21. oktober 2009

Anders Gadegaard: Rent socialt problem, fordi “muslimer pr defintion har respekt” for kristne

Folkekirken er efterhånden blevet en farce. Debat om hetzen mod Tingbjergpræsten mellem Søren Pind og domprovst Anders Gadegaard i gårsdagens sene Deadline. Direkte link her.

Anders Gadegaard, domprovst: Det er et kæmpe socialt problem… først og fremmest en kæmpe social opgave, der falder tilbage på Københavns Kommune… Der er helt klart ikke tale om religiøsitet i forhold til det der foregår derude… Selvfølgelig betyder religion og religiøsitet noget for de mennesker, hvis de er muslimer, det er da klart, men det er ikke et udslag af religiøsitet, det de foretager sig… Fordi muslimer pr definition har respekt for det de kalder skriftens folk. Det ligger i deres religion. At jøder kristne og muslimer er skriftens folk, og der ligger en respekt pr definition, i det… Det er et rent socialt problem.

(Deadline, 20. oktober 2009 Kl. 22.30)

Apropos (via Omnial).

Præsten er bøsse , han skal stenes ! Man kan ikke have små børn rendende rundt omkring ham, for han er bøsse.” (BT i Tingbjerg blandt ‘ aggressive bøssehadere’; 16/10-09: En gruppe to tunger).

Mere.

  • Flickr.com – Foto af Anders Gadegaard, der taler i Kirkeasyls kassevogn (pyntet af AFA).
  • 13/10-09 Kristeligt Dagblad – Kirkeklokker skal slå et slag for klimaet.
  • 18/10-09 Berlingske blogs – Søren Pind: Mission Tingbjerg….
  • 21/10-09 Jyllandsposten – Ralf Pittelkow: Tingbjerg kun begyndelsen.
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/9040/trackback

    60 Comments »

    1. Jeg er udmeldt og sparer derved tusindvis af kroner. Det hjælper også harmen over tosserne når man ikke støtter deres virksomhed.

      Jeg er sikker på at Jesus er ligeglad med om man har givet penge til Ramsdal m.fl.

      Kommentar by FriKapitalist — 21. oktober 2009 @ 15:25

    2. Enten er manden ude i et bevidst ærinde, som jeg ikke kan gennemskue hvad er, eller også er han bare uintelligent.

      Islams modstand mod jødedommen begyndte da jøderne ikke ville anerkende Muhammed (til helvede med ham) som profet, og han begyndte derefter på at drive jøderne ud af Medina. Dem der ikke gik frivilligt blev slået ihjel eller solgt som slaver. At ære Muhammed og hans gerninger er hvad der ligger i den muslimske religion. Ikke respekt for dem der ikke anerkender ham som profet.

      Men jeg syntes da, at Anders Gadegaard skal tage til Egypten og melde dig ind i den koptiske menighed. Så kan han mærke på egen krop hvor meget respekt muslimer har for kristne. Og så bliver vi jo også fri for ham herhjemme. To fluer med et smæk.

      Kommentar by Michael Jensen — 21. oktober 2009 @ 15:44

    3. Gad vide om man skulle dukke op til gudstjenesten på søndag som Søren Pind opfordrede til. “Reclaim” Tingbjerg?

      Som nabo til Tingbjerg er det forbavsende hvor lidt man mærker til al den ballade der foregår derinde. Man kan frygte at nu hvor kristendommen og dansk suverænitet er endeligt besejret i Tingbjerg, at “de unge balledemagere” får lyst til at udvide territoriet.

      Kommentar by rightwingextremist — 21. oktober 2009 @ 15:45

    4. “farce” er ikke et dækkende ord når vore dages Folkekirke skal beskrives. Ordet “galehus” ville dække langt bedre. Mon den den teolog-uddannede Anders Gadegaard nogensinde har læst linjerne “Dræb dem, hvorend I finder dem, og fordriv dem, hvorfra de fordrev jer”.

      Det er vist på høje tid at melde sig ud af det galehus.

      Kommentar by JensH — 21. oktober 2009 @ 15:48

    5. Det er nok mindst én god grund til at Anders Gadegaard ikke blev valgt til biskop. Det havde været en katastrofe. Han røg ud i første valgrunde.

      Kommentar by Ole — 21. oktober 2009 @ 15:49

    6. Jeg så godt udsendelsen. Var der andre end mig der umiddelbart kom til at tænke på “Hr Byrådssekretær Godtfred Lund” fra “Matador” ?.

      Ikke blot er der en vis fysisk lighed mellem Den gode Anders Gadegaard og karakteren Godtfred Lund, men mimikken og hans totalt verdensfjerne forestilling om sig selv og sin egen uundværlighed stemmer også fint overens med figuren.

      Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at ryste på hovedet over hans hadefulde hvæsen ad Søren Pind, mens han anklagede samme for at komme med “ubehagelige antydninger”.

      Man kunne også se på Søren Pind at han faktisk næsten fik ondt af manden, som gav indtryk af at være under så voldsomt pres at han var ved at gå i opløsning… ligesom resten af kirken.

      Sørgeligt

      Kommentar by Per H — 21. oktober 2009 @ 16:14

    7. Grunden til at kirkebesættelsen flyttede fra vor Frue til Ramsdals kirke. Var vel at domprovsten var bange for at det kunne skade hans valg

      Kommentar by Rinus — 21. oktober 2009 @ 16:14

    8. Anders Gadegaard må enten helt bevidst lyve, eller også ved han bare ikke bedre og burde derfor tie.

      Sura 9.29 Bekæmp dem, som ikke tror på Allah og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Allah og hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået skriften , skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion (islam), indtil de et kuet og betalt skat (til muslimerne). De kristne siger ”Messias er Guds søn!” Det er de ord de tager i deres mund. De efterligner, hvad de, der var vantro, sagde tidligere. Måtte Allah bekæmpe dem” Hvor kan de være så forløjede?

      Sura 33.26-27 Han (Allah) fik dem af skriftens folk (jøderne og de kristne) … til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange. Han gav jer deres jord, deres boliger og deres ejendom i arv, og desuden jord, som I endnu ikke havde betrådt. Allah er i stand til alt..

      5.51 I som tror (på Allah), !Tag ikke jøder og kristne til venner! De er hinandens venner. Den af jer, som slutter venskab med dem bliver en af dem.

      http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924

      Kommentar by Palle Kristensen — 21. oktober 2009 @ 16:54

    9. Fordi muslimer pr definition har respekt for det de kalder skriftens folk. Det ligger i deres religion.

      Det er løgn, slet og ret. Den respekt bliver naturligvis hævdet, men det er ikke sandt. Hvis muslimer havde respekt for kristne, ville de f.eks. ikke ødelægge kirker, klostre og kirkegårde, hvor de vinder frem. Se f.eks. NordCypern eller Kosovo, hvad det angår.

      Løgn stakket på løgn. Hvad bliver der af den sunde fornuft..?

      Kommentar by Henrik R Clausen — 21. oktober 2009 @ 17:02

    10. Anders Gadegaard må eksistere i en anden sfære end vi andre.

      For virkeligheden er ikke til at komme udenom uanset om man beskæftiger sig med de hjemlige forhold eller de der hersker i de andre vestlige lande der har modtaget muslimske indvandrere.

      Problemerne er FULDSTÆNDIG de samme.

      Så hvordan Gadegaard formåer at være så blind og døv er besynderligt.

      Enten er han fuld af løgn eller han har bevidst valgt at gøre sig døv og blind overfor Islam og hvad dens frontsoldater foretager sig.

      Kommentar by Vivi Andersen — 21. oktober 2009 @ 17:27

    11. Jeg tror den løgnagtige præstebande har overgivet sig til muslimbanden, uden kamp om værdierne!, de er ikke manfolk nok til at tage kampen op, de vil hellere krybe, betale kopskat(vagtpenge til muslimvagter!)
      Ynkeligt siger jeg bare, ynkeligt.

      Kommentar by li — 21. oktober 2009 @ 17:50

    12. Domprovsten Anders Gadegaard burde vide at bogens folk, kristne, jøder inklusive samaritanere samt parsere bare skal udnyttes financielt, eller omvendes eller hvis de nægter ombringes senere end fx hinduer som ikke er bogens folk. Bogens folk er vantro men ikke hedninger. Hedninger og frafaldne (fx. bahaier) skal springe over sværdet…

      Kommentar by bl — 21. oktober 2009 @ 17:52

    13. “Selvfølgelig betyder religion og religiøsitet noget for de mennesker, hvis de er muslimer, det er da klart, men det er ikke et udslag af religiøsitet, det de foretager sig…”

      Jeg kan godt se, hvor det er, Anders Gadegaard vil hen.
      Det er en mulighed, at disse muslimske drenge ikke tænkte: “Her er en kristen, og han skal nøfles!”

      Men for at se helt klart på denne sag, skal vi ikke spørge: “Var det fordi, han var kristen? Eller var det fordi, han var homoseksuel? Eller var han pervers?”

      I dette tilfælde kan disse tre spørgsmål diskuteres i al evighed. Selv hvis vi med sikkerhed vidste, at chikanen skyldtes præstens tro, ville det ikke bevise, at drengene gjorde som de gjorde, fordi de var muslimer.

      Vi skal spørge os selv: “Ville disse drenge have drevet klapjagt på præsten, hvis denne havde været muslim?”

      Et nej til det nederste spørgsmål viser klart at drengenes chikane var et udslag af religiøsitet, for drengene havde jo ladet præsten være, hvis han i stedet havde været imam, det hersker der vist ingen tvivl om.

      Om muslimer på papiret respekterer kristne (hvilket er MEGET tvivlsomt)er jo dybest set fuldstændig ligegyldigt. Det er deres handlinger, der tæller.

      Ligesom det, at en tilfældig jøde ikke var blevet sendt i koncentrationslejr, hvis han havde været en tilfældig tysker, viser at jøden blev sendt til lejren pga. raceideologi; ligeledes kan man tilskrive islamismen, at denne tilfældige præst oplevede chikane, fordi man udmærket ved, at han kunne have undgået chikanen ved at være imam eller blot muslim.

      Kommentar by Mia — 21. oktober 2009 @ 18:21

    14. Anders Gadegaard er formentlig sindslidende.

      Kommentar by Sigwar — 21. oktober 2009 @ 18:22

    15. Tjaa, man bliver ikke altid ligefrem klogere af at se dansk tv. Søren Pind forsøgte dog i det mindste at fastholde manden indenfor fornuftens rammer.

      I God Aften Danmark på tv2 kunne man i dag opleve Jonathan Spang og Wulf snakke om Pia K.
      Det blev lige forklaret hvordan Pia har våde drømme om lyshårede unge mænd , særligt med så ariske træk som Emil fra Lønneberg.

      Det medførte ingen spørgsmål fra værten eller en antydning af at det var for groft for et familieprogram eller blot upassende eller noget.
      Det kan man jo sammenligne med et skilt i Vild-med-dans – som tv2 finder problematisk. Men at snakke vulgært om Pia K. hede drømme er åbenbart helt fint. Og kan man lige tørre en racistisk og nazitiske undertone ind er det også helt fint.

      Kommentar by Superman — 21. oktober 2009 @ 19:17

    16. @15 Superman
      Tja, jeg glæder mig også til en kommentar om ASSmaa, så som :allahs slavetøs har våde drømme om, at blive yderligere bandageindbundet og pisket (for synligt hore-hår) af den kvindehadende muhammed……
      Så kan vi jo selv gætte på hvordan de Ny puritanske iSLAM underkastede vensterfløjs idioter så ville reagere?

      Kommentar by li — 21. oktober 2009 @ 19:30

    17. @ 14, Supermand

      Ja, hvis man kan lide enkelte lyshårede mænd, så MÅ man bare være racist! Jeg er selv skyldig i at have et godt øje til smukke lyse mænd, men alt er jo relativt! Jonathan Spang, den utiltalende lille gnom, ville jeg i hvert fald gå en stor bue udenom…

      Det er komisk som han skryder i øst og i vest, fordi han for første gang i sin karriere har høstet beundring fra en højt begavet kvinde og ikke en sædvanlig 16-årig teenagetøs… Formentlig det største kompliment han nogensinde vil opnå!

      Kommentar by Mia — 21. oktober 2009 @ 19:41

    18. Kære venner
      Anders Gadegaard er en stor gevinst.
      Det er han fordi man nu i mange år har bevaret sit medlemsskab af Folkekirken fordi man ønskede at vælge side til fordel for den humane og menneskelige og tolerante kristendom som modpol til en voldelig og inhuman muslimsk religion.
      Den holdning er stadig intakt, men med pastor Gadegaard som meningsdanner og dermed som ambassadør for Folkekirken, ja da er vejen til kordegnekontoret for at få en udmeldelsesblanket til Folkekirken nem.
      Gadegaard og ligesindedes flæbende prælaters kvalmende fejhed er en skamplet på Folkekirken.
      Så farvel, god bedring og Vorherrebevares.

      Søren Larsen

      Kommentar by søren larsen — 21. oktober 2009 @ 19:43

    19. PS. Nu det altså ikke fordi jeg er forarget eller muslim krænket! over stand up’ernes overbeviste! tro om Pia Kjærsgaards drømme, det var faktisk sjovt at høre hvor desperat sjove de selv syntes de var.
      Men jeg er da godt klar over, at disse professionelle stand up’er er klar over, at de ikke kan hamle op med iSLAM’s imamer, for de overgår selv de sjoveste stand up’er når de åbner munden.
      Ja, virkeligheden overgår selv professionelle stand up’er, der må se sig slået af simple amatør imamer!

      Stand up’er gå hjem og læg jer! se på imamerne, de er toppen af komiske latterlige optrædende komikkere.

      Kommentar by li — 21. oktober 2009 @ 19:45

    20. “Det er et kæmpe socialt problem… først og fremmest en kæmpe social opgave, der falder tilbage på Københavns Kommune”

      Hvor enfoldigt og kortsynet. Var problemet med såkaldt utilpassede unge blot et problem i København. Men mange andre europæiske byer og borgere har nøjagtigt samme problemer.

      Det er meget mærkeligt at have en folkekirke der ikke tager det alvorligt, når mange danskere oplever overgreb, trusler og chikane i mange byer. Hvor er empatien med og forståelsen for udsatte danskere blevet af i folkekirken?

      6

      Ja, domprovsten gør virkelig en meget sørgelig figur. Folkekirken får i det hele taget udstillet en voldsom religionskrig INTERNT i denne her tid. Det kommer alligevel bag på mig at kirkefolk i den danske folkekirke kan være så stridbare og (også) internt fjendtlige og uforsonlige – ja, jeg fristes til at sige – så ukristelige. ;)

      Problemet med en del præster i folkekirken er, at, de har så travlt med at holde glansen oppe på islam, at de kommer til at fremstå – ikke som folkekirkepræster – men som tjenere af et potemkin kulisse islam. Præster, domprovster og ikke mindst folkekirken taber stort på at holde på to heste.

      Kommentar by Janne — 21. oktober 2009 @ 19:58

    21. Det er længe siden skriftens folk, eller bogens folk, som jøder og kristne også er blevet kaldt, er blevet respekteret af muslimer. De bliver tværtimod forfulgt i muslimske lande.
      Hvordan i alverden kan sådan en uvidende og udenomsnakkende person være overordnet i den danske kirke?

      Se i øvrigt her:
      http://www.berlingske.dk/danmark/laerer-overfaldet-paa-skole-i-vollsmose
      Hvad landsmand er mon den far?

      Kommentar by mikkel — 21. oktober 2009 @ 20:09

    22. # Allah stamped wretchedness upon the Jews because they killed the prophets and disbelieved Allah’s revelations. 2:61

      # Allah turned the Sabbath-breaking Jews into apes. 2:65-66

      Jews are the greediest of all humankind. They’d like to live 1000 years. But they are going to hell. 2:96

      “And thou wilt not be asked about the owners of hell-fire.” (They are the non-muslims.) 2:119

      Kill disbelievers wherever you find them. If they attack you, then kil them. Such is the reward of disbelievers. (But if they desist in their unbelief, then don’t kill them.) 2:191-2

      “They [Christians and Jews] say: The Fire will not touch us save for a certain number of days. That which they used to invent hath deceived them regarding their religion.” (The Fire will burn them forever.) 3:24

      Don’t believe anyone who is not a Muslim. 3:73

      All non-Muslims will be rejected by Allah after they die. 3:85

      Muslims are the best people. Most Non-muslims are “evil-livers.” 3:110

      # Christians and Jews must believe what Allah has revealed to Muhammad or Allah will disfigure their faces or turn them into apes, as he did the Sabbath-breakers. (See 2:65-66) 4:47

      # Those who ascribe a partner to Allah (like Christians do with Jesus and the Holy Spirit) will not be forgiven. They have “invented a tremendous sin.” 4:48, 4:116

      # Jews and Christians believe in idols and false deities, yet they claim to be more rightly guided than Muslims. 4:51

      # “Those (Christians and Jews) are they whom Allah hath cursed.” 4:52

      # Hell is sufficient for their burning. 4:55

      # Unbelievers will be tormented forever with fire. When their skin is burned off, a fresh skin will be provided. 4:56

      # Those who refuse to follow Muhammad, follow false gods and are deceived by Satan. 4:60

      Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89

      If the unbelievers do not offer you peace, kill them wherever you find them. Against such you are given clear warrant. 4:91

      # Allah has cursed the Jews and hardened their hearts. Nearly all of them are treacherous. 5:12-13

      # Allah has stirred up enmity and hatred among Christians. 5:14

      # Christians are disbelievers for believing in the divinity of Christ. 5:17

      # Don’t take Jews or Christians for friends. If you do, then Allah will consider you to be one of them. 5:51

      # Jews and Christians are losers. 5:53

      # Jews and Christians are evil-livers. 5:59

      # Evil is the handiwork of the rabbis and priests. 5:63

      # Allah has cast enmity and hatred among the Jews. 5:64

      # Christians will be burned in the Fire. 5:72

      # Christians are wrong about the Trinity. For that they will have a painful doom. 5:73

      Allah will destroy non-muslim cultures. 7:138-9

      # Allah turns Jews into apes! 7:166

      # Allah will punish the disbelieving Jews until the Day of Resurrection. 7:167

      # Those who deny Muhammad’s revelations are like dogs. 7:176

      # Those who deny Muhammad’s revelation are evil. 7:177

      “The worst of beasts in Allah’s sight are the deaf, the dumb, who have no sense [the non-muslims].” 8:22

      Fight the disbelievers! Allah is on your side; he will give you victory. 9:12-14

      # Fight against Christians and Jews “until they pay the tribute readily, being brought low.” 9:29

      # Christians and Jews are perverse. Allah himself fights against them. 9:30

      Christians will cry out to Allah’s “partners”, but they won’t hear them; Allah will send them to their doom. 18:52

      The good works of disbelievers are all in vain. They will go to hell anyway. 18:104-105

      Disbelievers will wear garments of fire, boiling fluid will be poured on their heads, their bellies and skin will be melted, they will be tormented with iron hooks, and when they try to escape they will be driven back with the taunt: Taste the doom of burning. 22:19-22

      Allah leads those who do not believe in the Hereafter astray by making things work out OK in this life, so that he can torment them forever in the next. They will get the worst punishment and will be the greatest losers. 27:4-5

      A hypocritical Jew looks like an ass carrying books. Those who deny the revelations of Allah are ugly. 62:5

      Blot et udvalg af 527 eksempler på intolerance i koranen.

      http://skepticsannotatedbible.com/Quran/int/long.html

      Hvis det er respekt, så vil jeg helst ikke opleve despekt.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 21. oktober 2009 @ 20:11

    23. Her kan man læse (på engelsk) om de fredelige muslimske lande.
      http://www.unitedcopts.org/

      God fornøjele :-(

      Kommentar by mikkel — 21. oktober 2009 @ 20:13

    24. Meld jer nu ud af folkekirken, alle jer, der ikke allerede har gjort det!

      Jeg bliver mere og mere tilfreds med, at jeg gjorde det…

      Kommentar by Jern-Henrik — 21. oktober 2009 @ 20:17

    25. 22

      Puha, føj en omgang! Også derfor skal islam mission (tørklæder) væk fra dresskode i offentlige institutioner. På sygehuse, i skoler, på plejehjem, i børneinstitutioner, i retssale, på offentlige kontorer osv.

      Kommentar by Janne — 21. oktober 2009 @ 20:22

    26. 19

      li

      Mon ikke DF kan tage det med en god gang dansk humor. Det lader til det.

      “»Det er da herligt, at jeg kan inspirere folk«, siger Pia Kjærsgaard om komiker, der bruger hendes udtalelser til politisk satire.”

      h t t p://politiken.dk/kultur/article813587.ece

      Kommentar by Janne — 21. oktober 2009 @ 20:32

    27. Vi SKAL og VIL vinde over disse moerkemeand og deres smaa hjaelpere.

      Kommentar by DanskeriTN — 21. oktober 2009 @ 20:44

    28. Vorherre til hest for en klovn. Islam respekterer bogens folk så meget at hvis en kvinde er konverteret fra bogens folk til islam ved ægteskab med en muslim, arver hun ved hans død præcist ingenting. Er hun konverteret fra enhver anden tro arver hun efter normal sharia.

      Enten ved han ikke hvad han taler om, og så har han et forkert embede, eller også lyver han bevidst, og så har han et forkert embede.

      Jeg ved næsten ikke havd der er værst, journalister, præster eller venstrefløjen. Årj ja – det er jo fællesnævneren, venstrefløjen. Herut med dem, de har haft deres tid. Grin dem ud, narrehatte som de er.

      Kommentar by PeterK — 21. oktober 2009 @ 21:25

    29. Det kunne være rigtigt “sjovt” at lave en forening, der skulle hedde “Asyl-til-kirke”. Simpelthen give Tingbjerg kirke politisk asyl ude i islamo-enklaven. Vi kunne lave en fredsvagt derude, godt bevæbnet til at forsvare sig, hvis terroristerne laver angreb. Det kunne være urkomisk.

      Måske tilføre en præst med tilhørende sikkerheds-styrke, som kunne råbe og skrige det kristne budskab ud og smide flyers og små plastic-krucifixer ind i islamo-brevsprækker, ha ha.. – skulle der være modstand, så kommer hele familien i brummen, til udvisning. Gnæk.

      A.Gadegaard burde fyres og en lang række med ham, hvis folkekirken vil bevare nogen respekt som apolitisk organ, ellers er den jo bare en propaganda-NGO. Der må simpelthen foregå noget ulovligt, når en præst kan udtale sig sådan.

      Søren pind naglede ellers den følelsestyrede idiot til væggen. Pind var som Jesus, der naglede romerne med ord. Sagligt, anstændigt, klart-sprog. Et forbillede.

      Gadegaard taler lige ud af EURO-MEDs islamiseringsplan, al integration er vores opgave, islam er ren kulturel berigelse som vi skal være stærk interesseret i. Måske er AG faktisk hemmeligt lønnet af EU?

      Jeg synes ikke vi skal flygte fra folkekirken, fordi den er inficeret med venstrefløj. Folkekirken rummer vel en trediedel af alle vores nationalværdier/folkeminder. Smid personerne ud i stedet. Lav underskrif-indsamlinger til udsmidning af uønskede politiske præster.

      Er Danmark måske bedre rustet mod islamiseringen UDEN en kristen kirke? – Næppe.

      Faktisk er udmeldingerne fra folkekirken lige præcis vand på islamiseringens mølle. Udmelderne går mere islams ærinde, end modstand mod de enkelte præster.

      En del af problemet, er at kirken reelt er totalt middelalder-topstyret. Islamiseringen provokerer os til at trimme vores egen kirke til nutiden. Dette gælder f.eks. den nyudnævnte strudse-biskop, Jakobsen, som burde fyre Ramsdal, Gadegaard m.fl. øjblikkeligt, uden blusel.

      Er der for øvrigt nogen, der har prøvet at presse et krucifix på panden af en muslim? – bare for at tjekke om der ikke kommer et brændmærke?

      Kommentar by Sarto Heikigiehl — 21. oktober 2009 @ 22:24

    30. Det nytter ikke noget bare at melde sig ud af folkekirken. Præsteseminariet (teologistudiet) bør frigøres fra statsmidler, ligesom kirkeministeriet bør lukkes øjeblikkelig. Der er overhovedet ingen grund til at spilde skatteyderpenge på al denne religiøse tågesnak!

      Kommentar by Spinoza — 21. oktober 2009 @ 22:27

    31. Domprovsten taler ikke mere på vegne af Folkekirken end et hvilket som helst andet medlem af kirken. Folkekirken er bestemt ikke topstyret; tværtimod.

      Brorsons Kirke er væsentlig bedre egnet til langtidsophold end Vor Frue. Dette pga. menighedslokalerne.

      I øvrigt mener jeg, at islam har et værre forhold til mennesker som opfattes som gudsløse (ateister og buddister etc.) end til kristne. Sammenligning mellem hvordan hinduer og buddister er blevet behandlet siger meget.

      Kommentar by Ole — 21. oktober 2009 @ 23:05

    32. >30

      Det lyder lidt som venstrefløjs-logikken: “hvis hash er problemet, så legaliserer vi bare hashen, så er vi jo fri for bandekrig”

      -Totalt ulogisk. Hvad så med heroin, cocain, khat, ampf, crack etc? Skal de så også bare legaliseres?

      -“vi fjerner bare folkekirken, så er der ikke noget problem med islam, og så sparer vi lidt penge”

      I lyset af den massive islamiske krig mod alle kristne grupper over hele verden i øjeblikket, så lyder det ikke særligt sandsynligt at der så bliver fred med islam. Tværtimod. Det vil være en stor sejr.

      Først tager de kristne og jøder, så tager de RESTEN. di da dum de dej…

      Kommentar by Sarto Heikigiehl — 21. oktober 2009 @ 23:07

    33. >31

      Ja, der er altid en eller anden forældet apologisk rationalisering, som holder sig blind for det store billede: Islamisk jihad, for verdensherredømme, støttet af EU-illusionisterne.

      Du taler som du har forstand til.

      Kommentar by Sarto Heikigiehl — 21. oktober 2009 @ 23:11

    34. >32
      Du skriver -”vi fjerner bare folkekirken, så er der ikke noget problem med islam, og så sparer vi lidt penge”
      Det er overhovedet ikke det, jeg taler om. Et er, at der ikke er nogen grund til at spilde penge på religiøs tågesnak (i.e. folkekirken), noget andet er, at islam, der selv er udtryk for religiøs tågesnak, selvfølgeligt også bør bekæmpes. Men folkekirken har vist, at den ikke har vilje til at føre denne kamp.

      Kommentar by Spinoza — 21. oktober 2009 @ 23:58

    35. >34

      Det er system-tankegang. Folkekirken er ikke bare en lille elitær gruppe snerpe-skrydere. Folkekirken er en masse mennesker, som har troen inde i deres liv, mere eller mindre og laver en masse kulturelt og socialt arbejde, ofte meget mere effektivt end statens institutioner.

      Logisk nok, så er kirken ret passiv i fredstid og det har gjort den røvkedelig, men omvendt så viser historien, at kirken altid spiller en rolle i krige.

      Man kan vel også sige, at ved at være medlem af folkekirken, så statuerer man en lodret bortvenden fra islam. En ateist er jo bare en idiot, der benægter at der er kristendom i al hans kultur. I grundloven, straffeloven, færdselsloven, i social-adfærd og omgangsform, etc,etc.

      Men bevares, hvis du tror du vinder krige uden tro, så kender du ikke din historie. Og du taber.

      Kommentar by Sarto Heikigiehl — 22. oktober 2009 @ 00:21

    36. Da jeg fyldte 18, var det første jeg gjorde var at holde fri fra arbejde for at foretage en udmeldelse af kirken.
      her 22 år efter, så er ramsdal og gadegaard samt de enfoldige præster der vil lade kirkeklokkerne bimle 360 gange ved klimatopmødet, levende beviser på at jeg gjorde det helt rigtige.
      Folkekirken er ikke værd at bevare, folkekirken er ikke værd at forsvare. Lad den dø ligesom alt andet religion der kun bringer fordummelse med sig..

      Kommentar by Mike — 22. oktober 2009 @ 06:23

    37. >35. Din venstreorienterede ad-hominem argumentation lader mig helt kold. Det eneste jeg siger er, at man skal lade de troende selv finansiere deres tro og denne tros institutioner.

      Kommentar by Spinoza — 22. oktober 2009 @ 08:00

    38. Religionen Islam bygger på frygt for kvindelig sexualitet – det samme kan siges om kristendommen. Lysten til at korpolere tilhøre helt og aldeles manden.

      Før hele det mellemøstlige angst hokus-pokus opstod, var vi nødt til at respektere guderne – de lignede os alt for meget, kendte vores svagheder, lyster, vore sejre, nederlag, glæder – også de sexuelle.

      Både i den græske, romerske, nordiske religion var kvinder at betragte som ligeværdige – forøvrigt også i den ekimoiske og indianske og mærkelig nok, også i den socialistiske indtil 1990 – men det har jo som bekendt ændret sig en hel del siden.

      At vores lille domprovst her er indoktrineret rød er der vist ingen tvivl om – en at Willy Løwnhals venner fra de højere luftlag.

      Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 22. oktober 2009 @ 08:19

    39. Respekt ?

      Fortæl det til den Odensianske lærer, der i går aftes blev overfaldet af en elevs far, fordi læreren ved forældremødets start ville give hånd til eleven (en pige).

      Respekt er når muslimerne får ret.

      Kommentar by DaLi(gæst) — 22. oktober 2009 @ 08:20

    40. >38
      “Både i den græske, romerske, nordiske religion var kvinder at betragte som ligeværdige”

      Øhh nej, hvor har du den idé fra? Starten på kvinders ligeværd hænger sammen med kristendommens indførelse.

      Kommentar by rightwingextremist — 22. oktober 2009 @ 09:39

    41. @ mikkel, du skriver: Se i øvrigt her:
      http://www.berlingske.dk/danmark/laerer-overfaldet-paa-skole-i-vollsmose
      Hvad landsmand er mon den far?

      WJ: Det skal med at den hånds-udrækkende lærer er af marrokansk afstamning. Det er alt andet lige mere provokerende at en af “ens egne” bryder mod loven. Hvis selv muslimerne bliver så dansker-ciferede at de giver hånd til kvinder, hvordan skal man så nogensinde islamisere dette Gudsforladte skod-land med de skamløst sexede skøger, som gør alt for at forvirre en stakkels, troende mand?

      Fanatikere har altid været hårde ved de kulturelt frafaldne.

      @ Mike, du skriver: Da jeg fyldte 18, var det første jeg gjorde var at holde fri fra arbejde for at foretage en udmeldelse af kirken.

      WJ: Den religiøse lavalder er 15 år. Hvorfor vente til du blev 18?

      Kommentar by WilliamJansen — 22. oktober 2009 @ 11:27

    42. Jeg skrev:

      @ Mike, du skriver: Da jeg fyldte 18, var det første jeg gjorde var at holde fri fra arbejde for at foretage en udmeldelse af kirken.

      WJ: Den religiøse lavalder er 15 år. Hvorfor vente til du blev 18?

      Jeg retter:

      Mike ventede fordi at reglerne bød ham det.

      For børn og unge under 18 år er det den person, som har forældremyndigheden, der træffer beslutningen om dåb eller indmeldelse i folkekirken. Dog skal en person, der er fyldt 15 år, selv give sit samtykke til dåb eller indmeldelse.

      Et medlem af folkekirken kan melde sig ud. For børn og unge under 18 år er det den person, som har forældremyndigheden, der træffer beslutning om udmeldelse af folkekirken. En person, der er fyldt 15 år, skal dog selv give sit samtykke til at blive meldt ud.

      Under 15 bestemmer forældrene. Mellem 15 og 18 år er der status quo, hvis forældrene og medlemmet ikke kan blive enige om en udmeldelse.

      My bad!

      Kommentar by WilliamJansen — 22. oktober 2009 @ 11:48

    43. Præst, kone og to børn i Quendliche jaget fra hus og hjem. Eksempel på at det ikke ‘kun’ er i Danmark at borgere jages væk:

      “Drei Jugendliche hatten sich am Sonntag auf den jungen Priester gestürzt, als er aus seinem Auto stieg. Erst hagelte es laut Ribakovs “übelste Beleidigungen”. Dann seien die Täter handgreiflich geworden, hätten ihm vor die Brust geschlagen, ihm ins Gesicht gespuckt.”

      h t t p://www.ruhrnachrichten.de/lokales/bochum/Bochum-Jugendliche-vertreiben-Priester-aus-der-Stadt;art932,706522

      Kommentar by Janne — 22. oktober 2009 @ 12:19

    44. Ja, lad os få den op og vende med og at give hånd.
      Præster imellem m/k har nogle svært ved at give hånd til hinanden herhjemme.
      Nu er der så også problemet med at give hånd mellem muslimsk pige og hendes lærer.
      Og dette gælder nok også sygehuse, offentlig bygninger. Ja, overalt.
      Selv i folketinget så vi.
      Så skal vi til og anrette os efter og ikke at give hånd????????
      (der kan selvfølgelig undgås en masse sygdomme)
      Så webmaster op med denne diskussion igen, igen!

      Kommentar by magnum45 — 22. oktober 2009 @ 12:48

    45. 40. rightwe

      Du må vist hellere genopfriske din viden om den nordiske religion, Asatroen.

      Vikingekvinderne var absolut lige med mændene.

      Kommentar by Vivi Andersen — 22. oktober 2009 @ 13:09

    46. For det første er det ganske enkelt løgn når Gadegaard at “… muslimer pr definition har respekt for det de kalder skriftens folk.”
      “Respekten” består kun i, at disse får lov at leve på muslimsk område mod at de betaler kopskat er deruover underkaster sig fuldstændigt under de muslimske herremænd (bl.a. er det i ældre tekster udførligt beskrevet, hvordan dimmier skal ydmyges).
      Dernæst er det den samme syge, værnemagerånd man så under 2.verdenskrig.
      En værnemagerånd der, med en lettere omskrivning af Martin Niemöllers digt kan udtrykkes således:

      Først kom de efter hedningene, og jeg protesterede ikke – for jeg var ikke hedning;
      Så kom de efter buddisterne, og jeg protesterede ikke – for jeg var ikke buddist;
      Så kom de efter hinduerne, og jeg protesterede ikke – for jeg var ikke hindu;
      Så kom de efter jøderne, og jeg protesterede ikke – for jeg var ikke jøde;
      Så kom de efter mig – og der var ingen tilbage til at protestere for mig.

      Kommentar by Nosferatu — 22. oktober 2009 @ 13:23

    47. Der skulle have stået “løgn når Gadegaard PÅSTÅR at”

      Kommentar by Nosferatu — 22. oktober 2009 @ 13:23

    48. kan se der sneg sig en del tyrkfejl/tegnsætningsfejl ind, men meningene turde være åbenlys

      Kommentar by Nosferatu — 22. oktober 2009 @ 13:24

    49. #42 magnum 45
      Og han er allerede blevet løsladt!
      Hvis dette er vejen frem og undskyldningen er at han er muslim, er dette kun begyndelsen.
      Nu kan man af den grund begynde at anvende islam som undskyldning ved ethvert optrin.
      Jamen, i følge koranen må jeg gerne slå dig ihjel. Det står selv i den.
      Jeg er muslim og har disse rettigheder. Du skal adlyde.
      De er her allerede. Vores egne love og dom bøger og koranen.

      Denne gang var det en lærer. (Dvs. en fra venstrefløjen)
      Godt at de kan smage deres egen medicin og få og føle hvordan islam også kan være. Dette var bare en bagatel ved og give hånd.
      Ligesom tv2 (forhåbentlig) fik øjnene op, da deres vogn blev smadret.

      Kommentar by flaben — 22. oktober 2009 @ 13:40

    50. Jeg forstår slet ikke idéen med at skulle melde sig ud af folkekirken på grund af dette. Vores kulturhistorie har endnu mere brug for hjælp end nogensinde før, og så hjælper det ikke at vende det ryggen. Jeg går aldrig i kirke, men den kultur som religionen har givet os gennem 1000 år er vigtig at bevare. Hvis vi ikke har den, er vi først sårbare.

      Søren Krarup har fuldstændig ret når han siger “Hold fast i folkekirken”: http://jp.dk/opinion/kronik/article1820550.ece

      Se om din præst er med i Islamkritisk Netværk i folkekirken: http://www.inif.dk/

      (min er heldigvis :) )

      Kommentar by Michael Jensen — 22. oktober 2009 @ 13:58

    51. <45
      Jeg har svært ved at forestille mig ligestilling i en religion der i den grad lægger vægt på de maskuline dyder. Desuden er de historiske kilder vel ret mangelfulde når det gælder ligestilling blandt vikingerne. Derimod ved vi meget om grækere, romere og deres syn på kvinder.

      Kommentar by rightwingextremist — 22. oktober 2009 @ 14:14

    52. Jeg begriber ikke, at politiet ikke forlængst har kulegravet organisationen “Flygtninge under jorden”, som Anders Gadegaard plejer at være formand for.

      Hvis det ikke er kriminelt at skjule afviste og udviste asylanter for myndighederne og at tilbyde dem alle mulige servicer fra advokater, socialrådgivere og læger til jordemødre, så vil jeg gerne vide, hvad det er?

      Det, der foregår i øjeblikket, er frygteligt farligt for samfundets videre eksistens og moral. Vi oplever jo hele tiden fup, svindel, svigt og en rystende mangel på konsekvens. Selv på højeste steder, og det smitter selvfølgelig nedad, som det altid har gjort.

      Vi havde en statsminister, der sjoflede sit arbejde i halvandet år for at tilgodese sin egen karriere, og politikerne fifler og roder med deres bilag og biler og tomme tv-snak. Vi fodres med den ene sludder for en sladder efter den anden og pålægges tvangsudgifter til medier, som vi aldrig har ønsket. Overalt konspirationsteorier og plat sladder.

      Selv jeg, der aldrig ser fjernsyn eller læser Se & Hør, kan ikke undgå at vide, at nationens helte er ruffersken Anni, hvis seng ikke blev kold efter Erik, som sørgede, og nu er de igen sammen for 117. gang. Nationen har drukket champagne efter at have set scannede billeder af det stakkels barn, som de venter, og som får nogle udsøgt rædselsfulde og belastende umodne forældre.

      Man kan overhovedet ikke bevæge sig hen på en benzinstation eller i en kiosk endsige stille sig i kø ved kassen i et supermarked uden at følge med i al det idiotiske svineri fra fladpandede mediefolk og de psykopater og mystiske afvigere, de får pejlet sig frem til.Intet er for tarveligt og ubegavet.

      Alt i mens ruller islam ind over os, og hvad værre er, hvis vi ikke får taget os sammen, har vi fortjent at uddø.

      Kommentar by Mette — 22. oktober 2009 @ 14:14

    53. Michael Jensen/50

      Jeg er helt enig med dig. Det er nu, vi skal vise os stærke og holde fast i Folkekirken. Det har jeg bl.a. skrevet meget om i tråden om Kristian Thulesen Dahl, og jeg har også gemt Søren Krarups JP-kronik om emnet.

      Vi har meget at kæmpe for, og det er kun forkælede børn, der drejer om på hælen, når problemerne tårner sig op. Dens slags forvoksede børn har vi desværre mange af som resultat af køb-og-smid-væk-kulturen, der har bredt sig til alle områder.

      Vi er også nødt til på det kraftigste at anmode de mange af Folkekirkens teologer, der har tålt og tiet og stukket hovedet i busken, at nu er de nødt til at sige fra og overdøve deres politisk emsige kolleger.

      Det kan ikke vente længere, og præster og menighedsråd kan fx passende lade være at sætte stormklokkerne i gang den 13. december, for alle der begynder at bimle hysterisk for det klima, som de reelt set ikke kan vide noget definitivt om, er med til at skade Folkekirken, og det vil deres sognebørn vide, når det går løs med de 350 slag.

      Kommentar by Mette — 22. oktober 2009 @ 14:39

    54. Rettelse:

      “Vi er også nødt til på det kraftigste at anmode de mange af Folkekirkens teologer, der har tålt og tiet og stukket hovedet i busken, om at sige fra og overdøve deres politisk emsige kolleger.”

      Kommentar by Mette — 22. oktober 2009 @ 14:43

    55. […] religiøst-kulturelt motiveret terror mod vantro. “Bogens folk”, som Anders Gadegaard formulerede det forleden i Deadline.  Måske udviser den danske presse mere ansvar end vi, men den får også penge for […]

      Pingback by Wake up, America « Snaphanen — 22. oktober 2009 @ 18:46

    56. 50

      Se også om din lokale præst er del af det præsteinitiativ der støtter asylsagen i Brorsonkirken.

      Kommentar by Janne — 22. oktober 2009 @ 19:28

    57. Gjort! (www.praesteinitiativet.dk) :D Og det er han ikke. Orker dog ikke at dobbelttjekke navnene for at se om der er gengangere ;) Det tvivler jeg dog på at der er. Det er i så fald ikke mange.

      Kommentar by Michael Jensen — 23. oktober 2009 @ 00:38

    58. Hvad bliver det næste folkekirkelige tiltag. Præster for retten til ay bære burka på prædikestolen?

      Kommentar by Danskeren — 23. oktober 2009 @ 02:10

    59. #53 @ Mette ***vi har meget at kæmpe for, og det er kun forkælede børn, der drejer om på hælen, når problemerne tårner sig op.***

      Wauv….det næste du smider i hovedet er vel ordet “fej”…

      Jeg har netop valgt “at dreje om på hælen” – har solgt min virksomhed og efter mine forpligtelser/loppetjans som konsulent for de nye ejere er endt om et lille års tid, så flytter jeg teltpælene væk fra Danmark og især EU, faktisk er det meste allerede ved at falde på plads.
      Jeg er nu ikke af den opfattelse at jeg er fej eller forkælet, alt har jeg selv skabt og uden at være født med en sølvske i munden.
      Hvis du har fulgt med i mine skriflerier (kaldte mig tidligere “onion”), så var jeg mere krigerisk og hadefuld imod islam så det ville få selv “falkeøje” herinde til at fremstå som en engleblid kordreng, men dét der har ændret min mening om at tage kampen op er, at jeg ingen steder har set en kampvilje og parat-hed til at forsvare Danmark og danskerne, alt og nærmest alle lider af peter mygind syndromet der handler om bare at vende kinden til gentagne angreb.
      Danmark har nu afgivet så meget magt, at vi snart ikke kan slå en prut uden at blive dømt co2-bøder af EU. Næste år træder Euromed i kraft og islamiseringen af EU, Danmark kan kun eskalere hurtigere herefter og danskerne står stadig som mundlamme giner bag gardinerne og jeg tror ikke de vågner op.
      Jeg har valgt at “dreje om på hælen” for jeg har arbejdet bl.a. meget om natten og i de muslimske befængte områder og hvad jeg har oplevet og hørt er en helt anden verden end den der kommer i medierne. Jeg vurderer, at maks. 5 % kommer frem og ser dagens lys og tingene er meget meget værre end selv tv2news kan følge med i.
      Forråelsen er gennemgribende i samfundet og danskerne lader bare stå til, der er snart intet tilbage at forsvare og selvom der var, så føler jeg ikke folk gider/tør, – bevares, der er masser der skriver kritisk – også fra Norge – men når folk tror at nutidens problemer kan løses ved at skrive meget om det og mange steder, skrive sobert og oplysende og gentage det gang på gang, så ser jeg et ualmindelig naivt folkefærd og jeg føler faktisk de har fortjent hvad der kommer.

      Vi har i Danmark et samfund, hvor ret og kravl, præster og mange kendte skrev sig op på lister der forvarede kriminelle irakere i brorsonkirken, men som er påfaldende tavse og ikke er parat til at vise støtte, når f.eks. en stakkels 14 dansk årig pige bliver voldeligt overfaldet og voldtaget af 4 kulturberigere og derved smadret sit liv for evigt.
      Vi har et samfund hvor politiet gang på gang anholder dybt kriminelle og hvor dommerstanden herhjemme løslader dem dagen efter.
      Vi har et EUssr/EUrabia som står på spring og nok skal tage styringen hvis vi ikke indordner os og jeg kunne blive og ved.

      Hvad og hvem er der at forsvare mere? – Den Lille Havfrue og dansk kultur? – tja, de er på vej til Kina..

      Jeg har valgt at dreje om på hælen, allermest for mine efterkommers skyld. Jeg føler ikke de har fortjent en opvækst i den kommende kloak som landet og EU er ved at udvikle sig til..
      Forkælet eller ej…

      Kommentar by Mike — 23. oktober 2009 @ 14:49

    60. Anders Gadegaard: “Fordi muslimer pr definition har respekt for det de kalder skriftens folk. Det ligger i deres religion.”

      Hvad kalder man sådan én? Idiot? Inkompetent?

      Kommentar by Anna Lyttiger — 24. oktober 2009 @ 01:25

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper