4. januar 2018

Til orientering: Indmeldt i Nye Borgerlige – “Du har fået medlemsnummer 11770.”

Jeg sætter en ære i at holde rene ideologiske linjer, men må indrømme jeg længe har været fristet til at melde mig ind i et parti, med de fordele det nu engang giver. Flere gange har jeg været fristet til at melde mig ind i Dansk Folkeparti, dog ikke de senere år, hvor partiet træder i karakter som et masseparti med socialdemokratisk ‘velfærdsdagsorden’. Jeg brokker mig ikke over linjen – uden mandater, sker der intet politisk, men det er bare ikke min boldgade. Intet er gratis, og en evigt voksende velfærdsstat, er også en stat, der opdrager danskerne til at være ansvars- og viljeløse individer. Skal vi vende den demografiske udvikling, er det brug for det modsatte.

Med DF ude af ligningen, er der ikke mange alternativer. Dansk Samling har min sympati, men virker ikke til at have folkelig appel, og i sidste ende er jeg jo nok for liberal rent økonomisk. Jeg har sympati for Ole Birk Olesen og Joachim B. Olsen, men at være en del af eks-radikale Liberal Alliance er i sagens natur udelukket.

Jeg har meldt mig ind i Nye Borgerlige. Partiet er opstillingsberettiget, kommer formentligt i Folketinget, og bliver en integreret del af dansk politik. Det er næppe nok til presse et paradigmeskifte igennem, men der er gode kræfter bag, og Danmark har virkelig brug for et højreorienteret udlændingepolitisk alternativ.

Hvad vil det så betyde for bloggens linje? Intet som helst. Gode forslag er gode forslag, også selvom de kommer fra konkurrerende partier, og det vigtigste er sådan set at få ændret udviklingen. Det skylder vi kommende generationer af danskere. Dine og mine børn.

(Korup sogn, 4. januar 2018)

“… udfordringer skal løses ved at gribe fat om nældens rod. Gør vi ikke det, så kan alt andet sådan set være lige meget, for så forsvinder det Danmark, vi kender og holder af for evigt.” (Pernille Vermund, Det sted på jorden som er vores)

Oploadet Kl. 10:32 af Kim Møller — Direkte link88 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90176/trackback

88 Comments »

  1. Liberalisterne har i lige så høj grad som socialisterne været med til ødelægge Danmark. Trist nyhed, Kim – du vil ikke længere kunne påberåbe dig partipolitisk uafhængighed.

    Kommentar by Svend Andersen — 4. januar 2018 @ 10:52

  2. Efter at have været medlem af DF i henved 10 år, meldte jeg mig skuffet ud af partiet et halvt års tid efter sidste valg.
    Det har jeg ikke fortrudt!
    Nye Borgerlige kunne bestemt være et alternativ, men jeg frygter at Journalistisk Venstreparti vil få held af at holde det ude af lyset, eller i værste fald udråbe det til at være racistisk/nazistisk, og så ved vi jo hvordan den almindelige dansker vil reagere.

    Kommentar by Rodina — 4. januar 2018 @ 11:01

  3. Absolut et fornuftig valg du har truffet Kim.

    Nye Borgerlige er nok ikke perfekte, men der er simpelthen ingen alternative muligheder på stemmesedlen.

    Kommentar by kenneth — 4. januar 2018 @ 11:06

  4. Det er udmærket. Man mærker for tiden, at DF føler pustet fra NB i nakken. Du ville blive en god leder af NB’s kommende pressesekretariat. Bare et tip til dem.

    Kommentar by Snaphanen — 4. januar 2018 @ 11:11

  5. Desværre så har Dansk Samling ikke folkelig opbakning selv om de har nogle gode mærkesager, bla. så ønsker de Danmark ud af EU og udtrædning af de konventioner der forhindrer Danmark i at hjemsende afviste indavlede, retardere, kriminelle terrorister, men i dag er medierne klar til at redde en slagteriansat Somalier fra udvisning og prøver at vinde væmligboernes sympati for Somalieren så udvisningen bliver annulleret, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 4. januar 2018 @ 11:14

  6. DF har gjort det godt. Især Pia Kjærsgaard. Vi skylder dem stor tak for at have taget det hårde læs politisk, med den foragtelige modstand de fik. Holder mig til dem. Men ok de skuffede i 2015, da Løkke bare gjorde hunnør for Merkel, og lod alle vandre ind. Løkke stoler jeg ikke på, selvom han gik mere konkret til problemet i sin nytårstale. Gætter på det var valgflæsk for at tækkes DF- vælgere og få nogle derfra. Desuden sluttede han naivtdumt med sin Islam-Kristendom harmoni i Indonesien. Hvad ville der ske med en katolsk biskop der siger nej? Nazisterne i 30 erne ville sikkert også have fremvist Theresenstadt som et smukt harmonisk eksembel på -integration-. Læs bare Dansk Europamission, og hvordan den kristne udrensning fandt sted i 60 erne. Fortsat god torsdag. mvh Michael

    Kommentar by Michael Unna — 4. januar 2018 @ 11:28

  7. Jeg er og har aldrig været medlem af noget parti. Det er heller ikke sandsynligt, at jeg nogensinde kunne finde på at blive det. Jeg vil være fri til at vælge det parti, som jeg på daværende tidspunkt skønner kan mindske vore massive migrations problemer.

    Kommentar by hartvig jensen — 4. januar 2018 @ 11:36

  8. Tjah bummelum, har aldrig været medlem af et politisk parti, men siden DF fremkomst stemt på dem, men det er slut nu, med den slatne politik de fører. Jeg stemte ikke DF for at holde Merkels skødehund Lars Løkke ved magten.
    Næste gang bliver nok en blank stemmeseddel.

    Kommentar by der Adler — 4. januar 2018 @ 11:37

  9. Lykønskning til Nye Borgerlige. Det lille nye parti får et medlem, der gennem mange år har præget debatten og givet os andre noget at tænke over.

    Kommentar by Crass Børsting — 4. januar 2018 @ 11:39

  10. Det bedst mulige parti i dagens Danmark. De tror ikke, at man ved at forbyde islam kan ændre det mindste – til noget bedre altså.

    Der er først og fremmest brug for god gammeldags konservatisme: Personligt ansvar, familien, folket, og en soleklar politik for et sundt erhvervsliv. Og så selvfølgelig mindst mulig stat, og en ny grundlov, der primært sigter på at beskytte den enkelte dansker, samtidig med at enhver siddende regering skal arbejde på igen at gøre Danmarks befolkning hvid.

    Men vi hører jo nok fra dig i Nye Borgerlige. Det vil jeg med glæde se frem til.

    Kommentar by Svend — 4. januar 2018 @ 11:39

  11. Det er muligt at “liberalister” ødelægger Danmark. Det må så være Venstre, der aldeles uberettiget kalder sig liberal. Som det ofte sker i politik benyttes retorik til at narre vælgerne. De fleste partier i Danmark er socialdemokratiske, når man anvender lovgivning og som parameter. @ Svend Andersen: Dit liv er liberalt. Mit liv er liberalt. Vesten er (stadig) liberal, men stærke kræfter arbejder på at fjerne den frihed og de borgerrettigheder, der, som liberale fik kodificeret gennem to århundreder. Derfor er liberale lige så konservative som de konservative! De – bortset fra Det Konservative Folkepartis ledelse – har forlængst overtaget de liberales kronjuveler: nationalstaten og demokratiet.

    Kommentar by Torben Snarup Hansen — 4. januar 2018 @ 11:44

  12. Velkommen :-)

    Kommentar by Jan — 4. januar 2018 @ 11:56

  13. @ der Adler:
    Det nytter altså ikke noget, den der med at stemme blankt, fordi man ikke er 100% enig med nogen. Hvis vi skal have en chance, må du kunne slæbe dig op på rådhuset.

    Kommentar by Bastardo — 4. januar 2018 @ 11:56

  14. Velkommen til, Kim.
    NB skuffede mig dog dybt, da de i min kommune var i valgforbund med LA. Føj for satan, og den borgerlige borgmester blev udskiftet med en socialist.
    Men uanset er NB det eneste reelle borgerlige parti.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 4. januar 2018 @ 12:08

  15. Tillykke med indmelding i Nye Borgerlige, men Vermund har desværre også udtalt “… for mig og Nye Borgerlige er Rusland den største geopolitiske trussel. Det er på grund af dem, vi skal opruste, og det er derfor, at vi skal sikre et godt samarbejde i Nato.”

    At betragte Rusland den største geopolitiske trussel, mener jeg, er at hoppe på en falsk centrum-venstre-skabt konflikt. Rusland må grundlæggende betragtes som vores allierede, der står med de samme problemer som vores. Jeg er derfor usikker på, hvor Nye Borgerlige egentlig befinder sig henne.

    Kommentar by traveler — 4. januar 2018 @ 12:10

  16. Velkommen Kim!
    Som flere skriver er NB ikke perfekt, men d.d. ok det mindst uperfekte parti der er opstillings berettiget til Folketinget, derfor meldte jeg mig også ind for 1½ års tid siden.

    Gad vide om medlemsnummeret fortløbende gives i forhold til medlemmer? Mit er godt 2 tusinde hvilket passede meget godt med det officielle antal medlemmer dengang.

    Kommentar by redneck — 4. januar 2018 @ 12:10

  17. Lad os nu se hvad NB indeholder og hvor meget “realpolitik” der vil blive ført (med henblik på genvalg), når først NB har slikket på levebrødspolitikerens søde taburet.

    Kommentar by Kurt — 4. januar 2018 @ 12:13

  18. @ 14 (Neuhammer)

    Det var helt sikkert en beslutning som lokalbestyrelsen træf og derfor ikke noget du kan bebrejde partitoppen. Man kan desuden sige at et valgforbund mere er et teknisk samarbejde end et egentlig politisk samarbejde. Forstår dog godt at du sådan rent værdipolitisk tager afstand fra det – det vil jeg også gøre, men ingen grund til at gøre en stor sag ud af det.

    Det som jeg undrer mig mest over er at NB går ind for at førtidspensionen skal sættes op til 25.000 for enlige og 20.000 kr, for samlevende. Rablende vanvid hvis du spørger mig. Dels bør der ikke være nogen forskel på enlige og samlevende, dels bør niveauet svare til folkepensionen. Så kan jeg mere være med til ideen om en basisydelse for folk som ikke har anden indtægt.

    Jeg mener dog klart indvandring/udlændinge/islam overskygger ethvert andet politisk tema. Derfor kan jeg godt “sluge et par kameller” hvis partiet er et troværdigt alternativ i forhold til det helt nødvendige paradigmeskifte som må komme hvis vi skal overleve som nationalstat.

    Kommentar by kenneth — 4. januar 2018 @ 12:27

  19. ->Svend Andersen: “Liberalisterne har i lige så høj grad som socialisterne været med til ødelægge Danmark”

    Meget enig.

    ->der Adler: “Jeg stemte ikke DF for at holde Merkels skødehund Lars Løkke ved magten.”

    Lige præcis.

    ->Svend “Der er først og fremmest brug for god gammeldags konservatisme: Personligt ansvar, familien, folket, og en soleklar politik for et sundt erhvervsliv”

    Ganske uenig. Personligt ansvar er noget man lærer sine børn, og det er højrefløjsernes naive og i hvert fald fatale fejltagelse, helt ukritisk at kopiere deres personlige moralisme over på komplekse politiske problemstillinger. Politisk er der brug for mindre egoisme og mere broderskab. Man redder ikke landet ved at trampe på dem som er til overs.

    BNP skal NED! Kvinderne lidt væk fra arbejdsmarkedet så der kan blive plads til mænd igen. Den billige udenlandske arbejdskraft skal bare væk. Der skal lukkes af. Firmaerne må sætte den høje danske middelløn ned og bruge krudtet på at opkvalificere de arbejdsløse danskere. Omskol evt. nogle hundrede tusinder i snakkebranchen, hvis det er nødvendigt. Der skal skæres på det overflødige fedt til middelklassen, nok især kvindejobs. Vi får jo snart robotter til at erstatte polakker og baltere – og kvindelige akademikere og alle mulige andre. Der bliver aldrig mere reelt behov for udenlandsk arbejdskraft. I hvert fald ikke på lidt længere sigt.

    Kommentar by Kim Poulsen — 4. januar 2018 @ 12:29

  20. Islam er en- usekulær diktatorreligion (med dens Førerprofetideal). Den foragter den frihed vi har, som den ser som en form for- legaliseret lovløshed- fordi det ikke hører ind under dens selvforståede sharia. Dette er generalt. Hvis man ikke vil indse dette, eller forholde sig til dette, eller bekæmpe dette, kan det sådant set være flintrende ligegyldigt hvad man vil med alt den- integrationssnak og visevase moral-. Den bør bekæmpes på Verdensplan og især lokalt på nationalt plan. Ellers kan det være flintrende ligegyldigt, hvad man vil politisk.

    Kommentar by Michael Unna — 4. januar 2018 @ 12:36

  21. Velkommen til Kim

    Kommentar by Stephen — 4. januar 2018 @ 12:37

  22. Ikke helt enig med Kim Poulsen, men pointen om robotter er fin.

    Med computere og internet kan udenlandske specialister fjernarbejde – de behøver ikke komme til Danmark. Amerikanske kirurger kan allerede udføre operationer i Danmark (ved hjælp af operationsrobotter) uden at træde på dansk jord. Og kunstig intelligens og robotter vil fjerne behovet for rigtig megen arbejdskraft her i landet.

    Nye borgerlige kunne jo prøve at smide det argument ud til Dansk Industri, Dansk Arbejdsgiver forening og Mandag Morgen.

    Arbejdskraftsargumentet for indvandring vil jo snart være umuligt at opretholde for selv de mest indvandringsvenlige.

    Tværtimod er den teknologiske udvikling et af de stærkeste argumenter for REMIGRATION! (Guillaume Faye).

    Jeg ser frem til at min Pizza laves af en robot i stedet for en “unævnelig”, der har “læst” til kebabtekniker.

    Og at min taxa kører selv uden at blive styret af en anden “unævnelig”.

    Her er Sophia (verdens mest avancerede samtalerobot), der får en tur med “Jack” (selvkørende bil):

    https://www.youtube.com/watch?v=vtX-qVUfCKI

    Kommentar by Sigwar — 4. januar 2018 @ 13:02

  23. ->21: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2683793/Insert-coins-pizza-Vending-machine-rustles-fresh-pies-just-three-minutes-24-7.html

    fra 2014

    Kommentar by hodja — 4. januar 2018 @ 13:11

  24. Nye Borgerlige er det bedste alternativ til at presse Løkke på den korte bane. Dansk Samling er det bedste alternativ til at presse ham på den lange bane. Begge partier har min sympati, men det er nok DS’ linje der skal frem hvis vi grundlæggende skal have et paradigmeskifte. Bliver spændende at se om Pernille kan få Løkke til at svede :).

    Kommentar by Morten — 4. januar 2018 @ 13:31

  25. Ak ja, velkommen til fagre nye borgerlige DK.
    https://www.youtube.com/watch?v=C5ZNETxPI_w

    Kommentar by Svend Andersen — 4. januar 2018 @ 13:36

  26. @24 Enig

    Kommentar by traveler — 4. januar 2018 @ 13:46

  27. => Morten,
    Hvor mange år skal “Dansk Samling” bruge for at komme i omdrejninger?

    Kommentar by Jan — 4. januar 2018 @ 14:22

  28. Dansk Samling har eksisteret i flere år end NB og alligevel stillede til de til KV kun op i 2 kommuner. NB i ca. 60 kommuner. På Frederiksberg havde DS en ret markant personlighed (Lone Nørgaard) og fik 56 ud af ca. 60.000 stemmer. Dvs mindre end 0,1%. De har også min sympati, men syntes det er svært at tro på en stor fremtid.

    Kommentar by kenneth — 4. januar 2018 @ 14:40

  29. @19 Kommentar by kenneth — 4. januar 2018 @ 12:27
    Du har helt ret mht. KV. Jeg havde bare noget sur galde jeg lige skulle af med.

    Kommentar by Neuhammer — 4. januar 2018 @ 14:40

  30. Internt har libetarianerne vundet over de nationalkonservative. Det er en lang rejse siden partiet blev dannet af indvandringskritiske kræfter på FB, i kølvandet på Seiers rundtur i Østeuropa. Det er ikke længere et indvandringskritisk parti med en sund økonomisk overbygning, men et schweizerparti der i nogen grad tåler lidt islamkritisk retorik. LA +10%. Hvis NB bliver valgt ind i Folketinget, og det er ikke længere så sikkert – der er tabt momentum – så kommer de til at lægge stemmer til nedskæringer i det offentlige, ikke til en radikalt anderledes restriktiv indvandringspolitik. Det er jo ikke liberalt.

    Kommentar by DavidK — 4. januar 2018 @ 15:22

  31. @ 13 Bastardo

    Det har intet at gøre med, at “slæbe” sig hen til rådhuset. Siden jeg fik valgret for over 50 år siden, har jeg fået “mig slæbt” hen til nærmeste lokale skole hver gang.

    Jeg har bare intet at stemme på! DF er blevet for renskurede, de må s´gu kræve, for at holde en statsminister ved magten, ellers vælt lortet.
    Løkkes politik på islamområdet, har intet at gøre med, at der kom mindre til DK i 2017. Det er grundet mere konsekvens hos vores sydlige naboer.
    Hvorfor kan de tildækkede islamiske sække få kontanthjælp, de vil jo ikke arbejde? En lægeerklæring i sådanne tilfælde bør annuleres.
    Hvis man nægter at tage arbejde, så fratag folk ydelserne.
    Bliver der lavet kriminalitet, uanset hvor groft det er, så er ophold i DK udelukket.
    Retskrav på lejlighed skal kun gælde etniske danskere, andre må komme i anden række.
    Der er masser at tage fat på.
    DS lyder sympatisk, men for nu at sige det mildt, de lider ikke ligefrem af medietække. Lone Nørgaard har skrevet nogle fremragende indlæg i Politiken-Vest (tidligere JyllandsPosten).
    Nå, dette var et sidespring.

    DANMARK FOR DANSKERNE

    Kommentar by der Adler — 4. januar 2018 @ 15:29

  32. Velkommen, Kim!

    Kommentar by Hans H — 4. januar 2018 @ 15:40

  33. Jeg var på spring til at stemme på Nye Borgerlige ved sidste valg, men fortrød. Dansk Folkeparti har brugt flere årtier på at nå nuværende styrke, og jeg vurderer at Nye Borgerlige skal bruge lige så mange år.
    Hvis vi ser 20 år frem er Danmark allerede så ødelagt, at det ikke står til at redde på demokratisk vis, altså er troen på Nye Borgerlige som at tisse i bukserne en kold vinterdag.

    Jeg er muligvis lige så meget sortseer som Black Watch, men tænk på hvor meget Danmark har forandret sig i den tid DF har været i Folketinget. Nu er der vel næsten 350.000 muslimer i Danmark, og antal stigende.
    Hver dag beretter medier om unge der laver drengestreger, selv om det er voksne kriminelle der fører krig mod os. Det kan Nye Borgerlige ikke stoppe.

    Danmark ender som Myanmar der korporlig smider de uønskede ud.

    Kommentar by k.m. — 4. januar 2018 @ 15:54

  34. Flertallets ønske om at leve et fedt mere eller mindre arbejdsfrit liv for andres penge er Danmarks eneste problem. At et mindretal skal slave, og at udviklingen vil være uholdbar, er indlysende. Men hvad rager det dem. De vil bare af med muslimerne, så de ikke bruger de penge, luxus danskerne vil have. Og så ødelægger muslimerne hyggen.

    Det kommer til at gøre ondt, og det hører man også af noget af jammeren ovenfor, men der er ingen vej udenom. Hverken de egentligt skyldige, dvs den gamle venstrefløj, eller de nye socialister V, K og LA vil lave om på det mindste – Så bliver de jo arbejdsløse, og hvad skal de så leve af?

    Vi kan ikke andet, vi der ønsker os vor ungdoms Danmark tilbage, end at stemme på Nye Borgerlige.

    Kommentar by Svend — 4. januar 2018 @ 16:22

  35. Nå ja, så glemte jeg det næststørste socialistiske parti, DF, men det er symptomatisk: De har magten og gør intet.

    Kommentar by Svend — 4. januar 2018 @ 16:25

  36. > Kim Møller

    Fornuftigt og logisk valg. Vi er jo mange, der har ønsket os et politisk projekt a la NB i mange år, og så er man jo lidt et skarn, hvis man så ikke støtter op om projektet.

    > Kommentar by Svend Andersen — 4. januar 2018 @ 10:52

    “.. du vil ikke længere kunne påberåbe dig partipolitisk uafhængighed.”

    Det er vel uden egentlig betydning. Kim har jo deklareret, at han har meldt sig ind i NB, og da han ikke i noget væsentligt omfang skriver om “blå blok”, så er medlemsskabet irrelevant for uriaspostens virke.

    Kommentar by Polka Charlie — 4. januar 2018 @ 16:28

  37. Fornuftig beslutning. Jeg er selv nået til den konklusion, at der ikke er andre alternativer end NB. På nogle områder er jeg helt uenig med dem, men jeg kan give køb på rigtig meget, hvis de kan levere en reel stram politik overfor muslimerne. En politik der kort og godt kan måles på, om antallet af muslimer her i landet vokser eller falder.

    Kommentar by na — 4. januar 2018 @ 16:43

  38. Jeg har lige betalt mit kontingent til DF. Jeg kommer til møderne, som påvirknings agent for at lukke af og få gang i repatrieringen. Har på et møde rost Martin Henriksen for hans indsats. Den mulighed har man ikke som udenfor stående.
    For mig er Kims valg af NB fint.

    Kommentar by Menig 442 — 4. januar 2018 @ 16:46

  39. Dansk Folkeparti??? – Seriøst, hvem ved sine fulde fem ville tage det parti alvorligt, når man ser de sidste par gakkede forslag:

    1. Lade medielicensen overgå til finansloven, hvorved støtten til Journalistisk Venstreparti fortsat vil stige og Løgnepressens midler mangedobles over få år.

    2. Udgangsforbud for unge under 18 i ‘bestemte områder’. Rent bortset fra det umulige i at håndhæve og administrere noget sådant, kan ‘de unge’ jo bare forlade området og så hærge løs i de tilligende forstæder.

    DF’s dage er talte. Herut med dem!

    Kommentar by Voldposten — 4. januar 2018 @ 17:17

  40. –Herligt, endnu en ideolog!

    Kommentar by Hul igennem? — 4. januar 2018 @ 17:36

  41. @ 33 k.m.

    “Nu er der vel næsten 350.000 muslimer i Danmark, og antal stigende.”

    Ifølge Danmarks Statistik, er der p.t. ca.477.000 muslimer, og så er der alle dem der har fået dansk statsborgerskab, eller hvor en af de to muslimske forældre er “dansker,” de bliver ikke regnet med, og sådan kører det bare derud af.
    Vi ser stiltiende på, at vi bliver en minoritet, i eget land. De fleste MFér er totalt ligeglade med Danmark, de tager hånd om deres egen fordele og pensionsordninger, og galber videre , medens landet stander i våde.

    Er vi virkelig en så slap generation, at vi ikke kæmper for det vi, vores forældre og dem der var før dem, har skabt?

    Hvordan kan man komme til DK med 3 koner og 21 børn, og så samtidig kritisere landet. Løkke og alt hans ævl om ghettoer, er en gang bræk. Hvem har skabt de ghettoer? Hvorfor er der ikke for længst skredet ind? Hvorfor har man aldrig krævet noget for noget?

    Slaphed over hele linien, og ingen konsekvens. Hvor er vor tids Skipper Klement eller Niels Ebbesøn?

    Kommentar by der Adler — 4. januar 2018 @ 17:52

  42. Ja Kim, det måtte jo komme!
    Min fulde sympati for dit valg, Nye Borgerlige har fået et værdifuldt nyt medlem.
    Dit virke her på Uriasposten har været uden sidestykke, et højt skattet bidrag til debatten her i landet, hvor fortielser og fejen under gulvtæppet har været fremherskende, især fra medier og politikeres side.
    Jeg tror du får travlt i dit nye parti. Man vil uden tvivl trække på din viden og ekspertise. Du har mange sympatisører, så mon ikke du vil tiltrække nogle nye medlemmer til partiet?
    Håber at se dig på talerstolen i Folketinget, et skud sund fornuft på tinge er sgu tiltrængt.
    Knæk og bræk!

    Kommentar by Finn A. Skov — 4. januar 2018 @ 17:54

  43. Det er jeg faktisk ked af at høre. Ikke at jeg som sådan har noget imod NB, men vi mister en kraftfuld uafhængig stemme. Se hvordan det gik Krarup i DF.

    Kommentar by Martin Kasler — 4. januar 2018 @ 17:58

  44. Nådada.– Pernille ska`ha`af krabasken,— Jeppe (Kim) går ikke til flasken.— Det er ulogisk og tidsspilde at bruge tid, resurser på NB. Et af partiets vigtigste parametre er at immigranter,flygtninge er velkomne, hvis de bare kan forsørge sig selv. Det synspunkt betyder ekstremt lønpres til gavn for 2-3% af befolkningen.- Polakker kan sagtens arbejde til halv dansk løn og tjene 2-3 gange mere end i Polen. Hvis filippinere ansat af danske arbejdsgivere i Letland vil arbejde i Dk til 20% af dansk løn er de velkomne, står Liberal Alliances Willumsen og siger fra folketingets talerstol. Nøjagtig samme arbejdsmarkedspolitik vil NB føre. NBs vælgere og medlemmer kommer hovedsageligt af samme grund fra LA,Venstre og lidt fra de konservative.- Demografisk er det nationale danskere som får børnene, hvilket gradvist vil majorisere DFs vælgerandel. Og styrke det nationale andelsfællesskab. — Den liberale ideologi er rådden,etnisk,biologisk destruktiv for det danske folk.

    Kommentar by dansker — 4. januar 2018 @ 18:09

  45. Ja DF er sgu ikke skarpt. Og Løkke=Merkel. NB er bedste håb pt.

    Kommentar by Winged Hussar — 4. januar 2018 @ 18:22

  46. Nye Borgerlige tilbyder danskerne en reel opskrift med få probate løsninger, der kan træde i stedet for den kværulantiske jappe-politik med “50 stramninger”. Og det er et supergodt tilbud, som man bør overveje at tage imod.

    Men på sigt er liberalisme en ideologi, i følge hvilken Danmark reelt kan udstykkes i parceller, og sælges til hvem som helst.

    Og det princip du’r ikke for en nationalbevidst.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. januar 2018 @ 18:24

  47. – dansker

    Det har nu aldrig været et stridspunkt. Jeg har aldrig været medlem af DF, og eks opfordrede mig sågar til at blive politisk aktiv. Men i øvrigt. Jeg har blot meldt mig ind, og har ingen vilde ambitioner i den retning.

    Kommentar by Kim Møller — 4. januar 2018 @ 18:34

  48. #46 Morten.

    Læs #11 Torben Snarup Hansens vidende og kloge ord. Det er ikke hver dag, det siges eller skrives så kort og klart.

    Kommentar by denonde — 4. januar 2018 @ 18:43

  49. Også herfra skal der lyde et velkommen i NB til Kim Møller.

    Jeg har selv været medlem af Dansk Samling inden Nye Borgerlige dukkede op. Jeg forlod ikke DS af utilfredshed, men i erkendelse af, at den efter min mening meget kloge og sympatiske Morten Uhrskov nok ikke er den rette til at sælge billetter i større stil, gik jeg straks over til NB, dog ikke uden at bede begge partier om at samarbejde i stedet for at kriges. Sådan gik det desværre ikke. Det vil give stemmespild desværre.

    Det er jo ikke befordrende for at lægge kræfter i et parti, at man ikke tror på, at det vil kunne komme fra start.

    Tidligere stemte jeg troligt Fremskridtsparti, så længe det var muligt, og derefter DF. Jeg stemte ikke DF til magten for at de skulle danse kinddans med sosserne, slet ikke. Men de skulle da klart bide LLR i haserne. DET gør de så slet ikke i iver efter at være stuerene. ÆV!

    Har lige lagt øren til, at vi nu skal betale medielicens over skatten. Så er vejen jo åbnet for ubemærket blot at øge den i det uendelige uden at vælgerne bjæffer, og pengesvineriet kan få en tak mere op. Meeeeeen mon dog ikke DF forpurrer det????

    Var meningen ellers ikke, at vi helt skulle droppe medielicensen og betaling til det lort?

    Kommentar by Knud — 4. januar 2018 @ 19:20

  50. Jeg googlede lige medlemstal hos de andre partier:

    Socialdemokratiet 40.060
    Dansk Folkeparti 15.911
    Venstre 35.957
    Enhedslisten 9.335
    Liberal Alliance 6.600
    Alternativet 10.665
    Radikale Venstre 7.000
    Socialistisk Folkeparti 8.131
    Det Konservative Folkeparti 9.402

    Der er tale om tal fra 2016 (http://www.ft.dk/da/ofte-stillede-spoergsmaal/parti_hvor-mange-medlemmer-har-de-politiske-partier)

    Det er flot hvis de har samme antal medlemmer som tyldanserne hos Alternativet. Et parti der er blevet omtalt rigtig meget i medierne, og først her på det sidste har oplevet at få stillet lettere kritiske spørgsmål.

    Alt efter hvornår valget kommer, kan de måske endda nå at indhente DF…

    Kommentar by na — 4. januar 2018 @ 19:27

  51. uden mandater, sker der intet politisk

    Dette er praecis hvad NB vil fortaelle vaelgerne, naar de om 10-20 aar har faaet mandater nok til at faa indflydelse og derfor vaelger at droppe den haarde indvandringskurs.

    Fool me once…

    Kommentar by Erling — 4. januar 2018 @ 19:30

  52. 41 Der Adler
    I et uforsigtigt øjeblik slyngede jeg et udokumenteret antal muslimer i Danmark ud i luften. Det beklager jeg, når vi ellers holder os til sandheden herinde.

    Jeg er desværre skeptisk over for, hvad Nye Borgerlige kan præstere i dansk politik, når langt de fleste vælgere er politiske analfabeter.
    Selv partiet Venstre er forvandlet til ukendelighed, som et vedhæng til De Radikale.

    Ang. licens. citat fra DR :”Undtagelserne – Når du ikke skal være tilmeldt
    Der er som hovedregel to situationer, hvor du ikke skal være tilmeldt medielicens:

    Hvis du ikke har licenspligtige apparater
    Hvis du er dækket af en andens medielicens. Du er dækket af din ægtefælle, din kæreste eller dine forældre, hvis I har samme folkeregisteradresse. Du kan ikke være dækket af andre, heller ikke selvom I bor sammen.”

    Nu foreslår man at det tages over skatten. Vil det sige at både Hr. og Fru. Jensen skal betale licens når deler folkeregisteradresse?
    eller bliver SKAT igen til grin ved ikke at have styr på noget som helst

    Kommentar by k.m. — 4. januar 2018 @ 19:47

  53. Kim, uanset hvilket parti du melder dig ind i, så vil det være et aktiv for partiet og være til gave for os og Danmark, så et stort tillykke til NB herfra.

    Kommentar by Piphans — 4. januar 2018 @ 20:05

  54. Det springende punkt for at vurdere, om hvorvidt et politisk er seriøse omkring, at ville gribe fat om nældens rod, er, se om de vil fjerne kvinders ret til at stemme.
    Hvis ikke, er alt den snak om at mindske maksimalstaten og stoppe ukontrolleret indvandring rent bluff.

    RIP Danmark.

    Kommentar by Tøhø — 4. januar 2018 @ 20:16

  55. Du skriver “Intet er gratis” og det er sandt. “Gratis” betyder blot “en anden eller nogle andre betaler”. Det er denne betalende andens eller disse betalende andres interesser, som bør veje tungest i alle politiske bestræbelser. Hvis det ikke er tilfældet, kan det aldrig resultere i et retfærdigt samfund. Nye Borgerlige er på den baggrund et interessant parti, enig.

    Kommentar by monse — 4. januar 2018 @ 20:28

  56. Jeg har været igennem de samme overvejelser, Kim, og jeg stemte ikke ved kommunevalget (fordi jeg var ‘indisponeret’ den dag) og i øvrigt troede jeg ikke Nye Borgerlige ville komme ind i min kommune.

    Jeg er også færdig med Liberal Alliance (det Radikale Venstre for Mænd), men jeg tror min søn, der går i gymnasiet og var førstegangsvælger, stemte på LA. Tænker mig, de har en vis tilslutning blandt gymnasiaster? “Åbne grænser og lukkede kasser”, siger han, og jeg svarer: “Går den ikke på krykker i Ålborg? Den hjælper ikke meget, når du står med en kniv i maven!”. Vi må godt have meninger, hjemme omkring aftensmaden. Det er helt fint at meninger brydes dér.

    Den manglende integration er danskernes skyld. Der er han enig med den fire gange så gamle Bertel Hårder om, men venstre har heller aldrig været min kop te.

    Så fordi jeg har en gammel kæphest i demografien og fordi jeg kan lægge to og to sammen og fordi “det skylder jeg mine og dine børn” vil jeg også stemme på Nye Borgerlige for fremtiden, hvis de ikke svigter, når de kommer på tinge. De bliver ikke modtaget med åbne arme dér.

    Jeg var/er en stor fan af Mogens Glistrup og ham fik de totalt kanøflet, så sporene skræmmer. Frygter hvad de røde og deres statsmedier, DR og TV2, vil gøre ved Pernille Vermund. Måske idéudvikler de allerede karaktermord med udspekulerede perfifiditeter med Niels Krause-Kjær i spidsen som insruktør?

    Hvis Dansk Folkeparti – som der er rygter om – medvirker til at licensen blive en del af personskatten, er jeg totalt færdig med dem og anser dem for “selvmordstruede”. Statsejede medier skal stoppes ubønhørligt.

    DR’s 80 år lange hjernevask af befolkningen for tvagslicens anser jeg for at være en del af forklaringen på, at vi har ladet os overskylle af den demografiske tsunami af muslimer. Den skal også stoppes ubønhørligt.

    Kommentar by A-mad — 4. januar 2018 @ 20:51

  57. #56, A-mad: Jeg er fuldkommen overbevist om, at sådan een som Poul Madsen på EB længe har arbejdet på at finde smuds om Pernille Vermund og andre, som blot venter på at blive vinklet, maksimeret og smækket på forsiden med kæmpestore typer. DR mv. vil derfra spille bolden videre. Det vil blive lanceret lige op imod næste folketingsvalg, langt inde i valgkampen – især hvis NB ser ud til at komme over spærregrænsen. Om de så ikke har andet end “Fik lavet carport af sorte polakker” eller noget andet pjat, så vil den få for fulde gardiner med maksimal overdrivelse og løgnagtige antydninger.

    Alternativt bliver der plantet nogle “fake news”-historier og rygter MSM ikke selv vil/kan lægge navn til, og så kan den køres alligevel fordi det jo har “væsentlighedens interesse” og “hvis nu det er rigtigt…”. De er jo i træning, medierne, og kan nu alle de beskidte trick til fingerspidserne her efter halvandet år med Trump-bashing

    Kommentar by DavidK — 4. januar 2018 @ 21:41

  58. NB er til nu eneste alternative mulighed på stemmesedlen til næste folketingsvalg, når det gælder stop for iSlam-/indvandrings- vanviddet. Så må vi vippe dem af pinden igen senere, hvis min mistanke om kommende taburetklæberi og pengemagt skulle holde stik.
    Derfor stiller jeg fortsat for DS.

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. januar 2018 @ 21:48

  59. Jeg er helt sikkert en asocial enspænder men de få jeg kender er alle på linie eller til højre for NB mht udlændige.

    Min kone har et mere normalt socialt liv. Og selv hendes veninder er enige i NB’s udlændigepolitik selvom de ikke er typisk nationalkonservative.

    Alligevel ser vi det ikke i stemmeboksen. Kan valgfusk teoretisk forekomme i Danmark eller klemmer sølvpapirshatten bare i aften?

    Kommentar by redneck — 4. januar 2018 @ 22:13

  60. Den rigtige strategi er netop at bringe NB i Folketinget denne gang – og DS næste gang, hvis det lykkes. Vi er for få til at kunne bringe både NB og DS på stemmesedlen, og det stod hurtigt klart, hvilken mulighed af de tvende, der var den realistiske.

    I øvrigt er det rigtigt, at DS har et ledelsesproblem. – Der nok til dels skyldes, at de er for få til at turde indlede de egentlige udrensningskampagner endnu. Den fase er altid kritisk, og skal helst overstås i hast.

    Lige nu grasserer DF med “50 stramninger”-modellen. Men da de har lovet Venstre ikke at stille ultimative krav, kræver DF ergo aldrig noget, EU ikke vil acceptere.

    Det er logik. Så DF er yt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. januar 2018 @ 22:13

  61. Jeg melder mig først ind, når jeg har fået vished for, at Pernille Vermunds patter er ægte.
    Det må du kunne finde ud af nu, Kim.
    Patter og politik hører sammen.

    Kommentar by Catfish — 4. januar 2018 @ 22:33

  62. Fint! Så må det snart være Morten Uhrskovs tur til at melde sig ind hos NB :-)

    Kommentar by Jens Hansen — 5. januar 2018 @ 00:39

  63. Egentlig siger grundloven intet om partier; Retsforbundets økonomiske politik krydret med Dansk Samlings retspolitik er sansen for folkestyret!

    Kommentar by Sandberg — 5. januar 2018 @ 01:27

  64. Vedrørende antallet af muslimer i Danmark, udtrykker k.m. bekymring om han nu er kommet til at givet et udokumenteret tal. Det “rigtige” tal opgives så af der Adler, med henvisning til Danmarks Statistik, men der Adlers tal omfatter alle de ikke-vestlige, så helt rigtigt er det ikke. Jeg har sammenskrevet en beretning startende med de officielle tal (=det “sikre”). Herfra føres læseren frem til mine beregninger og kommentarer. Jeg må beklage, at dokumentation for mine beregninger stadig er i restordre, men I får ikke sikrere data andre steder, så referer blot.
    Den korte version af indvandrerne i Danmark
    Efter Danmarks Statistik, fra datasættet FOLK2
    Pr første januar 2017 er folketallet 5748769 personer. De fordeler sig således 5007197 personer med dansk oprindelse (herkomst), 237707 vestlige indvandrere, 27138 vestlige efterkommere, 332874 ikke-vestlige indvandrere, 143853 ikke vestlige efterkommere. Indvandrere ialt 570581. Efterkommere ialt 170991. Indvandrere plus efterkommere 741572. Ikke vestlige indvandrere og efterkommere, i alt 476727. Der er ikke nogen optælling af muhamedanere overhovedet. Såvidt Danmarks Statistik.
    Mine kommentarer og udledninger
    Antallet af efterkommere er ansat alt for lavt, idet langt hovedparten (ca. 200000) af efterkommerne og deres børn er klassificeret som værende af dansk oprindelse. Selve ordvalget “dansk oprindelse” sætter trumf på. De er ikke bare danske, men af dansk oprindelse! Kendsgerningen er, at de udgøres af udlændinge med tildelt dansk statsborgerskab plus deres efterkommere i tre led. Et gæt: Det er ganske få af disse, der har dansk blod i årerne som følge af etablerede familieforhold omfattende ægte danskere. Den nærmere talstørrelse er i restordre og må udledes med kreative midler.
    Andelen af muhamedanere blandt de ikke vestlige
    Muhamedanerne indgår i tallet for ikke-vestlige indvandrere og efterkommere. Danmarks Statistik, datatsættet FODIE, opgiver antallet af personer, der ankommer fra 193 ikke-vestlige lande, men giver ikke oplysninger om antallet af muhamedanere. De må udledes på anden vis. Pew Reseach Center angiver andelen af muslimer i de pågældende lande. Såfremt det antages, at Pew’s tal for hjemlandene er repræsentative for de indvandrede, viser beregninger, at muhamedanerne udgør 61,7 % af de indstrømmende fra ikke-vestlige lande. Dette tal er givetvis langt højere, idet muhamedanernes folkevandring er bestemt af deres forpligtelse til udvandring i henhold til koranen. Mindre end 90 % kan næppe gøre det, men i den følgende passage lader jeg de lave tal gælde for at nå frem til et minimum, som ikke vil blive erklæret for højt af nogen.
    Konklusion
    61,7 % af 476727 ikke-vestlige giver 294075, hvilket skulle være antallet af muhamedanere. Denne talstørrelse anses af såkaldte forskere for fuldt tilfredsstillende, idet vi ofte møder tallet 300000 i debatten. Fx Brian Arly Jacobsen (
    https://www.mm.dk/tjekdet/artikel/der-er-altsaa-ikke-12-millioner-muslimer-i-danmark). De 294 tusind er tilvejebragt uden at gøre forsøg på at anslå antallet af muhamedanere blandt udlændinge med dansk statsborgerskab!
    Kritik af konklusion
    Bruger man de anslåede 90 % som andelen af muhamedanere blandt de ikke-vestlige, får man 429054 af slagsen. Hvis man medregner den muhamedanske andel af de ca. 200000 udenlandske personer skjult blandt danskerne, når man frem til ca. 610000 muhamedanere, dvs 11,2 % af folketallet.
    Andre beregninger
    I Weekendavisen 28. april 2017 har jeg publiceret, hvilken procentdel af de nytilkomne i Danmark, der er muhamedanere. Med nytilkomne menes nyfødte og indvandrede. Resultatet er 41,5 %. Se mere https://sites.google.com/view/danmark-mit-faedreland/startside.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 5. januar 2018 @ 01:34

  65. Politikerne kan få, hvis de vil, de nøjagtige tal for antal muslimer i Danmark via Justitsministeriet gennem Politiet, som er de eneste, som registrerer og må registrere borgernes religion.

    Kommentar by T. Snorrason — 5. januar 2018 @ 05:07

  66. DF, NB, Dansk Samling, Fremskridtspartiet eller SIAD. Uanset hvad. Hjertelig tak for din indsats Kim. (Holder nok en skrivepause). God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2018 @ 06:02

  67. Det var efter min mening en dårlig idé. Du er nu ikke længere en uafhængig røst.

    Kommentar by Boxen — 5. januar 2018 @ 10:23

  68. Der er ca 1.1 million mennesker udenfor folkekirken. En mindre del er nok skattenægtere som jeg selv men mon ikke det vil være fornuftigt at antage at 50% af ikke-medlemmerne er muslimer?

    http://www.km.dk/folkekirken/kirkestatistik/folkekirkens-medlemstal/

    Kommentar by redneck — 5. januar 2018 @ 11:26

  69. Citat hr. Møller: “Jeg har sympati for Ole Birk Olesen og Joachim B. Olsen, men …” – jamen så er NB vel det rigtige sted at søge hen, sådan rent ideologisk.

    @ hr. Møller, til orientering:
    Dannelsen af partiet Nye Borgerlige blev REELT besluttet på Mosbjerg Folkefest 2015, hvor Peter Seier Christensen var deltager. Dette blev oplyst ved et møde med folkefestens sponsorer ved et møde i foråret 2016, dagen før bestyrelsen besluttede at aflyse folkefesten for 2016 (altså efter at du var udtrådt af bestyrelsen) – dette blev utvetydeigt meddelt af en fælles ven, som ofte har været vært for PSC&PV, når disse har været til møder i Århus-området.

    Beslutningen om at danne NB blev altså taget 2 uger (siger og skriver TO UGER !!) efter at optællingen af personlige stemmer ved FT-valg2015 havde vist, at Pernille Vermund KUN var blevet 1. suppleant for De Konservative i Helsingør-kredsen !! – ikke som påstået i en kommentarer ovenstående efter PSC’s rundrejse i Europa for at rapportere om invasionen af barbarer et par måneder senere.

    Det skal i denne sammenhæng bemærkes, at Pernille har været kandidat for De Konservative i den periode, hvor de politisk var “støtteparti for Radikale Venstre” – man må formode, at hun i den periode har bifaldet partiets politik.

    Endvidere: En uge inden, at jeg meldte mig ud af Dansk Samling (efteråret 2015) var jeg med til DS’ landsråd i Nyborg, hvor Peter Seier Christensen og Pernille Vermund var inviteret for at diskutere en eventuel sammenlægning af DS og NB. DS havde på daværende tidspunkt godt 500 medlemmer, og NB havde 3 medlemmer (de tre partistiftere). NB’s betingelser for en sammenlægning var et ultimativt krav om, at DS meldte sig ind i NB (sic!).

    Du må selv drage dine konklusioner af ovenstående, men for god ordens skyld vil jeg nævne, at en hel del Mosbjerg-veteraner allerede i efteråret 2015 var af den overbevisning, at en af de primære motiver til dannelsen af NB var at få PV i Folketinget, og at det så var bekvemt, at der var et vacuum i dansk politik – og at dette vacuum ikke forsvinder med endnu et liberalt parti.

    For at ovenstående ikke skal misforstås, skal jeg oplyse, at jeg siden efteråret 2015 ikke har været medlem af noget politisk parti, og heller aldrig bliver det igen. Jeg har mistet illusionen om, at det politiske system kan løse de voldsomme problemer, som politikerne selv skaber. Jeg vil dog stadig stemme til valgene, ikke fordi der er noget parti som jeg sympatiserer med, men ud fra en taktisk vurdering af, hvad der hurtigst vil få det nuværende bipolære parlamentariske system til at bryde sammen. Jeg er identitær, og afviser både liberalismen og socialismen.

    Her på falderebet vil jeg så – som læser af Uriasposten i mere end ti år – takke dig for mange gode og oplysende opslag. Især mindes jeg med glæde vores samarbejde omkring Mosbjerg Folkefest, og jeg er er stadig stolt over at have været vært for dit 10-års jubilæum og de efterfølgende folkefester her på gården. Mosbjerg Folkefest er nu historie, og min tid som læser af Uriasposten slutter her.

    År og fred, frænde. Knæk og bræk på dine jagter i fremtiden.

    Hic patria, hic bene. Semper custodio

    P.S.: Hvis nogle liberale opfatter denne kommentar som en krigserklæring, så ser de rigtigt. Si vis pacem, para bellum https://www.youtube.com/watch?v=kqybsUqkOWs

    Kommentar by Svend Andersen — 5. januar 2018 @ 12:56

  70. @ Svend Andersen

    Kunne det ikke tænkes at PV (ligesom mange andre tidligere konservative) havde en ambition om at forandre partiet indefra? Hun stillede op til FV i 2015 og håbede at hun herfra kunne etablere en platform som kunne få partiet til at bevæge sig i en anden retning?

    Jeg kan ikke se at noget odiøst i at man som politiker og partileder har en ambition om at komme i FV?

    Og til sidst skriver du: “Jeg vil dog stadig stemme til valgene, ikke fordi der er noget parti som jeg sympatiserer med, men ud fra en taktisk vurdering af, hvad der hurtigst vil få det nuværende bipolære parlamentariske system til at bryde sammen.”

    Okay så kan du vælge imellem de forenede partier VLAKOAF eller også kan du vælge enten Enhedslisten, (med en magtfuld revolutionær fascistiske hovedbestyrelse) eller du kan prøve lykken og stemme NB.

    Kommentar by kenneth — 5. januar 2018 @ 13:38

  71. Hvad vil I dog med en liberalistisk kællingebabe, hvis hun har kunstige patter?
    Har vi ikke fået nok af falskhed?
    Tilbage til Naturen!

    Kommentar by Catfish — 5. januar 2018 @ 15:20

  72. Til orientering angående @ 69:

    “Hic patria, hic bene” = Her er fædrelandet, her er godt (Her er mit fædreland, så her er godt).

    Semper custodio = Altid beskyttende eller vogtende.

    I forhold til førstnævnte, siger de fædrelandsløse: “Patria mea totus mundus est” = Mit hjemland er (hele) verden.

    eller

    “Ubi bene, ibi patria” = Hvor der er godt, der er mit fædreland.

    “Si vis pacem, para bellum = Ønsker du fred, så bered dig på krig (motto for Deutsche Waffen und Amunitionsfabrikke !).

    NB.Ex unitate vires = Sammenhold (enhed) er styrke.

    Kommentar by der Adler — 5. januar 2018 @ 15:26

  73. Hvis man ønsker at vide, hvor mange muslimskfødte efterkommere, der er i Danmark, er det muligt at bestille opgørelser over, hvilke navne, der er givet i årenes løb. Og så søger man bare, og får derved et nogenlunde overblik.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 5. januar 2018 @ 15:37

  74. P. S. Det giver også en mulighed for at få indblik i, hvor stor en andel, muslimskfødte netop nu udgør af de fertile og før-fertile årgange – som jo er dem, der bestemmer fremtiden, rent demografisk. Når vi er i mindretal i de årgange, eller blot “en lille majoritet”, er løbet kørt. Og det er altså længe før, muslimer udgør 50 % af hele befolkningen

    Kommentar by Morten - - - — 5. januar 2018 @ 15:41

  75. Ja, tilbage til Naturen.
    En vidunderlig, stærk natur, der skræmmer muhamedanerne ud af Danmark og Europa. (Muhamedanere har aldrig fattet, hvad natur er. Spørg dem om Darwin).
    Desværre kan jeg ikke argumentere på et højere niveau end dette.
    Og skulle det ikke være højt nok for fremtidens Danmark, jamen så lad bare Naturen tage over.

    Kommentar by Catfish — 5. januar 2018 @ 15:48

  76. Til yderlige orientering angående de latinske udtryk i #69:

    Hic patria, hic bene. Semper custodio er Mosbjergs valgsprog.

    Første del (hic patria, hic bene) stammer fra Steen Steensen Blicher, og var hans modsvar til datidens liberale motto ‘ubi bene, ibi patria’ – salig Jesper Langballe har smukt beskrevet modsætningen her: http://www.nomos-dk.dk/skraep/1983_idag/langballe.html

    Denne del blev valgt for at betone Mosbjerg Folkefest’s rødder i Blichers legendariske folkefester på Himmelbjerget, som ligger mindre end 2 gamle danske mil fra Mosbjerg – i modsætning til elitens mondæne folke’møder’ på Bornholm. https://da.wikipedia.org/wiki/Folkefest

    Anden del (Semper custodio) blev givet af Snaphanen i Steens omtale af Uriaspostens 10 års jubilæum, som afholdtes på Mosbjerg, og som ved et skæbnens lune blev en generalprøve på de efterfølgende folkefester afholdt her.

    Citat Snaphanen: “Historien vogtede over forsamlingen af åndsbeslægtede. Vi er kun her på træk, men vi forsøger at være opmærksomme i den korte tid vi har ansvaret for vores lange arv. Semper custodio.” http://snaphanen.dk/2013/06/30/morten-messerschmidt-zenia-stampe-ytringsfrihed/

    Historie og traditioner er vigtige.

    Kommentar by Svend Andersen — 5. januar 2018 @ 16:16

  77. Forleden læste jeg en kronik i JV, begået af en fremadstormende kvindelig journalist. Hun stillede læserne spørgsmålet om hvor mange muslimer, der er i Danmark, og besvarede spørgsmålet med 4,1 procent. Og fortsatte på den bedrevidende facon med at dumme læseren, fordi vedkommende jo selvfølgelig troede, at der var mange flere.
    Alt er fred og ingen fare.
    Jeg har selv forsøgt, at få et svar fra DS om antallet af muslimer for ca. 10 år siden, men her var ingen hjælp at hente, fordi man registrerede ikke efter religion.
    Så definerede jeg antallet d, 1. Jan. 1960, som værende den danske stamme og år for år fremad optalte levende fødte, døde, udvandrede (1/2 delen vender tilbage) og fremmede indvandret. Lidt kvalificeret gæt på de fremmedes fertilitet.
    Ved at fremskrive tendensen kom jeg frem til, at i 2053 vil den oprindelige genpulje være halveret til ca. 3 millioner og opblandede og fremmed også udgøre 3 millioner.
    Men det giver jo blot et indtryk af, hvor hurtig vi bevæger os væk fra de oprindelige rødder.

    Kommentar by Menig 442 — 5. januar 2018 @ 16:59

  78. #18 Det hænger sammen med, at partiet vil have fjernet de syge fra kontanthjælpssystemet, så alle kontanthjælpsmodtagere reelt står til rådighed for arbejdsmarkedet. Basisudgifterne er de samme for en enlig som et samlevende par, så det ville være urimeligt, hvis den enlige kun skal have halvdelen af det er samboende par får (og omvendt, det er for meget, hvis du bare ganger en grundsats med to for et par). Folkepension er noget man skal leve af i sine sidste år, hvor de fleste har andre supplerende indtægter og ofte også ejer en bolig, og behovene er mindre. Det er ikke særlig rimeligt, hvis en person, der bliver syg el. handicappet som ung, skal leve på det niveau hele livet.

    Kommentar by Odo — 5. januar 2018 @ 17:31

  79. Dansk Samling og lignende små partier har nogle glimrende partiprogrammer, men de bliver aldrig til andet end små sekteriske partier, uden nogen chance eller folkelig opbakning, desværre.
    Jeg forstår dit valg.

    Kommentar by For_Mangfoldighed — 5. januar 2018 @ 18:09

  80. 69-72)— Latin på papiret,han malte.-Fransk med sin frue, tysk med sin hund , dansk med sin tjener talte.- Chrstian Wilster 1820erne

    Kommentar by dansker — 5. januar 2018 @ 18:28

  81. A propos Nye Borgerlige, så har jeg lige meldt mig ud :-/ Hvis jeg havde vidst, at du var på vej ind, havde jeg måske holdt ud. Håber du stiller op til folketinget lokalt, så kan jeg i det mindste stemme på dig.

    Kommentar by Nemo — 5. januar 2018 @ 19:43

  82. Enig Menig 442.77.-16:59. Demografi er mit KU uni-speciale. Jeg brugte den samme metode som dig og kom til det samme resultat. Som ventet af af demografiske fremskrivninger (og forudset af min lærer den førende danske demograf, Dr.polit P.C. Matthiessen) gik den etniske danske befolkning tilbage i 1993 og den er nu nede på godt 4½ mio.

    Og du har helt ret, når du definerede… antallet d, 1. Jan. 1960, som værende den danske stamme og år for år fremad optalte levende fødte, døde, udvandrede (1/2 delen vender tilbage) og fremmede indvandret. Lidt kvalificeret gæt på de fremmedes fertilitet.

    Og “ved at fremskrive tendensen kom …frem til, at i 2053 vil den oprindelige genpulje være halveret til ca. 3 millioner og opblandede og fremmede også udgøre 3 millioner”.

    Mere indviklet er det ikke. Det taler for sig selv. Desværre på 30’te år for døve ører. Som vi sagde i gamle dage med jargonen: “Det sker ikke noget før der kommer lig på bordet!” Det gør der så nu.

    Kommentar by A-mad — 6. januar 2018 @ 01:00

  83. […] [Uriasposten – Til orientering: Indmeldt i Nye Borgerlige] : […]

    Pingback by No jacks required » blog-arkiv » Urias-Kim meldt ind i NB — 6. januar 2018 @ 18:40

  84. Vermund for President!

    Store patter!

    Kommentar by 4760 — 6. januar 2018 @ 22:25

  85. 44) Willum Christensen.Mf – LA.

    Kommentar by dansker — 6. januar 2018 @ 23:30

  86. Ny Borgerlige – helt enig.

    Jeg var med til at samle underskrifter til DF i 1995.

    De senere år, er det dog gået ned af bakke med en oppustet velfærdsdagsorden, som er ligeså ubehagelig som den sosserne altid har stået for. Der er brug for et højreparti, hvilket de danske valglove giver rig mulighed for med en spærregrænse på 2%

    Kommentar by Grønlænderen — 7. januar 2018 @ 04:53

  87. Selv med et lille mandattal vil NB få stor betydning som dem der holder DF til ilden. Allerede nu lader det til at deres tilstedeværelse har vækket DF af deres slummer og fået dem op af lænestolene. Alle gode kræfter må stå sammen når det drejer sig om at redde Danmark. Det begavede menneske Morten Uhrskov burde også tilslutte sig NB så kræfterne ikke spredes. Kim Møller vil være en stor gevinst for NB. Hans beslutning kan i en vis grad sammenlignes med Søren Krarups indmeldelse i DF i sin tid.

    Kommentar by J. Christensen — 7. januar 2018 @ 12:02

  88. Velkommen i klubben :)

    Kommentar by Peter Plys — 9. januar 2018 @ 14:31

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper