by Mosemanden — 8. oktober 2009 @ 16:47

    12. fru Birthe Weiis og mange andre. Et spørgsmål herfra,hvordan kommer I gennem dagen i dagens Danmark?

      Kommentar by pk — 8. oktober 2009 @ 16:50

    13. @ WilliamJansen

      Forskellen er, at den ene har ret, og den anden lyver…

      Kommentar by Mia — 8. oktober 2009 @ 16:56

    14. William Jansen skrev:

      “Danmark risikerer at få vores højtelskede omdømme beskadiget af Joumas film”

      De eneste, der ustandselig kører frem med sådanne floskler, er den del af de poiitiske spektrum, som WJ stemmer sammen med samt ejerne af Hummel og Grundfos etc., dvs. storkapitalen med eksport i klemme.

      De fleste af os her på Uriasposten har sikkert forlængst bevæget os i en helt anden retning og er fløjtende ligeglade med, hvad der bliver sagt om os i Mellemøsten, Somalia, Pakistan og alle de andre paradisiske steder, som folk flygter fra.

      Det gode Norge udsendte for vel snart en halv snes år siden en “anti-turist” film med afskrækkende billeder fra norske asyllejre. Den havde en god virkning i flere lande, og lad os håbe, at den her film også virker afskrækkende

      Jo færre muslimer, der kommer hertil, jo bedre. Det kan aldrig blive for få!

      I øvrigt vil jeg gerne vide, hvem der har finansieret den film?

      Kommentar by Mette — 8. oktober 2009 @ 17:02

    15. #7 Thomas,
      Det er muligt at han er rejst tilbage til vestbredden, men hvor meget skal vi vædde, at denne ædle P E R K E R stadig hæver en eller anden from for understøttelse i Danmark?

      Kommentar by Mike — 8. oktober 2009 @ 17:05

    16. @ Hedegaard, du skriver: Hedegaard har fuldstendig ret i den antagelse set ud fra hvordan reaktionen har været fra dansken på de sidste 20års eskalerende terror i mod dem fra Islamisk side .

      WJ: God pointe, man ser især i dette fora, hvor mange folk der er reelt dhimmificerede. De kan skryde højt, men de skriver ikke under, da de ikke vil stå ved deres synspunkter. Hvad fanden skal vi forvente fra folk som er bange for at lade sig identificere med deres egne synspunkter?

      Men Lars Hedegaard tager en tendens, og tager den 10.000 skridt for langt, når han prædiker taber-retorik. At placere danskerne som den underlegne part i en assymetrisk borgerkrig betyder at man abbonerer på et fremtidsscenario, hvor vi allerede har tabt.

      @ RD:

      God pointe. Hvis jeg kendte de involveredes motiver, så kunne jeg vurdere om motivanalysen var korrekt i dette tilfælde. Det gør jeg ikke.

      Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 17:06

    17. Jeg vil gerne på det varmeste takke Awad Jouma for denne film
      Han vil, med stor sandsynlighed, spare Danmark for en masse penge for hver eneste nassende muslim der nu IKKE ønsker at komme til Dk på baggrund af filmen.
      Mere af den slags tak!

      Kommentar by Nosferatu — 8. oktober 2009 @ 17:06

    18. @ Mette, du citerer mig for: “Danmark risikerer at få vores højtelskede omdømme beskadiget af Joumas film”

      WJ: Den kommentar var altså ironisk ment. Vores omdømme rager mig en papand.

      Som jeg skrev andetsteds tidligere på dagen:

      Som en tidligere landstræner sagde (frit efter min svage hukommelse). Egetræet bliver ikke generet af at grisene gnubber sig op af det.

      Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 17:10

    19. @WilliamJansen

      Man kan ikke lave en objektiv motivanalyse i de tilfælde her. Hvad den ene opfatter som et angreb, kan den anden forstå som et forsvar. Derfor behøver vi, efter min mening, kun at forholde os til, hvordan vi selv oplever begivenhederne – ud fra et rimeligt oplyst grundlag – og så selv drage vores konklusioner. Og det er vel dybest set det, der er årsag til hele denne kulturkonflikt, netop at vi har forskellig opfattelse af hvad god moral er.

      Kommentar by RD — 8. oktober 2009 @ 17:42

    20. Har disse beduin lande ikke ambassader heroppe.??
      Så må deres ambassadører træde i kræft og forklare hvordan det er heroppe.
      Og som regel er det falske billeder, de sender der ned. (Er det ikke autonome, der får køllebank af strisserne?) Akkurat ligesom dengang med grisehylet.

      Kommentar by lokumsen — 8. oktober 2009 @ 18:13

    21. Igen,igen,igen og atter igen fatter dhimmi wislam ikke, at Lars Hedegaard IKKE er en dhimmi men en fantastisk frihedskæmper der prøver at vække vensterfløjen, der ligger fladt på maven og kryber for iSLAM og ønsker flere jihadkrigere til landet.
      Ligeledes fatter islamist stemmeren wislam heller ikke, at hans parti enhetzlisten har nære forbindelser med de voldelige tæskeholds fascistiske anti fascister, hvis speciale er koporligt at banke anderledes tænkende på plads! men stik-i-rend dhimmi wislam med de “rigtige” meninger, der mener vi ikke må kritisere den kvindeundertrykkende hovedaffaldssæk, mangler vel nogle navne og adresser på nogle kandidater til diverse voldelige fascistiske ekstremist vensterfløjs organisationer med tæt tilknytning til enhetzlisten, så de med køller og lignende kan banke deres fascistiske udemokratiske meninger ind i hoved, på de sagsløse anderledes tænkende.
      Sjovt som dhimmi vensterfløj socialisterne forsvarer volds idelogien iSLAM, men hva’ allah i helvede ! er snart forskellen på de to idiotiske idelogier?

      Kommentar by li — 8. oktober 2009 @ 18:13

    22. @ li, du skriver: Igen,igen,igen og atter igen fatter dhimmi wislam ikke, at Lars Hedegaard IKKE er en dhimmi

      WJ: Jeg mener ikke at Lars Hedegaard er en dhimmi, og jeg er ked af det, hvis jeg har skrevet noget der giver indtryk af at jeg opfatter Lars Hedegaard som en dhimmi.

      Min kritik af Lars Hedegaard går på hans analyse af danske forhold, ikke af hans manglende kampvilje og forsvarsberedthed. De egenskaber har han i overmål, og det respekterer jeg ham for. Lars Hedegaard er ikke en dhimmi.

      Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 18:49

    23. Ååh hvor jeg dog håber vi bliver fremstillet som de rene barbarer og racister. Jeg håber så inderligt at vores lille land bliver fremstillet som det rene helvede som man for alt i verden skal undgå hvis man på nogen måde kan.

      Det ville være til stor gavn for Danmark hvis filmen kunne overbevise 50 mio muslimer om dette.

      Kommentar by T — 8. oktober 2009 @ 18:51

    24. lad os se hvad fredag og især weekenden bringer? Jeg vil ihvertfald ikke sætte mit vækkeur. det står allerede til 5 i.
      Og en ny krystal nat oplever vi nok ikke i modsat betydning.

      Kommentar by gumme — 8. oktober 2009 @ 18:57

    25. En skam Palæstina ikke har en ambassade vi kan brænde ned.

      Kommentar by Alfred B. — 8. oktober 2009 @ 19:10

    26. @18: William Jansen som skrev :

      “God pointe, man ser især i dette fora, hvor mange folk der er reelt dhimmificerede. De kan skryde højt, men de skriver ikke under, da de ikke vil stå ved deres synspunkter. Hvad fanden skal vi forvente fra folk som er bange for at lade sig identificere med deres egne synspunkter?”

      Jamen William dog , det er vel fuldstendig ligegyldigt om jeg underskriver mig som Mosemanden eller Kristian Rasmussen .
      Hvis du gerne vil kende mit navn så spørg dog , jeg er ikke mere anonym end hvis du har en interesse i at vide mere så tager vi den bare på mail og så kan du da få mit telefon nummer hvis det er sådan du gerne vil kommunikere.
      Men William du kender godt regel nummer et for sikker net brug gør du du ikke ?
      Og måske det ikke lige er på Kims blog du skal kalde folk for dhimmificerede fordi de ikke skriver med fuld navn , da det jo ikke er nogen hemmelighed at selv voksene og anstændige herrer og damer der lige er gået ud af børnehaven en gang imellem læser med .

      Nå men til de “10.000 skridt” du mener Lars Hedegaard går for langt. Så mener jeg stadig at det ud fra hvad vi HAR set slæt ikke er overdrevet , men klart et skræmmende fremtidsscenario, hvor vi vil forsætter med at tabe vis vi ikke begynder og pisse nogen tydelige grænser af .
      Vi har endnu INTET vundet William kun tabt en frygteligt masse , husk det ! .

      Kommentar by Mosemanden — 8. oktober 2009 @ 19:18

    27. Mon ikke man ku’ overtale (D)DR og TV2 til at sende filmen på ALLE deres kanaler og vel at mærke i den bedste sendetid – og allerhelst med en 3-4 “Re-runs” på hver kanal. Måske kunne man endda overtale DF til at anvende den som valgvideo ved kommende valg. Hvis den er klippet til som det svenske bras man så lidt af igår aftes, må der være stemmer i skidtet.

      Kommentar by Kaj Jensen — 8. oktober 2009 @ 19:19

    28. > 23 T skrev:

      “Det ville være til stor gavn for Danmark hvis filmen kunne overbevise 50 mio muslimer om dette.”

      Nu er du virkelig alt for beskeden.

      Vi har netop fået at vide, at der er flere end 1.5 mia muslimer i verden, og jeg ser ikke nogen grund til, at de ikke alle sammen skal oplyses om, at Danmark er Helvedes forgård.

      Kommentar by Mette — 8. oktober 2009 @ 19:29

    29. Instruktører er ikke rigtig klog. Dansker er han ikke!

      Kommentar by morlille — 8. oktober 2009 @ 19:34

    30. DR foelger Filmen hos Al Jazeera og siger, at Al Jazeera-film foreløbig er uden sprængstof.
      Saa laeser jeg:
      …Herefter følger en beskrivelse af, hvordan de første indvandrere kom til Danmark i 60’erne for at bidrag til landets opbygning, og hvordan flygtning fra Balkan kom i 90’erne for at leve i tryghed i Danmark….

      Til Danmarks OPBYGNING!

      Det siger Tyrkerne altid i Tyskland, men de kom foerst naar vi allerede levede i “Wirtschaftswunderland”

      Men Danmark?????????? De er da bare ved at nedrive Danmark/Europa

      http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/08/190106.htm

      Kommentar by Jutta starke — 8. oktober 2009 @ 20:09

    31. Det er dog paradoksalt. Muslimer som vil lave verdensrevolution med at alle skal antage Islam, vil blive i et land de kalder for luderland,
      og fucking dit og dat. Er man dansk statsborger skal man ære sit land.
      Vid det er en ære, Dannebrog at bære.

      Kommentar by HelgeD-H — 8. oktober 2009 @ 20:16

    32. @ Mosemanden:

      Jeg har respekt for dit valg af semi-anonymitet, og jeg har respekt for andre folks valg af semi-anonymitet eller total anonymitet. Min tanke er bare at folk som mener at der er for meget risiko ved at stå helt åbent frem ved navn, nok også vil finde risikoen for høj i fremtidige, mere skræmmende scenarier.

      Altså hvis man helst vil undgå konfrontationen i 2009, så er det da sandsynliggjort at vedkommende også er konfrontationsangst i 2029, hvor konfrontationerne er langt værre.

      Det rager mig en papand at vide hvem du er, og iøvrigt så er du principielt sej, da du tør bashe folk som man skulle tro var dine egne (her tænker jeg på dine kommentarer om SIAD ovre hos Hodja).

      M.h.t. Hedegaard:

      Worst Case Scnario: Der er 5.000.000 af os, og der er 300.000 af dem, hvis vi regner enhver etniker som en af “dem” (hvilket jeg kun gør fordi jeg for argumentets skyld tegner et worst case scenario). Hvis der bliver assymetrisk krigsførsel, så bliver det ikke med os i rollen som “modstandsbevægelse”.

      Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 20:19

    33. Jeg kan egentlig godt lide den måde Kim anskuer filmen på. Cool! Det havde jeg ikke tænkt på. Jeg var tilbøjelig til ‘kun’ at blive forarget og skuffet over palæstinenserens utaknemmelighed overfor danskeres gæstfrihed og gavmildhed.

      Kommentar by Janne — 8. oktober 2009 @ 21:27

    34. >32 William Jansen

      Når du skriver om anomymitet, glemmer du altid de tilfælde, hvor folk – fx undertegnede – er blevet mere anomyme med tiden og har særdeles gode grunde til at være det. Det er har intet med fejhed at gøre, for så var vi holdt op med at debattere, der er derimod tale om almindelig sund fornuft. Du behøver i det hele taget ikke at være så bekymret for andres mod.

      Kommentar by Mette — 8. oktober 2009 @ 21:40

    35. En film som denne er formodentlig med til at vedligeholde og måske styrke de mange kræfter inden for islam der truer menneskers sikkerhed og fred. Også i vores eget samfund. Der er derfor ingen grund til glæde.

      Kommentar by Niels P. — 8. oktober 2009 @ 23:15

    36. Off topic :

      DDR1 Orientering nævnte i dag eksplicit, at Integrationsministeriet har en plan for hvordan unge kan reddes (ud) fra højreradikalisme og islamisme.

      Ikke eet eneste ord om redde unge fra venstreradikalisme.

      Lyver DDR eller har de røde embedsmænd igen taget røven på en borgerlig minister ?

      Kommentar by Tolder — 8. oktober 2009 @ 23:16

    37. 36.Tolder

      Hvad enten det er det ene eller det andet så tager DR dagligt røven på de tvangsindlagte licensbetalere !

      Angående denne Palaraber og hans film, jamen så vil jeg da glædes over hvis den kan afholde hans fæller fra at rejse hertil !

      Jeg tænker nemlig med en vis gru på, at EuroMed-projektet træder ikraft 1. Januar 2010 – og der er ikke ret lang tid til.

      Måske det ender med, at Palaraberen skal takkes for filmen !

      Det samme gælder for de svenskere, der har lavet danskerfilmen – som jeg ikke så, men har hørt om.

      Jo mere Danmark og danerne svines til jo bedre er det måske fordi dette image vil afskrække potentielle muslimske indvandrere fra at rejse hertil.

      Kommentar by Vivi Andersen — 8. oktober 2009 @ 23:54

    38. Hvis denne film kan få arabere til at tænke sig om en ekstra gang,
      inden de påtænker at ” asyllere” sig selv hertil, så skal instruktøren
      have så mange tak!
      Iøvrigt, hvem gider bekymre sig om hvad en araber og muslim mener om
      vores samfund. Deres mening er så hamrende ligegyldig – bliv i jeres
      håbløse lande – nobody want´s your company anyway!
      Hilsen en racist!

      Kommentar by Erik Jensen — 9. oktober 2009 @ 06:08

    39. Det er muligvis korrekt at denne og lignende beskrivelser af Danmark vil få almindelige muslimske indvandrere til at vælge andre destinationer end Danmark, men på den anden side er det også sandsynligt at den vil føre til en skærpelse med de mest militante dele af islam, der gennem denne form for propaganda vil kunne anvende denne til at “retfærdiggøre” en eskalering af konflikten mod danske interesser, eller ligefrem øge tilvandringen af mujahediner hertil for at “beskytte” de “undertrykte” muslimer i Danmark.

      Hvis dette bliver tilfældet er det måske nok godt på den lange bane, men skidt på den korte — da det nemt kan føre til mere uro og vold, men på sigt vil det være bedre at denne udvikling starter nu end senere, hvor det vil være sværere at stemme op mod denne bølge.

      Kommentar by Zonka — 9. oktober 2009 @ 08:29

    40. “De er begge to rejst ud i verden for at præsentere et formørket syn på Danmarks fremtid”

      WJ,sen er uforbedrelig. Tag solbrillerne af. Du mener altså ikke, at der venter Danmark – eller for så vidt Europa – en mørk fremtid?? Hvad bygger du det på? I dag er hver fjerde beboer på denne planet – efter et ekspertskøn – muslim. Hvad tror du der venter Europa i relation til den muslimske masseindvandring?

      Brug nu din sunde fornuft og se på de sociale forhold i alle de europæiske lande. Overalt hvor muslimerne træder græsset ned er der social og politisk uro. Snart hver dag åbnes der nye fronter, hvor den intollerante og voldelige islam med vold og drab trænger frem.

      Og hvorfor er der det? Fordi det ligger i den islamiske ideologi på basis af Koranen. Social, vold og oprør er således programeret rent ideologisk. Der er derfor ikke skygge af chance for, at den kristne civilisation ikke en dag for alvor støder sammen med Islam.

      Men siger sludrehovedet WJ: Der venter ingen problemer i fremtiden med denne syge og voldelige religiøse ideologi. Hedegaards fantasier om Danmarks fremtid er formørket fanasier.

      Min sidste kommentar. Du bliver klogere min dreng.

      Kommentar by dommedag — 9. oktober 2009 @ 09:11

    41. Den palæstinensiske filmmand gør vel egentlig bare det internationalt og i større målestok som en del danskere – nogle politikere, forfattere/kunstnere, erhvervsmænd osv. – har gjort i mange år: kaldt danskere for en masse skidt, bl.a. racister. Vi har også hørt svenske politikere og forfattere kalde danskere for racister.

      Det er meget interessant at se hvem nogle danskere har kontakt med, når der er utilfredshed med den politik der nu føres og den nuværende regering: Mellemøsten. Vi så da også i en anden tråd at socialdemokraterne fører valgkamp i et arabisk nyhedsbrev. Socialdemokraterne kæmper for stormoskeer i Danmark og har indført halal ordninger i offentlige institutioner. Det er samme parti der vil have arabisk indført som valgfag i folkeskolen. Jeg forstår da godt at færre danskere stemmer på socialdemokraterne. Det er bestemt ikke altid nogen rare karle og skikke socialdemokraterne har som samarbejdspartnere.

      Noget andet er, at den palæstinensiske filmmand giver en del gode grunde til at føre en meget stram indvandrer- og flygtningepolitik. Det er ret selvdestruktivt at give så mange penge, hjælp og gæstfrihed til mennesker, der så siden måske ender med at betale tilbage ved at svine Danmark til i store dele af verden.

      Kommentar by Janne — 9. oktober 2009 @ 09:13

    42. Så længe Al Jazerra, filminstruktøren, muslimer som flest og diverse naivister ikke fatter, at det er islams supremasisme, f.eks. i form af forbud mod muslimske kvinders frie ret til at indgå ægteskab, muslimers frie ret til at konvertere og f.eks. muslimske autoriteters udgydelser som gengivet nedendfor, der skal angribes og kritiseres – og ikke kritikken af disse islams horrible uciviliserede forhold, så ser det virkelig skidt ud.

      ”De ikke-troende afgudsdyrkere og andre som dem må hades og afskyes…Vi skal holde os væk fra dem og skabe barrierer imellem dem og os.”
      (Arabisksproget skolebog, uddelt til muslimske skolebørn i USA. Jfr. s153, Problemet med Islam, Irshad Manji.

      Ali Gom’a, the grand mufti of Egypt, the highest Muslim religious authority in the world, supports murdering non-Muslims. In the daily Al Ahram (April 7, 2008), he says, “Muslims must kill non-believers wherever they are unless they convert to Islam.” He also compares non-Muslims to apes and pigs, not only the Jews.

      Muhammad Sayyid Al Tantawi, president of Al Azhar University also approves of killing and maiming Christians, Jews, and other infidels. He added, “This is not my personal view. This what the Shari’a Law says, the law of Allah, the only valid law on the earth.”

      Yousef Al Qaradhawi, the spiritual leader of the fundamentalist organization, the Muslim Brothers, urged on Al Jazeera TV (Jan. 9, 2009) Muslims to kill the Jews, not only in Israel but also worldwide. He added, “No peace can be made between us (Muslims) and the non-believers. This what our holy book says. This what Allah says.”

      Saudi Arabia’s Grand Mufti, Sheikh Abdulaziz Bin Abdullah Bin Mohammed al Sheikh said on Iqra’ TV channel, “Killing producers who show women unveiled is legal.”

      The Saudi Sheikh Saleh Al-Lehadan, head of the Supreme Judiciary Council, told Al Watan daily, (March 25, 2008) “After getting rid of the Jews in our Arab land, we must turn to the Christians. They have three options: either they convert to Islam, or leave, or pay Jizia (protection taxes). Further, there is not such a thing as Shiites, Sufis, etc. There are only Sunnis. All these sects must renounce their pagan beliefs and return to Sunna, the right path of Islam.”
      http://www.tinyurl.dk/10853

      Hvem sagde racisme – en arabisk filmmand? – Al Jazerra?

      Kommentar by Als — 9. oktober 2009 @ 09:40

    43. Giv instruktøren af den her sandfærdige film en BODIL – det har han virkelig fortjent.

      Hvornår har vi sidst set så dybteborende en dukomentarfilm i DDR? Ham den røde Christian Braad-Thomsen er jo den rene amatør i sammenligning.

      Og @14 Mette – pengene kommer selvfølgelig fra den Danske Filmfond(det håber jeg da i al fald), tænk hvis de kom fra Saudi Arabien, det ville jo være en skandale, eller fra det lukretive, arabiske hashmarked i København – her ville ikke en gang Nasar Khader kunne hjælpe.

      Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 9. oktober 2009 @ 09:42

    44. Jeg fik ret.

      DR forherligede dokumentarens budskab som et velfortjent angreb på VKO.

      Kommentar by DaLi(gæst) — 9. oktober 2009 @ 09:44

    45. @ Dommedag, du skriver: Du mener altså ikke, at der venter Danmark – eller for så vidt Europa – en mørk fremtid??

      WJ: Der venter os mørke perioder i fremtiden, men at vi skal forberede os på at skabe parallele institutioner (med hvilket mandat?) og yde væbnet modstand, som Hedegaard jo foreslår når han snakker engelsk, er at gå for langt.

      Danskerne er intelligente, har god dømmekraft og sunde værdier. Vi skal nok klare os…

      Dommedag: …det ligger i den islamiske ideologi på basis af Koranen. Social, vold og oprør er således programeret rent ideologisk.

      M.h.t. Islam, så har jeg regelmæssigt redegjort for mine tanker om den ideologi og dens voldpotentiale, se bl.a. her:

      http://bohemianrhapsody.dk/2008/12/10/top-3-over-koran-passager-som-kan-bruges-til-at-retfaerdiggoere-terror-angrebene-i-mumbai/

      Du fortæller mig intet nyt, og jeg værdsætter ikke din arrogante, belærende stil.

      @ Mette, du skriver: Når du skriver om anomymitet, glemmer du altid de tilfælde, hvor folk – fx undertegnede – er blevet mere anomyme med tiden og har særdeles gode grunde til at være det.

      WJ: jeg anerkender til fulde at der er gode grunde til at være anonym. Men er “de gode grunde” ikke identiske med “gode grunde” der stadigt vil være fremherskende i 2019, 2029, 2039 etc.?

      Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 09:53

    46. @william

      Jeg har tit tænkt på at droppe anonymiteten, mine meninger er ikke rabiate, jeg er stærkt kritisk overfor islam, og mener den er totalt uforenelig med et moderne samfund. De islamiske lande hvor der er rigdom, har udelukkende den rigdom fordi vesten fandt olien, udviklede teknikken til at få den op, og køber den. Der er i øjeblikket en stærk bevægelse, der sørger for at mennesker med den holding står i en ret usikker position. Resultatet kan ses i kuldsejlede karrierer, og når politikere som Toni Blair stærkt svedende og med ubehag mejslet i alle træk står og skamroser islam som noget vi alle burde bestræbe os på at tilegne os.

      Der er 3 ting der afholder mig fra det at kaste masken

      1. Min karriere
      2. Min kones karriere.
      3. Min families sammenbrud hvis 1 og 2 forliser.

      Hvis jeg var økonomisk uafhængig, så stod jeg frem med fuldt navn og adresse, jeg er ikke fysisk bange for dem.

      Kommentar by PeterK — 9. oktober 2009 @ 10:21

    47. Satans osse. Araberne er tilsyneladende ligeglade med denne film, som JP i denne artikel har valgt at kalde en “dokumentarfilm”:

      http://kpn.dk/article1845102.ece

      jeg havde ellers sat næsen op efter et godt Arabisk raseri-anfald mod Danmark, hvor de løber rundt i gaderne og råber ‘død over de vantro Danskere’, (TV-billeder der gavner ‘blå blok’), of samtidig kunne et ødelagt Dansk renomme have betydet færre asylansøgere. Hvor “hård og uanstændig debattone” skal der i grunden til for at holde dem væk fra Danmark??

      Kommentar by JensH — 9. oktober 2009 @ 10:30

    48. @ PeterK:

      Respekt! Jeg forstår godt at du prioriterer din karriere, din kones karriere og din families sammenbrud hvis 1 og 2 forliser. Men vil truslen mod dig, din karriere og din familie på noget tidspunkt forsvinde?

      Hvis det holder dig tilbage i 2009, så vil det også holde dig tilbage i 2019, 2029 m.m., eller hva’?

      PeterK: Der er i øjeblikket en stærk bevægelse, der sørger for at mennesker med den holding står i en ret usikker position.

      WJ: …og den bevægelse skal have et modsvar.

      Det er ikke for at fordømme dig moralsk (har jeg ingen forudsætninger for), men blot for at illustrere et problem. Folk føler at de har mere at miste ved at blande sig, end ved ikke at blande sig. Måske er den følelse (og den medfulgte forventning) “korrekt”, men den er alligevel problematisk i det lange løb.

      Det er en meget svær tid vi befinder os i, og vi skal træffe meget svære valg. Jeg tror at “åben pande” er det nemmeste valg i det lange løb, også selvom det koster hug i 2009.

      Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 10:32

    49. Fandt følgende fantastiske udtalelse på http://jp.dk/article1844932.ece, af en vis Ehab Galal, ph.d stud. på institut for tværkulturelle og regionale studier.

      “Han tilføjer, at dokumentarfilmen snarere er med til at understøtte det billede mange allerede har af Danmark.

      – Både folk i Mellemøsten og internationale forskere opfatter Danmark som et land, hvor man ikke vil acceptere eller respektere andre, siger Ehab Galal.”

      Man græmmes…

      Kommentar by Høgsbro — 9. oktober 2009 @ 10:48

    50. gentryk tegningerne for at puste til ilden!!
      Lav en kalender! Der er 12 tegninger. Hvor svært kan det være??
      Alle normal tænkende danskere ville gerne have en hængende. Ikke mindst på autoværkstedet.
      Så kunne der være en pinup pige iført bhurka på bagsiden.

      Kommentar by gumme — 9. oktober 2009 @ 12:18

    51. Du har helt ret i at det problem vi står i i 2009 og den trusel vi er udsat for, uden tvivl vil være meget værre i 2019, 2029 og så videre. Derfor kan man sagtens argumentere for, at hvis man råber højt nok nu og sætter handling bag råberiet, vil det sikkert være lettere nu, end om 20 år. Om ikke for andet, så fordi demografien i vores disfavør vil være.
      Før der kommer handling bag råberiet, og offentlighed bag navnene, skal der et egentligt folkeligt oprør til, hvilket vi ikke har tradition for i Danmark. Det nærmeste var i 1973(?) da fremskridtspartiet stort set udraderede de etablerede partier, hvis eneste modsvar var en fælles front mod det nye parti, i stedet for at tage fat i de problemer det nye parti var symptomet på. Helveg har sat pris på det, han mente det kostede 400 milliarder at bekrige Glistrup i stedet for at høre på ham.
      Den holding hersker den dag i dag. Man bekæmper DF som i mangel af præsident Bush nu er skyldige i alt, i stedet for at tage sig af de egentlige problemer. Det er jo ikke DF der brænder skoler, børnehaver, skraldecontainere og biler af. Det er heller DFU (DF’s Ungdom) der hærger i gaderne, og fratager skolebørn deres jakke, mobil og lommepenge.
      Så længe det stort set kun er den økonomiske underklasse, socialgruppe 5, der direkte rammes af de negative sider ved den muslimske befolkningsgruppe (nej det handler ikke om indvandrere!), sker der intet. Mellem- og overklassen har stadig sit på det tørre, man er interesseret i stupide underholdningsprogrammer på TV og om knivlov, Danmarks postulerede manglende anseelse og anstændighed, og andre ligegyldigheder. Stemmeskredet, for det er det der skal til, kommer først den dag, det går op for mellemklassen hvor skattepengene ryger hen, hvorfor offentlige kerneydelser bliver ringere og ringere og der bliver direkte betaling af mere og mere, uagtet at skatten stiger og stiger. Muslimer i Danmark koster et par Storebæltbroer, eller 5-6 store topmoderne regionshospitaler hvert eneste år.
      Når den rammer lystavlen sker der noget – ikke før. Og først den dag, kan man trygt og sikkert sætte sit navn og addresse under et indlæg som dem vi skriver i tonsvis af her. Hvis min arbejdsplads vidste hvem PeterK er, så står jeg ned på jobcenteret dagen efter.

      Jeg tror dog, at truslen vil forsvinde som dug for solen, den dag vi har fundet på en metode til at frembringe energi på der ikke er baseret på at brænde olie af. Metoden findes, den hedder A-kraft, men er omgærdet af uvidendes hysteri. Det er dog ikke en langsigtet endelig løsning, fori den, som olie, er baseret på en begrænset ressource, men den er i det mindste CO2 neutral hvis man tror på det. Behovet for olie vil dale dramatisk, men ikke forsvinde, for råolie er basis for så meget, at det næsten er synd, at vi primært bruger det ved at sætte ild til det.
      Den politiske magt de islamiske lande har, som følge af den økonomiske magt opnået ved salg af olie, vil forsvinde i samme takt som indtægterne daler. De vil så stå med et stort problem, fordi indtægterne er dalet kraftigt, befolkningen mange gange større end hvad landet kan brødføde, og deres væsentligste problem vil være at skaffe mad. I hele mellemøsten boede der 2 millioner mennesker for 100 år siden, en afspejling af hvad området kan skaffe mad til. Nu bor der 25 mio bare i SaudiArabien, helt afhængige af importerede fødevarer fra vesten, betalt med de penge vesten betaler for olie – som en dag er slut.

      Kommentar by PeterK — 9. oktober 2009 @ 12:36

    52. En dokumentar om det danske samfunds racisme bliver vist – og efterfølgende er det danske udenrigsministerium og de danske ambassader bekymrede for tilfældige og uskyldige danske statsborgeres sikkerhed.

      Der burde ellers i stedet være en bekymring for, at danskerne ville kaste sig ud i en blodrus.

      Kommentar by BE — 9. oktober 2009 @ 12:53

    53. Hvor bliver man dog træt af William Jansens dumme selvpromoverende vrøvl. Kan du ikke efterhånden indordne dig debatten og emnerne, fremfor disse evige forsøg på at kidnappe tråde til egne idéer?

      Hvis du absolut ikke kan holde din “kreativitet” i skindet, kunne du så ikke vente med dem til folk har fået en chance for at debattere trådens emner?

      Kommentar by Kimpo i kæret — 9. oktober 2009 @ 13:01

    54. @ PeterK: Jeg kan sagtens følge din pointe vedrørende A-kraft. Mange problemer løser sig selv, når vi er blevet olie-uafhængige. Hvis der er et argument for Obama som vinder af Nobels Fredpris, så er det at han gør lidt mere end sin forgænger for at gøre USA olie-uafhængigt.

      Olie-uafhængighed kunne være denne konfrontations Columbus Æg.

      @ Kimpo:

      Du scroller bare forbi de indlæg du ikke gider læse, du deltager bare i de debatter du selv gider, og hvis du i den proces ignorerer undertegnede, så fred være med det.

      Jeg ønsker dig frihed, fred, velstand og lykke.

      Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 13:09

    55. […] vi afventer så hvor langt mussernes klanledere i Danmark tør gå idag ovenpå den seneste negative reklame. Men på adressen her er det nu mig der afholder fredagsbøn endnu engang. Det er nemlig min […]

      Pingback by Polemiken » Blog Archive » Fredagsbønnen 9. okt. — 9. oktober 2009 @ 14:59

    56. Måske skulle Den Vestlige Verden igen fremstille Leuna-Benzin på basis af brint og kul. Eller gengas til bilerne. Eller køreledninger over vejene til strømforsyning af elektriske biler. Hovedsagen er at mindske afhængigheden af olie fra den muslimske verden.

      Kommentar by HelgeD-H — 9. oktober 2009 @ 17:05

    57. 51.PeterK

      Det der med folks uvidenhed om hvor mange af deres skattekroner der anvendes til bl.a. forsøg på at få muslimer til at integrere sig herhjemme

      OG hvor mange af de penge EU modtager fra EU-landene, som altså er folks skattekroner, der forsvinder ned i de bundløse huller i de kommende islamiske Partnerlande ved Middelhavet –

      DET kunne ganske sikkert få en hel del op af stolene, idet disse summer er ENORME !

      Det er ganske enkelt skandaløst at dette kan foregå.

      Vi har samtlige disse arabisk-islamiske Middelhavslande på forsørgelse.

      For hulen hvor jeg ville ønske danerne/europæerne ville opdage dette!

      Kommentar by Vivi Andersen — 9. oktober 2009 @ 17:08

    58. Lars Hedegaard er ude i ytringsfrihedens ærinde. Det er et fakta at ytringsfriheden er under stigende pres og at trusler er blevet hverdagskost. Det er den, jeg antager han forsvarer når han rejser rundt. En frihed der iøvrigt er gældende og dækkende for alle landets borgere, ikke kun eklusivt et bestemt segment af befolkningen.

      Joumas ærinde er derimod sværteri. Jeg antager, at han på forhånd har sat sig for, at beskrive den danske befolkning som gennemsyrede af intolerance. Ikke ét eneste positivt træk bliver nævnt ved landet eller de etniske danskere. Selv med den mindste anstrengelse, kunne han have fundet en dansk borger med venlige ord i sin mund. Istedet farer han rundt efter politi-biler og ambulancer, med ønsket om at skabe de mest chokerende øjebliksbilleder. Altid om natten. Altid sirener. Altid had. Han kan umuligt være ude i et dokumentarisk eller journalistisk ærinde, dertil er hans arbejde for ensidigt. Hans tidligere dokumentararbejder, beviser at han kender til dokumentargenrens reelle muligheder. Derfor har han ingen undskyldning for sit løgneri.

      Alt det sagt, så er jeg ganske tilfreds med filmen. Jeg ønsker heller ikke at danmark skal fremstå som en slaraffenland i den tredje verden. :)

      Kommentar by Taffadil — 9. oktober 2009 @ 22:35

    59. Mht. til den afsporede debat om anonymitet. Lad os omfavne nettets muligheder. Afsender er ligegyldig i den brede befolkning, medmindre man altså søger en politisk karriere. Jeg mener William burde læse op på sin John Lennon: “living in a bag, a person could not be judged by others on the basis of skin color, gender, hair length, attire, age, or any other such attributes. It was presented as a form of total communication. Instead of focusing on outward appearance, the listener would hear only the bagist’s message.”

      http://en.wikipedia.org/wiki/Bagism

      Kommentar by Taffadil — 9. oktober 2009 @ 22:42

    60. Det er ikke så enkelt at man bare kan scrolle videre. Man ved jo ikke hvilke af de kommentarer, man forholder sig til, der bygger på William-kommentarer, man ikke har læst. Den eneste holdbare og anstændige løsning er, at William begynder at opføre sig ordentligt, eller bliver slettet/blokeret.

      Kommentar by Kim Poulsen — 9. oktober 2009 @ 23:05

    61. Jeg kunne ikke lade være med at svare Asmaa her:

      http://www.modkraft.dk/spip.php?article11671

      Andre må selvfølgelig også deltage.

      Kommentar by BE — 10. oktober 2009 @ 07:44

    62. 61: Der er for lang vej. Udgangspunkt for debat synes ikke at eksistere, når modparten stiller sig op som offer, bruger skosværte som argument, og synes mere optaget af sin egen personlige identitet og karriere end politisk debat.

      Kommentar by Høgsbro — 13. oktober 2009 @ 12:18

    63. Apropos den ikke-eksisterende racisme i Danmark.

      I Pakistan eksisterer den i bedste velgående, hvis man er så uheldig at have lyst hår og blå øjne, eller bare noget der ligner:

      http://www.telegraph.co.uk/news/6214794/Taliban-targets-descendants-of-Alexander-the-Great.html

      Islam er verdens ondeste religion. Hvem kan være i tvivl?

      Kommentar by Sigwar — 13. oktober 2009 @ 18:31

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper