7. november 2017

Den sværeste blogpost…

Det er ikke nemt at finde passende formuleringer, men here goes.

Jeg har opdateret Uriasposten dagligt i mere end 14 år, og næsten umærkeligt er det blevet et ekstra-job, der gør det svært at finde tid til mit liv i øvrigt. Den økonomiske støtte er stærkt stigende, og timingen er i den henseende ikke fremragende, men jeg har altså kun et liv.

Jeg har ikke fået konstateret stress, har ikke fået dødstrusler eller lignende, men bloggen fylder ganske enkelt for meget i mit liv. I flere år har jeg forsøgt at drosle ned, men det ender altid med at styre det hele. Det er en brist i min karakter, at jeg ikke kan gøre noget halvt, og jeg bliver derfor nødt til at tage konsekvensen: Bloggen stopper som mit personlige projekt fra dags dato.

Uriaspostens tunge bagkatalog vil være online til evig tid, og jeg udelukker ikke, at jeg vender tilbage som blogger i en eller anden form på et senere tidspunkt. Skulle der være et par meningsfæller, der har mod på at overtage det daglige arbejde, så er jeg positiv, sålænge det holdes i Urias-stilen. Dvs. fokus på det faktuelle og den løbende dokumentation.

Hvad skal jeg så bruge min tid på? Det må tiden vise, men jeg tager en kold tyrker i forhold til alt der ‘trigger’ min indre blogger. Læse bøger (skrive en bog), vande blomster…

Tak for alt. Kim

Oploadet Kl. 04:55 af Kim Møller — Direkte link251 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89592/trackback

251 Comments »

  1. Tak for din indsats

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 04:57

  2. Du har gjort det godt

    Kommentar by Simon — 7. november 2017 @ 04:58

  3. Måske kunne der indsamles så mange penge, at det kunne blive det fuldtidsjob at være blogger.

    Kommentar by John — 7. november 2017 @ 05:20

  4. Det er godt nok trist… men man har ligesom anet, du nok ville få brug for en pause på et tidspunkt..

    Jeg håber virkelig du kommer igen

    Tusind tak Kim

    Kommentar by Martin — 7. november 2017 @ 05:45

  5. Hej Kim
    Jeg ønsker dig alt godt i fremtiden, og håber den “kolde tyrker” kører Uriasposten af garagen på et senere tidspunkt.

    Kommentar by k m. — 7. november 2017 @ 05:56

  6. MainStreamMedierne, eller: den gamle venstreorienterede (papirbaserede) presse, er stadig fyldt med abstraktioner, rent virkelighedsfjernt tankespind frit svævende i luften uden jordforbindelse om fremmedinvasionen, mens blogge som denne har set til, at der er blevet sat ord og tal på virkeligheden omkring fremmedinvasionen og den fragmenterede, kosmopolitiske abstraktion (tak til Asle Toje:Rødt, hvitt og blått, side 219. Dreyers Forlag, Oslo, 2012) som de landegrænsehadende globalister – stort set alle gamle politikere – stadig er fortalere for. Denne blog, af flere, er/var et led i at erobre magten tilbage til folket fra de gamle magthavere. Kampen er i gang. Tak for en fremragende indsats.

    Kommentar by barfbag — 7. november 2017 @ 05:58

  7. Hjertelig tak for din indsats. Du er (har været) guld værd. Tak. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. november 2017 @ 06:10

  8. Mange tak for din store indsats Kim, den er værdsat!

    Kommentar by Fighting falcon — 7. november 2017 @ 06:21

  9. God vind fremover

    Kommentar by poul sørensen — 7. november 2017 @ 06:28

  10. En kaempe indsats. Mit daglig dosis facts. Nyd dit nye liv og din familie.Tak og God vind.

    Kommentar by Elisabeth — 7. november 2017 @ 06:31

  11. Her på falderebet:de, som ikke allerede har gjort det:vil I stemme på, at denne bog bliver udgivet (ingen købetvang);på forhånd tak: https://soopllc.com/blog/book-ideas/beyond-terror-anne-marie-waters/

    Kommentar by barfbag — 7. november 2017 @ 06:34

  12. Jeg har læst Uriasposten i mange år og fulgt med i mange virkelig begavede kommentarer. Tusind tak det! Det bliver svært at undvære, fordi du har skabt en vinkel på samfundets problemer, som ikke lige kan kopieres eller føres videre. Der kommer sikkert noget senere fra din hånd. Nu er det så tid til lidt mere familieliv og fugleliv. Tak og de bedste ønsker.

    Kommentar by Tim Pallis — 7. november 2017 @ 06:42

  13. Hej Kim, fuld forståelse for dit valg og dyb taknemmelighed for alt det du har bidraget med gennem din blog her gennem mange år. Du er og vil for altid være en af de danskere, der har gjort en forskel – en stærkt positiv forskel, vel at mærke! Lev vel!

    Kommentar by monse — 7. november 2017 @ 06:48

  14. Tak for din kæmpestore indsats for Danmark. Jeg håber, du kan finde en vikar, der kan løfte opgaven med bloggen. Hvad med f. eks. KimPo eller Uve Max?

    Kommentar by Hertz — 7. november 2017 @ 06:54

  15. Trist at høre, men forståeligt. Pøj pøj i fremtiden, nyd den, du har fortjent den.

    Kommentar by tavsen — 7. november 2017 @ 07:09

  16. Skriv gerne en bog. Held og lykke med alt.

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 07:09

  17. Det måtte jo komme før eller siden, surt men sådan er det og jeg forstår udemærket.
    Tak for din store indsats Kim.

    Kommentar by Jesper J. — 7. november 2017 @ 07:11

  18. Trist – og mange tak for kampen for fædrelandet. Har selv været med stort set fra begyndelsen 03/04.

    Knæk og bræk med fremtiden.

    Polka C.

    Kommentar by Polka — 7. november 2017 @ 07:17

  19. En ærbødig hilsen fra Norge – jeg takker deg for innsatsen – du har vært en kilde til kunnskap om Danske forhold og bidratt til min oppvåkning om innvandringens reelle konsekvenser. Din blogg har utvilsomt medvirket til å åpne øynene til mange mennesker – det er på blogger og i alternative medier man finner sannheten – lev vel.

    Kommentar by OS — 7. november 2017 @ 07:17

  20. Tak for din indsats Kim. Uriasposten vil i den grad blive savnet, som et af de få faktuelle og retvisende medier i Danmark, en vagthund af format.

    HELD og LYKKE med din videre færd og pas godt på familien :)

    Kommentar by Per747 — 7. november 2017 @ 07:19

  21. Tak for dit enorme bidrag. Den kollosale dokumentationsindsats som du har formået er det vigtigste historiske arbejde i nyere tid.

    Kommentar by Marius — 7. november 2017 @ 07:20

  22. Det er jo en lidt trist besked, men du skal have rigtigt mange tak for den tid du udfoerte dette enorme arbejde,det var et godt sted at begynde dagenAll the best

    Kommentar by dunk — 7. november 2017 @ 07:29

  23. Meget trist nyhed, men respekt for dit valg.

    Jeg har i den grad nydt dit bidrag til debaten og kæmpe respekt for dine faktuelle indlæg. Du kan i den grad være stolt af dit arbejde.

    Du og bloggen vil blive savnet

    Tak Kim

    Kommentar by Revser — 7. november 2017 @ 07:34

  24. Øv, det var da en kedelig nyhed! Men fuldt ud forståeligt.

    Kommentar by las — 7. november 2017 @ 07:34

  25. Trist dag for alle os læsere. Du er til stadighed en klippe af sund fornuft, en kilde til oplysning man ikke kunne finde andre steder, og det har altid været en udelt fornøjelse at læse dine artikler. Tak.

    Kommentar by ino — 7. november 2017 @ 07:36

  26. På trods af at jeg ikke er enig med alt så syntes jeg at det har været en meget god blog som altid har været værd at læse. Også stor ros herfra og også stor ros til at bevare ytringsfriheden på kommentarfeltet.

    Kommentar by Daniel — 7. november 2017 @ 07:37

  27. Trist at du stopper. Din indsats har været enestående. Tusinde tak herfra.

    Kommentar by Danskeren — 7. november 2017 @ 07:42

  28. Stort tak for indsatsen kim. Jeg har ofte undret mig over hvordan du kunne holde ud at beskæftige dig med landsforræderiske idioter 24/7/365, når man tænker på hvor rasende man ofte bliver bare af at læse det du graver frem, så må din indsats være en ny rekord i tålmodighed.

    Nu håber jeg bare at alle de nye medier som den korte avis, 24 nyt, newspeek, osv der ofte har ladet dig finde deres historier for dem og kopieret dem, begynder at optrappe indsatsen, og måske endda laver noget opsøgende arbejde som rigtige journalister, så de kan præstere bare en brøkdel af hvad du gjorde ene mand på frivillig basis!

    Og gå så ud og nyd den sidste del af livet uden at tænke på autonome, muslimer, danmarks radio, og alt det andet pis der fylder i vores land. Det er dig vel undt. Tak.

    Kommentar by Per — 7. november 2017 @ 07:46

  29. Du bliver svær at erstatte, højt fagligt niveau, arbejdsom, flittig, stædig og tålmodig.
    Og med en enestående kærlighed til Danmark vort fædreland.
    Jeg havde det lidt på fornemmelsen. Og håbede lidt på du ville, gå ind i politik. Enten hos DF og løfte standarden, eller starte et nationalt konservativt parti.
    Tak for kampen.

    Kommentar by XXXXX — 7. november 2017 @ 07:46

  30. Pas på dig selv og familien frem for alt. Du har udrettet meget for debatten. Der er et stykke endnu før den rette politik sejrer, men der er stigende medvind. Du behøver jo ikke være blogger for fortsat at være foredragsholder, debattør eller bare kendis. Tak for indsatsen og held og lykke!

    Kommentar by Zatopek — 7. november 2017 @ 07:52

  31. Det var fremragende så længe det varede. Og 14 gode år med læsning, kommer jo ikke dårligt igen.
    Nu kan løgnepressen så fortsætte sit ridt overfor den danske befolkning.

    Kommentar by der Adler — 7. november 2017 @ 07:52

  32. Tak for et kæmpe stykke arbejde til gavn for Danmark. Du finder nok en mindre forpligtende måde at gøre tingene på. Uden tvivl. Tak – nok engang.

    Kommentar by Svend — 7. november 2017 @ 07:55

  33. Øv det var en rigtig dårlig nyhed, men tak for et dagligt skud ægte journalistik.
    Der er jo ellers særligt brug for Uriasposten på banen nu hvor Frihedskæmperne endelig er begyndt at få væltet keglerne :)

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 07:55

  34. Øv det var en rigtig dårlig nyhed, men tak for et dagligt skud ægte journalistik.
    Der er jo ellers særligt brug for Uriasposten på banen nu hvor Frihedskæmperne endelig er begyndt at få væltet keglerne :)

    Kommentar by mv jensen — 7. november 2017 @ 07:56

  35. En skam , men ikke helt overraskende . Tak for en indsats der ikke kan vurderes hoejt nok .

    Kommentar by krassisten — 7. november 2017 @ 08:05

  36. Kære Kim – tak for den store indsats. Vi har fulgt dig med stor interesse i mange år.

    Det er meget trist, at du lukker festen, da du hæver dig op på et kvalitetniveau, der er noget af det bedste blandt meningsdannere i Danmark.

    Man har bemærket nogle beskidte forsøg på at score fordel på din succes eller intimidere din blog, men det har tilsyneladende ikke belastet dig.

    Jeg tror, at du efter den kolde tyrker kommer tilbage på en eller anden måde, ligesom den gamle cirkushest, der vågner op og vil tilbage i manegen, når den lugter savsmuld. Men det krævet nok, at du får et netværk af solide medarbejdere til at aflaste dig.

    Kommentar by traveler — 7. november 2017 @ 08:17

  37. Mange tak for de mange gode indlæg i bloggen. Du har ført en brav kamp for danmark…igen mange tak.

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 08:32

  38. Tak for kampen mod løgnen.

    You will be back.

    Kommentar by Limewood — 7. november 2017 @ 08:37

  39. Tak for indsatsen. Det har været en fornøjelse at læse dine faktuelle og hæderlige indlæg.

    Jeg håber du kommer tilbage i en eller anden form.

    Kommentar by na — 7. november 2017 @ 08:41

  40. DET var da en utrolig trist besked at læse! :-( Og så lige oven på, at Lars Hedegaard også har trukket sig fra sin fjæsbog! :-(
    NÅ, men jeg forstår sgu fint, at du også vil have tid til andet.
    Jeg har det af og til sådan, at jeg simpelt hen ikke orker flere rædselsberetninger om muhamedanere og rødgardister og simpelthen må lade være med at læse mere. Jeg kan forestille mig, at du også har fået tilstrækkeligt for en tid.
    Men tak for de mange indblik, du har givet mig og andre. Det har været et af mine faste holdepunkter i nyhedsformidlingen.
    Tak.

    mvh
    Knud Madsen

    Kommentar by Knud — 7. november 2017 @ 08:52

  41. Tusind tak for dit kæmpe arbejde gennem årene. Du har sået mange frø, som kan spire og bringe dine tanker videre.
    Og tak for foredraget på Hellerup Bibliotek.
    Nyd fruen, børnene, fritiden, hunden og fuglene. Fuglene skal ikke regne med at få meget privatliv fremover.

    Kommentar by Jakob — 7. november 2017 @ 08:59

  42. Du og din indsats vil blive savnet. Tak for hvad du har ydet. God fornøjelse med hvad du end beslutter dig for at lave!

    Kommentar by Vagn Henning — 7. november 2017 @ 08:59

  43. Tak Kim. Din blog har været et lys i mørket, dengang det var allermørkest. Nu lysner det lidt og det giver en lille smule mod på fremtiden, så jeg forstår – tror jeg – dit valg.

    Det er en særpræget oplevelse, at se det land man er født i og holder af forsvinde og jeg tror aldrig Danmark bliver sig selv igen, dertil er der for mange, der har forladt den synkende skude.

    Balkanisering er nok ikke ordet, men jeg tror Danmark bliver ligesom Libanon, som langsomt mistede sit kristne flertal i forrige århundrede.

    Et flertal af danskerne ønsker ikke at stoppe Danmarks forsvinden ind under islam, så selvom, vi mener, de er hjernevasket, er der ikke noget vi kan gøre ved det.

    And it’s hard, it’s hard, it’s hard, it’s hard
    It’s a hard rain’s a-gonna fall

    Kommentar by A-mad — 7. november 2017 @ 09:03

  44. Tak for tiden. Du har været et lys i mørket. Ønsker dig alt godt.
    En gang imellem har ordet ekkokammer faldet mig ind, men i dit tilfæde syntes jeg at det var langt mere. Især er det dokumentationen og det faktuelle der var det mest værdifulde. Håber at hører mere fra dig.

    Kommentar by River — 7. november 2017 @ 09:11

  45. Tak for indsatsen KM og forståeligt, men ærgerligt.

    Uanfægteligt at den har gjort en kæmpe forskel – som ikke annulleres fordi du nu stopper.

    Fortsat god vind ….

    Kommentar by stopdetnu — 7. november 2017 @ 09:12

  46. Tak!

    Jeg er sikker på at DF og andre indvandringskritiske partier og politikere skylder dig tak for mindst et par procent af deres vælgertilslutning.

    Utroligt hvis ikke DF har tilbudt dig et job som skribent.

    Jeg tror vi ses igen, heldigvis.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 7. november 2017 @ 09:18

  47. Kære Kim

    Tak for din helt utrolige indsats i den seriøse oplysnings tjeneste! – Jeg nåede desværre ikke at være med ret længe, men det var lærerigt den tid det varede – Held og lykke fremover, til dig med familie!

    Kommentar by T. Flodur — 7. november 2017 @ 09:19

  48. Kære Kim

    Respekt for din beslutning, også selvom den efterlader alle os, som enten dagligt eller jævnligt kigger ind i din blog, i et noget stort tomrum.

    Her fra et stort tak til dig.

    Med håb om en god fremtid for dig og dine nærmeste.

    Bedste hilsner

    Erik Skifter

    Kommentar by Erik Skifter — 7. november 2017 @ 09:23

  49. Ærgerligt. I særdeleshed når man ser, hvordan det hele spidser til i disse tider. Nå, men du lyder som en, der skal til at være bedstefar. Tillykke med barnebarnet og det nye liv.

    Kommentar by Margrethe — 7. november 2017 @ 09:28

  50. Respekterer din beslutning. Du har gjort en kolossal indsats.

    Kim, du har sat spor, som ikke udviskes foreløbig.

    Du har været en af de mest indflydelsesrige nationalkonservative bloggere gennem mere end et årti.

    Kommer til at savne din blog, som jeg har læst dagligt.

    Håber dog, at vi kommer til at høre mere til dig i andre sammenhænge.

    God vind :)

    Kommentar by Jern Henrik — 7. november 2017 @ 09:49

  51. En Ulykkelig Dag: 07.11.2017

    Det er svært at finde ord.
    Der jo ikke er tale om et dødsfald, men alligevel en form for bortgang. Jeg forstår godt at du, Kim, har lyst til at beskæftige dig med noget andet, og få har som du fortjent et godt liv. Du har gjort en kæmpe indsats, for at holde Danmark og danskerne informeret om konsekvenserne af det multikulturelle samfund og den islamiske indvandring. Denne blog har været en eneste rene form for modkultur, for opposition, og for magtkritik, i dette land i mange år. Hvis du virkeligt holder op, (hvilket jeg inderligt håber, at du ikke gør) så bevar arkivet, da dette vil med tiden, være en af de bedste kilder til forståelsen af den debat der har raset her i Danmark, modsat Sverige og tildeles Norge.
    Dette er jo en Uriaspost, en næsten u-vindeligt kamp med en politisk ideologi, ISLAM og vildlet stat der i et naivt forsøg på at gøre det gode, gjorde og gør det onde.
    Uriasposten vil, hvis den ikke allerede er det, blive et begreb.”ligesom på Uriasposten…”, “som tidligere set på/hos Uriasposten..”.
    Pressen har altid måtte forholde sig til den, og vide at der til stadighed var nogle ude i folke-dybet, der tjekkede nyheder, og fandt historier som ingen andre ville beskæftige sig med. Det der kommer til at mangle, er et korrektiv, af alle de salvelsfulde prædikanter for ”humanismen” og ”anstændighed” som ikke længere for deres argumenter, og baggrunde testet.

    Uriasposten har fyldt rigtig meget i mit liv, hvilket kan ses på længden af mine indlæg. Jeg ved ikke om jeg kan finde andre blogge hvor kommentar anonymt accepteres. Her har kunne siges ting som aldrig høres i andre debatfora. Nogle ting kunne man lide, andre ikke, men de kom frem i det offentlige rum, her har bloggen adskilt sig fra andre.
    Jeg har frygtet at denne dag ville komme, og der har jo tidligere været lige-ved-og-næsten øjeblikke.

    Du skal have så uendelig meget tak, for det store arbejde som du har ydet, Kim, ingen har gjort noget lignende, måske kun vore modstandsfolk under anden verdenskrig har kæmpet i samme grad.

    Held og Lykke, og de bedste ønsker.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 7. november 2017 @ 09:52

  52. -Du har trukket et kæmpelæs i den rigtige retning, det er jeg meget glad for. Det har haft enorm betydning med sin redelighed.
    Mange tak fra mig og mange andre, der har fået et nyere syn på virkeligheden takket være dit arbejde.
    Så nyd naturen i vort dejlige land.
    Med stor hilsen

    Kommentar by Hul igennem? — 7. november 2017 @ 09:55

  53. Tak for din store indsats, Kim. Fuldt forståeligt, at du trænger til en pause, der er vigtigere ting i livet end politik. Jeg håber, at vi mødes igen ude i civilsamfundet, ude i den dejlige danske natur. Du ved, hvor jeg bor.
    Nyd livet. Knæk og bræk.

    Kommentar by Svend Andersen — 7. november 2017 @ 10:00

  54. 1000 tak for dit arbejde, ønsker dig held og lykke fremover.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 7. november 2017 @ 10:08

  55. Tak for indsatsen.

    Kommentar by William — 7. november 2017 @ 10:10

  56. TAK!!
    De bedste ønsker for dig og dine…!

    Du har sat et uudsletteligt minde i mig og andre tusinder der gennem tiden har læst og deltaget i debatten på Uriasposten!

    Jeg deler desværre ikke optimismen om en lysere fremtid for Danmark og dets danske befolkning, som de fleste måske nu fornemmer og bilder sig ind, er ved at blive større og se lysere ud.

    Nææææ…det er for sent og vanviddet vil fortsætte ufortrødent- nyk for nyk – som jeg og andre har sagt i årevis – desværre – denne gang vinder landsforræderne og islam – Danmark som man kendte det ophører med at eksistere – Roger Over….

    Kommentar by Black Watch — 7. november 2017 @ 10:22

  57. Det var en trist nyhed, men jeg forstår dig godt, Kim. Din indsats har været imponerende.

    Jeg er glad for, at du lader arkivet blive stående. Det har jeg ofte benyttet mig af.

    Alt godt i fremtiden.

    Kommentar by MartinH — 7. november 2017 @ 10:26

  58. Kære Kim.
    Tak er et fattigt ord, men alligevel. Tak!
    Jeg forstår dig så udemærket. Det er en vigtig kamp, men vi har kun et liv og en chance med vores børn.

    Kommentar by Carsten Larsen — 7. november 2017 @ 10:36

  59. Tak Kim for alt dit arbejde!!

    Kommentar by Kristoffer — 7. november 2017 @ 10:41

  60. Tak, tak tak! Du har været meget vigtig for min bevidstgørelse.

    Kommentar by Johan Christian Nord — 7. november 2017 @ 10:42

  61. Trust at høre, men TAK for din indsats.

    Kommentar by Tatjana Jensen — 7. november 2017 @ 10:50

  62. En trist men fuldt forståelig beslutning.
    Din kæmpe indsats for sandheden kan ikke vurderes højt nok!
    Jeg ønsker god vind fremover i den smukke Fynske natur.
    Måske vi stadig kan se din flotte fuglebilleder andetsteds ?

    Kommentar by Islambert — 7. november 2017 @ 11:00

  63. Tak for en stor og modig indsats.

    Kommentar by Henrik True — 7. november 2017 @ 11:00

  64. Tak for din formidable indsats, Kim. Håber du får lyst til at genoptage virksomheden på et senere tidspunkt.

    Kommentar by Absalon — 7. november 2017 @ 11:04

  65. Kim Møller’ Uriasposten har været nærmest daglig læsning – og ofte højtlæsning – i en årrække. Jeg er dybt imponeret! Selv kørte jeg træt med debatindlæg i MSM for år tilbage. Træt af at gentage mig selv – og intet rykkede jo ved danskerne. De’ fandme uhyggeligt! Uriasposten har helt sikkert rokket mere end så mange andre gode danske kæmpere. Sort ser det stadig ud, men tillykke til Kim Møller!

    Kommentar by Niels Thyge Riisgaard — 7. november 2017 @ 11:09

  66. Mange tak for din indsats, Kim.
    – Uriasposten var blevet den første “avis”, jeg læste, når pc’en blev startet, så den bliver savnet.
    Go’ vind!

    Kommentar by va sawva — 7. november 2017 @ 11:17

  67. Fuld forståelse for din beslutning og god bedring.

    Håber virkelig at du kan finde en håndfuld skribenter som kan overtage Uriasposten. Bedømt ud fra de mange indsigtsfulde kommentarer i kommentarsporet bør det næppe være det store problem.

    Kommentar by kenneth — 7. november 2017 @ 11:25

  68. Til det vil jeg bare sige: ØV!
    Uriasposten har betydet umådeligt meget for min egen politiske udvikling.
    Du har en særlig evne til at finde historier der ikke rammer nyhederne og skæve vinkler på de historier vi kender. Dine posteringer er altid lødige, gennemarbejdede og intelligente. Deres fravær vil være en mangel på højrefløjen.
    Men vi andre må vel bare tage faklen op.
    Jeg kan godt forstå at du har et hverdagsliv der også skal passes.
    Held og lykke fremover.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 7. november 2017 @ 11:30

  69. Du vil blive savnet.

    En æra er slut, men det betyder også at en ny starter, vi må se hvad morgen dagen byder på.

    Kommentar by truthønen — 7. november 2017 @ 11:43

  70. Det var nogle triste nyheder her en tirsdag formiddag. Kan sagtens forstå det kniber med tiden. Håber du kan finde en afløser, der kan holde Danmarks bedste blog kørende. Tak for en masse gode timer her på bloggen.

    Kommentar by M.P. — 7. november 2017 @ 11:57

  71. En sorgens dag, Kim! – Forhåbentlig dog ikke for dig. Lad mig parafrasere Bertolt Brecht (sic!) :

    Die Straßen führten in den Sumpf zu meiner Zeit
    Die Sprache verriet mich dem Schlächter
    Ich vermochte nur wenig. Aber die Herrschenden
    Saßen ohne dich sicherer
    , das hoffte ich.
    So verging meine Zeit
    Die auf Erden mir gegeben war.

    Alt godt fremover!

    Kommentar by Voldposten — 7. november 2017 @ 11:59

  72. Tak for din formidable indsats.

    Nu slapper du godt af, og om en tid får vi forhåbentlig en god løsning for fremtiden, thi dine input vil være vanskeligt at undvære.

    Du vil være svær at undvære, for bare lige at nævne det……

    Kommentar by Morten Dreyer — 7. november 2017 @ 12:03

  73. Også en tak, Kim, fra mig, som har læst din blog som det første hver dag. Jeg har også nydt dine fantastiske fuglebilleder. Du ønskes alt vel på din videre færd. Mvh, Ole Madsen.

    Kommentar by Ole Madsen — 7. november 2017 @ 12:08

  74. Alle beklager og vil savne, men alle forstår. Ingen kan vel i længden overkomme, hvad du har præsteret. Uriasposten har i den danske medieverden været undtagelsen, som gjort faglighed, relevans og sandhedsværdi til de bærende elementer.

    Håber at du efter en passende pause vender tilbage – eventuelt på et kommercielt grundlag. Selv ville jeg gerne betale for adgang til Uriasposten og måske også for en aktie. Under alle omstændigheder tak for indsatsen og held og lykke fremover.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 7. november 2017 @ 12:21

  75. Wow…jeg kan dog inderligt godt forstå dig Kim. Du har gjort et phenomenalt stykke arbejde og du har været (og vil fortsætte med at være) utrolig meget værdsat. Uriasposten har været et lys i en mørk nat. Tak for indsatsen. Virkelig kæmpe stor tak! Kh. Tania, For Frihed

    Kommentar by Tania — 7. november 2017 @ 12:22

  76. Jeg forstår til fulde at du er kørt træt. Din indsats har været enestående og du vil blive savnet.
    Mon ikke der er kager til kaffen i dag hos De Radigale, Klovnepartiet, Menighedsbladet Politiken, Danmarx Ramadanradio, TV2-NEWS og mange andre skrækkelige steder?

    Kommentar by bjarne Binee — 7. november 2017 @ 12:29

  77. Tak for indsatsen, Kim. Håber du kan finde en til at overtage siden i samme regi.

    Kommentar by B — 7. november 2017 @ 12:30

  78. Ja det vil efterlade et tomrum det her. Det er altid den første side jeg tjekker, når jeg går på nettet.

    Kommentar by Winged Hussar — 7. november 2017 @ 12:40

  79. For en gangs skyld fattes jeg ord. Det er jeg fandme godt nok ked af. ved slet ikke hvad jeg skal sige. Da jeg begyndte at fatte noget om ‘the big issue’ tilbage i 2011 var Urias noget af det første jeg fandt på dansk, ovre fra USA dengang. Jamen for fanden Kim, du kan squ da ikke bare stoppe?? Nej, seriøst, det har du fandme gjort godt!! Tak for det!

    Kommentar by Moran ya Simba — 7. november 2017 @ 12:42

  80. Det er en sorgens dag. Tusind tak for din indsats Kim.

    Kommentar by Lars Hartvig — 7. november 2017 @ 12:43

  81. Hej Kim, fuldt forståelig beslutning- og trist naturligvis,for os der fandt megen oplysning her. Alt godt fremover, du fortjener det!
    Mvh
    Jakob

    Kommentar by Jakob R — 7. november 2017 @ 12:44

  82. Tak for den enorme indsats for alt hvad vi har kært!

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 12:44

  83. Tak for mange gode indlæg Kim. Håber vi hører mere til dig i fremtiden.

    Kommentar by Eske — 7. november 2017 @ 12:46

  84. Alt godt i fremtiden til dig og din familie.

    Kommentar by Centerpoint — 7. november 2017 @ 12:54

  85. Tak for indsatsen.

    Du har ene mand udgjort ‘den femte statsmagt’. Du burde modtage Cavlingprisen for konsistent, seriøst afslørende arbejde om migranter, journalister og andre nassere.

    Tag et par velfortjente ’sabbatår’ fra posten, så kan det være, at du kommer stærkt igen. Mit (beskedne) bidrag fortsætter selvfølgelig. Jeg håber at se en fugl en gang imellem.

    På gensyn.

    Kommentar by Bastardo — 7. november 2017 @ 13:02

  86. Hvor ville jeg dog gerne høre disse ord igen: “Der kommer en god løsning i morgen” Please!

    Kommentar by Jakob — 7. november 2017 @ 13:04

  87. Tak for at holde tolerance-ediktets banner oppe, bogformen er mere dyb og kvalitativ, ja alt har sin tid som prædikeren siger imens ´sitz im leben´ er den bedste hævn og blivende skæbne………….

    Kommentar by de Hemmer — 7. november 2017 @ 13:05

  88. Din indsats har været vigtig for mange. Tak for en altid skarp og søgende pen.

    Kommentar by Høgsbro — 7. november 2017 @ 13:21

  89. Tak, Kim, for (indtil videre) 14 års dedikation til fakta – og for at fortælle de historier, MSM ikke fortæller. I mange, mange år har Uriasposten været en af de første, og sidste, sider jeg checker hver dag. Denne kvalitet og dybde vil blive slemt savnet!

    Jeg håber inderligt du finder en acceptabel afløser, men håber mere at du selv en dag igen finder overskuddet til at genoptage kampen. Ydmygt vil jeg gerne melde mig selv som én af flere potentielle afløser-skribenter – men jeg har slet, slet ikke de kilder og den historiske viden du besidder, så det vil være en meget ringe erstatning for den dybde, du har bidraget med.

    Hvis du en dag beslutter dig for, at Uriasposten skal være fuldtidsbeskæftigelse, så er jeg fast overbevist om, at vi er mange der gerne “committer” til at støtte økonomisk fx for hele år ad gangen. I min mening er dine bidrag gode nok til at kunne blive en karriere i sig selv, og det er ikke ligefrem fordi det flyder over med dedikerede kritikere af MSM som samtidig begår god research…

    Hvad end du beslutter så skal du have tusind tak for din dedikation. Stol på at dine bidrag vil blive savnet!

    Kommentar by Quark — 7. november 2017 @ 13:22

  90. En sorgens dag Kim.
    Jeg havde nær fået morgenkaffen i den gale hals over din beslutning.
    Læsning af Uriasposten hører til morgenrutinen, og vil blive stærkt savnet.
    Først “Voldposten” og nu “Uriasposten” det er sgu næsten ikke til at bære.
    Al respekt for dine bevæggrunde, og at du vil bruge tid på familie m.m er fuldt forståeligt.
    Tak for din formidable indsats!
    Håber du på et tidspunkt vender tilbage.
    Held og lykke.

    Kommentar by Finn A. Skov — 7. november 2017 @ 13:36

  91. Hej Kim

    Kunne du ikke have valgt en anden dag?
    Vejret er fint, og jeg var glad.
    Kunne du ikke have valgt en grå og trist dag?

    Hilsen Steffen (“Ingeniøren fra Sydsjælland”)

    Kommentar by Steffen Richter Nielsen — 7. november 2017 @ 13:43

  92. Øv bøv, tak for god læsning, Kim!

    Kommentar by Johnson — 7. november 2017 @ 13:46

  93. DU har ydet en helt enestående indsats af enorm betydning – og taget mange tæv i den forbindelse. Dybfølt tak for indsatsen og fuldt forståeligt, at der skal ske noget andet.

    Kommentar by Poul Højlund — 7. november 2017 @ 13:47

  94. Det er jeg ked af at hoere. Jeg beundrer det engagement og din redelighed, og jeg haaber du vender tilbage paa et tidspunkt.
    Indtil da: tak for indsatsen og nyd din “frihed” – den er velfortjent.

    Kommentar by Anonym — 7. november 2017 @ 14:07

  95. også mange rosende ord herfra. Jeg savner dig allerede.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 7. november 2017 @ 14:21

  96. ” JEG VÆLGER MIG APRIL—- I DEN DET GAMLE FALDER— I DEN DET NYE FÅR FÆSTE– DOG DET VOLDER NOGET RABALDER— MEN FRED ER EJ DET BEDSTE— MEN AT MAN NOGET VIL “—-Bjørnstjerne Bjørnson

    Kommentar by dansker — 7. november 2017 @ 14:34

  97. Trist dag.

    Kommentar by Michael K. Nielsen — 7. november 2017 @ 14:47

  98. tak for de mange fantastiske år, hvor jeg har været en næsten daglig læser af denne blog.

    du har uden tvivl gjort et vigtigt arbejde og dermed en stor forskel.

    Kommentar by Kafirharbi — 7. november 2017 @ 14:48

  99. Kims beslutning efterlader et gabende hul i det danske medielandskab.

    Per skrev: “Stort tak for indsatsen Kim. Jeg har ofte undret mig over hvordan du kunne holde ud at beskæftige dig med landsforræderiske idioter 24/7/365, når man tænker på hvor rasende man ofte bliver bare af at læse det du graver frem, så må din indsats være en ny rekord i tålmodighed.”

    Og det er også mine tanker; en rekord i tålmodighed. Der er ikke noget at sige til at man trænger til lidt luftforandring, det må næsten have været som én lang hektisk rus at drive Uriasposten, samtidig med fuldtidsarbejde og børn.

    Held og lykke med din nye frihed.

    Også farvel til nielsen, per, bastardo, quark, historyman, A-mad og alle de andre mange kutteklædte hævnere…..

    Vi ses i Valhal om ikke andet.

    Kommentar by Balder — 7. november 2017 @ 14:49

  100. Tak Kim! Kommer til at savne min allerbedste blog, som har været en øjenåbner af format ! Og hvor har jeg ofte grinet af de ucensurerede kommentarer ……. dejlig dansk politisk ukorrekt humor :) Jeg håber du fortsætter med foredrag. Lev vel

    Kommentar by Marianne — 7. november 2017 @ 14:53

  101. Tak for indsatsen, Kim.
    Jeg håber, at du og hunden får nogle gode ture ude i vort smukke landskab. Jeg har selv gennem godt 13 år haft en schäfer hund, hvormed jeg har kørt ud til en sø, å, skov eller strand. Bare gå i timevis og nyde naturen og altid være sikker på, at hunden finder tilbage til bilen, uanset at mørket falder på. Det var før GPS-ens tid.
    God vind fremover.
    Jeg håber, at der blandt de mange begavede kommentatorer findes et par stykker, der vil køre Uriasposten videre?

    Kommentar by Menig 442 — 7. november 2017 @ 15:03

  102. Mange tak for alle de gode og saglige historier gennem alle årene! Jeg har dagligt checket Uriasposten ud og synes også bloggen har tiltrukket en mængde gode kommentarer, så også mange tak til alle kommentatorerne herfra!
    Jeg har ikke fundet noget, der bare nærmer sig Uriasposten til sokkeholderne, og det var en hård periode, hvor du var på document.dk. Jeg synes Uriasposten er meget, meget bedre!
    Alle de bedste ønsker for dig fremover!

    Kommentar by hovsada — 7. november 2017 @ 15:16

  103. Enormt ærgerligt – og pissedårlig timing, for der er mere brug for dig og Uriasposten nu end nogensinde før. Forstår godt at det må have kostet store kræfter og til tider synes håbløst, men du har holdt fast i en saglig, begavet og knivskarp kurs i et landskab fuldt af vejsidebomber. Øv, øv og tre gange øv! Hvor skal man nu gå hen for at faktachecke MSM?

    Kommentar by Thomas — 7. november 2017 @ 15:19

  104. Held og lykke med et liv uden daglig oplysningspligt, hr. Urias. Deres læserskare vil savne Dem mere, end De aner.

    En professionalisering af bloggen kunne måske senere blive en løsning. Tænk over det.

    Kommentar by Crass Børsting — 7. november 2017 @ 15:27

  105. TAK for alt.
    Du har udstået din værnepligt uden at blive invalid.
    Nyd nu livet.

    Kommentar by John — 7. november 2017 @ 15:32

  106. Ærgerligt, men forståeligt. Det er et stort arbejde du har lavet gennem tiden. Det har krævet mange timers arbejde.
    Din indsigt i det skumle venstrefløjsmiljø har været meget afslørende, og ofte læst af politikere som har manglet informationerne fra vores skævvredne MSM. Tak for din indsats.
    Håber at du ikke kan modstå at melde dig på banen igen på et tidspunkt.

    Kommentar by Sven — 7. november 2017 @ 15:37

  107. Tak for din store indsats. Jeg er ked af at høre at du går på “pension” men forstår godt at der er vigtigere ting i livet og ønsker dig det bedste fremover. Jeg håber også at der er nogle IT kyndige der kan tage over og fortsætte i samme stil.

    Kommentar by Kratos — 7. november 2017 @ 15:40

  108. Tak for din indsats Kim og nyd dit velfortjente blog-otium.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 7. november 2017 @ 15:53

  109. Tusinde tak for din store og modige indsats, Kim :-)

    Kommentar by Nick — 7. november 2017 @ 15:55

  110. Jeg så den triste nyhed i morges men var på vej til arbejde, så ikke tid til de store armbevægelser.

    Til Kim, og alle andre der læser med.

    Jeg kender følelsen af at være brændt ud, og alt føles ad h. til.

    Derfor er det rigtig af dig Kim, at du trækker stikket, og finder ro til at lade op igen.

    Jeg læste for nylig om en 83årig mekaniker i Daugård ved Vejle som glæder sig hver dag han åbner porten til sit lille bilværksted.
    Han siger han har det godt, og det holder ham i gang.

    Jeg tror det bliver svært at begrave Uriasposten, når der for det første er så mange trofaste læsere, for det andet at Kim har oparbejdet en kolossal viden og evne til at spotte de rigtige historier.

    Der er mange gode år i dig endnu Kim, og løsningen ligger måske i at gøre Uriasposten til et firma, som du kan leve af.

    Det er sjælden at en tråd giver over 100 kommentarer, men hvis jeg var Kim ville jeg være rørt over alle de positive tilkendegivelser der er skrevet i dag.

    Kim vendte tilbage fra Document.no, så mon ikke der er noget som lokker vores fælles ven tilbage også efter dette farvel – efter velfortjent sabbat?

    Kommentar by k.m. — 7. november 2017 @ 15:59

  111. Dertil kommer det for de fleste i kampen – og de fleste kommer tilbage efter en pause.

    Uanset skal du have stor tak for den hidtidige indsats.

    Kommentar by Søren Ferling — 7. november 2017 @ 16:05

  112. Det er forståeligt, Kim, omend det er surt at du ikke fortsætter som deltids-blogger. Ind imellem har du kommet med nogen personlige og knivskarpe analyser af hvor dansk udlændingepolitik er på vej hen. Måske du kan skrive dem fra tid til anden – på newspeek eller document.dk?

    Du har været med til at vende et paradigme, og du har gjort det uden betaling eller hæder fra mainstream-segmentet. Men historien husker, og du har gjort en helte-indsats for dit folk. Æret være din indsats og dit navn.

    Kommentar by Morten — 7. november 2017 @ 16:06

  113. En rigtig dårlig nyhed for os læsere, men sikkert godt for Kim. 14 år for fuld skrue kan tage pippet fra mange.
    Tak for stor inspiration gennem årene, uriasposten var i allerhøjeste grad medvirkende til at åbne mine øjne for helt andre sammenhænge, end dem Løgnepressen serverer.
    God vind fremover. Uriasposten vil blive savnet.

    Kommentar by hodja — 7. november 2017 @ 16:21

  114. Mange tak for daglige læseoplevelser gennem efterhånden en del år. Jeg har værdsat dine facts, men ikke mindre din retoriske stil og særegent økonomiske måde at argumentere på.

    Kommentar by Smelt — 7. november 2017 @ 16:27

  115. Du burde iøvrigt joine Dansk Samling, Kim. Join dem på deltid, hjælp til i det omfang du kan – og bliv så valgt ind når folkestemningen er til det. Tror du ville gøre en god figur der.

    Kommentar by Morten — 7. november 2017 @ 16:31

  116. Ærgerligt, Kim – men en stor tak til dig for dit arbejde. De bedste ønsker for fremtiden til dig og din familie. Tak!!!

    Kommentar by Torben F. — 7. november 2017 @ 16:32

  117. Mon ikke Nicolai Sennels vil køre denne side videre?

    Kommentar by Morten — 7. november 2017 @ 16:32

  118. Fuldt ud forståeligt og tak for din indsats Kim, du har været en uhyre vigtig del af Danmarks historie, desværre et mørkt kapitel.

    Kommentar by NulTolerance — 7. november 2017 @ 16:33

  119. Kære Kim.
    Det er umådeligt trist, men forståeligt.
    Der vil opstå et kæmpe tomrum på mange planer. Ingen har som du givet så meget, så vigtigt og så frie debatter.
    Må du komme tilbage, når, hvor og hvordan det passer, til et tåleligt tempo for dig og dine kære.
    Af hjertet:
    Tak, for alt, hvad du gar givet, Kim!

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. november 2017 @ 16:34

  120. Der skal også lyde en tak herfra. Jeg har været mere eller mindre fast læser ad flere omgange. Først i dyb fortørnelse og afsky, ikke mindst over kommentarsporene (og her er der da fortsat mangt og meget, der ikke holder niveau). Siden, da det efterhånden gik op for mig at ikke alt var som vi, der tilhørte venstrefløjen, havde bildt os ind, med stor respekt for det ihærdige og stort set altid lødige og oplysende arbejde, du har lagt for dagen. Det kræver sit at have ret før tid. Siden står tilbage som en grundig dokumentation af halvandet årtis Danmarkshistorie, der ikke har sidestykke andetsteds.

    Kommentar by PLN — 7. november 2017 @ 16:49

  121. Tusind tak for din enorme indsats, Kim. God vind fremover.

    Kommentar by Martin Kasler — 7. november 2017 @ 17:06

  122. Kære Kim, du vil blive savnet – men ikke glemt.

    Kom til hægterne og find ud af hvad du vil gøre med din kæmpe indsigt i eroderingen af Danmark indefra. For den må ikke gå tabt for ‘os’.
    Tak for din kæmpe indsats. Rigtig mange tak…

    Kommentar by Thorbjørn — 7. november 2017 @ 17:34

  123. Kære Kim! Usigeligt mange tak for din udholdenhed i alle disse år! Du har ført en uvurderlig kamp for Danmark – du burde forlængst have fået et ridderkors af Dannebrogsordenen for din indsats. Et hæderligt og ærligt, et overmenneskeligt stykke arbejde i halvandet årti, en tour de force, et kæmpe langstrakt stormløb mod idioti og ideologi, mod fake news. Du har sat et mærke i danmarkshistorien – og det vil være til blivende inspiration for alle os andre! Du forlader kampen, måske kun midlertidigt – men du forlader kampen stående. Du er en sand patriot!

    Kommentar by Tilfældig — 7. november 2017 @ 17:54

  124. Tak for alt, Kim. Ønsker dig alt godt fremover.

    Kommentar by Holger Danske — 7. november 2017 @ 18:01

  125. Kim, det er fuldstændig dybt imponerende, det du har præsteret med Uriasposten.
    Har længe undret mig over, hvordan det var muligt med fuldtidsarbejde, kone, børn, hund og kat og ikke mindst fugle.
    Tusind tak, Kim. Alt godt fremover.
    Engang vil et reformeret DR sende et program: Store danskere: Kim Møller.

    Kommentar by Catfish — 7. november 2017 @ 18:08

  126. Stor cadeau til dig, gamle. Du fortjener kun det bedste fremover.

    Fantastisk arbejde, intet mindre!

    Kommentar by Fjorten — 7. november 2017 @ 18:08

  127. Gennemsnitsniveauet i dansk journalistik faldt lige med adskillige procent. Ingen andre har i noget medie ført så præcis en pen. Aktualitet, væsentlighed, konflikt og identifikation, men aldrig sensation. Altid relevant, altid med en dybere pointe, altid et skarpt blik for den djævelske detalje andre overser.

    Mørket sænker sig over Danmark, mens dagene bliver kortere og regnen synes uendelig…

    Kommentar by DavidK — 7. november 2017 @ 18:09

  128. Det er jo direkte deprimerende!! Først Voldposten, nu Uriasposten…

    Du har lavet seriøs journalistik og ‘gravearbejde’, hvor andre medier har blundet eller direkte fortiet tingene, og jeg ser Uriasposten som uundværlig i dansk medieregì. ØV! Nu kan man så kun bruge nettet til at shoppe sko, for Uriasposten var som regel den første, jeg slog ind på hver dag. De mange sjove og til tider hidsige kommentarer har også været en stor fornøjelse at læse.

    Tak for et fremragende stykke arbejde, hr. Møller! Uriasposten bør gå over i Danmarkshistorien som et opråb til et folk, der befinder sig på en synkende skude.

    Kommentar by Kuffar — 7. november 2017 @ 18:32

  129. PS: Stil op til statsministerposten! Så kan Steen Raaschou blive integrationsminister eller udenrigsminister….

    Kommentar by Kuffar — 7. november 2017 @ 18:36

  130. Godt arbejde igennem mange år!

    Kommentar by Jonas — 7. november 2017 @ 18:37

  131. Hej Kim
    Tak, for det store og meget vigtige arbejde du har udført.
    Håber du vender tilbage igen.

    Kommentar by Christian — 7. november 2017 @ 18:52

  132. En sorgens dag…
    Tak for din indsats, og kom godt videre. Jeg håber at andre saglige, rationelle mennesker vil løfte arven og spidde MSM og venstrefløjen på en genfødt Uriaspost.

    Kommentar by Holger The Dane — 7. november 2017 @ 19:04

  133. Trist at høre Kim.
    Men Tusind Tak for den fantastiske indsats du har gjort.
    Må lykken stå dig bi.

    Kommentar by Peter Andersen — 7. november 2017 @ 19:05

  134. Trist og forståeligt.

    Jeg takker dig for at have gjort os alle og Danmark klogere.

    En mand med dit talent for journalistik og bloggeri kan sagtens finde andet givtigt. Vi må nu alle løfte arven på hver vores egen måde.

    Der er snart kommunalvalg – husk at stemme allesammen. Der ER partier og patrioter at stemme på. Lad være med at boykotte valget for så giver I en stemme til Danmarks fjender.

    Håber at møde dig en dag live.

    Kommentar by Sigwar — 7. november 2017 @ 19:34

  135. Du har gjort en helt enorm indsats, og jeg vil VIRKELIG savne dig!!!

    Kommentar by Birgitte — 7. november 2017 @ 19:42

  136. Det er sgu trist :-( Det sku’ lige læses et par gange .. men man forstår det jo godt :-) Tak for indsatsen og alt godt fremover.

    PS: til den/de der evt. tager over.. Det behøver ikke være daglige opdateringer. En gang i ugen fx, er vel meget bedre end ‘aldrig’?

    Sayonara, See you, Bye Bye https://www.youtube.com/watch?v=AkiSZ076vOc

    Kommentar by anno — 7. november 2017 @ 19:43

  137. Tak for den uvurderlige indsats gennem alle årene og for det mod og den styrke, det har krævet. Du har ene mand påvirket vores lands skæbne med denne blog, en ægte fritænker og first mover er du. Tak.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 7. november 2017 @ 19:56

  138. Vera Lynn – We’ll Meet Again

    https://www.youtube.com/watch?v=cHcunREYzNY

    We’ll meet again,
    Don’t know where,
    Don’t know when
    But I know we’ll meet again some sunny day
    Keep smiling through,
    Just like you always do
    Till the blue skies drive the dark clouds far away

    So will you please say “Hello”
    To the folks that I know
    Tell them I won’t be long
    They’ll be happy to know
    That as you saw me go
    I was singing this song

    We’ll meet again,
    Don’t know where,
    Don’t know when
    But I know we’ll meet again some sunny day

    Kommentar by Thorbjørn — 7. november 2017 @ 20:00

  139. Trist. Jeg håber at du finder tiden og energien igen.

    Takker for dette nødvendige korrektiv til en uvederhæftig dansk journaliststands daglige løgne og fordrejninger.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 7. november 2017 @ 20:08

  140. Tak for en flot indsats, håber andre kan fortsætte hvor du slipper.

    Kommentar by Soren Christensen — 7. november 2017 @ 20:32

  141. Tak for indsatsen Kim og alle I andre der har bidraget med et lys i mørket.

    Jeg håber først og fremmest du kommer dig snart Kim. Jeg har selv stress i nærmeste familie og har nok også været “ude og vende” på overdrevet flere gange. Men der ER lys for enden af tunnellen, i hvert fald hvis man tager det alvorlig som du gør.

    Håber det bliver et “gensyn”. Og som andre skriver, posten kan jo leve videre – måske i “off topic” indtil videre?

    Redneck!

    Kommentar by redneck — 7. november 2017 @ 20:39

  142. Apropos off topic.

    Charlie Hebdo er igen i modvind for en satiretegning af en imam (Islams 6. søjle) hedder overskriften.

    Muslimer føler sig krænket uanset hvad, og humor! det ejer de ikke.

    Kommentar by k.m. — 7. november 2017 @ 20:49

  143. Tak for indsatsen og de bedste ønsker om alt godt fremover – og måske/forhåbentlig på gensyn. God vind!

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 7. november 2017 @ 21:05

  144. @140 – Muslimerne er sgu nok også krænkede over Kim trækker stikket…

    Kommentar by redneck — 7. november 2017 @ 21:14

  145. Takk for ditt utmerkede arbeid i mange år, Kim. Jeg håper at dine gamle poster her blir liggende offentlig tilgjengelig som et stort arkiv.

    Kommentar by Fjordman — 7. november 2017 @ 21:30

  146. Det er vi kede af at høre, men jeg takker for din indsats over mange år! Håber du vender tilbage igen.

    Kommentar by Janus — 7. november 2017 @ 21:39

  147. Trist, men meget forståeligt. Tak for det store arbejde. I den periode, du har blogget på Uriasposten, er flere og flere blevet opmærksomme på problemerne i forbindelse med indvandringen til- og islamiseringen af Danmark. Det har du helt bestemt din del af æren for.

    Jeg håber meget, du vil lade din blog fortsætte i én eller anden form. Der behøver jo heller ikke kun at være én eller to skribenter. Et panel af bloggere kunne også være en mulighed, og de kunne eventuelt supplere skriverierne med podcasts, YouTube-videoer etc, der var tilgængelige for de abonnenter, som betaler et fast månedligt beløb. Ellers kunne man jo også tillade annoncering på bloggen.

    Kommentar by Jan Christensen — 7. november 2017 @ 21:45

  148. En rigtigt sørgelig dag ;-(

    En kæmpestor tak for din enorme indsats,Kim :-)

    Er der nogle konkrete forslag til eller planer om at andre evt. kan videreføre bloggen under en eller anden form med dig som fast “gæsteskribent”, når lysten kommer over dig, og tiden tillader det?

    Kommentar by Bjovulf — 7. november 2017 @ 21:50

  149. TAK er kun et fattigt ord!

    Kommentar by Erik Nielsen — 7. november 2017 @ 21:53

  150. Tak for indsarsen, du har leveret noget af det hæderligste journalistik i kongeriget.

    Kommentar by John Niss Hansen — 7. november 2017 @ 22:38

  151. Tusind tak for din uvurdeligt store indsats. Jeg vil komme til at savne den daglige læsning af dine gennemarbejdede blogindlæg. Det er fuldt fortjent, at du nu får mere tid til andre ting.

    Kommentar by kira — 7. november 2017 @ 22:43

  152. 😢😥😓

    Kommentar by BørgeBørgesen — 7. november 2017 @ 22:56

  153. Tak Kim!

    Ingen over og ingen ved siden af…

    Kommentar by Lider af danskhed — 7. november 2017 @ 22:58

  154. Jeg har fulgt med i opslag og kommentarer her dagligt siden 2005. Tusind tak for al den lødige og ægte information, den bliver svær at undvære!

    Kommentar by AN — 7. november 2017 @ 23:27

  155. Jeg mener at jeg har fulgte dig i alle de 14 år eller næsten da. Det var altid interesant at læse bloggen og jeg var tit inspiriet at selv blogge de ting du skrev om. Tak for indsatsen og held og lykke fremover.

    Kommentar by jdm — 7. november 2017 @ 23:48

  156. Tusind tak for din store indsats, Kim. Det har gjort en stor forskel.

    Kommentar by Hans H — 7. november 2017 @ 23:52

  157. Hej Kim!
    Tusind tak for din heroiske kamp, for at rapportere om alt det main stream medierne bevidst undlader og rapportere!
    TAK

    Kommentar by Jens b. Knudsen — 8. november 2017 @ 00:03

  158. 14. Men jeg er sikker på det føles som 17.

    Kommentar by great white — 8. november 2017 @ 00:22

  159. Kære Kim. Din “afgang” er på alle måder ildevarslende. Dommedag nu?
    Men vi velvenende gratister kan jo ikke gøre krav på din tid – skønt vi i årevis har nydt godt af den. Forhåbentlig er “trolden” nu så meget ude af æsken, at selv den dorskeste dansker har opfanget, hvad der er på spil. Man kan dog have sin tvivl! Men igen: Vi kan kun være taknemmelige for alt det, du har leveret gennem årene. Du er jo vor tids Kaj Munk. Måske den massive støtte her på falderebet kan inspirere dig til at tage stafetten op igen, når kræfterne melder sig? Det bliver der brug for.

    Kommentar by Søren — 8. november 2017 @ 00:23

  160. Tusind tak for din kæmpe indsats. Det må have kostet oceaner af tid, og sikkert også på andre parametre. Gennem tiderne må der have været en del sociale komsammener, hvor hattedamerne og snart sagt alle andre nær har fået kaffen galt i halsen over at ‘den’ Kim Møller med alle de uanstændige holdninger har været nærværende. Men gennem alle årene har du aldrig givet køb på integriteten.

    Uriasposten vil i den grad blive savnet. Jeg tillader mig alligevel at håbe og tro, at vi i én eller anden form får dig at se igen i mediebilledet, når du altså har fået et velfortjent pusterum.

    Kommentar by MØ — 8. november 2017 @ 00:38

  161. TAK FOR ALT OG DEN BAGAGE SOM BLIVER TILBAGE TIL NYE :
    politikerne hytter deres egne skind, før Danmarks frihed og fremtid.
    NYE NATIONALKONSERVATIVE PARTIER HAR HER EN GULDGRUBE

    Kommentar by JANE VON RATHSACH — 8. november 2017 @ 01:15

  162. Skulle jeg nogensinde føle at jeg har spildt min tid, så er det bare at læse de mere end 150 kommentarer til denne post.

    Jeg har oplagte blogger-emner i vennekredsen, men håber også der melder sig et par af de faste kommentatorer. Ville være skønt, hvis der stadig ville være aktivitet på siden.

    Kommentar by Kim Møller — 8. november 2017 @ 02:52

  163. Det har været hårdt, men også nødvendigt at følge din post. Din argumentation og humor har altid været på et niveau, hvor man kan tage dine formuleringer med til frokostbordet næste dag og præsentere dem både for radikale og folk tværs over det politiske spektrum uden at blive kategoriseret som ekstremist, men tværtimod vinde gehør.

    Jeg har ofte tænkt på hvordan du havde det, hvordan kunne du overkomme det, for mig ville det havde været et fuldtidsjob. Jeg ønsker dig og din familie det bedste, og vil tage dig med i min aftenbøn.

    Kommentar by Grønlænderen — 8. november 2017 @ 03:11

  164. Tak for din kæmpe indsats for Danmark og alle de øjne du har åbnet med dit arbejde.

    Kommentar by Paul Mikkelsen — 8. november 2017 @ 03:38

  165. Det samme som alle de andre!
    TAK!

    Kommentar by Bo — 8. november 2017 @ 04:49

  166. Du har trukket for stort et læs. Jeg har aldrig forstået, hvordan du nåede det hele. Du kan trygt trække dig tilbage, selvom jeg selvfølgelig håber, at du stadig vil være tilstede.

    Kommentar by Snaphanen — 8. november 2017 @ 06:05

  167. Tak for indsatsen. Og vil gerne bidrage fremad, hvis det bliver muligt.

    Kommentar by Hans Und — 8. november 2017 @ 06:41

  168. Tak for din uvurderlige indsats, Kim. Du vil efterlade et kæmpe hul i mediebilledet. Jeg skyndte mig altid at hoppe til Uriasposten, når de gamle medier gjorde mig i dårligt humør. Tit startede jeg dagen med UP. Håber at den kan fortsætte på en eller anden måde.

    Kommentar by J. Christensen — 8. november 2017 @ 08:31

  169. @ Kim Møller

    Mit forslag vil være at du fordeler opgaverne så din “arving” ikke havner i samme stress-situation som dig.

    Dvs. fx en person blogger om venstrefløjen, en om de daglige kulturberigelser, en om islam-terror og en løgnepressens Trump-bashing og så er der sikkert også et par andre emner. Fordelen for dem som blogger er (udover arbejdsbelastningen) så også at de ikke føler at deres “blog-kollegaer” overtager noget som de gerne vil skrive om og måske har en anden indfaldsvinkel til.

    Kommentar by kenneth — 8. november 2017 @ 09:08

  170. Ja tak for en god læsning og diskussion.
    Kommer til og savne siden. Kunne godt lide at det landsdækkende kom på. Man kunne lægge lokale links ind og de blevet taget op, hvis der var “guf” på. Ellers læser man ikke meget af det skete i landet. Mest dulmet ned.

    Kommentar by P — 8. november 2017 @ 10:12

  171. Og dét bliver bare værre og værre. Alene overskriften “Utilregnelige Trump” Hvornår har man set den møntet på Hillary eller skabsmuslimen Obama?

    http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE10011491/utilregnelige-trump-fryder-sig-paa-aarsdag-for-praesidentvalg/

    Kommentar by Margrethe — 8. november 2017 @ 10:33

  172. Tak Kim!!!!!
    Håber som de andre, at nogle fortsætter dit arbejde – synes forslag fra Kenneth indlæg 168 lyder fornuftigt.
    Du har fortalt, at mange journalister læser posten, ikke mindst derfor er det vigtigt, at arbejdet fortsætter.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 8. november 2017 @ 10:33

  173. Skulle bare lige tjekke, at det virkelig var sandt, at Kim stopper…

    Jeg er med på en abonnementsordning, hvis Kim åbner igen engang. Det vil jo ikke blive det samme, hvis andre skal til at skrive denne blog.

    Kommentar by Kuffar — 8. november 2017 @ 12:09

  174. … og hvad skal Venstre inde på Borgen nu fordrive tiden med? Jeg talte med en ung knøs på kontoret derinde for nogle mdr. siden, og jeg henviste til en artikel på Uriasposten og spurgte, om han kendte dén blog? Han svarede: “Ja, selvfølgelig! Jeg læser Uriasposten hver dag!”

    Det var jeg glædeligt overrasket over, omend jeg tænkte, at dem på Hoppeborgen måske læser (læste) den, fordi de er bange for sandhedsværdien i UP.

    Kommentar by Kuffar — 8. november 2017 @ 12:15

  175. Det siger jeg i hvert fald også, mange tak!

    En kvalitets blog, som man godt kunne regne ud kostede tid og indsats, men den kunne derudover kun være drevet af en mand med overblik, intelligens og humor.

    Held og lykke, bl.a. med fotograferingen, og håber at se dig tilbage, i en eller anden form! :-)

    Kommentar by Henrik Larsen — 8. november 2017 @ 12:42

  176. 1000 tak for indsatsen

    Kommentar by quintz — 8. november 2017 @ 12:54

  177. Tak for oplysningerne mig om den systematiske venstreorienterede bias i medierne og samarbejdet med de røde bøller. Uden dig ville jeg ikke være klar over disse forhold.

    Jeg finder det ganske træls, at vi ikke har en dansk millionær, der vil støtte dig, så det kunne blive et fuldstidsjob.

    Tak for din enorme dedikation. Jeg vil opfordre alle til at støtte Hr. Møller med en donation som en tak for det hele.

    Kommentar by ung konservativ — 8. november 2017 @ 13:12

  178. Kære Kim. Du elsker at skrive Uriasposten lige som meget, som vi elsker at læse dine fantastiske indlæg og research. Gør det til et job, som du kan leve af. Efter en KORT tænkepause kunne den så ikke genopstå, hvor man skal abonnere på Uriasposten? F.eks minimum 300,- kr. om måneden. Den kunne så udkomme 4-5 gange om ugen. Er der nogen, som har ide om, hvad sådan et betalingssystem koster? så kunne vi læsere dække udgifterne?

    Kommentar by Carl — 8. november 2017 @ 14:59

  179. Jeg indrømmer at jeg indtil nu ikke har støttet Kim økonomisk,
    men Uriasposten er jo oplagt at drive som hjemmearbejde, hvis Kim har midlerne og lysten til det.

    Kommentar by k.m. — 8. november 2017 @ 15:10

  180. var det tredje rige opstået, hvis führeren havde taget på ferie inden kendsgerningen?

    Kommentar by stærkodder — 8. november 2017 @ 15:27

  181. Hvordan kontakter man dig, Kim? Jeg kunne måske skrive et indlæg til bloggen fra tid til anden..

    Kommentar by Morten — 8. november 2017 @ 15:56

  182. Skriver til dig Morten…

    Kommentar by Kim Møller — 8. november 2017 @ 16:40

  183. Også jeg vill tilbyde at skrive et indlæg til bloggen nu og da.
    Hører gerne fra dig, Kim.

    Kommentar by Michael — 8. november 2017 @ 17:08

  184. Det var trist læsning.
    Hvad skal man nu starte dagen med at læse?
    Tænk hvis man i panik kommer ind på ”Politiken” eller noget andet snavs.
    Fremtiden synes lidt mørkere nu. Perkerne får mere frit spil og vi andre mangler vores faste holdepunkt.
    Men så ser jeg til sidst lidt lys i mørket.
    Når du nu gentagne gange har forsøgt at læse en kedelig bog færdig og alle planterne er druknet, så finder du måske ud af at du også mangler noget.
    Giv dig god tid. Vi sidder her og venter.

    Kommentar by Erik — 8. november 2017 @ 17:19

  185. ___________ _______ _______ ________________ ____ __.
    /_ \ _ \ \ _ \ \ _ \ \__ ___/ _ \ | |/ _|
    | / /_\ \/ /_\ \/ /_\ \ | | / /_\ \| <
    | \ \_/ \ \_/ \ \_/ \ | |/ | \ | \
    |___|\_____ /\_____ /\_____ / |____|\____|__ /____|__ \
    \/ \/ \/ \/ \/

    _______________________________________
    / Hver morgen eller eftermiddag, i \
    | snart sagt rigtig mange mange år, har |
    | jeg tændt min computer åbnet |
    | browseren og indlæst tre |
    | internetsider i følgende rækkefølge: |
    | uriasposten, snaphanen, og |
    | hodjasblog. Disse tre sider plus |
    | youtube har nu fuldstændigt erstattet |
    | mit TV og samtidigt givet mig indsigt |
    | i den verden som vi lever i som et TV |
    | aldrig kan eller vil kunne have givet |
    | mig. Så en stor tak skal lyde fra mig |
    | til Kim for hans store arbejde :-). |
    | Og en særlig tak for at have givet |
    | mig indsigt i venstrefløjens, og i |
    | særdeleshed socialisternes, |
    | usmagelige bølle-taktik som MSM |
    \ aldrig rapporterer om. /
    —————————————
    \ ^__^
    \ (==)\_______
    (__)\ )\/\
    U ||—-w |
    || ||

    Kommentar by bvm — 8. november 2017 @ 17:28

  186. Katastrofe mildt sagt, men ingen kan arbejde så meget i længden. Men Kim ville du hvis det var økonomisk rentabelt arbejde med kun Uriasposten ?

    Kommentar by stopdog — 8. november 2017 @ 17:29

  187. Et særkende ved Uriasposten har været, at her kunne man kommentere anonymt, forstået på den måde at kun Kim kendte afsenderens email- og IP-adresse. Andre national-konservative blogs anvender som regel ‘disqus’, google eller lignende – hvilket betyder at anonymiteten er null and void. For de af os, der har oplevet dødstrusler – incl. mod familien – har netop anonymitet været et must. Desuden har jeg altid haft svært ved at fatte flosklen om, ‘at fægte med åben pande’ og at anonyme udsagn ikke var noget værd. Som om de ord man skrev, på magisk vis blev meningsløse…

    Kommentar by Voldposten — 8. november 2017 @ 17:47

  188. Hvordan skulle andre kunne erstatte Uriasposten? Det ville jo blive anderledes med nye forfattere alt andet lige. Men lad os nu se.
    Jeg har læst Uriasposten jævnligt siden 2013-2014, det har været timerne værd. Din blog vil blive savner, især af journalister.

    Man må håbe at nogle andre kræfter kan tage over i form af nye initiativer. Men en én til én erstatning kan det jo ikke blive. Og det er jo ærgerligt. Men mon ikke den livsstil uden daglig blogging bliver et sundt pusterum.

    Og jeg glæder mig meget til at læse bogen.

    Kommentar by ung konservativ — 8. november 2017 @ 18:16

  189. Farvel Kim.

    Du har mere end rigeligt aftjent din værnepligt som god nationalt sindet dansker.

    Personligt har jeg også givet op. Jeg tror ikke, at indvandringsmodstanden nytter nogen. I stedet for at prøve at forbedre verden vil jeg ihukomme en udtalelse, jeg husker fra Balzacs bog “Far Goriot”, der lyder sådan:

    Verden er en sump, hvor det gælder om at finde de tørre steder.”

    Held og lykke fremover.

    Din ærbødige

    Søren Andersen

    Kommentar by Søren Andersen — 8. november 2017 @ 20:09

  190. Jeg siger også tak for 11 års læsning

    Kommentar by Andreas — 8. november 2017 @ 20:15

  191. Så får Kim da mere tid til Pernilles dobbeltmandat om ikke andet :-)

    Kommentar by Zatopek — 8. november 2017 @ 20:17

  192. Så er de allerede ved at være her!
    Abstinenssymptomerne pga. mangel på de daglige sandheder.
    Ryster lidt i dag, forventer svedeture og muligvis krampeanfald senere på ugen…
    Skannede de middelmådige medier, ingen nævneværdige sandheder dér.
    Hvor får jeg mit fix?

    Kommentar by Lider af danskhed — 8. november 2017 @ 20:22

  193. Zatopek
    Lav venligst en liste over røde politikere med dobbeltmandat, tak

    Kommentar by k m. — 8. november 2017 @ 20:42

  194. Tak for indsatsen Kim.

    Den har været uovertruffen.

    Jeg har vel læst med siden 2004/2005. I perioden siden da, har der ikke været nogen anden indvandringskritisk stemme i Danmark der konsistens har holdt så højt et niveau. For mange andre er “gakket” ud i det useriøse hvor de har gjort sig selv til for lette at afvise for MSM – tænk f.eks. Den Korte Avis eller Nicolai Sennels.
    Uriaspostens soberhed og dokumentationsarbejde kan MSM derimod ikke bare afvise – uriasposten er ikke og har aldrig været en joke, uanset hvor meget de prøver, for dokumentationen af hvert eneste blogindlæg er klar.

    Jeg håber at du vender tilbage, og hvis ikke med bloggen, så at du på anden vis deltager i debatten (blogger hos en Avis/kronikker/bøger).

    Ideen om at lade uriasposten “overtage” af nogen andre er et fint alternativ. Men det skal være en flok som både har evnerne og viljen til at drive og skrive i samme stil, så det ikke “bare” bliver en oplistning af ugens blodige kultursammenstød.

    Igen, tak for indsatsen. Det er fuldt forståeligt at du har behov for en pause.

    Kommentar by Superman — 8. november 2017 @ 21:17

  195. Kommentar by k m. — 8. november 2017 @ 20:42
    Du må da ikke sætte Zatopek på en noget nær umulig opgave.
    Ud af 29 folketingsmedlemmer der stiller op til KV og RV 2017 finder du én fra Alternativet.
    17 fra DF, 4 fra Konservative , 3 fra LA og 4 fra Venstre.

    http://www.danskekommuner.dk/Nyhedsarkiv/2017/November/08/Her-er-FIRE-ting-du-maske-ikke-vidste-om-dobbeltmandater/

    Så man kan da vist konstatere at det nok er blå blok der solidt er overrepræsenteret nå det gælder om at ha´snablen nede i de offentlige kasser.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 8. november 2017 @ 21:54

  196. Møller det bliver sku nok svært at slippe dit hjertensbarn gennem 14 år men du ønskes al mulig held og lykke med hvad fremtiden så end må byde på

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 8. november 2017 @ 22:05

  197. En stor tak til Kim Møller for de mange års ihærdige indsats, og ønsker dig held og lykke i dit nye liv..
    Har allerede abstinenser når jeg ikke kan læse Uriasposten..

    Kommentar by Frank Mathiesen — 8. november 2017 @ 22:45

  198. #194, det kan man overhovedet ikke konkludere. Snabelprovenuet er jo det samme, uanset om det fordeles ud på lidt flere hænder. I de “røde” partier S-SF-Ø-R kræver det en særlig dispensation fra partiet, og det er årsagen til at andre partier dominerer.

    Dobbeltmandater er problematiske på flere måder, men det er folkevalgtes til tider omfattende sidegesjæfter generelt. Størst problem er det dog for partierne selv. Det er fattigt hvis et parti som V eller DF virkelig ikke kan præstere en spidskandidat der ikke allerede sidder i FT, det skader i sidste ende deres egen talentudvikling. I DF’s tilfælde havde man sidst nok ikke kalkuleret med så godt kommunalvalg, så flere sidder muligvis ved et “uheld”, men mærkeligt de ikke går mere all in lokalpolitisk.

    Lige her er det mest problematiske dog at klandre Kim Møller for et dobbeltmandat han ikke har noget med at gøre. Men gætter det ville have været det samme, hvis kæresten tilfældigvis havde arbejdet for Danske Bank, på Sundhedsplatformen eller ejede en restaurant der engang havde fået en sur smiley.

    Kommentar by DavidK — 8. november 2017 @ 23:32

  199. Tak for nogle gode stunder Kim. Det bliver en mangel i internet-atmosfæren, men det er et fuldt forståeligt valg.

    Kommentar by Lisbeth — 8. november 2017 @ 23:51

  200. Kim!

    Din indsats har været imponerende, og du vil blive savnet!

    Fremadrettet burde du måske, når du kommer til hægterne, hvad jeg tror og håber du vil, sammen med øvrige alternative nationalt sindede medier, SØGE SAMMEN, og skabe et fælles slagkraftigt medie, ikke alene på nettet, men også en landsdækkende, evt. endog nordisk TRYKT avis.
    En samlet kollektiv indsats, kunne i høj grad lette byrden for den enkelte!

    Men frem for alt en TV- kanal, der i sit focus og emnevalg direkte udfordrer MSM, og fremfor alt udfordrer de statslige tv-medier. Og det er ikke så urealistisk som det lyder. Priserne på teknik har i årtier, som bekendt, været i frit fald.

    Og tiden er overmoden! Det vil være som at tage en slikpind fra et barn!

    Hvor skal pengene komme fra? Først og fremmest burde Dansk Folkeparti spytte i kassen, og til dem har du jo gode forbindelser. Men også fra de mange, mange, som ligesom jeg, er rasende over den feje dumme flok som leder Danmark, og øvrige Norden.

    Orker du ikke det foreslåede, har du fuld forståelse. Din indsats er bliver alligevel helt enestående!

    Kommentar by svend christian tychsen — 9. november 2017 @ 00:38

  201. Øv! Tak or alt.

    Kommentar by jacques d'Biann — 9. november 2017 @ 01:12

  202. Mens jeg sidder her ved 1-2-3-4-5 tiden om natten i min lille lejlighed – kan som sædvanlig ikke falde i søvn – og indimellem spisning af ovnstegt REMA1000 spareribs med barbecue marinade inkl. ekstra marinade produceret i Polen og Tyskland skriver dette på mit Hong Kong-havit (made in P-R-C) tastatur med mus – en afløser for anerkendt tastatur+mus, som ikke har virket ordentligt siden august 2017-som jeg fik gratis af ham, der solgte mig en billig, brugt P(ersonlig)C(omputer), efter min første helt nye (fra slutningen af 2013) PC var blevet “stegt” 17. oktober 2017 pga en defekt kogeplade-jeg ville stege em steak men stegte min computer i stedet- (kortslutning, relæet koblede fra, men da var skaden sket, og nu kan jeg ikke tilgå min email, for koden var på min PC) og indimellem drikker billig Karvedys Premium Vodka (37,5%) -købt i Netto- og noget pulverkaffe -købt i REMA1000 lige nede om hjørnet- og/eller køleskabskold vandhanevand, mens jeg sidder her, så kan jeg, hvis jeg rejser mig op, se nogle af de bøger om kloak-slammen i-slam – hvis man har været i slam hele livet, så er man selv blevet til pis og lort – og om New World Order – Den Nye Verdensorden – herunder bogen The Public Bank Solution af Ellen Brown (President of the Public Banking Institute (publicbankinginstitute.org)) og måske hundreder af andre bøger, som jeg reelt kun har fået kendskab til pga. denne blog og andre blogs, herunder snaphanen.dk og (nu) hodjasblog.one (før:hodja.wordpress.com). Disse 3 blogs har jeg stort set altid kigget på hver dag, og derfra så på øvrige blogs nævnt på disse 3 blogs. Bøgerne har jeg købt, og køber på f.eks. den britiske – men også andre landes – Amazon.com (https://www.amazon.co.uk). Som autist (aspergers) og førtidspensionist fra og med oktober 2000 har jeg ikke energi og tålmodighed til at læse/høre/se de løgnagtige udgydelser, der kommer fra MainStreamMedierne (MSM), som er holdt op med at være reportere, som er journalisters egentlige metier, og er blevet “meningsdannere” (=propagandister, som ignorerer virkeligheden, som journalisterne burde rapportere om) i stedet. Nå, nu skal jeg vel snart børste mine tænder med Duraphat-tandpasta (5 mg fluorid per gram) fra Colgate. Otis Redding:A change is gonna come: https://www.youtube.com/watch?v=yyhL0ioST_U

    Kommentar by barfbag — 9. november 2017 @ 05:06

  203. I betragtning af alle de skulderklap, Kim får, er det ejendommeligt, at der ikke er nogen, som vil hjælpe ham med det slidsomme, sure, daglige og i udførelsen ikke særlig underholdende praktiske arbejde, i et sådant omfang at han kan holde produktionen i gang. De, der kun ser sig i stand til at føle sig vældig tilfredse ved at tampe sympati i tangenterne, flytter jo altså stort set ikke noget som helt.

    Kommentar by Ole Hasselbalch — 9. november 2017 @ 08:50

  204. Kim du har gjort et utroligt stort og super godt arbejde.
    Så tak for din store indsats og alt godt til dig fremover!
    Håber du får nogen til, at komme med lidt opdateringer så siden stadigvæk vil være lidt aktiv.
    Dog så har jeg et forslag til dig du kunne lave en indsamling øverst på siden. Den kunne f.eks. være, at når der var 50 eller 100 der havde tilmeldt sig en månedlig betaling på f.eks. 100 kr. ja så kunne du arbejde lidt med et par oplæg i ny og næ. Hvis der så samtidig kommer oplæg fra andre herinde også ja så kunne det da virkelig spille for dig og os ivrigt brugere, af siden!

    Kommentar by Patriot — 9. november 2017 @ 09:00

  205. Jeg kommer til at savne Uriasposten i min hverdag, men jeg forstår beslutningen. God vind.

    Kommentar by Simon — 9. november 2017 @ 09:13

  206. jeg begyndte at læse med/skrive på Uriasposten omkring 2006/2007 tror jeg… Har fået en masse interessante diskussioner om alt fra de mest gakkede og aggressive kommentarer til nuanceret og reel kritik.

    Politisk er vi næppe enige Kim Møller, men jeg har trods alt respekt for det hårde slid med denne blok. Ofte har jeg ønsket mig et venstreorienteret modpart der når samme niveau, men må nok erkende at dette aldrig reelt har været tilfældet.

    God vind!

    Kommentar by nærsynet hippue — 9. november 2017 @ 10:30

  207. @ 203

    Det allerbedste folk kunne gøre var at kopiere det koncept som OBO tidligere brugte på 180grader. (Før facebook log-in tiden). En brugerstyret avis hvor alle kunne oprette indlæg – stemme op og ned – plus smide folk som Niels O ud og samtidig føle sig sikre på at deres anonymitet var beskyttet – dvs at vi vidste at det kun var nogle nationaltsindede personer som kendte afsenderens email- og IP-adresse.

    Kommentar by kenneth — 9. november 2017 @ 11:09

  208. Trist at du stopper Kim Møller.
    Jeg er kommet her i mange år og jeg besøger dagligt siden her. Det er hårdt at åbne siden og genlæse “Den sværeste blogpost” det er lidt svært at forstå for jeg har ikke andre hjemmesider/blogger jeg rigtig følger som alternativ. Har ellers i mange år været aktiv på 180grader men det døde ud for nogle år siden. Men jeg elsker din måde at skrive på og argumentere og det er rigtig ærgerligt at du stopper. Jeg håber du en dag kommer tilbage for jeg vil i hvert fald komme tilbage her for at søge i dit store arkiv som du har lavet igennem årene på navne indenfor udlændingedebatten f.eks.

    Jeg kan kun sige tak for alle dine indlæg som virkelig har fået mine øjne op for verdenen omkring mig og du vil blive savnet.

    Mvh
    Anders

    Kommentar by Anders — 9. november 2017 @ 11:13

  209. PS. Har til tit købt bøger du har anbefalet på siden her så sent som:
    Korstogene af Michael Pihl og Jesper Rosenløv
    Ruslands Undergang af Bent Jensen

    Kommentar by Anders — 9. november 2017 @ 11:17

  210. Jeg tror Kim Møller har brug for luftforandring uanset hvor mange penge han evt. kunne tjene som betalt blogger. 14 år med en sådan døgnbeskæftigelse er hårdt, og med den slags interesser er det svært ikke at være mentalt optaget af arbejdet 24/7, som Kim jo også skriver et sted. Så jeg tror ikke det nytter at presse Kim eller at forsøge at lokke ham.

    Det som Ole Hasselbalch (08:50) skriver om, har jeg løbende undret mig over; at der blandt de mange kommentatorer og læsere på Uriasposten ikke var flere som kastede sig ud i lignende eller komplementerende projekter.

    Kommentar by Balder — 9. november 2017 @ 11:21

  211. Tak Kim Du er en Stor Frihedskæmper, jeg er sikker på du vil kæmpe videre et sted.

    Kommentar by Sørensen — 9. november 2017 @ 11:47

  212. Tak Kim Du er en stor Dansk frihedskæmper. Jeg er sikker på du vil kæmpe videre et andet sted.

    Kommentar by Sørensen — 9. november 2017 @ 11:54

  213. #209 Balder og #203 Hasselbalch

    Der mangler sikkert ikke folk, der gerne vil skrive eller bidrage. Men det er ud af de villige meget få, der har evnerne og de helt samme holdninger. Kim vil skulle håndplukke sine arvtagere og være redaktør i en periode.

    Enhver kan lave en blog, men det er svært at bygge et varemærke og politisk platform som Uriasposten.

    Kommentar by Zatopek — 9. november 2017 @ 12:11

  214. Et stykke Danmarkshistorie

    Håber du vender tilbage, når du har fået ladet batterierne op.

    Kommentar by A Andersen — 9. november 2017 @ 13:26

  215. @ 203 Ole Hasselbalch

    Nu er det jo ikke alle, der bare kan komme “udefra” og så ellers gå i gang med hjælp, inden Kim slap tøjlerne.

    Man skal have en viden om mange ting, man skal beherske sproget, være flittig og have “gå på mod”, vel noget der ikke ligger dig fremmed, med det arbejde du har lagt i DDF!

    Men man må også være så nøgtern og erkende, at det bliver Tordenskjolds soldater der uanset hvilket emne man beskæftiger sig med, så vil flertallet hellere nyde end yde.

    Et folk der sætter nydelse og magelighed over pligt og ansvar, har på forhånd tabt.
    Derfor, man kan konstatere, at Danskerne er blevet til en samlig fredsfår, der uden bind for øjnene, vandrer mod slagtebænken og deres undergang uden at kny.

    Kommentar by der Adler — 9. november 2017 @ 13:49

  216. jeg begyndte at læse med/skrive på Uriasposten omkring 2006/2007 tror jeg… Har fået en masse interessante diskussioner om alt fra de mest gakkede og aggressive kommentarer til nuanceret og reel kritik.

    Politisk er vi næppe enige Kim Møller, men jeg har trods alt respekt for det hårde slid med denne blok. Ofte har jeg ønsket mig et venstreorienteret modpart der når samme niveau, men må nok erkende at dette aldrig reelt har været tilfældet.

    God vind!

    Kommentar by nærsynet hippie — 9. november 2017 @ 14:13

  217. @ 213 – Godt skrevet, Adler! Jeg kalder det ‘lemmingesyndromet’, det, du refererer til, når du kalder danskerne ‘fredsfår’.

    Jeg har altid beundret – og undret mig over – hvordan Kim har kunnet finde de oplysninger, han har bragt. Fatter det ikke! Det må have krævet meget arbejde, og jeg forstår godt, at man får nok af de problemer, som politikerne påfører os. Mange af vi, som følger med, har sikkert også haft lange perioder, hvor vi ikke orkede at høre mere om verdens gang mod undergangen, og om de massive problemer, som de elendige muhammedanere medfører.

    Mit håb er, at Kim kommer på banen igen, måske om et år, måske før, og eventuelt med en lukket, betroet kreds af medskribenter. Man kan ikke lige erstatte hverken Snaphanen eller Uriasposten, for det er mændene bag, der gør disse sider så læseværdige og vanedannende; der er få i dette land, der skriver så sublimt godt og fængslende som disse 4, i vilkårlig rækkefølge: Voldposten (som jeg også savner – og som, iblandet seriøsitet og harme, var noget at det sjoveste, jeg har læst!), Uriasposten, Snaphanen og Geoffrey Cain, hvor den sidste er artikelskribent og forfatter.

    Når kampråbet en dag inden så længe gjalder, så håber jeg, at de fleste af os vil være at finde på slagmarken… to slag for brystet -“Stol på Gud, og hold krudtet tørt!”

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/danske-soldater-f%C3%A5r-kontroversiel-velsignelse-f%C3%B8r-kamp

    Kommentar by Kuffar — 9. november 2017 @ 14:21

  218. @ 215 Kuffar

    TAK. I artiklen du henviser til, udtaler Københavns biskop sig, og man bliver ikke forbavset. Mange af kirkens folk, er usselrygge der går islams ærinde. Her fra “Den Store Hukommelse”:

    ”I stedet for at slå på hvor mange vi kan forhindre i at komme hertil, burde vi se på, hvor mange vi kan hjælpe. Asyldebatten er præget af en snigende kynisme, hvor vi s er på flygtninge som nogle tal, der bare vil tage noget fra os.
    Flygtninge er ikke bare brikker, vi kan flytte rundt med. Flygtninge er mennesker. Vi har lejret os selv ind i en kulturkamp, hvor muslimer bliver lagt for had. Jeg håber, vi kan finde rum til dem. Vi er et rigt land.”
    (Peter Skov-Jakobsen, biskop i København, Berlingske Tidende i ”Nationalt” 1.sek. s.8-9, 26.11. 2014).

    ” Vi går som givet ud fra, at muslimer er ikke-fungerende samfundsborgere, men det passer jo ikke.”
    (Peter Skov-Jakobsen, biskop i København, Jyllands-Posten ”Sagt og Skrevet” 27.11.2014, s.2).

    ”Vi ved, hvad det betyder at samles på steder, hvor skønheden og sandheden er i centrum, og hvor sprog og tradition kan få tid at udfolde sig.”
    (Peter Skov-Jakobsen, biskop i København, ved indvielse 20.06.2014 af moskeen i Rovsingsgade/København. Set i ”Kirken i København (www.kirkeikbh.dk), og Jyllandsposten 01.10.2016 ”Debat” s.26.

    ”Kristne er ikke bedre end muslimer. Terror kan begås af mennesker fra alle religioner. Der er et voldspotentiale i alle religioner. Jeg kan ikke sætte lighedstegn mellem terror og islam. Det er ikke islam. Vi må godt lade vor rationalitet sætte spørgsmålstegn ved, hvorvidt det er muslimer eller blot nogen, som hævder, at være det.”
    (Peter Skov-Jakobsen, biskop i København, til TV2/Play 12.04.2017 og Uriasposten 15.04.2017).

    Danske soldater får det sværere og sværere på deres opgaver. Små ting bliver pustet op af løgnepressen, og politikerne udtrykker “chock” og “forbavselse.”
    Tænk bare på Hommel-sagen. Det er snart sådan, at en dansk soldat kan ikke løsne et skud, før han får det på skrift med tre gennemslag.
    Man kan stille spørgsmålet, uanset danske soldaters store dygtighed, hvordan er det så siden gået i Afghanistan, Irak, Libyen?
    Man må sige meget værre. Hvorfor være sådanne steder med soldater. Man har droner og specialtropper, sidstnævnte skal handle ud fra “HI-Hu princippet,” altså hurtigt ind og hurtigt ud der hvor det er påtrængende.
    Derefter massivt styrke de ydre grænser, og ikke på nogen måde vise blødsødenhed. Drukning, ja det er bare ærgeligt.
    Europa skal ikke ødelægges indefra af daglejere og gederhyrder fra totalt fejlslagne stater, og i hovedet har de den syge mands såkaldte religion, der sår splid og kaos, uanset hvor de slår sig ned.

    Vi skal være hamre og ikke armbolte. Danmark for danskerne.

    Kommentar by der Adler — 9. november 2017 @ 15:02

  219. Tak for indsatsen!

    For snart 10 år siden læste jeg en artikel i Berlingske, som nævnte Uriasposten og Snaphanen. Siden har jeg været en trofast læser :-)
    Håber at andre gode kræfter tager over!

    Mange hilsner til dig og familien

    Kommentar by Anna O. — 9. november 2017 @ 16:46

  220. ad 213. Jeg tillader mig som vanligt at tale rent ud: Der er masser at lave, uanset om man har anlæg for at skrive og lave research eller ej. Man kan bare henvende sig til DDF eller mig, som altid savner hænder til praktisk arbejde. Problemet er, at medens veteranerne fra Frihedskampen, som nu er uddøde, bare gjorde tingene, uanset om de fandt det personligt interessant, hopper de yngre årgange som regel fra, når de ikke synes, at arbejdet er underholdende mere (hvilket det som regel ikke er i det lange løb). De gider kun lade sig forarge og underholde af andre og bidrager i realiteten ikke til noget som helst. Det vil de komme til at betale en høj pris for i den sidste ende. Men det hjælper ikke dem, der knokler livet ud af kroppen for at holde det hele kørende nu.

    Kommentar by Ole Hasselbalch — 9. november 2017 @ 16:47

  221. Det er jeg godt nok ked af at høre!

    Men jeg bed lige mærke i at økonomien åbenbart er O.K. Kunne du ikke få en til at skrive for dig?

    Du vil godt nok blive savnet!

    Odd.

    Kommentar by Odd — 9. november 2017 @ 16:54

  222. Jeps. Der er den korte avis….og nogle få andre steder …siad…men ellers mangler vi en blogger som dig. Du har virkelig gjort det rigtige på det rigtige tidspunkt, hvor den åndelige fordummelse i MSM medierne (Om de så er solgte eller ladet sig prostituere som dhimmer eller på anden måde underkastet fejhedsdiplomatiet) har gjort mange afstumpede i forhold til denne humane katastrofe Islam skaber, med sin undertrykkelse, vold, og terror. Forhåbentlig vil der være ærlige uafghængige medier fremover som også blogger nogle muligheder, men du har været guld værd på det rigtige tidspunkt. mvkh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. november 2017 @ 17:42

  223. @ 216 – Adler, ja, igen er jeg enig med dig, og det er jeg vist næsten altid. Jeg læste det godt i artiklen, at ham Peter Skov-Jakobsen udtalte sig imod disse soldatervelsignelser, og jeg var tæt på at gribe knoglen (omend det godt nok er en gammel artikel) og give ham et par ord med på vejen! Men man skal ikke kaste sine perler for svin, som der står i Det Nye Testamente.

    ‘Usselrygge’ er det rigtige ord om disse gejstlige, der ikke blot mangler Salomonsk visdom, men i bogstaveligste forstand er åndsforladte. De udtaler sig, som om det handlede om en søndagsskoleudflugt, og det er helt forkert.

    De burde læse op på Martin Luther i fx dette skrift – http://www.martinluther.dk/tyrk3.html – fx i dette afsnit: “Sådan skal de kristne også gøre nu: for tyrken er en fjende og tyran, ikke alene imod Kristus, men også imod kejseren og vores øvrighed: hvis nu øvrigheden kræver det af dem, skal de trække [sværdet] og kaste sig ud i det som lydige undersåtter. Hvis de blive slået ihjel derved, velan, så har de ikke alene været kristne, men også lydige, trofaste undersåtteer, som har sat liv og gods til for deres øvrighed i lydighed mod Gud. De er evigt salige og hellige, som den fromme Urias. 2 Sam 11.17.”

    Der står mange vise ord i disse skrifter af Luther, og jeg vil også mene, at det faktisk er en hellig krig og pligt at gå i krig mod ‘tyrken’, som jo, qua islam, ser det som sin primære opgave at udrydde kristne. Peter Skov skulle hellere forsvare de stakkels kristne mennesker, heriblandt mange børn og kvinder, som er blevet halshugget og korsfæstet af muslimer i Iraq og Syrien!!
    Muslimer har fordrevet næsten alle kristne i Irak og Syrien nu, og i perioden 2005-2015 har muslimer dræbt 900.000 kristne! MSM taler ihvertfald ikke om dette uhyggelige faktum!

    Jeg er helt enig i, at militæret bør gå hurtigt ind og hurtigt ud, selvom jeg egentlig mener, at vi slet ikke burde deltage i disse krige; det har jo ikke hjulpet, at USA startede krigen mod Irak i 2003. Tværtimod kom der endnu flere onde grupperinger, splinter-groups, ud fra al-Qaeda, fx isis. Bush gjorde også en stor fejl, da han i misforstået velmenthed beordrede psykologisk krigsførelse ud fra tesen: win their hearts and minds. Ævl og bævl! Man skulle netop være fløjet ind og have tæppebombet træningslejre og adskillige byer, hvor befolkningen var med til at skjule dem! Strategien har medført mange tusinde tabte soldaterliv og handicappede, fordi nogle idioter sad bagved og beordrede, at de skulle køre eller gå patruljer iblandt disse halvdjævle.

    For ikke at tale om, at man endog i sit vanvid tillod fjenden at operere inden for US militærbaser (til såkaldt træning), hvorved adskillige US soldater er blevet dræbt på klos hold.

    Nogle gange MÅ et folk gå i krig for at opretholde freden og balancen, men mange i vores land, heriblandt den åndsforladte gejstlighed (det er dog ikke alle præster, hvilket jeg ved med garanti) og mange andre, fx 99 % af politikerne, kan ikke se klart og tror, at alt kan løses ved rundbordssamtaler og overdreven flinkhed! Disse bør sættes fra bestallingen, og det bliver de forhåbentligt også en skønne dag.

    Kommentar by Kuffar — 9. november 2017 @ 18:14

  224. Jeg sagde det da Kim gik sammen med Document.no – Uriasposten er unik i sin nuværende form både i den tekniske opsætning og fordi Kim har et kæmpe overblik, noget jeg ikke tror andre kan videreføre.
    Kim lod heldigvis en dør stå åben til Uriasposten dengang, og jeg har på fornemmelsen, at det her har været en nødvendigt timeout fra Kims side, og ikke det endelige farvel.

    Kommentar by k m. — 9. november 2017 @ 19:25

  225. @ 220 Ole Hasselbalch

    Sætter stor pris på, at man kalder en spade en spade, og ikke væver udenom.

    Dit syn på tidens unge, kan jeg ikke være uenig med dig i, men det er den ulidelige tidsånd, som efterbyrden fra 1968 har skabt.
    Men det kunne jo også være, at man også skulle tage i egen barm! Har du som mangeårigt bestyrelsesmedlem selv taget initiativ til at gå medlemmer i møde og spørge dem?

    Jeg spørger, fordi jeg er opdraget med, at man ikke bare trænger sig på. Nogle gange kan en bestyrelse udadtil virke som en lukket og utilnærmelig cirkel, selvom det måske ikke er tilfældet.

    ” Men det hjælper ikke dem, der knokler livet ud af kroppen for at holde det hele kørende nu.”
    Man kunne jo også spørge, hvorfor holde noget kørende, der formentlig er dømt til at gå under!

    Det kan jeg, DU og ligesindede ikke gøre med god samvittighed, når man ser hvad der sker med ens fædreland. Vi bliver belyvet op i vores åbne ansigt, medens skvatmiklerne og sprogkamelæonerne på Christiansborg fortsætter deres vilde ridt.

    40 års snak har ikke rykket meget. Du ved hvad der egentlig burde gøres, det samme ved jeg som gammel soldat, der egentlig hader alt dette ordskvalder. Hvad er ord værd, hvis ikke det efterfølges af handling? Et folk der sætter nydelse og magelighed over pligt og ansvar, har på forhånd tabt.

    PS. Har læst nogle dine artikler med stor interesse, f.eks.JP 09.11.2015, 07.05.2016, 24.08.2016, og er fuldstændig enig.

    KÆMP FOR DANMARK

    Kommentar by der Adler — 9. november 2017 @ 20:55

  226. Selv som en standhaftig kritiker af nationalkonservatismens ofte latterlige mytedannelser og zionistiske tendenser, har jeg altid set Uriasposten som lakmus på, at vi stadig har ytringsfrihed, og jeg har såmænd også forsvaret og nuanceret Kim Møller mod bagvaskelser og BAMN-agtig agit-prop, herunder beskyldninger for at være fascist eller “antimuslim” fra diverse fora og grupperinger, der besynderligt nok ikke kan se forskellen på Møllers retstats-kulturkonservatisme og autoritær nationalisme/fascisme/racisme. Kim Møller har altid holdt en armslængde-afstand til totalitære bevægelser (no pun intended).

    Selv om Kim Møller af og til er blevet lidt irriteret over min kritik og spydige bemærkninger, har han aldrig nogensinde slettet eller censureret mine indlæg, eller givet min email til andre, og han har ofte forsvaret sig åbent og ærligt, og ovenikøbet engang sagt tak for sober kritik.

    Kim Møller har faktisk altid været åben og ærlig, som f.eks. dengang Kim Møller resolut bloggede sin politiker-kæreste, da hun kom til at overtræde sin tavshedspligt, og hun derfor måtte finde sig i at blive hængt til tørre og debatteret og kritiseret af læserne på Uriasposten.

    Kim Møller har mig bekendt aldrig udøvet “doxing” udover hvad der i forvejen var offentligt tilgængeligt, men har derimod bestræbt sig på, at leve op til sobre journalistiske kriterier, og har ovenikøbet ofte på billeder, sat sorte bjælker over øjnene på venstrefløjsdemonstranter, når der i øvrigt ikke var dokumentation for, at de havde begået ulovligheder. Det er et ædelt kriterie, som end ikke pressen bruger.

    Så vidt vides, er det selv efter 13-14 år ALDRIG SKET, at nogen af Kim Møllers politiske modstandere, er blevet chikaneret eller udsat for vold, som følge af noget Uriasposten har skrevet. Tillykke og tak for det!

    Tilbage er der så kun at sige tak for debatterne!

    Apropos:
    http://www.trykkefrihed.dk/ved-profetens-skaeg-24.htm

    Kommentar by Jesper Hansen — 10. november 2017 @ 02:28

  227. Jesper Hansens indlæg er morsomt og sigende, fordi den viser, hvordan en beton-ideolog tænker og projicerer og dermed rammer helt uden for skiven.

    Centralt er Jesper Hansens følelese af enorme vigtighed i eget selvbillede a la ”…Selv om Kim Møller af og til er blevet lidt irriteret over min kritik og spydige bemærkninger…” Så vigtig har du vel næppe været, at du ligefrem har skabt irritation hos bloggeren ved at skrive et par spydige bemærkninger. Ved du overhovedet noget om det?

    Den ‘gruppe’ som Kim Møller tilhører, er ikke en ideologisk gruppe, som dem man finder i Jesper Hansens verdensbillede. Begrebet ‘nationalkonservatismen’ er påklistret ‘gruppen’ alene for at beton-ideologer kan orientere sig. ‘Gruppens’ drivkraft er vrede over en uærlig og uanstændig forfalskning af deres virkelighed, som de påduttes af sølle beton-ideologer a la Jesper Hansen med deraf idioti såsom hans kvalmende projektion: “…nationalkonservatismens ofte latterlige mytedannelser og zionistiske tendenser”.

    Det, der gjorde Kim Møllers blog til noget særligt, var dens nødvendighed for at hævde elementær anstændighed og ærlighed, hvilket intet har at gøre med en ideologi

    Værre er, at beton-ideologerne løgne og forfalskninger medfører gradvis ødelæggelse af vores hverdag: Først er det underklassen, der som altid udsættes for ideologers hærgen, dernæst middelklassen, mens overklassen altid slipper og nyder fordel.

    Komisk er Jesper Hansens projektion “Så vidt vides, er det selv efter 13-14 år ALDRIG SKET, at nogen af Kim Møllers politiske modstandere, er blevet chikaneret eller udsat for vold, som følge af noget Uriasposten har skrevet”

    Ak ja, der er så meget ideologer ikke forstår. Og det er den evindelige tungnemhed, som gør een så træt. Hvis jeg skulle gætte, er det ikke så meget den meget tid, Kim Møller har brugt på sin bloggen, der har gjort ham træt, men mere at han er ramt af træthed over denne tungnemme respons.

    Ikke-politisk eller ikke-ideologisk tænkende personers hovede er sådan, at når de ser et problem, så fixer de det. Lige modsat med ideologer, hvor deres formål ikke at løse noget som helst, men at vinde magtkampen over definition af problemet.

    Kommentar by traveler — 10. november 2017 @ 07:42

  228. Hej Kim
    Al respekt for din beslutning. Du har gjort Danmark en kæmpetjeneste med din blog her og jeg kommer til at savne at kunne komme her og læse dét, de mere etablerede medier ikke fortæller. Du ønskes alt godt fremover!

    Kommentar by A. Nysted — 10. november 2017 @ 08:28

  229. Jeg kommer til at savne søde traveller’s emotionelle udbrud og Kuffar’s grænseløst naive forestillinger omkring international politik og problemernes kerne. God vind til alle, tak for underholdningen og morskabet, hvadenten den var tilsigtet eller ufrivillig. Vi hvide mennesker har kun hinanden, og dem som ikke helt er klar over det i nu, vil snart blive klar over det. Hvis vi klarer den, kommer der et Kim Møller statue på Rådhuspladsen. Han kan begynde med at øve sig derhjemme på at sidde rank på en hest!

    Kommentar by Balder — 10. november 2017 @ 10:06

  230. Os her, incl Kim, er som korkpropper.
    Vi kan trykkes under men kommer altid op igen

    Kommentar by k m. — 10. november 2017 @ 11:17

  231. Der kommer nok til at gå noget tid hvor man pr. refleks tjekker uriasposten, for så at se den samme post.

    Trist, men forståeligt. Tak for god læsning Kim.

    Kommentar by Lasse K — 10. november 2017 @ 12:00

  232. Jeg var i udlandet, da jeg – som altid i de sidste mange år – tjekkede Uriasposten. Derfor skriver jeg først nu, hvor meget Kims beslutning sved!

    Kim, du har udført et utroligt arbejde med at dokumentere de problemer, som indvandringen fra den tredje verden har påført os (og de øvrige vestlige lande). Et arbejde, der påhviler en seriøs og objektiv presse, men som vores presse kun i ringe omfang har taget op.

    Du har dine holdninger – som jeg stort set deler – og dine valg af emner har skullet underbygge dine synspunkter. Derfor har din dokumentation nok været anekdotisk, men dine anekdoter har illustreret den bagvedliggende, officielle statistik om kriminalitet, beskæftigelse osv. Modsat indvandringsfortalerne, der bruger anekdoter til at sløre de statistiske kendsgerninger og afspore debatten.

    Jeg tror også, at vi hører mere fra dig om nogen tid. Det ser jeg frem til. Indtil da fortsætter jeg med at læse Snaphanen og andre seriøse sider.

    Foreløbig tak for turen!

    Kommentar by Gunnar Biering — 10. november 2017 @ 12:54

  233. -Og islamisten Sherin Cancan vil have flere penge, bare fordi at der var nogen der kaldte hende ved rette navn: ISLAMIST!
    Ingen penge til islamister, siger jeg, bare skrid ud af dette land.
    ..HA og hun vil hjælpe voldsramte kvinder?? ha de kan bare droppe deres islamistpis.

    Kommentar by Hul igennem? — 10. november 2017 @ 15:27

  234. Af lutter tak døde smedens kat!

    Kommentar by Knud — 10. november 2017 @ 16:45

  235. Kære Hr.Traveler

    Deres anspændte reaktionsmønstre viser tydeligt, at De igen er i Deres følelsers vold, hr Traveller. Det er tilsyneladende ganske symptomatisk for Dem, at så snart De føler bare den mindste smule modgang, bevæger De Dem tilsyneladende over i en regression, hvor der helt tydeligt sker en tilbagevenden til reaktionsmåder fra tidligere udviklingstrin, hvor De mister jordforbindelsen, og er fastlåst i en selvindbildt opfattelse af omverden, som De derfor er ude af stand til at afkode rationelt.

    Derfor er De kun i stand til at opføre Dem som et adfærdshæmmet og opmærksomhedsforstyrret barn, fuldstændig forblændet af Deres egne virkelighedsfjerne tankekonstruktioner, og af de indre dæmoner som De i ren og skær afmægtighed projicerer ud på omgivelserne omkring Dem.

    Et af mange eksempler på Deres projiceringer er, at De i Deres forsimplede og fastlåste opfattelse af virkeligheden, helt fejlagtigt beslutter med Dem selv, at jeg må være “beton-ideolog”, på trods af, at der absolut intet forefindes i mit indlæg, der kan understøtte Deres mislykkede kategorisering. Jeg er tværtimod som videnskabs- og erkendelsesteoretisk skeptiker så langt fra en ideolog, som man overhovedet kan være.

    Et andet eksempel på Deres virkelighedsfjerne tankekonstruktioner, er Deres ynkelige forsøg på tage sætningen ”…Selv om Kim Møller af og til er blevet lidt irriteret over min kritik og spydige bemærkninger…” som et udtryk for en følelse af enorm vigtighed hos undertegnede, også selvom det kan dokumenteres, at sætningen er faktuel sand, som f.eks i følgende blogpost hvor Kim Møller uden noget som helst belæg kaldte mig “uhæderlig”, i ren og skær irritation over jeg spurgte til den dybere mening med blogposten.

    http://www.uriasposten.net/archives/73634

    At det på nogen måde skulle kunne opfylde kriteriet for en følelse af vigtighed, når en debattør af og til skaber irritation hos en blogindehaver med et par spydige bemærkninger, er såmænd blot endnu én af Deres mange abnorme vrangforestillinger, der fuldstændigt blotlægger Deres manglende realitetssans.

    Det er ærlig talt nonsens når De skriver: “Den ‘gruppe’ som Kim Møller tilhører, er ikke en ideologisk gruppe, som dem man finder i Jesper Hansens verdensbillede. Begrebet ‘nationalkonservatismen’ er påklistret ‘gruppen’ alene for at beton-ideologer kan orientere sig.”

    For det første har De ingen ide om hvad mit “verdensbillede” er. For det andet er der ingen, der har “påklistret” de nationalkonservative begrebet “nationalkonservative”. Det er derimod præcist den betegnelse de selv bruger. Udtryk som nationalkonservative får påklistret af deres politiske modstandere og diverse ideologer, er såmænd snarere betegnelser som “nationalister”, “kulturfascister”, “racister” osv.

    For det tredje brugte jeg ikke på noget tidspunkt udtrykket nationalkonservativ om Kim Møller, men derimod begrebet kulturkonservativ retsstatstilhænger.
    Men som jeg skriver, er De så forblændet af Deres primitive følelser, og Deres egne virkelighedsfjerne tankekonstruktioner (ideologier), at De end ikke er i stand til at læse og forstå en simpel tekst.

    Og når jeg skriver “Så vidt vides, er det selv efter 13-14 år ALDRIG SKET, at nogen af Kim Møllers politiske modstandere, er blevet chikaneret eller udsat for vold, som følge af noget Uriasposten har skrevet” er det sagt med udgangspunkt i en faktuel blogpost om præcis dette, som Kim Møller selv har skrevet.

    Selvom jeg dengang stillede mig skeptisk overfor om han kunne tage æren for en negativ begivenhed (det kunne jo være rent held, men jeg mener faktisk ikke, at Kim Møller nogensinde har ophvirvlet til det, eller har bagvasket andre, eller har projiceret noget over på andre på et smalt grundlag), er det formentligt sandt, og jeg nævner det såmænd af ren høflighed og anerkendelse.

    Så den eneste her, der projicerer sine indre dæmoner over på andre er Dem, Hr.Traveller!

    Det der virkelig er komisk er faktisk, at De forsøger at projicere Deres egen traumeramte tilstand og usikre identitetsfølelse og utilstrækkelighed over på Kim Møller, der ikke har den fjerneste grund
    til at føle sig ramt af mine formuleringer, tværtimod.

    De når toppen af Deres infantile projiceringer når De ligefrem udtrykker formodninger om, at Kim Møller stopper arbejdet på Uriasposten, fordi han er ramt af træthed over ovenstående respons, der ovenikøbet er fremsat længe efter, at Kim Møller tog sin beslutning. Der er åbenbart ingen grænse for Deres narcisistiske almagtforestillinger, Deres infantile mindreværdskomplekser og Deres eklatant svigtende evne til sublimering og manglende intellektuelle formåen.

    Det er heller ikke mig, der projicerer noget over på nogen, når jeg henviser til “…nationalkonservatismens ofte latterlige mytedannelser og zionistiske tendenser”. Det er snarere de nationalkonservative, der forfalsker deres egen (og vor andres) virkelighed, og bevæger sig ud i det helt absurde, når de ukritisk bygger deres virkelighedsbillede og selvforståelse op på importerede europæiske mytedannelser (en art internationalisme) og en mytisk historicisme, som når Jalving graver Luther op og gør ham til EU-modstander, samt en zionisme-a-la-Rune Selsing (der retteligt må forstås som en form for nationalistisk imperialisme). Det er jo alskens modsatrettede “virkeligheder”, som nationalkonservative på morsom vis forsøger at proppe ned i samme jubelglade nationale pose, som tilsidst gør begrebet “nationalkonservativ” helt absurd, og som de derefter bygger deres naive selvforståelse op på, i deres blinde tro på alle de myter historien og de “bedrevidende” fremmede har påduttet dem gennem tiderne, og som de i deres manglende indsigt og ringe intellektuelle formåen aldrig vil kunne frigøre sig fra.

    Men det er skam ikke et nyt fænomen. Selv Saxo (Svend Aggesen) måtte jo en tur til Paris og hente kilder (myter), inden han kunne skrive Danmarkskrøniken (på Latin selvfølgelig!)

    Føler De Dem ramt nu, Hr.Traveller?

    Kommentar by Jesper Hansen — 10. november 2017 @ 19:53

  236. Jeg har allerede abstinenser.
    KIM – behøver du have et liv?
    Kan du ikke bare underholde os?
    Alt godt fremover :-)

    Kommentar by John — 10. november 2017 @ 20:18

  237. Ja, mon ikke historien gentager sig i fremtiden?

    Jo da. Fremtidens nationalkonservative vil grangiveligt bygge deres myter op på krøniker skrevet af danske historikere, der har rejst til Mekka for at indhente kilder, inden de skriver deres danmarkskrønike
    ….på arabisk!

    Hæ, hæ!

    Kommentar by Jesper Hansen — 10. november 2017 @ 21:44

  238. Kunne nogle kontrahegender her, ikke finde andre spor, at diskutere på, end Kims afskedsblog?
    Jeg finder det usmageligt!

    Kommentar by M.S. Carstens — 10. november 2017 @ 22:09

  239. Helt enig med M.S. Carstens, det er usmageligt.

    Kommentar by Islambert — 10. november 2017 @ 23:46

  240. Jeg tilslutter mig alt det positive, der er sagt om Kim. Han er uerstattelig. Hvordan kommer vi videre uden hans lederskab?
    Kim skriver: “Skulle der være et par meningsfæller, der har mod på at overtage det daglige arbejde, så er jeg positiv, sålænge det holdes i Urias-stilen. Dvs. fokus på det faktuelle og den løbende dokumentation.” Hvordan kan det gøres i praksis? Jeg forudsætter uden videre, at vi må være mange, der bidrager. Har du et forslag, Kim? Vi er flere, der har nogle ydmyge websider, det forslår som en skrædder i helvede, men vi kan ikke være kræsne, som landet ligger. Vi risikerer at blive splittet for alle vinde. For en ordens skyld, min er:
    https://sites.google.com/view/danmark-mit-faedreland/startside. Den er ikke noget at prale af, især kommunikationsmuligheden mangler, men I kan finde min email-adresse dér. Dem, der mener, at Danmark er værd at kæmpe for, kan altid ringe eller skrive.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 11. november 2017 @ 00:05

  241. Hans Erling Jensen driver siden eticha.dk
    Jeg har ikke mødt Hans personlig men har skrevet i hans kommentarfelt flere gange, og vi har haft en privat e-mail korrespondence for år tilbage. Jeg synes Hans Erling Jensen er seriøs i sit arbejde, men det lader til bloggen ligger stille.

    Gå ind på eticha.dk og kontakt Hans, hvis I mener der er noget at arbejde videre med.
    https://eticha.dk/news/

    Kommentar by k.m. — 11. november 2017 @ 08:08

  242. @ 238 – Det er nok fordi, vi alle er ramt af ‘benægtelse’, som er det første punkt i de 5 sorgprocesser: https://www.parforhold-parterapi.dk/sorgproces – og de gælder ved alle former for tab. Du og Islambert er åbenbart ved pkt. 2 allerede.

    ‘Accept’ ligger helt til slut, pkt. 5, så der kan være lang vej igen.

    Jeg tror, at det er ca. 10 år siden, jeg opdagede Uriasposten, og det er virkelig svært at vænne sig til, at den ophører, men jeg forstår Kim. Der findes ingen erstatning for UP, for der findes ikke andre bloggere, der har kunnet grave de historier frem, som Kim har formået at gøre.

    Kommentar by Kuffar — 11. november 2017 @ 12:21

  243. Jeg er stadig lidt i kulkælderen over at Kim er faldet over bord.
    Nu ved jeg godt at Kim ikke har fuldskæg som en Skagen fiskeskipper,
    men hvis vi alle synger den gamle sang med Fisker Thomas, kan det være vi får gang i Kim i gang igen.

    “Vi hev ham op, vi vred hans skæg
    end skønt han banned` og svor
    på fyrre grader vestlig længde
    femogfyrre nord”

    Kommentar by k.m. — 11. november 2017 @ 12:38

  244. Hans Erling Jensen bruger måske mere tid på denne blog
    https://hatunefoundation.com/international/author/admin/
    end eticha

    Kommentar by k.m. — 11. november 2017 @ 13:05

  245. Tekst af Hans Erling Jensen
    Europe suffers from dangerous denial!

    In Europe, we still have not started to use the adequate words for things. Those who are doing so are instantly hanged out to dry and being labeled with names: Xenophobe, islamophobe, homophobe, right wing extremist, fascist, nazi and so on. Isn’t that fantastic? When a Muslim kills 75 people in Orlando the Obama government cried out for gun control. When a Muslim uses a truck to kill 85 persons in Nice, the Italian government forbids trucks where there are festivals, when a man in Sweden kills an innocent family with knives, the authorities start mumbling about knife control (in IKEA they locked all knifes up behind safety glass). Then, when president Trump talks about immigration control from certain countries with a Muslim population to avoid these terror threats every “do good’er” in the Western world starts screaming: Racist, nazi, islamophobe again!

    Kommentar by k.m. — 11. november 2017 @ 13:14

  246. Jeg har sendt email ang. gæstebloggeri til Morten og Michael. Er der andre som vil prøve kræfter, så skriv det her eller kontakt mig på anden måde.

    /Kim

    Kommentar by Kim Møller — 11. november 2017 @ 13:34

  247. jeg vil gerne kontaktes, hvis mit vid ikke godtages er jeg væk igen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 11. november 2017 @ 16:18

  248. Tak for et sagligt indspark i debatten som vil blive savnet. Vh Jakob

    Kommentar by JSK — 11. november 2017 @ 16:34

  249. Kim! Skab dog noget ud af det istedet for. Bring det op på næste niveau! Lav en avis/ netavis ud af det – saml holdet og skab noget før du bare går og lukker!!!!!!
    Altså!?!?
    Ærbødigste hilsner!

    Kommentar by PJS — 13. november 2017 @ 15:00

  250. Sørgeligt at det skulle gå således Kim.
    Nogle kvinder kan ikke stå så meget imod som mænd. De hopper gerne af når det tager formegen tid. De lærer aldrig at trække på samme hammel.

    HVAD LAVER DF:??

    Nu har Folketinget igen delt gavmildt ud: Over tre tusinde indvandrere med især muslimsk baggrund vil nu få dansk statsborgerskab

    Kommentar by Sindsro — 14. november 2017 @ 10:55

  251. Til Sindsro 250: Statsborgerskabet er der nu med sagen mod Enes Ciftci præcedens for kan blive frataget terrorister og andre der udgør en sikkerhedstrussel uanset fødested. Dermed mangler kun den politiske erkendelse af at mange andre end IS-terrorister udgør en trussel mod den nationale sikkerhed, samt at få et andet land til at tildele de pågældende indfødsret og modtage dem for at overholde konventionen om begrænsning af statsløshed.

    Kommentar by perhag — 15. november 2017 @ 14:41

RSS feed for comments on this post.