11. oktober 2017

Paradoks: Hijabklædt lufthavnsansat scanner bedstemor for våben…

I disse virale tider må grafik med ukendt oprindelse, i udgangspunktet anses som værende fake, og det er ikke lykkedes mig finde ophavet til billedet herunder. Man kan se logoet for Catsa Acsta, der står for sikkerheden i 89 canadiske lufthavne, og logoet på kvindens skjorte matcher 100 procent. Kvinden der scannes, ser ud til at fange paradokset, og selv hvis der er tale om photoshop, så er scenariet på ingen måde utænkeligt.

“… det virkede som lidt af et paradoks, at der sikkert var en del vagter med islamisk herkomst der tjekkede kulturkristnes tasker på grund af muslimske terrorister had til kristne.” (Paris-tur, 20. maj 2017)

(Foto: Oprindelse og autencitet ukendt; Se evt. Facebook)

Oploadet Kl. 14:24 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/88680/trackback

24 Comments »

  1. Haha, det er virkelig multikulti. – Og skulle billedet være fake, så er virkeligheden ikke fake.

    Kommentar by Catfish — 11. oktober 2017 @ 14:41

  2. Og i lufthavne og alle andre steder – det er jo helt absurd, at danske bedstemødre skal udsættes for samme kontrol som langskægede muslimer og andre mistænkelige subjekter.
    Ja, jeg ved godt, at alt andet ville være “racisme”. – Jamen så lad os dog få indført lidt “racisme” i dansk skik og brug – rules and regulations.
    Så kan min bedstemor i fred og ro smide en bombe i den nærmeste moske.

    Kommentar by Catfish — 11. oktober 2017 @ 15:01

  3. Efter tavlen at bedømme (CATSA ACSTA PLUS) kunne det være i Kanada. http://www.catsa.gc.ca/sept13-2016

    Kommentar by Michael Laudahn — 11. oktober 2017 @ 15:39

  4. Det er et meget sigende billede af hverdagen, tilsat lige akkurat så meget ironi at det er hysterisk morsomt.

    Kommentar by Santor — 11. oktober 2017 @ 16:24

  5. https://www.bt.dk/blogs/debattoer-efter-forbud-vi-har-glemt-den-usynlige-burka-og-den-er-meget-farligere

    Siddik leder med lys og lygte efter noget der er langt vigtigere end at lovgive mod burka og niqab.
    For ham er Islam jo ikke en trussel, snarere end nødvendighed i Danmark.

    Er det ikke venstrefløjens voldsbøller der gemmer sig bag elefanthuer og hættetrøjer? er det ikke venstrefløjens voldsbøller der laver hærværk på folks ejendom og biler? er det ikke venstrefløjens voldsbøller der forhindrer befolkningen i at deltage i offentlige debatmøder?

    Det er ikke krystere der skriver anonymt på nettet, det er faktisk mennesker der frygter for deres og familiens helbred. Det at være anonym på nettet kan sgu da ikke sammenlignes med Islams kvindeundertrykkende normer.

    Kommentar by k.m. — 11. oktober 2017 @ 16:32

  6. Det er Heathrow. Jeg fandt det på Facebook

    Kommentar by Snappost — 11. oktober 2017 @ 17:10

  7. Tvivler jeg på. Catsa betyder ‘Canadian Air Transport Security Authority’

    Kommentar by Kim Møller — 11. oktober 2017 @ 17:18

  8. Det er jo en fuldstændig absurd situation. Tænke sig, at en muhamedansk terroristspire skal sikkerhedstjekke en hvid bedstemoder før en luftrejse. Hvem faen er det lige, der har sprængt snesevis af fly i smadder og fordærv? Næppe hvide bedstemødre i noget væsentlig antal.
    Hold kæft hvor er verden af lave.

    Kommentar by Knud — 11. oktober 2017 @ 17:34

  9. Uha. Kunne let lade en landsmand smutte igennem. Insider job.

    Kommentar by P — 11. oktober 2017 @ 17:36

  10. Hmm, den ældre dames ansigtsudtryk minder om en, der lige er på nippet til at indse, at den situation man er endt i ikke bare var ubekvem som først troet, men faktisk direkte ironisk.

    I LOLed.

    Kommentar by Quark — 11. oktober 2017 @ 18:09

  11. Photoshop eller ej – Hvilken udsøgt lækkerbisken, fløjet lige ind fra det store udland – Hvor heldig kan man være; denne “gimmick” har, i satirehensende, kimen i sig til noget udsøgt stort.

    Håber, at de forfattere som lige nu sidder og arbejder med Blæksprutten og Svikmøllen ser med(?) – Og hvad med de forfattere som arbejder med sommerrevyerne. Gå nu planken ud for en gangs skyld – Kom nu Flemming Jensen og James Price ? – Nå, nej det tør i jo ikke.

    Men ellers; hvis jeg må hjælpe lidt på vej med idéer, så forestiller jeg mig, at den unge (maskeradeklædte) kvinde checker Uffe Elbæk, noget så eftertrykkelig i røven med den sorte fallos hun har i højre hånd.

    Eller, hvad med, at lade Kurt Westergaards muhammedfigur optræde i rollen som luftkaptajn: kaptajn/crew; byder velkomme til denne flyvning direkte til helvede – Eller? – ja fortsæt selv, mulighederne er legio.

    Kommentar by T. Flodur — 11. oktober 2017 @ 19:17

  12. @ Kommentar by T. Flodur — 11. oktober 2017 @ 19:17

    Glimrende forslag til sketches i sommerrevyer. Det gider jeg normalt ikke beskæftige mig med, da det altid er rød propaganda fremført af hardcore rødgardister (Fl. Jensen :-( ), men med sådanne glimrende indslag som du der har kreeret, ville jeg bestemt bivåne forestillingerne. :-)

    Kommentar by Knud — 11. oktober 2017 @ 20:20

  13. Hvem fanden har sikkerhedsgodkendt den klamme sorte affaldssæk?

    Kommentar by 4760 — 11. oktober 2017 @ 20:38

  14. Jeg har prøvet det i Mumbai, i et shoppingcenter et par km fra Taj hvor terrorangrebet fandt sted.
    Fair nok hvis ikke det var fordi der gik 2 burkaklædte forbi som ikke blev scannet!
    Fik et hovedrysten til svar da jeg spurgte vagten hvorfor de ikke skulle scannes hvorefter vi gik.

    Kommentar by JesperJ. — 11. oktober 2017 @ 21:05

  15. Moderation?

    Kommentar by JesperJ. — 11. oktober 2017 @ 21:06

  16. Ja, tænk engang om det var fake news?
    NEJ, det er det, som vi alle har advaret om i flere årtier og som vore FAKE politikkere på Tinge, fra ende til anden, bugger nakken for, i REN taburetklæberi!

    Kommentar by M.S. Carstens — 11. oktober 2017 @ 21:10

  17. Det må da være en oplagt situation til en sarkastisk vise af Niels Hausgård øh- nåeh – nej ! !

    Kommentar by Niels Juel — 11. oktober 2017 @ 21:13

  18. Vanvittigt

    Kommentar by Nielsen — 11. oktober 2017 @ 21:22

  19. Den ultimative krænkelse af min retsfølelse. Det har bare at være en konstruktion/provokation. Jeg tror ikke jeg ville kunne finde mig i det.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 12. oktober 2017 @ 02:30

  20. Hijab, niqab og burka skal forbydes på offentligt ansatte – og på umyndige piger. Helst skal de helt forbydes i Danmark.

    Kommentar by Liva — 12. oktober 2017 @ 09:04

  21. Hvis man ser nærmere på shariasoens ansigt, så ligner det en khatneger fra Somalia.

    Fotoet må derfor være fake news.

    Hvem har nogensinde set eller hørt om en neger fra Somalia, som har et almindeligt job?

    Kommentar by 4760 — 12. oktober 2017 @ 09:28

  22. Ligeledes skal forhudsamputation kun tillades hvis glans samtig amputeres

    Kommentar by Træt — 12. oktober 2017 @ 12:00

  23. -> JesperJ.

    Ja, din kommentar blev fanget af filteret, og jeg glemte at godkende i et døgn. (godkender via App, men det er tidskrævende).

    Kommentar by Kim Møller — 12. oktober 2017 @ 12:17

  24. -Er det Dame Elbæk?

    Kommentar by Hul igennem? — 13. oktober 2017 @ 09:33

RSS feed for comments on this post.