29. september 2017

DR Etik-chef: Okay at skide i en kirke, men ikke i en moské – “… du vender det på en forkert måde.”

Hykleriet er næsten det værste. Radio24syv konfronterede i går chef for DR Etik Inger Bach, med kristelig kritik af en Ramasjang-udsendelse, hvor ‘verdens største kvinde’ bruger en bornholmsk rundkirke som toilet. Fra indslaget.

Radio24syv: … vi har et eksempel, hvor en kvinde bruger en kirke som toilet. Du sagde, at det ikke er noget der overskrider DR’s etiske retningslinjer. Jeg forsøgte, at få dig til at forholde dig til om en lignende satireudsendelse, hvor en kvinde bruger en moské som toilet, vil overskride retningslinjerne. Jeg skal bare lige forstå her til sidst, at det vil du ikke forholde dig til?

Inger Bach, chef for DR Etik: Ja, men jeg vil bare sige, at jeg synes du vender det på en forkert måde. … Hvis man havde sagt, og hvis det fremgik af programmet, at vi bruger en kirke som toilet – som pointen i programmet.

Radio24syv: Det er et meget simpelt spørgsmål. DR tillader sig at lave satire, hvor en kvinde skider ned i en kirke. Vil DR også tillade sig at lave satire, hvor en kvinde skider ned i en moské.

Inger Bach: Jeg synes ikke det er et relevant spørgsmål, fordi det er ikke der vi er.

(Collage: Onkel Reje og børnenes brevkasse, afsnit 3, 2017)

“Hvorfor er det i orden at bruge en rundkirke som latrin, mens det er irrelevant at forholde sig til, om en moské kan bruges til det samme?” (Kenneth Kristensen Berth, 29. september 2017)

Oploadet Kl. 22:57 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/88257/trackback

22 Comments »

  1. Jeg tror sgu ikke, at Onkel Reje skal skide i en moské.

    Så vil han formentlig blive likvideret af konvertitten Hr. Skæg…

    Kommentar by 4760 — 29. september 2017 @ 23:35

  2. Denne multikulti person har også en milliongage. Der er måske endnu ikke flertal i befolkningen for en nedlæggelse og reorganisering af DR. Men der begynder at være et så stort antal kritiske mennesker, at DR snart kan blive lille.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. september 2017 @ 23:46

  3. Hver gang lokummet brænder, sidder der en DR-chef på det og ved hverken ud eller ind.

    Kommentar by Niels P. — 30. september 2017 @ 00:42

  4. Det er lidt samme logik som med ordet “nigger”. Hvis, hvide bruger det er det racisme. Hvis sorte bruger det om hinanden,-og det gør de i stor stil i USA, tolerereres det. Der er altså “ind-gruppe” og “udenfor gruppen” preferancer om begreber og kritik accepteres. Man må gerne gøre grin, håne, nedlade etniske danskere fordi det er en “ind-gruppe” kritik. Man må ikke gøre det om andre fordi det er en “udenfor gruppe” kritik. Det er faktisk sjovt, at venstrefløjen gerne vil væk med “dem og os” opdelinger men de ligger massivt under for den selv.

    Kommentar by Thorsted — 30. september 2017 @ 02:20

  5. Man bøjer ydmygt af, for den slet skjulte vold.

    Kommentar by Menig 442 — 30. september 2017 @ 07:54

  6. DR er en skændsel, en propagandacentral, en røverkule, en hån mod danskerne.

    Kommentar by tilfældig — 30. september 2017 @ 08:10

  7. Men for DR er det relevant IKKE at vise Westergaards muhammedtegninger, når DR har nyhedsindslag om samme. DR der har haft koranpanel og sidst koranskole. DR der har haft kvindelig TV-vært med islamisk uniform hijab.

    Hvad ville DR chefen sige, hvis der blev skidt i hende eget hus/lejlighed? I køkkenet f.eks. Ville det også være okay at lære TV-seende børn at det er okay?

    Kommentar by Liva — 30. september 2017 @ 08:29

  8. Blasfemiparagraffen blev afskaffet. Men racismeparagraffen er der jo stadig:

    § 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer (…) forhånes eller nedværdiges på grund af sin (…) tro (…) straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
    Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.

    Kommentar by Peter Faber — 30. september 2017 @ 08:41

  9. Pis og skid på Koranen.

    Kommentar by Anonym — 30. september 2017 @ 09:39

  10. DRs generaldirektør bør omgående forlade sin stilling og omgående fratages sin uvirkelige høje gage, baggrunden er at DR nedgør de mennesker der tvangsopkræves licens og bagefter udstiller dem som racister og slimede kælder mennesker, kanalen bør nedlægges alene fordi det er en undergravende propaganda kanal styret af kommunister, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. september 2017 @ 09:41

  11. DRs direktion består af 83% kvinder. Fem ud af DRs seks bestyrelsesansatte direktører er kvinder. Ingen ligestilling når det er i kvinders favør.

    kilde: http://www.dr.dk/om-dr/fakta-om-dr/drs-direktion

    Kommentar by Peter — 30. september 2017 @ 09:44

  12. Som biskopperne altid siger:

    Den Danske Folkekirke er rummelig.

    Kommentar by Bastardo — 30. september 2017 @ 09:47

  13. En rundkirke er nok mere behagelig og sidde på, end en kirke med tårn.
    Men hvorfor skal børn udsættes for påvirkning.

    Kommentar by P — 30. september 2017 @ 09:52

  14. -Skiddenso!

    Kommentar by Hul igennem? — 30. september 2017 @ 09:57

  15. Skyd den forpulede mær med lunken muslimlort.

    Kommentar by Jeronimus — 30. september 2017 @ 10:36

  16. Det meste af statsradiofonien er sgu da lige til at lukke op og skide i,
    intet nyt under solen der , saadan har det vaeret i mange aar , og frk. dr-etik-chefen er blot en af mange ligegyldige fejlbesaetninger i det spil . Ikke hyren vaerd , og da slet ikke licensen….

    Kommentar by Krassisten — 30. september 2017 @ 11:19

  17. -Skid på DR.

    Kommentar by Hul igennem? — 30. september 2017 @ 11:54

  18. Alle burde se S21E1 af South Park.

    Jeg er 2,1% offer. What´s up my Nigger. Den eneste måde at lukke munden på tosserne er at tilegne os deres retorik og argumentation.

    DNA Rules!

    Kommentar by Santor — 30. september 2017 @ 12:06

  19. Licensen bør være frivillig, så behøver alle os, der ikke bruger DR ikke at betale for transport af heste over Atlanten, eller milliongager til ledelsen for at sende adskillige genudsendelser! DR har for længst opgivet at levere neutrale nyheder. I dag er DR kun en propaganda-sender!

    Kommentar by hthj — 30. september 2017 @ 23:45

  20. -Prøv at kigge i Journalisten, det er J´ernes fagblad. Så skal i se tud og angst og bortforklaringer. Få ordentlige J´er drukner mellem grådige fagsnaskere og Kóuiminikøer..
    Redox.dk har en meget oplysende artikel om Nordisk modstands rørelse..

    Kommentar by Hul igennem? — 1. oktober 2017 @ 07:28

  21. 90 procent af nomenklarturaen er muslimer eller islamisk orienteret

    Kommentar by Slyrgraff — 1. oktober 2017 @ 08:21

  22. – Og trist at se gamle nationalkonservative aviser er blevet til lokumspapir;
    det gælder både “Perkerlingske” og”Yallah-Posten” ,se bare i dag, nå, de vil dø af mangel på købere. Også “Weak Avisen” er begyndt at tåge rundt; jeg ved ikke rigtigt m ham Martin Krasnik, så er han lidt antiyallah, så er han lidt perkerhurra, så er han en knivspids jøde- jeg fatter ikke hvor jøderne placerer sig i yallahkrigen; ingen steder, måske? Og hvor har M. Krasnik aftjent sin værnepligt? I Israel?

    Kommentar by Hul igennem? — 1. oktober 2017 @ 08:34

RSS feed for comments on this post.