5. marts 2018

Kommune købte tidl. borgmesterbolig til arabere: “I dag er det slum. … adskillige vinduer er smadret”

Jeg skrev om sagen tilbage i 2010, da Helsingør Kommune købte den tidligere borgmesterbolig i Kvistgaard, med henblik på at gøre rødstensvillaen til en palæstinensk-libanesisk families nye hjem. Først skulle det 2,3 milloner kroner dyre hus, dog sættes i stand.

Man kan tage araberen ud af Arabien, men man ikke tage Arabien ud af araberen. Måske er det vi kalder slum, blot en anden form for boligkultur. Fra Helsingør Dagblad, der også har aktuel foto-dokumentation – Slummen breder sig omkring uanbringelig familie.

“I 2010 blev en arabisk familie, som gennem længere tid havde forpestet sine omgivelser i kraft af dens adfærd, anbragt i den tidligere dyrlæge- og borgmesterbolig i det såkaldte dyrlægekryds på Hornbækvej i Kvistgård.

I dag er det slum. Der har været flere småbrande i huset, og under en politiaktion mod familien for et par år siden førte også til ødelæggelser, men de er udbedret i mellemtiden. Men adskillige vinduer er smadret og dækket af med spånplader, træpaneler og spær hænger og dingler, det flyder med affald overalt, og flere uindregistrerede biler står omkring huset.

Forfaldet er synligt fra alle vinkler. Rotterne har også indtaget stedet…

(Hornbækvej 149, Kvistgaard, juli 2017; Foto: Maps)

Oploadet Kl. 03:07 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91023/trackback

35 Comments »

  1. Mon ikke det er sådan resten af samfundet kommer til, at se ud med tiden?

    Kommentar by hans01 — 5. marts 2018 @ 04:46

  2. Tænk lige over hvordan det må være at være nabo:

    Du har sat dig i gæld hele livet for dit (noget mindre) hus.

    Kommunen køber nabohuset som du altid har gået og kigget misundeligt på, men vidst at du aldrig ville have råd til.

    De FORÆRER det derefter til en familie som de VED forpester deres omgivelser!

    Udover “glæden” ved dine nye naboer og tanken om at de har fået et hus dobbbelt så stort som dit foræret af kommunen, så forringer de værdien af dit hus så meget at det reelt bliver usælgeligt.

    Du har nu mistet dit hus, er blevet skidt i hovedet af kommunen for dine egne penge, må leve med dine “eksotiske” nye naboer døgnet rundt, og er reelt taget som gidsel i deres integrationsprojekt uden mulighed for at flygte, eller løn for at gøre hvad kommunen ikke magtede, at forsøge at tale fornuft til disse mennesker.

    Du skal leve med dem hele dagen, hele natten, hele ugen, hele måneden, hele året, resten af livet. Fordi sådan har regeringen og kommunen bestemt at det skal være, for du er bare en dansker. Din funktion er at arbejde og betale for det hele, og brokker du dig er du racist!!!

    Og sådan vil de sikkert gøre over hele landet nu, og snedige landsforrædere vil blive rige på at sælge gamle huse til 4-5 gange udbudsprisen til kommunerne rundt omkring, men aldrig i nærheden af dem der BURDE have sådan en familie som nabo!

    Jeg ejer ikke engang et hus og jeg er rasende, hvornår helvede får folk nok????

    Kommentar by per — 5. marts 2018 @ 05:33

  3. Sker i hele den vestlige verden, inkl Sydafrika, men med undtagelse af Japan.

    Kommentar by barfbag — 5. marts 2018 @ 05:36

  4. Jeg kan se at uriasposten tidligere har beskrevet glæden ved at være naboer til dem her: http://www.uriasposten.net/archives/7443

    Og for dødstruslerne imod deres naboer fik de et hus til 2,3 millioner, plus en stor renovering så det var klar til indflytning først. Jeg har pludselig også lyst til at slå nogen ihjel, hvor er mit hus??

    Kommentar by per — 5. marts 2018 @ 05:42

  5. Jamen, kan det undre????
    Den fine borgmester finder det i orden at bruge 7 mio. kroner årligt på en enkelt vandartet knægt hvis kvalifikationer begrænses sig til vold.
    Så langt så godt! Men idioterne deroppe genvælger hende????????????

    Kommentar by pseudonym — 5. marts 2018 @ 06:15

  6. De skal sættes af på en sky over Middelhavet.

    Kommentar by jp — 5. marts 2018 @ 08:01

  7. Nej da….hvor trist og overraskende. Ligesom med de unge der fik et værested, som belønning for at herge et bibliotek, må kommunen vel så købe et nyt værested i whiskybæltet, og indrette det til den store- multikultisharia- glæde. Alt andet vil da være politisk korrekt forargende. Pengene til det kan financieres over ældrepleje (De tør jo ikke klage vel?). :-). God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 5. marts 2018 @ 08:10

  8. Når integrationen slår fejl, skal man jo bare integrere igen. En katastrofe kan vel ikke gentages nok :-).

    Kommentar by Michael Unna — 5. marts 2018 @ 08:12

  9. Spot on per 05:33. Det er jo det, de kalder integration, som underforstået betyder integration af danskerne i arabisk kultur.
    Den går heldigvis ikke så hurtigt som ønsket af politikerne.

    Men den forventede restlevetid for danskerne er blevet vigtig.
    Min egen restlevetid er 30 år, men mine børns restlevetid er 75 år, så det bliver værst for dem og deres evt børn.
    Derfor har jeg dårlig samvittighed overfor mine børn, fordi jeg ikke kan forhindre islamiseringen af DK.

    Kommentar by A-mad — 5. marts 2018 @ 08:17

  10. -Shithole ejendomspriserne falder mange års betaling for stakkels naboer ender med at være smidt lige ned i et shithole rabarbarer hører hjemme i rabarbarland Ferdinand og Isabella fik rabarbarerne smidt ud og nedkæmpet med en kæmpe indsats med mange døde de startede med at udsulte dem aldrig give én krone til shitholers.

    Kommentar by Hul igennem? — 5. marts 2018 @ 08:27

  11. Forfaldet er synligt fra alle vinkler. Rotterne har også indtaget stedet…“
    Sætningen her falder mig for brystet….

    Det er så: Forfaldet er synligt fra alle vinkler. Rotterne har indtaget stedet…“

    De lever bedst i murbrokker og affald, som jeg har skrevet tidligere.

    Kommentar by Sindsro — 5. marts 2018 @ 08:27

  12. Som Søren Kierkegaard så rigtig har bemærket, er danskerne et folk uden lidenskab. Ellers ville den muhamedanske plage have foranlediget en sådan vrede, at de for længst var sparket ud.
    Lad os håbe, at der er mere lidenskab i italienerne.

    Kommentar by Menig 442 — 5. marts 2018 @ 08:46

  13. @ #2 per

    Du får det til at lyde som om, vælgerne er ofrene her. Det er de jo ikke. De er gerningsmænd.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 5. marts 2018 @ 08:47

  14. Ikke mærkeligt, at de ødelægger deres egne lande. Borgmesteren i samme kommune uddelte i øvrigt en “integrationspris” til en araber, der sammenlignede det danske demokrati med et menukort, hvor alle retter var med svinekød.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 5. marts 2018 @ 08:53

  15. “En bolig med mange muligheder. Tæt på skov og strand. Man har dyrelivet lige udenfor døren. Trænger til en kærlig hånd, men kan med den rette ejer blive et paradissted for en stor familie”.

    Kommentar by Bastardo — 5. marts 2018 @ 09:10

  16. Og ca. 80% af danskerne vil have mere af den slags.
    Mongol lars og dildo pape og deres sindssyge vælgere.
    Danmark er en syg joke.

    Kommentar by Piphans — 5. marts 2018 @ 09:18

  17. “Forfaldet er synligt fra alle vinkler. Rotterne har også indtaget stedet…“” Øhh…jamen de har jo været der hele tiden.

    Kommentar by Piphans — 5. marts 2018 @ 09:19

  18. “Vi skal labbe deres kultur i os.” (Gregers Dirckinck-Holmfeld)

    Kommentar by 4760 — 5. marts 2018 @ 09:40

  19. Mon ikke Johanne har plads i millionvillaen i Valby til at have et par stykker af hendes kernevælgere boende?

    Hun er jo som bekendt lige gået på barsel, så hun har masser af tid til at indrette et par værelser i kælderen…

    Kommentar by 4760 — 5. marts 2018 @ 09:48

  20. Hvor integrationen begynder -breder ørkenen sig.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 5. marts 2018 @ 10:20

  21. Utrolig NB ikke står til over 50% i meningsmålingerne

    Kommentar by redneck — 5. marts 2018 @ 10:31

  22. Ifølge Stine Tosse er huset nok racistisk.

    Kommentar by Michael — 5. marts 2018 @ 10:51

  23. Der er tilsyneladende ingen ende på, hvor meget de kloge politikere ødelægge vores hverdag.

    Kommentar by Nielsen — 5. marts 2018 @ 10:53

  24. Keep it simple!
    Ud med lortet! – muhamedanerne skal ud af Danmark – Danmark skal ud af EU.

    Kommentar by va sawva — 5. marts 2018 @ 11:57

  25. Kulturarven forsvinder for øjnene af os; vores politikere har ansvaret at lade sådan nogle mennesker til at arve vores land!

    Kommentar by Sandberg — 5. marts 2018 @ 12:44

  26. Man har set dette i stor-skala i amerkanske byer som Detroit og Baltimore som fik en stor indflytning af sorte i 60erne. De gik fra rene hvide byer til næsten rent sorte. Det er store slumområder idag.

    Kommentar by Thorsted — 5. marts 2018 @ 12:45

  27. Det er den gamle græske tanke der er distinktiv imellem dem og os og forræderne (politikere og teknojournalister) iblandt os1

    Kommentar by Sandberg — 5. marts 2018 @ 12:46

  28. Måske skulle kommunen sende deres integrationskonsulent Samer “solskinshistorie” Zaazou derud til en kop dialogkaffe. Måske viser det sig, at det som ved første øjekast ligner en dysfunktionel familie og en kommunal integrationsfiasko, i virkeligheden er et pionerprojekt udi alternative former for socialitet med udgangspunkt i en radikal nytænkning af den pædagogiske praksis, hvor ildspåsættelse og laissez faire-ligegyldighed fungerer som ventil for indre aggressioner og for vrede rettet mod samfundet; – det samfund, som forærer dem alt, men som de hverken vil eller kan finde ud af at bidrage til.
    Det er en hån med kommunens skatteborgere, at de skal blive ved med at finansiere en stadig stigende muslimsk/arabisk/afrikansk underklasse.
    Asylansøgere (og velfærdsmigranter) skal ikke bo i Danmark, men sendes tilbage til deres hjemlande. Danmark skal kræve sin suverænitet tilbage og selv kunne bestemme, hvem vi tilbyder ret til at opholde sig og bosætte sig i Danmark. Det burde være et simpelt og retfærdigt princip.
    Så kære politikere: NEJ tak til yderligere indvandring. Ældrebyrden løser vi ved naturlig afgang, forbedret sundhed, teknologi og fælles indsats. Ps. de enorme summer vi sparer på den forfejlede indvandrings- og integrationspolitik investerer vi i både uddannelse, sundhedssektor, ældrepleje. Og med en grundlæggende anderledes indvandringspolitik vil vi også kunne spare udgifter til politi og retsvæsen i fremtiden. Fortsætter vi derimod som hidtil, så vil udgifterne til både understøttelse og ordensmagten bare stige og stige, mens alle andre sektorer må lide under besparelser år for år (omprioriteringsbidrag), hvilket jo allerede er en realitet.

    Kommentar by Mr. Write — 5. marts 2018 @ 13:56

  29. Ifølge regeringens “ghettoplan” så skal kommunerne vel nu ud og købe en masse ejendomme som de unævnelige familier så skal flytte ind i. Eller vil den “liberale” regering tvangsflytte velfungerende danske familier ind i ghettoerne for at skabe plads til “flygtningene” i andre lejligheder?

    Kommentar by kenneth — 5. marts 2018 @ 14:09

  30. Hvis nogen har set rotter, er der bare husets beboere(to-benede) der er ude i haven.

    Kommentar by k m. — 5. marts 2018 @ 14:34

  31. Ifølge Stine Tosse er huset nok racistisk.

    Kommentar by Michael — 5. marts 2018 @ 10:51

    Nej det er bare raceret…! Hohohoho

    Kommentar by Black Watch — 5. marts 2018 @ 15:00

  32. Kun en stærk fører som kan rejse en folkestorm kan nu redde fædrelandet!

    Kommentar by Rodina. — 5. marts 2018 @ 17:48

  33. Rotterne indtog stedet allerede i 2010 !

    Kommentar by For_Mangfoldighed — 5. marts 2018 @ 18:44

  34. Må jeg foreslå, at sætte hele negerfamilien på Helsingør-Helsingborg-færgen udstyret med en enkeltbillet.

    Ovre i Kalifatet a.k.a. Sverige vil negerne helt sikkert føle sig hjemme blandt alle de ligesindede.
    Ja, de vil nok føle det, som om de igen er hjemme i negerlandsbyen.

    Ren win-win situation som man siger…

    Kommentar by 4760 — 5. marts 2018 @ 19:39

  35. @2. Per
    “Tænk lige over hvordan det må være at være nabo:…” Ja, det var lige netop de tanker, der fløj gennem hovedet, da naboen hus blev sat til salg.

    Med regeringens ghettoplan stiger denne frygt. Der kan være mange gode grunde til at opløse de problemkoncentrerede ghettoer, men hvis politikerne og socialingeniørerne ikke har forstået problemet, vil deres løsning næppe virke.

    Det de synes at ville fortælle er: Efter x gange dyre fejlslagne integrationsplaner, indrømmer vi, at vi ikke har nogle løsninger, der virker. (Og de rigtige løsninger, der har en reel chance for at lykkes, nægter vi at tage i brug, pga. EU, Merkel, konventionerne, global opvarmning og hvad ved jeg). Da vi således erkender, at vi ikke kan og heller ikke vil løse problemet, vil vi i stedet distribuere problemet ud i det øvrige samfund, fortynde problemet ud i civilsamfundet så at sige, og så må andre tage sig af at løse det.

    Og her kommer det så ind, at alle i landet nu kan frygte, at de bliver nabo til et fejlslagent indvandrerprojekt, med alt hvad det indebærer.

    Kommentar by traveler — 6. marts 2018 @ 07:00

RSS feed for comments on this post.