29. marts 2018

A. El-Matari: “… danskheden har mistet dens affektionsværdi… rend mig i det nationale tilhørsforhold”

Man hører ofte, at Koranafbrændinger skaber splid. Det er måske rigtigt nok. Der er også positive effekter, for selvom det kan siges at være en form for primitiv ‘territoriel afpisning’, så er det ganske velegnet til at skille fårene fra bukkene. Kommentar af ungradikale Adam El-Matari i Information – Rend mig i det nationale tilhørsforhold.

“Grundet mange danskeres fremmedhad og dehumanisering af det menneske, jeg er, baseret på mit udseende, bliver jeg aldrig nogensinde en accepteret del af deres hellige gral af rugbrødsdanskhed. …

På den ene side vil jeg aldrig synke til lavpunktet og kapitulere til de nationalkonservative med deres evindelige snak om, at jeg ikke er dansk. Den fornøjelse har jeg i mine indre nationale stridigheder valgt at berøve dem.

På den anden side er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg faktisk overhovedet har lyst til at være ‘dansk’.

I min søgen efter en nationalidentitet er jeg stødt på mennesker, der er glade for at have truffet et bevidst valg om at frasige sig en nationalidentitet. Det har til delt ført til en indre fred hos mig selv…

Gider jeg overhovedet at være ‘dansk’, når Danmark er et land, hvor et nationalkonservativt og indvandrerfjendsk parti er landets næststørste, og hvor rabiate typer vælger at offentliggøre en video på Facebook, hvor de brænder koranen. …

I New York Times skrives der mere og mere i negative vendinger om Danmark, og danskernes brand bliver med tiltagende kraft set som noget fremmedhadsk, som man ikke ønsker at associeres med…

Min konklusion er, at danskheden har mistet dens affektionsværdi, danskheden er ikke længere noget, man vil stræbe efter. … Ønsker man at være en del af noget, der frastøder én? Jeg vil i hvert fald ikke. Så rend mig i det nationale tilhørsforhold.

(Arkiv-foto: Koranafbrænding, 11. september 2010)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91586/trackback

34 Comments »

  1. Ovenpå den beretning, er det nærliggende at bede Adam El-Matari om at forføje sig et sted hen, hvor adfærd og kodeks i højere grad svarer til hans forventninger og ønsker. Jeg ville i øvrigt ikke blive særligt ked af det, hvis der gik ild i hans skæg.

    Kommentar by Bror Lerbror — 29. marts 2018 @ 18:46

  2. Ja, det bliver en hård “skilsmisse” og børnene bliver de største ofre, som vanligt. Er sgu osse ked af at vi skal helt derud, men når der ikke vil høres må der føles. Muhammeds følgere skal i den grad marginaliseres. Ikke fordi jeg går ind for mobning af andre mennesker, men fordi de er lige så farlige som voldspsykopater, rockertyper og andre samfundsgrupper som er farlige for os andre “normale” mennesker. Vi har altid udstødt, bekæmpet og indespærret dem som vil vores undergang.

    Kommentar by Frafalden Moderat — 29. marts 2018 @ 18:59

  3. Passende svar til Adam El-Matari

    https://www.youtube.com/watch?v=skHqcFKhydk

    Kommentar by kent — 29. marts 2018 @ 19:06

  4. “Ønsker man at være en del af noget, der frastøder én? Jeg vil i hvert fald ikke.”..
    Den bemærkning går helt sikkert begge veje.

    Kommentar by P B — 29. marts 2018 @ 19:09

  5. No shit Sherlock, ønsker du ikke at være dansk?
    Det har vi vidst længe…

    Kommentar by Lider af danskhed — 29. marts 2018 @ 19:10

  6. Vi beklager meget, at Adam El-Matari er lokket hertil af danske politikere. Hvis han tænkte sig om, ville han vide, at den danske befolkning aldrig er blevet spurgt. Han må rette bebrejdelserne først og fremmest til sit eget parti.

    Kommentar by BB — 29. marts 2018 @ 19:27

  7. “Grundet mange danskeres fremmedhad og dehumanisering af det menneske, jeg er, baseret på mit udseende ,..”

    Adam El-Matari oser af fremmedhad mod danskerne og deres udseende. Det er så tydeligt, at han som indvandrer aldrig har haft noget intention om at komme danskheden i møde, men har alene ledt efter en undskyldning for sit grundlæggende had mod alt dansk.

    Omvendt er nærmest fraværende, at danskere vender sig imod andre folks udseende. De etniske danskernes værdier er langt mere kultiverede end han er i stand til at fatte.

    Spørgsmålet er, hvad han overhovedet laver i Danmark. At han huserer i de radikale, er derimod ingen overraskelse.

    Kommentar by traveler — 29. marts 2018 @ 19:48

  8. Hans folk bringer vold og terror til vores lande og han klynker over en koranafbrænding.

    Kommentar by Johnson — 29. marts 2018 @ 19:58

  9. Mon det er i overensstemmelse med hans tro at modtage almisser fra os ordentlige mennesker i form af invalidepension eller hvad han rager til sig?

    Kommentar by Knud — 29. marts 2018 @ 20:05

  10. Adam El-Matari er et rodløst menneske med et rodløst menneskes problemer. Og han har fundet sig til rette i et parti, som netop dyrker grænseløshed og rodløshed som ideologisk ideal og politisk projekt.

    Han har fundet hvad han altid har ledt efter.

    Kommentar by BE — 29. marts 2018 @ 20:29

  11. Han ønsker ikke at være dansk, fordi nogen benytter sig af deres ytringsfrihed til at sige deres mening om den totalitære imperialistiske ideologi… jamen, så er han nok ikke dansk.
    Vi ønsker heller ikke at han skal være dansk, det er ikke bare sådan noget man bare kan blive. Det er en lukket klub, nyt medlemskab skal være svært.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 29. marts 2018 @ 20:30

  12. Adam El-Matari behøver slet ikke bekymre sig om sin nationalitet. På et tidspunkt vil han modtage et brev der på hans modersmål og Dansk beder ham om at forlade Danmark og vende hjem til sit eget land.

    Det er kun et spørgsmål om tid!

    Kommentar by santor — 29. marts 2018 @ 21:23

  13. Har raket madsen ikke en raket som vi kan sende gedeknepperen Adam El-Matari ud af Danmark i, raket madsen får jo næppe brug for sine raketter igen.

    Kommentar by Piphans — 29. marts 2018 @ 21:40

  14. Kommentar by santor — 29. marts 2018

    Jeg håber inderligt at du har ret !

    Kommentar by Danskeren — 29. marts 2018 @ 21:42

  15. Men vores penge vil han gerne have …

    Kommentar by np — 29. marts 2018 @ 21:45

  16. hER
    https://youtu.be/aMAZdjB4T98

    Kommentar by Christian — 29. marts 2018 @ 23:00

  17. Der er heldigvis ikke langt til en lufthavn uanset hvor i lander man bor.

    Kommentar by NulTolerance — 30. marts 2018 @ 00:11

  18. Hør her Adam El-Matari; Jeg kender faktisk ikke nogen danskere som giver udtryk for fremmedhad; ingen overhovedet! – Men jeg kender en hel del mennesker, som er kede af, og voldsomt psykisk berørt af den modbydelige måde mange muslimer opfører sig på, her i vores fædreland Danmark.

    Kommentar by T. Flodur — 30. marts 2018 @ 01:13

  19. Hva Satan. Jeg ser at Blasfemien breder sig.
    Det er snart sommer, så er der brug for koraner da vi skal have Tubesteg og Hvidvin samt et par White-Power-Cigarer.
    Spar på gassen brug koranen. :)

    Kommentar by Sindsro — 30. marts 2018 @ 03:04

  20. Ovenstående live-link gælder vist kun et stykke tid, her er det der skete i livefeedet på daværende tidspunkt
    BANNED BY TWITTER, Tommy Robinson Responds To Leftist Tyranny
    https://youtu.be/COxgi2Tm3qs

    Total stilhed i alle andre medier, men krigen i USA nærmer sig med hastige skridt, gør den ikke?
    Nunes Threatens to Impeach Top DOJ Officials, 2126 (Fox/StillReport)
    https://youtu.be/uPCnnBoUCuw

    Kommentar by Christian — 30. marts 2018 @ 03:07

  21. Adam El-Matari besidder dog den kvalitet, at han har forstået, at han er uønsket. Hvis vi så kunne få hjerneblødningerne på hoppeborgen, til at holde op med at brødføde ham, kunne det være han ville være så venlig, at tage sit gode tøj og forføje sig bort herfra.

    Kommentar by Nielsen — 30. marts 2018 @ 04:05

  22. https://www.infowars.com/germany-headmaster-tells-mother-of-daughter-bullied-by-muslims-to-cover-her-up-with-a-hijab/

    man skal ikke kaste med sten , om man selv bor i et glashus

    Kommentar by hartvig jensen — 30. marts 2018 @ 08:11

  23. Omvendt kunne vi danskere jo spørge, om vi gider have nogle af disse mennesker, når over halvdelen af dem er rabiate og fx mener homoseksuelle skal slås ihjel, demokrati er syndigt, vantro skal betale særskat og at kvinder er mindre værd end mænd?

    At nogen ikke bryder sig om uhæmmet indvandring og i protest brænder en vederstyggelig bog, er jo overhovedet ikke at sammenligne med de grusomheder, vi kan finde i islam.

    Medmindre man er radikal kultur-relativist. Er man det, bliver de 1-til-1 sammenlignelige, når det lige passer ens argument.

    Kommentar by Quark — 30. marts 2018 @ 08:30

  24. Ja, så tager vi den lige en gang til for U-mulliman: Når Kristus pisses på, bibler brændes eller skændes, er det højst sandsynligt kunst, hvilket i den grad giver alskens folk lyst til at være her, må jeg forstå, medens en afbrænding af Koranen – uanset konkret henvisning til den vold, der begåes lige nu i den forbistrede manuals navn – ganske simpelt kun giver en ulyst til at være “dansker”, sikkert også at være her, hvis det ikke var for det nærmest ukristeligt høje niveau på det sociale sikkerhedsnet.

    Kan U-mulliman redegøre for, hvad der skal give en kristen eller jøde “lyst” til at være “tyrker”, “jordaner”, “egypter”, “pakistaner”, “iraner”, “saudi” eller lignende, hvor kritik og “dehumanisering” af de anderledestroende antager lidt mere konkrete og hovedløse former? Har U-mulliman, dennes forældre eller sågar bedsteforældre selv været kritiske overfor disse forhold i det oprindelige, muslimske hjemland, inden man flygtede?

    Kan en “ungradikal” (skægt, minder mig om “ungtyrker”, men sikkert ikke det samme), der sikkert er HØJT uddannet – ellers har man ikke en chance for at nå loftet i et sådant parti -. forstå, at der er forskel på at være “indvandrER FJENDSK” og “indvandrINGS KRITISK”? Det håber jeg, da Radikale jo er et af de partier, der forfægter holdningen, om at “ord skaber den virkelighed de benævner” – men hvorfor så hele tiden vælge den skærpede version, hvis man tror på, at ordene alene vil skabe den (mest) forråede version af den benævnte person?

    Kommentar by Henrik Larsen — 30. marts 2018 @ 09:03

  25. Piv, piv, piv.
    Skrub hjem til dit sorte svin.

    Kommentar by XXXXX — 30. marts 2018 @ 12:15

  26. Vi er skideligeglade med, hvad en journalist på new York post mener.
    Sørgelige børnehave argumenter han bruger.
    Det er det samme som negerene. Hvis bare man har hvid hud. Så regner det med frikadeller. Når nej de er jo urene. Appelsiner i turbanen. Hvis han ikke levede i Utopia, ville han vide, at livet ikke er en leg. Det er en kamp. Hvor man skal bruge de talenter man har og så er det ellers hårdt arbejde. Men det er nemmere, at bare give alle andre skylden. Jeg ville meget hellere være araber og ride på kamel hele dagen og boltre mig i mit harem om natten. Men jeg er hvid. Øv det er perkernes skyld. Jeg ville gerne have en kæmpe neger… . Men jeg må nøjes med den jeg har. Det er negernes skyld.
    Jeg er fucking træt af de platte barnlige undskyldning. Vi altid skal hører fra perkerne.
    De trækker bare tiden, mens de rigtig problemer i Danmark vokser dag for dag.
    Al- kebabi du er ikke dansker. Du bliver det aldrig. Skrub hjem til dit ejet land.

    Kommentar by XXXXX — 30. marts 2018 @ 12:32

  27. Han læser for meget Politiken.

    Kommentar by Bastardo — 30. marts 2018 @ 13:01

  28. -New York Post er en kontroversiel venstreekstremistisk Hillaryslikkerrede og den åndelige Big Brotherskikkelse for Politiken. De er også fuldstændigt fedtet ind med Fakebook og hele islamistkoret i USA!
    Dem kan man ikke stole mere på end CNN og resten af det betalte propagandistslæng og Junckerslikkere, som vi også selv fodrer på- tænk bare på S. Bosse og “profesor” (haha) M. Wind og andre bondefangere, såsom Uffe Gammelost og L.L.Rasmussen , der snart er lige så klar til korruptionsanklager, som hans Ludohelte i SydKorea, kan I huske CCC? Koreansk oligarki.
    Også Tøffelhelten i gammelpartiet DF slikker på medielakajerne, som om de har gjort noget for Danmark- Vild m snask tv.

    Kommentar by Hul igennem? — 30. marts 2018 @ 15:47

  29. -Og ham der islamisten hedder stensikkert ikke “Adam”. Det er løgn, han hedder Muhammed eller Ali! Jeg har mødt en anden islamist, der kaldte sig for “Michael” og det var løgn, han hed Faud fandt jeg ud af, googlede ham lidt og ledte lidt på krak. De kalder sig falske jødenavne for at forsvinde i mængden, men når de åbner munden kan man sagtens høre at de er islamister og som alle islamister også nasser eller kriminel. Så hvis du møder eller hører åbenbare islamister kalde sig for “Gabriel, Michael, Abraham, David, Jacob eller lignende jødenavne, så er det løgn.
    Og hvorfor lyver de? De vil have islamistliv men de vil ikke betale- småpikspillere, som alle islamister- hvorfor skal vi have sharialudere og småpikspillere i Danmark? De kan ikke engang tale tydeligt og de har islamlus og de lugter og de er kriminelle voldtægtsforbrydere før eller siden..

    Kommentar by Hul igennem? — 30. marts 2018 @ 16:20

  30. Dansk Fjolseparti er mest af alt bange for at miste taburetter.
    Hyklere.

    https://www.bt.dk/danmark/df-lokalforening-bag-kontroversielt-facebook-opslag-nu-traekker-lokalformand-i

    Kommentar by Anonym — 30. marts 2018 @ 16:22

  31. Materiale bygger en stråmand, bestående af racistiske danskere, som han så bruger til at retfærdiggøre sit had til danskerne.

    Han begriber ikke, at danskernes skepsis overfor fx muslimer skyldes deres rædselsfulde og fjendtlige, voldelige adfærd. Og deres evige indtagelse af offerrollen.

    Kommer man til et fremmed land, skal man opnå de indfødtes fortrolighed vha. venlig, høflig optræden, respekt for den nationale kultur og lokale skikke.
    Ikke ved at rakke det hele ned og stille ublu særkrav, uden at yde noget til samfundet.
    Dette har muslimer ikke forstået noget sted i verden.

    Kommentar by Jern Henrik — 30. marts 2018 @ 19:05

  32. Matari skulle der stå – den stavekontrol, suk

    Kommentar by Jern Henrik — 30. marts 2018 @ 19:06

  33. 30. Anonym
    Ja, DF synker dybere og dybere i dyndet.

    De fatter ikke at V, K og LA ikke er vær at redde.
    Prutteren/flødedengsen er en total latterlig figur, medens flødedengsens mand er spritter.!

    LA-MinisterDYT tror han kan straffe Putin med at udvise 2, Ja to diplomater. Der er ingen beviser for ugerningen, så hele EU og England er faktisk kun Standretter. Det er ihvertfald ikke demokratisk.

    Det går godt bag Koranklodserne på hoppeborgen.

    Kommentar by Sindsro — 30. marts 2018 @ 22:51

  34. Hele ideen er at gøre os alle bange og utrygge. De ved allsammen godt, hvad de laver.

    Kommentar by Christian — 31. marts 2018 @ 14:12

RSS feed for comments on this post.