28. marts 2018

Nordens Grænse: Interview with a white South African farmer

Jeg har tidligere blogget om racismen mod hvide sydafrikanere. Nordens Grænse har lagt et langt interview med en hvid sydafrikansk kvinde på Youtube.

“En hvid farmer i Sydafrika deler her med os, hvordan det er at være hvid i Sydafrika i dag.” (Nordens Grænse)

Oploadet Kl. 04:48 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91534/trackback

12 Comments »

  1. Så filmen for nogle ddage siden. Læg mærke til advarslerne fra flere boere: Det kommer også til at ske for jer. (Amerikanere og europæere).

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2018 @ 05:49

  2. Ups. Filmen jeg så var: https://www.youtube.com/watch?v=VEDU0xIILKA

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2018 @ 06:40

  3. Tak. Det er på høje tid, at de racistiske mord af hvide (boere) i Sydafrika kommer frem. De bliver udryddet, fordi de er hvide og kristne (i øvrigt ligesom de kristne koptere – der her i påsken i endnu større antal end udenfor den højeste kristne højtid – rutinemæssigt bliver myrdet i Egypten).

    Mange boere er udvandret fra Sydafrika, fordi de er i livsfare bl.a til Australien. I 2011 var der 145.683 i Australien, der var født i Sydafrika. Hvorfor gav vi ikke nogen af dem asyl her i stedet for de asyl-muslimer, der hader kristne og danskere og vores kultur?

    Jeg arbejdede for en snes år siden sammen med en pige boer/Afrikaan fra Sydafrika. Jeg blev opdateret på forholdene. Bla.a at de indvandrede hollændere har været bønder i Sydafrika i 300 år. Også før der var nogen negre i de områder, de oprettede deres gårde i.

    Boerne er protestanter ligesom os og det var en positiv overraskelse, hvor ens vi tænkte trods 2-300 års adskillelse. Vores fælles kulturelle/religiøse fortid gjorde, at vi tænkte og følte ens, præget som vi begge er af nordisk, protestantisk rationalitet og snusfornuft. Vi var i sync fra første minut! (Jeg har oplevet det samme med både de hollændere og flamlændere, jeg har arbejdet sammen med)

    Boer-pigerne er mindst lige så frie og selvstændige som danske piger, oplevede jeg.

    Kommentar by A-mad — 28. marts 2018 @ 09:15

  4. God udsendelse.
    Det havde været MEGET smartere, hvis vi havde taget de hvide sydafrikanere hjem til os i stedet for muslimer.
    Jeg så denne om sydafrika for et stykke tid siden:
    https://www.youtube.com/watch?v=FT3CLYhrCyA

    Kommentar by P B — 28. marts 2018 @ 09:17

  5. Jamen en neger kan jo ikke være racist ifølge multikulti-spelt-caffelatte-halalhippie-blacklivesmatter-AFA-metoo-KVINFO-veganer-Politiken-segmentet…

    Kommentar by 4760 — 28. marts 2018 @ 10:23

  6. @A-mad

    Interessante betragtninger omkring Boer og Afrikaner.

    Der er også væsentlige forskelle mellem disse to hvide (hollandske) kategorier “Boer” og “Afrikaner”, jeg har fået forklaringen, som jeg dog ikke husker længere. Jeg troer Boerne mener at Afrikanere (vist nok mere byboere) hælder til at være en slags samarbejdspolitikere eller noget i den stil.

    A-mad “Vores fælles kulturelle/religiøse fortid gjorde, at vi tænkte og følte ens…”

    Med til historien hører dog at ret mange af dem er en slags Kristne fundamentalister, og derudover er der en vis tro på “synske” personer, som Siener van Rensburg (Siener betyder så meget som synsk person) som de anser som profeter. Jeg lærte nogle Hvide Afrikanere at kende i min ungdom, og da virkede de på mig som meget gammeldags og stive. I øvrigt er der efter min erfaring også meget stor forskel på Hollændere og Flamlændere, på trods af fælles sprog og arv.

    De hvide kolonister blev ikke som nogle fejlagtigt tror forfulgt i for deres tro i deres hjemland, men de tog frivilligt af sted med støtte fra staten, for at virkeliggøre en slags religiøs vision.
    Jeg ved ikke om dette er helt rigtigt tolket/husket, men for mig ser det ud som om de ville efterligne bibelske temaer som Jødernes angivelige vandring i ørkenen. De var en slags religiøse tosser, for hvem 1600 tallets Holland ikke var stramt religiøst nok, og til deres tro hører at de for alt i verden skulle brødføde sig ved landbrug (dog forbød troen dem ikke at bruge negrene som billig arbejdskraft, og også nytidens Afrikaners kan dårlig forestille sige livet uden diverse sorte gartnere, vagter og husassistenter. De har således selv været med til at skabe en umulig situation ved at tiltrække sig negre som arbejdskraft. Jeg har på fornemmelsen at det ikke ligefrem var crême de la crême fra den hollandske intellektuelle elite der tog af sted, men snarere en flok stærkt patriarkalske religiøse landsbytosser, selv om de dog har produceret en del bemærkelsesværdige individer.

    Kommet til Sydafrika, var der en del af dem som tog negerkoner, hvilket er skyld i, at de fleste af “Afrikanerne” (Afrikaners) har noget negerblod i sig. Jeg mener også at kunne huske at incest og indavl har spillet en rolle for Afrikaner-racen. Incest er et kendt fænomen i mange hyperreligiøse kristne og jødiske samfund.

    Alt i alt tror jeg at den fortsatte religiøsitet er et stort problem, for også mange af disse mennesker er blevet inficeret af kulturradikale tanker via kristne prædikanter, og er blevet lige så handlingslammet som folk i vesten. Dertil kommer også en del overtro på forskellige profeter og lignende. Mange af dem har levet isoleret i små enklaver eller på afsides liggende landbrug, og har indtil internettets udbredelse nok levet forholdsvis afskærmet fra den store verden udenfor.

    Jeg vil tro at den gennemsnitlige IQ for Afrikanerne ikke er særlig højt, både ud fra en teoretisk genetisk betragtning, og fra observation af deres politik og andre handlinger. Da der blev fundet guld og diamanter, var de ikke smarte nok til at sætte sig på dette magtmiddel, men overlod det til smarte (hollandske) Jøder i samarbejde med den Britiske regering at beslaglægge denne langt vigtigere ressource. Afrikanernes manglende evne eller overskud til at vedligeholde deres oprindelige hollandske sprog, fik det til at ende som en primitive barnlig form for hollandsk med en amputeret grammatik. Også dette vil jeg mene peger på manglende intellektuelle ambitioner, måske pga. den meget krævende hård arbejdende livsstil.

    Deres tro på at de ville få støtte fra Gud hvis blot de levede et enkelt, fromt og arbejdsomt liv, helst med meget arbejdssved, blev deres undergang.

    Jøderne og den Britiske Overklasse var ikke belemret af denne dybt skadelige kristenmoral, nøjsomhed, flid, ydmyghed og ærlighed.

    Jeg er bange for at de fleste Afrikaners og Boerne stadigvæk er ofre for deres religiøse tvangstanker og tilstødende forstyrrelser, som gør at de er ude af stand til at være kreative og beslutsom i den nuværende krise.

    De ender nok blot som flygtninge, og vil få ansættelse i flytgninge industrien i vestlige lande hvor de kan hjælpe nogle Zuluer med at lære dansk eller hvordan man sidder på et toilet.

    Kommentar by Balder — 28. marts 2018 @ 10:58

  7. Super kvinden Katie Hopkins var i south africa ifm. de sorte racisters mord og voldtægter på hvide.
    https://www.youtube.com/watch?v=fzu-JzApLc8

    Kommentar by Piphans — 28. marts 2018 @ 11:15

  8. Balder 10:58. Tak for din uddybende og meget interessante beskrivelse.
    Du har ret. Boerpigen, jeg arbejdede sammen med, var fra en af de store byer i SA og havde haft mange skolekammerater, der var sorte og farvede, tror jeg.

    Og jeg er med på at hollænderne, der indvandrede i Sydafrika for op til 300 år siden, var religiøse kristne fundamentalister, som også mange af dem fra Europa/UK, der udvandrede til nordamerika, var. Hvor f.eks staten Pennsylvania (og måske flere?:-) bærer deres religiøse lederes navn. (Den 4. marts 1681 indgik Karl 2. af England en aftale med William Penn om området, som nu omfatter Pennsylvania. Penn grundlagde herefter provinsen Pennsylvania som et religiøst fristed for religiøst forfulgte (især) kvækere, som ham selv)

    Hvor dybt religiøse boerne på landet i Sydafrika er i dag, ved jeg ikke. Jeg kender dem ikke og har i øvrigt aldrig været i SA. Jeg antager, at de er noget mere religiøse end den gns folkekirkedansker?

    Den stærkt stigende udvandring af hvide fra Sydafrika, har jeg fra flere kilder. Jeg hørte det også fra min boerkollega. Bl.a at nogen Sydafrikanere med tysk navn/baggrund, hun kendte, var rejst til og havde fået job i Tyskland, også fordi de havde fine eksamenspapirer fra fine tysk (prægede) gymnasier og universiteter i SA (?). Ikke som flygtninge, men blot indvandret.

    Jeg talte for en del år siden med en dansker, der var indvandret til SA, hvor han med succés drev forretning. Han havde tilpasset sig og accepterede uden videre, at han pga af en lov om favorisering af sorte skulle have en zulu adm direktør, der ikke lavede dagens gerning, ifølge ham.

    Udvandringen af hvide fra SA, tror jeg, er en følge af den racistiske forfølgelse, de udsættes for også af nye de love, der vedtages af de racistiske ANC’er, der nu er ved magten. Jacob Suma, der indtil han i år endelig stoppede, havde været Sydafrikas præsident i 10 år, er prototypen? Helt lovligt gift med 5 koner, som det også var tilladt for zuluer under apartheid. Ja, netop som en konskvens af apatheid filosofien, der havde særlove, der begunstigede zulu-kulturen i visse spørgsmål.

    Da de hvide havde magten i SA, var SA langt det rigeste land i Afrika. Det er nok nu en saga blot? De hvide politikere i SA anno dazumal blev konsekvent misforstået og nedgjort. Herhjemme nærmest af alle undtagen socialdemokraten, senere CD’er, borgmester i Gladsaxe, Erhard Jacobsen, som jo kunne tænke selv og sagde, hvad han tænkte. (I øvrigt også om DR’s røde lejesvende, som DF nu vil forgylde evigt med livsvarig støttebetaling over statsbudgettet:-(

    Apartheid a la den kloge sydafrikanske sociolog, Dr. Verwoerd, er nu det, de Radikale og venstrefløjen er ved at indføre i DK. Paradoksalt?
    Hør den Radikale Venstre idealist Dr. Verwoerd udlægge sit idealsamfund her:-)
    https://www.youtube.com/watch?v=vPCln9czoys

    Kommentar by A-mad — 28. marts 2018 @ 16:44

  9. Også tak til dig A-mad!

    Jeg havde ikke set Dr. Hendrik Verwoerd tale før – han ligner min farfar. Han var vist nok ikke født “Afrikaner” men indvandrer fra Holland, hvad man kan høre på hans engelske. Han var vist meget afholdt af SA nationalister.

    Jeg lagt mærke til ved butiksbesøg at der må være en ret gigantisk eksport fra Sydafrika af ting som vindruer, frugt og blomster, så der må være nogle udover guldminerne der tjener penge dernede. Jeg har aldrig spist så mange vindruer som de seneste måneder. Nu håber jeg bare der ikke er er alt for meget giftlort på dem… Og at Zuluerne har vasket hænder da de plukkede dem så der ikke er for meget Zululort på dem heller…

    Kommentar by Balder — 28. marts 2018 @ 17:17

  10. Ja hvorfor hører man aldrig om Holocaust på de hvide sydafrikanere.
    Jeg mødte engang en hvid sydafrikaner til en fest. Han fortalte mig om mordet på hans bror. Hans bror havde været til en fest. Hvor der blev banket hårdt på døren. Så gik han ud og åbnede op. Udenfor stod der en flok sorte som ville ind til festen. Han ville ikke lukke dem ind. Så var der en af de sorte, som skød ham i hoved på klods hold. Han døde på stedet. 20 år gammel.
    Prøv at Google south Africa farmmurders og klik på billeder.
    Advarsel alle de dræbte er hvide og er blevet tortureret før de blev dræbt.
    Eks nøgen bundet med ståltråd og brændt. De sorte er de værste racister.

    Kommentar by XXXXX — 28. marts 2018 @ 17:23

  11. Det er hjerteskærende, for de hvide fattige har ingen steder at gå hen. De er omgivet af sorte lande, hvor de ikke er ønskede eller vil føle sig trygge. Ingen hvide lande vil hjælpe, for de lider af en meget alvorlig sygdom – selvhad.
    Jeg spurgte mig selv, da jeg så filmen, og gør det stadig, for hendes råb om hjælp er så stærkt – hvad kan jeg gøre for hende og de andre? I realiteten intet!

    Kommentar by Britta Due Andersen — 29. marts 2018 @ 13:21

  12. Nordens Grænse kanalen er blevet suspenderet og fjernet fra youtube pga. upassende indhold. Fremover vil kanalen kunne findes her: http://www.nordensgraense.com/

    Kommentar by Anonym — 6. november 2018 @ 09:56

RSS feed for comments on this post.