11. marts 2018

Kris Kristofferson (1970): “… the beer I had for breakfast wasn’t bad; So I had one more for dessert”

Jeg er lidt af en dinosaur når det kommer til musik, og det kan ikke blive melankolsk nok. Kris Kristoffersons fantastiske ‘Sunday Morning Coming Down’ fra 1970, som Johnny Cash udødeliggjorde, rammer fint stemningen efter en hård bytur. Magasinet Rolling Stones har benævnt den som den 6. mest triste countrysang overhovedet, og den hører klart til på listen, måske under Townes van Zandts ‘Marie’, men det er ikke målbare størrelser.

Når denne blogpost kommer online er jeg på vej på job efter Århus by night. Uden lommelærke, måske med tømmermænd.

“Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad
So I had one more for dessert

Then I fumbled in my closet through my clothes
And found my cleanest dirty shirt
And I shaved my face and combed my hair
Stumbled down the stairs to meet the day” (Lyrics)

Oploadet Kl. 12:04 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91141/trackback

19 Comments »

  1. Det danske folks visioner er udsigten til en solbeskinnet mark med korn, der kan laves øl af.

    Kommentar by Nissen — 11. marts 2018 @ 12:11

  2. Må jeg anbefale “Seven spanish engels” med Willie Nelson og Ray Charles.Lidenskab i hvert et ord. Ingen “sociale kompetancer”, som dem, lærerformanden (ham i hønsestrik) mener, danske folkeskoleelever skal lære.

    “If they take me back to Texas, they wont take me back alive”.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 11. marts 2018 @ 12:19

  3. Chris Christoffersen skrev også “Me and Bobby McGee”, som i Janis Joplins fortolkning er noget af det største, der findes i den gode “populærmusik”. Balancen mellem virtuositet og desperation er enestående.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 11. marts 2018 @ 12:31

  4. Det nummer kendte jeg ikke, fedt fedt!
    Det ryger ind på Spotify sammen med Highwayman:
    https://www.youtube.com/watch?v=aFkcAH-m9W0

    Kommentar by Geert — 11. marts 2018 @ 13:06

  5. Må man gøre opmærksom på filmen om John Mogensen der kører premiere lige nu.
    John Mogensen indspillede en eminent udgave af Kris Kristoffersens sang, det jeg kalder gåsehudsmusik.

    Kommentar by k.m. — 11. marts 2018 @ 14:01

  6. Johnny Cash gjorde den sang berømt

    Kommentar by Christian — 11. marts 2018 @ 14:37

  7. det stod der jo også ..

    Kommentar by Christian — 11. marts 2018 @ 14:38

  8. BREAKING: Brittany Pettibone Martin Sellner fra Identity Europa ARRESETERET & BANNED fra England

    youtube.com/watch?v=qLpserUmiG8

    https://dailystormer.name/sultry-alt-lite-beauty-brittany-pettibone-detained-on-arrival-in-the-uk/

    Jagd auf „Rechte“ erreicht nächstes Level: Sellner und Pettibone kommen heute frei

    https://www.journalistenwatch.com/2018/03/11/jagd-auf-rechte-erreicht-naechstes-level-sellner-und-pettibone-kommen-heute-frei/

    Lauren Southern Video just off the phone with Pettibone
    t.co/NnxoR3s1Hv

    Kommentar by Balder — 11. marts 2018 @ 14:51

  9. https://www.youtube.com/watch?v=ZbpzwFGJFqY

    Må jeg også henlede nummeret “Four Walls Of Raiford” af Lynyrd Skynyrd – Absolut en af mine favoriter med Ronnie van Zant (død 29 år gammel i 1977 flystyrtet).

    Eller hvad med Emmylou Harris og Linda Ronstadt i duet med nummeret: 1917. Tårerne står i kø…!!!!
    Fra 1999 albummet “Western Wall (The Tucson Sessions).

    Kommentar by Black Watch — 11. marts 2018 @ 15:44

  10. UPS glemte linket til Emmylou Harris:

    https://www.youtube.com/watch?v=M_90DSPc9-s

    Kommentar by Black Watch — 11. marts 2018 @ 15:45

  11. Eller Shu-bi-dua omkvædet “de varme lande er noget lort!” (-:

    Kommentar by Hul igennem? — 11. marts 2018 @ 17:30

  12. Mark Knopfler….”True love will never fade”….Eagles “you get the best of my love”…Patsy Cline “Crazy” etc etc etc. Mange gode Country blues agtige numre….Hej Kim. Må jeg anbefale “Cafe Hjorten” (Nu hvor “Bent J” er gået til de evige værtshusmarker). Piano- musik og en ægte Hippie (fra de glade Ibizadage….) som servere, hvis man er heldig. Kom der engang hvor stemningen var høj. De spillede (Jørgen dog!) kun Rolling Stones….Lillemor dansede på bordet eller bænken….”Lets drink a Beer together….Now I need it more than ever”. Jeg skrålede med, sammen med lillemor……Tog dog sidste bus hjem…vi bliver jo yngre og yngre. :-) :-) :-). God tur (skal have min søndagsburger med knægten af finere karat. MUMS tilbud). Der er også -Annelises bar- men så skal du også være i en karrusel. God tur. mvh Michael.

    Kommentar by Michael Unna — 11. marts 2018 @ 17:33

  13. The Band. (Slutningen af 60 erne og starten af 70 erne)Selvfølgelig. Tror det vil falde i jeres smag (Sikkert Kims). De lavede to gode -lp,er. “The Band”, og “Musik from the big Pink…”Rag mama Rag”, “The Weight”, “Up on cricle Creek” etc etc. Nat nat.

    Kommentar by Michael Unna — 11. marts 2018 @ 19:11

  14. Lidt indignerende socialrealisme. (Youtube den-Mac Davis “Its hard to be Humble” :-) :-) :-)”. Kan ikke lide 13 indslag. God mandag. mvh Michael Unna :-)

    Kommentar by Michael Unna — 12. marts 2018 @ 06:49

  15. Jeg foretrækker nu Sussi & Leo…

    Kommentar by 4760 — 12. marts 2018 @ 14:51

  16. “Smoke on the water” med Sussi og Leo. Ingen spiller dem bedre end dem :-)

    Kommentar by Michael Unna — 12. marts 2018 @ 17:48

  17. # 16

    100 % enig hr. Unna.

    Sussi er vel det danske svar på Suzi Quatro?

    Kommentar by 4760 — 12. marts 2018 @ 19:43

  18. Hvem kan glemme Anita Ward “You can ring my bell” (youtube den)???? :-)
    Jeg mindes en af mine bedste koncerter, med dengang fænomenet Master Fatmann i Huset i Århus. Han stod på scenen i en blanding af Elvis og Superman kustyme med sit hippiediskoorkester, og sang netop denne sang. Kor pigerne sang -Boiing boiing- da de ikke havde disse nymoderne elektriske trommer der kunne give den autentiske lydfølelse. Han blæste selvfølgelig sangen ud af munden, som var det en anden legemsdel….selvfølgelig sang vi alle med og hoppede (dengang…tror ikke jeg hopper mere). Daddy Cool, Dancing Qeene etc etc etc. Kan vist også youtubes med ham. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 15. marts 2018 @ 06:25

  19. :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 15. marts 2018 @ 06:26

RSS feed for comments on this post.