8. oktober 2009

Meget mere om Pelle Dragsted: AFA 1992- ; Enhedslisten 2003- ; Kirkeasyl: 2009

Junikredsen har meget mere om Pelle Dragsted, pressemedarbejder for Enhedslisten og Kirkeasyl. Det er ikke en historie om ungdommelig militans, men historien om et liv dedikeret til anti-demokratiske ideologier, i organisationer, på gadeplan – fra 1992 til i dag.

(‘Jesper’, Autonome lover fred, Aktuelt, 28. maj 1998)

(Pelle Dragsted, Kirkeasyl-demonstration d. 2. september 2009; Youtube)

Fra Pelle Dragsted – skitse af en ekstremist, der citerer BT, 23. marts 2000.

“”De bar hætter ligesom de autonome, da de sprang ud af varevognen. Jeg ser to mænd – også med hætter – kravle over hegnet ind til nazisterne. Kort efter er der noget, der brænder på taget. Fem-syv personer står med motorsave, der larmer voldsomt. Pludselig kommer min lille søn chokeret ned i køkkenet, og jeg skynder mig at trøste ham og tage ham op i seng igen. Vi er jo vant til, at når man ser hætteklædte foran nazi-huset, så skal man ikke gå ud”.

Sådan forklarede et vidne i retten i Roskilde hvordan hun oplevede angrebet den 21. december 1999 på DNSB-lederen Jonni Hansens privathjem i Greve. Efter Hansens berømte påkørsel af de maskerede bøller iagttog genboen følgende:

”Da jeg kigger ud ad vinduet igen, er der vild tumult og råben. Det var ligesom ved et bankkup. Og den sidste person havde svært ved at komme ind i kassevognen og lukke døren, inden de stak af”.

I retten kommer det frem, at gerningsstedet efterfølgende flød med slagvåben og sorte hætter. Det kommer ligeledes frem, at seks af bøllerne blev pågrebet med våben på sig.

Det bevæbnede tæskehold blev ledet af bl.a. den muskelsvære Ole Søborg fra Fagforeninger Mod Racisme. Også et højtrangerende medlem af Antifascistisk Aktion blev sigtet i sagen: Pelle Dragsted fra tæskeholdets Sct. Hansgade-gruppe.

Herunder det væsentligste fra den kronologiske gennemgang af Dragsteds politiske virke, der klart dokumenterer, at han stadig er en del af miljøet. Jeg har ændret lidt på opsætningen, for at gøre det nemmere at overskue.

1992 Sammen med bl.a. Balder Johansen og Martin Lindblom stifter Pelle Dragsted tæskeholdet Antifascistisk Aktion.

1994 Hele Antifascistisk Aktions hårde kerne anholdes i november i en bus spækket med våben, på vej til Jonni Hansens privathjem i Greve. Blandt de anholdte er Martin Lindblom, Camilla Esser, Hasse Holst, Balder Johansen, hans unge kæreste Maria Pagels, samt Christian Zwettler, der i 1993 blev idømt tre års fængsel for væbnet røveri. Yngste mand er Pelle Dragsted.

1995 … Samme år begynder Pelle Dragsted at skrive under dæknavnet ”Pelle Jensen” for gruppen Internationalt Forum. Blandt gruppens prominente medlemmer ses den ekstremt pressesky Torkil Lauesen, der i 1991 blev idømt ti års fængsel for røveri af særlig farlig karakter.

1996 Janne Tynell, Dragsteds senere kæreste, bliver medlem af Gaia’s redaktion, der bl.a. tæller Torkil Lauesen og Hasse Holst fra Antifascistisk Aktion.

1997 Danske autonome drager i juni til Holland for at deltage i anti-EU optøjer. 27 anholdes præventivt og udvises, blandt dem den nu 22-årige Pelle Dragsted. Andre anholdte er: Ulrik Sebastian Kohl (straffes 2009 seks måneder betinget fængsel for terror-støtte)…

Pelle Dragsted er på dette tidspunkt medlem af Antifascistisk Aktions Baldersgade-gruppe… Blandt gruppens 14 medlemmer finder man, udover Pelle Dragsted, bl.a… Kasper Scheel, Torsten Geertz-Hansen… Stinne Lyager Bech.

Ligesom Pelle Dragsted er Stinne Lyager Bech meget aktiv i Torkil Lauesens organisation. Hun er i dag prominent medlem af Amnesty International’s danske afdeling.

1998 Pelle Dragsted fraflytter Baldersgade og bliver medlem af Sct. Hansgade-gruppen, der ledes af Lars Holm Jørgensen, en nær ven af René Karpantschof og Martin Lindblom. I marts måned pågribes Dragsted sammen med bl.a. Martin Lindblom, i færd med at begå hærværk mod Sandholmlejren… I maj optræder Pelle Dragsted første gang offentligt, dog formummet bag solbriller, som talsmand for Antifascistisk Aktion.

1999 I februar deltager Pelle Dragsted i et voldeligt overfald på en gruppe universitetsstuderende fra Dansk Forums Studentergruppe (DFS). Dragsted pågribes og sigtes angiveligt for overtrædelse af politivedtægten… I december deltager Pelle Dragsted i et mislykket angreb på Jonni Hansens privathjem.

Ca. 2000 Pelle Dragsted bliver medlem af Amicisvej-gruppen på Frederiksberg, hvor Janne Tynell og Hasse Holst i forvejen er aktive. Også Kasper Scheel og Torsten Geertz-Hansen fra den gamle Baldersgade-gruppe flytter ind.

2001 Den 16. maj deltager Pelle Dragsted i mindre demonstration foran Jonni Hansens privathjem i Greve. Han filmes i selskab med Frank Aaen fra Enhedslisten. Adrian Frank, medlem af Antifascistisk Aktion og gammel ven af Balder Johansen, leder demonstrationens vagtkorps…

Efter optøjerne i Gøteborg i juni stifter bl.a. Pelle Dragsted Globale Rødder. Han bliver medlem af redaktionen på Gaia. En post han beholder frem til i hvert fald 2005. Andre redaktionsmedlemmer er Torkil Lauesen, Stinne Lyager Bech og Dragsteds kæreste, Janne Tynell.

2003 På Christiansborg bliver statsministeren og udenrigsministeren overfaldet af to medlemmer af Globale Rødder. Lars Grenaa idømmes tre måneders fængsel for overfaldet. Rune Eltard-Sørensen, der er tiltalt for et lignende overfald på en borgmester, straffes med fire måneders fængsel. Selv om gerningsmændene stod på Pernille Rosenkrantz-Theils gæsteliste… [er] ingen opmærksom på, at Rune Eltard-Sørensen og Pernille Rosenkrantz-Theil begge er tidligere medlemmer af voldsgruppen Rebel…

Sagen får også Pelle Dragsted til for første gang at stå offentligt frem som medlem af Enhedslisten. Det sker i et åbent brev til Pernille Rosenkrantz-Theil, underskrevet af 32 medlemmer af Enhedslisten. I brevet står der bl.a. direkte anført, at ”I medierne hedder det sig, at du er alene og isoleret med din holdning til aktionen. Det er du måske også i Folketinget – men det er du ikke blandt Enhedslistens græsrødder.”

2005 – i dag Pelle Dragsted optræder skiftevis som repræsentant for Globale Rødder og Piratgruppen, indtil han i 2006 bliver international sekretær for Enhedslistens folketingsgruppe. Her arbejder han tæt sammen med især Frank Aaen… Pelle Dragsted skifter titlen som sekretær ud med pressemedarbejder og bliver medansvarlig for Enhedslistens hjemmeside. I samme periode bliver Simon Shine, stifteren af Anarkistisk Debatforum, webmaster for partiet…

Janne Tynell forsvinder diskret fra redaktørposten på Modkraft. Hun er i dag pressemedarbejder i Red Barnet.

Janne Tynell og Pelle Dragsted bor stadig på Amicisvej sammen med bl.a. Kasper Scheel, Hasse Holst og Torsten Geertz-Hansen fra Antifascistisk Aktion.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/8769/trackback

40 Comments »

  1. Hvorfor bliver folk som Dragsted ikke draget til ansvar på en mere konsekvent måde ?

    Den mand er farlig og mig ville det ikke undre om han en skønne dag direkte eller indirekte kommer til at forårsage en eller flere dør .

    Fandt man forøvrigt ud af hvem der stod bag brandattentatet på Rikke Hvilshøjs hjem ?

    Jeg forstår ikke han ikke har fået nogle gevaldige voldsdomme, der har kunnet få ham ind og ruske tremmer for en lang periode.

    Ved siden af ham og hans kammerater er nazi-Jonny en ren spejderdreng !

    Pelle Dragsted er ikke bare usympatisk i sine handlinger og sit udseende, men en voldelig og kriminel opvigler.

    Kommentar by Vivi Andersen — 8. oktober 2009 @ 16:46

  2. Det bliver spændende med optøjerne til december under miljø møderne.
    Om København er klar til at bløde?
    Har man nogensinde fundet ud af hvem, der stod bag overfaldet på siad medlemmer 21 okt. 2007?
    http://www.siad.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=977:drabsforsog-pa-siad-medlemmer-d-21-oktober-2007&catid=68:fakta

    Kommentar by flaben — 8. oktober 2009 @ 16:57

  3. Glimrende arbejde Kim.

    Kausaliteten er åbenlys.

    Når man så sammenstiller det med den foregående åbningsdebat i Folketinget, hvor Frank Aaen og Helle Thorning Zmit, Line Barfoed og de andre Superhyklere, står og bræger deres forplumrede populistiske lort ud.

    Så er det jeg tænker, om det overhovedet er muligt, at bevare et fungerende demokrati i et land, hvor en gruppe af marxister, er så ligeglade med andre mennesker og kun ønsker at indføre et forbryderregime, der udplyndrer og ødelægger alt hvad de rør ved?

    ( Og bare vinklingen i DR, er så propagandisk rød, som den overhovedet kan blive, uden at være åbenlys )

    Kommentar by Oscar Odderluhs — 8. oktober 2009 @ 17:26

  4. Flot research, Kim.
    “underligt”, at ingen TV-journalister (såkaldte) er i stand til at præstere en sådan research.
    Ikke uventet optræder politimorderen Torkil Lauesen (ansat af Kbhv. Kommune) sammen med Dragsted. Måske en ny Blekingegadebande er under dannelse.
    Men, rart at se, hvem det er, der skal være parlamentarisk grundlag for en rød regering.
    Stakkels Danmark og stakkels danskere.
    SYGT

    Kommentar by ramses-2 — 8. oktober 2009 @ 18:26

  5. -> Ramses

    Jeg gengiver blot Junikredsens dokumentation – meget af det er helt nyt for mig. Jeg har lavet nogle stikprøver, eksempelvis fundet den citerede artikel via Infomedia (ville være sikker på at det vitterligt var AFA’erne der havde motorsave med).

    Kommentar by Kim Møller — 8. oktober 2009 @ 18:43

  6. M.h.t. “Flot research, Kim”-kommentarerne, så skal det lige siges at alle informationer kommer fra Junikredsens blog. Ret rosen (eller kritikken) derhen.

    Vivi spørger: Fandt man forøvrigt ud af hvem der stod bag brandattentatet på Rikke Hvilshøjs hjem ?

    WJ: Nej, men den højre-nationale Julius Børgesen blev dømt for at bifalde overfaldet.

    Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 18:46

  7. -> WJ

    “WJ: Nej, men den højre-nationale Julius Børgesen blev dømt for at bifalde overfaldet.”

    Du ved sikkert han legede agent provocateur – hvorfor konstant kommentere med halve sandheder?

    Kommentar by Kim Møller — 8. oktober 2009 @ 19:03

  8. Det sort/hvide voksmannequinbillede kunne nøjagtig lige så godt afbilde en nazist. Som altid må man spørge sig om det blot er tilfældigheder der har fået disse voldsfetichister til at vælge dette tæskehold frem for det andet.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 8. oktober 2009 @ 19:07

  9. @ Kim Møller:

    Jeg referer loyalt den danske domstols konklusion. Han er dømt for billigelse af angrebet (og våbenbesiddelse og opfordring til vold mod Familien Løkke Rasmussen).

    Jeg er udmærket klar over at Børgesen har sine apologeter på højrefløjen, og jeg er helt tryg ved at de kan præsentere svar på mit referat af den danske domstols kendelse.

    Kommentar by WilliamJansen — 8. oktober 2009 @ 19:55

  10. Gode nyheder…psykopat-johanne er netop besvimet i Folketinget.
    Lad mig håbe det ikke bare er noget trivielt..

    Kommentar by Mike — 8. oktober 2009 @ 20:32

  11. 10.
    Mike, en ting er sikkert, det er ikke en hjerneblødning rødfascisten Johammed er styrtet om af.
    Og hvad angår alle de andre voldspsykopater på venstrefløjen inkl. pelle danskhader, så skal de landsforvises til nærmeste kommunist stat hurtigst muligt.

    Kommentar by Fritz — 8. oktober 2009 @ 22:15

  12. 10.Mike

    Johanne er da bare gravid….. tror jeg.

    Kommentar by Vivi Andersen — 8. oktober 2009 @ 23:34

  13. Tynell. I familie med DDR P1’s Jesper Tynell?

    Kommentar by Hodja — 8. oktober 2009 @ 23:36

  14. @ William Jansen

    Du referer loyalt byretsdommen, ikke fra landsrreten. Her blev Julius Børgesen dømt for ulovlig våbenbesiddelse og for offentligt at have tilskyndet til en forbrydelse. Straffen blev nedsat fra otte til seks måneders fængsel.

    http://jp.dk/indland/krimi/article1054458.ece

    Kommentar by Dog of God — 9. oktober 2009 @ 00:13

  15. Det er virkelig komisk de kader sig antifascister. Hvorfor skal anti med?

    Kommentar by dommedag — 9. oktober 2009 @ 08:46

  16. @15 dommerdag.

    Jamen, anti skal med foran fascisternes betegnelse af deres landssvigerarbejde for den røde fløj ellers kan de ikke bilde deres proselytter ind, at de vil frelse verden – ligesom “demokrati” altid forekommer som en del af navnet i deres diktaturstater, når de når så langt at komme til magten.

    Ubehagelig og kvalmende læsning Kim, men godt vi har dig og din energi til at grave skidtet frem.

    Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 9. oktober 2009 @ 09:13

  17. @Jansen
    Hvis oplysningen i 14) er korrekt, hvad jeg som udgangspunkt tror, den er, har din troværdighed så ikke lidt en del skade nu? Eller skal vi blot nøjes med at sige, at din evne til at manipulere er udtalt.
    Det er efterhånden svært at tage dig helt alvorligt.

    Kommentar by Purellif — 9. oktober 2009 @ 09:18

  18. Dommen af Børgesen var helt igennem velformuleret og velbegrundet.

    At Dragsted og Co er en flok savlende aggressive aber frikender ikke Børgesen.

    Denne artikel illustrerer også med alt ønskelig tydelighed, hvor folk der er til højre i Danmark debatterer anonymt på 180grader, Uriasposten og andre steder.

    Kommentar by DaLi(gæst) — 9. oktober 2009 @ 10:19

  19. @ Dog of God, du skriver: Du referer loyalt byretsdommen, ikke fra landsrreten.

    WJ: Jeg takker for rettelsen af det faktuelle, men ikke det principielle. Han blev ved landsretten dømt for våbenbesiddelse, og opfordring til vold mod Lars Løkke Rasmussen (specifikt Lars Løkke, ikke familien som jeg skrev).

    At han kun kan dømmes for at opfordre til brandattentater, og ikke for at billige dem, gør ham ikke til den forfulgte uskyldighed, som hans apologeter fremstiller ham som.

    Jeg mener at det er korrekt at beskrive ham som en forbryder der opfordrer til vold på baggrund af Landsrettens dom. men det er ikke korrekt at bruge Landsretten til at beskrive ham som en forbryder der billiger et specifikt voldeligt angreb.

    @ Purelif, du skriver: Hvis oplysningen i 14) er korrekt, hvad jeg som udgangspunkt tror, den er, har din troværdighed så ikke lidt en del skade nu?

    WJ: Det må være op til den enkelte at vurdere. Bemærk at jeg anerkender fejlen, står ved den og retter den. Hvis en enkelt detalje-fejl (som jeg anerkender) skader min troværdighed i dine øjne, så må det være sådan… Den beslutning må du træffe med dig selv.

    Purelif: Det er efterhånden svært at tage dig helt alvorligt.

    WJ: Jeg beklager meget at det er dine nuværende overvejelser vedørrende min troværdighed. Jeg håber at du vil ændre opfattelse efter nærmere overvejelser.

    Du er velkommen til at stille mig eventuelle spørgsmål som vil hjælpe dig med at afklare din holdning til min troværdighed, og jeg vil gøre mit bedste for at svare dem.

    Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 10:21

  20. @ DaLi, du skriver: At Dragsted og Co er en flok savlende aggressive aber frikender ikke Børgesen.

    WJ: …og omvendt. At Børgesen er en savlende aggressiv abe frikender ikke Dragsted & Co. Eller for at sige det abstrakt (og derfor mere præcist):

    Man kan ikke vaske sig ren i andres skidt.

    Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 10:23

  21. Rigtig fint atbejde ,Kim Møller!

    Kommentar by Seppo — 9. oktober 2009 @ 12:14

  22. -> William, Dali mfl.

    Det her var den præcise ordlyd af Børgensens indlæg en autonom debat:

    “Måske skulle man genoptage succesen med at brandbombe ministres privatboliger igen? Det er da noget der rigtigt skabte opmærksomhed omkring flygtninge og indvandrere, da hende tude-Rikke fik lidt af det der hårdt mod hårdt. Jeg synes, at indenrigsministerens bopæl vil være et oplagt mål for at skabe opmærksomhed omkring Ungeren.”

    Jeg tjekkede debatten i dagene omkring, og mener bestemt de øvrige debattører var klar over, at det var en højreorienteret agent provocateur – hvad jeg sådan set også mener fremgår mellem linierne. De autonome kendte profilen som kommentaren var skrevet fra, som en af skinkerne (nogen der har kopi af debatten).

    Politiet skal selvfølgelig være obs på den slags, og domstolene skal slå hårdt ned hvis der planlægges forbrydelser, men der er altså en flydende overgang fra grovkornet politisk debat til opfordringer om vold.

    Jeg kender ikke præmisserne for Børgensens dom, men medierne skrev, at han blev frikendt for at have gjort noget ulovligt efter §119 – paragraffen der omhandler vold og trusler mod embedsmand.

    Jeg forsøger at vurdere Børgesens sag konkret med udgangspunkt i det faktuelle, der er kommet frem, og det er altså også ‘politisk korrekthed’ ikke selvstændigt at søge beviserne/sandheden, blot fordi manden er kendt højreradikal. Hvor Børgesens kommentar blev afgivet i et mindre debatforum i 2007, så opfordrede en mindre kendt venstreradikal forfatter på sin blog året forinden mere direkte til vold. Han skrev ordret i et længere uddybende indlæg om Pia Kjærsgaard, om “der ikke lige var nogen af jer der gider snigmyrde smatsoen?”

    Forfatteren til sidstnævnte blev ikke sigtet endsige dømt, og jeg er overbevist om, at Børgesen mest blev dømt for at være bevæbnet højreradikal. Ulovlig våbenbesiddelse skal han selvfølgelig dømmes for, men det er efter mig at se en helt helt anden sag.

    En søgning i straffeloven giver ingen hits på ‘bifalde’, og kun enkelte på ‘opfordre’/’opfordrer’ i paragraffer der ikke er relevante i den her sag. Nogen der ved mere – William ved tydeligvis mindre.

    Kommentar by Kim Møller — 9. oktober 2009 @ 13:05

  23. Nå, så har jeg åbenbart ikke læst dækningen af dommen korrekt.

    Rent juridisk må jeg dog være enig i i hvert fald anklagerne imod ham: Uanset hvor grovkornet politisk debat må være og uanset om man er agent provocateur, kan man stilles til regnskab for ytringer der opfordrer til vold osv., ytringsfrihed under strafansvar, I ved.

    Passagen “… Jeg synes, at indenrigsministerens bopæl vil være et oplagt mål for at skabe opmærksomhed omkring Ungeren …” . At man udgiver sig for at være en anden (og med modsatrettede politiske motiver) end sig selv når man ytrer dette, er ikke i sig selv en ansvarsfrihedsgrund.

    Jeg gad godt læse dommens ordlyd, i det fald at han vitterligt blev helt frikendt for dette forhold.

    Kommentar by DaLi(gæst) — 9. oktober 2009 @ 15:21

  24. @ Kim: Jeg bemærker at du ikke anfægter min udlægning af sagen, så din “William ved tydeligvis mindre”-anklage er skudt forbi.

    Den eneste mulige uenighed vi to har er vedrørende Børgesens motiv. Jeg undlader at udtale mig om motivet, mens du har en teori om Børgsens motiv (en teori som jeg hverken har erklæret mig enig eller uenig i).

    Kim: Hvor Børgesens kommentar blev afgivet i et mindre debatforum i 2007, så opfordrede en mindre kendt venstreradikal forfatter på sin blog året forinden mere direkte til vold. Han skrev ordret i et længere uddybende indlæg om Pia Kjærsgaard, om “der ikke lige var nogen af jer der gider snigmyrde smatsoen?”

    WJ: …og hvad så? Du kan ikke vaske Børgesen ren i Hr. Planteskægs skidt.

    Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 16:13

  25. @ DaLi, du skriver: Passagen “… Jeg synes, at indenrigsministerens bopæl vil være et oplagt mål for at skabe opmærksomhed omkring Ungeren …” . At man udgiver sig for at være en anden (og med modsatrettede politiske motiver) end sig selv når man ytrer dette, er ikke i sig selv en ansvarsfrihedsgrund.

    Jeg gad godt læse dommens ordlyd, i det fald at han vitterligt blev helt frikendt for dette forhold.

    WJ: Han blev dømt for offentligt at tilskynde til en forbrydelse, men frikendt for trusler mod embedsmand i funktion.

    http://jp.dk/indland/krimi/article1054458.ece

    Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 16:19

  26. William

    Nej, selvfølgelig kan ingen det !

    Men ved du hvem der skrev dette nederdrægtige om Pia Kjærsgaard ?

    Det menneske render sikkert stadig rundt derude i det offentlige rum og det ville da være rart at vide hvem det er !

    Om ikke andet så kan man da sørge for at komme af vejen, når disse typer observeres i farvandet.

    Kommentar by Vivi Andersen — 9. oktober 2009 @ 16:24

  27. @ Vivi, du spørger: Men ved du hvem der skrev dette nederdrægtige om Pia Kjærsgaard ?

    WJ: Et dumt svin som min retsfornemmelse mener bør straffes. Jeg aner ikke hvem han er. Inden vi drager de forkerte konklusioner på baggrund over at være stødt over at Planteskæg gik fri, så skal det med at domstolene ikke er blege for at dømme for trusler mod borgerlige politikere:

    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-8773456.html

    Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 16:46

  28. Hvem er mon denne WillamJansen, der afsporer debatten? KM’s postering handler om Pelle Dragsted, men du vil åbenbart hvidvaske ham ved at vrøvle udenom. Hold du dig til modkraft eller hvor du hører hjemme.

    Kommentar by olsson — 9. oktober 2009 @ 18:24

  29. @ olsson, du skriver: KM’s postering handler om Pelle Dragsted, men du vil åbenbart hvidvaske ham ved at vrøvle udenom.

    WJ: http://www.uriasposten.net/?p=8769#comment-900898

    Kommentar by WilliamJansen — 9. oktober 2009 @ 18:52

  30. #28 Olsson,

    will-lam-lam er en klam og selvretfærdig blogspammer og debatsabotør som lefler for ventrefløjen.
    ingen gider besøge hans blog og læse skriflerierne og han lader den frustration gå ud over Kim Møllers uriaspost som er velbesøgt.
    Ignorer trollen ;-)

    Kommentar by Mike — 9. oktober 2009 @ 19:00

  31. Og så fik dampbarnet William atter debatten til at handle om sig selv.

    -> Willam:
    Hvad med at sende Møller en skilling, hver gang du går i terapi på Uriasposten?

    Kommentar by Kim Poulsen — 9. oktober 2009 @ 23:01

  32. […] – med deres rabiate anti-israelske propaganda. Amnesty International, der som “prominent medlem” har en aktivist nært knyttet til såvel tæskeholdet AFAs Pelle Dragsted, som […]

    Pingback by MMM MMM MMM Barack Hussein Obama! « Snaphanen — 9. oktober 2009 @ 23:03

  33. Jamen vent…? Kirkeasyl er da en bredt funderet interessegruppe? ;)

    Kommentar by Taffadil — 9. oktober 2009 @ 23:28

  34. WilliamJansen
    nu ved jeg ikke hvor mange der herinde står ved deres udsagn med deres eget navn, bortset fra Kim Møller og undertegnede, men nej jeg blev IKKE dømt for at tilskynde nogen forbrydese, men for at Bifalde Rikke hvilshøj attentatet selvom mit motiv klart var at få lidt oplysninger frem via debat i det miljø som jeg STADIGT anser for at have begået attentatet på Rikke Hvilshøj.
    At jeg blev dømt for andet end det jeg reelt havde gjordt, dvs have en skarpladt US Carabin og en salonriffel klar til Pelle Dragsted og hans AFA/Enhedsliste venner hvis de skulle dukke op på min bopæl, anser jeg for et bevist politisk træk for at dække over at man reelt ikke havde opklaret og fundet de røde svin bag Rikke Hvilshøj attentatet.
    og ikke mindst for at stoppe Dansk Fronts fremgang, hvilket jo sådan set lykkedes dem meget godt.

    At jeg stadigt mener at sagen mere end stinker er så en anden ting, men det faktum at politiet tropper op over 5 uger efter jeg skrev indlægget, taler vist sit tydelige sprog.

    tænk en gang.
    på den ene side påstår man at jeg skulle true en højtstående politikker ( der siden viser sig at bo 8 minutters kørsel fra min opholds adresse)
    Dernæst tager det OVER 5 UGER at få 2 dommerkendelser
    en til at få TDC til at udlevere min adresse udfra min ip adresse
    og en til at en reel anholdelse og ransagelse af både opholds og folke register adresse.

    Da en “perle” sendte et “dødsrap” til Naser Khader, blev vedkomne anholdt får timer efter..

    Det passer meget dårligt sammen med den måde sagen blev fremlagt på ikke?

    sorry for off topic Kim

    Kommentar by J B — 11. oktober 2009 @ 01:59

  35. #1 vivi andersen
    Nej det fandt man aldrig ud af, men undertegnede sad spærret inde 5 mrd i en betoncelle mens man blev slæbt offentligt gennem mudderet af pressen, i at forsøg på bla. at dække over politiets manglende evne ( og måske lyst?) til at opklare Rikke Hvilshøj attentatet

    at Pelle Dragsteds og hans kumpaner slipper alt for billigt, eller ofte helt fra deres politiske virke, herunder bla mordforsøget på Siad medlemmerne ( jeg havde Anders Gravers kæreste i røret da overfaldet begyndte, og tro mig det lyder bestemt ikke rart når Dragsted, Johansen og CO udviser “politisk tolerance”), skyldes efter min mening en mere eller mindre bevist politisk prioritering.
    Så længe Pelle og CO render rundt og slår “nazister ( inkl gamle damer)” i hovedet med jernrør, så har de ikke tid til kommunistisk terror med staten, og “nazisterne” har så heller ikke tid til at sætte klistermærker og løbesedler op mod indvandring.

    det er en politisk win-win situation for “systemet”

    #2 Flaben
    nej, det er stadigt uopklaret, og jeg tror heller ikke der er vilje hverken fra politisk eller politimæssig side til at opklare det!
    Det er meget vigtigere at sørge for at sådan nogle som mig som tidligere sætte klistermærke op og lavede muhammed demonstrationer blir stoppet, og vil vi ikke frivilligt tie, så kan vi lære det på den hårde måde!
    Jeg kontaktede efterfølgende flere journalister vedr mordforsøget, men de havde vitterligt ikke tid og plads til at skrive om den slags “småtterier”, der var jo lige udskrevet valg.
    lige midt i demokratiets jubel var der sandeligt ikke plads at skrive om den bagside af demokratiet som Pelle og Co rendte rundt og forkyndte for deres politiske modstandere, og Anders Gravers og Co havde jo sikkert selv været ude om det ( det sidste er så mit sarkastiske udsagn og ikke korrekt citeret fra journalisterne)

    Kommentar by J B — 11. oktober 2009 @ 02:20

  36. @ JB, du skriver: nej jeg blev IKKE dømt for at tilskynde nogen forbrydese

    WJ: Jyllands Posten skriver:

    …onsdag den 22. august 2007 idømte Østre Landsret ham seks måneders fængsel for offentligt at opfordre til forbrydelser og overtrædelse af våbenloven.

    http://jp.dk/indland/krimi/article1054458.ece

    Du må gerne ligge dommens fulde ordlyd ud online. Jeg vil læse den med spænding, og korrigerer gerne min opfattelse i forlængelse af læsningen.

    Ellers anfægter du ikke det principielle, så vidt jeg kan se. Du billigede angrebet på Familien Hvilshøj (som du med et snuptag gør til et angreb på Rikke Hvilshøj – hvorfor dog tale forbrydelsen ned u størrelse?), og du opfordrede til et angreb på Familien Løkke Rasmussens hjem (endnu et snuptag, du gør det til en opfordring mod Lars Løkke Rasmussen – hvorfor dog tale forbrydelsen ned i størrelse?). Dine senere offentlige udsagn om dine motiver er mindre interessante.

    Iøvrigt: Kan du forstå at dine handlinger virker skræmmende på familien Hvilshøj og familien Løkke Rasmussen? Har du undskyldt til de to familier?

    Kommentar by WilliamJansen — 11. oktober 2009 @ 11:07

  37. #28, #30, #31 og alle de andre.
    jeg kunne vist have sparet mig en del tid ved at have læst jeres indlæg først
    Og et hurtigt kig på WJ’s blog afslørede en gang forvirret misk mask af Seidenfaden og modkraft “journalistik”, så jeg vil ikke bruge min sparsomme tid på at kommentere mere fra den kant.
    Det ville iøvrigt også være unødigt at gentage andre kommentatorer herinde.

    Kommentar by J B — 11. oktober 2009 @ 13:07

  38. @ JB i 37:

    Jeg accepterer dit “tap out” og takker for kampen.

    …og så beder jeg de øvrige læsere bemærke at 1) JB ingen modargumenter har, 2) JB endnu ikke har anerkendt at det var et angreb på Familien Hvilshøj, og ikke bare Rikke Hvilshøj.

    JB: Og et hurtigt kig på WJ’s blog afslørede en gang forvirret misk mask af Seidenfaden og modkraft “journalistik”,

    WJ: Det kig var vist for hurtigt. Af de 15 indlæg på forsiden er de 8 Islam-kritiske. Men det overrasker mig ikke at du vil delgitimere en Islam-kritisk blog. En blog er nemlig en pen, og du foretrækker vist sværdet?

    Kommentar by WilliamJansen — 12. oktober 2009 @ 10:19

  39. WJ:
    Jeg har en psykiater og tilmed rettens ord for at ikke lider af nogen psykisk lidelse og er helt normal og velfungerende.
    Måske du skulle prøve samme “test” for dine selvopfundne konklusioner og din utrættelige hjemsøgen af denne blog istedet for at passe din egen tomme, tyder ikke ligefrem på at den roterer helt normal oppe øverst på dig.
    Der er måske en grund til at folk ikke gider dig ?

    Kommentar by J B — 14. oktober 2009 @ 02:32

  40. @ JB, du skriver (lidt sent): Jeg har en psykiater og tilmed rettens ord for at ikke lider af nogen psykisk lidelse og er helt normal og velfungerende.

    WJ: Tillykke.

    Jeg ser at du ikke engang når du udfordres mest direkte vil anerkende at Familien Hvilshøj blev angrebet.

    Kommentar by WilliamJansen — 16. oktober 2009 @ 10:01

RSS feed for comments on this post.