5. november 2017

Youtuber lancerede ‘F*CK racism’-tøj: Antastet, slået – “Jeg var bare en luder, jeg var bare en racist.”

For under to måneder siden lancerede Youtuberen Fie Laursen første t-shirt i hendes tøjkollektion. En lyserød t-shirt påtrykt ‘F*CK Racism’. Et ‘vigtigt budskab’, og så kan vi alle sammen være med til at ‘gøre en forskel’, som det så smukt blev formuleret.

Siden blev hun, så vidt jeg har forstået det, hængt ud som racist af en indvandrer på Instagram (profilen ‘detlemo‘). Her lidt fra seneste Youtube-video.

Fie Laursen, Youtuber: Jeg skulle bare ned og købe smøger, og så var der nogen der har hørt rygtet om, at jeg var racist. Som ham ‘Le Mo’ har skabt, og de ville overhovedet ikke lytte til mig, og lige meget hvor meget jeg prøvede at .. jeg kan ikke engang fucking snakke om det, for jeg prøvede virkelig at forsvare mig selv. Jeg prøvede virkelig bare – at ‘gå hen og se min video’. Jeg gik ind på min Instagram og viste min samtale med ‘delo’, men alligevel så siger de bare, at du kunne du have photoshoppet. Jeg gav fuldstændig op… De kaldte mig racist, jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Hvad jeg skal gøre. … en ting er at få trusler på nettet, men når det kommer op til ens ansigt, så bliver man bange. Fuck, hvor skulle det her ikke være en tudevideo, men jeg er aldrig blevet slået før.

Jeg har aldrig prøvet sådan noget her før. Jeg skubbede også igen, da de skubbede mig første gang, jeg ved om det er derfor jeg har fået det slag der. Jeg blev ikke gennemsmadret eller sparket til, eller kom ud for sådan et sindsygt overfald hvor jeg blev fuldstændigt mavet i jorden. Jeg kom bare ud for det der slag, og de sygt krænkende ord. Jeg var bare en luder, jeg var bare en racist. Jeg kan ikke engang sætte ord på det her. Jeg var bare i chok.

(Fie Laursen efter overfaldet, 4. november 2017; Foto: Youtube)

Oploadet Kl. 09:58 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89545/trackback

32 Comments »

  1. Ha Ha https://m.youtube.com/watch?v=kdOPBP9vuZA

    Kommentar by Vagn Henning — 5. november 2017 @ 10:06

  2. Og det er denne opførsel trunten oprindeligt ønskede udført mod dem hun anklager for at være racister.
    Mon ikke hun stadig har den holdning?

    Kommentar by B — 5. november 2017 @ 10:37

  3. En stor tak til det muslimske politi i danmark for at give soen fie lidt tiltrængt opdragelse i vores nye grundlov sharia grundloven.
    Dumskerne, verdens dummeste folkefærd.

    Kommentar by Piphans — 5. november 2017 @ 11:00

  4. Soedeste Fie Laursen , rigtigt hjerteligt velkommen til realiteten .
    Haaber der er lidt af koekkenrullen tilovers , naa du har toerret taarerne bort , den kan du passende bruge til at toerre dig selv bag oererne med…

    Kommentar by krassisten — 5. november 2017 @ 11:02

  5. Vil egne sig som meme.

    Kommentar by ung konservativ — 5. november 2017 @ 11:24

  6. Det er ret problematisk at man kan rende rund i et T-shirt med “Fuck Racisme”, mens man ville udsætte sig for livsfare hvis man gik med et shirt hvir der står “Det er OK at være hvid”.

    Jeg peljer ikke at skilte med mine overbevisninger i offentligheden, men jeg kunne nu godt tænke mig at gå rund med det slogan.

    Det gør jeg ikke, ikke fordi jeg er bange for mine hvide medmenneskers moralske dom, men fordi jeg ved at hvad som helst i et muslim-inficeret område kan være anledning for en fremmed kulturbekriger til at begynde en konflikt der risikerer at ende voldeligt.

    Der burde måske bringes lidt balance i tingene?

    Hvis man møder nogen på gaden med et “Fuck Racisme” T-shirt kunne man måske gå dem lidt på klingen, hvis man kan gøre det uden at udsætte sig selv for fare. En god måde hvorpå man kan få sådan nogle til at tabe fatningen er at beskylde dem for noget som de ikke har gjort. F.eks.; man holder sig dum, og lader som om man opfatter deres “Fuck Racisme” som en racistisk ytring, og skælder dem huden fuld. Afbryd dere forsvarstaler og forsøg på at forklare sig, med at proppe fingrene i ørene og råbe at man ikke gider høre på sådan en fæl racist. Eller påstå at noget af deres tøj eller hårstil antyder noget forkert. Hvis man har gjort det godt kan man så høre om det på YouTube bagefter eller i mogen-nyhederne… Sørg for ikke at gøre elle sige noget der er strafbart selfølgelig! Nyd at se hvordan de eksploderer i afmagt, og gå videre.

    Kommentar by Balder — 5. november 2017 @ 12:11

  7. Måske skulle man hellere lave sig en T-shirt med påskriften: “Plads til ALLE racer”

    Kommentar by A. Nysted — 5. november 2017 @ 12:49

  8. “Jeg skulle bare ned at købe smøger” – Ja rygning er farligt Fie; det ser man ikke på med milde øjne nu til dags!

    Kommentar by T. Flodur — 5. november 2017 @ 13:06

  9. Hun havde ikke livvagter som Inger

    Kommentar by redneck — 5. november 2017 @ 13:14

  10. Nemesis…

    Nårh nej, det ord har soen aldrig hørt om…

    Kommentar by 4760 — 5. november 2017 @ 13:23

  11. Håber vi fået én på forsvarsholdet; et toleranceedikt såsom dette fra 300-tallet som forsvarede de kristne romerske værdier der metonymiserer disse dyder!

    Kommentar by de Hemmer — 5. november 2017 @ 14:08

  12. Hæ-hæ. Nu tuder den tomhjernede gås.

    Kommentar by Danskeren — 5. november 2017 @ 14:10

  13. Ikke smøgerne, men din T-shirt? Jaså, det var en anden snak – Nu undrer jeg; hvem var det der slog dig Fie ? – En gruppe unge mænd, skriver et af boulevardbladene – Hvem kan det mon være?

    Nu gætter jeg dæleme: Var det FDF spejdere, Kordrengene fra den Katolske Kirke, drengene fra Tivoligarden, for det var vel ikke, selveste, Die Wiener Sängerknaben? – Berig os Fie – Dølg ikke din visdom for os – Fortæl os nu hvem det var?

    Kommentar by T. Flodur — 5. november 2017 @ 14:18

  14. Poetisk retfærdighed.

    Kommentar by Winged Hussar — 5. november 2017 @ 15:01

  15. Tåbelige so! Er det en man bør følge og lytte til??

    Kommentar by Knud — 5. november 2017 @ 15:11

  16. De sorte spejdere.

    Kommentar by XXXXX — 5. november 2017 @ 15:43

  17. La la la, væn dig til det Fie-tøsen. Vi er masser, der bliver kaldt racister, uden at det har nogen bund i ordets virkelige definition. Med din hudfarve og virkelighedsfjerne syn på tingene skal du bare betragte berigelsen som en advarsel om, hvad der venter i en ikke så fjern fremtid.

    Kommentar by Lider af danskhed — 5. november 2017 @ 15:46

  18. Hun kan være glad for, at hun ikke blev gruppevoldtaget… hun er jo en luder – sagde de..

    Kommentar by Kirurgen — 5. november 2017 @ 16:30

  19. Søde Fie,
    Du behøver ikke prøve på at leve af din egen forfængelighed!
    Prøv at få noget fornuftigt at lave, hvor du kan gavne Danmark, og dine forældre kan være stolte af dig.

    Kommentar by Bastardo — 5. november 2017 @ 16:31

  20. Det ER altså også dumt at lave sådan en T-shirt og så bagefter gå og reklamere med det overfor folk, der er RIGTIGE racister.

    Så sker den slags ting, der skete her. Dumme Fie skulle ikke have provokeret racisterne på den måde, det kunne hun have sagt sig selv.

    Kommentar by Quark — 5. november 2017 @ 17:30

  21. Revolutionen har det med at æde sine egne!

    Kommentar by Santor — 5. november 2017 @ 17:51

  22. Ja ja … når Fie er kommet sig over chokket, vil hun sikkert indse, at der er en mening med alt. Hun, antiracisten, tjener nu som eksempel på, hvad der kan ske, hvis man er racist. Så denne begivenhed er faktisk med til at fremme den sag, hun kæmper for: at skabe utryghed for mennesker, der udpeges som racister af utilpassede og anti-fascister. Og det er jo godt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 5. november 2017 @ 18:10

  23. Selvfølgelig kan der gå Stockholm-syndrom i det, Morten, men jeg tror nu der er bedre odds for, at hun ender på den rette side af kridtstregen i en nær fremtid.

    ->Balder: Mht. retorisk modangreb brugte jeg den taktik mod de autonome, da Rasmus, Ronnie og jeg stod omringet af dem, inden politiet kom forrige torsdag. De var jo de intolerante, når vi ikke måtte være på deres territorium. Det havde de vist ikke hørt før.

    Kommentar by Kim Poulsen — 5. november 2017 @ 18:19

  24. En ting er sikkert, hun har INTET lært!

    Kommentar by Jesper J. — 5. november 2017 @ 18:50

  25. Den lille søde og spejlblanke Fie er Paradise Amalies åndelige søster.

    Desuden ernærer hun sig blandt andet ved “sugardating”.

    Sugardating = prostitution.

    Ingen yderligere kommentarer…

    Kommentar by 4760 — 5. november 2017 @ 19:11

  26. Så har hun lært det, forhåbentlig.
    Har hendes forældre advaret hende mod skadedyrene, nej selvfølgelig ikke, vil jeg tro.

    Kommentar by Sindsro — 5. november 2017 @ 22:07

  27. @18 “Hun kan være glad for, at hun ikke blev gruppevoldtaget… hun er jo en luder – sagde de..”

    De unge havde måske ikke lige tid, da der var udbetaling af understøttelsen den dag!

    Kommentar by hans01 — 6. november 2017 @ 05:37

  28. …racisme mig her og der….for en udvandet udgave af den oprindelige betydning. Alle som ikke stemmer Enhedlisten eller Radikale er racister….sååån er logikken for de selvfrelste idioter. Hvis man ikke går ind sharia og en usekulær diktatorreligion med sit fører ideal,…jamen så er man sikkert også racist for de selvfrelse idioter….de udvander det til ligegyldighed på grund af tomhjernet frase lal.

    Kommentar by Michael Unna — 6. november 2017 @ 12:31

  29. @Kim Poulsen

    Godt at høre at du stadigvæk lever og er med i kampen!

    Kommentar by Balder — 6. november 2017 @ 18:39

  30. @Michael Unna

    (Racisme) “en udvandet udgave af den oprindelige betydning.”

    Hvad er så denne oprindelige betydning, og hvorfra oprinder den?

    Uanset den evt. definition som kan variere meget, så er det vel en holdning, en opfattelse. Skulle “racister” ikke have borgerrettigheder, og skulle det være forbudt at fortælle om ens opfattelser?

    Det sidste er en bedre taktik end hele tide forsøge at bedyre sin ikke racisme.

    Kommentar by Balder — 6. november 2017 @ 18:47

  31. Selvfølgelig er jeg racist.
    https://www.youtube.com/watch?v=t2kKnzW4d8w

    Kommentar by Nielsen — 7. november 2017 @ 03:42

  32. Fie er bare en dum københavner der lever sit liv i en lejlighed og som ikke forstår verden udenfor. Godt du fik nogle tæv. Dem havde du fortjent hvis ikke på den ene måde så på den anden måde.

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 16:04

RSS feed for comments on this post.