23. oktober 2009

Muhammad Aslam: Præsten i Tingbjerg udtrykte intolerance og provokerede de unge

Landets muslimske mindretal har i den grad brug for en spindoktor. Fra en debat mellem Ralf Pittelkow og Muhammad Aslam i torsdagens sene Deadline. Direkte link her.

Muhammad Aslam, Beboerforeningsformand: Du taler om præsten i Tingbjerg. Hvis du læser Politiken i dag, der har vi en forhenværende borgmester Pelle Jarmer, som skriver, at fra den tid – i de tretten år, hvor han var borgmester i København. Efterfølgende så var han cirka ti år i København, hvor han arbejdede i Tingbjerg, og han kunne godt se, den, den intolerance, som den her person du taler om, viste hele vejen igennem – overfor, ikke kun de unge, men også de voksne…

Hvis en voksen person kommer på et niveau, hvor børnene er, og ikke kan bruge sin sunde fornuft, og provokerer til ting og sager i et område, og du kan læse i Politiken fra i dagg. Der fortæller en forhenværende borgmester, de problemer han havde med den her præst.

(Deadline d. 22. oktober 2009 Kl. 22.30)

Pelle Jarmers læserbrev, som Aslam henviser til er på 349 ord, men inkluderer intet konkret. Han kan ikke lide præsten, men vil ikke fortælle hvorfor, og aflirer så ‘buzzwords’, der kan skabe orden i Politikens univers: Præsten er den skyldige. Hvis han nu bare havde være mere integrationsbevidst, udvist større tolerance… Skjult sin seksualitet.

Intolerance er en grim ting, hvad enten den udvises af en voksen eller en gruppe unge. Den voksne burde dog være den mest livserfarne. Det er klart ikke tilfældet med sognepræsten i Tingbjerg!…

På et tidspunkt havde [tingbjerg] en kvindelig præst, der engagerede sig markant i integrationsopgaven. Hun, Ellen Christensen, gik aktivt ind i Tingbjerg Fællesråd og medvirkede over flere år som forretningsudvalgsmedlem dér. Ellen brugte kirken til fællesaktiviteter for såvel kristne som alle fremmede uden skelen til, hvilke religiøse standpunkter de mødte med! Det var forstandigt, det var banebrydende, det var fantastisk!…

Jeg har aldrig haft særlig adkomst til at henvende mig til sognepræsten, idet jeg ikke er døbt og dermed heller aldrig har været medlem af folkekirken, men jeg har på den baggrund, i en helt anden sammenhæng, oplevet sognepræstens dybe intolerance over for alle, der ikke føjede ham!… Find et andet sogn til Tingbjergsognepræsten og find en integrationsbevidst ny sognepræst til Tingbjerg… Netop nu er det folkekirken, der mangler tolerance.” (Politiken, 22/10-09; Pelle Jarmer: Tingbjerg-præst svigtede integration)

Opdate. Årets citat.

“Han lader sig drille med sin afvigelse. Han har fuld ret til at være homoseksuel. Så længe han ikke er pædofil i kirken, så er der jo ingen problemer i det. Hvis han bare ville tage sig af at hjælpe menneskene til at leve et bedre liv. Det er sgu’ da det, han er uddannet til.” (Pelle Jarmer; TV2 Fyn, 23/10-09: Kritik: Fordrevet præst fordrev selv præst)

Apropos.

  • 22/9-00 Kristeligt Dagblad – De svages præst.
  • Mange vil huske Ellen Christensen i forbindelsen med kirkeasylet for omkring 100 statsløse palæstinensere i Blågårds Kirke i København i 1991. Asylet resulterede i, at Folketinget uden om regeringen vedtog en særlov, der gav palæstinenserne opholdstilladelse i Danmark…”

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/9101/trackback

    47 Comments »

    1. At tømrerens søn viste magtbegærliges metoder som falske og hule gør næppe han ikke optrådte som- tolerant.
      Sande kristne vil altid forfølges af fuskere og bønhase, klapsalvere og klaphatte, magtmennesker og misundelige.

      Kommentar by Peter Buch — 23. oktober 2009 @ 06:19

    2. Hold da op en jammer-komode at høre på, ham “offer” islamisten og så henviser han til en anden pelle Jammerkomode,
      Selvfølgelig vil pamper socialisten Jammerkomoden have en af de mange bimlende skøre politikserende korrekte socialist præster til Tingbjerg, for at kunne omskabe kirken til et nyt asylhus!
      Hvis ikke forfølgelsen af præsten i Tingbjerg fra muslimerne og socialisterne ophører, så vil jeg som ikke døbt og ikke medlem af folkekirken, hver søndag tage ud til den forfulgte præst gudstjenester, for ad den vej gøre mit lille bidrag til at støtte præsten, selvom hans tro ikke er noget for mig, men den ubarmhjertige udstødelse og forfølgelse præsten er udsat for, kan min medmenneskelighed ikke bære.
      Vi Ateister har også følelser, synd de bimlende skøre klokkefår og asyldhimmi præster ikke ejer skyggen af næstenkærlighed overfor den muslimvoldsramte forfulgte præst i Tingbjerg.
      For allah i helvede, hvor er jeg skuffet over alle de andre præsters passivitet.
      Måske præstebanden burde “skyde” lidt igen, og ikke bare lade sig pisse op ad!!!!!!!

      Kommentar by li — 23. oktober 2009 @ 08:19

    3. Jeg gnækker af grin ved tanken om at forhåbentlig mange muslimer og andre religiøse tosser har købt hakket lammekød, men er blevet narret til i stedet at spise opblandet svinekød af de svindlende slagtere hos Super Best.

      Kommentar by Svend P — 23. oktober 2009 @ 08:32

    4. @ Peter Buch

      Rigtige kristne vender vist desværre også altid den anden kind til.

      Protestanter har en beundringsværdig tendens til at undersøge deres egne øjne for splinter, før de ser pælen i deres broders. Denne selvoptagethed bliver imidlertid farlig når pælen i broderens øje arbejder målrettet for at skabe en islamisk verden.

      Selvom jeg beundrer mange af Jesus’ ideer, er jeg også fuldstændig klar over at kristendommen er en mellemøstlig religion, og at jeg selv nedstammer fra vikingefolket, der jo egentlig dyrkede nordisk Jihad, hvor man satte en ære i at dø i kamp, for det man troede på.

      Jeg er ikke villig til at vende den anden kind til ud i det uendelige, og specielt ikke hvis personer fra min egen familie en dag skulle ende som Islams ofre.

      Præstebanden lader sig, som li siger, pisse op ad. Det er på høje tid vikingerne husker på, hvem de i virkeligheden er.

      Kommentar by Mia — 23. oktober 2009 @ 08:54

    5. Det må da være et ønskesogn for Per Ramsdahl. Eller måske Flemming Pless?

      Præster skal ikke være “integrationsbevidste” eller andre af modebegreberne. Præster skal forkynde guds ord rent og purt og bekæmpe vranglærer. Det står helt klart i deres stillingsbeskrivelse – præsteløftet. Har de det svært med det, må de som enhver anden der føler sig i konflikt med sin stillingsbeskrivelse, søge sig et andet job.
      En vranglære er enhver religion der ikke er baseret på treenigheden,
      Faderen, Sønnen og Helligånden. Islam er baseret på muhammes åbenbaringer modtaget direkte fra allah med ærkeengelen gabriel som mellemmand. Folkekirkens præster skal bekæmpe islam, ikke føre dialog med dens imamer. Kan en behjertet kirkeminister ikke fortælle dem det?

      Pokkers det satans religion fylder så meget, at man er nødt til at sætte sig ind i det, for at forstå verden idag.

      Her er præsteløftet i sin helhed, kan en der bor i nærheden af Brorsons kirke ikke svejse det ind i folie og sømme det fast på kirkedøren?

      “Dokument gengivet efter Folkekirkens ritualbog af 1992
      Præsteløftet underskrives af ordinanderne i forbindelse med præstevielsen. Det lyder således:

      Jeg N.N., som er lovligt kaldet til ……… og som i min samvittighed ved mig fri for at have benyttet noget uhæderligt middel for at komme ind i dette embede, lover for den alvidende Guds åsyn:

      Først: at jeg vil beflitte mig på at forkynde Guds ord rent og purt, således som det findes i de profetiske og apostoliske skrifter og i vor danske evangelisk-lutherske folkekirkes symbolske bøger, med al ærefrygt og sømmelighed forvalte de hellige sakramenter efter Kristi indstiftelse, og såvel her som ved de øvrige hellige handlinger udføre alt i overensstemmelse med de for folkekirken gældende forskrifter.

      Fremdeles: at jeg efter evne vil modarbejde misbrug af nådens hellige midler og bekæmpe sådanne lærdomme, som strider mod folkekirkens trosbekendelse; samt at jeg troligt vil arbejde for ungdommens kristelige oplysning og vejledning.

      Endelig: at jeg vil stræbe efter, ved flittig og alvorlig granskning af Guds ord og troens hellige lærdomme, altid fuldkomnere at danne og dueliggøre mig til dette hellige embede, og beflitte mig på, som det sømmer sig en ordets tjener, at foregå menigheden med et godt eksempel, således også udførelsen af min tjeneste i dennes forskellige dele med al skyldig lydighed rette mig efter de kirkelige love og anordninger og mod foresatte og kaldsfæller udvise et sådant forhold, at der ikke med grund skal kunne føres klage over mig.

      Alt dette lover jeg med regnskabsdagen for øje samvittighedsfuldt at ville holde, efter den nåde, som Gud mig dertil vil give.”

      Kommentar by PeterK — 23. oktober 2009 @ 09:01

    6. “Intolerance er en grim ting”

      Hvorfor fatter humanistiske simpletions ikke at intolerance ikke pr. definition er en negativ? Om intolerance er positiv eller negativ afhænger alene af hvad den er sat i forhold til.

      “Den voksne burde dog være den mest livserfarne. Det er klart ikke tilfældet med sognepræsten i Tingbjerg!”

      Det er så åbenbart heller ikke tilfældet med manden selv, for ellers ville det slet ikke være nødvendigt at understrege ovenstående.

      Kommentar by Codex Voltaire — 23. oktober 2009 @ 09:33

    7. Hej Kim.

      Beklager, denne post har intet med sagen at gøre, men jeg har ikke din e-mail, derfor kontakt på denne måde.
      Du kunne måske være interesseret i at promovere dette:
      http://www.honestreporting.com/a/UNHypocrisy.asp

      M.v.h.
      Per

      Kommentar by Per Laurits Pedersen — 23. oktober 2009 @ 09:41

    8. Det er med garanti den mest ubegavede mand jeg nogensinde har set i et seriøst debatprogram.

      Muslimen magter ikke engang at formulere sig korrekt på dansk efter 34 år i landet, for ikke at komme ind på hans argumentationsevne, eller mangel på samme.

      Kommentar by Sebastian — 23. oktober 2009 @ 09:45

    9. Beboerformanden skilter via sin påklædning med islam og koranen – og han snakker om tolerance. Han tager ordet tolerance i sin mund.

      Hvad tolerant er der i de mange passager i koranen, hvor der står de værste ting om anderledes troende/tænkende mennesker og om homoseksuelle?

      Vi har i andre tråde her på bloggen set citeret, hvad der står om ’vantro’ – som ikke-troende eller anderledes troende/tænkende og homoseksuelle mennesker kaldes – en masse gange i koranen. Det er bestemt ikke tolerant tale. Tværtimod.

      From kynisme er en grim, grim ting.

      Kommentar by Janne — 23. oktober 2009 @ 10:01

    10. “Selvfølgelig” skal præsten da leve helt op til muslimsk middelalder-kultur. Selvfølgelig skal han ikke vise sin sexualitet, sharia skal indføres/efterkommes etc. etc.

      Et undermenneske, som tilmed er kristent og præst, skal da selvfølgelig mere end nogen gøre knæfald for islam – det er jo deres bydel, deres land, deres univers…….

      Pelle Jarmer er endnu en landsforræder – kort og godt!

      Kommentar by Cicero — 23. oktober 2009 @ 10:13

    11. –> 4 Mia

      Hørt!

      Kommentar by Balder — 23. oktober 2009 @ 10:16

    12. Den samme sang, evig og altid problemer med perler :

      http://www.jv.dk/artikel/759246

      Kommentar by Boo — 23. oktober 2009 @ 10:42

    13. Jammer kommóden her er jer med den indforståede retfærdighed, at det altid er jer der har ret. Men Ralph Pittelkows rustne argumenter faldt fuldstændig til jorden. Hans debatevne med, at indrage et svensk eksempel , for, at mistænkeliggører danske muslimer var så langt ude, at det virkede somom , han egentlig selv syntes, at det var latterligt. Pittelkow holdt sig ikke til virkeligheden , men til en forskruet tanke , som faldt helt til jorden.
      Vi danskere er helt klar over, at der er ting , der skal ændres i samfundet og , at vi skal være her allesammen. Derfor skal VKOs evindelige fattiggørelse overfor visse mennesker stoppes, kontingenter er ikke mulige, da alle penge går til mad og bolig og steder for unge mennesker såsom klubber genopstartes ellers vil unge mennesker lave ballade til evig tid. Unge mennesker er ved, at blive en tabt generation , med den politik , der er ført siden 2001. Fodboldsturneringen i efterårsferien , til 20 kroner er en god beskæftigelse og noget alle børn og unge har råd til, aå alle voksne også medlemmer af VK og O skal op af stolene og skabe sunde tiltag for de unge, så ballade ikke bliver det eneste alternativ til kedsomhed. Tag dog ansvar istedet for al den brok, der kommer fra Dansk folkeparti.

      Kommentar by K. Kjaer — 23. oktober 2009 @ 10:42

    14. Det er vel trods alt sjældent man ser et så direkte link mellem muslimske bølledrenge, deres “advokat”, og socialistisk offerpropaganda. Han støtter sig helt konkret op af en danskers udtalelse for at legitimere volden. Mærkeligt.

      Kommentar by Høgsbro — 23. oktober 2009 @ 11:12

    15. Tanker om Tingbjerg

      En del af Pelle Jamers læserbrev er gengivet på Rune Engelbrehts blog hos Politiken http://blog.politiken.dk/engelbreth/
      Det der er bemærkelsesværdigt i er, at Pelle Jammer fastslår hvad der er sognepræstens arbejdsområde i følgende sætning;
      “Det har den været, men med skiftende engagement i integrationsindsatsen, som er den absolut altovervejende opgave dér på stedet. Det har den nuværende sognepræst aldrig bidraget til”.

      Dvs. At den, ikke døbte, Pelle Jamer mener, at den lokale præsts overvejende opgave er at kaste sig ind i integrations arbejdet. Præstens opgave er ikke at forkynde guds ord for sin menighed, ikke at varetage folkekirkelige opgaver i blandt sogne børn, men at han skal være en form for ordineret integrations konsulent. Hvor står det i job beskrivelsen for præster, at de skal påtage sig integrations opgaver?

      Andet og måske vigtigere, spørgsmål der trænger sig på er nemlig hvad har Politiken gang i?

      Hvorfor stiller man nu spalteplads til rådighed, til et særdeles hårdt, nogle ville måske sige beskidt, personangreb. Hvorfor begynder Politiken pludseligt, at relativere sagen om indbrud, om chikane og overfald til, at blive noget om præstens syn på og handlen i forhold til de lokale muslimer, hvis sagen ikke drejede sig om religiøst betinget vold?

      Når Rune Engelbrecht siger ; ” og Vogel er indlysende et ekstremt dårligt valg som sognepræst i området, hvis hans virke er kendetegnet af decideret intolerance og kritikken af ham i øvrigt deles af flere med kendskab til forholdene.”
      Er det så fordi Ulrich Vogel er et ekstremt dårligt valg som sognepræst, fordi han ikke er tolerant nok,(og hvordan måles det?) eller er han ekstremt dårlig fordi han f.eks. tilhøre en seksuel minoritet, homoseksuelle?
      Er det her tegn på, at Politiken nu vælger side imellem de homoseksuelle eller muslimerne, som den offer/minoritets-gruppe man støtter mest?

      Ulrich Vogel har været præst i Tingbjerg i 16 år og har været med til at skabe venskabs forening med et sogn i Malmø, “for netop at udvide horisonten”. Er dette en “sneglehus” mand, der sidder og spytter og vrænger af omverden. Nej , vel !
      Der er i min opfattelse noget andet i spil, når Politiken og Pelle Jarmer sådan kommer i vælten. Det drejer sig om det forstående kommunalvalg, her vil en vedblivende diskussion og debat omkring religion, kirker, moskeer, m.m. være et stort problem for venstrefløjen og navnlig socialdemokraterne på Københavns rådhus.

      Området er jo tidligere blevet hærget f.eks. 16 feb. 2008 brande noget af Tingbjerg skole. 26/28 September 2008 brande en fritidsklub. Ligeledes var der brand i en miljøstation(genbrugsplads) i julen 2008, nogenlunde samtidigt med at præsten i Tingbjerg kirke fik en brosten igennem sit vindue. Området som tidligere var socialdemokratisk “kerneland” er i dag blevet “Libanoniseret” og er under tiltagende afvikling. Derfor er socialdemokrater på rådhuset bange for, at lokale socialdemokratiske foreninger i Nordvest, Nørrebro, Amagerbro vil mister tiltroen til partiet, og at disse tidligere “kerne” områder også mistes, først til indvandrerne og senere også til DF.

      I min opfattelse er Jarmer sendt i byen af sine kammerater på Københavns rådhus for at sværte præsten til. Problemerne skal reduceres til personspørgsmål og person fnidder, væk med religiøse og kulturelle forklaringer, væk med uhåndterlige islamister. Dette skal gøres til et integrations problem, “vi skal løfte i flok” og den slags.
      Desuden bor Pelle Jamer ikke i Tingbjerg, men på grænsen imellem Brønshøj og Bellahøj. Han bor over 2,7 km. fra Tingbjerg kirke, og hvis Pelle Jamer skulle høre ind under noget sogn, ville hans kirke være, Bellahøj kirke, som ligger under 580 meter fra hans hjem.

      Men det er jo sigende, at mange af kommentarerne på Engelbrechts blog udtrykker glæde ved en “nuancering” af debatten. Det går sikkert ikke lang tid før Politikken med, full force, går ud i en rigtig beskidt tilsværtnings kampagne imod Ulrich Vogel. Aben skal placeres hos præsten, så kan politikerne på rådhuset vaske hænderne. Det trækker op til et karaktermord!!

      Mvh.
      Historyman

      Kommentar by Historyman — 23. oktober 2009 @ 11:37

    16. Eftersom en homoseksuel præst ikke kan deltage i arbejdet med at integrere “utilpassede unge”, siger Jarmer reelt, at homoseksuelle præster ikke kan virke i Tingbjerg.

      Det er ikke sært, at præsten er lidt “sky” overfor “de utilpassede”.

      Det startede nok slet ikke i Tingbjerg, men f. eks. på Nørrebro, hvor de homoseksuelle har oplevet at blive stenet.

      Humanisme er en konceptuel praksis, og ikke summen af nogle “rigtige meninger”, sådan som Rune og andre gør den til.

      – – –

      Kommentar by Morten - - - — 23. oktober 2009 @ 11:37

    17. “Ellen brugte kirken til fællesaktiviteter for såvel kristne som alle fremmede uden skelen til, hvilke religiøse standpunkter de mødte med! Det var forstandigt, det var banebrydende, det var fantastisk! Ellen faldt desværre i unåde såvel hos sin sognepræst som hos hans menighedsråd, der ikke alle boede i Tingbjerg, men kendte vel til områdets reelle problemer.”

      http://blog.politiken.dk/engelbreth/2009/10/23/integration-eller-intolerance-overset-kritik-af-tingbjerg-pr%c3%a6st/#comments/

      “Intolerance er en grim ting, hvad enten den udvises af en voksen eller en gruppe unge. Den voksne burde dog være den mest livserfarne. Det er klart ikke tilfældet med sognepræsten i Tingbjerg! (…)
      Kirken i Tingbjerg beskæftiger flere præster. På et tidspunkt havde den en kvindelig præst, der engagerede sig markant i integrationsopgaven. Hun, Ellen Christensen, gik aktivt ind i Tingbjerg Fællesråd og medvirkede over flere år som forretningsudvalgsmedlem dér.
      Ellen brugte kirken til fællesaktiviteter for såvel kristne som alle fremmede uden skelen til, hvilke religiøse standpunkter de mødte med! Det var forstandigt, det var banebrydende, det var fantastisk! Ellen faldt desværre i unåde såvel hos sin sognepræst som hos hans menighedsråd, der ikke alle boede i Tingbjerg, men kendte vel til områdets reelle problemer.
      Jeg har aldrig haft særlig adkomst til at henvende mig til sognepræsten [den nuværende], idet jeg ikke er døbt og dermed heller aldrig har været medlem af folkekirken, men jeg har på den baggrund, i en helt anden sammenhæng, oplevet sognepræstens dybe intolerance over for alle, der ikke føjede ham!
      Da folkekirken i Tingbjerg ønskede at skille sig af med sin vellidte og respekterede kvindelige præst, appellerede Tingbjerg Fællesråd såvel til bydelens provst som til daværende biskop for København.
      Folkekirkesystemet kender derfor modsætningsforholdene særdeles vel.
      Det bedste, folkekirken i den øjeblikkelige situation kunne gøre, hvis den ønsker at løfte med i et af samfundets allertungeste problemer, ville være at udvise større begavelse end hidtil. Find et andet sogn til Tingbjergsognepræsten og find en integrationsbevidst ny sognepræst til Tingbjerg.
      Pelle Jarmer
      Politiken, 23.10.2009”

      Rune Engelbreth Larsen er selvfølgelig helt enig:

      “Uanset hvor integrations-uinteresseret, Ulrich Vogel måtte være, er der naturligvis ikke den fjerneste undskyldning for chikane. Pelle Jarmers kritik er imidlertid ualmindelig skarp, og Vogel er indlysende et ekstremt dårligt valg som sognepræst i området, hvis hans virke er kendetegnet af decideret intolerance og kritikken af ham i øvrigt deles af flere med kendskab til forholdene.”

      http://blog.politiken.dk/engelbreth/2009/10/23/integration-eller-intolerance-overset-kritik-af-tingbjerg-pr%c3%a6st/#comments/

      Kommentar by intel — 23. oktober 2009 @ 11:46

    18. Nu har Rune Engelbrecht valgt at spinde et helt indlæg over dette ene halmstrå: præsten er “integrations-uinteresseret”.

      Hvorfor er præstens påståede manglende interesse i integrations-arbejde en anledning til et J’accuse-indlæg? Det er da helt legitimt at være uinteresseret i integration. Postvæsenet, SoSu-folket, gadefejerne m.m. De interesserer sig heller ikke for integration, skal de nu også punkes for at koncentrere sig om at gøre deres job?

      Kommentar by WilliamJansen — 23. oktober 2009 @ 11:54

    19. Jaja, naturligvis er det PRÆSTEN der er problemet. :P

      Kommentar by Taffadil — 23. oktober 2009 @ 12:02

    20. Burde man ikke afvise enhver muslimsk klage med henvisning til at en klage grundlæggende er religiøs kritik.

      Begrundelse:

      Hvis man er en sand troende så tror man jo, at alt i koranen er ord direkte fra allahs side.

      Og der står i bogen, at intet sker uden af allah har ønsket det.

      Så hvis der sker noget den gode muslim ikke bryder sig om – en tegning f.ex. eller en ytring, så er det jo sket fordi allag har ønsket det.
      Og så vil enhver klage være en klage over allah og hans gerninger.
      Og da klageren selv er troende må hans utilfredshed være en sag mellem ham og hans gud.

      Kommentar by Morten Dreyer — 23. oktober 2009 @ 12:51

    21. Til nr. 11. Historyman:
      Politiken, Silketråden og især dennes skødehund, Rune Engelbreth har forlængst manifesteret sig som ekstreme i ordets værste betydning.
      Hvem husker ikke den totalt mislykkede R.E. under valgkampen, da han skulle tale for sit “Afviger-partiet” – åhh undskyld “Minoritetspartiet”. At Politiken giver spalteplads til ham svarer til at Berligske skulle give plads til Johnny Hansen.

      Her er det en dyd at være Rasmus Modsat, lyve, fordreje, stjæle, samt bevidst at fortie sandheden. At den sprøjte kan sælges er egentlig foruroligende. Findes der virkelig så mange afvigere i Danmark?

      Kommentar by Ramses-2 — 23. oktober 2009 @ 13:22

    22. 11.Historyman

      Jeg tror du har ret.

      Men uanset socialisternes anstrengelser kan de ikke fjerne realiteterne !

      At Pelle Jarmer træder ind i billedet gør ikke sagen bedre for Allahs frontsoldater.

      Vogel kan godt ruste sig til det karaktermord som han skal udsættes for – og som du nævner – og jeg håber hans overordnede vil træde op for ham.

      Jeg vil anbefale at læse Mia´s indlæg nr. 4 .

      Måske det er ved at være på tide vi hver især gør os bevidste vores afstamning fra vikingerne.

      De var gode krigere, håndværkere, landbrugere og handelsmænd.

      Det er som om vi har glemt det første, nemlig krigerne i os.

      Det ligger i generne, folkens !

      Kommentar by Vivi Andersen — 23. oktober 2009 @ 13:39

    23. Asslam snakker totalt sort! Ralf P. kunne lige så godt havde snakket med en dør – det havde også givet mere mening…..

      Kommentar by Mea Culpa — 23. oktober 2009 @ 13:39

    24. Aslams udtalelser er et smukt udtryk for TAQIYYA. – Krigs-løgneri.

      Man må gerne lyve, vrøvle, fortie, fordreje, for at fremme islam hos de vantro. Aslam er bare en god muslim! Det er derfor han er så overbevisende, han tror selv på logikken i det lort han lukker ud!.

      Det er så svært, at forstå for os danskere, at man kan basere en hel religion på at være kriminel.

      Vores religion forkynder ærlighed, islam forkynder løgn.

      Og grunden til, at Aslam er så overbevisende er, at han faktisk selv tror på det. Vestlig logik har aldrig haft en stærk side hos islam, men voldeligt hysteri, er altid blevet legaliseret. Derfor er det totalt uforståeligt for os.

      Det har været en kæmpefejl ( venstrefløjens “genialitet” ), at muslimer sættes som beboerformænd og som integrations-mæglere og som vagtværn ( kriminelle, som vagtværn mod andre kriminelle! )

      Den samme tankegang foregår andre steder: I psykiatrien vil man helst, at de syge selv passer de andre syge.

      Samme tankegang finder man i kødskandalen, hvor befolkningen selv skal checke kødet ( og næsten ingen snakker om tilsyn, der ikke fungerer ).

      Samme tankegang finder man i trafikken, hvor trafikanter skal anmelde andre trafikanter.

      Det er altsammen meget smukt og fornuftigt, men det skjuler hele tiden det faktum, at vores samfund er ved at bryde sammen. Vi skal hele tiden holde og holdes skjult, “for at bevare trygheden”, det faktum, at vores samfund bryder sammen om ørene på os.

      Og venstrefløjen og EU og mellemøsten, elsker dette, for det har hele tiden været deres sindssyge plan. Bevidst eller i baghovedet.

      Kommentar by Sarto Heikigiehl — 23. oktober 2009 @ 14:15

    25. @20 Ramses-2
      Jamen den nuværende tandløse tante berlinske har da das Frau totalitære udrensnings knudsen klaskende rundt i Det berlinske Hus, det da meget værre!

      Kommentar by li — 23. oktober 2009 @ 14:34

    26. Aslam kræver, at danskere i muslimske områder af Danmark indtager rollen som dhimmi.

      Kommentar by intel — 23. oktober 2009 @ 14:39

    27. er der nogen der ved hvad ham der(I). SLAM laver ? han har boet i dk. siden sit 7. år og kan stadig ikke tale dansk

      Kommentar by per simonsen — 23. oktober 2009 @ 14:49

    28. Mia
      4
      Balder
      10

      Jeg har som kristen ikke meget kendskab til den omtalte kindvenden.
      Jeg kender mere til at vende omeletter og pandekager. Jord vendes stadig, og plader blev vendt i gamle dage.

      Kommentar by Peter Buch — 23. oktober 2009 @ 15:53

    29. Ja, det er pragtfuldt, at muslimer ytrer sig offentligt. Altid god underholdning.

      Og danskerne får også megen god underholdning med i indkøbsvognen :-D
      http://pola-dk.qbrick.com/index.aspx?cid=45&mid=2457

      De stemmer med garanti på SF ved valget næste måned :-D :-D

      Kommentar by tavsen — 23. oktober 2009 @ 16:51

    30. @ 28

      Det er fint, at du har det sådan Peter. Det ændrer ikke på, at denne frase næsten altid hives frem for at få kristne røster til at forstumme, når de bliver for kritiske.

      Kommentar by Mia — 23. oktober 2009 @ 17:07

    31. Der sidder en Aslam som med sin påklædning signalerer han er konservativ islamist i lige så høj grad som en mand med hagekors på armen ville signalere sit tilhørsforhold.

      Det viser hvor langt op ad bakke, der er.

      Ville nogen dog rende rundt med en skjult mikrofon i nærheden af den mand i en periode.

      Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 23. oktober 2009 @ 17:35

    32. Jeg noterer mig at Aslam specifikt siger at vold begået i Danmark er uacceptabelt.
      Hvor er det så acceptabelt, mon?

      Kommentar by Anne Marie Buch — 23. oktober 2009 @ 18:56

    33. 31. Thomas

      Er du da vimmer, kære Thomas, det kunne jo smadre skønmaleriet præcist som det skete i England !

      Det overraskede vist ganske mange, at imamere, og hvem der ellers taler i moskeerne, i den grad forbandede og kom med giftige udfald mod englænderne som folk under fredagsbønnen.

      Men hvad – vi vil jo nok ikke får andet at høre end hvad vi kan læse os til på forskellige engelsksprogede blogs om hvad bl.a. The Muslim Brotherhood har at sige .

      T.M.B.s “Project” lader til at fungere og til at skride planmæssigt frem.

      Selv de muslimske drenges adfærd er en del af dette .

      Men det vil Gode Mennesker herhjemme, og i de øvrige europæiske lande, ikke se i øjnene.

      Kommentar by Vivi Andersen — 23. oktober 2009 @ 19:26

    34. -> Mia #30
      M.h.t. til at vende den anden kind til som kristen – det skal man ikke lade sig kue af og slet ikke holde sin mund på den baggrund. At vende den anden kind til på Jesu tid betød blot at man ikke tog en udfordring op, idet et slag på kinden betød en udfordring til strid, som den kristne kunne sige nej til ved at vende den anden kind til, d.v.s. vende sig bort.

      Det betyder IKKE, at man skal finde sig i hvad som helst, heller ikke som kristen. Det var Jesus jo også selv eksponent for, da han ryddede forhallen til templet, som var blevet en markedsplads.

      M.a.o. er sagen tilstrækkelig alvorlig, så kræves der handling.

      Kommentar by Per Laurits Pedersen — 23. oktober 2009 @ 21:59

    35. At vende den anden kind til er en provokation :)

      Det betyder (i min vidunderligt subjektive optik): “Jeg er ikke deta fjerneste imponeret, og slet ikke bange. Prøv igen, det kunne jo være, du er i stand til at slå ordentligt.”

      Prøvede det overfor min (ex-)kone. Hun fattede ikke en brik…

      Kommentar by Henrik R Clausen — 23. oktober 2009 @ 22:04

    36. Historyman 15 mfl:

      Jeg kom med et mindre,bersk indlæg til Runes artikel:

      “Ja, Rune har ret. Vi mangler nuanceret dækning af problemerne i pressen. Tag for eksempel de mange nyheds-artikler om “voldtægt”, man ser i aviserne. Ikke én eneste af dem problematisere for eksempel, om nu også pigen havde en lidt for kort kjole på, eller om hun nu også var for nedringet ect, og derfor egentlig selv lidt lagde op til det. Der er store muligheder i Rune Engelbrechts journalistiske nuance-metode, ikke sandt?”

      Kommentar by Jacob A — 24. oktober 2009 @ 02:03

    37. @ 36
      yep…du har ret det er i nuancerne, at Rune Engelbrechts forståelse ligger gemt. Hans journalistiske præcision og faglige akkuratesse er slående. Dansk journalistik er i sandhed begavet med en stor mand, som igen er begavet med et stort intellekt og et enormt ego. Skrivende for landets store avis, med enorme læserskare, bedaget med endnu større journalister, som alle til hobe er store. Dette gigantiske narrative palads beboet af den store af sandhed, og den store indsigt, omkranset af den store integritet. Politiken har også udmærket sig ved at kalde sig selv defakto oppositionen, og så må man være stor, at man både ser sig selv som den lovgivende, dømmende og fordømmende magt, så kan man nærmest ikke blive større. Politiken er ikke den 4 statsmagt, men den 4 dobbelte magt. Og over dette kæmpe menageri styre den store Tøger. Han er så stor at det tager såvel ens ord, som ens luft.

      PS: Da jeg skrev det ovenstående kom jeg til at glemme nogle citationstegn, da noget af det ovenstående er ment ironisk, jeg lader det være op til læseren selv, at afgøre Rune Engelbrechts Larsens og Tøger Seidenfadens og Politikens nuancerede journalistik.
      mvh.
      Historyman

      Kommentar by Historyman — 24. oktober 2009 @ 03:15

    38. “er der nogen der ved hvad ham der(I). SLAM laver ? han har boet i dk. siden sit 7. år og kan stadig ikke tale dansk”

      Ja, Aslam har en religiøs boghandel.

      Han har i mange år fremstået moderat og venlig, men han synes i gang med at afsløre sig selv. Han er angiveligt islamist som de andre tvetunger: “Vold i Danmark” osv.

      Kommentar by intel — 24. oktober 2009 @ 10:21

    39. Det er fudlstændigt sygt, som nogle medier/journalister stiller sig i kø for, at komme med undskyldninger og forklaringer på den racisme disse halvt islamiserede unge udfører.

      Det evige eksempel er, at man ikke har været tolerant(læs: gjort knæfald) i én eller anden situation. Man kunne så, for at bruge samme dødsyge eksempel som i ovenståene, forestille sig, at Pelle Jarmers knægt ikke lige har udvist tolerance i én eller anden form, eksempelvis ikke holdt døren for en 2 meter høj voldspsykopat, som af samme grund smadrer ham sønder og sammen.

      Jeg skulle være den første til at trække på skuldrene, undskylde voldspsykopaten og spørge hvad caset egentlig er, eftersom knægten jo ikke lige var tolerant…..

      At der så i det hele taget intet belæg er for, at stille ? ved om præsten er eller ej i nogle former i det hele taget, er så en hel anden sag.

      Men nu kan de elitære, Thøger og venstrefacisterne bruge Jarmers indlæg som belæg for, at det er helt ok, ja naturligt, at smide andre borgere ud af en bydel.

      Jojo, nu er fordrivelserne godt i gang.

      Kommentar by Cicero — 24. oktober 2009 @ 10:30

    40. “er eller ej” skulle være “er tolerant eller ej”

      Kommentar by Cicero — 24. oktober 2009 @ 10:39

    41. 39

      “Jojo, nu er fordrivelserne godt i gang.”

      Der blev desværre også vist forståelse, da grønlændere blev jaget ud af Gellerup. Der gælder nogle helt andre normer i de områder af Danmark. Desværre.

      Kommentar by Janne — 24. oktober 2009 @ 11:39

    42. Ja, vanviddet hersker!

      Kommentar by Cicero — 24. oktober 2009 @ 11:53

    43. 38.intel

      Aslams adfærd hænger også sammen med at antallet af muslimer her i landet er blevet større.

      Indtil antallet af muslimer er kommet op på et eller andet passende niveau har de lov til at rette sig efter modtagerlandets regler og love.

      Men i det øjeblik de når et passende – hvad det så er ved jeg ikke- antal, SKAL de ændre adfærd og dermed begynde at medvirke i Jihad´en.

      Antallet af muslimer i Gellerup gjorde forskellen, i dette tilfælde for grønlænderne.

      Sådan vil det gå overalt i de ikke-islamiske lande.

      Dar al-Harb skal ifølge Allah omdannes til Dar al-Islam – og processen skrider støt og roligt fremad, bl.a. takket være hjælpen fra de vantros politikere.

      Omkalfatringen var i starten stille og snigende.

      Nu hvor antallet af herboende rettroende er større, og lader til at ville fortsætte med at vokse, er der ingen grund mere til at forholde sig stille og rolig.

      Kommentar by Vivi Andersen — 24. oktober 2009 @ 14:07

    44. Indvandrere udgør 20% af Københavns befolkning men står for 60% af kriminaliten. Og så er jeg i tvivl om danske statsborgere med muslims baggrund er regnet med.

      I gennemsnit er indvandrere 3 gange så kriminelle som danskere.

      Medierne kører konstant med islam debat og nyheder.

      Gider danskerne virklig det her? Islam lægger beslag på så meget af vores tid…..

      Kommentar by Tee — 24. oktober 2009 @ 20:44

    45. Det er uhyggeligt og fuldstændig oprørende det man ser og hører i nævnte debatudsendelse. Vi er på vej ad en meget mørk og dyster vej og ingen gør noget som helst!

      Kommentar by Kim S — 5. november 2009 @ 01:28

    46. Ej nu tror jeg at det er nok.
      I næsten alle kommentar kritiserer I Aslam men er han i virkeligheden så dårlig?
      Og det er nok ikke alle jeres forældre som kan perfekt dansk vel? Og tænk lige over at have to sprog dansk og hans egen baggrundssprog, og ikke tale om engelsk og måske tysk/fransk. Hvad havde I så forventet? At han skal kunne perfekt dansk. Han er da bedre ift. mange andre forældre med anden etnisk baggrund. Og efter min mening snakker han ikke så dårlig dansk som I alle påstår.
      Og hans beklædning er hans eget valg. Hvis han er en religiøs person, hvorfor så beskylde ham for det, somom det var noget dårligt. Han er nok meget bedre end jer, nu da han er religiøs og jeg tror ihvertfald ikke at I alle er det.

      Jeg synes denne lange “debat”, altså alle jeres kommentarer er latterlige.

      Kommentar by Inge Lise — 14. juni 2010 @ 15:13

    47. Jeg er helt enig med dig Inge Lise…..Det Aslam siger er på alle måder rigtigt….og I alle andre kritiserer ham næsten kun for hans udseende og beklædning i stedet for hans holdninger….Det lyder som noget 3-årige har skrevet….Voksne eller nogen med sund fornuft i Danmark vil aldrig kigge på beklædning eller udseende eller om hvor godt vedkommende taler dansk, men i stedet for vurdere personens meninger og holdninger….og det er ikke det I gør, for hvis I kun vurderede Aslams holdninger og meninger ville I ikke hade ham så meget som I gør….I hader ham fordi han er muslim og ikke kristen, og efter min mening er det nedværdig gørende for jer selv, for vi dansker plaprer altid løs om ytringsfrihed og om vi er ligeglad med, at andre er forskellige end en selv, men her har I i virkeligheden modsagt jer selv og vist, hvor overfladiske I er.

      Kommentar by Kirsten Nørregaard — 15. juni 2010 @ 07:50

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper