28. marts 2018

DR-serie om Indre Mission associerer ‘unge kristne’ med ’syrienskæmpere’, ‘muslimske ekstremister’

Jeg ved ikke hvad der er værst. DR, der associerer Indre Mission med Syrienskrigere for licenskroner. Journalisten der mener det giver mening at sammenligne uddeling af Bibler med drab, eller eller den citerede missionær-forstander, der afviser at ekstremisme er knyttet til tro, og pointerer at ‘frygten for islam og muslimer’ skyldes danskernes manglende forståelse for tro.

En artikel fra Kristelig Dagblads Kristendom.dk – Efter DR-kritik af Indre Mission: Man kan ikke lære noget om syrienskrigere ved at se på missionske unge.

“‘Hvis der står en med en pistol foran mit hoved, så håber jeg virkelig, at jeg er klar til at ofre alt,’ siger en af de unge kristne i DR 3’s nye dokumentarserie ‘Jesus Unge Soldater,’ som havde premiere i går. … I seriens pressemeddelelse kædes de unge kristne sammen med syrienskæmpere og muslimske ekstremister, og DR skriver videre, at serien kan være med til at ‘føre debatten om radikalisering i Danmark på et mere oplyst grundlag.’

Robert Bladt, der er forstander på Børkop Højskole, som drives af Indre Mission, møder dagligt unge kristne med samme værdier og tro som de fire, der bliver fulgt i ‘Jesus unge soldater,’ og han mener, at man overhovedet ikke kan sammenligne radikaliserede unge muslimer med unge tilknyttet Indre Mission. …

Syrienskrigere er en sikkerhedstrussel. Du finder ikke en eneste af de unge fra Indre Mission, der vil være i nærheden af at være en sikkerhedstrussel i vores land.

Mener du slet ikke, at et fokus på unge kristne i Indre Mission kan hjælpe os til at forstå muslimske ekstremister?

Jeg mener ikke, at ekstremismen er knyttet til troen.Jeg tror, at baggrunden for frygten for islam og muslimer er, at man ikke længere er i stand til at forholde sig til tro. Man har mistet sin egen trospraksis og den kristne kulturarv. … En sådan serie som ‘Jesus Unge Soldater’ kan måske åbne op for at se nogle ting, men ekstremisme knytter sig til idealisme. Der er ikke nogen direkte vej fra unge kristne i Indre Mission til syrienskrigere, og derfor kan man ikke lære noget om det ene ved at se på det andet.’

Du siger, at de unge med tilknytning til Indre Mission ikke er en trussel i Danmark, men hvad er forskellen på at ville ofre sit liv ved at rejse til Syrien for at kæmpe for sine overbevisninger og så på at rejse til Mellemøsten for ulovligt at uddele bibler, som to af de kristne i serien gør?

‘Der er en kæmpe forskel på at tage andres menneskers liv i kampen for en stat og så give andre mennesker mulighed for at læse en god bog. …”

(‘Jesus Unge Soldater’ kan ses på DR.dk)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91543/trackback

23 Comments »

  1. Dhimmi Radio -skattefinancieret fake news

    Kommentar by Nielsen — 28. marts 2018 @ 06:44

  2. “‘Jeg mener ikke, at ekstremismen er knyttet til troen. … Jeg tror, at baggrunden for frygten for islam og muslimer er, at man ikke længere er i stand til at forholde sig til tro.”

    Sikke noget bavl. Ekstremismen er i islams helligskrifter, ikke i kirstendommens

    Kommentar by BB — 28. marts 2018 @ 07:51

  3. Den himmelråbende falske ækvivalens mellem religioners moralske værdi, er et stensikkert tegn på, at du har at gøre med en kultur-radikal.

    Og den kan kun eksistere hvor uvidenheden hersker.

    Kommentar by Quark — 28. marts 2018 @ 08:10

  4. Anden vinkel: det er som sådan delvist rigtigt, at problemet skyldes, at man ikke længere kan (læs: må) forholde sig til en helt bestemt tro, hvis er der er det mindste negative i ens holdning. Så er det nemlig forbudt eller i det mindste socialt uacceptabelt i en grad hvor det er OK at dæmonisere.

    Hvorimod det er helt acceptabelt at forholde sig til tro ved at sige, at alting er det samme og der ingen forskel er i moralsk værdi.

    Det er ikke svært at forudse, hvilken type bevidsthed der kommer ud af det ene versus det andet.

    Kommentar by Quark — 28. marts 2018 @ 08:18

  5. Islam er færdig. Europa rejser sig overalt
    Anne Marie Waters Speaks To Supporters In Milton Keynes
    https://youtu.be/mxwavcVRsOk

    Sarkozy er anholdt i Frankrig. Nu bliver de anholdt en af gangen. Der skulle være 18.000 på vej.

    Kommentar by Christian — 28. marts 2018 @ 08:36

  6. DR stikker ikke piben ind. Trods modvind fortsætter de kulturradikale journalister deres enøjede propaganda. Selvfølgelig er Islamisk Stats krigere at sammenligne med unges uddeling af bibler.

    Kommentar by Anonym — 28. marts 2018 @ 08:44

  7. Heureka! Hvorfor har ingen set det før? Vi måtte have selveste DR til at åbne vore dumme øjne. Selvfølgelig skal vi også frygte “Frelsens Hær” – på lige fod med syrienskrigere. For I fangede vel nok dén der med “HÆR” Ikke? Og de har jo “officerer” og så’n nå’ed. Gyyys! For ikke at tænke på “Kirkens KORSHÆR” Nej, nej nej, det bli’r værre og værre…

    Kommentar by Margrethe — 28. marts 2018 @ 08:46

  8. -Nogen vil gøre alt for penge og besudle barmhjertigheden, for simpel Mammon, eller værre; af dumhed.

    Men de vil bittert fortryde deres sleske gerninger og jeg tror også at de kommer for deres sidste dommer inden få år..

    Kommentar by Isabella — 28. marts 2018 @ 08:48

  9. DR burde åbne øjnene og tale sandt her er nogle bud-

    Islam er forbudt i Danmark fordi:

    1 Pædofili er forbudt.
    2 Flerkoneri er forbudt.
    3 Tærskning af børn og familie er forbudt.
    4 Der er undervisningspligt om verdens rette tilstand. Børn har krav på ren besked.
    5 Dødstrusler er forbudt.
    6 Trusler om vold er forbudt.
    7 Lemlæstelse af børn er forbudt.
    8 Voldtægt er forbudt.
    9 Forhånelse af seksuel observans er forbudt.
    10 Offentlig maskering er forbudt.
    Og endvidere
    11 Socialbedrageri er forbudt.
    12 Momssvindel er forbudt.
    13 Forsikringssvindel er forbudt.
    14 Dyremishandel er forbudt.
    15 Narkohandel er forbudt.
    16 .. fortsæt selv.

    Kommentar by Isabella — 28. marts 2018 @ 09:03

  10. DR er simpelthen syg, det er præcis sådan noget som det her vi hader.

    Kommentar by Johnson — 28. marts 2018 @ 09:35

  11. Hvornår mon der kommer en tv-serie om DR og deres mange nederdrægtigheder?

    Der er efterhånden hændelser nok til mange afsnit om DR-farcen, og Tulle + co. står storfjærtende med deres teatertorden og griner af os.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 28. marts 2018 @ 09:55

  12. Ja, vi har jo alle set de frygtelige videoer, hvor rabiate Jehovas vidner halshugger uskyldige mennesker, som nægter at læse Vagttårnet…

    Kommentar by 4760 — 28. marts 2018 @ 10:34

  13. DR samler Danmark som nation. Det var det Stampe og de andre retarderede radikale sagde fornyeligt.
    Samler os under islam

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 28. marts 2018 @ 10:57

  14. Det er nu 40-50 år siden, at Socialdemokraternes 4-bande ødelagde undervisningssystemet fra top til bund.
    Derfor er relativisme-nihilisme normen i den danske befolkning, nu og fremover.

    Kun pensionisterne er kulturbærere – så længe det varer.

    Kommentar by Bastardo — 28. marts 2018 @ 11:26

  15. Har flere gange oplevet, at det er unge, lækre og sexede Jehova-piger, som ringer på døren, og falbyder deres forkvaklede propaganda.

    Har sgu overvejet at invitere dem ind til en “hyggesnak”…

    Kommentar by 4760 — 28. marts 2018 @ 11:45

  16. Nu varer det nok ikke så længe – så sender DR helt sikkert også en sandfærdig skildring af islams unge krigere, korrekt? Nå nej, det ville jo være politisk ukorrekt og de indfødte skal jo helst ikke kunne forholde sig kritisk til en afstumpet ideologi.
    @15
    Det er kun sjovt i 5 minutter, derefter vil du gerne have dem ud af vagten. :-)

    Kommentar by P B — 28. marts 2018 @ 13:42

  17. Jehovas Vidner har nogle startspørgsmål for at afgøre om de kan missionere. Et af spørgsmålene er tit “Om hvordan det går med Jesus?”

    og der svarer jeg som rigtigt er “at alt er i de bedste hænder.”
    og hvis de spørger videre ind til min tro, siger jeg “som sagt, alt er i de bedste hænder, god søndag, farvel.” og så går der igen et par år.

    Faktisk burde kirken missionere lidt mere blandt de vantro. Ellers ender det med at de må dø eller skride tilbage til IslamistArabien.

    Vi kunne starte med en 30% islamistskat og totalforbud mod enhver offentlig islamistopførsel. Så internering og kartoffelskrælning inden udvisning.

    Kommentar by Isabella — 28. marts 2018 @ 14:16

  18. @ #15 4760: Den historie husker jeg også fra “De grå sider” i Ugens Rapport.

    Hun kom med “Vagttårnet” og jeg bød hende ind.

    Der findes ikke sexede Jehovas Vidner

    Kommentar by Træt — 28. marts 2018 @ 14:16

  19. I halvfemserne, hvor mine forældre levede, holdt de Horsens Folkeblad, som jeg selvfølgelig læste ved mine besøg. Der var en side om Hedensted, som jo engang var Indre Missions højborg, De Gammelstærke. Præsten fra Hedensted havde ordet. Han holdt sammenkomst i præstegården, hvor indvandrer og menigheden kunne mødes. Sikke en naivitet der strålede under hans glorie. Hans mor gik så sandelig også med tørklæde.
    Min erfaring med den slags kristne er, at de også bærer et ansvar for islamiseringen af landet.
    Forskellen på Jehovas Vidner og muslimer er, at de første vil slå vantro ihjel, den dag Jesus vender tilbage til jorden, mens de andre får licensen i vuggegave.

    Kommentar by Menig 442 — 28. marts 2018 @ 14:59

  20. Regeringen og dens vælgere er Danmarks og danskernes fjende og så længe danskerne stemmer på regeringen eller venstrefløjen så får vi mere hjernevask fra (D)DR og flere muslimske terrorister og voldspsykopater og mere islam i lortedanmark.
    Elementary my dear Watson

    Kommentar by Piphans — 28. marts 2018 @ 15:08

  21. # 18

    Ak ja, hvem husker ikke hvordan De Grå Sider blev nærstuderet intenst, når man havde smuglet Ugens Rapport med hjem i skoletasken.

    Det var lang tid før hysteriske metoo-kællinger og kvindelige imamer.

    Det eneste problem var, at De Grå Sider hurtigt blev så satans sammenklistrede…

    Apropos kvindelige imamer, så har DR.dk i de sidste par dage i flere artikler skrevet begejstret om den danske kvindelige imam Sherin Khankans besøg hos den franske Præsident.

    Her får den yndige Khankan helt ukritisk lov til at prædike sine forkvaklede idéer om et “demokratisk Khalifat” i Danmark og Europa.

    Mon ikke vi kan se frem til en TV-serie på 24 afsnit på DDR, hvor en billedskøn kvindelig imam kæmper for Khalifatet?

    Kommentar by 4760 — 28. marts 2018 @ 18:11

  22. Fortvivlet kvinde beder højtstående tibetansk Lama om gode råd omkring den muslimske invasion.

    Den 17th Karmapa Thaye Dorje, af tibetanske tilhængere betragtet som en levende Buddha; en “Tulku” en inkarnation af den foregående Karmapa som bliver fundet på samme måde som Dalai Lama, giver sine visdomsord efter en kvinde med fortvivlet stemme beder om Lamaens råd omkring den Muslimske invasion i Europa.

    Lamaen gør sit bedste og tager spørgsmålet særdeles alvorligt.

    Question & Answer Session, Woman;

    Dear Karmapa, my question isn’t to the teachings, I’m sorry please please how it will end in Europe, all about the Muslim’s invasion, please, thank you very much.

    Omkring her de sidste minutter: https://youtu.be/i2mIjxYO2Fk?t=6343

    I øvrigt var denne Lama den første af den slags som jeg er stød på som jeg umiddelbart havde en positiv følelse for. Jeg er også velsignet af hans forgænger den 16e Karmapa, så måske er der noget om det. Jeg er ellers mest indstillet på krig mod alle former for organiseret religion og lignende hokus pokus, som jeg mener bidrager til vores undergang.

    Kommentar by Balder — 28. marts 2018 @ 18:54

  23. Jeg glemte at nævne at denne YouTube episode med Lama Thaye Dorje har en titel som også giver associationer til vores fortvivlede situation, og jeg kan anbefale at se hele episoden fra begyndelsen, hvis man altså kan tåle lidt buddhistisk filosofi, som jeg mener at denne Lama efter min mening er ret god til at forklare på en sober måde.

    Titlen er:

    3/12/18 Karmapa Bodhisattva’s Way of Life “Vigilance” Chp 5 verses 1-5

    og nøgleordet er Vigilance = Vagtsomhed / Agtpågivenhed

    https://www.youtube.com/watch?v=i2mIjxYO2Fk

    Kommentar by Balder — 28. marts 2018 @ 19:04

RSS feed for comments on this post.