26. september 2017

Mads Fuglede bliver politisk: “Vi har på nogle områder også mistet viljen til at forsvare vores idealer.”

Skovgaard Museet i Viborg har i disse dage en ‘Blasfemi’-udstilling, der blandt andet inkluderer Andres Serranos ‘Piss Christ’, Jesus på korset, nedsat i urin. Udstillingen inkluderer paradoksalt nok ingen Muhammed-tegninger, fordi ‘de er så polariserende’, som museumsleder Anne-Mette Villumsen så smukt forklarede det på TV2 News.

Vi har mistet viljen til at vores værdier, fortæller USA-forsker Mads Fuglede, der kalder sig selv nationalliberal og er politisk aktiv for Venstre. Fra et interview i Berlingske – Mads Fuglede advarer: Det multikulturelle samfund er en sværmerisk drøm, der kan opløse alt.

“Hvad er det, som de seneste årtiers indvandring fra Mellemøsten i dine øjne har afsløret?

‘Det har afsløret… at selvfølgeligheder i vores samfund ikke længere er selvfølgeligheder – eksempelvis at man kan tro på, hvad man vil, men skal være parat til at folk gør grin med det. Vi har på nogle områder også mistet viljen til at forsvare vores idealer.

Et godt eksempel er ifølge Mads Fuglede den kommende udstilling på Skovgaard Museet om bl.a. blasfemi, hvor Muhammed-tegningerne ikke bliver vist. En tilsvarende berøringsangst havde man ikke over for f.eks. Jens Jørgen Thorsens film ‘Jesus vender tilbage’, dengang Mads Fuglede voksede op, påpeger han. …

‘Udlændingepolitik er et af de områder, som gjorde, at jeg søgte ind i politik. Det bliver jeg nødt til, tænkte jeg. …”

(Museumsleder Anne-Mette Villumsen og Andres Serranos ikke-polariserende ‘Piss Christ’; Se evt. Ballet Magnifique)

“Jeg bor ikke i et multikulturelt land, selv om der bor mange kulturer i mit land. Jeg bor i en monokultur, hvis idealer og værdier jeg forventer, alle, der kommer hertil, vil respektere og efterleve. Gør de ikke det, er jeg af hjertet overbevist om, at alle parter vil være bedst tjent med, at vi skilles igen.

Årtiers indvandring fra især Mellemøsten har afsløret, at det multikulturelle ikke blot er en sværmerisk drøm, men noget, der kan opløse og forvandle alt, det kommer i berøring med.” (Mads Fuglede, BT, 20. september 2017)

Oploadet Kl. 11:36 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/88082/trackback

40 Comments »

  1. -Jeg kan også lave såkaldt kunst; En slaskfed imam med en blinkende politiknippel oppe i røven og imamovitch med et drømmende udtryk i ansigtet, under et brusebad af dryppende grisegylle med musik af yallahyallah- tryk på en knap og knippelen begynder at summe og blinke..mens der flagrer socialpenge rundt i luften, en herlig samfundsgavnlig kommentar i den af nassepenge indspundne tågefascisme! -Eller sådan noget.

    Kommentar by Hul igennem? — 26. september 2017 @ 11:57

  2. Mads Fuglede skulle have valgt DF eller NB. Venstre er en gang varm luft.

    Kommentar by M.P. — 26. september 2017 @ 12:01

  3. @2
    Mads Fuglede er Hillery Clinton tilhænger…. og totalt MSM… Sammen med David Trads havde han et program på 24/7… Omhandlende det amerikanske valg.. og lavede den totale sviner på Trump.. TRUMP KAN ALDRIG VINDE…. :-) Well det gjorde han og Mads blev inviteret i studiet i DDR og skulle udrede sine idiotiske fejltagelser (ligesom det Arabiske forår).. BLA BLA BLA

    Så..!!!. Han passer perfekt til; venstre, de radigale eller socialdemokraterne… “Same shit, diferent asshole”… Et lille “pip” så basen holdes i folden…. Samtidig kæmper han for at EU kan få deres nationsløse fremtid… Og vi kan købe hollandske agurker og forsørge mere og mere kneppeaffald fra mellemøsten og Afrika… mens vores døtre bliver voldtaget efter svensk forbillede…. MF er en LORT.

    Kommentar by ny kommentator — 26. september 2017 @ 12:19

  4. Engang imellem får man noget for licensen. Det var komisk at høre hende væve, da journalisten var så ufølsom at spørge, om hun var bange for at udstille en muhamedtegning på udstillingen om blasfemi. Alle pengene værd!

    Kommentar by Bastardo — 26. september 2017 @ 12:33

  5. Men et værk forestillende Muhamed nedsænket i svinegylle kunne også have gjort det.

    Kommentar by Bastardo — 26. september 2017 @ 12:34

  6. #2 det er han alt for mainstream til. Han passer fint ind i Venstre, hvor han med det her indlæg spiller rollen som lynafleder.

    Kommentar by na — 26. september 2017 @ 12:46

  7. Jeg har ingen tillid til Fuglede, efter hans evige latterliggørelser af Trump både før og efter 8. november.
    På intet tidspunkt var hans analyser af valget i USA objektive. Han er blot et skingert ekko af Huffington Post.

    Kommentar by Peter Larsen — 26. september 2017 @ 12:57

  8. “… at det multikulturelle ikke blot er en sværmerisk drøm, men noget, der kan opløse og forvandle alt, det kommer i berøring med.”

    Forvandle? Pænt ord for ødelægge.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 26. september 2017 @ 13:50

  9. Mads Fuglede leverer varm luft. Dybt utroværdigt.

    Venstre er føderalister. Og problemet kommer bl.a. fra EU, som velkommer indvandringen for at svække nationalstaterne.

    Kommentar by Ung konservativ — 26. september 2017 @ 13:59

  10. Fra at kunne se ødelæggelserne og til at gøre noget ved det, er det ikke Venstre, der er den store åbenbaring..

    Kommentar by Menig 442 — 26. september 2017 @ 14:06

  11. Tomme luftige kommentarer der ikke lover noget. Enten vil man afskaffe konventionerne eller også vil man ikke. Alt andet er varm luft for popularitetens skyld.

    Kommentar by Morten — 26. september 2017 @ 14:39

  12. > Hul igennem
    Ingen tvivl om at dine kunstneriske idéer, er bedre end Andres Serranos.

    Kommentar by Nielsen — 26. september 2017 @ 15:40

  13. Vi tror alle sammen, at Anne-Mette Villumsen er fuld af løgn. Men jeg har endnu ikke hørt en eneste journalist stille hende det oplagte spørgsmål:

    “Da I nu har fravalgt Muhammed-tegningerne – har I så fundet et andet eksempel på blasfemi i forhold til Islam?”

    Mit forsigtige gæt er at – tada! – det har de, tilfældigvis, ikke …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. september 2017 @ 16:16

  14. @ # Ung konservativ

    Præcis. Også lige nøjagtigt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. september 2017 @ 16:17

  15. Tltrængt opråb i debatten, gerne mere af det. Men… Det er selvfølgelig fint, at den slags bliver sagt som Fuglede modigt og vigtigt gør her, men som altid med Venstre, ender det med halen mellem benene og så bliver det ikke til ret meget mere end at indordne sig under den ny tid, dvs. islamiseringen. Det er åbenlyst Venstres devise; prut lidt højt så folk ser I er der endnu, men gøre noget alvorligt og nødvendigt ved det – som f.eks. at opsige utidige konventioner og smide uintegrerbare folk ud – det vil man dog ikke. I Venstre vrimler det med verdensfjerne skabs-radikale; Jan E. J, Kristian Jensen, Løkke, osv. Dem får man aldrig til at forsvare nationen helhjertet, tværtimod ønsker de den opløst. Klovne der spilder alles tid. Så hvis Fuglede virkelig var så klog som han gerne vil fremstå, hvad laver han så i det usle landsforræderiske parti, der ligesom Socialdemokratiet uden jordforbindelse totalt har mistet al værdighed og politisk for længst har udspillet rollen. Disse gamle partier lever på vanetænkning og godtroenhed hos vælgerne, politisk bondefangeri der skader mere end det gavner.

    Kommentar by LarsB — 26. september 2017 @ 16:51

  16. Kun svært psykisk syge personer kan have interesse i den udstilling!

    Kommentar by Rodina — 26. september 2017 @ 17:13

  17. Godt at Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) i dag som svar bruger Westergaards muhammedtegning som baggrund på sin Ipod – OG viser den på Facebook. Selv har jeg købt mig et muhammedkrus og det bliver brugt flittigt.

    Kommentar by Liva — 26. september 2017 @ 17:41

  18. TV2 News omtaler blasfemiudstillingen her til aften – og Inger Støjbergs modtræk. TV2 viser i den forbindelse Westergaards muhammedtegning.

    Kommentar by Liva — 26. september 2017 @ 17:45

  19. Politisk kommentator Anders Langballe på TV2 News mener ikke, at det er nødvendigt at vise muhammedtegningen igen.
    Gitte Seeberg i TV2 studiet mener at nok er nok. Det skaber dårlig stemning at vise muhammedtegningen igen, mener hun. Jamen, hvad synes Anders Langballe og Gitte Seeberg om at den kristne jesus nedsænkes i urin på museet i Viborg? Det blev de to ikke spurgt om i TV2 studiet.

    Kommentar by Liva — 26. september 2017 @ 17:59

  20. På TV2 Nyhederne kl. 18.00 interviewes muslimer, der mener at Inger Støjberg (V) laver ballade, når hun viser Westergaards muhammedtegning.

    Kommentar by Liva — 26. september 2017 @ 18:08

  21. Hvorfor er Anne-Mette Villumsen stadig ansat som leder i en offentlig stilling, når hun helt åbenlyst ikke er kvalificeret til at varetage sit arbejde?

    Kommentar by P. — 26. september 2017 @ 18:12

  22. Museumlederens udtalelse er typisk for nutidens koran disciple. Berlinske Tidende skrev 17.09.2013 da dhimmien fyldte 40 år: ” Hele verden er hendes hjem.”

    Hun kan kontaktes på: amv@skovgaardmuseet.dk, hvis man ønsker at konfrontere hende om hendes åndssvage beslutning.

    Kommentar by der Adler — 26. september 2017 @ 18:18

  23. Tirsdagsanalysen på TV2 News:

    Michael Kristiansen: Hvorfor skal vi nu tage den ting endnu engang?
    Peter Mogensen: Kan man i det hele taget pumpe liv i badedyret..

    Hvor er de dog nogle forkælede ignoranter. De lever begge af det frie ord.

    Kommentar by Liva — 26. september 2017 @ 18:31

  24. -Mette F sagde lige at det var typisk Støjberg og heller ikke førte til noget!? Ha Der måtte jeg le.
    Hvis der er nogen der har sparet os for mindst 3789 kriminelle, så er det så gud Inge Støjberg. Én af de få resterende venstrekvinder, hurra for hende og øv til Met F.

    Kommentar by Hul igennem? — 26. september 2017 @ 18:43

  25. Anne-Mette Villumsens kan, efter dette, se frem til en blændende karriere – Dette krysteragtige stunt, vil banet vejen for en storslået fremtid i toppen af den danske kunstverden.

    Jeg gætter på en direktørstilling for Statens Museum for Kunst – Og eller en kulturministerpost under en socialdemokratisk ledet regering.

    Kommentar by T. Flodur — 26. september 2017 @ 18:47

  26. -Støjberg er vores held. Hun indskriver sig i historien ligesom Thyra Danebod.
    Total grænsekontrol med vores goe venner Schlesvigere, så de får at vide når vi skubber endnu en tilløber zürück!
    Det er jo ikke vores problem, hvor de tager hen, de skal bare ikke være her. Men vi skal selvfølgelig fortælle om dem til vores goe naboer.
    Og dem vi napper her , hvor de sku være skredet, dem kommer vi i hullet. ( der er 600 dobbeltværelser på Vridsløse. Et centralperspektivistisk fængsel).
    Og så en vedholdende indsats for arb. eller skrid.
    Det vil sammen med en rykken sammen få os og vores kultur videre til gavn for vores arvinger.

    Kommentar by Hul igennem? — 26. september 2017 @ 19:10

  27. Hvorfor er det kun den tegning, der pisser folk af? Var der ikke 11 andre. Lige tilføje en kalender. Apropos pisse. Mærkeligt at Jesus i urin ikke pisser folk af.

    Kommentar by P — 26. september 2017 @ 19:38

  28. Man behøver som sagt blot at spørge Anne-Mette Villumsen, om hun har fundet et andet eksempel på blasfemi i forhold til Islam, når nu muhammedtegningerne er for “fortærskede”.

    – – –

    P. S. “Fortærskede” er de naturligvis, fordi de vakte den opstandelse, de gjorde. Muhammedtegningerne opfylder alle kriterier for at komme med på udstillingen, og det kan ingen snakke sig ud af :)

    Kommentar by Morten - - - — 26. september 2017 @ 19:43

  29. Ha ha ha ha hvor er de blanke
    det er slet ikke tilladt ifølge Medina doktrinen af afbillede nogen af profeterne, så det der skulle provokerer kristne
    ender alligevel med at være blasfemisk over for følgerne af Medina doktrinen
    da Jesus{Isa jo for PR værdien også er profet i deres kult

    dengang Jøde sekten opfandt Muhammed

    Selvmål igen igen

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 26. september 2017 @ 21:22

  30. Argumentet med, at muhammedtegningerne er “outdated” er jo totalt afslørende. Alt, hvad museet udstiller er “outdated”. Hvis de var kommet i tanke om det, kunne de jo have argumenteret modsat – og mere sandfærdigt – med, at muhammedtegningerne netop ikke er “outdated”, men højaktuelle. Men det faldt dem altså ikke ind, og det siger noget om niveauet.

    Endelig står spørgsmålet tilbage: Hvis det specifikt handlede om muhammedtegningerne – hvorfor fandt museet så ikke bare et andet eksempel på blasfemi i forhold til Islam?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. september 2017 @ 23:32

  31. En udstilling om blasfemi – og mere vigtig dets konsekvenser, som så ikke tør vise muhammedtegninger er inderligt ligegyldig. Endnu mere spild af skattekroner. Piss Christ som et gnækkende udtryk for blasfemi. Og? Hvad skal vi med den? Hvis nogle, inklusiv Scwalbe, skal blive forarget over “ytringspligten” burde de rettelig være det over “Piss Christ”. Den gør absolut ingen forskel. Sårer måske følelserne hos enkelte kristne, og det var dét. Hvor er de forargede henne?

    Kommentar by Margrethe — 27. september 2017 @ 00:00

  32. Den nye Mission er kommet til den gamle indre missionske højborg Haslev

    Dialog er vejen frem, mon ikke de kan få et værested og nogle gadeplansarbejdere, naturligvis mænd af egen avl. vi er jo ikke racister.

    https://www.bt.dk/krimi/doermand-i-opraab-om-terroriserende-unge-problemet-har-vokset-sig-stort-som-en

    https://www.tveast.dk/artikel/erhvervslivet-i-haslev-presset-af-voldelige-unge

    http://sn.dk/Faxe/Politidirektoer-vil-moede-borgerne/artikel/686108

    https://www.tveast.dk/artikel/51-aarig-udsat-grov-vold-i-haslev

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 27. september 2017 @ 01:10

  33. Den skulle have været i off tropic

    undskylder

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 27. september 2017 @ 01:14

  34. Det er et godt valg at de ikke viser Muhammedtegningen lige på den udstilling, for afvekslingens skyld.

    Muhammedtegningen bør have sin egen permanente udstilling. Reklamerne for denne udstilling skal sættes op i ghettoer over hele landet og på busser og tog.

    Kommentar by Zatopek — 27. september 2017 @ 08:53

  35. -En masse yallaher burde dyppes i pissen, en konceptuel dåb, en avantgardistisk feminin offerhandling, et kunstnerisk udsagn der klinger i samklang med millionlønninger, jeg er sikker på at Fock the Bock ville elske at stå med pisset drivende ned af dem sammen hele Grimshøjmoskeen og DR og tv2, alle sølet til af konceptuelt pis, med David Trads som Über piss præst! Hvabehar Bjørn Nørgaard?!

    Kommentar by Hul igennem? — 27. september 2017 @ 09:09

  36. Man kan ikke føje noget væsentligt til den ydmygelse, som Jesus blev udsat for ved at afbillede/udpensle den. Ihvertfald ikke noget væsentligt i forhold til det, vi allerede kender til fra bibelen. Hvis man virkelig vil gøre ydmygelsen af Jesus stor, lader det sig bedst gøre ved at blive kristen. For så er det jo pludselig Gud, der bliver ydmyget.

    I forhold til værket “Piss Christ” er der det at sige, at Jesus ifølge bibelen fik stukket det, der svarer til datidens toiletbørste op i ansigtet, mens han hang på korset. Dengang tørrede man sig bagi med en svamp dyppet i eddike. Så Andres Serrano sparker en åben dør ind.

    Man kan måske gå så vidt som at sige, at de, der vil gøre Jesus’ ydmygelsen mindre, er fjender af evangeliet. Det gjaldt fx for den falske profet Muhammed, som påstod, at Jesus aldrig var blevet korsfæstet (sura 4 vers 157).

    Kommentar by Peter Faber — 27. september 2017 @ 09:57

  37. >36. Peter Faber
    Den detalje med svampens funktion blev jeg først opmærksom på for et par år siden. Og at det dermed var en ekstra forhånelse af Jesus. Før jeg blev opmærksom på det, tænkte jeg bare, at det var surt at få eddike, hvis man var tørstig.

    Men jeg har heller aldrig i mit lange liv hørt nogen præster tale om lige den detalje. Er det mon for fækalt? – Det kan være, at pis-kunstneren lægger en ny standard.

    Kommentar by Gunnar Biering — 27. september 2017 @ 12:41

  38. -Svampen og Serrano-skinken.. åh gab gab.
    I vore dage Er der ikke noget dansk kunst: der er ikke nogen kunstnere og der er absolut ingen “kunstnere” der har noget på hjerte. Skvat!
    Alt burde raseres, fyres, bankes og sultes.. så kunne det være at noget rejste sig fra asken- en ny fugl Fønix, i øjeblikket er der kun ådselsgribbe.

    Kommentar by Hul igennem? — 27. september 2017 @ 13:33

  39. Fru Villumsen har gjort sig fortjent til at blive sænket ned i kamelpis…

    Kommentar by 4760 — 27. september 2017 @ 16:12

  40. Hul igennem 38

    Hvad med denne her? “Margrethes soldater”

    http://annegyriteschutt.dk/time-stories/

    Kommentar by Anonym — 28. september 2017 @ 00:56

RSS feed for comments on this post.