20. oktober 2017

Forfatter: “… vores politikere er ved at føre vores land ud i et eller andet fuldstændigt uoverskueligt”

Der er intet i vejen med analysen, men sidst jeg så Kaspar Colling Nielsen på tv, havde han alt for travlt med at positionere sig selv. I et længere interview i Berlingske, forklarer han til journalist Thorkil Jacobsen, at vi vil se mere vold og segregation, hvad bekymrer ham, da det uværgeligt vil føre til deportation af muslimer. Problemet er ikke den fortløbende islamisering af vort fædreland, men den farlige modstand mod samme. Løsningen er mindre snak om burkaer, og en tro på at vi kan leve sammen, fordi det er ‘vores skæbne’.

Enoch Powell, svarede på spørgsmålet, længe inden Kaspar Colling Nielsen underkastede sig centrum/venstres dialektik: “Too often today, people are ready to tell us – This is not possible – That is not possible. I say, whatever the true interest of our country calls for, is allways possible.”

Fra B.dk – ‘Vores politikere er ved at føre vores land ud i et eller andet fuldstændigt uoverskueligt’ (af Thorkil Jacobsen).

“Vi skal tale om hans nye roman, ‘Det europæiske forår’, som udkommer i næste uge. Den foregår i en nær fremtid, hvor ghettoer som Mjølnerparken er gemt væk bag pigtrådsmure, og hvide danskere frygter for de sten, som efterkommere af indvandrere kaster over murene. …

‘Jeg er slet ikke sikker på, at det politiske system har forstået den her udvikling, eller i hvor høj grad, politikerne allerede er kørt bag om dansen, mens vi spilder tiden med at diskutere burkaforbud og andre åndssvage ting. Politik er blevet sådan et åndssvagt teater for idioter…,’ siger Kaspar Colling Nielsen. …

‘Vi diskuterer jo meget flygtningesituationen i de her år, det gør jeg også i mine bøger, og jeg er meget pessimistisk i forhold til den udvikling, vi har gang i,’ siger han. …

Der er en politisk indignation i Kaspar Colling Nielsen, men den er ikke direkte forbundet med hverken venstre- eller højrefløjen. Den handler i højere grad om at se problemerne i øjnene og gøre noget ved dem.

‘Jeg ønsker, at politikerne ville opføre sig som voksne mennesker,’ siger han: ‘Jeg mener, at vores politikere er ved at føre vores land ud i et eller andet fuldstændigt uoverskueligt. Det er en tragedie, og det beskriver jeg i min bog.’ …

‘Vi får stadig større konfrontationer, de vil gå fra at være verbale til at være voldelige, og vi vil opleve stadigt større segregering og i sidste instans deportationer af muslimske grupper,’ siger han. ‘Hvis du ser den udvikling, vi har været igennem de seneste ti år og så prøver at tegne den udvikling fremad, ender vi dér. Jeg kan ikke forestille mig, hvilke ting der skulle ske for at ændre den udvikling.’ …

Hvad skal vi gøre for at undgå det scenarie?

Vi bliver nødt til at tænke, at vi skal leve sammen. Det er vores skæbne nu. Det kan godt være, man er uenig i, at vi åbnede vores grænser for 300.000 muslimer, det er helt legitimt, men vi må erkende, at det er sådan, det er, og så løse det her, ligesom vi løser alle mulige andre politiske problemer. Politikere, der scorer billige point på at sige noget andet, er bare en pinagtighed…'”

(Kaspar Colling Nielsen: Den danske borgerkrig 2018-2024, 2013 & Det europæiske forår, 2017)

Oploadet Kl. 14:01 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89060/trackback

27 Comments »

  1. KCN har en udpræget venstrefløjsbaggrund. Alene at skrive det han gør, kræver sikkert en del af ham. Det gør dog ikke hans analyse mere interessant. Hvorfor lytte på de frygtsomme, der kun tør nærme sig sandhederne halvt – gå til den ægte vare i stedet

    Kommentar by BB — 20. oktober 2017 @ 14:18

  2. Der er et interview med Colling Nielsen i ugens Weekendavis

    “Interview. »Det er sandsynligt, at vi ender med at deportere muslimerne,« siger Kaspar Colling Nielsen, som har skrevet en bog om et Europa, hvor humanismen er forældet.”

    http://lydavisen.dk/#q=edition?edition=section%3DB%25C3%25B8ger
    (gratis)

    Han vil flytte på landet, inden lokummet vælter…

    Kommentar by Thorbjørn — 20. oktober 2017 @ 14:20

  3. Vores politikere er ved at føre vores land ud i det,som de altid har ført vores land ud i.

    Kommentar by Nielsen — 20. oktober 2017 @ 14:27

  4. En stor del af muslimerne ville formentlig flytte, hvis man stoppede for tildeling af sociale ydelser (og gratis velfærd i øvrigt) til ikke-statsborgere. Selvdeportation er den bedste og billigste deportation. Men det kræver selvfølgelig, at man også stopper med tildeling af dansk statsborgerskab (GL giver FT ret til at tildele indfødsret, men siger jo ikke det skal gøre det). Et moratorium på tildeling af dansk indfødsret de næste tyve år ville være fornuftigt. Alle ikke selvforsøgende udlændinge bør derefter udvises. Rejser de ikke skal de interneres under hårde vilkår. Sammen med et reelt asylstop (inkl. familiesammenføringer) ville det bringe problemet under kontrol. Det er nok alt man realistisk kan håbe på.

    Kommentar by Odo — 20. oktober 2017 @ 14:54

  5. Hvad er der galt med at deportere muslimske grupper? Det lyder da som den bedste løsning i mine ører? Men måske mener han probleligget i muslimske grupper og dermed ikke deportation af alle muslimer?

    Kommentar by redneck — 20. oktober 2017 @ 15:01

  6. Colling Nielsen nærmer sig en korrekt samtidsdiagnose, men fastholder at gøre sig selv til en del af idiotien ved at tale om “skæbne”. “Skæbne” har spist ham. Hvad kan det nytte at skrive bøger, Colling Nielsen! Giv dog op nu! Det er aldrig for sent at give op! Så bliver der bedre plads til os mandfolk, der ikke klynker, men elsker kampen.

    Kommentar by tilfældig — 20. oktober 2017 @ 15:06

  7. Er der ikke snart tilstrækkelig evidens for at fredelig sameksistens mellem en stor gruppe muslimer og ikke-muslimer ikke er mulig?

    Så jeg tror valget kommer til at stå mellem selvmord, krig eller en eller anden form for deportion. Det sidste må vel være at at foretrække.

    Kommentar by kenneth — 20. oktober 2017 @ 15:13

  8. I alle de år hvor vi er blevet fyldt op med løgne om Islam af MSM, DR og Officielle politikere, F.eks lige fra Georg Bush ævlen i en mooske i Washington (sikkert Saudi arabisk wahhabistisk), eller det sædvanlige ævl om fredens religion. Endda selvom vi har sendt soldater ud for at bekæmpe konsekvensen af islam, den naturlige konsekven af islam udebliver åbenbart i bevidstheden. Islam er og bliver- uden undtagelse- en -Usekulær diktatorreligion (ud fra dens profettilbedelse)- meget kan man så sige om den, men dette faktum kommer vi overhovedet ikke uden om. KCN forholder sig heller ikke alle de historiske erfaringer i grænseområder med Islam (Alle…måske en minilille eksembel kan modsige det, og så alligevel ikke) (Altså alle). Det er enten frihed og demokrati eller islam. Vi har ingen valgmulighed. Enten går islam istykker eller også går friheden istykker. Der er ingen mellemvej der. Hvis man ikke vil forholde sig til det, og man ikke vil tænke på vores børns fremtid, så vil jeg anbefale at man gør den modstand der er nødvendig for at befri Danmark og Verden for Islam.KCN bør man helt sikkert ingorere. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 20. oktober 2017 @ 15:39

  9. De vil forsøge at strække udviklingen så langt som muligt i et front ønske om, at vi når at blive i mindretal i den der bliver forsøgt grebet til de nødvendige metoder. Og så er det for sent! Ikke mere ævl – Handling!

    Kommentar by NokerNok — 20. oktober 2017 @ 16:47

  10. De hvide i Sydafrika lader sig stille og roligt udrydde. Med vestens velsignelse. Hvad er argumentationen og evidensen for at vi er anderledes.
    Enoch Powells ord er usigeligt smukke, men er de sandhed eller sandhed for nogle mennesker der ikke eksistere mere?

    Kommentar by River — 20. oktober 2017 @ 16:55

  11. Colling Nielsen er jo i bund og grund en radikaler.

    “Det radikale pak”, som Oberst Hackel sagde i Matador…

    Kommentar by 4760 — 20. oktober 2017 @ 17:29

  12. 2018 for satan har jeg ventet længe efter den. B-K.
    Bare en skam det kun er en roman.
    Derfor er romanen de udmærket.!

    Kommentar by Sindsro — 20. oktober 2017 @ 18:07

  13. Stop betaling. Prøv og gange børne checken op med 10-12 børn + betaling til forældrene. Husleje og anden hjælp.
    Puha et par nye broer mm

    Kommentar by P — 20. oktober 2017 @ 18:23

  14. Hvor var alle de ‘kloge’ da Sankt Glistrup og alle vi ‘dumme’ havde brug for deres hjælp, de ‘kloge’ what a fucking joke.
    Det er ikke – die dumme dänen, det er selvmords dänen.

    Kommentar by Piphans — 20. oktober 2017 @ 18:50

  15. Siden Lars Løkke Rasmussen blev statsminister i 2015 er der kommet over 30.000 flere muslimer til Danmark, og hver dag kommer der flere.(Ifølge Lars Løkke Rasmussens egen udlægning er der sket en “straksopbremsning”).

    De fleste danskere tror desværre, at vi fører en stram indvandrerpolitik, men det gør vi ikke, skønt det er lykkedes for Lars Løkke Rasmussen og den politiske narrefisse Inger Støjberg at overbevise den kompakte majoritet af småtbegavede, tossegode, uvidende vælgere herom.

    De fleste danskere er hverken fremsynede eller handlekraftige og nærer en naiv forestilling om, at det hele nok skal gå. Derfor er den fremadskridende islamisering af vores land mere end velfortjent.

    I denne forbindelse, føler jeg trang til at citere en kendt tysk leder, som jeg i øvrigt kun i begrænset omfang sympatiserer med, for følgende budskab:

    “Jorden er en vandrepokal, en vandrepokal, der altid bliver givet til de folk, der er stærke nok til at sikre deres eget eksistensgrundlag. Den, der vil leve, hævder sig, og den der ikke kan hævde sig, er ikke værdifuld nok til at leve. Retten til at leve er i lige omfang blevet givet til alle mennesker. Den, der ønsker at leve, hævder sig selv. Og dette er et jernhårdt, men retfærdigt princip. Jorden er ikke for feje folk, ikke for svage og ikke for dovne, men jorden er for den, der tager den.” [Min oversættelse fra tysk]

    Kommentar by Søren Andersen — 20. oktober 2017 @ 18:58

  16. “…men den er ikke direkte forbundet med hverken venstre- eller højrefløjen. Den handler i højere grad om at se problemerne i øjnene og gøre noget ved dem.” Ja, det er jo også, hvad fx Den Danske Forening har forsøgt at trænge igennem med i over 30 år. Den er heller ikke forbundet med nogen fløj, men er BLEVET forbundet af mainstreammedierne, ligesom alle andre, der er fremkommet med løsningsforslag. Hvad er der med denne forfatter, som angiveligt gør ham til politisk neutral problemseer? Så vil jeg da gerne have andel i denne Vises Sten… Men det er jo nok snarest, fordi han i sidste ende ligesom mainstream har accepteret den nationalstatslige opløsnings fait accompli og altså kun har pseudoløsninger. Det nationale defineres som usaglig politik, skønt ingen løsning får gang på jorden uden nøgtern, egentlig uideologisk hensyntagen hertil.

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 20. oktober 2017 @ 19:11

  17. -Det er et theater med en selvopfyldende profeti. Og til tiden.

    Kommentar by Hul igennem? — 20. oktober 2017 @ 19:28

  18. lille rettelse til mit indlæg i nr 8 mod slutningen- Hvis man vil //(IKKE::IKKE)//forholde sig til det etc. nat nat :-)imod slutningen. God lang weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 20. oktober 2017 @ 20:21

  19. 4 Odo

    Du har fat i løvens hale! – Vi kommer, jo nok ikke igennem, med at udvise muslimerne sådan lige med det første (NB: jeg synes ikke vi skal bruge ordet deportation, det smager lidt for meget af noget som skete for snart 80 år siden)

    Men vi skulle måske lære af FBI (i USA under forbudstiden) – Hvordan var det man knækkede Al Capone ? – det var på økonomien og eller ved at påvise skatteunddragelse – Hvis danske lovgivere kunne tage sig sammen til at lovgive om/fjerne alle økonomiske subsidier, til de folk vi ikke vil have i landet – Læs: Muslimer – så tror jeg, at vi kan redde Danmark – Alternativet er borgerkrig, undergang og et helved for vores børn og børnebørn!

    Kommentar by T. Flodur — 20. oktober 2017 @ 20:25

  20. @ Peter Neerup Buhl

    Ved ikke om din bog “Fædreland eller beboet område” nogensinde er blevet anmeldt på Uriasposten. Hvis ikke det er tilfældet vil jeg gerne varmt anbebale den.

    Alle som er enige i følgende udsagn, bør sådan set også sætte sig ind i det Neerup Buhl har skrevet:

    “Poltik består tit af valg mellem onder, og det sandsynliggøres, at det mindste onde i denne sammenhæng vil være, at ikke kun nogle få kriminelle og udrejsevillige, men størstedelen af de muslimer, som de senere årtier har bosat sig her, bliver sendt tilbage til udrejselandet (eller et andet land efter eget valg), og det må efter alt at dømme for det meste ske med tvang.”

    Kommentar by kenneth — 20. oktober 2017 @ 21:17

  21. “Et eller andet fuldstændigt uoverskueligt” Mere konkret bliver det ikke :-)

    Kommentar by BB — 20. oktober 2017 @ 21:32

  22. T. Flodur NB: “jeg synes ikke vi skal bruge ordet deportation, det smager lidt for meget af noget som skete for snart 80 år siden”

    Du er her næsten på linje med Kim Jong Il som sagde at der ikke er koncentrationslejre i Nordkorea fordi de ikke bruger dette ord.

    Nej jeg synes ikke om at vi skal gemme alvorlige ting i en pæn indpakning, desuden gør det ikke noget at det er en skræmmende tanke, det gør ikke noget at vore modstandere blive lidt nervøse. Det er dem som er de skyldige. Vi kan eksekvere det nødvendige med fuldstændig ren samvittighed og pege på de egentlige syndebukke.

    Kommentar by Balder — 20. oktober 2017 @ 21:40

  23. 20 Balder

    Vi er selvfølgelige helt enige – Men vi skal jo, for helvede, have de andre med ! – Ellers står vi (Kim Jong Il, eller ej) tilbage på perronen og råber, når toget er kørt – Du ved da godt, at en sproglig bearbejdning af virkeligheden, er et nødvendigt værktøj i den kamp som kommer!

    Kommentar by T. Flodur — 20. oktober 2017 @ 21:58

  24. “I say, whatever the true interest of our country calls for, is allways possible.”
    Enoch Powell har selvfølgelig ret.
    Det kan bare ikke undgå, at komme til at se grimt ud. Dertil har ondet fået lov til at brede sig for meget.
    Er der vilje nok i den danske befolkning? Eller i det mindste hos en kritisk masse i den danske befolkning?
    Er der overhovedet nogen blandt alle dem, der gerne vil være politiske ledere, der har vilje nok?

    Kommentar by monse — 20. oktober 2017 @ 23:00

  25. Nej, Kaspar Colling, i sidste instans, hvis du og andre fortsat definerer ansvarlighed som (bare) at erkende, at nu er de her, og nu skal vi “tænke”, at “vi skal leve sammen”, så fører det til borgerkrig.

    Det kan godt være, at du er villig til at give afkald på væsentlige dele af din kultur – herunder vestligt demokrati, som en lille detalje – for ikke at beskyldes for at bære ved til bålet, jeg er bare ikke, og det er “de” så sandelig heller ikke, kan vi vist roligt konstatere.

    Og i min bog er deportationer – eller bare et totalt stop for asyl som inspiration – langt at foretrække frem for borgerkrig.

    Kommentar by Henrik Larsen — 21. oktober 2017 @ 10:28

  26. Lad os se i øjnene, at måske er muslimerne kommet til Europa for at blive? Sporene skræmmer?

    Muslimerne kan ikke overleve i deres fallerede stater, der med glæde eksporterer dem til Europa, hvor de skal følge Koranens bud om at erobre de vantros verden og herske over dem, hvis de ikke kan omvendes til underkastelse. Som det skete i Andalusien, som var under muslimsk styre fra 711 til 1492.

    Islam betyder som bekendt underkastelse. Kun ved underkastelse kan man blive frelst og komme i himmelen ellers sendes man i helvede til evige pinsler. Det er muslimers pligt at redde alle i verden fra den vanskæbne.

    Vi mangler overlevelsesinstinktet?

    Indianerne i Amerika havde viljen til at bekæmpe besættelsen af deres lande, men de havde ikke våbnene.

    Vi har våbnene, der kan bekæmpe besættelsen af vore lande, men vi mangler viljen.

    Kommentar by A-mad — 21. oktober 2017 @ 11:53

  27. Fuldstændig rigtigt A-mad. Vi kunne sagtens bekæmpe Islam, og den idioti den repressentere. Muslimerne og Islam er ikke den værste fjende. Det er vores egen underdanige fejhed (især diplomatisk fejhed ala Champerlain) som er vores værste fjende. Trods virkeligheden kigger vi i busken- det er gyseligt at følge med i. “Biedermeyer og brandstifterne” et teaterstykker af Max Frish…hvis jeg husker forfatteren rigtigt- illustrere det meget godt.

    Kommentar by Michael Unna — 21. oktober 2017 @ 22:50

RSS feed for comments on this post.