16. oktober 2017

Udviste udlændinge sultestrejker på Udrejsecenter: Irakisk talsmand dømt for heroinsmugling i 2002

Når man tjekker Facebook-profiler for asylaktivister i og omkring Udrejsecenter Kærshovedgård, så fremstår de 28 afviste asylansøgere som ofre. Hvis humanisme er at slippe dybt kriminelle udlændinge løs blandt mine børn, så må du godt kalde mig inhuman. Alternativet er ringere.

Talsmanden for de sultestrejkende er Taleb Said Morad Ansari, der fik udvisningsdom i 2002, men er desværre stadig i landet. Han får støtte fra ansigtstattoverede Ghassan Younis, der nu kalder sig ‘Hulk Sami Alqseunan’. Han blev udvist i 2001, dømt for våbenbesiddelse og narkokriminalitet. Younis og Ansari kender hinanden fra besættelsen af Vor Frue Kirke, maj 2009.

Set herfra, som ‘law abiding citizen’, så kan de sultestrejke alt det de vil. Problemet løser sig selv. En historie fra TV Midtvest, der ikke medtager Ansaris kriminelle fortid – Afviste asylansøgere i sultestrejke: Vi dør langsomt.

“Giv os en chance. Giv os et liv.

Sådan siger talsmanden for 28 afviste asylansøgere, der nu på femte døgn sultestrejker i protest mod forholdene på udrejsecenter Kærshovedgård ved Ikast.

– Vi har det ikke så godt her. Vi vil gerne have et liv, et almindeligt liv – og det er det vi har skrevet på vores skilte, siger Taleb Said Morad Ansari.

– I et fængsel kan de gå i skole, arbejde og lave sin egen mad. Men vi har ingenting. Vi vil gerne ud og være en del af samfundet. Jeg vil gerne arbejde, tjene mine egne penge og betale skat. Hvorfor ikke?, spørger han.”

(Talsmand Taleb Said Morad Ansari, nr. 3 fra højre: Udvist for heorinsmugling i 2002; Foto: FB)

“To mænd blev torsdag af et nævningeting i Østre Landsret begge idømt seks års fængsel for forsøg på indsmugling af næsten halvandet kilo heroin. Det drejer sig om den 39-årige iraner Nanuss Berndrou Dizaj Takieh og den 41-årige iraker Taleb Said Morad Ansari. Foruden fængsel vil begge blive udvist fra Danmark for bestandig…” (Fyens Stiftstidende, 17. maj 2002)

“For syv år siden blev han dømt til udvisning af Danmark, men den 34-årige iraker Ghassan Younis er her stadig. … I 2001 idømte byretten ham fem måned­ers fængsel for overtrædelse af våben­loven og lov om euforiserende stoffer. Dommen blev anket til Lands­retten, som hævede Ghassans straf til seks måneder og udviste ham fra Danmark.” (TV2, 29. juli 2008)

(Ghassan Yourus alia ‘Hulk Sami Alqseunan’, forsøgt udvist 2001: Dømt for våben og narko; Foto: FB)

Oploadet Kl. 21:47 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/88911/trackback

32 Comments »

  1. De er muslimer. Ud med lortet.

    Kommentar by Sindsro — 16. oktober 2017 @ 22:07

  2. Giv vores børn en chance, ud med udenlandske narkokriminelle uden undtagelse!!!

    PS: Hører lige på TV2 Fake nyheder, at staklerne også bor i talt – bare rolig, når der bliver koldt flytter de ind igen … spørgsmålet er bare hvorfor de ikke søger sydpå ;-)

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 16. oktober 2017 @ 22:11

  3. Telt …

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 16. oktober 2017 @ 22:11

  4. Hjem med de skide skægbørn

    Kommentar by kenneth — 16. oktober 2017 @ 22:14

  5. Hvis de gerne vil ud og arbejde kan de jo bare tage ud af landt og finde et arbejde.

    Kommentar by Jake — 16. oktober 2017 @ 22:15

  6. Han har været her i femten år? Det er ikke humant, det kan man give ham ret i, send ham dog hjem

    Kommentar by BB — 16. oktober 2017 @ 22:23

  7. Så fortier pressen igen vigtige oplysninger…. tak til Uriasposten for den research, dovne journalister ikke gider lave.

    Kommentar by Nokernok — 16. oktober 2017 @ 22:39

  8. Når jeg ser de irakiske flag og hjerterne i Hulk’ens fb-opslag, så forstår jeg ikke helt hvorfor han stadig belemrer os med sin tilstedeværelse. Der er godtnok nogen der har fjernet skiltene der viste vejen, men så kan han vel spørge om vej?

    Lad dem sulte. Good riddance.

    Kommentar by Vagn Henning — 16. oktober 2017 @ 22:45

  9. Lad svinene æde deres egen narko.

    Kommentar by Islambert — 16. oktober 2017 @ 23:26

  10. Det er kun godt, at disse forbryder sultestrejker, for så sparer vi danskere udgifterne til mad. Lad os håbe, at de sultestrejker så længe, at de dør af sult.

    Kommentar by Søren Andersen — 16. oktober 2017 @ 23:40

  11. Nu maa det rummelige og tolerante segment traede i karakter og soerge for at disse individer ikke hindres i omsaetningen af beslutninger de har taget af egen fri vilje , det maa da om noget vaere liberalt .
    Laissez faire…

    Kommentar by krassisten — 16. oktober 2017 @ 23:59

  12. Hvorfor i alverden markedsfører TV Midt Vest, dette klovneemne, denne latterlige farce? Sultestrejke; rend og hop! – Denne type demonstrationer skal selvfølgelig ties ihjel; så ender det før det får begyndt – Empati bliver der råbt i kommentarsporet – ja! Vis empati, men vend den mod den danske befolkning, vores børn og børnebørn.

    Kommentar by T. Flodur — 17. oktober 2017 @ 00:14

  13. Ja så er det bare om at få lukket nogle venligboere ind til rovdyrene sent på aftenen, så de kan få stillet deres sult.
    “hvor lang skal vi venter”… hvorfor får man den tanke, at banneret i virkeligheden er lavet af de gamle klamme skøger og feministiske kællinger fra venstrefløjen.

    Kommentar by Men dog ! — 17. oktober 2017 @ 00:47

  14. Prøv at sultestrejke i Iran eller Saudi-Arabien.

    Vil I have snaps til flæskestegen, eller halalslagtes?

    Valget er frit?

    Kommentar by 4760 — 17. oktober 2017 @ 01:19

  15. De har ret til et værdigt og meningsfuldt liv. Det finder de i Irak. Gode og generøse som vi Danskere er, betaler vi endda gerne penge til at de rejser hjem og etablere sig. Det kræver naturligvis hermetisk lukkede grænser, så de ikke vender tilbage til en ny tur på karussellen. Men der er så sandelig ingen grund til sultestrejke.

    Kommentar by Zatopek — 17. oktober 2017 @ 08:04

  16. Altid imponerende, hvordan Møller kan grave sandheder frem! Man skal på Uriasposten for at få den rette sammenhæng.

    Disse snyltere skulle tages i hoved og røv og kyles tilbage til fx Irak. En 17-årig beboer på Kærshovedgård blev løsladt i onsdags, og han holdt sine muhammedaner-tilbøjeligheder i ave i hele 5 dage(!!), før han blev voldelig over for en stakkels Fakta-medarbejder i søndags! Det var flot, hva?! https://www.tvmidtvest.dk/artikel/loesladt-i-onsdags-anholdt-vold-soendag

    Hvad laver de egentlig inde på Hoppeborgen? Uløkke og Støjsenderen laver vist ikke andet end at sidde på hænderne, undtaget når Uløkke skal gafle smørrebrød og wienerbasser… Vi ledes af idioter!

    Kommentar by Rekrut Bente — 17. oktober 2017 @ 08:11

  17. Der er imidlertid et problem, for jeg mener at have hørt fornyligt, at de også sender kristne, afviste asylsøgere tilbage til Kærshovedgård. Det er jo helt sygt, at man sender kristne tilbage til fx Iran og Pakistan, hvor de simpelthen bliver forfulgt og fængslet for at være kristne! Altimens man ikke kan finde ud af udvise dybt kriminelle, fx bandeledere og zigøjnere – og isis-terrorister.

    Kommentar by Rekrut Bente — 17. oktober 2017 @ 08:35

  18. >15 Rekrut Bente
    Der skal en større forståelse af at skat ikke gavner nogen til. Vist er hoppeborgens snyltere idioter. Men vi er idioterne som lader os bestjæle af dem. Så man kan sige at idioterne ødelægger idioternes land. For ikke længe siden fik min bror en regning fra skat kaldet grøn afgift. Det vi forstod som vægtafgift tidligere og som havde til hensigt, at vedligeholde veje og deres udstyr. Nu ryger pengene mere eller mindre i politikernes bundløse lommer. Må jeg foreslå en rød afgift, som politikere skal b(l)øde hver gang de sender en dansker en regning? Vi kunne jo kalde den skatteafgift.
    >1 Sindsro
    Ja. De skal ikke være i Danmark. I det hele taget skal danskere ikke belastes af fremmedes uretmæssige krav.

    Kommentar by Nielsen — 17. oktober 2017 @ 08:41

  19. -Jeg er ligeglad med hvor de tager hen; de skal bare ikke være her!

    Kommentar by Hul igennem? — 17. oktober 2017 @ 09:12

  20. De må have haft hjælp af ordblinde væmmeligboer.

    Kommentar by Menig 442 — 17. oktober 2017 @ 09:33

  21. Tja, der spares da på maden i det mindste.
    Stil nu kravet asyl søger eller emigrant.
    Asyl søger skal sendes hjem lige så hurtigt det er muligt.
    En emigrant skal kunne klare sig selv ved arbejde, ellers ud.

    Kommentar by P — 17. oktober 2017 @ 09:40

  22. Radio 24syv havde et interview her til morgen med Taleb Said Morad Ansari…..

    Han fortalte indtil flere gange, at han bare ønskede at dø – om nogen ikke bare kunne give ham en sprøjte og bla bla bla…HELT utroligt morsomt når man tænker på, at argumentet for at de ikke frivilligt vil rejse tilbage er…….at de risikerer henrettelse !

    https://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/19605236/24syv-morgen-0605-17-10-2017-1

    Kommentar by kent — 17. oktober 2017 @ 10:42

  23. “Vi er mennesker ligesom andre.
    Peace and love”

    – står der guhjælpemig på banneret.

    Hvor længe endnu skal jeg forsørge dem?

    Kommentar by Bastardo — 17. oktober 2017 @ 11:46

  24. Måske er der en kriminologisk finesse? Hvis de begår en ny alvorlig forbrydelse, bliver de idømt en lang fængselsstraf og på den måde undgår de udvisning?

    Måske lægger udsigten til en fængselsdom her ikke længere en dæmper på tilbøjeligheden til at begå ny kriminalitet? I stedet øger den tilbøjeligheden til at begå ny kriminalitet?

    Et helt ny kapitel i de kriminlogiske lærebøger?

    Problemstillingen er ikke ny, men hvor er Tom Behnke i dag?:-)

    “Tom Behnke, Fremskridtspartiet, forklarede sin udtalelse i et læserbrev i Berlingske Tidende, 17.11.1997 på denne måde:

    Som svar på mit krav om, at regeringen skulle finde en løsning, udbrød Birte Weiss: ‘Jamen, vil du da smide dem ud med faldskærm?’ Efter mødet ventede en spændt presse på udfaldet af mødet. Indenrigsministeren fastholdt, at det ikke var muligt at sende somalierne hjem. For at slå Fremskridtspartiets krav om øjeblikkelig hjemsendelse fast udtalte jeg: ‘Somalierne skal hjemsendes nu. Om det så sker med en faldskærm på ryggen, vil ikke genere mig.'”

    Kommentar by A-mad — 17. oktober 2017 @ 12:22

  25. Lad den sulte, hvad rager det os.

    Kommentar by Ingolf Rasmussen — 17. oktober 2017 @ 14:39

  26. De skal hjem og kæmpe for deres eget land… Istedet for at sidde her og TUDE over uretfærdig behandling… SÅDAN en lille flok “bøsserøve”.. Ingen respekt eller sympati herfra.. :-)

    Kommentar by ny kommentator — 17. oktober 2017 @ 14:47

  27. Deres papirer er dubioese, deres kriminelle handlinger mangfoldige,de har faaet “lommepenge “i Gud ved hvormange aar af staten,de har simpelthen ikke nogen somhelst rettigheder i det hele taget,idet de har brudt loven i det samfund de opholder sig i,saa hvad f…. er problemet ud nu

    Kommentar by dunk — 17. oktober 2017 @ 14:57

  28. De er en degenereret indavlet afart af menneskeracen uden eksistensberettigelse.

    Kommentar by Ingolf Rasmussen — 17. oktober 2017 @ 16:52

  29. Besked fra hjemmeplejen:
    “Du kan ikke få hjælp til findelt/flydende kost, i forbindelse med din medicinindtagelse eller øvrige måltider, da det er set (total løgn!), at din ægtefælle kan bære på en indkøbspose”

    Kommentar by M.S. Carstens — 17. oktober 2017 @ 22:50

  30. Har muhammedanerne barberet deres obligatoriske fuldskæg af, for at virke “moderate”?

    Kommentar by 4760 — 18. oktober 2017 @ 17:37

  31. […] (Sultestrejkende afviste/udviste asylansøgere på Kærshovedgård, 2017) […]

    Pingback by “De kommer i flokke, støjer, fylder temmelig meget og kender ikke til køkultur.” - Dengule.dk — 29. november 2017 @ 18:11

  32. […] http://www.uriasposten.net/archives/88911 […]

    Pingback by Den Korte Avis | Nu må festen stoppe: Udviste narkodømte udenlandske forbrydere er talsmænd for sultestrejkende iranere, der nægter at forlade Danmark — 13. december 2017 @ 07:50

RSS feed for comments on this post.