16. februar 2018

Om Finn Nørgaards syn på integration: “Han var virkelig vred og frustreret over de her ting…”

Det er tre år siden en herboende islamist myrdede filminstruktør Finn Nørgaard foran et debatarrangement på Krudttønden. Afdødes familie og venner oprettede senenere en fond i hans navn, der med stikordene ‘Kærlighed’, ‘Dannelse’ og ‘Dialog’ støttede et projekt for ‘udsatte unge’ (Læs: unge muslimer) samt en kendt militant venstreradikal. Diskret hån på den posthume måde.

55-årige Finn Nørgaard døde reelt i kampen for Danmark, men fonden i hans navn støtter det modsatte. Herunder lidt fra et længere interview med Helle Nørgaard, Finn Nørgaards søster, der diskret løfter sløret for terrorofrets inderste tanker angående tematikken. Fra JP.dk – Søsteren: ‘For mig er han uden tvivl en helt’ (kræver login).

“I det forgangne år har ingen medlemmer af Nørgaard-familien stillet op i større interview om terrorangrebet, men det gør Helle Nørgaard nu. Det er ikke nemt for hende. Interviewet varer næsten tre og en halv time, og undervejs går hun flere gange i stå i sætningerne og begynder at græde. Men hun stiller op, fordi hun gerne vil sikre, at danskerne har det rigtige billede af hendes bror.

… på ét område havde han svært ved at se det positive og blev mere og mere anspændt. Finn Nørgaard blev i de senere år meget optaget af problemerne med manglende integration i det demokratiske danske samfund. Og det var også en af årsagerne til, at Finn Nørgaard overhovedet befandt sig i Krudttønden den dag.

Udviklingen kan på mange måde spores tilbage til en arbejdsopgave, som han havde i 2008. Dengang vandrede erhvervskvinden Stine Bosse på den klassiske pilgrimsrute Caminoen i Nordspanien sammen med fire utilpassede og kriminelle indvandrerdrenge.

Finn Nørgaard skulle lave dokumentarfilmen ‘En anden vej’ om vandreturen, der skulle få unge indvandrere til at droppe den kriminelle løbebane. Han var gået til projektet i en positiv ånd, men det gjorde indtryk på ham, at nogle af de unge ikke tog imod den fremstrakte hånd, fortæller Helle Nørgaard:

‘Det fyldte rigtig meget hos ham i mange år efter, og han var både enormt frustreret og fortvivlet over, at de unge bare ikke greb den chance, de fik.’

I det hele taget så han negativt på den fejlslagne integration, herunder også at unge mennesker – opvokset i det demokratiske danske samfund – tog til Syrien for at kæmpe i borgerkrigen.

‘Han var virkelig vred og frustreret over de her ting, og det blev tiltagende.’

‘Det var noget, som optog ham mere og mere. Men præcis hvornår det blev det centrale, er svært for mig at sige,’ forklarer Helle Nørgaard, som i det hele taget oplevede et stort engagement, når det gjaldt ‘angreb på demokratiet og ytringsfriheden’, herunder attentatet på Charlie Hebdo en måned før Krudttønden.

(Koncerndirektør i TrygVesta Stine Bosse i Finn Nørgaards ‘En anden vej’, 2010; Foto: YT)

Helle Nørgaard er i bestyrelsen for Finn Nørgaard Foreningen, der er oprettet af vennerne efter terrorangrebet for at hjælpe udsatte unge og uddele støttemidler til f.eks. integration af indvandrere og efterkommere.

Foreningen blev oprettet, fordi Finn Nørgaards familie og nærmeste venner ønsker at ære ham og sikre, at hans ‘gavmilde personlighed og værdier løftes videre til gavn for andre.’ Foreningen har til formål at uddele midler til projekter og initiativer, der støtter udsatte børn og unge. Det kan f.eks. være integration af indvandrere og indvandreres efterkommere i Danmark, eller til andre initiativer, der skaber nytte for børn og unge, der har brug for det.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/90811/trackback

36 Comments »

  1. Venstrefløjens udøvelse af definitionsmagten er fortsat en effektiv måde at fortrænge sandheden på. Venstrefløjen – forstået som æstetisk og socialt projekt, ikke som etisk – har nu sat sig fast i institutionerne, hvorfra den virkelige, kulturelle dominans med held kan udøves.

    Dette burde ikke kunne ske, uden at der kommer en prompte reaktion på misbruget, men vi ved alle sammen så inderligt godt, at det er sådan, det går til. Og derfor er vores reaktion sen og sløv. Ganske som når skolen optugter vores børn til at tilslutte sig åbenlyst løgnagtige narrativer, hvad alle forældre kan genkende, hvis de ikke selv deltager aktivt i processen.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 16. februar 2018 @ 09:11

  2. Hvis man fortsat tror på, at integration er vejen frem, så giver fonden god mening. Og det troede Finn Nørgaard åbenbart på.

    Det er snarere den naive tilgang med tro på øget integration, der er problemet her og ikke den konkrete fond.

    Masseindvandring fra Mellemøsten og Afrika er kvalitativt og kvantitativt anderledes end et par hundrede nederlandske amagerbønder eller franske huguenotter.

    De sidst nævnte forsvandt ind i danske nation inden for en, måske to generationer. De mellemøstlige og afrikanske indvandrere danner deres egne samfund i Danmark med egne butikker, religiøse samfund, foreninger, netværk. Dertil kommer etnisk identitetspolitik med særkravsønsker.

    Kommentar by ung konservativ — 16. februar 2018 @ 09:24

  3. Summa summarum: Jeg er mere interesseret i virkeligheden og ikke i flyvske begreber. Selv blandt folk omkring Trykkefrihedsselskabet finder man folk, som har hovedet oppe i skyerne, når det gælder realpolitiske tiltag.

    Men Finn Nørgaard var meget modig overfor terroristen Omar Hussein.

    Kommentar by ung konservativ — 16. februar 2018 @ 09:34

  4. Finn Nørgaard – en pæn mand med en lidt for flad indlæringskurve. Givetvis repræsentativ for flertallet, desværre.

    Kommentar by BB — 16. februar 2018 @ 10:00

  5. Umiddelbart lyder det da som om det er helt i salig Finn Nørgaards ånd.

    Det lader ikke til at han så et problem som sådan, i en indvandringspolitik der fører til at danskerne bliver til et mindretal i deres eget hjemland, men snarere så problemet i at indvandrere og efterkommere ikke var ‘integrerede’ (hvad det så efterhånden betyder).

    Kommentar by Niels Ebbesen — 16. februar 2018 @ 10:02

  6. Finn Nørgaard Foreningen: – “Foreningen har til formål at uddele midler til projekter og initiativer, der støtter udsatte børn og unge. Det kan f.eks. være” – Hvad, hvem? – Ja, formentlig, først og fremmest, støtte til de unge og børn hvis forældre koldblodigt er blev dræbt af muslimske terrorister, herunder de børn og unge hvis forældre blev dræbt på spillestedet Bataclan og på charlie Hebdo…

    Kommentar by T. Flodur — 16. februar 2018 @ 10:08

  7. Hvorfor er det, gang på gang, at ældre modne kvinder i alle fotos hvor også kriminelle muslimer indgår, at de ses smilende og har det der forventningens glæde i deres øjne. 1 MILF med 3 drægtige mellemøstlige testeosteron hanner, hvor hun i fantasi, tanke og handling forhåbentlig snart bliver seksuelt centrum for deres opmærksomhed og dominans.

    Det er så åbenbart og indlysende, at deres lyst til en ægte stenaldermand ikke kan opfyldes af mange danske skvattede mænd.
    Hvilket tit er de samme danske mænd, som sympatiserer 100% med disse kvinders syn politik, islam og immigration. Et paradoks uden lige.

    Kommentar by Men dog ! — 16. februar 2018 @ 10:21

  8. Jeg får kvalme når jeg ser Stine Bosse.

    Kommentar by Johnson — 16. februar 2018 @ 10:30

  9. Man får kvalme over den ækle og sleske Stine Bosse.

    Kommentar by Holger_Danske — 16. februar 2018 @ 11:03

  10. #7: Hvorfor har Stine Bosse så ikke valgt at gifte sig med én, eller i det mindste opstalde et par stykker, når hun har rigeligt med plads? Det valg var nemt, hvis der var kød på din teori. De fleste multikultisavlende, radikale, liljehvide kvinder lever liljehvidt med lijlehvide mænd i lijehvide, snart gated comunities, så de er helt sikre på at være fri for indtrængende, farvede multikultimænd. Sandheden er, at de fleste kvinder i det segment ikke skal nyde nogen som helst nærkontakt med det pak, de glad og gerne påfører andre…

    Kommentar by Margrethe — 16. februar 2018 @ 11:53

  11. Den Gode vilje.
    Refleksion over Finn Nørgaards ”frustrationer” og integrationen.

    Som andre har påpeget, så har venstrefløjen og de venstrefløjs – støttende medier, definitionsretten i hvad der er rigtigt og forkert her i landet. Derfor er det nærmest forudsigeliget, at Finn Nørgaard fonden vil blive et redskab for venstrefløjen til promovering af forskellige håbløse integrations projekter, projektmagere, m.m. Det kan med tiden kun blive værre, og mere absurd, bare vent på et eller andet tidspunkt vil en anti-semit sikkert få anerkendelse fra fonden, der med kaste smuds på det andet offer Dan Uzan fra Krystalgade drabet.

    Jeg stillede dengang (27.2. 2015) et spørgsmål, ”Hvorfor var Finn Nørgaard ved krudttønden”.
    Det kan vi nu i dag besvare, han var frustreret over den manglende integrations vilje blandt indvandrere, og gik derfor til et møde, organiseret af Lars Vilks Komiteen der hed; ”Kunst, Blasfemi og Ytringsfrihed” det handlede om ytringsfrihedens vilkår, såvel for enkelt individer(Lars Wilks), som for institutioner/virksomheder (Charlie Hebdo, ved den franske ambassadør François Zimeray). Her blev Finn Nørgaard skudt, da han prøvede at gribe ind, da han ville gøre noget.

    Jeg beder nu læserne stille sig selv spørgsmålet; hvorfor går en mand der er frustreret over integrationen eller rettere den manglende integration til et møde om ytringsfrihed?

    Min tolkning var den gang, som nu, var at Finn Nørgaard var midt i den besynderlige proces, som mange andre danskere har gennemgået, nemlig at anse flygtninge/indvandrere (overvejende muslimer) som sårbare ofre, nogle der skulle hjælpes, til at se dem som noget andet, i visses øjne kolonisatore, velfærdsflygtninge, bistandsklienter, m.m.. Han gik derfor til møder der i den normale venstrefløjs opfattelse, var forfærdelige og afskyelige, racistisk fordi der på disse møder blev stillede spørgsmål ved den store muslimske indvandring, ved den islamiske tro, og den katastrofale udvikling i samfundet. Her var der folk der stillede spørgsmål over de samme ting som Finn Nørgaard var frustreret over.

    Har var i min opfattelse, midt i en transformations fase, hvor de ideologiske skyklapperne var faldet af, og han blev nød til at ny-orientere sig i verden, derfor blev Lars Wilks komitéen, Trykkefrihedsselskabet vigtige pejlemærker, her kunne kætterske tanker ytres og fortolkes. Finn Nørgaard var ideologisk på vej VÆK fra den venstrefløj der nu omfavner hans mindefond ihjel.

    Det er derfor desværre historisk ironi, at manden der ville hjælpe, gøre det gode, han blev det første offer for den rå brutalitet og den religiøse totalitarisme, som islam er. Som den britiske debattør og redaktør Douglas Murray så perfekt har beskrevet,…”hvad der sker når en masochist møder en virkelig sadist”..

    Civilisationssammenstødet på Serridslevvej ende med, at den gode vilje blev skudt og forblødte på en cykelstig på Østerbro. Og til dem der nu begynder med; ”at han var selv ude om det, han fortjente det”
    NEJ,… Finn Nørgaard er og bliver en helt, for det første fordi han ville gøre noget, han ville forhindre drab på mennesker, for det andet fordi han ville udfordrer sine egne indgroede politiske og ideologiske opfattelser. Han var imod sætning til f.eks. Tøger Seidenfaden, klar til at anerkende et problem og søge ny svar, der ikke faldt ned i de sædvanlige sociologiske og marxistiske forklaringer og fraser.

    Frustrationen over problemet med islam og dens tilstedeværelse er vist noget alle har prøvet, men hvis man kommer fra den ”kunstneriske” venstrefløj er springet til nye holdninger noget større. Derfor nok en større agtpågivenhed fra Nørgaards side.
    At ”erhvervskvinden” Stine Bosse som alle andre spinatfugle maser sig ind for at få en bid af truget, kan næppe overaske nogen. Hvis hun lære noget, lære hun det for sent.

    Ved at se billederne og ihukomme alt der skete for ”bare” 3 år siden følelses det som et vandskel, der er overskredet og alt hvad der lå før, er på sin vis fortid, som Rix erstatnings-kaffe og Giro 413 og gamle drejeskive telefoner, det smager, lyder og følelses underligt gammeldags.
    Vi er et andet sted i dag, problemerne er ikke blevet mindre, faktisk større. Vi ved nu at den borgerlige regering under Lars Løkke ikke vil tage opgøret med EU/Europa-rådet om flygtninge konventionerne, heller ikke for at få skattelettelser igennem. Forholdet til Tyskland, pga. dets stilling som primær eksport marked er så vigtigt, at flygtninge spørgsmål, der truer nationen, bedømmes i denne sammenhæng til at være mindre vigtigt. Det er EU/Tyskland der er problemet. Spørgsmålet er i sidste ende hvor mange Finn Nørgaard´er det skal tage før vi som nation holder op med at være frustrerede og begynder at gøre noget.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 16. februar 2018 @ 11:58

  12. # 10: Virkelig ?

    Disse klassikere tåler altid et gensyn.

    https://www.youtube.com/watch?v=3vTL28TqnK4

    https://www.youtube.com/watch?v=kBiAUdnLfpE
    Tid: 02:15. priceless siger bare alt

    Kommentar by Men dog ! — 16. februar 2018 @ 12:01

  13. “Diskret hån på den posthume måde.” Enig. Jeg nåede lige at se en muslima helt i sort og sort tørklæde om hovedet, der udtalte at hun var glad for at være med til at hylde (håne!) afdøde. Så slukkede jeg og hamrede uden ét ord min knytnæve ind i en pude (det eneste man stadig har lov til!?)

    Jeg slukker straks, når jeg ser og hører den falske medie hype om den muslimske morders ugerninger. Ligesom jeg gjorde, da Helle Thorning-Schmidt holdt tale ved krudttønden og brugt anledningen til at håne islamiseringens modstanderne.

    Hele medie’festen’ ved Krudttønden var en planlagt hån!Intet under HTS ‘festen’ om det endnu forfulgte levende offer, Lars Vilks, eller alle de andre dødstruede, hvoraf nogle endda slet ikke har politibeskyttelse 24syv. Mod hvem? Fredens religion? Rend mig!

    Kommentar by A-mad — 16. februar 2018 @ 12:37

  14. Danmarks forhenværende førende kvindelige erhvervskomet kan ikke røre ved noget som helst, uden at ødelægge det.
    Undtagen selvpromovering.

    Kommentar by Bastardo — 16. februar 2018 @ 13:05

  15. Hvad assimilering er for en størrelse, det har jeg forstået, men hvad integration i grunden er for noget og hvori det gode består, har jeg aldrig fattet.
    Undtaget er dog, hvad integration fra matematikundervisning gik ud på.

    Kommentar by Menig 442 — 16. februar 2018 @ 13:13

  16. Det er dog utrolig pinagtigt at se billedet med denne falske, liderlige møgheks, der tydeligvis ser frem til aktiviterer med disse stakkels “børn”

    Kommentar by Knud — 16. februar 2018 @ 13:22

  17. 10 Margrethe

    Er du sikker på at Stine Bosse ikke, når hun har sex med partneren, tænker på en ordentlig “slagterbutik” af en neger? – Jeg har læst at de fleste kvinder tænker på en anden mand når de har sex med partneren (Det gør mænd vist forøvrigt også, altså tænker på en anden kvinde)

    Under indtryk af ovenstående emne får jeg den tanke: – DR kører et program “Kender du Typen” (hovedsageligt udviklet til at underholde idioter) Det går ud på, at 2 personer skal gætte hvem der bor i en given lejlighed /hus, osv.

    Kunne det program ikke peppes lidt op? – Altså; man vælger et antal kvinder – Må jeg til en begyndelse foreslå: Bosse, Rønn Hornbech, Wind, Møller Jensen, Samuelsen, Rørbye Rønn, osv. – Deltagerne får nu udleveret 3 fotografier af virile mandetyper – Ledsaget af spørgsmålet: Hvem tænker (lad os tage Samuelsen) på, når hun har sex med partneren – Temaet kan også udvikles til et selskabsspil – God fornøjelse!

    Kommentar by T. Flodur — 16. februar 2018 @ 14:06

  18. Den fallerede “erhvervskvinde” Stine Bosse har blod på hænderne…

    Kommentar by 4760 — 16. februar 2018 @ 14:28

  19. Er det ikke helt tydeligt, at Finn Nørgaard på tidspunktet for sin død allerede havde nyorienteret sig i forhold til det standpunkt han indtog, da han lavede sin “integrations-dokumentar” – som for ham selv dokumenterede, at integration ikke resulterer af dansk velvillighed?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 16. februar 2018 @ 14:31

  20. Hvad får dig til at tro at S.Bosse “har” sex nogensinde? Det er da højst penge og kager, der tænder hende og en god dag har en god afføring. Desværre har hun røv i begge ender og rådne tarme i midten.

    Kommentar by Hul igennem? — 16. februar 2018 @ 15:07

  21. Inspireret af ovenstående. Måske handler det hele bare om sex og danske kvinders mangel på samme? :-) Bare en tanke.

    Kommentar by A-mad — 16. februar 2018 @ 16:11

  22. #17: Om jeg er sikker på hun og lignende ikke tænker på en stor neger? Nej selvfølgelig kan jeg ikke være sikker på det. Ligesom jeg ikke kan være sikker på, at alle mænd ikke tænker som alle de halvgamle, helfede, temmelig uappetitlige danske mænd, der fylder flyene til Pattaya, Thailand hver uge for at kneppe sig gennem 14 dage med de fattige slavebundne unge kvinder. Seksuelle overgreb på samlebånd. Fy for helvede. Tyv tror hver mand stjæler. Hvorfor forargelsen over batikhekse, der opfører sig usmageligt, når I synes det andet er helt OK?

    Men hvor om alting er: I dag kræver en skilsmisse ikke andet end et NemID. Når det oven i købet er det ultimative udtryk for tolerance og frisind, hvorfor i alverden gifter Stime Bosse og co. sig ikke med de mænd?

    Kommentar by Margrethe — 16. februar 2018 @ 16:37

  23. Stine Bosse kan ikke gifte sig under sin stand. Det gør kvinder af hendes slags bare ikke. – Det skulle da lige være, hvis “flygtninge havde haft lige så god presse som i firserne, da de var på højde med rockstjerner.

    Og så: Jeg har aldrig været i Thailand. Jeg køber ikke sex. Og jeg har aldrig tænkt på en anden end hende, jeg var sammen med. Så jeg har vel lov at tale med?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 16. februar 2018 @ 17:20

  24. 22 Margrethe

    Jeg tror ikke de mænd du omtaler skriver herinde på Uriasposten – Er det nogen du kender?(!) – I givet fald, burde du så ikke tage en alvorlig snak med dem – Måske kan du få dem i tale i kommentarsporet på et andet medie; EB måske? – Men ellers god weekend ;-)

    Kommentar by T. Flodur — 16. februar 2018 @ 18:17

  25. Margrethe.

    Det du tror visse mænd gør i Thailand kan helt uproblematisk klares i Danmark. Hvis man vil det!

    Iøvrigt er jeg enig med “Hul igennem”.

    Kommentar by Sigwar — 16. februar 2018 @ 20:27

  26. 22 Margrethe:
    Se det i øjnene. Danske mænd gider ikke FOA´s kvindelige medlemmer som partnere, og stort set alle danske kvinder over 30 år ser efterhånden sådan ud. Uappetitlige uanstændige små arrige køtere der utrætteligt søger efter fejl og mangler hos enhver hvid dansk mand. De mange fly til thailand du åbenbart selv har boardet, jvf din noget perverse udpensling, spurgte du nogensinde om deres ærinde til landet. Eller vidste du bare sådan helt pr. automatik hvad der var op eller ned. Det gør danske kvinder som regel.

    Kommentar by Men dog ! — 16. februar 2018 @ 20:35

  27. Kære kim
    Jeg så Finn Nørgaards dokumentar med
    Stine Bosses fine stunt med 4 “stakkels” indvandrere på Caminoen.
    Det kunne være interresant med en opfølgning af,hvorledes det er gået med disse 4 mænd efter hendes “behandling”. Er de ophørt med kriminalitet?har de fast job eller har de fået en god uddannelse?Er de integrerede ? Hvor bor de?Er de i arbejde og forsørger de en familie? Etc. Etc.
    Finn kan ikke følge op herpå.
    Kan du eller andre?

    Kommentar by Frida — 16. februar 2018 @ 20:38

  28. Finn Nørgaard var til et åbent arrangement med Lars Vilks i Krudttønden.

    Da den muslimske spasser Omar-noget begyndte at skyde, trådte han frem, han stod op imod. Hvilket fortjener dyb respekt.

    Alle idiotiske spekulationer om, hvad han mente, hvad hans søster mener og og hvad Stine Bosse mener, er hamrende uinteressante og aldeles ligegyldige.

    Æret være hans minde. Meget i modsætning til politiet, som ikke kunne finde ud af at betjene deres egne våben.

    Også ære og respekt for Dan Uzan, tror jeg han hed, som gik frem ved synagogen lidt senere, igen fordi politiet ikke fattede en meter. Citronmånen trak åbenbart mere.

    Adressér dog kritikken mod de rette: Retarderede muslimske terrorister, deres medløbere, politiets nulboner samt de ufattelige mængder af politikere, venligboere, bedstemødre for asyl osv., der masseimporterer muslimer til landet.

    Kommentar by anon — 16. februar 2018 @ 22:15

  29. 11 historyman) FORKERT. For at kende dine modstanderes svagheder,skal du kende deres argumenter,tanker,reflektioner.- Gå undercover.- Derfor var hr. Finn Nørgård tilstede som tilhører i Krudttønden. Hans indgriben var udtryk for tankeløs,konfus begrebsforvirring. I smuk harmoni med hans ensrettede mentalt,biologisk destruktive hverdagsliv.– Ingen grund til en naiv ouverture over persongalleriet.

    Kommentar by dansker — 16. februar 2018 @ 22:54

  30. Til dansker 16.februar 2018 kl. 22:54

    Det kan være at du har ret om, at Finn Nørgaard var en venstrefløjs agent eller spion. Men jeg tvivler, for det første fordi jeg har selv deltaget i en del møder i Trykkefrihedsselskabet, og det er virkelig ikke der venstrefløjen kommer, faktisk er deres fravær i debatten et problem. De vil ikke debattrer, de vil ikke lytte til “vores”, islamkritiske side. Det bedste eksempel var Tøger Seidenfaden der på Trykkefrihedsselskabets møde 2.10.2007 hælde en mental skidtspand udover Trykkefrihedsselskabets medlemmer for derefter at gå sin vej. Hvis hans og venstrefløjens argumenter og rationaler, var så overlegene, hvorfor vil de så ikke debatter med os, de burde med lethed kunne afvise vores islamkritik, og påpege hvor det er, at vi tager fejl i vores opfattelse af islams natur. Men hvad for vi fra venstrefløjen, intet andet end ukvemsord og beskyldninger om racisme og nazisme. Dette dog undtaget, foreningen ”For Frihed” da de ofte bliver voldelig chikaneret og/eller fysisk overfaldet.

    Derudover vil jeg påpege, at der er en del andre på den islamkritiske fløj der kommer fra en udpræget venstrefløjs/marxistisk – position. Her tænker jeg på Lars Hedegaard og Morten Urskov Jensen der begge pointere, at de kom til islam-kritikken fra en venstrefløjs position, hvori religionskritik udgjorde en betydelig del af den tankemåde, som de opfattede som værende socialistisk, men som nu er nærmest udelukket, i den politiske korrektheds navn.

    Derfor mener jeg, at den frustration som Helle Nørgaard (Finn Nørgaard´s søster) hentyder til var den samme frustration, som Morten Urskov Jensen og Lars Hedegaard følte nemlig, at de samfunds og menneske opfattelser som de kom fra, dvs. socialistiske/marxistiske ikke længere forklaringsmæssig slog til.
    Integrationstankegangen døde ud fordi de (Hedegaard/Urskov-Jensen) hele tiden blev konfronteret med enkelt individers handlen, som var mere præget af islams religiøse dogmer end den danske velfærdsstat. Og når man ser denne daglige ageren fra en stor del, af hele gruppen ”flygtninge/indvandre”, som undergravende af den danske stat, herunder velfærdsydelserne, med vold og bedrag, ja så skifter man mening i forhold til flygtninge/indvandrere, og med islam generelt.
    Jeg mener, men er ikke 100 % sikker, at jeg støtte på Finn Nørgaard til møder i Trykkefrihedsselskabet. Jeg skrev dette i forbindelse med drabene i februar 2015. I min opfattelse var Finn Nørgaards tilstedeværelse ved Lars Wilks Kommitens møde 14/2-2015 ( i Krudttønden) en form for politisk/mentalt nysgerrighed, for at få nye og anderledes forklaringer og opfattelser, end dem der normalt blev fremført på venstrefløjen, herunder iblandt mange kunstneriske film-dokumentarister. Han var idelogisk på vej væk fra venstrefløjens opfattelser og forklaringer. Det er også derfor, at i tiden lige efter drabene lagdes der nærmest et tystheds tæppe, bestående af ikke-forklaringer, der skulle rulles udover det fakta, at Finn Nørgaard var deltager ved et ”højerfløjs-agtig” ytringsfrihedsmøde. Selvom venstrefløjens hoftidsskrift, Information var tilstedet i Krudttønden, har avisen haft problemer med, at finde ud af hvilken fod de skulle stå på i forhold til vittighedstegner og ytringsfrihed.

    Derfor er det i min opfattelse en form for hykleri og forræderi, at prisen fra hans fond(fonden i hans navn) nu gives til unge muslimer. Eller til forskellige integrations projekter, hvis nyttevirkning er højest spekulativ.
    Igen, igen, føles det som om, at venstrefløjen masser sig ind i fonde og på poster, hvor de kan afgøre hvem der skal begunstiges med midler fra enten private fonde, eller med offentlige midler. Og sjovt nok er det altid projekter eller personer som deler venstrefløjens politiske opfattelser, der ser ud til at opnå disse fonds midler, mystisk, mystisk.

    Om hans ” biologisk destruktive hverdagsliv” skal jeg lade stå usagt. Dette er lidt for videregående end jeg føler mig egnet til at udtale mig om.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 17. februar 2018 @ 09:13

  31. 30 historyman) Kompleksiteten i din ordrigdom er omvendt proportional med løsningen af den gordiske knude.– Mens trykkefrihedsselskabets aktører taler god gammeldags metafysik er toget kørt ud af horisonten.– Eller som sædvaneloven formulerer: Mens græsset gror, dør horsemor.– Egentlig pudsigt at horse har overlevet tusinder af år i det danske sprog som horsetidsel og horsegøg mens selve horse er blevet til hest.

    Kommentar by dansker — 17. februar 2018 @ 17:00

  32. #31 Det oprindelige oldnordiske ord for hest er hestur, så horse er ikke blevet til noget. En horsemor er en hoppe med føl, ordet er beslægtet med hoppe, ikke med hest.

    Ideologiske diskussion og oplysning er nødvendig, selvom den irriterer dig. Den er en forudsætning for at rykke måden folk tænker om disse ting på.

    Kommentar by Odo — 17. februar 2018 @ 18:53

  33. Stine Bosse er en utiltalende person, og hun er beviset på, at danske medier bruger dem, som ‘er noget’, selvom de ikke aner en skid om emnet islam og invasion! Bosse har tjent masser af penge og har haft succes i erhvervslivet, men hun er absolut for uintelligent og uvidende til at kunne være deltager i debatpaneler om indvandring (invasion), for hun VIL ikke se, hvad muslimer er for en størrelse.

    Hun er grebet af samme djævelske blindhed og hjernelammelse som Merkel og andre i samme genre, som tror, at multikultur er godt og strålende! Billedet af dummerniksen Bosse, som står og smiler med en flok åbenlyst kriminelle i baggrunden, får mig til at tænke på billeder af de hysteriske kællinger, som forblindet af en vis ‘Führer’, smed blomster op på ham.

    Pøbelen lærer ikke af historien.

    Kommentar by Kuffar — 17. februar 2018 @ 22:18

  34. 32 Odo) Hestur på nordisk. Korrekt.- Men det angeldanske ord er horse indtil den “sorte død” c 1350. Derfor går det igen i talrige af de allerældste danske stednavne eks: Horsholt,horsevad,horserød,horselunde osv.Først efter 1350 dukker stednavne med hest op.Eks : Hesthaven,hestebakkerne osv. Dobbeltbekkasinen blev næppe kun navngivet efter en hoppe med føl.Indtil 1350 var det officielle danske alfabet futharken. Beklageligvis var det hovedsagelig kun danskere med vikingegener, der døde af den ” sorte død”,fordi deres blodtypes proteinsammensætning var identisk med pestloppens.

    Kommentar by dansker — 18. februar 2018 @ 15:19

  35. Stine Bosse og Özlem Cekic pisser på Finn og Dan’s grave!

    Kommentar by 4760 — 22. februar 2018 @ 08:57

  36. >19 Morten
    Jo, det er der ingen tvivl om. Og familiens støtte til “udsatte unge” er en hån mod dem selv og deres myrdede søn.

    Kommentar by Nielsen — 23. februar 2018 @ 10:35

RSS feed for comments on this post.