12. februar 2018

Vejle fjord, 12. februar 2018

Nabo-sommerhuset hedder ‘Haiti’, men der er intet caribisk over Vejle fjord, og da sket ikke her i vinterferien. Beliggenheden kunne vanskeligt være bedre, men sigtbarheden er håbløs, og ikke til ture med det store objektiv. Fra stuen ser jeg Hvinand, Edderfugl, Skarv og diverse måger. I den kystnære baghave Musvit, Blåmejse, Solsort, og en enkelt Jernspurv. Der er også Sjagger og en flok Halemejser i området, men jeg har ingen gode billeder.

Det er lidt kedeligt her, men senere i dag støder mine to drenge til samt en god gammel ven. Intet er planlagt. Et par eksotiske stærkøl, og måske lidt brætspil. Det er sundt at slappe af.

(Udsigten fra ’sommerhuset’ her til formiddag)

Oploadet Kl. 11:34 af Kim Møller — Direkte link21 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90757/trackback

21 Comments »

  1. Pendulet svinger støt og roligt den rigtige vej. Snart vil du kunne skrive dine frontkæmperhistorier, som et punktum for de rædselsfulde år vi har gennemlevet. Knap øllet op, hyg med dine nære og god dag. Mvh.

    Kommentar by Frafalden Moderat — 12. februar 2018 @ 11:47

  2. Hej Kim. Haiti ligger ca. midt i Stillehavet og ikke i Caribien.

    Kommentar by Claus — 12. februar 2018 @ 12:11

  3. Du kunne jo også forsøge at fange en havørred til middagsmaden?

    Kommentar by Menig 442 — 12. februar 2018 @ 12:12

  4. Hej Kim. Undskyld, undskyld, undskyld – jeg tænkte på Hawai. Slet venligst min kommentar

    Kommentar by Claus — 12. februar 2018 @ 12:15

  5. Nyd øllet med helse Kim.
    Det er dig vel undt.

    Kommentar by Finn A. Skov — 12. februar 2018 @ 13:56

  6. Kim for faen, du skal da have et par billeder af dig selv som vinterbader.

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2018 @ 15:44

  7. Hvis vejret er klart er der chance for at se Rød Glente, som er i fremmarch her i Østjylland.

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2018 @ 16:02

  8. Husk nu at købe ind til en storslået middag, især hvis du småkeder dig er det godt tidsfordriv.
    Hvad med en politisk ukorrekt ribbenssteg med sprød svær? Og dertil et par flasker politisk ukorrekt kraftig, lidt ældre rødvin.

    Kommentar by Knud — 12. februar 2018 @ 16:07

  9. Nyd ferien. Den har du fortjent mere end nogen anden, jeg kender. Burde du ikke have taget Samson med?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 12. februar 2018 @ 16:41

  10. Claus (#2 og #4). Nej, du tænkte på Tahiti.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 12. februar 2018 @ 16:43

  11. Nyd ferien – og tak!

    Blir der tid til overs var det en mulighed at gå på «jagt» efter Vandrefalk på havnen!

    https://dofbasen.dk/search/result.php?design=table&soeg=soeg&periode=antaldage&dage=21&omraade=lokalitet&hiddenlok=631505&artdata=art&hiddenart=03200&obstype=observationer&species=alle&sortering=dato

    Kommentar by Hrpip — 12. februar 2018 @ 17:04

  12. Følg sagen om den syriske flygtning, hvis autoværksted brændte ned til grunden på Jyske Vestkysten.

    Jeg tror det hele ender som bager Ali, hvor det viser sig at alt er svindel.

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2018 @ 17:16

  13. #10 Tommy, og selv der kan man åbenbart ikke bliver fri for sharia :-(

    https://www.youtube.com/watch?v=yY9afx21qhU

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. februar 2018 @ 17:27

  14. Må jeg anbefale øllet til ferien:

    Thisted Bryghus: Madagascar Vanilla Stout.
    Randers Bryghus: Coffee in the Dark og Honeyburn.
    Hornbeer: Imperial IPA (Han er bare så forbandet dyr, men god)

    God fornøjelse!

    Kommentar by T. Flodur — 12. februar 2018 @ 19:05

  15. Ja han købte det med fætteren.. hvadfor en fætter? Og hvilke penge? de er medbragt fra Syrien. Endnu en økonomisk flygtning og nu Lallah, det brænder, det brænder min fætter, ja bollerne er lidt varme. Hvis jeg var forsikringsselskab hvor er papirerne på bilerne min fætter? Nå ikke i brandboksen! ah haha ah og hvilke kunder min fætter? Fra numsehuset, måske leasingbiler hashleasingbiler min fætter.. nu er papirerne brugt til stjålne biler og en masse yallaher tror at de slipper for at betale. Jeg vil anbefale fast arbejde i skovdriften og nærende kost mens min fætter og Ligthup venter på bussen hjem til Assad. Han ved hvad man gør med sådan nogen fætre!

    Kommentar by Hul igennem? — 12. februar 2018 @ 19:31

  16. Tre luskede yallaher står og ryger en joint, mens de venter på deres varme kartofler i lejren; ja min fætter og jeg havde en bagerbiks siger den ene, ja min fætter og jeg havde en grillbar siger den anden, ja min fætter og jeg vi havde et autoværksted siger den sidste med et svedent grin. Så gik jointen ud; straks var der tre ligthere..

    Kommentar by Hul igennem? — 12. februar 2018 @ 19:41

  17. Har “Syrien Auto” en revisor? manden forstår kun ringe dansk.
    Er han reelt forsikret nogen stedet, eller hvem er dumme nok til at lave en forsikringspolice til flygtning som kun har været her få år?
    Jeg foreslår at Mette Abildgaard venter lidt med at samle ind til det her.

    Kommentar by k.m. — 12. februar 2018 @ 20:18

  18. Smæk benene op og nyd hvad der kommer,
    såvel stilhed som overraskelse.

    Stilhed er i virkeligheden den bedste ven, for overvejelser og …. fremtiden,

    Jeg blev selv (dog kærligt) hevet lidt ud af min stilhed for en stund, da datteren og drengene kom med en picknik med et bjerg af pandekager og alt hvad nutidens fidilihuk kan indgå i den gode gamle pandekage.

    Mindstemanden på nu 6år skøjtede både ahornsirup, lakridssirup, Nutella og hvad ved jeg af banen,
    for han så, at Morfar strøede ren sukker på,
    og så kunne de i øvrigt beholde alle de fine ting for sig selv!

    I det øjeblik tænkte jeg:
    ja, der skal ikke meget til, for de små vil gerne følge det, som ikke er gjort så helvedes kompliceret:

    før var der pandekager med sukker eller syltetøj,
    nu skal der 10 ekstra ting på bordet,
    men vore små ynder dog det enkle og roen i:
    Morfars enkle nydelse!
    og deri måske også (håber jeg) en renere tilgang til livet, end den mega-multikulti-påvirkning de ellers er bombarderet med.

    Stilheden og roen er ikke så tosset endda:
    mindstemanden ville blive, for her var der ro og ikke stadige udfordringer

    og jeg er såmen rigtig glad for besøget, med alskens lystige pandekagehalløj,
    men mindstemanden satte fokus på:
    at mindre kunne gøre det, med fokus på nærværd, frem for et uendeligt bevis på “jeg kan, som set på MSM/youtube”

    Men vi/vore børn skal måske nok op i årene, for igen at finde ro, glæde og refleksion i stilheden, som dengang vore bedsteforældre ikke lod sig vælte af pinden, af nye ismer eller trender fra de kulørte blade?

    Ro, og også inderlig/dyb stilhed, er slet ikke at kimse af, i vore dage, af daglige bombardementer af udfordringer til og fra os selv.

    Jeg takker, når jeg kan få ro!

    Kommentar by M.S. Carstens — 12. februar 2018 @ 22:38

  19. @18 – M.S.
    Tak for den fine fortælling, jeg tager den med mig herfra.

    Kommentar by Ib Andersen — 13. februar 2018 @ 02:15

  20. Ornitologisk set i gråvejret …

    Dagens tegning: Fuglen er fløjet
    De seneste 40 år har vi mistet næsten halvdelen af de ca. 6,4 mio. fugle, der engang levede i Danmark.
    https://jyllands-posten.dk/pictures/NICA_Billede__free_/image/10303085/4xdonu/ALTERNATES/h-free/doc6yu6qdn8udkpl1hr544.jpg

    Men fortvivl ikke, den gode nyhed er, at hættemågen er kommet til landet i stort tal og bestanden er stadig stigende!!

    Kommentar by monse — 13. februar 2018 @ 07:53

  21. # 6

    Den yndige Pernille Vermund er som bekendt også vinterbader.

    Hvis hr. Møller lagde et par selfies op af ham og frøken Vermund splitternøgne ville det nok øge trafikken på Uriasposten væsentligt!

    Idéen er hermed givet videre til gratis benyttelse…

    Kommentar by 4760 — 13. februar 2018 @ 14:23

RSS feed for comments on this post.