11. oktober 2017

Reaktioner på burkaforbud: ‘Fatima’ overvejer at rejse ud af Danmark, ‘Hakima’ vil hellere fængsles…

Jeg kaldte i tidligere post det kommende burkaforbud for godartet symbolpolitik, og selvom medier kæmper hårdt for at finde en brugbar rollemodel, der kan vende folkestemningen, så er det op ad bakke. “Hvis man valgte også at forbyde tørklæde, ville jeg forlade Danmark”, forklarer Ahsan til Politiken, og samme holdning har ‘Fatima’, der til Radio24syv forklarer, at hun vil rejse ud af landet, at hun ikke mere tror at Danmark ‘bliver mit land’.

Internetmediet Format har et længere interview med ‘Hakima’, der hellere vil fængsles end tage sin niqab af. En islamisk ekstremist, der ville gøre Danmark dejligere, i samme øjeblik hun boardede et Etihad-fly med retning mod Riyadh. Henrik Marstal mener, at hun er en ‘inspiration’ for ‘etniske danskere’, men hans ideologiske kompas er i stykker. Fra Format – ‘Jeg vil hellere i fængsel end tage min niqab af’

“Hun er 27 år, alenemor, i gang med 10. klasse og har en drøm om at blive sygeplejerske. Snart bliver det ulovligt for Hakima at trække i niqabben, når hun bevæger sig udenfor. Et politisk flertal vil gøre det ulovligt at bære niqab eller burka i det offentlige rum.

‘Jeg er pludselig blevet kriminel, bare fordi jeg ser anderledes ud. Men jeg er jo ikke kriminel, jeg er bare religiøs,’ siger hun. …

Der har ifølge Hakima aldrig været nogen mor, far eller mand, der fortalte hende, at hun skulle bære slør. Men da hun som 17-årige begyndte at studere koranen, besluttede hun sig alligevel for at tage tørklæde på. …

‘Jeg kan huske, jeg spurgte min mand over aftensmaden, hvad han ville sige til, at jeg begyndte at gå med niqab. Han spurgte: ‘Mener du virkelig det?’ Selvfølgelig blev han glad, men han bad mig aldrig om det,’ siger Hakima. …

Stort set alle kvinder, Hakima kender, går med niqab. Og alle, der går med en, gør det ifølge Hakima, fordi de er gudfrygtige.

Derfor tror hun heller ikke på, at forbuddet mod niqab vil virke. I virkeligheden tror hun, at det ender med at få den modsatte effekt.

‘Jeg tror, at endnu flere vil tage en niqab på af trods. For ingen skal bestemme over os.’

Så du vil ikke efterleve et forbud?

Nej, det vil jeg ikke. Det kan jeg love dig for. Det vil ingen, jeg kender. Så må der komme bøder på stribe, jeg smider ikke niqabben af den grund.’

Vil du hellere gå i fængsel end at smide din niqab?

Ja. Jeg vil hellere i fængsel end at tage min niqab af. …’

[…]

Men hvorfor er det kun kvinder, der skal tildækkes i islam? Det virker ikke fair?

Hakima tænker sig om et øjeblik.

Fordi kvinder bare er mere tiltrækkende end mænd. Stil mig foran verdens flotteste mand – hvis jeg har en kort nederdel og makeup på, så er det mig, folk vil kigge på. Sådan er det bare,’ siger hun.'”

(Henrik Marstal, 10. oktober 2017; Foto: Facebook)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/88700/trackback

41 Comments »

  1. Jeg tror faktisk, folk ville kigge endnu mere på den flotte mand, hvis det var ham, der havde makeuppen og nederdelen på. Sådan er det bare.

    Kommentar by Anonym — 11. oktober 2017 @ 22:28

  2. En hurtig søgning viser, at det er Politiken, som står bag det nye medie “Format”.

    Altså endnu et overflødigt kulturradikalt medie, som kun kan anvendes som lokumspapir…

    Kommentar by 4760 — 11. oktober 2017 @ 22:49

  3. Hånden på hjertet: er vi ikke kede af, at Fatima og Hakima måske ender med at rejse ud af landet eller i fængsel fordi de ikke længere må maskere sig på gaden, i tog/busser, osv.?

    Jeg bliver i hvert fald meget ked af det. Jeg havde ønsket, at det ville være hele familien, der rejste i protest. Jeg hader at skulle sige det (der kunne være en feminist der læste med…) men i islam vs. vesten er det er jo netop mændende, og især de unge af slagsen, der er hele problemet.

    Kommentar by Quark — 11. oktober 2017 @ 22:54

  4. En ren tilståelsessag at de kvinder intet har at gøre i Europa. Der er heldigvis mange andre dejlige steder i Verden de kan bære niqab og burka, og dyrke deres religiøse og kulturelle rødder. I Danmark skal de gives gigantiske dagbøder og udvises med sikker hånd, hvis de ikke betaler på stedet. Evt. med militærfly hvis de skaber sig.

    Kommentar by Zatopek — 11. oktober 2017 @ 23:34

  5. Ja, eller hvorfor ikke genbruge Tom Behnkes gamle forslag om, at smide dem ud med faldskærm over deres failed states.

    Vi kan endda spare faldskærmen, da en burka vel har stort set den samme funktion…

    Kommentar by 4760 — 11. oktober 2017 @ 23:49

  6. Intet job, ingen uddannelse…men 5 børn (indtil videre). Hvis jeg sad som kampagnechef i blå blok ved næste folketingsvalg, ville jeg brænde hele budgettet af på at få husstandsomdelt den artikel.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 12. oktober 2017 @ 00:10

  7. Henrik Marstal: “Jeg kan ikke lade være med at tænke om ikke niqaben samtidig beskytter hende mod nærgående blikke og sexistiske kommentarer”.
    Jeg tror at hr. Marstal kan være helt rolig i den retning. Muslimske kvinder har fået fjernet deres kønsdele, og er således slet ikke sexobjekter.
    Så Hakima, og alle de andre muslimske henner, kan trygt vandre rundt uden tildækning af nogen art, for risikoen for forulempelser fra danske mænd er ikke til stede.
    Dog skal “Hakima’erne” tage sig i agt for de muslimske mænd, for de også utilregnelige og intolerante i den retning.

    Kommentar by Birger Jensen — 12. oktober 2017 @ 00:20

  8. Er Marstal konverteret?

    Eller håber hen bare på en hovedrolle i en kommende TV-serie på DDR? (skrevet af Adam Price)

    Kommentar by 4760 — 12. oktober 2017 @ 00:25

  9. Mnaah, der er nu mange mænd som er mere tiltrækkende end de arrogante sharia hijabprinsesser.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 12. oktober 2017 @ 00:54

  10. Ja, ja – nyttige idioter har der aldrig været mangel på.

    Kommentar by Per747 — 12. oktober 2017 @ 03:48

  11. Han er langt ude, ham Marstal. Radikal feministisk raceteoretiker med salafistiske tvangstanker. Vi trænger til et opgør med hvidhedsforskningen.

    FI og Alternativet: VI ER VILDE MED SAMARBEJDE
    https://www.facebook.com/FeministiskInitiativDK/photos/a.1638721249512927.1073741829.1616065378445181/1671657372885981/?type=3&theater

    Jes Eriksen, Koreaklubben: ca. 12:25-13:00 om white privilege:
    https://www.youtube.com/watch?v=Hr9Oy-jrDGM
    Mira Skadegaard (tidl. skadegaard Thorsen) ca. 21:00 neoracisme, ny-racisme
    https://www.youtube.com/watch?v=kgceEjizv6g

    Kommentar by anno — 12. oktober 2017 @ 03:56

  12. Nåh det var derfor at de foreslog rene kvinde fængsel .
    God tur hjem.

    Kommentar by P — 12. oktober 2017 @ 05:29

  13. Hun har en drøm om at blive sygeplejerske…..

    Stakkels patienter, der skal behandles af “Sorte slyngel”….er det overhovedet tilladt for sygeplejersker, at være iført sådan en sæk ?

    Kommentar by kent — 12. oktober 2017 @ 06:58

  14. Nedtællingen er begyndt for Henrik Marstals annoncering at han er konverteret til islam.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 12. oktober 2017 @ 07:50

  15. Rejs Fatima, rejs. Du vil gøre os en stor tjeneste.

    Kommentar by Nielsen — 12. oktober 2017 @ 08:35

  16. # Kommentar by 4760
    Bingo !! Den reddede min dag.

    Kommentar by Danskeren — 12. oktober 2017 @ 08:38

  17. Burkaforbud ændrer ej
    fremtiden der er på vej
    Luk for grænsen, send dem hjem.
    Gør Danmarks fremtid dansk igen

    Kommentar by Nielsen — 12. oktober 2017 @ 08:39

  18. Hvis Henrik Marstal mener at det er så superfedt at blive gjort 100 % anonym og handlingslam i det offentlige rum, så bør han selv tage niqab på.

    Hvad Fatima angår, så ER hun jo allerede i fængsel. Niqabfængsel. Og niqabsygeplejerske bliver hun forhåbentlig aldrig.

    Kommentar by Liva — 12. oktober 2017 @ 08:44

  19. Så kan hættemågerne jo få de sidste pladser i det nye superfængsel.

    Kommentar by redneck — 12. oktober 2017 @ 08:44

  20. Henrik marsmand! Som kvinde må jeg kaste op resten af dagen! Venligst fremover:Opsæt advarselstrekanter.

    Kommentar by Jette — 12. oktober 2017 @ 08:47

  21. Den samme sang hver gang. De truer med at flytte, men gør det aldrig. Pengene er for gode og dhimmierne for dumme. Mikrofonholdere lader dem køre showet i stedet for at sige – fint! Jeg vender tilbage om et år for at lave en reportage om, hvordan du har det i dit nye, men mere passende hjemland.

    Kommentar by Margrethe — 12. oktober 2017 @ 09:16

  22. BLUFFING!!! CALL THE BLUFF!!!
    Fatima og Hakima rejser ingen steder. Så længe der er flæskesteg og sprit.
    Læg mærke til argumentationen. De vil ikke følge dansk lovgivning maskeringsforbudet, fordi:
    1. De vil beskytte sig mod mænds liderlige blikke og seksuelle tilnærmelser.
    2. De er gudsfrygtige.
    Er det danske værdier eller er det islamiske værdier eller de hellige menneskerettigheder?
    Det er islamiske værdier, adskillelse mellem mænd og kvinder. Manden er over kvinden.
    Og et menneskesyn med rene( troende) og urene(vantro). Det vil sige overmennesker IKKE alle mennesker er født lige.
    Hakima har født 5 børn i Danmark. Er hun integreret? Nej vil hendes 5 børn blive integreret? Nej. Er der blevet brugt mange milliarder igennem 40-50 år for at integrere mulismer i Danmark? Ja har det hjulpet det mindste? Nej.

    Man skal IKKE give bøder til Fatima og Hakima. Man skal anholde dem for, at bryde maskeringsforbudet. Derefter skal man inberette dem til kommunen. Da de går maskerede rundt og nægter at følge dansk lovgivning. Er de selfølgelig IKKE berettiget til socialeydelser. Væk med kontanthjælp, børnepenge, og boligtilskud. Der går ca. 3 dage så står de på kommunen og tigger uden maskering.

    Så begynder hylekoret. Hvad med konventionerne og menneskerettighederne. Ja, hvad med dem. Lad os lave et tankeeksperiment.
    Ville jeg få lov til, at gå på talerstolen i FN hovedkvarteret i New York iført elefanthue?
    For at tale om lighed mellem kønnene, lighed mellem mennesker, religionsfrihed og retten til at gå klædt som jeg vil? Nej
    Hykleriet er åbentlyst. Hvorfor gælder menneskerettighederne, som vi har skrevet under på ikke for mig. Er jeg ikke ligeså meget menneske som de er? Er mit køn ikke lige med kvinderne? Er min religion kristendom ikke lige med islam? Har jeg ikke ret til, at bærer elefanthue for, at beskytte mig mod kvindernes liderlige blikke og seksuelle tilnærmelser?

    Vi bliver manipuleret som små børn. De må plyndre, røve, voldtage, myrde og systematisk yngle os ud af vores fædreland. Hvis vi protestere det mindste er vi racister.
    Så bøjer vores ledere sig, for de vil ikke være racister. Så hellere underkastelse, ligegyldig hvad priser er, som små børn.I MÅ BARE IKKE KALDE OS DET GRIMME ORD. Det er meningsløst, rent galskab.

    Kommentar by XXXXX — 12. oktober 2017 @ 09:19

  23. -Jeg jubler hver gang der er endnu en yallah, der endelig skrider ud af Danmark. Hurra hurra /#
    Total grænsekontrol, så vi kan juble hver gang en yallah skrider; der burde være et musikorkester der spillede “Udmarch af Danmark, oh fryd, oh glæde!” og et kæmpestort tilfredshedstermometer der lyste festligt op!
    Og det vil være en evig fest- for hver yallah down, er der penge til endnu en fattig dansker..

    Kommentar by Hul igennem? — 12. oktober 2017 @ 09:45

  24. Den der gudsfrygtighed? Det bliver sku vanskeligere og vanskeligere for Lars Løkke, at holde islam uden for muslimernes gøren og laden, når de nu selv så ivrig bekræfter deres tro.
    I øvrigt plejer det at være de flove danskere, der vil rejse ud af landet. De mest flove danskere må lige nu være dommere, der har tolket menneskerettighederne til fordel for de kriminelle udlændinge.

    Kommentar by Menig 442 — 12. oktober 2017 @ 09:55

  25. “Alenemor” – AHAAHAHAAAHAA.

    Forbyder konventionerne, at vi laver en aftale med hende om, at hun rejser hjem med alle sine børn og mænd og medkoner, og at vi giver dem 10 millioner med. Det vil da være en ren win-win-win.

    Kommentar by Bastardo — 12. oktober 2017 @ 10:38

  26. # 22 XXXXX daekker fint

    Kommentar by dunk — 12. oktober 2017 @ 10:41

  27. DDR P4 kørte ihærdigt på manden i Østrig der havde fået bøde for hajkostumet og trak den gamle traver med elefanthuen i frostvejr og julemandskostumet frem.

    Man græmmes. Må man have love at grine og pege fingre ad kvinder der går rundt i religiøst betinget hajkostume året rundt?

    Kommentar by Træt — 12. oktober 2017 @ 11:48

  28. Faktuelt set har Marstal jo ret i at formålet med at bære tørklæde er ikke at vække (den muhamedanske) mands begær.

    I et land som Danmark med alle mænd så seksuelt stækkede at de ikke tør forgribe sig på tilfældige kvinder udfordrende klædt i det offentlige rum, så er den funktion ved at gå tildækket gået tabt.

    Derfor er kun korananbefalingen om at gå klædt på den måde begrundelsen, og derved var det korrekt da Bo Warming som tilhører ved en TV-debat om tørklæder efter instruks fra Glistrup råbte: “Tørklæder er krigserklæringen!” Følges en korananbefaling om påklædning må det nemlig betyde at man også følge koranbefalingerne om djihad.

    Kommentar by perhag — 12. oktober 2017 @ 12:01

  29. # 16, Danskeren

    Det var så lidt.

    Vi onde kældermennesker må jo stå sammen!

    Kommentar by 4760 — 12. oktober 2017 @ 14:48

  30. Henrik Marstal forstand sidder i pikken.

    Kommentar by Sindsro — 12. oktober 2017 @ 15:31

  31. Flere ting i artiklen stemmer ikke.
    1. Enhver muslim begynder ikke først at læse i Koranen som 17årig. Jeg er sikker på islamisten Hakima har fået Koranvers ind med modermælken og har lært at læse Koranen før hun kan et ord dansk.

    2. Hun beskrives som alenemor, men artiklen siger også hun sidder med sin mand ved aftensmaden og snakker om påklædning.

    Enten lyver hun om sit liv eller også udelader journalisten nogle kendsgerninger om forholdet. Som muslimsk mor kan hun ikke forlade sin mand uden at vanære familien, og hun vil da aldrig få lov at tage barn/børn med sig. I Islam tilfalder forældremyndigheden altid manden.

    Kommentar by k.m. — 12. oktober 2017 @ 15:50

  32. Alenemor? Nok af økonomiske grunde og fordi flerkoneri ikke er lovligt. Eller manden er faldet for ISIS, mens han var nede og voldtage piger taget som krigsbytte. Ih ja, hun skal godt nok holde den moralske fane højt med sin niqab, mens hun “drømmer om” at få et arbejde. Farvel kælling!

    Kommentar by Zatopek — 12. oktober 2017 @ 18:20

  33. @ 13, Kent

    Nej, det er bestemt ikke tilladt. Og derfor er spørgsmålet, hvor hendes kommune/sagsbehandler er henne i den sag. Man må jo antage hun ikke læser 10. klasse for egen regning. Hun er med garanti på overførselsindkomst og derfor foreligger der også en plan for hendes uddannelse og videre beskæftigelse, som er udarbejdet i samarbejde med kommunen. Men hvordan kan kommunen skrive under på den plan og dermed tildele hende sociale ydelser, samtidig med hun nægter at ændre på den adfærd, der gør det umuligt for hende at finde et job?

    Kommunen har så muligvis handlet under den antagelse, at hun vil ændre holdning på et tidspunkt. Men sådan kan man jo ikke sagsbehandle. Skal man så også til at fjerne ydelser og udskrive bøder, fordi man tror den givne person vil ændre adfærd på et tidspunkt? Udgangspunktet for tildeling af ydelser må være personens situation/adfærd her og nu. Det kan i hvert fald aldrig være antagelsen om en adfærdsændring, personen selv afviser blankt. Hvis hun vælger at stå uden for arbejdsmarkedet, hvilket hun aktivt gør ved at bære niqab, bør kommunen ikke tildele hende ydelser.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 12. oktober 2017 @ 19:02

  34. hvis hun er alenemor burde hun nok have snøret burka’en lidt strammere?

    Kommentar by redneck — 12. oktober 2017 @ 21:41

  35. Fatima, Hakima og alle de andre sindssyge muslimer – skrid ud af vores land, i er aldrig blevet inviteret, i er uønsket og en belastning for danskerne, så pis hjem til jeres eget land igen så hurtigt som muligt.

    Kommentar by Piphans — 13. oktober 2017 @ 08:20

  36. 33.
    “Men hvordan kan kommunen skrive under på den plan og dermed tildele hende sociale ydelser” Ganske simpelt, fordi så har kommunen lavet en muslimsk evigheds bistandsklient om til en præmieperker, og det er ren win win hvis man vil beholde sin taburet efter næste valg. Og pengene til affaldssækken er intet problem, for der er ingen kvaler dumskerne betaler.

    Kommentar by Piphans — 13. oktober 2017 @ 08:29

  37. Fatima siger “at jeg er jo ikke kriminel, jeg er bare religiøs,’ Nu er man ikke kriminel fordi man overtræder et maskeringsforbud eller får en parkeringsbøde.
    Tøsedrengen og den kulturradikale pikspiller Henrik Marstal burde vise lidt ydmyghed over danskere der har en anden mening end ham selv.

    Kommentar by BeCool — 13. oktober 2017 @ 08:57

  38. -Det er da vist kun raketmarstal og lignende, der kan føle sig opstemt af bollefede flæskedyr i XXXL gulvtæpper, hold nu kæft for et nassedyr.. og dyr, ja det er hun!

    Kommentar by Hul igennem? — 13. oktober 2017 @ 09:25

  39. @ 36, Piphans

    Jo, det giver selvfølgelig fast arbejde til sagsbehandlere, VUC-undervisere og alle de andre, der lever af at skabe og fastholde bistandsklienter i systemet. Men hvor er den politiske ledelse og de ansvarlige ministerier henne? Der er jo hverken opbakning blandt befolkningen eller i Folketinget, til ukritisk tildeling af sociale ydelser til indvandrere, der ikke udviser den mindste interesse i at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 13. oktober 2017 @ 14:09

  40. Nogle kan få i pose og især i sæk.

    jeg er 60 år gammel, handicappet, med 2 invaliderende, fysiske, problemer på halsen at kæmpe med.
    Har fået hjælp fra hjemmeplejen 7 gange i døgnet, men nu, med frist på 24 timer, er ALT reduceret til 1, e´n, gang i døgnet!!!
    Begrundelse:
    Kommunen har kunnet konstatere (gennem pligtige svar på mails/Epost), at jeg kunne benytte min pc/mobiltlf. om dagen.

    Nå, men jeg må se til, at jeg kan få mine fingre til, at få lemmerne, skellettet og kræfterne til at makkeret, som de så nemt definerer det.
    OK, de kommer i morgen middag, så kan jeg vælge, at de skal bruge tiden på at få mig på højkant frem for i bad :!

    Mon jeg skulle iføre mig Burka og fremsige et par vers fra KOranen?
    Nogle kan åbenbart få alt i livet, på den konto :-(
    ………..
    resten af dette skriv har jeg, af hensyn til god dansk sprogbrug, undladt.

    Kommentar by M.S. Carstens — 13. oktober 2017 @ 22:48

  41. # 40, Carstens

    Det er sgu utrolig trist, at læse dine beretninger fra vores såkaldte velfærdssamfund.

    Noget som man indtil nu har taget for givet, og regnet som en selvfølge.

    Men det er tilsyneladende helt slut nu.

    Man begynder virkelig at frygte den dag, hvor man måske selv bliver afhængig af hjælp fra det offentlige.

    Men vores politikere syntes åbenbart, at det er bedre, at bruge 33 milliarder kroner om året på dovne muhammedanere og negre, end på vores egne ældre og handicappede.

    Jeg håber det bedste for dig, og at du trods alt får en nogenlunde god weekend!

    Kommentar by 4760 — 13. oktober 2017 @ 23:53

RSS feed for comments on this post.