3. november 2017

Hindholm: Danmarks første muslimske gymnasium har tråde til den islamistiske Milli Görüs-bevægelse

Islam har kultiveret ‘en antiassimilatorisk tradition’, skrev professor Thomas Hoffmann fornyligt. Kristeligt Dagblad har en krystalklart eksempel – Landets første muslimske gymnasium har forbindelse til islamistisk bevægelse.

“Det vakte stor opmærksomhed, da det i sommer sidste år kom frem, at landets første muslimske gymnasium ville åbne i august samme år.

Siden har der været stille om Hindholm STX, der er beliggende mellem Næstved og Slagelse. Nu viser det sig, at gymnasiet ligesom en række friskoler, menigheder og én efterskole er ejet af Dikev Fonden, som har tråde til den islamistiske Milli Görüs-bevægelse. Det viser et opslag i Tinglysningsrettens åbne søgeværktøj.

Samtidig fremgår det af gymnasiets vedtægter, at Dansk Islamisk Trossamfunds (DIT) hovedbestyrelse udpeger tre medlemmer til bestyrelsen for skolen. DIT er en del af Milli Görüs-bevægelsen, som af den tyske efterretningstjeneste konsekvent er blevet betegnet som en islamistisk bevægelse, hvor ekstreme synspunkter florerer. Senest i efterretningstjenestens rapport for 2016.

I Danmark skriver DIT på sin hjemmeside, at muslimer ikke skal omgås og leve som ‘vantro’.

Oploadet Kl. 22:36 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89525/trackback

20 Comments »

  1. Luk lortet!

    Kommentar by NokerNok — 3. november 2017 @ 22:51

  2. > Kommentar by NokerNok — 3. november 2017 @ 22:51

    Hvad skulle det dog hjælpe? Det er klassisk symptombehandling. Hvis ikke radikaliseringen kan ske gennem statsstøttede skoler og institutioner (uanset hvilken stat Danmark/Tyrkiet/Iran/Qatar…), så vil den bare ske i moskeerne.

    Der er kun en løsning på det her problem: Hjemsendelser, udvisninger og annulering af tildelte indfødsretter. Sker der ikke snart noget, så vil løbet DEFINITIVT være kørt for det Danmark, som vi fik i arv fra vores forfædre.

    Kommentar by Polka — 3. november 2017 @ 23:17

  3. Det ville nok vække større opmærksomhed, hvis en muslimsk institution ikke havde forbindelse til muslimske kredsede dertil hørende problematiske og udemokratiske kræfter.

    Kommentar by Anonym — 3. november 2017 @ 23:22

  4. Antiassimilatorisk ? Det er kun den halve sandhed.

    Hele sandheden er, at Islams intention er at assimilere os. Og det er der ikke noget antiassimilatorisk i.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. november 2017 @ 00:11

  5. ot.
    Professor, som forudså Trumps valgsejr, forudser præsidentens afsættelse
    Trump vil blive afsat i løbet af det næste års tid, vurderer en universitetsprofessor.

    Mere på potten
    http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE10002466/professor-som-forudsaa-trumps-valgsejr-forudser-praesidentens-afsaettelse/

    Kommentar by Sindsro — 4. november 2017 @ 00:45

  6. TV2 Øst har været meget flittige med offerkortet, og vist utallige indslag om den omtalte Sharia-efterskole.

    Årsagen var, at nogle lokale danske skoledrenge havde malet “Islam ud af Danmark” og andre anti-islam slogans på skolens mure.

    Men TV2 Øst har “sjovt nok” ikke nævnt skolens islamistiske forbindelser med ét ord.

    Men stor tak til de lokale danske drenge for at yde aktiv modstand!

    Kommentar by 4760 — 4. november 2017 @ 08:19

  7. @Sindsro. Brug dog O.T. klummen til O.T.

    Nu kommentarfeltet er rykket op foroven er det let at bruge

    Kommentar by Træt — 4. november 2017 @ 08:22

  8. Hvad skal muslimer med uddannelse? Alt hvad de har behov for at vide står i koranen!

    Siger de selv.

    Kommentar by Sigwar — 4. november 2017 @ 08:45

  9. Neeej. Stur stur overraskelse. Dumme Dhimmier bliver overrasket over Islam,s kerne, når de har fået det serveret på et sølvfad, Det er skrevet på månens synlige side. Det er blevet bøjet i neon på samtlige trafikknudepunkter. Det er fremvist både historisk og samtidsmæssigt……og så lader man sig stadigvæk overraske. Dhumme dhimmer som læser politiken og tror på DR,s moral og etik (DR-DhimmiRadio for danskere). Ja det er islams kerne….hvad i alverden havde man ellers forestillet sig? Vi muslimer på en islamisk skole går ind for frihed, demokrati, ligeværdighed imellem alle mennesker uanset religion etc etc etc- fra den franske revolutions idealer og FN,s menneskerettigheder 1948????? Drøm videre- i vågner vist først alligevel når det er forsent, og uanset hvad er i alligevel passive til bingo og pseudoafledningsnyheder. Sov videre (sorry min sarkastiske maner…..men hvad havde man ellers forestillet sig med en islamiske gymnasium) God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 4. november 2017 @ 08:59

  10. PS. 2 eren har selvfølgelig ret.

    Kommentar by Michael Unna — 4. november 2017 @ 09:01

  11. -Islamister på nas. Nasse nasse nas.
    Socialnassere og deres børn nasser lystigt løs. Siden bliver de kriminelle, opvokset som de er i en nassekultur, der ikke engang kan producere elever, der kan læse.
    Årh islamister kan intet, ikke engang islamisk skodstat kunne klare sig uden våben fra CIA; hahaha at de fik så mange tæsk af Rusland, Rusland smadrede IS.
    Og nu kan de så se hjemme i USA hvad der sker når islamister ikke bliver slået ihjel med det samme.

    Kommentar by Hul igennem? — 4. november 2017 @ 09:14

  12. En Svigtende hukommelse?

    Jeg mindes at der var danske politikere der også havde forbindelser til Milli Görüs-bevægelse, jeg kan bare huske hvem. Tror nok det var Özlem Cekic, eller også var hun forbundet med Fethullah Gülen-bevægelsen. Anyway….Jeg ved godt at der er forskel på disse to forskellige bevægelser, men er det ikke bare noget med islamisk overhøjhed og tyrkisk nationalisme i forskellig rangfølge.Jeg ved ikke om der i dagligdagen er den store forskel imellem sunni-muslimske fanatikere og på tyrkiske nationalister, det er nærmest hip, som hap.
    Nogle på borgen eller i vestsjællansk politik må da havet gået foran for at få dette “Islamiske gymnasium” åbnet, men hvem?
    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 4. november 2017 @ 09:31

  13. Er vi snart klar til at forbyde religiøse samfund at åbne sine egne skoler?

    Sig mig engang: hvad præcis er det “man” tror man får, når man tillader den slags skoler? Verdslig dygtiggørelse, uafhængighed fra religionen og kulturel kompatibilitet med samfundet – eller det modsatte?

    Det er simpelt hen for dumt. Og er der ikke lige nogen der kan lære vores såkaldt ansvarlige politikere bare det grundlæggende princip om årsag og effekt?

    Kommentar by Quark — 4. november 2017 @ 10:35

  14. Islam er islam og de fleste terrorister er muslimer og dumskerne vil altid være verdens dummeste folkfærd.

    Kommentar by Piphans — 4. november 2017 @ 10:37

  15. Nå nå. Men man bliver heldigvis ikke besudlet af at spise de vantros mad, varme sig ved de lune radiatorer fra de vantros kraftværker, modtage rigeligt med rare gysser til forsødelse af sin (ofte arbejdsfri) tilværelse. Al dette er ‘halal’, når blot man holder sig de vantro selv fra livet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. november 2017 @ 14:17

  16. Islam har kultiveret ‘en antiassimilatorisk tradition’, skrev professor Thomas Hoffmann. Det er faktisk nonsense. Muslimer er ikke engang assimileret med hinanden. Man ser det i fraværet af et civilsamfund hvor de stort set intet har med ikke relateret, at gøre. Antropologen Carl Salzman skriver i denne artikel, at de faktisk var meget “muslimske” med klaner, sekter og stammer årtusinder før islam. Jeg tror selv familieværdier og retsfølelser er biologisk funderet. De kan ikke ændres gennem menneskerrettigheder, “forbud mod islam” og anden vestlig overtro. Alle mennesker har en bias mod sigselv og ser man på USA er segregeringen mellem kristne grupper massiv. Så, islam er ikke problemet. Vestlig universelisme er canceren,-uden denne var ikke-vestlige kulturer aldrig kommet ind i vesten og vi havde aldrig haft disse håbløse debatter. https://da.gatestoneinstitute.org/11238/mellemosten-stammer-kultur

    Kommentar by Thorsted — 4. november 2017 @ 16:03

  17. Dansk Folkeparti har foræret rige muslimer Statens seruminstitut gratis. På et sølvfad så islamseringen af Dk kan forceres af afkastet.–Mf Rene Christensen er så inkompetent og tosseliberal, at der er gået ” Rode ” i ham.- Postkatastrofen og lukningen af Den Kongelige Mønt er også hans ansvar. Har DF en ledelse ????????????????

    Kommentar by dansker — 4. november 2017 @ 17:33

  18. Dumsk Folkeparti er for stuerene, til at kræve deportation af muslimerne.j

    Kommentar by Nielsen — 4. november 2017 @ 23:01

  19. Støt SIAD og DDF alt det i kan. God søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 5. november 2017 @ 08:18

  20. Når der på gavlen af gymnasiet står “Sapere Aude”, så må det være et led i den sædvanlige muhamedanske indsmigringsstrategi i fjendelande.

    Sapere Aude betyder Vov at Vide og er filosoffen Immanuel Kants budskab om at tænke selv i stedet for at stole på (religiøse) autoriteter. Helt klart ikke et fyndord Milli Görüs praktiserer internt, men danske intellektuelle er så nemme at narre at mange fra gymnasieverdenen sikkert har troet denne institution lever op til skriften på væggen.

    Kommentar by perhag — 8. november 2017 @ 10:52

RSS feed for comments on this post.