26. oktober 2017

Horsens: Dansk Folkeparti kræver udfasning af ‘halalkød i offentlige institutioner’, et ultimativt krav…

Det ‘vil koste ekstra’, forklarer slagterigiganten Danish Crown til TV Østjylland. Halalkød har ‘aldrig givet problemer’, forklarer en institutionsleder til den lokale avis, og offentlige institutioner der af ideologiske årsager foretrækker dyre økologiske råvarer, er omvendt helt ligeglad med, at de medfinansierer islamisk kulturimperialisme. Fra Horsens Folkeblad – Halalkød ind i valgkampen i Horsens: DF stiller ultimativt krav til ny borgmester.

“En borgmesterkandidat, der vil have støtte fra Dansk Folkeparti, skal forpligte sig på at medvirke til at udfase brugen af halalkød i de offentlige institutioner.

Sådan lyder det nu fra Dansk Folkepartis topkandidater, Claus Kvist Hansen og Michael Nedersøe, der med deres krav til Peter Sørensen, Martin Ravn og andre med søde borgmesterdrømme for alvor kridter banen op forud for kommunalvalget 21. november.

– Vi har nu i to valgkampe forsøgt at tage et opgør med religiøse særhensyn, uden held, så nu prøver vi på den her måde. Det kan være, at der er lidt mere lydhørhed her en måned før valget, siger spidskandidat Claus Kvist Hansen…”

“Mandag morgen var Claus Kvist Hansen således til et forhørslignende interview på TV2 News. … Studieværten/forhørslederen på TV2 News afkrævede ham svar på, hvorfor han nu ville blande religion ind i den kommunale mad.” (Den Korte Avis, 23. oktober 2017)

“Radioprogrammet P1 Debat spørger, om kommunalpolitikerne ‘fører værdikamp på små børns tallerkener’ med dette forslag. Og det er faktisk et godt spørgsmål. Men her er et, som er endnu bedre: Fører det islamiske samfund religionskamp på små børns tallerkener med kravene om halal?” (Eva Agnete Selsing, 25. oktober 2017)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89278/trackback

34 Comments »

  1. Enig Eva Agnete Selsing. Muhammedanerne fører religionskamp på små danske børns tallerkener! Kan vi blive mere til grin?

    Kommentar by A-mad — 26. oktober 2017 @ 11:25

  2. Jeg håber fandme at DF, Horsens holder fast i deres fornuftige krav, også uanset hvad Tulle har af misytringer over det, nu hvor han også er blevet saracener-gal.

    Kommentar by Knud — 26. oktober 2017 @ 11:43

  3. For interesserede beskæftiger dette link sig med problemet:
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/halal-er-blevet-en-milliardindustri-som-ingen-taler-om.
    Det er en laaang historie.
    “Er De forvirret, vent blot til næste afsnit.”

    Kommentar by Jeronimus — 26. oktober 2017 @ 11:47

  4. Jo flere der vælger fra må kunne mærkes. Eller køber folket bare uden at læse på pakken. Der står tit tysk kød og hvad er kravet her. Der skal være valg mulighed som ved økologisk eller ikke. Tilbage til samleje med dyret før slagtning, eller sådan.

    Kommentar by P — 26. oktober 2017 @ 12:10

  5. I Sverige er det forbudt at halalslagte så alle de svenske islamist slagtere henter deres halal kød i Mohammedanmark, dumskerne må uden tvivl være verdens dummeste folk.

    Kommentar by Piphans — 26. oktober 2017 @ 12:28

  6. Det er forhåbentlig vendepunktet i DF’s politik over for islamiseringen, som de andre partier stille og rolig har trukket ned over hovedet på befolkningen.

    Kommentar by Menig 442 — 26. oktober 2017 @ 12:30

  7. Imens det globale halalmarked vokser voldsomt, efterlades forbrugerne i uvished om, hvad de mange penge til halal-godkendelser går til9000 milliarder kroner. Så meget vil det globale marked for halal udgøre i 2018 ifølge en undersøgelse fra den internationale analysevirksomhed Thomson Reuters. Det svarer til 17,4 procent af det samlede globale fødevaremarked.Halalindustrien er vokset frem i løbet af de seneste 10-15 år, men aktuelt har en kombination af virksomhedernes kommercielle interesser og politisk frygt for skandalesager ført til, at såvel den danske som internationale halal-praksis er ureguleret og i vidt omfang mørkelagt

    Norske slagterier offentliggør havd de betaler til islamiseringen af EU og Norge, hvorfor kan man ikke se havd de danske betaler??

    Kommentar by Anders Nielsen — 26. oktober 2017 @ 12:38

  8. Det vil jeg da også sige. Religionen er allerede proppet ned i kødet. Manden vi jo bare trække det ud igen, men det er jo suspekt! 180 grader rundt igen.

    Kommentar by Per747 — 26. oktober 2017 @ 12:47

  9. Er der nogen, der ved, om jeg kan kræve af min teleleverandør at deres ydelser er halal certificeret?

    Kommentar by Bastardo — 26. oktober 2017 @ 12:59

  10. Taler vi dyrevelfærd her?
    Fordi så er almindelig slagtning ikke meget bedre.

    Og glem ikke schæchtning. Eller er det lige meget, fordi vi holder med jøderne.

    Kommentar by Morbus Behcet — 26. oktober 2017 @ 13:02

  11. Fint DF – lad os for alvor få gjort halal totalt haram.

    Og ikke mere teatertorden, men real action – vi lever i Danmark og ikke i Obamas Hollywood.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 26. oktober 2017 @ 13:03

  12. Jeg kan forstå på Danish Crown, at specialleverancer (ikke-standard varer) skal koste ekstra – hvilket der jo i og for sig er en vis ræson i, pga produktionsmæssige costs.

    Jeg kan også forstå på Danish Crown (og det er her kæden knækker), at standardvaren for slagtekød er den ‘berigede’ vare, som der er sagt muhamedansk trosbekendelse over, mens den basale vare betragtes som ikke-standard.

    Herved komme forbrugeren af den basale vare til at betale højere pris, ikke alene fordi hennes vare er ikke-standard, men også fordi der skal opstilles maskiner til afsigelse af den muhamedanske trosbekendelse over ’standardvaren’, og skal erlægges jizya, hver gang en lørdagskylling kører forbi, billedligt talt.

    Han er nu godt nok nøjeregnende, ham der allah.
    Sjovt, ikke.

    Kommentar by Bastardo — 26. oktober 2017 @ 13:14

  13. ‘Når pengene i kassen klinger, straks sjælen ud af skærsilden springer’.

    Kommentar by Bastardo — 26. oktober 2017 @ 13:18

  14. #9

    Nej, der er ingen her der taler om dyrevelfærd her.

    Kommentar by truthønen — 26. oktober 2017 @ 13:43

  15. Ekstrabladet fulgte en artikel op med spørgsmål til læserne. Jeg blandede mig med dette indlæg:
    Det er givetvis ganske korrekt, at man ikke kan smage forskel. Det kan muhamedanerne heller ikke, så det er dem, der må afstå fra halløjet. Hvis man overlod efterspørgslen efter halalkød til muhamedanerne selv, ville de have det ekstra argument til fordel for at forlade Danmark. Ikke noget stærkt argument, for muhamedanerne må af strategiske grunde godt spise, hvad slags mad, de nu har mulighed for at skaffe sig, i de lande, de er i færd med at underlægge sig.
    Dertil kommer, at opfyldelse af religiøse særkrav ser bort fra, at nogle danskere er ligeså religiøse som muhamedanerne. Hvor er viljen til at give dem, deres halal-fri mad? Men nej, dem kan man godt skide på. De skal bare finde sig i at spise mad, der er indviet til en anden Gud. Det drejer sig om den gode gamle månegud Allah, som er identisk med den hornede gud, Satan, hvis symbol er halvmånen, som i de varme lande ligger ned og derfor i nymånefasen gengiver Satans horn, hvilket er baggrunden for halvnånen i de fleste muhamedanske landes flag.. Middelalderlig overtro, hvem ville have troet det muligt for bare 30 år siden. Officiel politik i Danmark, men der er et uvirksomt folkeligt flertal imod. Afstemningen i Ekstrablade mønstrede godt 68 procent modstand mod kommunalt halal, mens 24 procent fandt halalmad på danskerne regning i orden..
    En skandale, at der kun er eet parti, der vil lukke ned for djævelskabet. En skandale, at de danskere, der med to trediedeles flertal siger STOP HALAL ikke tager konsekvensen og stemmer massivt på DF. Masseindvandringen ender med tabet af Danmark. Er i ligeglade med Jeres børn og børnebørn?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 26. oktober 2017 @ 13:47

  16. +truthønen — 26. oktober 2017 @ 13:43

    Sørgeligt!

    Kommentar by Morbus Behcet — 26. oktober 2017 @ 13:49

  17. Her er ved at være valg, så alle valgløfterne og alle valgtruslerne skal nok tages med “et gran salt”.
    Venstre ventes selvfølgelig at følge med i løftebuddene, og her ingen højere, så mon ikke man der er ved at forberede og lancere en stor ny falsk “straksopbremsning”.

    Ord er så taknemmelige, og vælgernes hukommelse så kort.
    Men omvendt, så er det jo de samme forbrydere og lavttænkende tumper vi bliver præsenteret for igen og igen på stemmesedlen. Så hvis man ikke vil støtte en eneste af løgnerne, så der jo kun tilbage at stemme blank eller at undlade at stemme.
    Det er dystre udsigter her i det vi bilder os ind er verdens bedste demokrati.

    Kommentar by Birger Jensen — 26. oktober 2017 @ 14:16

  18. Halalforbud ja tak! Ikke kun slagtning i DK, men også et importforbud.

    Kommentar by NulTolerance — 26. oktober 2017 @ 15:09

  19. Religion er noget, der i vore dage virkelig skal respekteres. Kunne vi ikke lade som om, vi pludselig er blevet meget religiøse og starte et kristent oprør til “udfasning” af muhamedanere og alt deres halalhalløj.

    Kommentar by Catfish — 26. oktober 2017 @ 17:30

  20. @Catfish

    God ide. Få en valgmenighedspræst til at stifte en ny sekt, jeg melder mig ind – hvis han er ekstrem nok altså. Jeg giver ikke meget for etnicitets-benægtere, selvom lidt skinhellighed er acceptabelt hvis det skønnes nødvendigt. Men så skal det også skinne tydeligt igennem!

    I øvrigt mener jeg at vi i høj grad mangler organisationer.
    F.eks. en forening der samler ind til advokathjælp, og her mener jeg ikke i første instans forsvar for nationale aktivister, men med formålet til at anlægge sager, f.eks. i sådanne skolemads affærer. Jeg mener der er enorme muligheder her. Og noget som feks. Defend Europe Missionen har vist at folk har en stor offervilje når det gælder sådanne konkrete sager. Hvis vi havde en Knud Foldschack eller hvad fanden det er han hedder ham AFA advokaten, og helst et helt kontor, så ville vi være meget bedre stillet. Nu løber de om hjørnene med os, DF har desværre monopolet på modstanden i Danmark, men de gør intet.

    Denne organisation kunne tage model after Anti Defamation Leage, og gå aggressivt efter alle tilfælde af diskrimintion og nedsættende tale om hvide mennesker, især heteroseksuelle mænd. Sagsanlæg med krav om erstatning ved falsk rapportering i medierne, civilretslige krav overfor rødfascister osv.

    Kommentar by Balder — 26. oktober 2017 @ 17:51

  21. Danish Crown er Danmarks absolut progressivt førende VÆRNEMAGERVIRKSOMHED anført af ejere ,hvor de fleste er hæderkronede værnemagere på massivt statsstøtte.- Momsen blev 1. jan 1992 hævet fra 22% til 25% for at finansere, det der kaldes EU landbrugsstøtte

    Kommentar by dansker — 26. oktober 2017 @ 18:15

  22. Selv her bliver debatten forplumret. Det handler udelukkende om at ikke-muslimer betaler en religiøs skat til islam, hvilket selvfølgelig er de rene tyveri og skal stoppes.

    Det skulle simpelthen forbydes ved lov. Det rager mig en skid hvordan de slagter deres geder og får i islamiske lande ( der er intet jeg kan gøre ved det alligevel ) men herhjemme sker det garanteret i følge alle veterinære regler som også omhandler dyreplageri. Så problemet er ikke slagtemetoden men den religiøse skat der bliver pålagt ikke-muslimer.

    Det er som bekendt længe siden kirken fik 10ende og af samme grund skal islam ikke have en rød reje!

    Kommentar by Santor — 26. oktober 2017 @ 19:58

  23. For mig at se, drejer det sig om at ved at købe Hallalmad, støtter man- financielt- islam. Et vist procentdel 0.5 beløb af en -hallaldel går til islamiske trossamfund. Det lyder ikke af meget pr enhed, men det skal ses i forhold til den mængde der sælges, og som det offentlige bruger. Jeg vil overhovedet ikke være med til at finansiere Islam på nogen måde (det er galt nok med oliesalg på tankstationer), og jeg mener heller ikke det offentlige skal (især med paragraf 4 i grundloven). Jeg kunne her på sitet selvfølgelig bruge uanede mængder af tid og energi på at forklare hvorfor- men jeg lader virkeligheden tale- med alt den undertrykkelse, slaveri, terror og krig, som Islam direkte afstedkommer- og jeg går ud fra læserne er indforstået med det. Så tak-DF. Sørg for at det er ultimativt på alle niveauer og i alle kommuner, hvor DF er. God torsdag aften og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 26. oktober 2017 @ 20:48

  24. Ord og tanker betyder mere end vi tror:

    Jeg gjorde for ca. 30 år siden et forsøg, som gik ud på, at plante to helt ens frø i hver sin urtepotte. Under den ene klæbede jeg et rødt hjerte og under den anden var intet.
    Begge potter blev af mine børn grundig byttet rundt, mens jeg vandede dem begge lige.
    Da jeg ikke mere gad, at se på hængeøret, sagde jeg stop og børnene skulle afsløre hvilken plante, som havde fået et hjerte fra mig og hvilken ikke:
    Planten som havde fået hjertet fra mig, var vinderen, mens den anden netop var hængeøret!

    Ja, det lyder som hokus pokus, men så store tanker har jeg dog ikke om mig selv,
    dog får det mig igen til at tænke,
    og da ikke mindst over de´t som vi putter i vores mund !,
    og med hvilke tanker de´t i dødens stund/dyremishandling på slagtebænken (i bøn/meditation/mere mellem himmel og jord) er blevet ledsaget af :-????

    Jeg må sige nej tak, men velbekomme til forbrugerne!

    Jeg havde intet ønske, om at ernære mig uden den gode gamle stil, med lidt af hvert fra landbruget, hen over ugen, måneden og året, men smagen er gået fløjten, uanset hvad jeg prøver at hive frem, af smagen af de gammelkendte retter.

    Det kan selvfølgelig også være mine smagsløj, som har ændret sig, men hvorfor har medier, fra tv, aviser, internet og ugeblade, så så helvedes travlt med, at indoktrinere os nye “smagsoplevelser”, frem for de gode og velkendte, som jo opfyldte alle vore behov, både i vitaminer, proteiner og hvad ved jeg?

    Mon alt dette også er en finte, til at få os til, at sluge iSlammet i al dens gru?

    Må DFéren i Horsens holde ryggen ret og få resten af partiet med sig!

    Kommentar by M.S. Carstens — 26. oktober 2017 @ 21:51

  25. Ps.
    et hurtigt forsøg kan måske gøres med en gang karsefrø:
    I den ene står der islam under og i den anden står der kristendom og måske en tredje uden noget?
    Men husk, at alle dine/jeres tanker/sanser skal være helt fokuseret i det afgørende moment, hvor man overlader projektet til sig selv.

    Jeg er åben for resultater :-))

    Kommentar by M.S. Carstens — 26. oktober 2017 @ 22:09

  26. Jeg har hørt tale om, at halalkød er mere kræftfremkaldende, fordi der ved halalslagtning sker en hurtig proces i dyret, hvorved angsthormoner bliver sendt ud i musklerne. Når man så dertil lægger, at der mumles bønner over de stakkels dyr, til satan, så er der al mulig grund til at forlange, at muhammedanerne kan ryge og rejse tilbage til Langtbortistan, hvor hvad hulen er meningen med, at VI danskere – i et gammelt kristent land – skal indrette os efter deres sataniske riter!!??

    Denne australske video fortæller sandheden om halal, om certificeringer og en lind pengestrøm – fra dine og mine lommer – til terrororganisationer som fx Hamas og Hezbollah. Se den, og spred den gerne: https://www.jihadwatch.org/2017/06/new-documentary-video-halal-certication-the-unpalatable-facts

    Kommentar by Kuffar — 26. oktober 2017 @ 22:58

  27. Det ‘vil koste ekstra’, forklarer slagterigiganten Danish Crown

    Ja vel ja.Selvfølgelig gør det det. Men kun for Muslimerne for det er jo dem der vil have Hallalh-lortet og så må de jo betale ekstra for skiltningen. LOGIK.

    Kommentar by Sindsro — 26. oktober 2017 @ 23:21

  28. Helt enig Sindsro (23:21). Vi skal have dyr slagtet i overensstemmelse med danske regler, der primært skal være dikteret af dyrevelfærd. Jeg er utryg ved sandhedsværdien af et ofte hørt udsagn: Den eneste forskel er bønnen. Læs så dette fra Ekstrabladet 2013:
    “- Men så er der nogle krav, man skal opfylde. Blandt andet skal kreaturer fikseres i bokse, så de bliver stående i oprejst stilling. Desuden skal de bedøves umiddelbart efter, de har fået halsen skåret over, for vi ved, at fx en ko kan være ved bevidsthed i flere minutter, mens den afbløder, siger Birte Broberg.” Hun er veterinærinspektør i Fødevarestyrelsen.
    Bedøvelse gives altså EFTER det for dyret fordærdelige, smertevoldende overgreb.
    Den dag oprydningen tager fart, vil min hævntørst få frit afløb. Bare rolig: det vil ske fuldt lovligt på baggrund af nye og kraftigere love og sanktionsmuligheder. Tilbagevirkende kraft er ingen hindring. De skiderikker, der fører an i ødelæggelsen af Danmark i dag, ved udmærket, at de overskrider deres beføjelser.

    Kommentar by Anonym — 27. oktober 2017 @ 02:03

  29. Er ikke så meget inde i det. Betyder det at man ikke knepper geden først så?

    Kommentar by P — 27. oktober 2017 @ 08:23

  30. Objektivt vurderet må det konstateres at jøderne i Danmark har været mere fundamentalistiske end muhamedanerne med at opretholde deres traditionelle måde at slagte på i modstrid med alle dyreværnshensyn. Overrabiner Bent Lexner var selv jødisk slagter og insisterede på at dyret ikke måtte være bedøvet inden schægtningen.

    Det store reelle problem ved halal-certificeringen er hverken den fremsagte muhamedanske velsignelse af dyrene eller slagtemetoden, men at der betales krigsskat til nogle af de slemme muhamedanerorganisationer for at bibeholde halal-certificeringen.

    Kommentar by perhag — 27. oktober 2017 @ 13:35

  31. -Det handler om at forhindre islamisterne i at suge penge op for ingenting; op i røven m religionsdelen.Islamo er pædofup.
    Nulpenge til yallah hahaha
    Danish Crown skulle vist hedde Islamo Slikning-i-røven.
    Køb aldrig islamokød, det lugter af nasse nasse pikspillerpædosyko

    Kommentar by Hul igennem? — 27. oktober 2017 @ 14:08

  32. P1 Debat: Halal-frit Horsens?

    https://www.dr.dk/radio/p1/p1-debat/p1-debat-2017-10-25

    SENDT FØRSTE GANG D. 25. OKT. 2017 KL. 12:15

    Alt halalkød skal ud af børnehaver og vuggestuer, hvis DF i Horsens skal bakke andre partiers borgmesterkandidater op. Tager kommunalpolitikerne børn som gidsler i valgkampen? Fører de værdikamp på små børns tallerkener? Eller er det rettidig omhu med skattekroner, at særhensyn ikke får plads på menuen i daginstitutionerne?

    P1 Debattører: Claus Kvist Hansen (DF), medlem af Folketinget og af Horsens Byråd, Martin Ravn (V), viceborgmester Horsens, Mattias Tesfaye (S), Jon Fuglsang, ernæringssociolog og Trine Mortensen, leder daginstitutionen Haraldsgården.
    Vært: Bente Dalsbæk.

    Lytterne er velkomne til at komme med indspark til debatten på telefon 7021 1919.

    http://www.dr.dk/p1debat

    Kommentar by Bjovulf — 27. oktober 2017 @ 17:48

  33. At 32:
    Hvad i alverden har en ernæringssociolog (og hvad i himlen er i øvrigt en ernæringssociolog?) og en daginstitutionsleder at bidrage med i dette alvorlige spørgsmål?

    Kommentar by Bastardo — 28. oktober 2017 @ 20:27

  34. Hvor kan man i øvrigt købe Møllers stegeflæsk?

    Kommentar by 4760 — 29. oktober 2017 @ 21:31

RSS feed for comments on this post.