6. december 2017

Lille korsnæb, Flyvesandets Camping, 30. november 2017

Target-arten var Grønspætte, der næsten dagligt ses ved området omkring Flyvesandets Camping på Nordfyn. Der var masser af fugleliv på campingpladsen, men forholdene ikke ideelle. Dagens bedste hit blev Lille korsnæb (hun), blot anden gang jeg har set arten. Derudover sås blandt andet Træløber (Uspec.), Fasan, Topmejse og Stor flagspætte.

Oploadet Kl. 21:32 af Kim Møller — Direkte link13 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/89788/trackback

13 Comments »

  1. Tak, for den smukke intensitet i nuet, Kim!

    Du gør meget derude, som varmer herinde *SS*

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. december 2017 @ 22:34

  2. Har masser af spætmejser, men ingen – øv- træløber. Dejlige billeder.

    Kommentar by Jakob — 6. december 2017 @ 22:37

  3. Hej Kim

    P1 Morgen – i deres daglige ‘ud i naturen’ til slutklip
    var om en ’sortspætte’ som jeg aldrig har hørt om.

    https://drod03e-vh.akamaihd.net/p/all/clear/download/dc/5a27a5206187a4171016abdc/P1-Morgen_c7189ecfd47d465ca6ab219d3cac4c09_192.mp3

    Lyt fra 2:47:40 i podcasten. Hvor en biolog har set én ved
    sit foderbræt.

    https://dofbasen.dk/ART/art.php?art=08630

    Og så skulle hanen have en rød nissehue på – og hunnen
    en kyse!

    Kommentar by Thorbjørn — 7. december 2017 @ 00:27

  4. Vores gode ven fra USA har anerkendt Jerusalem som Israel´s Hovestad

    USA vil flytte sin ambassade fra Tel Aviv til Jerusalem i Israel.
    Mere på Potten:
    https://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE10089813/trump-anerkender-jerusalem-som-israels-hovedstad/

    Julenfreden er dermed reddet, ,og julehyggen sikret. :)

    Kommentar by Sindsro — 7. december 2017 @ 01:43

  5. Favoritbillede er nr. 3, topmejsen. Man kan fantasere over det. Grenværket som hjernens neuronbaner, og inde bag ved en lille sløret sjæl.

    Kommentar by Catfish — 7. december 2017 @ 04:31

  6. Smukke billeder kim. Tak. Jeg plejer selv at holde øje med om min 1 benede måge, er der blandt de andre, når jeg kaster gårdsdagens brød ud til dem (i søen):-). God torsdag. God jul. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. december 2017 @ 07:31

  7. Dejligt, så kender vi Uriasposten igen!

    Kommentar by Johnson — 7. december 2017 @ 07:57

  8. @Thorbjørn: Jeg har en enkelt gang set sortspætten på klos hold i Bøllemosen i Nordsjælland, og jeg genkendte den straks som barndommens Søren Spætte.
    Den synger dog ikke som Søren Spætte, langtfra; lydene er meget træblæseragtige, oftest som en fortryllet blokfløjte. En enkelt gang har jeg hørt en længere og helt mageløs koncert fra en sortspætte. Koncerten inkluderede adskillige triller.
    Selvsagt holder jeg meget af den fugl som vi næsten dagligt hører og ser ved vores sommerhus i Sverige.
    Tak for billederne, Kim; de er altid spændende.

    Kommentar by ino — 7. december 2017 @ 08:55

  9. – Jakob

    Jeg har flere gange set Træløber i birketræet, få meter fra stuen. Den skal nok komme forbi.

    Kommentar by Kim Møller — 7. december 2017 @ 09:48

  10. Tak, Kim Møller, for de smukke billeder – Selv har vi forskellige fugle i haven – Og, det er vel ved den her tid vore smukke Dompap par ankommer – jeg ved ikke meget om fugle, men jeg ved at der skal penge til at drive en Blog – Så hvis det eller er OK med dig, påtænker jeg at genoptage mit beskedne sponsorrat – Måtte andre få den samme tanke.

    Kommentar by T. Flodur — 7. december 2017 @ 21:13

  11. T. Flodur — 7. december 2017 @ 21:13 :
    Helt enig og tanken er ikke kun tanke:
    Tak til Kim! På mange planer *SS*

    Mobile Pay 30132270

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. december 2017 @ 21:29

  12. -> MS Carstens

    Tak for støtten.

    Kommentar by Kim Møller — 8. december 2017 @ 00:28

  13. Smukke billeder i en ond tid. De bringer mindelser om årstidernes skiften i Himmerland, hvor jeg kommer fra. Forøvrigt et fantastisk sted at filme fugle, og jeg har set flere af de helt store, sjældne flagspætter deroppe.

    Der ligger en unik skov i Himmerland, som hedder Trend Skov, og min bedstefar var med til at bygge Kongens jagthytte, som ligger dybt inde i skoven – hvor prinserne før i tiden opholdt sig mange gange. Skoven er ét stort stykke middelalder, for den må have ligget der i umindelige tider, og den er vild og utæmmet. Desuden har den et stort plus: man møder ingen mennesker derinde! Ingen trafikstøj, ingen hættemåger!

    http://www.nordjyske-avisarkiv.dk/temaer/jagthytten-i-trend/

    Kommentar by Kuffar — 8. december 2017 @ 16:32

RSS feed for comments on this post.