12. januar 2018

And then we take Berlin….

Faste læsere vil vide, at jeg i en fjern fortid var en ganske habil poolspiller. For halvandet år siden begyndte jeg at træne igen, og i dag spiller jeg fast for Bristol Odense. I skrivende stund ligger jeg nummer 20 på den danske rangliste, og selvom jeg har gjort det ganske fint i flere turneringer, så har jeg tabt samtlige kampe mod Top10-spillere. Ikke stort, men jeg har manglet det sidste. Regelændringerne har ikke været en fordel for mig.

Søndag aften er tre af poolsportens legender samlet i Berlin, og vi er en lille flok der kører fra Odense lørdag morgen. Jeg tager kamera med, men om det ender med andet end selfies, Erdinger vom fass og lidt hustling i røgede poolhaller, det må tiden vise. God weekend. Min bliver fremragende…

“… Efren ‘Bata’ Reyes, the pool legend we named the Bata after, is coming to the Bata Bar & Billiards. It‘s gonna be the last time he‘s coming to Germany after he had announced his retirement from professional pool earlier this year. And he‘s bringing two other pool heavyweights: Earl ‘The Pearl’ Strickland and Francisco ‘Django’ Bustamante.” (Batabar)

(Efren ‘Bata’ Reyes, Farewell Tour, 2018)

Oploadet Kl. 23:21 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90311/trackback

23 Comments »

  1. Have a ice holliday and drive careful, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 13. januar 2018 @ 00:15

  2. Trods vore uenigheder: nyd det!

    Kommentar by Kim Poulsen — 13. januar 2018 @ 00:52

  3. God tur og god weekend, håber i får en super oplevelse.

    Kommentar by Piphans — 13. januar 2018 @ 06:04

  4. Berlin er altid en tur værd.

    Kommentar by Henrik True — 13. januar 2018 @ 07:58

  5. God tur. Mellem de røgede poolhaller burde der også være plads til skildring af, hvordan multikulturen udfolder sig i Belin.

    Kommentar by Menig 442 — 13. januar 2018 @ 08:30

  6. Billiardborde har som regel grøn stof. Der var et vittigt hoved som omdøbte sportsreporter Hans Grønfeldt til Hans Tværbal, fordi han tit speakede til keglebilliard stævner.

    Kommentar by k.m. — 13. januar 2018 @ 10:02

  7. Nyd det – for fa’en!

    Kommentar by John — 13. januar 2018 @ 11:07

  8. https://www.youtube.com/watch?v=LrKoj4Xx2rk

    Reyes ses til sidst

    Kommentar by Hans Und — 13. januar 2018 @ 11:44

  9. Undskyld, men betyder “pool” ikke et svømmebassin? Hedder spillet ikke billiard?

    Kommentar by Torben Snarup Hansen — 13. januar 2018 @ 12:20

  10. I min ‘ungdomsklub’ havde vi et Søren Søgård billardbord, state of the art med skiferplade i bunden.
    Vi spillede det meste fra skomager til traditionel keglebillard og blev sgu så gode at vi pelsede de lokale på værtshusene i Lyngby med omegn.
    Når en spiller med egen kø ikke kommer til bordet i en skomager, mod en 16 år gammel knægt, er det bare at hæve ind kassen og forsvinde hurtigt.
    200 kroner taler når 10 Cecil koster 8 kroner :)
    Billiard er som skak, men med en masse geometri og matematik.

    Kommentar by peerpede — 13. januar 2018 @ 12:53

  11. #9: I denne her sammenhæng er pool et billiardspil uden kegler. Ligesom f.eks. snooker.

    Kommentar by Martin Kasler — 13. januar 2018 @ 14:03

  12. Godt at være god til en sport. Alle mennesker bør være gode til mindst én sport. God vind.

    Kommentar by Sigwar — 13. januar 2018 @ 15:47

  13. Klog kone– hende Pernille. Sån`da

    Kommentar by dansker — 13. januar 2018 @ 17:56

  14. Hvad mener du ‘dansker’?

    Kommentar by Kim Møller — 13. januar 2018 @ 21:58

  15. Undermåleren er taget med våben af pålitiet.
    Se billede 1 og 47.
    Der er 78 ialt. Vær beredt, billederne kan virke ophidsende.

    Yahya Hassan på FB
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215184902198987&set=a.10200335616336121.2199053.1325887387&type=3&theater

    Kommentar by Sindsro — 14. januar 2018 @ 01:18

  16. Sindsro 01:18
    Politiet er kun efter Hassan på grund af billedet på Facebook.
    Han havde ingen våben på sin bopæl, det er en lille, men ikke ubetydelig forskel.

    Yahya Hassan elsker at provokere på sin egen syge måde, og jeg tror det ender galt for ham en dag.

    Kommentar by k.m. — 14. januar 2018 @ 07:32

  17. 16 KM
    Enig, jeg er klar over det, at manden er bundrådden. Ville bare informere.
    Billeder er jo til megen nytte, og ham Sigøjneren er også i repetuaret.
    Det har sine grunde jeg skrev således.

    NYT NYT
    Pave “Shit “Frans. Lukker Bæ ud igen.
    Først vaskede han Islammernes fødder med tungen, og nu her BÆ.

    Mere på Potten:
    https://jyllands-posten.dk/international/ECE10201395/paven-vores-handlinger-maa-ikke-styres-af-frygt-for-migranter/

    Paven: Vores handlinger må ikke styres af frygt for migranter
    Det er i orden at frygte emigranter, men det må ikke ende i fjendtlighed, siger pave Frans.

    ShitFrans forstå ikke en fis af det hele. Det ender i fjendtlighed, og det er allerede endt sådan.

    Kommentar by Sindsro — 14. januar 2018 @ 15:12

  18. God tur….fra en der nærmer sig pensionsalderen :-)

    Kommentar by Michael Unna — 15. januar 2018 @ 06:28

  19. Top 20 lyder ganske godt på mig.

    Kommentar by Johnson — 15. januar 2018 @ 12:34

  20. Stå og daske til nogle kugler med en pind…

    Nej må vi be’ om en levende hobby som fjerkræavl. Danmark er i øvrigt vært for Europaudstillingen 2018 i Herning Hallerne. Sidst var det franskmændene. De leverede intet mindre end en organisatorisk katastrofe. Alle ånder lettet op, når det er tyskerne og det protestantiske Nordeuropa, der står for disse store arrangementer. De færreste tænker på, hvad der ligger bag dette succeskriterium. Men vi ér bare bedre til at organisere og få tingene til at køre. Sorry katolikker. Men sådan er det bare…

    Kommentar by Margrethe — 15. januar 2018 @ 20:03

  21. Margrethe, det har været sådan engang, at vi var bedre end så mange andre til at organisere og få tingene til at køre, men jeg synes det er gået slemt ned ad bakke med organisationstalenterne i Danmark. Tænk f. eks. på PostNord, DSB, BaneDanmark, SKAT og striben af IT-skandaler i diverse offentlige institutioner gennem de sidste mange år. Den generation af danskere som fylder de ledende poster i disse organisationer har kun lært at spille bongotrommer i skolen, ikke at regne og tage ansvar. Derfor er vores samfund ikke så velfungerende, som det var engang inden 68-generationen og deres afkom tog over og lod det sejle. Jeg tror på, at fjerkræavlerne stadig kan organisere og få tingene til at køre. Det er jo en gruppe interesserede mennesker, som godt kan regne og tage ansvar for deres egne aktiviteter. Det gælder sikkert også for pool-folket … :-) Det gælder bare ikke generelt i samfundet længere.

    Kommentar by monse — 15. januar 2018 @ 23:25

  22. Nu vi er i gang med lidt national-chauvinisme, så lad mig minde om hvad er venter os i efterlivet – og det er ikke hverken behovede, treforkbevæbnede smådjævle eller 72 smældfede jomfuer med kvieøjne. Næh:

    I himlen er
    englænderne politifolk
    tyskerne mekanikere
    shweizerne bankfolk
    franskmændende kokke
    italienerne førsteelskere

    i helvede er
    englænderne kokke
    tyskerne politifolk
    schweizerne førsteelskere
    franskmændende mekanikere
    italienerne bankfolk.

    Kommentar by Voldposten — 15. januar 2018 @ 23:27

  23. @ 21 Monse: Jeg tror desværre, du har ret. Den sidste generation, der er skolet under disciplin og krav om faktuel kunnen, er på vej ud af arbejdsmarkedet. Det ses alt for tydelig. Blandt andet på de institutioner, du opremser. Det sejler, for at sige det pænt.

    De få uger om året, hvor jeg er afhængig af togdriften er ikke for folk med sarte nerver. Jeg er rent ud sagt ved at blive vanvittig: Toiletterne på stationerne er selvfølgelig aflåste, da alle de romaer, negere mm, der sejler rundt på stationerne om natten, bruger dem til overnatning og skiderende. Signalsystemerne virker ikke, Lystavlerne med afgange fungere ikke, inde i togene virker de lysende rutetavler ikke, i regionaltogene er toiletterne en svinesti, hvor sæbedispenserne ikke virker og jeg kunne blive ved. Er der ikke andet, der sinker trafikken, er der de ugentlige danskere, der smider sig ud foran togene, når tilværelsens ulidelige tomhed bliver for tung at bære.

    En dag hvor alt ovennævnte gik gal på én gang, tog jeg mig selv i at sige temmelig højt ” Det er vel for helvede da ikke Mogadishu det hér – eller er det?!!!”. Som altid stod danskerne med et udtryk i fjæset som en vammel, solvarm leverpostej med tilhørende hængekæber. Hvordan kan det undre nogen, at sådan et blævret kraftløs folk er dømt til undergang…

    Kommentar by Margrethe — 16. januar 2018 @ 00:11

RSS feed for comments on this post.