30. december 2017

Interview med Aurelija Aniulyte, Identitær Danmark: “Vi vil gerne vende den demografiske udvikling..”

Det spirer i højrefløjens lerede jorde, og kort før jul bragte Orientering på P1 et interview med Aurelija Aniulyte fra Identitær Danmark. Hun er af litauisk oprindelse, men lad dig ikke narre.

“Vi vil gerne vende den demografiske udvikling…” (Aurelija Aniulyte)

Oploadet Kl. 10:10 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90090/trackback

25 Comments »

  1. Desværre kan man som gamling ikke melde sig ind i denne fine organisation. Jeg håber virkelig, at de må få medvind.

    Kommentar by Knud — 30. december 2017 @ 10:57

  2. P 1 bryder sig naturligvis ikke om ordet ‘patriotisme’ – de ved nemlig udmærket, at ‘nationalisme’ har været et skældsord i generationer.
    Orwell udredte begreberne ud i 1945 om ‘ den gode og den onde fædrelandskærliged’ (et ord, som P 1 også har afskaffet) Overflødigt at sige, at Orwell regnede sig naturligvis for patriot

    George Orwell. Notes on Nationalism

    http://orwell.ru/library/essays/nationalism/english/e_nat

    Kommentar by Snaphanen — 30. december 2017 @ 10:59

  3. Lad mig bare citere fra min egen (nyere) antifeministiske blog:

    Forresten: Gæsten er en yngre kvinde med rødder i Baltikum og det lidet danske navn Aurelija Aniulyte. Hun pludrer lystigt, men mangler dansk stød i udtalen. Det er lidt kikset, at denne yndige skøjteløber hentes ind af så politisk korrekte værter for at diskutere et så vigtigt emne. Hun er vel en slags modpol til Sherin Khankan..

    Kommentar by Kim Poulsen — 30. december 2017 @ 12:04

  4. Det er efterhånden vildt at høre msm snak, de VIL død og pine ha det skal være noget Højre ekstremistisk noget, hvis patriotisme eller nationalisme nævnes.

    Og så bliver alt stemplet på højrefløjen som nazistisk, men nazismen var jo venstre ekstremister, meget mærkeligt.

    Kommentar by Truthønen — 30. december 2017 @ 12:56

  5. Mærkatet at alt der ikke er middelmådig og venstrefløj er “højrenational” er skræmmende; det er just en konfrontation med virkeligheden.

    Kommentar by Sandberg — 30. december 2017 @ 12:59

  6. Når nu ‘Notes on Nationalism’ allerede er blevet bragt op, er der så nogen der kan forklare mig hvorfor denne tekst tilsyneladende bliver betragtet som så væsentlig og epokegørende.

    For mig at se, så har Orwell ganske arbitrært valgt at bruge ordet ’nationalisme’ som noget slemt, og ’patriotisme’ om noget godt, og det er sådan set det.

    Men alligevel sker det gang på gang at folk forklarer hvorfor at ’patriotisme’ som begreb er at foretrække ved at henvise ’Notes on Nationalism’, som om det på en eller anden måde skulle være et argument i sig selv, at Orwell har bestemt at ’patriotisme’ er godt og ’nationalisme’ er noget skidt.

    Kommentar by Niels Ebbesen — 30. december 2017 @ 13:09

  7. Balterne er fantastiske folk. De har en sund identitær forståelse. (Den unge dame er i øvrigt Litauer og ikke Ester).

    Baltikum var det første stop i den store bølge fra Yamnaya kulturen lige før bronzealderen (den vest-protoindoeuropæiske oprindelseskultur). Litauisk er i øvrigt det moderne sprog som i dag ligner proto-indoeuropæisk allermest.

    I dag ser man især Baltisk nationalisme i de kæmpestore musikfestivaller de har.

    Her er nationalkonservativ musikfestival i Letland med flere hundredetusinde deltagere:

    https://www.youtube.com/watch?v=PJwq6BctjRE

    Her er en traditionalistisk musikfestival for de unge i Litauen, der afholdes hvert år (svarer til en nationalistisk/traditionalistisk udgave af Roskilde festivallen, hvis man kan forestille sig noget sådant):

    https://www.youtube.com/watch?v=4tdbztkNXRw

    Kommentar by Sigwar — 30. december 2017 @ 13:09

  8. Den person, som vil kæmpe for Danmark og holde døren lukket for alle muslimer og andre ufatteligt primitive ongobongoer, som stammer fra 3. verden, herunder negre, som stort set alle er kommunister/politisk korrekte og imod lukkede døre/grænser, er velkommen i Danmark, herunder ovennævnte unge kvinde fra Estland? Navnet lyder mere, som om hun oprindeligt stammer fra Letland eller Litauen. Men derfor kan hun jo godt være født i Estland, idet alle de 3 små baltiske lande er blevet udsat for folkemord gennem masseindvandring, hvor de ligesom Vesteuropa nu blev avlet ud af deres egne lande gennem okkupation af Sovjetunionen fra 2. verdenskrig til 1990/1994, da de sovjetiske militære styrker med mere endeligt fortrak sig.

    Ifølge min myheritage.dk side er min dna 86,2% fra Vest- og Nordeuropa (31,1% nord- og vesteuropæer (jeg gætter nordtysker (Sydslesvig-Holsten));30,3% skandinav;24,8% irer, skotte og waliser) og 13,8% østeuropæer (jeg gætter:polak). Jeg må tilstå, at jeg blev lettere chokeret/skuffet over, at jeg er en lille anelse mindre skandinav end nordtysker/vesteuropæer.

    Ligesom med min afstamning, målt gennem min arvemasse/dna, forholder det sig vel med de fleste europæere. Men jeg er imod opblanding og udslettelse af den oprindelige arvemasse for alle levende organismer. Man bør beholde rendyrkede eksemplarer og undgå invasive arter. Det er noget, som jøderne i høj grad har praktiseret, og de har dermed bevaret en høj samhørighed og intelligens.

    Jeg læser, ser og lytter nu aldrig til MainStreamMedierne, som er en gang kulturmarxistisk/politisk korrekt/multikultur-propaganda, og som alle og enhver løgnagtigt tilsviner USAs præsident Donald Trump…selv Dagbladet Børsen!!!

    Kommentar by barfbag — 30. december 2017 @ 13:23

  9. @Niels Ebbesen: Det er ikke Orwell, der har fundet på det. Jeg vidste det som almindelig sprogbruger længe inden, jeg læste Orwell. Sprørg Dansk Sprognævn eller lignende

    Kommentar by Snaphanen — 30. december 2017 @ 14:11

  10. Se i øvrigt hvad der sker med den europæiske befolkning: http://countrymeters.info/en/Romania

    Kommentar by barfbag — 30. december 2017 @ 14:30

  11. Aurelija Aniulyte er en stærkt venstreorienteret feminist. Det hele er svindel og for at fange bekymrede danskere og andre europæere.

    Kommentar by Morten — 30. december 2017 @ 15:42

  12. 1. Knud.
    Du skriver: “Desværre kan man som gamling ikke melde sig ind i denne fine organisation.”

    Jeg spørger: Hvorfor kan man så ikke det. ?

    Jeg mener da at os gamle har en del at fortælle, som de unge ikke ved en døjt om.
    Jeg selv er en 68’er, men jeg har i hvertfald kunne se hvilken ved det bar hen ad, siden 72, da jeg var ung.

    Kommentar by Sindsro — 30. december 2017 @ 15:48

  13. Det var jo i Estland, at Dannebrog faldt ned fra himlen og hvis sådan nogen som hende falder ned i DK, til hjælp i kampen mod fremtidens herremænd, er de yderst velkomne.
    Modsat det tyvepak som også kommer fra den kant.

    Kommentar by Menig 442 — 30. december 2017 @ 15:50

  14. En gammel vits lyder:
    – Hvad er en patriot?
    – En mand som gør nytte for sit land.
    – Og hvad er en politiker?
    – En mand som drager nytte af sit land!

    Kommentar by ino — 30. december 2017 @ 15:56

  15. @ Kommentar by Sindsro — 30. december 2017 @ 15:48

    De optager iflg. deres hjemmeside kun folk, der er < 30 år gamle. Men derfor kan man vel godt følge dem og komme med input. De vil vel ikke overrendes af os gamle 68ere, hvoraf vi er nogle stykker, som ikke fortjener det ellers så berettigede had.
    Jeg hadede og afskyede allerede i 60erne hele den sindssyge og kommunistiske hippiebevægelse. Jeg var i heftig diskussion med nogle af mine skolelærere, da jeg som den eneste i klassen ikke lod mig påvirke af den satans indoktrinering.

    Kommentar by Knud — 30. december 2017 @ 16:47

  16. Det er jo lidt lissom når nogen tror at unge smukke kvinder skal gå forrest i kampen mod feminismen:

    https://www.youtube.com/watch?v=vEwx6LwqfZs

    Hvis ikke den danske identitære bevægelse er dansk, tjae bum bum, ik?

    Jeg tror bare, I skal holde jer henne i nærheden af os i Stram Kurs :)

    Kommentar by Kim Poulsen — 30. december 2017 @ 17:27

  17. 3)- Aurelija Aniulyte = bluf.- Hendes eget folk har i uhyggelig grad brug for hendes hjælp. Over en million er indbyggertallet faldet med siden 1990. Fra 1860 til 1914 udvandrede c 700 000 litauer til Nordamerika. Det land i Europa , hvorfra procentuelt flest blev tvungent til udvandring. Hvilket ikke er årsagen efter 1990.

    Kommentar by dansker — 30. december 2017 @ 18:41

  18. Ja når 2 af Danmarks 6 millioner er fremmede, skal udviklingen vendes. Hvorfor viste vi dem ikke porten da de kom?

    Kommentar by dencensurerede — 30. december 2017 @ 19:34

  19. Mht hvilke, der var velkomne i Danmark ville jeg helst kun tillade folk, der ville stemme på Dansk Samling, som jeg ville stemme på, hvis partiet blev opstillet, og ikke nogen, der “kørte” med det der “feminist”-fims, som er noget bindegalt kulturmarxistisk, postmoderne, antikapitalistisk gylle fra begyndelse til slutning.

    Kommentar by barfbag — 31. december 2017 @ 08:29

  20. Hvad DR eller msm kalder yderliggående højreorienteret., burde være almindelig fornuft, hvis man elsker frihed og medmenneskeligt kærligt ansvar. Medierne er yderligtgående tolerant overfor en – usekulær diktatorreligion med en Førerprofet- med alt den terror, krig, undertrykkelse og fordummelse, den skaber og det had den spreder over alle andre, som ikke tænker som den. Medierne, hvilket er MSM, kan gå af helvede til med deres yderliggående definitioner. Godt nytår. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. december 2017 @ 09:47

  21. Hjertelig tak til de græsrødder. Godt nytår. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. december 2017 @ 09:48

  22. Man siger jo, at den danske ungdom pt. er borgerlig/liberal, så hvis noget som Identitær skal have en chance, er tiden vel nu.

    Det er en meget god pointe omkring det med kulturen. En pointe der ofte er helt væk i debatten om muslimerne her i landet.

    Kultur og identitet er ikke det samme, men det hænger uløseligt sammen.

    Den ene journalist i interviewet optræder med en masse, hvis, måske og gæt. Han optræder næsten som en moderne ekspert, hidkaldt for at spå om den globale opvarmning. En masse synsninger og gætterier uden fakta.

    Kommentar by na — 31. december 2017 @ 11:02

  23. “Overalt i Europa vokser nye, yderligtgående nationalistiske bevægelser frem.” Sådan indledes interviewet på DR.
    Og så hører man en saglig, velformuleret ung kvinde fremstille fuldstændig afbalancerede, ikke-aggressive, ikke-nationalistiske holdninger til tidens vigtigste emne.
    Det er beskæmmende at DR med klassisk udskamning i form af slidte floskler behandler en ung bevægelse så ringe. Gudskelov er både interview og den efterfølgende orientering ganske saglig. Men DRs redaktør skal selvfølgelig rubricere Identitær som “yderligtgående” og “nationalsitisk” selvom begge begreber helt tydeligt er totalt misvisende.
    Konklusion: Luk DR som statsfinancieret foretagende.

    Kommentar by Thomas — 31. december 2017 @ 13:04

  24. #11 Hvad er din kilde til den påstand?

    Kommentar by Odo — 1. januar 2018 @ 06:35

  25. Bravo, identitær er det, jeg personligt har savnet. Jeg er hverken højre- eller venstreorienteret, hverken racist eller nationalist. Jeg vil bare bevare Danmark dansk og sikkert, og ønsker det bedste for folks lokale kultur og sikkerhed i alle lande. Globalisme er en pest.

    Kommentar by Zatopek — 1. januar 2018 @ 14:30

RSS feed for comments on this post.