6. december 2017

Kasper Støvring om Islam, der kan forvandle Danmark til ‘et bundløst morads af tabte territorier’

Kasper Støvring kan noget med ord. Fra et blogindlæg på B.dk – Islam forvandler Europa.

“Forandringerne er mærkbare – også i de danske byer. De storbykvarterer, hvor jeg ofte færdedes i min ungdom i 1990’erne, kan jeg næsten ikke genkende længere. Når jeg i dag besøger dem, føles jorden hård som jern at gå på. Skyerne glider forbi som et tog af udvandrere over denne skov af grå bygninger, trøstesløse beboelser, moskeer og tomme kirker. Skikkelserne herude har falmede ansigter, udbrændte øjne og synes at bære selve natten i deres sjæl, selv børnene er grå i ansigterne og ligner den slags svampe, der er groet op i en kælder et sted. Mange er klædt helt i sort, tildækkede kvinder og skæggede mænd med hættetrøjer, der udveksler små poser med hinanden.

Nye Borgerliges Pernille Vermund og Mette Thiesen høstede megen kritik, da de erklærede, at ‘Nørrebro er tabt’. Men i en reportage om Nørrebro i Weekendavisen bakkede en beboer, der ellers ikke stemmer til højre, Vermund og Thiessen op: ‘Nu går man rundt og er bange for at blive intimideret af folk, der ikke vil være danskere […] Man kan sagtens bo her, blot skal man passe på, hvad man siger, og hvordan man gør det. Der er en mere og mere aggressiv og hensynsløs stemning, fordi den sociale og religiøse kontrol er under overfladen. Det gør mig virkelig ked af det.’

Man fornemmer den truende atmosfære i vores hovedstad, når man ser svært bevæbnet politi og militær, der patruljerer ved butikker, legepladser, gader og jødiske bygninger. Midt i det hele står alle de hæslige betonklodser og minder os om, at fjenden allerede er i landet og barsler med planer om at pløje uskyldige ned med tonstunge biler. Og vi ved, at man især vil ramme børn.

Når jeg går rundt og ser alle disse tegn på forfald, tænker jeg, at mennesket er et sårbart bløddyr, der hører hjemme i den lukkede konkylies beskyttende skal. Mennesker har brug for kulturens skal for ikke at gå til grunde. Gode samfund bygger på stærke civile og offentlige institutioner, der sikrer tillid, tryghed og samarbejde. Mennesker kan ganske enkelt ikke trives uden denne hårde skal af velfungerende familier, skoler, politi, kirker, arbejdspladser og frivillige foreninger. Kun inden for en sådan beskyttende skal kan sammenhængskraften vokse frem.

Som en vandrer ved det triste ocean finder jeg i de forandrede kvarterer en tom konkylie. Løfter jeg den op og sætter den til mit øre, hører jeg hverken politihelikopteren summe ovenover, drøn fra borede knallerter eller råb fra den arabiske gade. Det, jeg hører, er derimod en brusen af lyde fra den tabte tid: En kakofoni af alle mulige stemmer, den festlige fanfare af klirrende glas fra værtshusene og lyden af leende piger på snurrende cykler.

Også de danske byer er ved at blive forvandlede, og det er ikke til det bedre. Livet er gledet ud af konkyliens skal og flyder sårbart rundt i vandenes hvirvlende strømme, i en nedadsugende malstrøm, der truer med at forvandle tillidssamfundet Danmark til et bundløst morads af tabte territorier.”

Oploadet Kl. 14:53 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89771/trackback

27 Comments »

  1. Kasper glemte at nævne : at de firmaer som producerer peberspray, bliver rigere og rigere i takt med berigelsen. Link fra Hodjas Blog: https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=ePHkGlI2HZg Fremtiden kommer snart til en banegård nær dig…

    Kommentar by Lightmann — 6. december 2017 @ 15:25

  2. Og imens diskuterer vi det rimelige i at flygtninge skal vende tilbage til deres hjemlande…. som om det var noget at diskutere overhovedet?

    Kommentar by redneck — 6. december 2017 @ 15:26

  3. Smukt og sandt.

    Kommentar by Winged Hussar — 6. december 2017 @ 15:56

  4. Glimrende skrevet – uendeligt trist og hvor kan forandringen komme fra? Det er sidste udkald, hvis vi skal redde stumperne.

    Kommentar by Jakob — 6. december 2017 @ 17:12

  5. ja når man i alle de år ikke har villet set virkeligheden i øjnene, eller forholde sig til denne fordummende usekulære diktatorreligion. Når man har løjet sig en moral bygget på floskler og fraser som -integration- og – mangfoldighed- etc, så må man vel erfare den undertrykkelse som Islam giver, der hvor den tilraner sig magt…..Jeg anklager især mange præster (ikke alle) for Deres katastrofale svigt, og forløjne moral. Jeg anklager også politikerne for i Deres fejhedsdiplomati har gjort sig blind for den virkelighed og de ofre islam skaber- lokalt som globalt-. Islam er og bliver en- usekulær diktatorreligion (ud fra dens profetiske idealforbillede)-. Det er klart at den millitaristisk tilraner sig magt, der hvor den kan- enten via infiltration, korruption, og mit gæt er at banderne nok også vil være en millitaristisk spydspids fremover-. Vi sender soldater ud af landet for at bekæmpe dens konsekvenser, men vi nægter at se i øjnene, at vi er i krig imod den, også herhjemme, og især må jeg sige fejheden er vores største hindring. (jeg skal heller ikke gøre mig bedre end jeg er- var selv naiv, og troede da jeg satte mig ind i islam i slutningen af 1999 til 2001, at det var mig der var paranoid-. Efter 11 september 2001 kunne jeg godt kalde mig selv helbredt for paranoia. Det var virkeligheden, og efter at have set DDF materiale igennem på nettet, kunne jeg se at jeg ikke var den eneste. Der var heldigvis flere, men nok om det). Der er nok af ofre som har sat Deres liv på spil for at advare os. Det eneste jeg kan anbefale på nuværende tidspunkt er at støtte, bakke op om, eller deltage i SIAD.
    De har fortjent det, og sådan set vores eneste håb, for at appelere til de folkevalgte politikere og MSM er simpelthen spild af tid- de vil ikke, de tør ikke, de taler udenom-. Græsrødderne må i gang med det hårde arbejde. Der er også en del udenlanske vi kan hente inspiration fra. EDL, Pegida, etc. Herhjemme vil jeg anbefale at man støtter SIAD. God jul og godt nytår. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. december 2017 @ 17:32

  6. Strategien er jo selvfølgelig at skabe kaos og uorden, i og omkring ghettoerne, og selvfølgelig også at terrorisere angst ind i befolkningen, for så når den officielle magt er slidt ned, at tilrane sig den omkring imamer. Små mafiahøvdinge. På den måde skrider den officielle magt af henne til fordel for shariaidioter. Parralelsamfundende vil så med tiden nedslide den frie politiske demokratiske orden. Alt det nægter man at forholde sig til, eller se i øjnene. Jo mere tiden går jo mere forkvaklet og forlorent virker den såkaldte Politiske korrekthed, men folk af det segment er for det meste de mest snævertsynende og fordomsfulde på vegne af Deres uerfarne drømmeidealer, som de gudhjælpene laver moral ud fra. Idiotiet står direkte ud fra De Alternative, Radikale, og de andre der ikke vil erfare den udvikling vi har gennemlevet fra cirka 1983 til nu. Mit gæt er at datidens politiske elite solgte fremtiden for billig olies skyld (1970 ernes oliekrise), og derfor skabte denne indvandringsbølge og idiotmoralen med- integration- og -mangfoldighed-, som især 1990 erne var et udtryk for. Man forholdt sig slet ikke til Islam, og troede at problemer i den anledning ville opløse sig selv helt uden konsekvens reaktioner fra den fri verdens side. Man leflede for denne modbydelige religion, og lod ofrene i stikken. Pim Fornyin sammenlignede nutidens blindnaive -integrations- idioti således (cirka). -Det er med integration, som når jeg vasker gulvet på mit toilet. Først åbner jeg hanen som føre ud til gulvet, hvor der normalt står en spand under, men ikke nu, og så begynder jeg at tørre vandet op med en guldklud. Lige nu tænker ingen på at lukke for hanen, så hvorfor så fortsætte i det uendelige med at tørre vand op?- Forsat god onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. december 2017 @ 17:51

  7. => 4

    Jeg er ikke længere sikker på at dét at redde stumperne er vejen frem. Hellere prøve en periode med alle fantasterne og utopisterne fra Liste Ø og Alternativet ved magten end den langsomme men uundgålige islamisering vi nu ser under en såkaldt “borgerlig” regering. Hvis det ikke omsider kunne få danskerne op af sofaen så er Danmark alligevel fortabt.

    Kommentar by Jan — 6. december 2017 @ 18:00

  8. @ 6 Michael Unna

    Som Kim Møller engang formulerede det så præcist: ” Når det regner ind, er løsningen ikke nødvendigvis flere spande”.

    Fint skriv af Kasper Støvring iøvrigt. En Poet er født. Underholdende og præcist, men forsøget på at præge en uddøende befolkning med ordspil og malene bekrivelser er spild af tid.

    Kommentar by Wazzla — 6. december 2017 @ 18:13

  9. Kasper Støvring = Genbrugsartikel. Jeg har en foræret kopi fra først i 1980erne liggende i arkivet.

    Kommentar by dansker — 6. december 2017 @ 18:15

  10. Han slutter omvendt, idet han mener, at institutioner fører til sammenhængskraft. Det er naturligvis omvendt.

    Lidt irriterende fejl.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. december 2017 @ 20:00

  11. For ca. ti år siden ferierede jeg i NY city med min lillebror. Vi boede i Harlem og på det tidspunkt var der begyndt at flytte hvide leftwings til bydelen. Fra enkelte ældre sorte kunne man mærke modviljen, i form af aggresive tilråb. Vi var ikke ubetinget velkommen. Som jeg selv kender det fra min tid som beboer på Nørrebro. Når man snakker med folk som er vokset op der, kan man forstå at mange føler deres kvarter fuldstændigt er tranformeret, og ikke til det bedre. Mig og min bror kom så også til at tage subwayen ud til Bronx-zoo. Det gør man bare ikke hvis man er hvid, hvilket jeg ikke anede. Cluet kom da det gik op for mig at vi pludselig var de eneste hvide på toget. Det var i dagtimerene og de fleste passager var vist bare på vej hjem fra arbejde, men der var selvfølgelig denne unge sorte mand som lige skulle hen til os og markere at vi “var gået forkert”. Sjovt nok var Bronx-zoo fyldt med hvide mennesker og næsten ingen sorte. Kunne se på den flåde af turistbusser at det var den måde de var kommet dertil på.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 6. december 2017 @ 20:19

  12. I en forstad til Århus – Handler jeg lidt madvarer ind i mit lokale supermarked. Tidspunktet er omkring kl. 17.00 – Der er en del kunder i butikken, så alle tre kasselinjer er åbne – Selvom vi er relativt tæt på Gellerup, er vi sjældent befængt med muslimske typer.

    Anderledes i dag – I køen til kasserne skaber et muslimsk (2. generations) ægtepar primo 30 år med et par børn, stor ståhej – Der råbes på arabisk. Ægteparret råber indbyrdes henover hovedet på betuttede danskere. Der råbes til børnene som styrter omkring – Man har tilsyneladende glemt visse varer; man bakker delvist ud ad køen, men fortryder og maser sig ind igen – Der råbes til børnene som, af en eller anden grund, har stillet sig op ved en anden kasse.

    I forbindelse med betalingen opstår der yderligere råberi ægteparret imellem. Den unge mand ved kassen, hvis hilsen man i øvrigt ikke har nedværdiget sig til at besvare, ser betuttet til – Der råbes og larmes fortsat i forbindelses med, at man forlader butikken. Andre kunder som er på vej ind må pænt afvente, da familien fylder hele indgangspartiet…

    Skal vi lade den stå et øjeblik?

    Kommentar by T. Flodur — 6. december 2017 @ 20:31

  13. 8. Wazzla

    Eller:Når det regner på Præsten, drypper det på Degnen.

    Kommentar by Sindsro — 6. december 2017 @ 22:33

  14. Prøv i hele det lange kommentarspor på Støvrings blog, at hvordan f.eks. Mehmet Sami Gür får sig misket ind, med udbredt propaganda for Islam, uden at få det helt store spark i røven, fra selv islamkritiske kommentatorer.
    Jeg brugte et par timer sidste nat, på moddokumentation til Mehmet Sami Gür og adskillige fakta-mættede links, men svippede i sidste sekund, at få min E-mail med. ØVVVV alt spildt arbejde :-(((
    så nu blev det bare lige til en kort og direkte kommentar til Mehmet Sami Gür her kl. 21.50

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. december 2017 @ 22:52

  15. ->Morten..
    Jeg tror bestemt vi har brug for en skal – nogle faste rammer. Det er korrekt, at sammenhængskraft skaber institutioner, men jo også omvendt.

    Kommentar by Kim Poulsen — 6. december 2017 @ 23:07

  16. 13 Sindsro; Det er vel almindelig kendt som værende positivt ladet?
    Hvis du udskifter præst med imam, er resultatet nok knap så yndefuldt. Respekt dog til T. Flodur for beherskelsen. Den havde jeg ikke klaret at lade stå et øjeblik.

    Kommentar by Wazzla — 6. december 2017 @ 23:40

  17. Når muslimer først har besat og koloniseret land, så opgiver de aldrig krav på det. Det er opskriften på evig konflikt og det vil også kunne true Danmark en dag som ‘et bundløst morads’. Af historiske eksempler på kender vi f.eks. Spanien og Israel og ikke mindst muslimernes forløjede copycat-relation til Jerusalem.

    Det er historisk, at Trump nu har fået normaliseret, at Jerusalem de facto er hovedstaden i Israel. Og det ændrer intet ved, at alle religiøse grupperinger fortsat har adgang til byen.

    Men den muslimske verden akkompagneret af medierne, venstrefløjen og den radikaliserede såkaldte højrefløj er imidlertid gået i højkomisk selvsving. Den sædvanlige ondskabsfulde del af venstrefløjen laver deres parallel til Nazitysklands lebensraum, der dengang indebar en massiv udryddelse af jøder og slaviske folk.

    Kommentar by traveler — 7. december 2017 @ 00:03

  18. Tjah…det er da spændende tider vi lever i. Lige nu har Trumf anderkendt Jerusalem som Israels hovedstad, og selvfølgelig hyler de politisk korrekte, sammen med den islamiske verden. Lad os se hvad der sker. God torsdag. God jul, og støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. december 2017 @ 07:28

  19. Befolkningsflertallet har ladet godhed og dumhed flyde ud i et og har derfor mistet evnen til at skille det ene ud fra det andet.

    Kommentar by Menig 442 — 7. december 2017 @ 10:22

  20. Det bliver nødt til at blive rigtig slemt før almindelige danskere vågner op..!! DESVÆRRE

    Kommentar by ny kommentator — 7. december 2017 @ 11:00

  21. @ # 15 Kim Poulsen

    Jo jo, selvfølgelig skal kulturen manifestere sig i institutioner m. m. Jeg mener bare: Jeg vil langt hellere bygge institutioner på kultur, end kultur på institutioner.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. december 2017 @ 11:10

  22. Alle vores analyser er korrekte. Og regeringen ved det også godt. Derfor skal vi flytte fokus hen på årsagen til, at regeringen ikke desto nægter at løse problemet ved roden.

    Det nægter den, fordi den er villig til at acceptere kolonisationen endeløst, for et andet “gode”: Det Forenede Europa.

    Siden sluthalvfjerdserne har de gamle partier systematisk udrenset kandidater, der ikke bevidstløst kunne sige: “Der er intet alternativ til EU!”.

    Det er IKKE multikulti-fantasien, der er problemets dybeste årsag. Det er føderalismen.

    Og den vil politikerne ikke drøfte med os – blot lade os stemme os til Det Nye Europa, bid for bid. Jo før vi forstår det, jo før kan vi komme videre.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. december 2017 @ 11:16

  23. ikke desto = ikke desto mindre

    Tsk, tsk …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. december 2017 @ 11:18

  24. Godt vi har Kasper Støvring. Han siger det som det er, at vi har mistet store stykker af vores danske kultur. Og helt ærligt. Er der egentlig nogen, der er glade for det?

    Jeg boede sidst i 1960-erne til midt i 1970-erne i ‘den sorte firkant’ på Nørrebro i en koldtvandslejlighed med lokum i gården til 113 kr om måneden. Mine naboer i ejendommen var (evigheds) studerende og hel-og halvkunstnere. I det omkringliggende Nørrebro boede mest ufaglærte arbejderfamilier herunder nogle med enlige mødre, der stod op og gik på arbejde hver morgen. Nogle så tidligt som kl 5. Stort set alle klarede sig selv økonomisk og jeg hørte aldrig om nogen, der fik penge af kommunen. Hvis der en måned var smalhals gik man på Assistenshuset på Svanevej og pantsatte nogle værdier som tv-apparat eller stereo-anlæg og hentede dem igen, når man kom til penge nogle måneder senere. Huslejen var til at betale, så det var overkommeligt at få det til at løbe rundt. Det mindede lidt om Montmartre i sin tid i Paris, tror jeg. Mange små butikker både købmænd, slagtere og bagere og et godt udvalg af værtshuse og grillbarer. Man var ikke på nåde og fromme underlagt en kommunal sagsbehandler. Man kendte end ikke begrebet og ønskede det heller ikke.

    Så kom socialdemokraterne på Rådhuset. Urban Olsen, Egon Weidekamp og Pelle Jarmer og de der og de skammede sig over engang at have været arbejdere, så nu skulle “Montmartre på Nørrebro” fjernes til fordel for beton lejekaserner med lejligheder, som ingen havde råd til at bo i uden permanent offentlig støtte. Jeg og andre ligesindede meldt os ind i ‘Partiet’, “de gamle” socialdemokrater i foreningen var styret af Urban Olsen, Egon Weidekamp og Pelle Jarmer og de andre beton socialdemokrater, så der var ikke lydhørhed for at stoppe beton’en. De kunne jo også henvise til deres drømmebeton i Urban-planen og den beton der tårnede sig op i Ishøj.

    Det er så i den dyre beton de importerede muslimerne fra Langtbortistan til at rykke ind betalt af de samme og andre arbejdende danskere. Det kaldte de for en sikkerheds skyld ‘velfærdsstaten’, hvor alle skal holdes i hånden af en sagsbehandler fra vugge til grav. Tak for kaffe!

    Enig med flere her. Nye Borgerliges Mejeriselskabet Danmark reklame pin-up Pernille Vermund er vores håb

    – ligesom Trump er både amerikanernes og europæernes sidste håb – hvis Israel bukker under, bukker vi alle under. Obama støttede palæstinensernes udradering af Israel i FN. Det gør amerikanerne heldigvis ikke længere. Det giver fornyet håb.

    Kommentar by A-mad — 7. december 2017 @ 18:38

  25. @traveler — 7. december 2017 @ 00:03

    “laver deres parallel til Nazitysklands lebensraum, der dengang indebar en massiv udryddelse af jøder og slaviske folk.”

    Hvis du ikke var så stor en hykler ville du åbent erkende at du støtter de Israelse Nazister, i stedet for at gøre den ene forbrydelse bedre end den anden, fordi der muligvis var en forskel på dødstallet! Ok. Så hvis Israelerne kan holde dødstallet under de 6 millioner så er det i orden?

    Desuden bekræfter du de sædvanlige løgnehistorier, der er ikke en gang nogen historikere som påstår at “Hitler ville udrydde de slaviske folk”, og der er heller ikke nogen beviser for at Hitler ville udrydde Jøderne, og det er der også mange mainstream historikere der er enige i, men alene at du føler dig kaldet til at komme med dette “forsvar” viser at du egentlig godt ved hvad det handler om. Du er endda villig til at sprede forkert informastion for at dække over de zionistiske verdensforbrydere, som er direkte ansvarlig for masseindvandringen til hele den vestlige verden. Det er det som er veldokumenterde fakta.

    Kommentar by Balder — 8. december 2017 @ 00:40

  26. @ Balder Jeg søtter åbent nogle israelere og andre ikke. Hvorfor jeg skulle være en hykler, er bims. Og jeg uenig i, hvad du skriver om Hitler.

    Kommentar by traveler — 8. december 2017 @ 07:33

  27. @Michael Unna
    Nu Trumf officielt har anderkendt Jerusalem som hovedstaden, er medierne fyldt med historier om uroligheder i muslimske områder. Men sådanne uroligheder er hverdagskost, og det er svært at sige, om det lige nu og her skyldes Trumps udmelding eller så meget andet. Det kan ligeså godt være en ambulance, uromagerne kaster sten efter.

    Sådan er det så nemt at være medier. De kan bruge, hvad de har lyst til, til deres egen dagsorden.

    Kommentar by traveler — 8. december 2017 @ 07:39

RSS feed for comments on this post.