11. januar 2018

Sociolog: Paradoksalt at danskerne ser ghettoer som et alvorligt problem, det går faktisk ‘fremad’…

Jo mere man udvander definitionerne, jo færre ghettoer bliver der officielt. Hvis politiet holdt sig helt væk fra områderne, så ville kriminaliteten styrtdykke, og sådan kan man blive ved. Statsmnisteren tror man kan bygge sig ud af problemet, sociologer tror man kan italesætte en bedre udvikling, men begge er på ideologisk glatis. Problemet er reelt, og har intet at gøre med hverken mursten eller beton.

Her lidt fra en Ritzau-historie sakset fra JP.dk – Næsten hver anden vil undgå at færdes i ghettoområder.

“… næsten 70 procent af vælgerne betragter de såkaldte ghettoområder som et alvorligt problem på grund af sociale problemer, stor kriminalitet og en høj andel af indvandrere og efterkommere.

Det viser en Voxmeter-undersøgelse, foretaget for Ritzau efter statsministerens nytårstale.

… resultaterne er langt fra overraskende, mener sociolog og forfatter Aydin Soei, som har beskæftiget sig med integration i en årrække.

– Vi har en statsminister, der bruger 90 procent af sin nytårstale på at gå til angreb på ghettoer.

– Det er paradoksalt, at ghettoer i stadig højere grad bliver brugt som en trusselskategori på landsplan, samtidig med at det faktisk går fremad i de her boligområder, siger han.

Aydin Soei peger på, at ungdomskriminaliteten er historisk lav, også i udsatte boligområder, og at flere og flere beboere kommer i arbejde. Der er derfor nu færre områder på ghetto-listen end før, tilføjer han.

(Arkiv-foto: Odense, september 2017)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90284/trackback

16 Comments »

  1. Nej selvfølgelig, hvorfor havde jeg ikke tænkt på det før? Det er jo ikke Ghettoerne men samfundet omkring Ghettoerne der er problemet!

    Hold da kæft hvor har jeg været dum

    Kommentar by redneck — 11. januar 2018 @ 22:16

  2. Den iranske køter Aydin Soei er i samme boldgade som den tyrkiske tæve Özlem Cekic. De forsvarer deres muslimsk/islamiske ophav, kultur, tankegang, voldelige hakkeorden med næb og kløer og alle de løgne der umiddelbart kommer til dem. De eneste der hopper på limpinden er venligboere og deslige affald. Ud med lortet…..Så tævens optræden i tv med ham Clemens. Kan i min vildeste fantasi ikke tro, at nogen fra SF stadig savner hende, efter hun så eftertrykkeligt (som det nu kan lade sig gøre i DR) blev skampulet og udleveret. Og endda uden at hun selv på noget tidspunkt havde det på fornemmelsen.

    Kommentar by Men dog ! — 11. januar 2018 @ 22:35

  3. Hvorfor skal vi i det hele taget belemres med folk der lukker sig inde i et ghetto og saa ovenikoebet skal betale regningen for det.

    Kommentar by dunk — 11. januar 2018 @ 23:28

  4. Kejser Juncker Ælsker dem!
    Så de må bo i Bruxelles, på den lange vej hjem til Mekka..

    Kommentar by Hul igennem? — 12. januar 2018 @ 00:13

  5. det er historisk besværligt at anmelde noget til politiet, kunne være interessant at se hvordan det forhold påvirker udviklingen i den ofte nævnte statistik.

    Kommentar by poul sørensen — 12. januar 2018 @ 00:21

  6. Ghetto er korantråden til vold imod samfundet; fjenden er i landet!

    Kommentar by Sandberg — 12. januar 2018 @ 00:30

  7. 4. Ordet Kejseren er for fint et ord, Hul igennem? Men der er fin ironi i dette. :)
    Jeg synes det er mere passende med: Fuldrikken af fallitboet EU.

    5. Sandberg
    Det er mærkelig at ghetto-folket tør gå ude om natten, Vi danskere er sgu da i overtal endnu.

    Vi kunne jo vise politiet hvordan det skal gøres. Ikke.?

    OH: Jeg elsker min ytringsfrihed, det gør jo ikke noget at man kliner sig op til grænsen. :)

    Kommentar by Sindsro — 12. januar 2018 @ 01:06

  8. Historisk lav??
    Aha…

    Kommentar by Lider af danskhed — 12. januar 2018 @ 01:08

  9. Problemer med kriminalitet og offentlig forsørgelse er kun toppen af isbjerget. Det er for så vidt (også) en afledning af det store problem vi har med hinanden: islamiseret klankultur.

    Aydin Soeis dagsorden og ambition er, at vi skal gå endnu et skridt længere væk fra, hvad vi egentlig burde snakke om. Han er så også med i Ansvarlig Presse.

    http://ansvarligpresse.org/

    Kommentar by BE — 12. januar 2018 @ 06:02

  10. @7 – mærkelig nok kan politiet ikke opklare bandeskyderierne trods massiv indsats, så går det meget bedre med at kontrollere cykellygter på skolebørn og uddele fartbøder til fru Jensen

    Kommentar by redneck — 12. januar 2018 @ 08:10

  11. Ghettoerne kan sammenlignes med et område der er mineret. Efter at de første som har forsøgt at krydse minefeltet er sprængt i stumper, finder folk ud af at her skal man ikke færdes. Statistikken kan nu oplyse, at antallet af tilskadekomne i minefeltet er faldet drastisk og dermed er der ingen grund til at fjerne minerne.

    Kommentar by Menig 442 — 12. januar 2018 @ 09:20

  12. Vist går det fremad; -med ,den af politikerne indførte, afskaffelse af danskere i Danmark.

    Kommentar by dencensurerede — 12. januar 2018 @ 09:47

  13. Har lige passeret en tilkørsel til E45 ved Vejle. Her stod en betjent på broen og kiggede efter om folk holder til højre.
    Han risikere kun røde kinder af kulden, hvorimod det er livsfarligt for ham at bevæge sig ind i ghettoerne.

    Kommentar by k.m. — 12. januar 2018 @ 10:52

  14. Når problemet skal løses, er det lettere, når lastbilerne ikke skal læsses alt for mange steder.

    Der perfide speditør phgn fra 180grader bekræftede min overslagsberegning på at flytte Vollsmoses indhold til DAKA i Horsens, og det var svjh omkring 50 kølevogne og ca. 1/4 million kroner.

    Kommentar by Træt — 12. januar 2018 @ 12:09

  15. …endnu en “klog” indvandre, der fortæller os at det liv vi har overlevet på i >2000 år er helt forkert!
    Mere fra samme bås som Ösle kommer fra! man blir så Trät!

    Han er god for REgimet og EU, de ælsker den slags bashing af de etnitske befolkninger i Europa, som de önsker udskiftet asap.
    P.

    Kommentar by Piotr — 12. januar 2018 @ 16:00

  16. Shith…. eller ikke, jeg ville hellere dø end bo der og jeg kommer aldrig til at holder ferie der og dermed støtte totalt uduelige samfundstrukturer, myndigheder og regeringer … Den Frie Verden må mande sig op og begynde at stille håndfaste krav, ellers kan de sejle deres egen elendige sø.

    Og man må øvrigt forstå at forskellige kulturer og nationaliteter ikke kan leve sammen der – i forbindelse med en diskussion om hjemsendelse af velfærdsmigranter (så de nordeuropæiske folk, kan tage ordentlig og kristelig vare på deres egne(!) udsatte):

    “Statsråden i Sudan sa videre følgende: «Det er ikke praktisk med integrering av så mange nasjonaliteter (i Sudan), helt klart.”
    https://www.rights.no/2018/01/vg-velger-grov-manipulasjon-i-stedet-for-a-sitere-oppsiktsvekkende-utsagn-afrika-klarer-ikke-integrere-afrikanere/

    – så mangler vi bare at de perverse i godhedsindustrien og deres medløber-drømmere i Vesten indser det, så er alle enige … hold kæft, hvor er jeg vred.

    STOP VANVIDDET, STOP DET NU!

    Kommentar by Stopdetnu — 12. januar 2018 @ 16:50

RSS feed for comments on this post.