7. januar 2018

DNA-forsker støtter indvandringen: I fortiden foregik den “… fuldstændig parallelt til det, vi ser i dag”

Samtale mellem P1-vært Svend Brinkmann og DNA-forsker Eske Willerslev kan ses og høres på ‘hele Danmarks Radio’, men hvis citaterne står til troende, så brug hellere tiden på at gense en 2. Bundesliga-kamp fra sidste sæson. Indvandringen til Danmark og Europa har aldrig været større historisk set, og hvor bosætterne tidligere blev tvunget til at integrere sig i samfundet, så kan de i dag leve adskilt fra den vigende majoritetsbefolkning, der betaler festen. Forskellen er alt, og man skal have læst sig dum for at postulere det modsatte.

Absurd analogi med tykke politiske undertoner på DR.dk – Kendt DNA-ekspert: Sex er vejen til hurtig integration.

“Før var han skeptisk. Nu er han varm tilhænger. … De videnskabelige vandringer i historien har fået Eske Willerslev til at revurdere sin holdning til indvandring. Udgangspunktet var ellers kritisk.

– Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg faktisk selv ændrede holdning til det her med indvandring efter at have set mine egne resultater. Jeg startede med at være meget skeptisk over for indvandringen. Den indvandring, som fx sker til Europa og Danmark, siger Eske Willerslev.

Han forklarer sin oprindelige skepsis med, at han troede, indvandring var noget særligt for vores tid.

– Men det, vi kan se på vores egne resultater i dag, er jo, at det er fuldstændig forkert. Indvandring har været med til at forme den europæiske og danske historie i flere omgange, siger Eske Willerslev. Og altså vel at mærke gøre det på en gavnlig måde.

… forestillingen om, at vandringen var meget langsommere i gamle dage, holder ikke nødvendigvis stik.

– Hvis man har det billede, så tror jeg, man undervurderer den hastighed, hvormed indvandringen skete også i fortiden, fortæller Eske Willerslev.

… vores forfædre oplevede nogle af de samme konflikter, som indvandring skaber i dag.

– Hver gang vi ser den her indvandring fx i Europa, så er det fuldstændig parallelt til det, vi ser i dag. Du starter med at få parallelsamfund og en masse konflikt, fortæller Eske Willerslev. …”

(Dr. Cox stiller diagnosen i Scrubs, S1E9; Foto: Youtube)

“Lige så snart de begynder at udveksle mænd og kvinder imellem hinanden og begynder at blande sig, så sker integrationen enormt hurtigt. Og produktet af det er noget, som genetisk set generelt er en fordel.” (Eske Wilerslev)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90211/trackback

77 Comments »

  1. Sjovt mange Irlænder, er tada 100 procent genetisk Irske også mange generationer tilbage. Men hvad jeg har læst mig frem til, så består den europæisk befolkning af 3 “hovedgrupper”, Skandinaver, Germaner, Slaver, Baskerne er dem hvor deres genmasse skulle være 80-90 procent “rent”.

    Kommentar by Jan Huus — 7. januar 2018 @ 13:50

  2. Hvis det kan gavne indvandringen af kultur og genberigere, så kan man såmænd slippe godt fra, at påstå, at jorden er flad. Det vil ikke være videnskabeligt uredeligt, men blot en krølle på fortællingen.

    Kommentar by Menig 442 — 7. januar 2018 @ 14:03

  3. Og før i tiden var personer som Eske Willerslev endt på galgebakken. Men nu er vi tvunget til at forsørge sådanne idioter med vores skattekroner.
    Dumskerne er uden tvivl verdens dummeste folkefærd.

    Kommentar by Piphans — 7. januar 2018 @ 14:09

  4. Vi skal åbenbart bolle os til integration….så er det en skam vi ikke må kneppe de lækre muslimske piger mens de muslimske drenge gerne må voldbolle etnisk danske piger.

    Sæt de etniske piger fri og lad den smage vikinge kølle

    Kommentar by redneck — 7. januar 2018 @ 14:09

  5. Sikke noget fis at fyre af. En statsfinancieret, tåbelig nar. Enhver med den mindste smule omløb i bolden kan jo skyde tossens tåbesnak ned.

    Kommentar by Knud — 7. januar 2018 @ 14:19

  6. DNA som sådan er ikke problemet. Det er den sindssyge kultur de slæber med sig der er problemet og det er lige der Eske Willerslev bliver uinteressant. Han nærmer sig ikke engang problemet.

    Kommentar by santor — 7. januar 2018 @ 14:19

  7. Og denne DNA-forsker Eske Willerslev går frit rundt blandt os alle……???!!

    Manden BURDE jo befinde sig på et psykiatrisk hospital – fastspændt og iført en skjorte, hvor ærmerne bindes på ryggen……

    Kommentar by kent — 7. januar 2018 @ 14:23

  8. Eske Willerslevs politiske synspunkter er velkendte, men når han blander dem sammen med dna-videnskab, er der ingen grund til at beskæftige sig med ham.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 7. januar 2018 @ 14:27

  9. Er det et nyt radioprogram?
    Eller en genudsendelse..

    Det forekommer mig at Willerslev også rejste rundt med denne bizare og latterlige argumentation sidste år – blandt andet i flere avisinterviews.

    Jeg tør ikke høre programmet, men hvis ikke Brinkman har tusinde spørgsmål så er det deprimerende. To så begavede mennesker, og intet andet end ublu romantisering af historiske massemord, etniske udrensninger fordi det på langt sigt vil give sig udslag i et stærkere race. Det er da temmelig kontroversielt.

    Kommentar by Superman — 7. januar 2018 @ 14:31

  10. Endelig kom den løsning, politikerne har sukket efter i 30 år. De muslimske piger skal bare sprede ben for unge danske mænd og omvendt. Hvorfor har ingen tænkt på det før?

    Kommentar by Jan Mølgaard — 7. januar 2018 @ 14:39

  11. #3 – Og svenskerne?

    Kommentar by Henrik Wegmann — 7. januar 2018 @ 14:43

  12. Han kalder det sørme også ‘en kulturel fordel’

    Kommentar by BB — 7. januar 2018 @ 15:02

  13. Muslimer har ikke forbedret sig i 1400 år, intelligensmæssig og adfærdsmæssig. Det er kun deres mænd der blander sig med andre folkeslag, mest for at tage kvinder som slaver og gøre deres børn til nye muslimer. Muslimske kvinder er holdt i kort snor og har ikke fået lov at blande sig med nogen uden for familien eller klanen.

    Kommentar by k.m. — 7. januar 2018 @ 15:14

  14. Kan han dokumentere at han har haft en skeptisk holdning til indvandring? Citater fra gammel dokumentation?

    Kommentar by River — 7. januar 2018 @ 15:16

  15. Det harmer mig, at vi ikke umiddelbart kan få skovlen en svindler af den kaliber. Skulle jeg få enevældig magt, vil han blive fyret i første runde, uanset hans fantastiske kvaliteter indenfor genetik og molekylærbiologi. Jeg anser det for en skærpende omstændighed, at han trodser den fagkundskab, han burde være eksponent for og fylder os med løgn. Som Kim skriver: “Indvandringen til Danmark og Europa har aldrig været større historisk set, og hvor bosætterne tidligere blev tvunget til at integrere sig i samfundet, så kan de i dag leve adskilt fra den vigende majoritetsbefolkning, der betaler festen. Forskellen er alt, og man skal have læst sig dum for at postulere det modsatte.” Dette er den skinbarlige sandhed. Jeg ser frem til den dag, hvor vi kan tage Eske Willerslev i kraven og forlange, at han (for den løn, han allerede har modtaget) frembringer en redegørelse, der underbygger Kims påstand på genetisk grundlag. I følge den artikel, Kim linker til, angiver Willerslev, at genetikken bidrager til at “omskrive historien om vores oprindelse”. Ja, det kan gøres, og der er tonsvis af interessante problemstillinger i Danmarkshistorien, men det bidrager Willerslev ikke til, han vil hellere lede efter et helt ukendt næsten forsvundet sibirsk folks oprindelse: Korkodon-yukagirerne. Er det sådan, du sikrer, at du kan plapre udenom danskerne historiske ret til Danmark, Eske Willerslev.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 7. januar 2018 @ 15:24

  16. “Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg faktisk selv ændrede holdning til det her med indvandring efter at have set mine egne karrieremuligheder blive malet op i en krog, hvis jeg fortsatte med en ædruelig holdning til sagen i dette betændte universitetsmiljø,” indrømmer Eske Willerslev…
    Længere er den ikke.

    Kommentar by Margrethe — 7. januar 2018 @ 15:38

  17. Han postulerer altså at kunne se i DNAen at der har været parallelsamfund og konflikt og at de blev gode venner da de begyndte at udveksle damer?

    Kommentar by Winged Hussar — 7. januar 2018 @ 16:38

  18. Tidligere indvandring var hvid og ikke-muslimsk. I dag er indvandringen som regel mørk og ofte muslimsk.

    For 6-7000 år siden udgjorde hvide over 50% af verdens befolkning. I dag er det kun 10%. Ikke medregnet hybriderne i Latinamerika, Indien, Iran, Kazakhstan etc.

    Jeg har intet imod “andre” pga. deres baggrund, men den højt besungne mangfoldighed er på retur globalt set. Vi er et mindretal. Skal vi ikke beskyttes?

    Kommentar by Sigwar — 7. januar 2018 @ 16:41

  19. “Jeg må ærligt indrømme, at jeg ændrede enormt hurtigt holdning til islam, da jeg så de her nye karrieremuligheder”, siger Eske Willerslev efter læsning af Michel Houellebecq’ bog Underkastelse. Willerslev indskyder, at hans forsker DNA selvfølgelig bød ham at læse bogen på originalsproget, men det blev altså – i første omgang – den danske oversættelse. “Je suis Eske” afsluttede Willerslev elegant interviewet.

    Kommentar by Niels Thyge Riisgaard — 7. januar 2018 @ 17:03

  20. Mon ikke Politikens ekspertpanel udpeger ham Eske til ‘Århundredets Danske Forsker’.

    Kommentar by Bastardo — 7. januar 2018 @ 17:10

  21. Måske han har syfilis i sidste stadie?

    Kommentar by Hul igennem? — 7. januar 2018 @ 17:14

  22. “Hvad er det bedste ved det multikulturelle samfund?

    I mine øjne er der rigtig meget godt at sige om det multikulturelle samfund. Et samfund, der er mangfoldigt i forhold til kultur og etnicitet, er en virkelig stor gave. Mangfoldighed skaber rummelighed, den skaber fremdrift, og den skaber viden og dynamik. Den globalisering, der foregår i øjeblikket, ser jeg som noget overvejende meget positivt, der kan berige det danske samfund. I øjeblikket er jeg i USA, hvor man virkelig kan se, hvilken dynamik et multikulturelt og multietnisk samfund skaber. Vi skal ikke være bange for at blive en del af det. Det vil berige os.

    Hvad er det værste ved det multikulturelle samfund?

    Det er desværre uundgåeligt, at det multikulturelle samfund også skaber konflikter. I sådan et samfund bliver ekstremisme tydeligt, og det er farligt. Ekstremisme tolererer ikke diversitet. Ekstremismen er modreaktionen på rummelighed.

    Når det er sagt, mener jeg dog, at gevinsten ved et multikulturelt samfund overskygger det negative. Og heldigvis, for globaliseringen kan vi ikke styre. Om vi vil det eller ej, er vores økonomi, vores uddannelsessystem, vores kultur og så videre på alle ledder og kanter en del af globaliseringen. Så vi skal forsøge at bruge det positivt i stedet for at gøre det modsatte. Vi må vende kasketten og sige, at vi ikke kan bruge fremmedfjendskhed og modstand mod forandring til noget, for den er her, og der bliver mere og mere af den. Det er den uundgåelige udvikling. Så frem for at bekæmpe det multikulturelle samfund bør vi omfavne det og få det bedste ud af det. Og der er meget godt at hente. Så frygt ikke.”

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/folkekirken-udnytter-ikke-sit-enorme-potentiale

    Kommentar by BE — 7. januar 2018 @ 17:19

  23. 6 Santor)” Dna er som sådan ikke problemet. Det er den sindsyge kultur de bringer med sig “???– Kultur er genetisk. Hvis alle mennesker har samme dna– som amøber– var kulturen over hele verden reelt ens.- Eks. I 1947 var 95% af befolkningen i Nepal tibetansk og budhister og talte tibetansk. I dag er befolkningen gennem massiv indisk indvandring ( Uttar Pradesh) 90-95% indisk.Hinduer og taler et sanskrit sprog. Men-ifølge Nationalmuseets nye direktør Eske Willerslevs ” videnskabelige pseudoforskning “– sku`de være tibetanere, budhster og tale sproget. Og alle de europæiske indvandrere til Amerika indianere, og alle de tyske kolonister og efterkommere i Sydslesvig danskere. STAKKELS nationalmuseem.Fortidens Dk historie kan i fremtiden gi`” ÅBENBARINGER”.

    Kommentar by dansker — 7. januar 2018 @ 17:21

  24. 22 Be) Åh ja- åh nej. Amerika syd for Rio Grande er et stort multikulturelt helvede. Verden 20 farligste byer er alle placeret der. Alene i Brasilien er der sket flere mord siden 2011 end der i samme periode er dræbte i Syriens borgerkrig. 100 000vis af russisk og japansk efterkommere ( genetisk rene) er allerede flyttet til Rusland og Japan.Alle der har en mikrochance vil følge efter dem. Og alle ved 100 mill latinos ønsker at komme til USA.Følgerne for USA bliver`uundgåeligt undergang.— spædbørn fra Syd Amerika adopteret af danskere ,- der fører biologisk krig mod deres egne- har som voksne en kriminalitet dobbelt så høj som gennemsnittet i kriminalstatestikken. Generne er her forklaringen.

    Kommentar by dansker — 7. januar 2018 @ 17:42

  25. 22 BE, m.fl.

    Hvis den Danske befolkning, virkelig skal have gavn af indvandrende folkeslag, så skal de jo – indlysende klart – være udstyret med bedre DNA, højere IQ, etc, og i det hele taget kunne byde på færdigheder og egenskaber som vi ikke i forvejen besidder; og det gør de jo – med få undtagelser – slet ikke! – Det projekt Willerslev har gang i, forekommer mig at være en gratis omgang Bullshit!

    NB: Jeg taler om den indvandring som finder sted i disse år, og som har pågået i snart 50 år – Ikke om tidligere tiders tilvandring af fremmede folkeslag; som udmærket kan tænkes at have været en fordel – Undgå venligst at blande tidligere tiders folkevandring ind i den nuværende debat – så forplumrer man bare diskussionen – Men det er måske det der i virkeligheden er Willerslevs agenda?

    Kommentar by T. Flodur — 7. januar 2018 @ 18:23

  26. Hvor er han dog bare en luder, ham her Eske.

    Kommentar by Johnson — 7. januar 2018 @ 18:24

  27. Svenskere anbefales at have forråd til en uge, og kende vejen til beskyttelsesrum. Politikere er bange for at russerne angriber.

    Claus Hjort Frederiksen forstår svenskerne.

    Vi ledes af idioter. Sverige er allerede i krig, men mod en helt anden fjende end russere.

    Kommentar by k.m. — 7. januar 2018 @ 19:08

  28. Eske Willerslev lever stadig i oldtiden. Dengang var indvandring sydfra af højerestående kulturer velsagtens en fordel. De indvandrere vi får i dag tilhører en laverestående kultur, som ikke har udviklet sig siden Middelalderen. Hvis deres medbragte DNA så var bedre end værtsbefolkningens, kunne det eventuelt være en fordel. Men det er den afgjort ikke. Generationers indavl har forringet indvandrernes genetiske egenskaber. Kun en ignorant eller en opportunist kan føre sig frem med den slags tåbeligheder. Men EW er selvfølgelig højt elsket på Politiken og i DR. Han forstår at fremme sine karrieremuligheder, ligesom sin sikkert ligeså politisk korrekte tvillingebror.

    Kommentar by J. Christensen — 7. januar 2018 @ 19:22

  29. Eske Willerslev er bemærkelsesværdigt historieløs. Jeg forstår ikke at man kan komme så langt i karrieren med så lidt viden om historien (jeg har hørt ham tidligere). Eskedum, ville jeg sige, skønt det er jo at gå efter manden.

    Kommentar by ino — 7. januar 2018 @ 19:39

  30. Ja, selvfølgelig er indvandringen gavnlig! Det er da sgudda ingen, der er i tvivl om. Det handler alene om, hvem den er gavnlig for. Det har det altid gjort.

    Fæpander operer med et sådant begreb som “mennesket”. Og det, der skader mennesker kan altså godt være gavnligt for “mennesket”. Omsat i argumentation, bliver det til tredivernes spændende kynisme version 2.0.

    Meget umodent :) Meget usolidarisk overfor den nation, det er hans lod og vilkår at tilhøre. Men også meget bekvemt for ham i denne tid, hvor kunsten er at turde elske. Desværre har denne fuster jo altså såkaldt “kompetence”. Tilført Politisk Korrekthed er det alt i den professionelle epoke.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. januar 2018 @ 19:59

  31. Som k.m. (#27) siger, så forstår vor kære forsvarsminister, Claus Hjort Frederiksen – Europas svar på Elmer Fjot – svenskerne. Det tror jeg gerne. Svenskerne bruger jo verdens ældste trick, afledningsmanøvren: når det er ved at brase sammen indadtil, så opdigter man en ydre trussel. Banalt, usselt og fejgt. Men kan der komme et styrket forsvar ud af det, må man vel bære over med idioten. For fjenden er ikke russerne, men befinder sig midt iblandt os. Især Løgnepressen™, som så gelassent udbasunerer feberfantasierne fra denne Eske og Elmer Fjot.

    Kommentar by Voldposten — 7. januar 2018 @ 20:24

  32. Som mange har gennemskuet er Willerslevs nye tanker usammenhængende og ikke fagligt, men politisk baserede.

    På både et genetisk og logisk niveau er det rent sludder.
    Den i dag tilførte genetik vil på alle vigtige områder gøre os dårligere stillet.

    Logisk er han nærmest ude i noget borderlinetankeformer, når han bruger ordet ‘vi’ i flere betydninger. Han siger at vi fik gavn af indvandring, men den der var for omkring 4.000 år siden udslettede en stor del af den daværende mandlige befolkning, så hans idyllisering er nærmest af nazistoidt tilsnit.

    Han mangler totalt etik – han er 100 % socialdarwinist og holder ikke engang med sin egen gruppe, men mener at hvem som helst som er de stærkeste har retten til at eliminere de andre.

    Som bl.a. Margrethe er inde på kan der kun være tale om ren egoistisk kynisme.

    Hvilket fald…

    Kommentar by Søren Ferling — 7. januar 2018 @ 21:41

  33. Den er go med ham Eske. Er han fra Fyns land.?

    Indvandringen i gamle dage skete på gå-ben, hesteryg og studekærrer. Dermed er hastigheden på indvandringen meget hurtigere i dag, end dengang. I dag sker det med både Store skibe, fly, tog og Busser.

    Eske Willerslev må være en politisk korrekt fjols eller idiot. I gamle dage, jammen det var jo også før Pædofetens tid.!

    DNA-forskeren Eske Willerslev kan vel så fortælles, med hans DNA-forskning, om der fandtes Arabere, eller om der findes Arabere nu til daws med rødt hår og grisefarvede øjne. :) Billedet hahaha.

    Kommentar by Sindsro — 7. januar 2018 @ 21:42

  34. Hmmm;
    HVIS !!! vi over hovedet trænger til nyt blod/dna i Danmark eller Europa, hvorfor i alverden skal det da absolut komme fra lavIQ-individer med en 1400 år gammel, UFRAVIGELIG voldsidiologi, af påbudt indavl ????????

    ………..

    Der er områder i det nordlige, som måske kunne bruge noget nyt dna + udvikling, meeeen, der vil det “nye” dna nok ikke lige …… ;-?

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. januar 2018 @ 21:42

  35. 22.
    BE må uden tvivl stå for Bevidst Evnesvag.

    11. Henrik,
    De må være meget tæt på.

    Kommentar by Piphans — 7. januar 2018 @ 22:46

  36. 22. BE,
    Jeg må hellere undskylde nu, hvis det var fordi jeg bare ikke forstod din kommentar.

    Kommentar by Piphans — 7. januar 2018 @ 23:07

  37. #Metoo Willersslev? Hvad, din gamle liderbuks, der piller på studinerne og stjæler deres resultater- han er en ren Penkova og ligeså fuld af løgn som Hillary Clit.

    Kommentar by Hul igennem? — 7. januar 2018 @ 23:33

  38. @Piphans

    Teksten i BEs indlæg er ikke BEs eget, men det er et uddrag fra den artikel inde på Kristelig dagblad, som BE lænker til.

    Selvom det er indrammet med anførselstegn, så snød det også mig ved første gennemlæsning!

    Kommentar by T. H. — 7. januar 2018 @ 23:35

  39. @Piphans – #35&36

    Jeg citerer og linker til et interview med Eske Willerslev fra marts 2015. Og når jeg gør det, så sympatiserer jeg ikke nødvendigvis med budskabet. Jeg kunne måske have gjort det mere tydeligt. Beklager.

    Jeg tror ikke så meget på, at Eske Willerslev gerne vil profilere sig karrieremæssigt. Det kører på skinner og er ikke nødvendigt.

    Han har i sin karriere haft mulighed for at lave mange spændende ting rundt omkring på kloden med et dansk pas i baglommen. Han har haft mulighed for at færdes professionelt og som privatperson i internationale akademiske miljøer. Jeg vil gætte på, at han i årevis har haft en privatøkonomi, der har gjort det muligt for ham at bosætte sig langt væk fra de værste integrationsproblemer. Og så er han gift med og har blandet gener med den anden etniske Ulrikke Ji Mee Willerslev.

    Globaliseringen virker for ham. Det er hans erfaring. Og det er mere erfaringen han øser ud af – end at han fortæller os om genetik og videnskab. Hvis vi nu bare kunne være lidt mere lige som ham.

    Men hvis man nu er en enlig mor med to teenagedøtre i en ghetto her i Danmark – så er det ikke sikkert at hans betragtninger kan bruges til så meget.

    Kommentar by BE — 7. januar 2018 @ 23:44

  40. Det er en mand,der har hyttet sig og sine, der taler. Og en mand, der ikke synes, vi skal fokusere så meget på dem, vi har fælles lod med, men lade Fanden tage de sidste, for “det gør han alligevel”.

    Næh, det gjorde Fanden ikke så meget tilforn, og vel heller ikke nu om dage, for der skete noget i vores kultur. Noget, vi ikke kan lære fra os, fordi det beror på en intuitiv forståelse af et paradoks, nemlig at graden af kulturprodukterne demokrati og kollektiv velstand er lig med den indflydelse og den velstand, vi bevilger Hin Anden – ikke med den, vi kræver for os selv.

    Det kan man ikke lære, det må man sande gennem en proces, eller det må overleveres til en. Og det sker ikke i forhold til muslimer. For de holder os fra livet, så vi ikke besudler deres blod ved at besvangre deres kvinder.

    Muslimer koloniserer os og forpurrer den seksuelle udveksling, derigennem at familien ejer kvindernes seksualitet. At overse den kendsgerning, eller ikke adressere den, er udtryk for en himmelråbende overfladiskhed.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. januar 2018 @ 01:15

  41. En hvilken som helst hønseavler vil kunne fortælle ham, at den form for tilfældigheds avl ikke føre til brugbare resultater.

    Kommentar by Hans Und — 8. januar 2018 @ 02:32

  42. Hvad taler han om! Den største indvandring Dannmark havde haft indtil 1880, var 10 000 svenskere der kom mellem 1880 og 1914. 330 om året !3

    Kommentar by BB — 8. januar 2018 @ 02:37

  43. Hvad er der sket ude i verdenen hvor andre folkeslag har bredt sig? Medtaget sygdom og udryddelse af lokal befolkningen.
    Hvis et indvandrende folk ikke kunne føde sig selv, ville det uddø. Måske stjæle, eller arbejde for føden. Her hjælpes det fra første dag. Forskel fra dengang og nu?

    Kommentar by P — 8. januar 2018 @ 06:48

  44. -Måske Eske-Deske skulle forske lidt mere i dna’et fra Kvinfo og GrådigCarl Holst, åh ja tag lige Fjols Hjorth Frederiksen og Morten Kabell med: der må være nogen af de der enormt vigtige rabarbergener, der giver lav til jævn intelligens og stor selvoptagethed?!

    Kommentar by Hul igennem? — 8. januar 2018 @ 07:58

  45. 38. T.H + 39. BE,
    Jeg undskylder at jeg ikke læste det ordentligt. Jeg blev også hurtigt klar over at det sikkert var mig der var fjolset.

    Kommentar by Piphans — 8. januar 2018 @ 09:32

  46. Moral og Umoral

    Der hersker tilsyneladende en del forvirring omkring moralske og etiske spørgsmål hos en del mennesker. Willerslev og andre som har fået sig sexpartnere fra Afrika eller Asien prøver at tilpasse deres moralbegreber til de valg de har taget, eller de fristelser de er faldet for. Det samme kan gælde for mange homoseksuelle.

    Den moralske forvirring antager mange former og findes hos højt og lavt og på alle fløje. Den er en form for åndelig og intellektuel dødvande som fører til den egentlige korrumpering, som ikke ligger i selve “synden”, men i den måde man omgås sin synd.

    I stedet for at tilpasse sin moral til den “umoral” man måtte have begået, eller have lyst til at begå, bør man acceptere sin “umoral” for hvad den er, og hvis man ikke er i stand til at lægge bånd på sig selv, leve ubekymret med sin synd eller sin svaghed eller sit begær eller sin lyst eller sin kærlighed, uden at man derfor skal tilpasse sin moral, eller hellere sagt den moral man offentlig gør sig til talsmand for.

    Man kan også gøre som Eske Willerslev, Benny Andersen, Jarl Fis Mikkelsen, Prince (Hitler) Harry og legioner af andre idioter, og stoppe sit sunde fremmedhad og fornuft, og blive fortaler for homo, multikulti og muslimsk indvandring.

    Nu er man ikke længere dobbeltmoralsk!

    Kommentar by Balder — 8. januar 2018 @ 09:41

  47. 41 Hans Und

    Tak for inspirationen Hans Und – Må jeg tilføje ;-): Det er da et ualmindeligt held (et svineheld) at Willerslev ikke er dansk landmand! – Med de avlsteorier han her lancerer ville han kunne ruinerer dansk svineavl/eksport i løbet af en formiddag – Indrømmet! Det ville selvfølgeligt være ustyrlig morsomt at iagttage resultatet; eller…

    Ud fra vedhæftede planche, vælg selv et antal kombinationsmuligheder for krydsning af de viste racer – “Spillet” kunne hedde – Svinene Vinder – og kan afløse Matador ved næste familiesammenkomst – God fornøjelse

    http://kajhalberg.dk/da/dyreliv/dyrearter-i-menneskets-tjeneste/svin/

    Kommentar by T. Flodur — 8. januar 2018 @ 10:09

  48. Et politisk partsindlæg pakket ind som en troværdig forskers observationer. Helt klassisk P1.

    Hvorfor kan DF ikke komme i gang med nogen ordentlige amputerende besparelser på den knaldrøde radio??

    Kommentar by Martin — 8. januar 2018 @ 10:25

  49. Filologerne må snart vågne (altså hvis der er nogen tilbage) og generobre historievidenskaben og lingvistikken; sikke en løs omgang og manipulation med kilder.
    Apropos det er sjovt der er ingen der beskæftiger sig med udvandringen i Danmarks historien som fænomen, nok fordi den ikke er politisk latent. Willerslev opererer indenfor en tid hvor grænserne og sproget ikke var fastlagte.

    Kommentar by Sandberg — 8. januar 2018 @ 10:33

  50. Det er efter min bedste overbevisning noget sludder han fyrer af. Der bliver aldrig tale om at vi blander / gifter os i nævneværdig grad. Hverken nu eller i fremtiden. Mærkeligt at en må man formode vidende / intelligent person kan sige noget sådan.

    Kommentar by hartvig jensen — 8. januar 2018 @ 10:49

  51. Kan DNA-forskeren Eske Willerslev med Uffe Bellehæk. ?
    Man kan da ikke tage dem seriøst.

    Kommentar by Sindsro — 8. januar 2018 @ 12:00

  52. hartvig jensen: “Der bliver aldrig tale om at vi blander / gifter os i nævneværdig grad. Hverken nu eller i fremtiden.”

    Det står til at bese. Det viser sig at nogle danske kvinder er ret glade for at kunne få afløb for deres naturlige tendenser til at underkaste sig en alfa-han, og nogle kan også få realiseret deres voldtægts fantasier – og konvertere bagefter, for at skjule skammen.

    Raceblandede børn er en trussel på mere end én måde

    Selv om antallet af blandingsbørn vil være minimal, så er hver eneste af disse fødsler en stor trussel for danskernes overlevelse, ikke først og fremmest på grund af den arvemasse som de påtvinger den danske stamme, fordi den kan være minimal i det større perspektiv.

    Men disse fødsler er skadelige på det intellektuelle og spirituelle plan, fordi sådanne små sorthårede eksistenser skaber en bølge af emotionalitet og skyldfølelse milevidt omkring dem. Efter det brune mirakel er undfanget (og faren er stukket af), føler store dele af familien og vennekredsen sig forpligtet til i tide og utide bedyre deres antiracisme, og indvandringsmodstand og modstand mod kulturradikalisme og lighedsmageri vil lide kraftigt under sådanne angreb som uden tvivl vil blive en del af en daglig pressehetz.

    Det gælder derfor fra nu af, om at advare så mange danske kvinder som muligt, mod at indlade sig med alvorligt racefremmede individer.

    Dette gerne med henvisning til de kommende konflikter, og gerne med advarslen om, at disse børn kan risikere at gå en usikker fremtid i møde, i et stadigt mere polariseret samfund. Delforældre og adoptivforældre til negerbørn vil derudover opleve, at deres unge ikke kun er ildeset af danske nationalister og racister, som bliver stadig flere for hver dag der går, men også vil være særligt udsat for muslimsk / arabisk forfølgelse, da araberne er lige så racistiske som hvide, selv om de fleste arabere i grunden selv har en del neger-DNA. Disse børn er også i stor fare for at blive rekrutteret af muslimske bander og tvunget ind i Islam for at overleve. Selv risikerer de en skæbne lignende Tyskertøserne, hvis det det ikke er deres muslimske beskyttere som banker dem gule og blå. Og til sidst kan man advare mod at man får børn med lav IQ grupper, da de højst sandsynligt vil blive en belastning for deres mødre og socialsystemet.

    Det lyder koldt og ubarmhjærtigt alle sammen, men det er bedre at forebygge end at helbrede.

    Selvfølgelig skal man ikke introducere sine ideer på samme bramfri måde som jeg har gjort det her. Men man kunne forsigtigt komme ind på emnet og give afdæmpet udtryk for sin fordømmelse af multietniske eksperimenter i den nuværende betændte situation, snakke lidt om IQ, fædrelandskærlighed, solidaritet og moral om nødvendigt. Jo mere denne modstand mod tvangs-insemineringen med fremmed sæd breder sig jo hurtigere vil en forståelse brede sig blandt danske kvinder. MAn må så tage med at man ind i mellem risikerer at blive kaldt racist eller lignende, men når man tager dette med et smil, præller dette af som vand på en gås! Husk på; de fleste af dine medmennesker er formentlig mere racistiske end du selv er, uden at de nogensinde har reflekteret over det eller er sig det bevidst.

    Jeg har selv stået i situationer hvor jeg som bevidst racist og højreekstremist har måtte krumme tæer over åbenlys racisme overfor indvandrere fra mennesker som ville have sværget at de tog afstand fra sådan en som mig… Det var morsomt og pinligt på flere måder, deriblandt mine egen problemer med konsekvent behandling af fremmede infiltranter uanset alder og køn. Jeg må lære at blive en bedre racist og forsage min sjælelige svagheder….

    Men der har vi det; Vi har alle sammen, vores Elskede Indre Svinehund und Gesunde Unterbauchgefühle, det gælder blot om at gøre sig dem bevidst og glæde sig over dem. Det er utroligt energigivende at stå i tæt kontakt med sin Indre Svinehund, meget livsbekræftende. Og de gange hvor man har luftet sin indre svinehund sammen med en stor flok ligesindede, da blev det helt overvældende emotionelt! Den Indre Svinehund er en udbredt oldnordisk arketype.

    Når først vi har udpeget fjenden stiger patriotismen og nationalismen, og racismen til himmelske højder!

    We must secure the existence of our people and a future for White children.

    The Truth will set you Free!

    Kommentar by Balder — 8. januar 2018 @ 12:28

  53. Sådan løser Israel indvandringsproblemer.

    Skridt til at forhindre ulovlige indvandrere i at komme ind i Israel 100% effektive i 2017.

    Ikke en indvandrer kom ind i Israel ulovligt i 2017, mens 4.012 illegale indbyggere forlod frivilligt, viser data • Kabinet for at diskutere lukkede Holot-tilbageholdelsescenter, hvilket giver ulovlige indvandrere to muligheder: frivillig afgang eller ubestemt frihedsberøvelse.

    Kommentar by Sindsro — 8. januar 2018 @ 12:29

  54. I fortiden foregik den “… fuldstændig parallelt til det, vi ser i dag”

    Ja, for der var også flyvemaskiner, højhastighedstog, færger, biler dengang, Eske.

    Kommentar by Johnson — 8. januar 2018 @ 12:45

  55. Vogt jer for folk, der starter deres sætninger med: “Jeg må være ærlig . . .”.

    Kommentar by Bastardo — 8. januar 2018 @ 13:22

  56. @16 Margrethe har fat på en plausibel forklaring. For at kunne forske i fred har Willerslev fundet en måde på at snige sig uden om det betændte universitetsmiljø og uden om mediernes politiske galehus.

    Det strider imod @45 Balders påstand om, at “Willerslev og andre som har fået sexpartnere fra Afrika eller Asien prøver at tilpasse deres moralbegreber til de valg de har taget…” Med andre ord, Willerslev ville utvivlsomt have sagt nøjagtig det samme rableri, dersom han var sexpartner med en dansk kvinde med struttende gener fra Gorm d Gamle.

    Kommentar by traveler — 8. januar 2018 @ 15:51

  57. Visse politikere ynder at sige – og nu også forskere og arkæologer -, at vi altid har haft indvandring til Danmark. Sådanne udtalelser viser, at de fleste ”politiske ringvrag” ikke ved, hvad de snakker om, eller også er de så udspekulere, at de på falske præmisser, prøver at legitimisere den folkevandring af muslimer, som gennem de sidste 30 år har søgt til Danmark. Man mærker tydeligt hensigten.

    Man kunne f.eks. ty til historikeren Georg Nellemann (født 1930) som i sin afhandling for Nationalmuseet med titlen ”Polske landarbejdere i Danmark og deres efterkommere” i sit forord skriver: ”Danmark har ikke haft mange minoriteter eller indvandrere.”
    Til oplysning for vores tilsyneladende uvidende politikere, kan jeg oplyse om, at der i 1870 kun boede under 1.100 fremmede i Danmark! Se Hans Kornø Rasmussens’s bog ”Den danske stamme”, side 88.
    Vi modtog i 1516 / 1521 ca.200 arbejdssomme hollandske familier ( bønder), der slog sig ned i Store Magleby på Amager.
    De udgjorde ca.800 individer. Endvidere har vi haft sigøjnere og tatere, deres antal er umuligt at opgøre, men det har været et fåtal.

    Vi modtog ca.500 forfulgte franske huguenotter (fortrinsvis håndværkere) i 1600-tallet, vi gav ly til jøder i Glückstadt (1622) i Fredericia, Fåborg og København (1678), samt til de forfulgte ”brødre” og ”søstre” ( Herrnhutter) i Brødremenigheden i Christiansfeld (1773) og de såkaldte ”Kartoffel-tyskere” i Jylland (1759/60), og i 1808 fik vi ”besøg” af ca.18.000 af Napoleons spanske hjælpetropper, hvoraf kun en meget lille del blev i landet, og ikke var til noget besvær og byrde, og ej heller gjorde sig utilbens. Ved industrialiseringen fra omkrig ca.1850 til 1901 kom der også et stort kontingent svenskere, men de gled ligesom de foregående strømme, hurtigt ind i den danske rytme, og fandt sig til rette.

    Seneste eksempler er polakkerne (sæsonarbejdere ved roeoptagning ca.1893-1914) på Lolland, russiske og baltiske jøder i 1905-06, og ungarerne i 1956.
    For at sætte det lidt i perspektiv, de forfulgte huguenotter udgjorde ca.800 personer, så kom der 7.-8.000 jøder fordelt over mere end 250 år og roe-polakkerne udgjorde ca.14.000 personer over ca.60 år. Sammenlign så det med hvad der de sidste 30 år er kommet til Danmark, vel at mærke fra en kulturkreds der er os aldeles fremmed.

    De er utilfredse og kulturfremmede for den såkaldte ”almindelige” dansker, men en ”berigelse” for den venstreorienterede kultur radikale fra godhedsindustrien. Alle pessimistiske forudanelser har desværre holdt stik, muslimer er uintegrerbare i vestlige samfund. De vil ganske simpelt ikke, så enkelt er det. Godhedsindustriens apostle behøver ikke at omskrive deres (muslimernes) uvillighed og høje kriminalitet med en masse plusord, den ”almindelige” dansker har luret dem.

    Der er dog et lille ”men” med hensyn til de hollandske familier. Deres ankomst gjorde, at man eksproprierede de daværende danske bønder og sendte dem til Hundested, hvad stednavnene i
    omegnen stadig den dag i dag vidner om, f.eks. Ullerup, Tømmerup, Amager Huse. De hollandske familier lå ikke nogen til byrde, men de fik en masse privilegier ved ankomsten, hvor de levede deres eget hollandske isolerede liv i Danmark, bl.a. under deres egen lovgivning, et system der fungerede i samfulde 350 år. Der er mange paralleller til nutidens tusindtallige skarer af utilfredse muslimer, der sætter en ære i at ligge samfundet til byrde og bare suge af offentlige midler.

    Men de ovennævnte befolkningsgrupper, der de sidste 500 år er kommet til Danmark, skabte ikke parallelsamfund, men giftede sig med de lokale danskere, de blev assimileret og krævede ikke konstant ind. I modsætning til muslimerne fik de hænderne op af lommen og armene ud fra kroppen og blev et vigtigt bidrag til det danske samfund. De var med til at bygge det velfærdssamfund og demokrati op, som vi har i dag, og som muslimerne så gerne vil erstatte med tyranni og sharia lovgivning.
    ”Alle” disse arbejdsomme mennesker, der kom til os gennem de sidste 500 år, kom ikke i 100.000 vis, og til forskel fra muslimerne gled de stille og roligt ind i det danske samfund og gav ikke anledning til nævneværdige problemer, således som dem, vi kæmper med i dag. Det er da også tankevækkende, at de alle kom fra det kristne Europa med de værdinormer, det nu engang indebærer. De var flittige og arbejdsomme og lå ingen til last. Muslimerne er lig med ufred, knyttede næver, aggressivitet, trusler, råben og skrigen, kræve-og offermentalitet, ufordragelighed og krigslignende tilstande. De ligger altid i splid med deres omgivelser. De ligger på lur for at destabilisere vores vestlige samfundsstruktur på ægte gøgeungemaner. Har man set fred og frihed, fordragelighed og demokrati hvor muslimerne råder? NEJ.

    Seneste stunt har været, når “forskere” glædesstrålende kunne sige, at f.eks. Egtved-pigen og Skrydstrup-kvinden ikke var danskere. Disse to tilfælde er blevet brugt som skruebrækkere, til at legitimere vor tids velfærdsemigration. Disse “forskere” får deres løn fra danske skattekroner, og gang på gang ser man dem snigløbe dansk sæd og skik.

    Kommentar by der Adler — 8. januar 2018 @ 16:35

  58. Evolutionen foregår i faser, hhv. dynamiske og statiske. Ikke på nogen anden måde. Det ved Eske Willerslev simpelthen ikke! Så hans måde at gøre sig interessant på, er ikke ved at slå os med sin geniale indsigt, men ved en udadvendt og sensationel facon, der vækker opsigt. Og det du’r kun, så længe man er PK.

    Den form for kommunikation vil bringe ham langt længere end sandhedssøgen vil. Og det er han ikke den første, der intuitivt forstår. Det går godt. Og han behøver ikke kere sig om, hvad vi kværulantiske tosser i uriaspostens kommentarspor mener. Vi galper jo op, hver gang nogen slår et søm i vores nationale ligkiste. Kværulanteri er de afmægtiges sprog. Ikke Eskes. Ikke elitens.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. januar 2018 @ 18:14

  59. Adler — 8. januar 2018 @ 16:35 :

    Igen super godt beskrevet!
    Tak !!!

    Kommentar by M.S. Carstens — 8. januar 2018 @ 21:46

  60. Cadeau til nr. 56, der Adler for en sober opridsning af indvandringen og dermed demontering af Eske Willerslevs fake science!

    Kommentar by Voldposten — 8. januar 2018 @ 21:52

  61. 45/51 Balder – Fede kommentarer, især kommentar 45 – Sej, træfsikker underspillet humor!

    56 der Adler – Tak for seriøs dokumentation; kan næsten ikke gøres mere overbevisende!

    Kommentar by T. Flodur — 8. januar 2018 @ 22:19

  62. Balder får et par likes. Han er god, når han glemmer jøderne ;-)

    Det er klart, at der er lagt op til, at de danske kvinder holder fest med de ædle vilde på de danske slavers regning.

    Løsningen er IKKE at knokle løs og håne de etniske danskere der ikke kan eller vil være med til at slave på det danske arbejdsmarked, sådan som Kim Møller og den traditionelle højrefløj tydeligvis gør.

    Løsningen er at konfrontere de danske kvinder lige på og hårdt med de nødvendige midler. Dybest set bør den danske mand ikke lette røven og møde på arbejde før der er nået en ny aftale med de danske kvinder. Han bør heller ikke beskytte de danske kvinder – endnu.

    At gå på arbejde og betale skat under de nuværende betingelser er at undergrave fædrelandet!

    Kommentar by Kim Poulsen — 8. januar 2018 @ 22:26

  63. […] {fra Uriaspesten} […]

    Pingback by No jacks required » blog-arkiv » Vollgas hos liberale Kim Møller — 8. januar 2018 @ 22:32

  64. 56 Der Adler)- Ikke helt korrekt hvad du skriver. Da Frederik d.1. 1523- 1533. efter borgerkrigen blev konge udgjorde de 200 hollandske familier en seriøs trussel mod hans magtbase, hvorfor de blev udvist og danskerne fik deres gårde og jorde tilbage. De 20 fattigste familier fik dog lov at blive i Dk, men henvist til Fejø,Femø og Askø i Smålandshavet. Her startede de en frugtproduktion af æbler til hovedsageligt det norske hjemmemarked ( æbleskuderne). Det fortsatte indtil 1970erne, hvor EF gav et stort tilskud til rydning af æbleplantagerne , så jorden kunne bruges til korndyrkning. Det norske hjemmemarked var da tabt. Dna undersøgelser på Amager bekræfter heller ikke hollandsk afstamning.Kilde: Journalist Agnethe Vistar.

    Kommentar by dansker — 8. januar 2018 @ 22:38

  65. 56 Der Adler) De tyskere som etablerede Christianfeld og kartoffeltyskerne samt rigtig mange andre tyskere kom til Dk , som en del af en nøje planlagt tysk kolonisering af alt dansk land nord for Ejderen udtænkt af Superintendent Struense – med flere- af Holstein . Derfor sendte han sine 2 sønner samt andre tyskere til København. Magtens centrum. Husk på Dks officielle sprog var tysk . Hærens sprog var tysk. Flådens sprog var norsk- dansk. c 70% af mandskabet var nordmænd, og de nægtede at tale tysk. Kun det russiske multigeni Lemonossov indflydelse på dansk tankegang her Schnedorf, Eilschouv og praktikeren og patrioten Ove Guldberg afværgede tyskerkatastrofen i sidste øjeblik med afsættelsen af Struensebrødrene og deres danske håndlangere. Og indførelsen af indfødtretsloven af 1776. Dk havde tætte kontakter med Rusland på daværende tidspunkt gennem Horsens”drengen” Vitus Bering og hans næstkommanderende Lambertsen fra Varde,som fortsatte indsatsen i Fjernøsten og Alaska efter Berings død.Men også andre danskere var i russisk tjeneste. Den overlevende Struense bror blev senere statsminister i Preussen, og skabte grundlaget for Preussen ,som stormagt.

    Kommentar by dansker — 8. januar 2018 @ 23:16

  66. “Seneste stunt har været, når “forskere” glædesstrålende kunne sige, at f.eks. Egtved-pigen og Skrydstrup-kvinden ikke var danskere.”, skriver der Adler. Vedrørende Skrydstrupkvinden protesterede jeg overfor videnskab.dk med disse ord 15. apr. 2017:
    Videnskab.dk kører videre med indvandringspropaganda (
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/nyt-bronzealder-chok-skrydstrupkvinden-var-ogsaa-indvandrer).
    Fagkyndigheden først: Det målte “strontium-tal” er forholdet mellem to strontium-isotoper, som varierer i naturen, fordi den ene isotop udvikles radiogent fra en radioaktiv rubidium-isotop. Det mest imponerende er nøjagtigheden af isotop-målingen, de mange decimaler, der kan opnås. Men skarpe slutninger på baggrund af selv meget præcise tal lader sig alligevel ikke altid gøre. Allerførst fordeler geografiske lokaliteter sig i 2 dimensioner og strontium-tallet er 1-dimensionalt. Der findes ingen entydig afbildning af et 1-dimensionalt datasæt på et 2-dimensionalt rum (plan). Dvs et et givent strontium-tal findes mange steder, hvilket er en følge af, at både bjergarts-aldre og rubidium-indhold i bjergarter varierer i Europa. Hvis hjemegnen kan udelukkes som oprindelse for en gravlagt, er der ikke andre nærliggende troværdige resultater på dette grundlag. Selv dette kan man tvivle på, da man må mistænke, at geokemiske processer kan have øvet indflydelse på et gammelt fund. Jeg savner hårdtslående evidens for sammenhængen mellem personers strontium-data og geografiske data med moderne eksempler, eksempelvis langhårede personer med kendt rejseaktivitet. Videre: Der eksisterer mig bekendt kun gode geografiske oplysninger om strontium i følgende lande og regioner i Europa: Frankrig, Danmark og Storbritannien. Tyskland kan jeg ikke finde data fra, så Egtved-pigens tyske oprindelse bliver meget hypotetisk. Stemmer et sted i Syd-skandinavien ikke bedre opfattelsen af samfærdselsforhold i bronzealderen? Jeg er ganske sikker på, at vi kan finde et godt sted.
    En opsang til sidst til videnskab.dk: Hold os venligst fri for antydning af, at mulige indvandringer i fortiden kan bruges som norm for den nuværende masseindvandring. De sidste 90 år er netto-indvandringen gået fra ca. 0 % til 60 % af en årgang, dvs kun 40 % af de “ankomne” er nyfødte. Se mere https://sites.google.com/view/danmark-mit-faedreland/startside.” Andre kommentarer er ligeledes dejligt negative.
    Fra publikationen om Egtvedpigen (Frei m.fl. 2014, https://www.nature.com/articles/srep10431) kan jeg føje til, at Sydtyskland kun kommer på tale på grund af oldsagernes vidnesbyrd. Et karakteristisk broncesværd fx findes udbredt i et område fra Sydtyskland til Skåne, men dette skal man ud i det supplerende materiale for at få oplyst. Det understreges flere gange i artiklen, at Bornholm er undtaget fra det Danmark, Egtvedpigen IKKE kan komme fra pga Sr-data, men lige på Bornholm har man ikke fund af det pågældende sværd. Det vides dog fra anden forskning fx helleristninger, at Bornholm og Skåne var en og samme kulturkreds. Eske Willerslev er medforfatter.
    Summa summarum: De to broncealderpiger kan godt være fra det dansk kulturområde, men danske var de ikke. Danerne kom først til Danmark i jernalderen næste 2000 år senere.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 9. januar 2018 @ 01:56

  67. ( er kn lige inde i dag…kommer igen i næste uge). Totalt tåbeligt. Vi lever i en overbefolket verden. Dengang var der ikke tog, busser, flyvemaskiner, (Sociale medier etc). Aldrig har så mange kommet på så kort tid nogensinde i historien, så uanset hvad et tåbeligt forskningsresultat siger, så er det jo totalt ødelæggende for den frie demokratiske kultur, med den islamiske indvandring, og selvfølgelig kan velfærdsstaten heller ikke holde til det. Når man ikke er loyal eller taknemmelig overfor det land der har taget imod en, og ikke vil tilpasse sig den kultur det er rundet af, jamen så er det et idiotforskningsresultat, som ikke kan bruges til at konkludere noget som helst. Fortsat god uge. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. januar 2018 @ 10:51

  68. @ 64 dansker

    Du er ude på et skråplan. Hvordan skulle nogle grønsagsdyrkende hollandske bønder væ re en trussel for kong Frederik I ?

    Det var de selfølgelig heller ikke, og NEJ, de blev ikke udvist, og danskerne fik ikke deres gårde tilbage. Hvis de blev udvist, så forstår jeg ikke rigtigt, at man i starten af 1800-tallet ophævede deres privilegier, så der fra nu af skulle gælde dansk lov + ret, samt tales dansk!
    Har i mange år beskæftiget mig med genealogi, og har bl.a. aner i Store Magleby/Tårnby, og her vil du se, at det vrimler med hollandske navne, bl.a. Crillesen, Jansen, Dircksen, Willumsen, Backer, Zibrandtsen, Geertsen. For 30 år siden kiggede jeg i den lokale telefonbog, og de samme navne optrådte her i stor stil.

    @ 65 dansker

    Du skriver “- kartoffeltyskerne samt rigtig mange andre tyskere kom til Dk , som en del af en nøje planlagt tysk kolonisering af alt dansk land nord for Ejderen … .”
    Det er muligt, at jeg skal have mine skolepenge tilbage, men jeg lærte at tyskerne kom herop for at kolonisere de store jydske hedestrækninger!
    De ville få forskelle goder, så som skattefrihed i en vis årrække, et hus og fritagelse for militærtjeneste.

    Kommentar by der Adler — 9. januar 2018 @ 16:24

  69. @68 Enig

    Når man læser denne tråd, kommer man til at småklukke over, hvor meget det sådan ligner #MeToo-kampagnen om mulige og indbildte krænkelser for mange, mange år tilbage.

    Katalysatoren er der den der rablende Eske Wilerslev, hvis standardhippiesvar på alverdens fortrædeligheder er en tur i det globale bollerum, vel vidende at han befinder sig midt i Danmark, hvor gammeldanskerne er noget nær den genetiske mest rene folkegruppe, der kan opstøves på kloden.

    Det får så hypersensitive stramtanter til at fare i blækhuset over mulige krænkelser mod de genetiske rene danske. Med bold og engelske slogans holder ”Balder” en formidabel svovlprædiken mod de danske synderne, der ikke har genetisk rene sexpartnere, akkompagneret af en Kim Poulsen, der vil have den danske mand til at nægte at gå på arbejde, indtil der er indgået en ny aftale med de danske kvinder, så de stopper med at holde fest (sexfester?) med de ædle vilde på de danske slavers regning.

    Så er der dansker i @64+65, der også er utilfreds med, at den solide sandsiger Der Adler ikke fremhæver mulige eller indbildte historiske krænkelser mod det danske folk i syttenhundredehvidkål.

    Ang. @64: Mon ikke Agnethe Vistar går lidt for vidt, for de knap 200 hollandske familier på Amager blev ikke mere udvist end, at en række kendte amagermalere blev deres efterkommere, og også Dirch Passer fra Amager var efterkommer af de hollandske indvandrere. Vreden mod de hollandske bønder gik næppe på, at de var blevet en seriøs trussel mod den kongelige magtbase, men højst en trussel mod hans velopdækkede spisebord, og den almene utilfredshed med hollænderne var snarere, at Christian II og hans hollandske sexpartnere havde givet den lille gruppe flittige hollandske bønder for mange kongelige privilegier, og det blev så efterfølgende indskrænket efter kongens fald, og de af adlen kontrollerede danske fæstebønder, der var blevet tvangsforflyttet, kunne atter stort set vende tilbage, idet hollænderne fik begrænset deres landområder.

    Ang. @65: Den tilsyneladende superintrigante, superintendent Struensee-far havde godt nok tyske gener, men næppe en plan om at kolonisere “alt dansk land nord for Ejderen” med tyskere. (Man kommer her nærmest til at tænke på Olsenbandens generalplan Operation Daisyland.) I så fald var planen da godt nok ringe udført, hvis det, som han og hans kampagner kun kunne opnå, var sølle 59 fattige kartoffeltyske familier langt ude på den jyske hede (en stor del rejste videre til Rusland for rigtig at kolonisere der), samt et diminutivt kontingent af den velfungerende Brødremenighed, der kom til Christiansfeld på en favorabel koncession, der i øvrigt senere blev bekræftet af patrioten Ove Guldberg.

    Mere kendt er vel bemeldte Struensee-far over sine konflikter med den i København senere så herostratisk berømte Struensee-søn. Men måske er det den der omtalte udefinerbare gruppe af “rigtig mange andre tyskere kom til Dk”, der kunne give indtryk af, at der var tale om en planlagt kolonisering at “alt dansk land nord for Ejderen” med tyskere. Mange og for mange tyskere kom der i hvert fald til Danmark, men det var desværre noget senere og op mod afstemningen i 1920, og det var rigtignok en kedelig sag.

    Kommentar by traveler — 9. januar 2018 @ 17:50

  70. 68 der adler) Sæt dig først ind i problematikken bag den danske borgerkrig mellem Christian d.2. og Frederich d.1. hvor førstnævnte fik økonomisk og militært støtte fra Holland, mens sidstnævntes var den tyske hansaens kandidat.Da Fr.d. 1. sejrede i borgerkrigen kunne han naturligvis umuligt ha`en hollandsk 5kolonne til at puste sig i nakken.– Dna test viser ingen hollandsk indblanding i den oprindelige danske befolkning på Amager.-Navnene er sikkert kommercielle , som de mange tyske efternavne. Eller det er “finere”med et udenlandsk snobbenavn. Da danskerne fik deres ejendomme tilbage lod Fr.d.1. af taktiske årsager dem overtage de indførte priviligier.- Jeg gik i skole med en som hed Le Dous til efternavn. Det hægede de voldsomt om.De var jo af huguenotafstamning. Indtil de gennem slægtsforskning fandt ud af, at da dansk navneskik omkring 1830 blev forbudt, skiftede en af deres forfædre Jenssøn ud med Le Dous.

    Kommentar by dansker — 9. januar 2018 @ 18:16

  71. 69 traveler) Du elsker jo at rejse.- Rejs du en tur til Femø og udvid din horisont

    Kommentar by dansker — 9. januar 2018 @ 18:26

  72. @71 Nixen, Femø er ikke noget for mig, da jeg får udslet af dens feminazistiske kvindelejre. Jeg foretrækker en god gang sommerferie på Fanø, hvor den lokale, kønne fannike-pige på kroen starter med at tiltale os med Guten Tag, når vi vil bestille en omgang Bratwurst mit Kartoffelsalat und Senf.

    Kommentar by traveler — 9. januar 2018 @ 18:41

  73. @70 Da der gik kuk i den dansk navneskik omkring 1830 pga. forkert administration/tolkning af en ny navnelov, skete der senere det, at mange danskere generhvervede deres gamle danske slægsnavne. Kun et fåtal fandt det finere med et udenlandsk snobbenavn, men også et latiniseret Jesenius eller Hansenius i stedet for Jensen eller Hansen var nu heller ikke så ringe endda.

    De hollandske efterkommere, der hed Crille, Jan, Dirck, Zibrandt og Geert blev også ramt af navneloven, så deres efterslægter fik navnene Crillesen, Jansen, Dircksen, Zibrandtsen, Geertsen. De har næppe købt sig til de smarte hollandske-klingende navne for at snobbe.

    Kommentar by traveler — 9. januar 2018 @ 19:02

  74. @ 70 dansker

    Da min 11 x tipoldefar er Skipper Klement (1485 – henrettet 1536), så mener jeg godt, jeg kender baggrunden for Grevens Fejde, spørgsmålet er om du gør!

    Du strør om dig med postulater, som der ikke er belæg for. Har du været igennem kirkebøgerne for Dragør/Tårnby og især Store Magleby? Hvis ja,så vil du se, at der er en overflod af de af mig nævnte hollandske/flanderske navne, der er gået i arv op til data.

    Dansk navneskik i 1800-tallet har intet med hollænderne at gøre.Der kom en dåbsforordning i 1828 som du måske ved, men den nye navnelov fra 1904 gav grobund for slægter med de så almindelige -sen navne, til at skifte ud til noget mere eksotisk.

    Hvad er det for en DNA undersøgelse der er foretaget med bærere af hollandske navne?
    Ind imellem virker det som om, at du er faktaresistent

    Hvordan kan grøntsags dyrkende bønder være en som du skriver 5kolonne? De leverede naturalier til kongen på Københavns Slot samt til byen København.

    NB.Husk de tre Tér: Tænk, Tøv, Tal!

    Kommentar by der Adler — 9. januar 2018 @ 20:48

  75. 69) Korrekt. Der skete en voldsom tysk kolonisering af Sønderjylland efter 1864 til 1914.. Domænegårdene osv. Nærmest en regulær befolkningsudskiftning, da c 70 000 danskere og frisere i samme periode blev deporteret over Hamborg til Nordamerika.– Men undertrykkelsen,koloniseringen, terroren af danskerne i midten af 1700tallet i specielt det slesvigske hertugdømme var reel. I hundredevis- måske tusinder flyttede til Norge ( norsk fjernsyn)Adskillige af deres efterkommere deltog senere i de slesvigske krige.- Mange tusinder flyttede/ flygtede til Holland sammen med 10 000 af jyder. Mest for at undgå dansk krigstjeneste. Den dansk krone- konges- vigtigste indtægtkilde i 1700 tallet var udleje af danske soldater til samtlige af Europas utallige krige i denne periode. ( Jeppe på bjerget) – Angående ” hollænderne” på Amager referer jeg . Men en ny gentest vil ikke ændre på ” postulaterne”.

    Kommentar by dansker — 9. januar 2018 @ 21:34

  76. En bekendt der kender eske siger at han ikke er den hurtigste knallert på molen…men at han selv tror han er det.
    Rent fagligt ,altså selve det at udføre DNA-test mv skulle han dog være god til

    Det er pudsigt som disse naivister ofte “glemmer” den meget gamle hindu/islam konflikt i Indien,indianerne i NordAmerika og noget så nærliggende som X-Jugoslavien

    Kommentar by jønne — 10. januar 2018 @ 01:38

  77. Kommentarerne ovenfor bekræfter hvad jeg tidligere skrev.

    Tidligere tiders indvandring var:

    1) Minimal
    2) Hvid
    3) Ikke-muslimsk.

    Hvilket sammenlagt gør den ok.

    Den eneste gang, vi har været i gang med noget, der minder om en befolkningsudskiftning var i den tidlige bronzealder, hvor den proto-indoeuropæiske kultur/folkegruppe skyllede ud over Europa fra østeuropa/vestasien. Det var denne befolkningsgruppe som man tidligere politisk ukorrekt kaldte Arier!

    I øvrigt fint beskrevet i direkte og indirekte hentydninger af Saxo og Snorri Sturlason, som begge skrev i middelalderen. Man har altid vidst dette, men man har undertrykt denne sandhed og dens betydning.

    Lidt information:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Proto-Indo-Europeans

    https://en.wikipedia.org/wiki/Indo-Uralic_languages

    http://rootsofeurope.ku.dk/english/

    Der er i massevis af bøger om emnet på Amazon.

    Kommentar by Sigwar — 10. januar 2018 @ 18:04

RSS feed for comments on this post.