21. marts 2018

Zeinab: “… måden, danskerne lever på, er så forkert, at man ikke vil have noget med dem at gøre.”

Flere medier har de senere dage fortalt historien om irakiske Zeinab Mosawi, i anledningen af udgivelsen af ‘Himlen over mit fars tag’. En personlig historie om et islamisk ungdomsoprør med brutale konsekvenser, med den særlig twist – at hendes kæreste er popmusikeren Xander, og hun således er svigerdatter til biseksuelle Anne Linnet.

Her lidt fra en lang artikel på Femina.dk – Jeg blev svigtet rigtig hårdt af de mennesker, der skulle passe på mig.

“Zeinab fortæller sin historie i bogen ‘Himlen over min fars tag’, og den afspejler, hvordan hverdagen er for de piger, der lever her i landet i traditionelt religiøse muslimske familier og sidder fast i kulturkløften. Nogle af dem ender, som Zeinab, på en genopdragelsesrejse. Zeinab pointerer, at hendes forældre formentlig, ud fra det, de vidste, gjorde, hvad de fandt rigtigt. …

– Men mine forældre føler ikke, de har gjort noget forkert. I deres øjne har de gjort det bedste, de kunne for at passe på mig og på min ære og især på deres egen ære – forstået på den måde, at når jeg en dag skulle giftes, så havde jeg været en god og ordentlig pige, der selvfølgelig aldrig havde festet eller drukket, så der var nogen, der gerne ville giftes med mig.

Så jeg skulle tage tørklæde på og gå i skole og komme pænt hjem, indtil jeg blev gift. …

– Jeg tror bare, jeg fik nok af, at jeg i så mange år havde skullet gøre noget, som ikke var mig. Jeg følte heller ikke, at jeg gjorde det ordentligt, for jeg rendte rundt med en hætte oven på mit tørklæde hele tiden. Jeg ville bare ikke gå med tørklæde mere. Jeg var kommet i teenagealderen, hvor mine veninder måtte alt muligt, og jeg ingenting måtte. Jeg ville også gerne glatte og krølle mit hår og tage neglelak på. Jeg fik altid at vide, at det, jeg gjorde, var forkert.

Jeg ville helt vildt gerne starte til ballet eller bare begynde at løbe – dét måtte jeg ikke. Det var HARAM. Det gjorde piger ikke. De må ikke have noget at gå op i.

Havde du de samme vilkår derhjemme som din storebror Mohammad?

– Han er en dreng, ikke? Han fik ja med det samme. For mig var det meste en kamp. At forsøge at få lov til at komme på lejrskole, til fest på skolen, til min venindes konfirmation – hun var jo kristen! – eller bare at overnatte hos Simone. … Jeg forstod det ikke. Så jeg begyndte bare at gøre tingene, selv om jeg havde fået nej. Og så fik jeg meget skældud og fik den kolde skulder.

Nogle gange blev jeg slået. Men mest ignoreret. Jeg blev nærmest det sorte får i familien. …

Var du bange for din far?

– Ja. Fordi jeg vidste, hvor stor en vrede han nogle gange havde i sig. Bare de ting, han kunne finde på at sige til mig, og at han nogle gange også slog mig og spyttede på mig…

[…]

Zeinab kom på krisecenter. Derfra på et opholdssted i Helsinge. I håb om bedring af forholdet flyttede hun hjem til sine forældre, men det gik galt, da hun insisterede på at tage på en uges ferie til Spanien med Xander, som hun havde mødt igen. Da hun kom hjem, var hendes værelse endevendt, og hendes far smed med stor voldsomhed både Zeinab og hendes ting ud. Så kom hun på krisecenter igen. Sine ting fik hun hentet i selskab med to bevæbnede betjente og en sagsbehandler.

– Der var ikke tale om, at jeg kunne hente dem selv. Efter ferien med Xander havde min far truet mig med, at han ville slå mig ihjel. Han ville finde ud af, hvor jeg var henne. Jeg havde bragt skam over familiens ære, fordi jeg var sammen med en dansk fyr. Og i det hele taget: Fordi jeg havde været sammen med en mand før ægteskab. …

– … Der er for mange, der ikke har integreret sig godt nok i det danske samfund, og som på rigtig mange punkter er uvidende om det. Det er, som om det danske samfund er ‘farligt’. Eller som om måden, danskerne lever på, er så forkert, at man ikke vil have noget med dem at gøre. Men det er bare meget bedre, når vi blander os sammen og lærer hinanden at kende. Det er sådan, man udvikler sig og giver værdier videre til sine børn. Man skal finde balancen. Jeg vil gerne have det gode fra min kultur og det gode fra den danske kultur. For det er her, jeg bor, jeg er nødt til at integrere mig.

– … Det er vigtigt for mig at sige, at der ikke er noget i vejen med selve religionen islam, den bygger på kærlighed og håb. Det er traditioner og traditionelle samfund, der i mange tilfælde undertrykker kvinder eller bestemte befolkningsgrupper.”

Collage: Zeinab Mosawi, Himlen over min fars tag, 2018 – Xander, Os To Og Mine Lagner, 2011)

Oploadet Kl. 17:43 af Kim Møller — Direkte link35 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91416/trackback

35 Comments »

  1. -Det viser bare igen og igen at islam er en kulturel blindgyde, fyldt med fjolser, det er ikke en gang en religion, det er bare organiserede tabere og ondskabsfulde sladrehanke og pædofile undertrykkere. De skal trykkes ned og tilbage til Islamist-Arabien, som skal være et lukket islamistfængsel for mænd.

    Kommentar by Isabella — 21. marts 2018 @ 17:53

  2. Skal Anne Linnet så kastes ud fra Rundetårn?

    Kommentar by 4760 — 21. marts 2018 @ 17:59

  3. “Der ikke er noget i vejen med selve religionen islam, den bygger på kærlighed og håb.”

    Hun aner ikke hvad islam er! Hun skriver en bog om alt det, hun har været igennem i sin familie, og alligevel er hun blank på islam. Der er ikke noget at sige til, at læseren bliver smæk forvirret. Der er ingen kærlighed og håb i islam, fordi de ikke tror på “Den gyldne regel”: “Gør ikke det ved en anden, som du ikke kan lide, at den anden gør ved dig!”

    Kommentar by Tim Pallis — 21. marts 2018 @ 18:01

  4. UD med sig. Tilbage til muhammedanien. Og tag de flere end en million andre fremmede med.

    Kommentar by Nielsen — 21. marts 2018 @ 18:12

  5. Så skal den talentløse “musiker” Xander vel konvertere til dødskulten Islam?

    Det måtte dansedrengen Jens Harder Højbjerg jo som bekendt gøre, da han giftede sig med den muhammedanske “journalist” Rushy Rashid…

    Kommentar by 4760 — 21. marts 2018 @ 18:17

  6. Det er ikke kun islam, det handler om.

    Kommentar by ung konservativ — 21. marts 2018 @ 19:29

  7. Jeg kan desværre ikke se, at de her forskellige fantastiske kvindelige mellemøstlige stemmer kommer til at ændre det store. Men det kommer måske til indbringe lidt penge og prestige.

    Kommentar by ung konservativ — 21. marts 2018 @ 19:32

  8. https://www.amazon.co.uk/Allah-Dead-Why-Islam-Religion/dp/0578073900

    Allah Is Dead. Why Islam Is Not a Religion.

    og Rebecca Bynums 2. bog, The Real Nature of Religion,

    som jeg begge købte i slutningen af 2014 (paperback) er gode at blive kloge af.

    Kommentar by barfbag — 21. marts 2018 @ 19:45

  9. Det er SÅ inderligt bedøvende ligegyldigt om der er perkere eller negre.
    De skal ALLE smides ud af den civiliserede verden, de har ganske enkelt ikke intelligens til at bidrage med noget som helst positivt.

    Kommentar by Danskeren — 21. marts 2018 @ 20:03

  10. Nu har vi en mere, som har vendt islam ryggen, var min første tanke, men sidste del af teksten bragte mig tilbage til virkeligheden.

    Kommentar by Menig 442 — 21. marts 2018 @ 20:26

  11. Ikke mere kællingesnak!

    Ud med lortet!

    Kommentar by va sawva — 21. marts 2018 @ 21:02

  12. “Himlen over min fars tag” – hva´ba! – Rend og hop Zeinab Mosawi, din far har sgu da ikke noget tag – Den hjernevaskede skiderik bor til leje i en almen bolig med boligsikring betalt af hårdtarbejdende danskere – Min fars tag; hvad fanden plager dig, sic!

    Kommentar by T. Flodur — 21. marts 2018 @ 21:19

  13. Beundringsværdigt mod! Jeg håber Xander besidder modenhed nok til at være hende værdig. At hun ikke straks blev taget ind af familien Linnet er rystende. Jeg kan virkelig godt lide det mod, disse kvinder lægger for dagen. De alt for få, der gør det.

    Hvilken opfattelse, hun har af Islam, er strengt taget ligegyldigt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. marts 2018 @ 21:40

  14. Ja det er jo trist, så meget fejl hun tager tilsidst. Det er netop Islam der er problemet, (Ære skam og pis og papir),men hun er jo hjernevasket fra barnsben af- at man ikke forlader den religion (i live). Ellers har hun alt min sympati. Jeg håber virkeligt på at alle de navlepillende -Me Too- såkaldte solidaritetssøstre læser med. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 07:03

  15. PS: Islam kan ikke tolere den frihed du ønsker tøs. Til kvinderne- Vil I have Islam eller vil i have kvindefrigørelse? (Det spørgsmål blev stillet på youtube af en henholdsvis engelsk og tysk pige, under kvindernes internationale kampdag i både Tyskland og England….Der var virkelig mange totaltforagtelige dekadente fejheds moraliserende kvinder iblandt jer).

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 07:10

  16. 1. Krisecenter, opholdssted. Hun har allerede kostet Danmark millioner.
    2. Xander er tydeligvis skrupforvirret på grund af opvæksten hos moderen.

    Familiesammenføring i hjemlandet, med forældrene.

    Kommentar by Bastardo — 22. marts 2018 @ 07:42

  17. Alt imens Zeinab og hendes familie har sørget for udgifter og underholdning her i Danmark så er Irak stadig et shithole. Hverken Danmark eller Irak er blevet et bedre sted at være som følge af den her families omplacering.

    Det er rigtig fint, hvis der arbejdes på at finde løsniger på interne problemer i fremmede kulturer, men ikke nødvendigvis at det skal foregå på dansk jord. Hvad ville argentinere tænke, hvis jyder og københavnere konstant havde gang i slagsmål i Buenos Aires?

    Kommentar by BE — 22. marts 2018 @ 08:20

  18. -“Den måde islamisterne lever på, er så forkert, at man ikke vil have noget med dem at gøre.”

    Præcis.

    Og der er 1,2 milliarder af dem ingen gider have noget at gøre med. Jeg håber de uddør af mangel på sunde gener. Grimriansindexet er i hvert fald meget højt, jeg ved ikke om de var kønnere og sundere for 1400 år siden.. islams tidsregning kan så ses som en løbende nedtur i grimhedshullet.

    Kommentar by Isabella — 22. marts 2018 @ 08:34

  19. En livslang islamisk opdragelse gør én blind og hun er derved kun semi-integreret i stil med Özlem Cekic. Denne semi-integration bruges ofte til, at underminere de vestlige samfund og derved fremme udbredelse af islam.
    Alt vi behøver er at se til Sverige og hvad der sker der:
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=s7mWSj2re_M

    Kommentar by P B — 22. marts 2018 @ 08:34

  20. Off topic:Regeringen vil ASAP sætte et 70 km langt hegn op ved den dansk-tyske grænse for at forhindre vildsvin med afrikansk svinepest i at komme ind i DK.
    Og her gik man og troede at grænsehegn var virkningsløse?? Meen, det er der naturligvis ingen i MSM der kunne finde på at spørge (u)ansvarlige politikere om vel…

    Kommentar by Fighting Falcon — 22. marts 2018 @ 08:37

  21. “…der ikke er noget i vejen med selve religionen islam, den bygger på kærlighed og håb.”

    Håb om verdensdominans og en “kærlighed” der blandt andet består af de massevoldtægter, som Muhammad og hans bande af beskidte forbrydere udførte.

    Kommentar by Kafirharbi — 22. marts 2018 @ 08:38

  22. Ja mon ikke det hegn dækker over andet end vildsvin og ulve.

    Kommentar by P — 22. marts 2018 @ 09:49

  23. Mon ikke det ender med, at tøsen trækker i land igen, ligesom den meget omtalte Sara Omar, som nu lever under permanent beskyttelse.

    Alligevel mener hun ikke, at det har noget med dødskulten at gøre…

    Kommentar by 4760 — 22. marts 2018 @ 10:11

  24. Jeg vil mene man skal smide forældrene ud. De kan så tage tilbage til det land de er flygtet fra….UD det skal DE! Hvis de ikke kan tåle friheden, som de er flygtet til, og som har beskyttet dem, men tværtimod sender Deres Datter tilbage til det ..fuck up religiøse land…de er flygtet fra…for genopdragelsens skyld,….så smid dem ud. Havde jeg magt til det,….vil jeg skide konventionerne et stykke, og bare smide dem ud….Hvis landet ikke vil tage imod dem, så er det landets problem, og enhver hjælp til Irak skal så ophøre.

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 11:26

  25. (Datteren må godt for min skyld få asyl….hun er let integrebar…men selvfølgelig hjernevasket af denne modbydelige usekulære diktatorreligion Islam. En form for opdragelse i frihed væk fra denne religion, og dessideret antiislamisk lærdom, kunne være en god ting til hende.).

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 11:28

  26. (DVS. Hun skal med lære at forstå hun ingen frihed har haft til at vurdere Islams modbydelige fordummelse- tankespændetrøje, og undertrykkelse. Wafa Sultan er en god psykiatrisk – psykologisk hjælp i den forbindelse).

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 11:30

  27. Zeinab: “… måden, danskerne lever på, er så forkert, at man ikke vil have noget med dem at gøre.” Yep – Irakerne lever jo så helvedes meget bedre i Irak..suk…

    Kommentar by Lightmann — 22. marts 2018 @ 11:35

  28. (PS: Forældrene skal selvfølgelig efterlades i landet uanset om de vil tage imod dem eller ej. De må så blive strandet i lufthavnen, eller et andet sted).

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 12:22

  29. Nu er den heldige lille Zeinab Mosawi landet i skødet på Danmarks kulturelite der har rødder langt ind i de statslige public service skatteyder betalte medier, hvor mange af de såkaldte familie krise ramte korandyrkere vinder i det lotto spil, en ud af ti millioner eller mindre, stop disse lidelses historier og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 22. marts 2018 @ 14:55

  30. Jeg tror udmærket, at den kære Zeinab “..ved hvad islam er..”, men hun har opfattet koden, der skal overholdes i kulturelle kredse, og som overfor islams umma som minimum – for ikke at være dødsensangst for repressalier udenfor familien – består i at anerkende sin loyalitet overfor “selve” religionen, uanset om man selv tror på det eller vurderes at være i strid med troen.

    Men uanset fordømmelsen er det jo bedre at foregive ikke at være frafalden og/eller fordømme “hadet” overfor islam, bare spørg DR-Abdel, der også havde “overskud” til at svine de intolerante og hadefulde danskere til, i sin outing som homo, der jo som bekendt ikke går godt i spænd med høje bygninger og muslimsk tro.

    Kommentar by Henrik Larsen — 22. marts 2018 @ 15:53

  31. -Det er vigtigt med at hegn , både mod svinepest, vores øffere skal bare være sunde , men der er også andet ugræs der ikke skal over hegnet; Spørg fodboldklubberne, der er hooligan hegn der også effektivt holde islamister, tatere og omrejsende hjemmerøvere ude- det skal vi have! Fra dansk virksomhed- støt altid dansk arbejde og danske mænd og kvinder. Altid garde nationen.

    Kommentar by Isabella — 22. marts 2018 @ 17:02

  32. Det er jo egentlig synd for hende. Hun er jo født ind i dette vanvid, og denne modbydelige religion, men ja….fortsætter hun med at reklamere for den, skal hun selvfølgelig ud. Trist vi ikke kan skælne så skarpt mere imellem Tayqiaa og Muhammedanere. Men da jeg ved at kvinder i Islam er mindre værd, og generalt er fuldstændigt undertrykt af denne modbydelige mentale spændetrøje, og en del som må lade livet for deres kærlighed til den mentale frihed, så vælger jeg (og jeg undskylder inderligt, hvis tiden viser jeg tager fejl) at tro på hendes bortforklaring. Der er jo altså kvinder som Wafa Sultan, Hirsi Ali, og sikkert flere amazoner som kæmper for den frihed, Deres dekadente medsøstre i Vesten tager som en given sag. Men skulle jeg tage fejl, så gid hun må blive sendt tilbage til irak til en Masochistisk liv.

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 18:37

  33. Rettelse i 32: Tayqiaa og kvinder som søger frihed fra denne modbydelige religion, og vælger at sige fra.(Undskyld).

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 18:39

  34. (Man kan selvfølgelig ikke gøre for at man er født ind i det man er født ind i).

    Kommentar by Michael Unna — 22. marts 2018 @ 18:40

  35. Desuden er kvinder i Islam jo halvt så meget værd i Muhammedanernes shariajuridiske selvforståelse….

    OK! I er for grimme! Jeg er for smuk!:-) :-) :-) Holder nok en skriveferiepause fra dags dato – i påsken (I gider sgu da heller ikke læse alt det ævl :-)):-). God påske! mvkh Michael Unna ;-).

    Kommentar by Michael Unna — 23. marts 2018 @ 06:35

RSS feed for comments on this post.