12. november 2017

Opfølgning: Den triste baggrund

Inviterer man folk med til brylluppet, må de også være en del af skilsmissen. Familie og venner har vidst det i flere dage, og det er nu officielt. Ingen grund til at holde det hemmeligt.

Pernille og undertegnede er gået fra hinanden. Det er hendes beslutning, og har selvfølgelig store personlige konsekvenser for mig. Den daglige blogning tog magten, og jeg glemte det vigtigste. Den fysisk afstand og manglende samvær i det daglige har også spillet ind, men det der gør mig dedikeret til en sag, er også det der gør mig blind for alt andet. Jeg er et uperfekt menneske, og betaler nu den fulde pris med renters rente.

Indtil huset er solgt deler vi stadig adresse. Det er bestemt ikke et drømmescenarium, men vi taler sammen, og er stadig venner. Jeg kommer videre, men bevares… det bliver en proces.

Mens jeg slikker sårene vil min gode ven Henrik være tovholder. Han har fulgt bloggen siden den spæde start, og er ideologisk helt på linje. Webmaster gennem årene Kimpo ordner det praktiske, og scenen vil blive overladt til diverse gæstebloggere. Når jeg får talt detaljer med IT-hjælperen vil der blive oprettet et relativt selvkørende debatforum, der kan facilitere den nødvendige debat.

Med tiden vil jeg genopstå som blogger, men ikke i den nuværende form. “KIM – behøver du have et liv?”, kommenterede ‘John’ ironisk. Ja! Jeg vil gerne være et bedre menneske.

(Niels Lillelund, Jyllands-Posten, 12. november 2017, Indblik, s. 15)

“I denne uge gik hjemmesiden Uriasposten på pension, og det er trist for folk med hang til dissens. Siden var drevet af historikeren Kim Møller, der arbejdede med den betydelige indædthed, der hører dissidentbranchen til; han søgte sandheden i den forstand, at han konstant korrigerede løgnen, både den lille og den store løgn, og som sten i skoen var Uriasposten væsentlig. ‘Danske medier anskuer Verden med røde eller lyserøde briller, hvor konservatisme eller synspunkter, der ligger til højre for midten, typisk kun bruges som skældsord,’ lød det, og så gik det ellers over stok og sten og lidt til, ikke mindst i kommentarfeltet, hvor hadet fik frit løb, for hadet næres af magtesløshed, men bloggen selv og dens insisteren på en alternativ nyhedsstrøm kommer vi til at savne.

Det er forståeligt, at det måtte slutte. Kim Møller var en enmandshær og bragte store ofre for at fortsætte sin blog.” (Niels Lillelund, 12. november 2017)

Oploadet Kl. 15:53 af Kim Møller — Direkte link81 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89596/trackback

81 Comments »

  1. Hej Kim
    Hvor er det trist, men jeg kan trøste dig med at du ikke er den eneste. I mit mangeårige liv på arbejdsmarkedet har jeg mødt mennesker som enten blev skilt eller ægteskabet knager fordi – i de gik manden højere op i virksomheds drift end familien. Selv min egen kone knurrer lidt en gang imellem hvis jeg er for meget ved computeren.

    Kom godt videre Kim, og tak for denne gang.

    Jeg fortsætter med at følge Uriasposten og den debat der måtte komme.

    Kommentar by k.m. — 12. november 2017 @ 16:23

  2. Tak for nyheden og velkommen til de, som tager over.
    Jeg tror bestemt, at vi er mange der bliver her.

    Pas godt på dig Kim og også en hilsen til Pernille. Må I komme godt igennem det.

    Kærligst
    fra
    M.S.Carstens

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. november 2017 @ 16:54

  3. Hej Kim.
    Det er trist at høre men det er vel ved at være det normale i vores moderne verden.
    Har Islam en fordel på det område? I så fald er det den eneste. Hvis det altså er godt at modarbejde naturens uorden.
    Du behøver ikke stræbe efter at blive et bedre menneske, du har allerede gjort så meget godt for andre.
    Desuden er de mennesker der selv tror de er perfekte temmelig uudholdelige, så forsæt med at være uperfekt.
    God vind fremover.
    Erik
    http://www.trykkefrihed.dk/uploads/images/Gallery/tegninger-2017/091117.jpg

    Kommentar by Erik — 12. november 2017 @ 16:56

  4. c85% af alle skilsmisser er forårsaget af kvinden.(Dk statestik) Kvinder er nu engang flest illoyale hundyr. — ” Troskab er min Ære ” gjaldt både for hirden, jomsvikingerne,Mark Stigs folk,Niels Ebbesens brødre og folk, Holger Danske gruppen — og de tyske SSer.— Flere kvindedrab-eller latent konsekvens om samme– i samfundet giver flere trofaste kvinder.- Og dermed færre unge med psykiske lidelser,selvmord, misbrugere,bedre samfundsøkonomi,færre aborter og et mere robust,livsdueligt folk. Måske primitivt men sandt. Alene essensen af Darwins lov. Tidligere statsadvokat Asbjørn Jensen var bevidst om sammenhængen. ” kvinde krisecenter” er alene metastaser i et samfund.- — Absolut virkelighedsnært: Manglen på døde NYHIPOER er stjerne åbenlys EKSTREM. DET ER SANDHEDEN.

    Kommentar by dansker — 12. november 2017 @ 17:17

  5. Uh, det er en barsk omgang…

    Først og fremmest vil jeg sige tak for 14 års uselvisk kamp for fædrelandet og vores fælles fremtid. Det er en kamp, der nok har vist sig betydeligt hårdere end det oprindeligt så ud til, med venstreekstremister og andre skidtfolk på tværs af Projektet.

    Vi kan uden tøven glæde os over, at Kim har gjort mere gavn end langt de fleste akademikere når på et helt liv (eller tre), og give plads til at fotografere fugle, lege med børn og hunde, se fodbold og andre gode ting. Indtil en sponsor hyrer Kim til at gøre noget uimodståeligt spændende :)

    Kommentar by Henrik Clausen — 12. november 2017 @ 17:20

  6. Det gør bare så ondt. Nogen kommer aldrig over det.
    Mit bedste råd vil være: hold dig beskæftiget så meget som muligt. Ikke sidde og gruble for meget over, hvad der gik galt. Tiden læger alle sår. Og man skal bruge tid på at finde sig selv igen. Kærlighed gør ondt.

    Kommentar by XXXXX — 12. november 2017 @ 18:45

  7. – XXXXX

    Jeg har haft den hårdeste uge i femten år, og vil være påvirket i måneder. Det kom som et lyn for en klar himmel, men der er ikke 3. part involveret, og vi har ikke for vane at skændes. Det sidste kan også være problematisk, lærte jeg.

    Kommentar by Kim Møller — 12. november 2017 @ 19:14

  8. God ide at du selv toner rent flag, inden andre snylter på din krise. Håber du lander godt på benene snart.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 12. november 2017 @ 19:33

  9. Det var trist at høre. Man skulle tro at der var større forståelse for vigtigheden af landets overlevelse. Herunder at sprede korrekt information om tingenes tilstand. Men et forum lyder som en god ide. Det mangler der siden 180grader døde.

    Kommentar by Winged Hussar — 12. november 2017 @ 19:36

  10. Har prøvet det samme. Næsten værre når der ikke er en anden stodder indblandet.
    Jeg læste engang, at der var nogle italianske forskere, der havde fundet ud af at forelskelse/kærlighed er en form for sindsyge. En anden gang læste jeg nogen italianske forskere, havde fundet ud af, at rødvin gjorde kvinder liderlige (det kunne jeg godt have fortalt dem), gad vide om det var de samme forskere. jeg ved intet er sjovt lige nu. Men du er en stærk mand, selvom alt virker meningsløst/nytteløst lige nu. Kommer du over det. Da min store kærlighed skred, regnede det 3 måneder i træk bagefter. Et hårdt brud. Da jeg mødte hende tilfældigt et par år efter, sagde hun, hun havde grædt en måned i træk. Hvorfor sked hun så? Jeg tror kvinder idag går efter de lette løsninger. Bløde mænd med mange penge. De finde kun i eventyr og dameblade,
    Men de/damerne bliver ved med at lede efter dem. Efter regn kommer solskin, lige nu er alle ord nyttesløse.

    Kommentar by XXXXX — 12. november 2017 @ 19:47

  11. Kære Kim.
    Jeg havde en instinktiv fornemmelse af at det var hjemmefronten der knagede, og ulykkeligvis fik jeg ret.
    Både du og Pernille er dedikerede mennesker med et stort engagement og det vil uvægerligt kollidere med privatlivet.
    Nu vil du sikkert gennemgå en periode med selvbebrejdelser, depression, følelse af utilstrækkelighed med de op og nedture der følger med. Man føler at verden er styrtet i grus.
    Har selv prøvet det. Blev enkemand i en ret ung alder, og følelsen af magtesløshed er overvældende.
    Langsomt kommer man op til overfladen. Gode venner er guld værd i denne proces og dem tror jeg ikke du har mangel på.
    Du må være et stærkt menneske Kim, ellers havde du ikke klaret den så længe!
    Når du kommer ud af narkosen, er vi mange der venter på dig.
    Må din gud være med dig.

    Kommentar by Finn A. Skov — 12. november 2017 @ 19:50

  12. Virkelig trist. Har selv prøvet det. Vil ikke sige “vise” ord, som kan være malplacerede – blot at jeg føler med dig.

    Kommentar by Sigwar — 12. november 2017 @ 20:09

  13. Kim.
    Enig med Finn A. Skov
    Det er en lang hård periode. Du skal igennem. Jeg kan anbefale, at tømme en flaske vodka og råbe alle de ting ud som du IKKE skal sige til Pernille. Når du er kommet længere i processen 3-6-9 md. Phil Collins, I Don’t Care anymore på repeat for fuldt knald, mens du synger med. Det hjælper.

    Kommentar by XXXXX — 12. november 2017 @ 20:09

  14. Kig på nogle fugle, drik nogle mikro-øl, leg med hunden – snart ser verden lysere ud! Jeg synes virkelig ikke at du Kim Møller er forpligtiget til at begrunde noget som helst. Vi er tre stykker der siden i sommers har arbejdet lidt på en platform for ligesindede, et forsøg på at connecte folk på tværs af de små isolerede lommer der findes rundt omkring. Vi har trådede fora, kalendere, lukkede og åbne grupper. Mere følger, rigtig meget af programmeringen er på plads; pt er der hhv. kommunalvalgkamp, udlandsrejse og arbejde der holder projektet lidt stille, men min egen forventning er lancering før jul. Uriasposten viser hvor vigtigt det er at vi får organiseret det her under en paraply, så enkeltpersoner ikke skal slide sig op i ensom kamp, andre må kommunikere under dæknavne i koder og indforståethed og resten simpelthen ikke kan være med pga. frygt og repressalier.

    Kommentar by DavidK — 12. november 2017 @ 20:13

  15. Tiden læger mange sår, så du kommer, skal nok komme hel ud på den anden side.
    Det er glædeligt, at Uriasposten fortsætter.

    Kommentar by Menig 442 — 12. november 2017 @ 20:28

  16. Det gør mig ondt Kim

    Kommentar by geoff cain — 12. november 2017 @ 20:33

  17. Det skabte over 250 kommentarer i forrige blogpost da Kim smed sin opsigelse på bordet.

    Jeg er sikker på der er lige så mange sjælesørgere, (undtagen Jesper Hansen) der sidder med en klump i halsen og forsøger at hjælpe Kim på vej.

    Jeg blev gift i 1984, og der altid op og nedture i et forhold.
    Kim synes måske i dag at han har brugt for meget tid på Uriasposten, og dermed har ødelagt en masse, men jeg vover den påstand at det ikke altid kun er den ene part der er skyld i et brud.

    Nogen i forrige blogpost bragte Pernilles dobbeltmandat på bane.

    Det engagement tager jeg hatten af for. At en politiker ofrer sig selv for både at være MF og byrådsmedlem. Pernille er Dansk Folkeparti politiker, og selv om det ikke rager mig, kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor forfærdeligt det ville være, hvis Kim stemte på De Radikale, hvad der heller ikke er noget der tyder på.

    To engagerede mennesker med samme syn på Danmark og Islams indflydelse burde være det perfekte par.

    Et godt gammelt råd om succes i et ægteskab er at man ikke må sidde lårene af hinanden = giv hinanden plads til hobby og interesser.

    Hvis A er indforstået med at B er fuldtids politiker, burde B også være indforstået med at A bruger dele af sin fritid på at samle stof til Uriasposten.

    Kommentar by k.m. — 12. november 2017 @ 20:42

  18. Kan kun beklage. Det syntes ellers at tegne så idyllisk med Jeres nye hjem. Men ydre rammer kan jo ikke bære alene.

    Jeg ønsker da Jer begge alt det bedste i Jeres nye liv – hver for sig. Men du selv, Kim, har skabt noget, som er historisk. Jeg håber, at du selv er bevidst herom, og at det må tjene dig som en vis ballast fremover.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 12. november 2017 @ 20:53

  19. Jeg blev både glad og trist over at læse denne opdatering. Glad på egne og meningsfællers vegne over Uriasposten overlever og trist over Kim og Pernilles brud.

    Enhver der bor sammen med et andet menneske ved der er op og nedture. Og nogengange er det nok mere held end forstand der gør vi bliver sammen. Det kan i alt fald umuligt kun være din skyld Kim, der skal to til et ægteskab og der er også to til en skilsmisse.

    Det eneste perfekte menneske er Barack Obama… vi andre er alle uperfekte i al vores individuelle charme.

    Må du komme styrket ud på den anden side

    Kommentar by redneck — 12. november 2017 @ 20:55

  20. Vi mænd kan let komme til at glemme at checke hvordan ægtefællen egentlig har det, og glemme at spørge om der er noget de mangler. Vi tror, at de siger løbende fra og til, som vi oftest gør.
    Det gør de ikke, selvom de påstår det.

    Pisse ærgerligt. Håber at der ikke er børn der kommer i klemme. Osse ærgerligt at I må sige farvel til et dejligt hus med skøn natur.

    Kommentar by mb — 12. november 2017 @ 21:01

  21. Vi mænd kan let komme til at glemme at checke hvordan ægtefællen egentlig har det, og glemme at spørge om der er noget de mangler. Vi tror, at de siger løbende fra og til, som vi oftest gør.
    Det gør de ikke, selvom de påstår det.
    Heller ikke romantik er noget man kan ordne med ‘kvalitetstid’.

    Pisse ærgerligt. Håber at der ikke er børn der kommer i klemme. Osse ærgerligt at I må sige farvel til et dejligt hus med skøn natur.

    Til gengæld godt, at Urias ikke døde.

    Kommentar by mb — 12. november 2017 @ 21:03

  22. Min bedste ven ringede en aften ved halv tolv tiden.
    Min afdøde kone tog telefonen og sagde, det er X og han græder.
    Jeg tog telefonen, hans kone havde forladt ham uden varsel, han boede hosen ven og havde ikke sovet i tre dage.
    Min kone sagde, nu kører du derind!
    Som sagt, så gjort, og finder et lallende vrag der tumlede rundt uden at finde ro.
    Til købmanden efter et par flasker Gin, og efter nogle gedigne drinks, kunne man lægge vraget til køjs.
    Efter 34 timers uafbrudt søvn, kunne man så tage hul på løsning af problemerne.
    Ikke dermed sagt at spiritus er løsningen, men det var en hjælp til at dope manden, så han kunne sove, uden at tankerne kværnede rundt.
    Vi var begge sømænd, og ingen af os var naive. Vi var begge væk i månedsvis, og mange kollegaer har oplevet at komme hjem til en lukket dør, hvor låsen var skiftet ud.
    Han oplevede så at komme hjem til en næsten nygift kone der stod i døren med skilsmisse papirerne i hånden. Hans nabo havde lige ordnet afløbet!
    Gud fader, trivielle hverdags historier, men lige store tragedier.
    Et opløst hjem er en ulykke!
    Nu har så person X crawlet sig igennem to yderligere ægteskaber samt utallige bekendtskaber, og står stadig i årgang nul.
    Man kan gisne om årsags sammenhængen, men nogle hændelser ødelægger livet for altid.
    Life is a bitch.

    Kommentar by Finn A. Skov — 12. november 2017 @ 21:34

  23. mb!
    Hvor tit hører du din ægtefælle spørge til dit velbefindende?
    For at være kynisk, er det så ikke bare frygten for at miste sin status, og den stabile indtægt den indebærer, eller er det frygten for fjernbetjeningen til tv’et der trods årtiers instruktion stadig er et mysterium.
    Ironi er ikke udelukket!

    Kommentar by Finn A. Skov — 12. november 2017 @ 21:59

  24. Må jeg i al ydmyghed foreslå Bach rescue remedie (kan købes i Matas/på nettet), frem for en kæmpe brandert, til dem som har brug for, at få ro på førstesalen ;-)
    Bach rescue remedie skaber ro og klarhed, nu og på sigt, hvilket en alkoholbrandert ikke lige kan bryste sig af!

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. november 2017 @ 23:31

  25. Uden at kende de involverede, vover jeg alligevel at give en kommentar:

    Moderne parforhold er skrøbelige. Men det gælder ikke kun det nuværende, men også det næste, eller sagt på en anden måde: Aben flytter med. Så man opnår næppe noget bedre af at opløse sit parforhold, når hverken utroskab eller vold er årsagen. Tværtimod. Det burde især kvinder, der har så travlt med at dømme og komme videre, skrive bag øret. Ikke mindst når manden loyalt imødekommer kvindens kritik, som når Kim Møller netop bebuder at omlægge sit ellers tidskrævende blogliv for at imødekomme ex-kærestens kritik.

    Men når nu det ikke kan være anderledes, og når Bach rescue remedie har gjort sin virkning, så er jeg ret så sikker på, at en single-Kim Møller vil være meget attraktiv blandt nye kvinder. Paradoksalt nok vil denne enestående succes som blogger, der bragte parforholdet til fald, netop være det, som tænder andre kvinder.

    Kommentar by traveler — 13. november 2017 @ 08:29

  26. En psykolog har sagt at sorg er hjemløs kærlighed. Har selv været der. Efter mere end 30 års ægteskab gik konen. Men bevidstheden om at jeg skulle fylde hullet ud med kærlighed til noget andet hjalp mig faktisk. Noget andet jeg også har lært er hvor forskellige vi er, så …

    Kommentar by River — 13. november 2017 @ 08:36

  27. 24. Når vi nu alligevel skal kloge os lidt om parforhold. Så siger Jordan Peterson at mænd tester ideer og kvinder tester mænd.

    Kommentar by River — 13. november 2017 @ 08:40

  28. Ked af at høre din store indsats skal have så store konsekvenser. Et (alt for) stort offer på det personlige plan.
    Med din ukuelige vilje og indsats vil du selvfølgelig komme videre, en ny og forbedret Kim.
    Ønsker dig det bedste for fremtiden, og når tiden og energien er til det vil jeg glæde mig til nye blog-indlæg, de er uvurderligt skarpe og effektive, no bullshit – bare en anden nuance end det pladderrøde MSM.

    Kommentar by Fighting Falcon — 13. november 2017 @ 09:10

  29. Bad Luck, Kim. Et middel jeg selv har brugt i samme anledning. Det hjælper ikke, men så alligevel? Whisky eller vodka og Elvis Presley – One Broken Heart For Sale?

    https://www.youtube.com/watch?v=LekTB-a0JHM

    Og så Back on the Chain Gang, please! https://www.youtube.com/watch?v=CK3uf5V0pDA
    PS. Hvordan gik dit foredrag i Sønderborg og kommer det eller det i på Gentofte Bibliotek online et sted?

    Kommentar by A-mad — 13. november 2017 @ 09:18

  30. Det gør mig ondt for jer begge to. Håber det bedste for jer. Og rigtig god valgkamp til Pernille.

    Kommentar by Liva — 13. november 2017 @ 09:29

  31. Bedre kopi af Back on the Chain Gang:-) https://www.youtube.com/watch?v=ge6FM29YPlo

    Kommentar by A-mad — 13. november 2017 @ 09:45

  32. dansker nr. 4.

    Hvad var det Asbjørn Jensen sagde om kvinder? Jeg kender et tilfælde, hvor han opførte sig som en idiot og vil gerne vide om der er eller kan være sammenhæng.

    Kommentar by Sigwar — 13. november 2017 @ 10:37

  33. Det var fryktelig kjedelig å lese. Been there, done that… Hold god kontakt med barna, og ha venner rundt deg som du kan stole på. Ikke i det hele tatt stol på konens gode motiver, de pengene du nå bruker på en god advokat, vil senere vise seg å være en meget god investering.
    Det tar ca. 2 år å komme seg ovenpå igjen, lykke til!!
    …og gjem vekk fotoutstyret!!!

    Kommentar by Erik — 13. november 2017 @ 12:24

  34. En stor tak til dig og din indsats for os alle. Må den kærlighed fra alle os der er dig taknemlig bringe dig videre.

    Kommentar by Nicolai — 13. november 2017 @ 13:20

  35. @ 22. Finn
    Vi spørger hinanden dagligt om hvordan det går, job, dagen, lyster, hendes helbred(som ikke er for godt), o.s.v.
    Hun holder af mig for min person, langt mere end for de penge og ting jeg slæber hjem. Det er vigtigt for os begge at den anden har det godt. Ellers fungerer forholdet ikke. Indtil videre siden 1988.

    Andre kan have det anderledes og stadig få det til at fungere. Det findes sikkert millioner af måder.

    Kommentar by Anonym — 13. november 2017 @ 14:52

  36. @ 22. Finn
    Vi spørger hinanden dagligt om hvordan det går, job, dagen, lyster, hendes helbred(som ikke er for godt), o.s.v.
    Hun holder af mig for min person, langt mere end for de penge og ting jeg slæber hjem. Det er vigtigt for os begge at den anden har det godt. Ellers fungerer forholdet ikke. Indtil videre siden 1988.

    Andre kan have det anderledes og stadig få det til at fungere. Det findes sikkert millioner af måder.

    Kommentar by mb — 13. november 2017 @ 14:52

  37. Det er trist for dig Kim. Vi har jo ingen krav på sådan et indblik i dit privatliv. Men det vil jo sikkert ikke være til at holde inden for en lille personkreds, når nu modparten er politiker.

    Skilsmisser er jo desværre en ret hyppig ting i vores moderne samfund. Om det så skyldes kvindefrigørelse, de høje offentlige tilskud, de uduelige danske mænd (og kvinder!), eller noget helt andet ved jeg ikke. Men trist er det da. Jeg læser de høje tal som et problem, specielt for børnene, der for alt for manges vedkommende kommer til at leve alene sammen med deres mor. Dem der klarer sig bedst i en skilsmisse er sjovt nok kvinderne. Ingen taler rigtig højt om mændenes dårligere retsstilling, eller deres højere selvmordsrate.

    #14 Det lyder som et spændende projekt. Er der tale om et nyt 180grader? Sig til hvis i har brug for hjælp til projektet.

    Kommentar by na — 13. november 2017 @ 14:53

  38. Hang tough buddy. Vikings can be killed a thousand times, yet always rise in the morning

    Kommentar by Moran ya Simba — 13. november 2017 @ 14:59

  39. Hvis jeg var Pernille, ville jeg være pavestolt over at have en samlever som Kim. Hun arbejder ihærdig med det politiske for DF, og Kim afdækker al løgn og bedrag som medier og staten forsøger at pådutte os.

    Kims ihærdige arbejde med Uriasposten burde sættes på finansloven.
    Når en masse uhæderlige projekter kan få kunstnerstøtte eller andre tilskud til driften må der også falde lidt af til Danmarks mest læste blog.

    Jeg er da ked af det ikke lykkedes for Kim og Pernille, men jeg tror – når tsunamien har trukket sig tilbage – at vi vil se en styrket Kim Møller.

    Min bror, som ikke er blandt os længere var næsten i ekstrem grad helliget sit interesse. Han havde enkelte dame bekendtskaber som kun varede kort tid, fordi han levede i det jeg kaldte et parallelunivers, hvor han arbejdede med sit speciale 24/7 365.

    Det gælder os alle sammen, vi må gøre op med os selv hvad der er vigtigst i livet. Villa Volvo og vovse, og så give afkald på det man brænder for, eller et liv som single hvor man har frihed til at gøre hvad man vil når man vil.

    Kommentar by k.m. — 13. november 2017 @ 15:56

  40. 31 Sigwar.- Statsadvokat Asbjørn Jensen forsvarede retten til at idømme personer , der havde begået partnerdrab en relativ mildere straf end for ” alm” drab. Da de konservatives Brian Mikkelsen var justitsminister ,fik han lovgivet mod denne sædvane.— Et middel mod skilsmisse kan evt være som her: Få 3 gange så mange børn som gennemsnittet.

    Kommentar by dansker — 13. november 2017 @ 17:32

  41. SANDHEDEN:– Dag for dag bliver manglen på DØDE NYHIPOER ekstrem.

    Kommentar by dansker — 13. november 2017 @ 17:41

  42. Tag det i stiv arm Kim. Kvinder kan være en pain in the ass. Men der kommer altid en sporvoogn og en pige til, som Dirch Passer og Ove Sprogøe sang. Samson vil vise sig som en ægte ven.

    Kommentar by Nielsen — 13. november 2017 @ 18:56

  43. Hmm, det med skænderier generer mig egentlig. Jeg synes selv, at skænderi er en uværdig og ubehagelig måde at omgås andre, især dem, man ønsker et langt og dybt forhold til. Dertil kommer, at man bruger uforholdsmæssigt meget tid og energi på at hele sårene bagefter.

    Men mange kvinder ser det vist som bevis på engagement i forholdet. Det fungerede bare ikke for mig: Min ex lagde hyppigt op til skænderi, som jeg ikke rigtig bed på. Jeg undersøgte hellere, om jeg kunne gøre tingene bedre – men oplevede også, at situationerne såede tænker som “Hun er vist mere interesseret i mine penge end i mig”, og den slags. Det byggede ikke fundament til et langvarigt, solidt forhold.

    Moderne kultur og film har gjort skænderier i parforhold/ægteskab til en Ny Normal – men f.eks. Mogens Glistrup skændes aldrig med sin kone, uanset at de havde masser af udfordringer i deres liv. Jeg accepterer stadig ikke skænderier som en nødvendighed blandt gode mennesker.

    Kommentar by Henrik Clausen — 13. november 2017 @ 19:12

  44. dansker

    Ok – tak – det tilfælde jeg tænker på er et hvor han holdt hånden over en kvindelig advokat, der havde fremsat beviselige injurier imod en mand. Ret uforståeligt.

    Kommentar by Sigwar — 13. november 2017 @ 20:47

  45. Et gammelt ordsprog siger “Kvinder gifter sig med en mand i håbet om han ændrer sig, mænd gifter sig med en kvinde i håbet om hun ikke ændrer sig…. begge bliver skuffede”

    Kommentar by redneck — 13. november 2017 @ 21:22

  46. Kære Kim – det gør mig ondt at høre med bruddet mellem jer. Jeg ønsker jer alt godt fremover.

    Kommentar by tilfældig — 13. november 2017 @ 22:04

  47. Hej Kim

    Er ked af at høre om baggrunden for, at du vælger at stoppe. Havde jeg haft midlerne, havde jeg ansat dig som fuldtidsblogger. Du er allerede savnet, mit daglige fix sandhed mangler og jeg har allerede heftige abstinenser. Jeg håber, at du vender tilbage, men i første omgang, ønsker jeg dig det bedste, samt en masse ro.
    De bedste hilsner
    Revser

    Kommentar by Revser — 13. november 2017 @ 23:57

  48. Håber i kan finde sammen igen.

    Kommentar by Janus — 14. november 2017 @ 00:20

  49. Intet personligt. Intet politisk. Hold en lang pause. Meget lang.

    Du ved ikke hvordan livet er uden en møllesten, fordi du er væk fra den i en måned eller tre, mens du alligevel gennemgår en hel masse bullshit i det private. Du ved det først, når alt er faldet til ro, en ny normalitet har indtruffet sig og du under de omstændigheder har været uden en blog og fundet ud af om du virkelig savner det, om der er et reelt hul.

    Mit liv blev bedre, da jeg droppede den prisme.

    Kommentar by William — 14. november 2017 @ 00:49

  50. Jyden, han er stærk og sej.

    Kim Møller er jyde.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. november 2017 @ 03:30

  51. Vi er alle hjernevasket med deraf følgende alvorlige konsekvenser for forholdet kønnene imellem.

    Det er ekstra svært at få et parforhold til at køre, fordi afrettede danske mænd, også fra Kims og min generation, er blevet hjernevasket med skadelig ideologi, (modsat Muslimerne) og er kommet langt fra hvad det naturlige forhold mellem mand og kvinde burde være.

    Denne hjernevask virker, selv om man er klar over det, og selv om man forsøger at finde andre og bedre mønstre for parforhold, end det som betragtes som idealet i den vestlige verden.

    Vi får lært at der næsten ikke er forskel på mænd og kvinder, og har ofte selv svært ved at acceptere realiteterne. Vi forsøger at gøre kvinden til en slags kammerat som man kan betro sig til om stort og småt, og sammen med en hel masse løgnagtige påstande omkring kvinders evner, lyst og interesser skaber vi en dårlig situation, ved at vi fra starten af arbejder under forfalskede forudsætninger.

    Både manden og kvinden i mange vestlige samfund lever i en total pseudo-realitet, skabt af romantiske drømme-idealer og ligestilling / ligeværds propagandaen. Det er klart at virkelighedsfornægtelse, og afvisning af biologiens alt-dominerende betydning har en ekstrem negativ virkning på samfundet og de individer som udgør det.

    Bare se hvor hurtig nogle er til at søge skylden for et fejlslagent forhold hos mandens “manglende forståelse”, den kommer næsten lige så automatisk som “accept af skyld på grund af slaveri og kolonialisme”.

    Sande ord fra Keld Heick: “En pige søger lykke, hun søger kærlighed, og hun vil altid rykke for mandens særlighed”, og der peger Keld på den tidligere normale eller normalt/ideale situation.

    Det er “pigen der skal rykke”, for mandens særlighed.

    Derefter fremturer Heick med det traditionelle “og der var da intet fjols som mig (som kunne gøre det mod dig), men det er blot høflighed, lige som mange andre udstillinger af traditionel ridderlig skyldpåtagelse, som ikke skal tages helt for pålydende der er normale i europæisk kultur.

    “Kønsligestilling” for alvor er en sygdomsfremkaldende ideologi, og sammen med den derefter logiske homodyrkelse nok det tungeste våben vore fjender har kørt i stilling mod os, inden de begyndte de seneste års masseinvasion af etnisk fremmede. Folkemorderne har frit spil med en befolkning som er gjort til en flok hulkende neurotiske stakler som er i konstant sorg over at ingen af deres lyserøde forestillinger synes at holde stik.

    Modgift – Stop whining!

    Jeg kan anbefale at lytte til Ragnar Redbeard (1896) som gør voldsomt oprør mod diverse ideologier og religioners egentlige funktion; at holde befolkningen udenfor indflydelse, og sikre den eksisterende elites magt. Kun voldelige blodige opgør og heltemod og forsagelse af alle “bløde værdier” kan ændre situationen; vi skulle hellere lære at blive kannibaler end fortsat at være lydige slaver.

    Jeg tror også på værkets positive terapeutiske virkninger for individer i emotionelle og eller erkendelsesmæssige kriser. Derfor mener jeg at omtalen af det i denne tråd er retfærdiggjort.

    Det første link er en audio book udgave mp3 i én zip-fil.
    Meget praktisk og god oplæsning.

    http://archive.org/compress/MightIsRightAudiobook/formats=VBR%20MP3&file=/MightIsRightAudiobook.zip

    Basissiden for lydfiler: archive.org/details/MightIsRightAudiobook

    Might is Right – pdf udgave>

    Kommentar by Balder — 14. november 2017 @ 04:48

  52. @Balder – spot on, se blot Sverige

    #Metoo er blot seneste skud på stammen

    Kommentar by redneck — 14. november 2017 @ 07:34

  53. Det gør mig ærlig talt ondt at høre, Kim. Jeg håber kærligheden imellem dine børn og dig vil hjælpe dig til at bevare humøret i den kommende svære tid.

    Kommentar by Jesper Hansen — 14. november 2017 @ 08:11

  54. Håber det bedste for dig og dine. Tak for oplysning, tak for argumenter og oneliners i bedste stil. Tak for indsigt og din evige energi. Jeg har tit tænkt på hvordan du kunne overskue alt dette. Jeg skylder dig, at jeg har kunnet læne mig op ad din blog og blot tage essensen af din massive dokumentation og baggrundsviden. Din bog er iøvrigt fremragende formuleret og informativ. God vind og tak!

    Kommentar by Wazzla — 14. november 2017 @ 08:56

  55. Hvorfor kæmper du ikke i stedet for straks at ryge i bloggen.

    Kommentar by denonde — 14. november 2017 @ 10:00

  56. Det er jeg ked af at hoere Kim, jeg kender situationen til hudloeshed,og det er en svaer tid at komme igennem,men ting er som de er,sket er sket og livet leves fremover aldrig tilbage ,tillyke med i taler sammen, paa eet eller andet tidspunkt, kan der komme et staerkere venskab ud af det naar der er ryddet op i alle “krogene”,det tager sin tid bedste oensker for fremtiden.
    Ioevrigt tak fora r b ejdet med at faa Uriasposten op at koere igen, den er svaer at vaere foruden

    Kommentar by dunk — 14. november 2017 @ 10:05

  57. Tak for støtten, og selvom jeg gerne vil svare flere i længder, så er det nok bedst jeg undlader at blive for personlig.

    Kommentar by Kim Møller — 14. november 2017 @ 11:35

  58. Det var rigtigt træls for dig, Kim! Øv! Et brud vender virkeligt op og ned på tilværelsen, men jeg er sikker på, at Samson vil stå last og brast med dig og ikke vige fra din side. Hunde er og bliver menneskets bedste ven!

    Nogle gange forstår jeg ikke mine medsøstre.. Da jeg sad og hørte dig foredrage for 2-3 uger siden, tænkte jeg noget i retning af, at “Pernille må godt nok være stolt af denne gæve fædrelandsforkæmper”!

    Luther sagde om sin hustru, Katharina: “You convince me of whatever you please. You have complete control. I concede to you the control of the household, providing my rights are preserved. Female government has never done any good”. https://en.wikipedia.org/wiki/Katharina_von_Bora

    Kvinder burde i højere grad tænke på at støtte deres mænd, fremfor at tænke på egen karriere og behov. Det er en defekt i vores samfund, at ikke flere kvinder går hjemme og ser dét som en stor dyd.

    Kommentar by Kuffar — 14. november 2017 @ 11:41

  59. Det er med en kedelig baggrund at bloggen stopper, men jeg tror at du, Kim, kommer tilbage igen, endnu bedre, endnu stærkere.
    Danmark har brug for dig som en anden Holger Danske.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 14. november 2017 @ 11:43

  60. Der er mange forslag til hjælp herinde, og mit er at tage på overlevelsestur til en afsidesliggende hytte i Norge eller Finland, sammen med følgesvenden Samson, naturligvis, og evt. Voldposten, som jeg formoder du kender. Nogle gange er det nemlig bedst bare at stikke af i noget tid.
    Jeg husker en fabelagtig og hylende morsom artikel, som Voldposten skrev i forb. med sin årlige afstikker til det nordlige Sverige (eller Finland), og jeg ville tro, at han og Samson kunne få de triste tanker til at spredes.

    Og Voldposten påstår jo, at han er genial til overlevelsesstrategier…

    Kommentar by Kuffar — 14. november 2017 @ 12:05

  61. 14. november 2017 @ 12:05

    ‘tage på overlevelsestur til en afsidesliggende hytte i Norge eller Finland,’

    Bortset fra at jeg ville finde et sted med løver, tigre eller bjørne i nabolaget og pakke mit store bjørnespyd med til selvforsvar mellem træerne om natten, præcis hvad jeg ville gøre. Godt forslag!

    Kommentar by Moran ya Simba — 14. november 2017 @ 13:41

  62. ->42 Henrik Clausen:
    “Men mange kvinder ser det vist som bevis på engagement i forholdet.”

    Jeps. Kvinder vil skændes, og det suger livet ud af mænd. Der er altid noget i vejen – og er det ikke karrieren og dedikationen, så er det arbejdsløsheden og sløvheden.

    Det er fuldkommen umuligt at navigere i den moderne ligestillede virkelighed, hvor kvinder efterhånden har lettere ved at finde manderollen end mænd har.

    Hvor mange stabile forhold kender vi egentlig? Realiteten er, at næsten alle forhold er på randen af en skilsmisse – hver dag året rundt.

    Kommentar by Kim Poulsen — 14. november 2017 @ 14:10

  63. ‘tage på overlevelsestur til en afsidesliggende hytte i Norge eller Finland,’

    Det ville være det rene ingenting sammenlignet med en kold tyrker som en uge eller to ved Vesterhavet uden digital flugtvej. Danskere tager ellers til Vesterhavet eller Grønland. De klogeste sender blodrøde roser til passionerede kvinder, der hopper i faldskærm. De færreste kvinder kan stå for at blive belejret, og eftersom den omtalte kæreste dagligt er omgivet af kæmpende mænd, må selvmedlidenhed på det kraftigste frarådes, da det til sammenligning vil tage sig for sølle ud. Tavshed anbefales.

    Kim Møller har mere end rigeligt aftjent sin værnepligt og fortjener ligesom alle andre fra tid til anden nye oplevelser og erfaringer. Face facts. Den digitale verden er vanedannende som hallucinerende stoffer. Den ødelægger allerede alt for meget og fremviser masser af vraggods. At bruge lejligheden til at klandre kvinder i almindelighed er billigt og skidedumt, Kim Møller har jo igen og igen vist, hvor meget familieliv betyder for ham. Det er en fremtrædende og værdifuld del af hans identitet, og guderne må vide, hvordan han nåede det. Held og lykke til familiemennesket og husk nu “roser og parfume i utide”. Ingen ønsker at blive taget for en selvfølge.

    Kommentar by denonde — 14. november 2017 @ 15:08

  64. Kim, hvor må det være svært! Det gør mig ondt …

    Kommentar by LEH — 14. november 2017 @ 15:48

  65. 50 Balder: Se multikultur succe.– Nepal 1948 5,5 mill indb. 95% tibetanere. 5% indere. Nepal 2016 c34 mill indb. 97% indere . 3% tibetanere.– Og Dalai Lama tager bare til udlandet for at lade sig hylde af fjolser.—

    Kommentar by dansker — 14. november 2017 @ 17:31

  66. Dét var godtnok træls at høre – man føler sig lidt ude af stand til at sige noget der egentlig hjælper, men Kim, hvis du trænger til nogle lyspunkter behøver du kun tænke på hvor meget DU har betydet for ANDRE i kraft af dit arbejde med Uriasposten.

    Suk, er virkelig ked af at høre det har kostet så meget i det personlige… især fordi jeg selv i mere end ti år nu har nydt så meget af alt det du gratis har gjort for os helt uden at forvente noget i retur. Må du finde alt det du søger og behøver!

    Kommentar by Quark — 14. november 2017 @ 17:32

  67. Katestrofe,katestrofe.— Manglen på døde NYHIPOER er bemærkelsesværdig total.– “Ære være Holger Danske gruppens minde”

    Kommentar by dansker — 14. november 2017 @ 17:35

  68. Kære Kim – du vil blive savnet, og jeg håber du kommer styrket ud på den anden side. Det er ikke sjovt at blive skilt, men husk what doesn`t kill you makes you stronger, så du kommer stærkt tilbage :-)

    Kommentar by For mangfoldighed — 14. november 2017 @ 20:31

  69. Og STOP så da, venligst, alle ægteskabsreddende, lommefilosofierende, egenpromoverende, råd og klogskab til Kims personlige krise, for Kim er en mand af format, som vi har set det, og har derfor nok ikke lige mest brug for hjælp udefra, ala “Metoo”, uden at der følger en konkret og beviselig opskrift på, at noget er lykkedes. Hvis Kim over hovedet ønsker selv sådanne forslag?
    Mig bekendt har Kim ikke bedt om, at denne blog skulle udvikle sig til “hjælp for kriseramte mænd”, men kun en ærlig udmelding, om baggrunden for sin beslutning, om at trække stikket for en tid;
    netop til EGENovervejelse af SIT liv!

    Og skulle vi andre her, så ikke lige fokusere på spørgsmål og støtte til, hvordan Uriasposten kan bibeholdes og videreføres i mens?

    Kommentar by M.S. Carstens — 14. november 2017 @ 23:23

  70. M.S. Carstens — 14. november 2017 @ 23:23

    ‘Og STOP så da, venligst, alle ægteskabsreddende, lommefilosofierende, egenpromoverende, råd og klogskab til Kims personlige krise,’

    Helt enig! Det er muligt du ville inkludere min anden kommentar i det men det handler ikke om mig her og jeg er fuldstændig enig med dig. Det Kim oplever lige nu gør nas som bare helvede. Sådan er det bare. Jeg tror ikke der findes nogen ‘kur’

    Kommentar by Moran ya Simba — 15. november 2017 @ 00:40

  71. Det afgørende efter min mening er ikke så meget at bringe flere faktahistorier om indvandringen som Uriasposten og Den Korte Avis løbende har gjort. Allerede i Glistrups 1994-bog er der mere end rigelig med faktadokumentation til at overbevise enhver logisktænkende om det håbløse ærinde at forsøge at indpasse store muhamedanermasser i det danske samfund, og det vigtige er at finde debatsteder, hvor det kan flytte noget at deltage. Har netop opdaget et ret aktivt og næsten frit debatforum http://www.din-debat.dk

    Kommentar by perhag — 15. november 2017 @ 14:57

  72. @69
    Hmmm. Kommentarsporet står åbent, så hvad det udvikler sig til, kan vel ingen bestemme og styre.

    Kommentar by traveler — 15. november 2017 @ 15:17

  73. perhag

    Du kan ikke overbevise venstrefløjen om at den er på katastrofekurs.
    Spørgsmålet er kun hvornår venstrefløjen rammer muren og krig er uundgåelig.
    Det er muligt jeg tager fejl, men jeg tror ikke din-debat.dk rykker mere end Uriasposten, dertil er fronterne trukket for skarp op.

    Vi der har fulgt Kim Møller og Uriasposten i mange år skylder ham at holde fast i projekt Uriasposten, nu hvor han har mere end nok at se til på hjemmefronten. Kim kunne have valgt at sige stop og lukke kommentarsporet, men jeg fornemmer han gerne vil tilbage, og også har brug for vores støtte som en form for sorggruppe.

    Førstehjælp er ikke kun at stoppe en blødning og sætte kompres på, det er lige så meget at lytte, være nærværende så “tilskadekomne” føler sig tryg midt i en choktilstand.

    Jeg lægger stadig ting ind i off-topic, vel vidende at jeg ikke har samme evne til at skære tingene ud i pap som Kim Møller, men så længe vi bidrager med et eller andet jo større er chancen for at Uriasposten overlever.

    Kommentar by k.m. — 15. november 2017 @ 16:44

  74. -> 71. Perhag.
    Et debatforum som “din-debat”? Med emner som “Hunde – kyllingeknogler”, og “Fie Laursen tilbage i Paradise Hotel”?
    Nede på det lave og usle plan, forventer du vil ikke at nogen fra Uriasposten vil synke ned til?

    Kommentar by Birger Jensen — 15. november 2017 @ 16:53

  75. Hej Kim.

    Det er jeg ked af at høre. Du ville ellers få mere plads til dit privatliv nu. Det burde hun vide. Din kone kan være stolt af din indsats. Jeg har din bog, hvor du fortæller om din tid på Religionsstudiet, og hvorledes din analyse af Jørgen Bæk Simonsens apeacement og paradigme skift med Islam skete. Lars Hedegaard har rost din indsats. Du har virkeligt bragt store ofre for at sætte folk i bevægelse imod den -usekulære diktatorreligion- som Islam er, og for at oplyse….selvfølgelig svært at vække lazarus fra graven, hver dag…men jeg er sikker på at uden din indsats, ville være langt tættere på svenske tilstande, end vi er nu. Din kone bør være stolt af dig, og jeg håber i finder tilbage, og sammen igen. Held og lykke. mvkh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 15. november 2017 @ 17:08

  76. Enig med Birger Jensen (16:53). En tråd på Din-debat starter med “Universet eksisterer ikke” og udarter til en diskussion om, hvem der må bringe billeder af egne og andres avatarer. Citater, der henviser til andre citater, der citerer forgænger-citater ad libitum – Hat og briller, ganske ulæseligt. Vi har Den korte Avis, Snaphanen, Den danske forening, men mangler den veldisciplinerede, konstruktive og kompakte debat. Tak til alle Jer, der bidrog og udfyldte konceptet. Måske kan det fortsætte, men næppe uden Kims hjælp.
    En varm tak til Kim. Glem den dumme ko.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 15. november 2017 @ 18:45

  77. Debatten under de enkelte indlæg på Uriasposten har været god til selv at blive mindre uvidende om de emner man er lydhør over for, men i længden skal flertallet på de sociale medier jo også overbevises, hvilket kan synes uoverkommeligt.

    Din Debat gav indtryk af at have nogle mere kvalificerede debattører end den sædvanlige overfladiske debat på Facebook, og emnerne diskuteret 14 november var mestendels relevante og kunne være besvaret i dag, hvis en af os havde tilmeldt sig som debatdeltager:

    Fie Laursen tilbage i Paradise Hotel?
    [Fri Debat] Torsten Bonfils
    November 14, 2017, 11:26:17 pm
    topic Legetøjsfirma hylder hijab
    [Fri Debat] anti-rød.
    November 14, 2017, 09:47:52 pm
    topic 2 arabiske mænd lavede knivrøveri mod Brugsen i Mejlby i går
    [Samfund- & Kultur] Licensnægteren
    November 14, 2017, 03:00:12 pm
    topic Dagens kulturberigelse: 20-årig trampet i hovedet af otte personer
    [Samfund- & Kultur] anti-rød.
    November 14, 2017, 12:37:57 pm
    topic Der er gået halalkød i kommunevalget!?
    [Fra medierne] Licensnægteren
    November 14, 2017, 11:51:34 am
    topic Så godt har de kriminelle det i et åbent og et lukket fængsel i Danmark
    [Samfund- & Kultur] Hjerter ES
    November 14, 2017, 11:29:33 am

    Kommentar by perhag — 15. november 2017 @ 19:28

  78. Perhag
    Ingen holder på dig her hvis du synes din-debat er bedre

    Kommentar by k m. — 15. november 2017 @ 20:36

  79. 67 Katastrofe.- fa`ens os`

    Kommentar by dansker — 16. november 2017 @ 01:19

  80. Moran ya Simba — 15. november 2017 @ 00:40 :

    Nej. Min kommentar var helt almen;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 16. november 2017 @ 16:56

  81. De bedste ønsker for dig Kim!!! Jeg håber du kommer ud på den anden side på en eller anden fornuftig måde – både personligt, følelsesmæssigt og økonomisk…en tung og besværlig vandring er på vej…men helt sikkert nødvendig!!!

    Jeg håber du og andre kan få dannet et eller andet nyt forum for islambekæmpelsen og arbejdet med at afsløre det udbredte vanvid på alle andre planer her i landet!

    For mig at se er landet i færd med at falde fra hinanden på alle måder og i allehånde sammenhænge…en grusom fremtid er på vej…læs evt. dette kulturpolitiske indlæg, som desværre også er bag en “betalingsmur”.

    https://www.b.dk/kultur/kaspar-colling-nielsen-snart-vil-vi-internere-og-deportere-muslimer-i-europa

    Men ellers orker jeg det ikke mere…der er ikke noget at gøre – flertallet vil det her vanvid, man tør ikke andet end fortsætte, selv om alle da nu kan se et land i frit fald, hvor mere og mere ikke fungerer og viljen til at gøre op med det, ikke er til stede. Enhver hytter sit eget skind!

    Og så skal man fandme også til at holde den afskyelige groft overvurderede jul – hyklernes paradistid!

    Flot at se de mange kommentarer med mange synsvinkler og fine betragtninger.

    Der burde kunne etableres et nyt forum på ruinerne af Uriasposten (indlæg fra DavidK).

    Kommentar by Black Watch — 19. november 2017 @ 15:20

RSS feed for comments on this post.