13. oktober 2017

Forkyndende Islam-undervisning på dansk gymnasium: “Islam is the religion of peace and harmony…”

En gymnasielærer fortæller, at nedenviste brætspil indgår i religionsundervisningen på hans gymnasium. I en tid hvor det fra politisk hold understreges at kristendomsundervisningen ikke må være forkyndende, er der tilsyneladende ingen kritisk distance til Muhammeds Islam.

Brætspillet ‘5 Pillars – Conquer the Pillar of Islam’ er udgivet af ‘Islam Inspired Ideas’ (Zileej), der har hovedkontor i de Forenede Arabiske Emirater, og blandt andet opererer fra Saudi-Arabien.

“We recognised that Islamic learning has long been approached in a traditional style, therefore in need of disruption to make it exciting for a younger generation. We created 5Pillars, a series of fun, trivia-based games.” (Zileej)

(‘5 Pillars – Conquer the Pillar of Islam’

Brætspillet ‘Hajj’ er udgivet af Goodword books, der fra Indien udgiver forskellige former for islamisk materiale. Udgangspunktet fremstår klart.

“… Saniyasnain Khan, took the initiative and founded Goodword Books in 1996. This organization has been wholly dedicated to producing meaningful and wholesome books which lay emphasis on Islamic and moral values. Islam is the religion of peace and harmony and it was felt that there was a pressing need to educate the new generation about this. It was felt that if this new generation could be taught about the real Islamic idealism and other human values, they would surely become little ambassadors of Islamic goodness.” (Goodwordbooks.com, History

(‘Hajj’)

Oploadet Kl. 21:14 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/88797/trackback

16 Comments »

  1. Jeg troede at alle former for spil er Haram?

    Kommentar by 4760 — 13. oktober 2017 @ 23:18

  2. Titlen “Conquer the 5 pillars of islam” er misvisende, jeg blev ellers lige så glad, da jeg trode det var et strategisk spil til at besejre islam:

    Definitions of conquer
    verb
    overcome and take control of (a place or people) by use of military force.
    the Magyars conquered Hungary in the Middle Ages
    synonyms: defeat, beat, vanquish, trounce, triumph over, be victorious over, get the better of, worst, ov

    Kommentar by For_Mangfoldighed — 13. oktober 2017 @ 23:45

  3. Artiklen og overskriften er helt misvisende. Jeg er gymnasielærer(rel.) & kan forsikre, at et spil som ovennævnte er en fremragende kilde til belysning af islam – netop fordi materialet angiveligt er missionerende. Undervisningens neutralitet har ikke noget at gøre med kilderne, men med anvendelsen af disse.

    Kommentar by Torben Madsen — 14. oktober 2017 @ 04:36

  4. Den grundlæggende idé i Nysprog er at fjerne alle former for mening fra sproget.

    “Islam is the religion of peace and harmony” – Nysprog; her gik vi og troede at det var George Orwell som opfandt fænomenet

    Men nu må vi konstatere, at muslimerne var langt forud for Orwell – Eller er det blot, den muslimske lobby, som har tyvstjålet idéen.

    Kommentar by T. Flodur — 14. oktober 2017 @ 07:09

  5. Til gymnasielæreren: Er forsåvidt enig, teoretisk set. Men for ubefarne sjæle, både elever og lærere, er det nærliggende at blive stående ved udgangspunktet, nemlig det missionerende skønmaleri af islam.

    Det ville være passende med et korrektiv, fx koranen selv, herunder dens maleriske udpenslinger ar den smerte, som vantro og frafaldne fortjener. Man kunne også gå videre og se på, hvordan de selverklærede islamiske stater rent faktisk fungerer med islamisk lov, sharia og jihad. Eller historisk om islams erobringsideologi, krige og slaveri.

    Så altså tankevækkende, at man lader (en del af) undervisningen i islam tage udgangspunkt i dogmet om islam som fredens religion.

    Kommentar by Tilfældig — 14. oktober 2017 @ 08:44

  6. “tager udgangspunkt”

    Kommentar by Tilfældig — 14. oktober 2017 @ 08:45

  7. -> 3 Torben Madsen.
    Med sådanne argumenter kan man jo også hævde at lidt videoer om Hijab’ens velsignelser, og piskninger af kvinder, og offentlige halshugninger, er “fremragende kilder til belysning af islam”, materiale som nogle muslimske friskoler er kritiseret for at bruge.
    Efter min mening understreger det blot, at kritikken af en lærerstand der er manipulerende rød er berettiget.
    Jeg er lykkelig for at jeg ikke længere har småbørn der kan risikere at blive udsat for den slags undervisning, men frygter at børnebørn kan blive udsat for det.
    Islam, og alt dertil hørende, hører ikke hjemme her, men i Mellemøsten.

    Kommentar by Birger Jensen — 14. oktober 2017 @ 08:46

  8. Jeg har lige læst Poul Højlunds kronik i JP og må som ham undres over, hvordan blot et eneste islamiske trossamfund, en moske eller en menighed kan være et godkendt frossamfund, når selve deres trosgrundlag strider mod Kirkeministeriets egne retningslinjer og tilmed strider mod Grundloven.
    Kan nogen politianmeldes for den forbrydelse?

    Kommentar by Menig 442 — 14. oktober 2017 @ 08:57

  9. Ja vore politikere har jo sat alt på et bræt for at Danmark skal blive islamisk.

    Mener forøvrigt at medielicens hedder zakat på arabisk og er en af islams søjler.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 14. oktober 2017 @ 09:29

  10. Kunne jesus mor mon have undgået stenning? Vælg: Ja fordi Josef så igennem fingre med det. Nej-. fordi det er imod sharia.

    Svar Nej. Fordi det er imod sharia (utroskab)

    (Når man skal reklamere for en afstumpet- usekulær diktatorreligion- …Muhammedanisme…må man vel bruge utraditionelle metoder……hen over hovedet på alle ofrene, og den virkelighed som islam skaber i forhold til …alle andre kulturer.)…lånt computer. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 14. oktober 2017 @ 09:39

  11. #3 Torben Madsen, hvorfor ikke bare gå til kilden?

    Her er lidt hjælp: http://thereligionofpeace.com/pages/quran/introduction.aspx

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. oktober 2017 @ 10:59

  12. Hvis islam virkelig er fredens religion, hvorfor er det så nødvendigt at gøre opmærksom på det hele tiden?

    Kommentar by Mofoe — 14. oktober 2017 @ 11:32

  13. Jeg kender en religionslærer, der tog sine elever med til besøg hos Minhaj Ul Quran, fordi de var “moderate og ønskede fredelig sameksistens”!

    I det hele taget forekommer det mig, at religionslærere generelt er dårlige til kildekritik, og ofte er voldsomt politisk korrekte.

    Kommentar by Absalon — 14. oktober 2017 @ 12:37

  14. @12 – Mofoe: Prøv at se http://www.jewishvirtuallibrary.org/joseph-goebbels-on-the-quot-big-lie-quot for et svar på dit ?

    @13 – Absalon: Jeg læste engang på snaphanen.dk at netop Minhaj ul Quran skulle have forsøgt at infiltrere toppen af Danmarks bundfald aka Det radikale Venstre (DRV). Jeg er nu af den opfattelse, at Minhaj ikke har behøvet at gøre det, da DRV jo er islamisk – det ligger i deres DNA.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 14. oktober 2017 @ 13:00

  15. Til gymnasielæreren Torben Madsen.
    Du er genial. Du bruger radikaliseringsmatriale til, at afradikalisere muslimer.
    Fantastisk!!!
    Det åbner helt nye muligheder. Man kan f.eks give alkoholikere vodka istedet for vand.
    Det opdager de aldrig. Eller tage den venstre sko på den højre fod, på den måde bliver de mindre slidt.
    Eller vende sin underbukser på vrangen og derefter tage dem uden på bukserne, så bliver de til overbukser. Det vil se fedt ud, og damerne bliver vilde med dig.
    Hvorfor er jeg så ordinær? Hvorfor er det aldrig mig, der får de geniale ideer?
    Du må være svensker.
    Sig du er svensker.

    Kommentar by XXXXX — 14. oktober 2017 @ 13:02

  16. # 15

    Og medlem af Alternativet…

    Kommentar by 4760 — 14. oktober 2017 @ 19:52

RSS feed for comments on this post.