8. april 2018

Undertegnede på P1 om hacking af Uriasposten, og “det venstreradikale researchkollektiv ‘Redox'”

Foranlediget af den famøse ‘læserundersøgelse’ af nærværende blog, deltog jeg i går i magasinet Shitstorm på P1. Det lykkedes ikke de to studieværter, at få kommentarer til sagen fra Researchkollektivet Redox, hvad set herfra – jo sådan set er et svar i sig selv. Rammen var okay, og indslaget blev ganske fint, selvom den afsluttende kritik af Uriasposten fyldte lige lovligt meget. De to eksempler var papirtynde, og hvis det er kvintessensen af den akkumulerede kritik efter 16.254 posteringer, så har jeg virkelig gjort det godt.

De to studieværter Mads Aagaard Danielsen og Abdel Aziz Mahmoud var sobre, og jeg fik masser af taletid, og det var i det store og hele en behagelig oplevelse. Ja, selv ventetiden med en anarkistisk trans-aktivist var interessant.

Det 16 minutter lange indslag kan høres på DR.dk (minut 17.30-).

(P1 Shitstorm, DR Byen, 7. april 2018)

“Desuden et blik på sagen om det venstreradikale researchkollektiv ‘Redox’, der bliver beskyldt for at hacke og føre lister over de politiske modstandere, der debatterer på det nationalkonservative debatforum ‘Uriasposten’.” (P1 Shitstor, 7. april 2018, DR.dk)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91739/trackback

50 Comments »

  1. Jeg ville have takket nej til et interview af en perker. Men smag og behag…

    Kommentar by Nielsen — 8. april 2018 @ 11:55

  2. Altid husk at mind dem om alle medier/blogs laver fejl 🙂 du vil også kunne finde masser af fejl hos etablerede medier som eksempelvis DR eller TV2 som bla påstod der ikke ville være terrorister blandt migranterne og at de ville være veluddannede, så at DR i dette henseende prøver at ophøje sig til sandhedens højborg ved at delvist påstå at du og andre højre medier/blogs er mindre troværdige fordi i også laver fejl, det er at fordreje sandheden.

    Kommentar by Mads N — 8. april 2018 @ 12:09

  3. ->1. Hvis journalisten ellers magter at holde sin egne politiske holdninger ude af interviewet, så er det vel lige meget, hvordan han ser ud.

    Kommentar by Martin — 8. april 2018 @ 12:16

  4. Jeg har aldrig oplevet andet end, at når Abdel Aziz Mahmoud er med i noget, så handler det for ham ene og alene om hans egen seksuelle orientering og hans eget etniske ophav. En så gennemført narcissist kan da være underholdende som fænomen første gang og måske anden gang, men i længden er det bare så uinteressant og uprofessionelt for en almindelig mediebruger.

    Hele sagen virker for mig underlig. Er Redox-folkene virkelig så ubegavede, at de ikke kan tænke sig til hvilke konsekvenser for dem selv, deres ’projekt’ vil få? Det undrer mig.

    Kommentar by traveler — 8. april 2018 @ 12:45

  5. ->4. Enig, det virker mærkeligt at de ikke havde en plan for, hvordan de skulle svare på spørgsmål omkring de email. Men de havde sikkert regnet med mediernes opbakning og ikke kritiske spørgsmål.

    Kommentar by Martin — 8. april 2018 @ 13:09

  6. Det er problematisk med en formulering som “… Redox, der bliver beskyldt for at hacke og føre lister over de politiske modstandere, der debatterer på det nationalkonservative debatforum Uriasposten'”

    For det første er Uriasposten ikke et “nationalkonservativt debatforum”, men en nationalkonservativ blog med et åbent kommentatorspor. Et debatforum er typisk noget man skriver sig op til, opretter en profil på. Uriasposten har frit slag for alle, anonymt, uden log-in, bag proxy om man vil.

    For det andet får I det til at lyde som om at aktionen kun ramte de politiske modstandere. Aktionen ramte også mig, jeg modtog også det brev, selvom jeg kun har været aktiv derinde som kritisk opponent til linien. Facebook-opdateringer fortæller at også Uriasposten-kritikere har modtaget brevet. Der er ikke noget politisk fællestræk blandt målet for aktionen, udover viljen til debat.

    Kommentar by William Jansen — 8. april 2018 @ 13:21

  7. “Jeg vil hellere se dem i retten!”.

    Fin afslutning. Desuden synes jeg, at oplysningen om, at 50-60 emailadresser, der udelukkende bruges på Uriasposten, burde tælle kraftigt i favør for teorien om, at der er tale om hacket materiale. Andet er efter min mening usandsynligt.

    For os, der ikke fulgte med i Jelling-sagen, gik denne del af udsendelsen hen over hovedet, og det er vel bare at tilføje, at her havde det været bedre at holde kæft, indtil flere fakta kom på bordet.

    Det er nemt at være bagklog, men jeg syne, at de mange tusinde indlæg, hvor den kildekritiske historiske synsvinkel anlægges, med stor fordel kunne have været fremhævet i starten af interviewet, og det anbefaler jeg at gøre næste gang og at gentage et par gange under vejs, for det er jo sådan, det er langt de fleste gange, så ærgerligt med “smutterne”.

    Kommentar by denonde — 8. april 2018 @ 13:27

  8. #6 William Jansen

    “for det andet får I det til at lyde som om at aktionen kun ramte de politiske modstandere. Aktionen ramte også mig”

    Hvis man kommenterer på Uriasposten, begiver man sig frivilligt ud i et område, som andre betragter som et minefelt eller i det mindste som et problematisk forum. Det står enhver frit for at lade være, og din skelnen mellem debatforum og blog virker noget søgt.

    Undervejs i interviewet udtaler Kim Møller klart og utvetydigt, at hans kommentatorer nok skal sætte ham på plads, hvis de mener, at der er grund til det, og det kan alle, der kommer forbi jo bekræfte. Her hersker tit uenighed om både det ene og det andet, og jeg er en af dem, der hver eneste gang må vente på moderation. Formodentlig fordi jeg lagde ud med at advare på det kraftigste mod at flytte engagementet til document.dk.

    Kommentar by denonde — 8. april 2018 @ 13:49

  9. @ 7.
    Hvad er Jelling sagen?
    Jeg selv har endnu ikke udskiftet hverken mit nick name eller e – mail adresse ifm. indlæg på Urias Posten.
    Jeg har stor respekt for Kim Mølles og andre arbejde omkring denne, på alle måder, vigtige blog.
    Som nævnt tidligere modtog også jeg omtalte spørgeskema fra REDOX.
    Jeg vil gerne bidrage økonomisk ifald det kommer til en egentlig retshandling, advokater er ikke billige, omvendt tror jeg ikke på at REDOX vil blive domfældet.

    Kommentar by AK JA — 8. april 2018 @ 13:50

  10. -> Jeg ville have takket nej til en kommentar af en Nielsen på min blog. Men smag og behag…

    Kommentar by anno — 8. april 2018 @ 13:54

  11. 2 fejl ud af 16.254 posteringer.
    Jeg vil godt vædde på, at alle Kims posteringer bliver undersøgt med røntgen af mangfoldigheds apologeterne, for at finde den berømte nål i høstakken, som han kan hænges op på.

    Kommentar by Menig 442 — 8. april 2018 @ 14:16

  12. #9 Ak Ja

    Kim Møller hyperlinker til den i oplægget, tryk på “var papirtynde”.

    Kommentar by denonde — 8. april 2018 @ 14:42

  13. Elsker de standarter som venstreorinterede journalister sætter op: man må på en blog ikke spekulere om hvem der laver hærværk, latterligt. Men godt arbejde Kim! Og jeg fik også email som alle andre fra redox. Kører du stadigvæk med en gammel wordpress version? Du burde kunne se i access loggen hvilke ip adresser som har tilgået wp-admin siderne, og give det videre til politiet.

    Kommentar by Kristoffer — 8. april 2018 @ 14:52

  14. En eloge til dig Kim, for at stille op til sådanne skueprocesser.

    Kommentar by peerpede — 8. april 2018 @ 15:04

  15. Hmm, jeg har også modtaget en spam-mail fra redox. Sendt til min mere eller mindre officielle mail, som jeg – i forhold til Uriasposten – ikke har benyttet mindst de seneste ti år.

    Så jeg gætter på, hacket (eller hvad det nu er) er afsindigt gammelt og dermed komplet ligegyldigt.

    Tumberne i AFA og omegn er bare ikke for kløgtige, hvilket næppe kommer som en overraskelse for andre end dem selv.

    I øvrigt godt at høre fra William Jansen efter flere års tavshed her på Uriasposten.

    Kommentar by anon — 8. april 2018 @ 15:12

  16. @ 4 og 5, traveler og Martin

    Mon ikke det er en plan i sig selv, at de ikke kommenterer på sagen?

    Nu har sagen så været behandlet af P1. Hvilket nok har været en streg i regningen for Redox, der ellers kun kender MSM som relativt ukritiske mikrofonholdere. Men derudover skal der stadigvæk placeres et juridisk ansvar og i den forbindelse står Redox ikke umiddelbart til at vinde noget på at stille op til interview.

    Det er jo en ting, at politiets og anklagemyndighedens efterforskning af sagen burde være ret lige til: se f.eks. Antipiratgruppen, der har noget nær de facto bemyndigelse til at udstede dommerkendelser. Noget helt andet er om politiet og anklagemyndigheden rent faktisk tager sagen alvorligt. Så indtil myndighedernes engagement og ambitionsniveau står klart, gør Redox (rent juridisk) klogt i at holde deres kæft om sagen.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 8. april 2018 @ 15:35

  17. Så fik vi bekræftet at MSM følger grundigt med i hvad der debatteres herinde på Uriasposten – Kan du, Kim, oplyse hvordan henvendelsen fra DR er sket, og har der været henvendelser fra andre medier?

    Kommentar by T. Flodur — 8. april 2018 @ 16:26

  18. Pokkers. Fik det ikke med. Kom hjem forsent, og kom i tanke om det forsent. Kan du lægge et link til udseendelsen, så fint.

    Kommentar by Michael Unna — 8. april 2018 @ 17:38

  19. “Researchkollektiv” HA HA HA

    Kommentar by BB — 8. april 2018 @ 17:41

  20. Det kan godt irritere mig, at jeg er med til at lønne de to journaiister, der konkluderer, at der er tale om en fejde mellem det yderste venstre og det yderste højre. Jeg har nemlig aldrig stemt på noget yderligt gående parti, nærer den største antipati mod fascisme og bryder mig faktisk heller ikke om Robert Spencer klanen inklusive Peder Nøstvold Jensen. Men alligevel synes jeg, at Kim Møllers bidrag til den danske debat har været særdeles værdifuldt, fordi han ofte har gjort sig til talerør for dem, der hyppigt bliver overset.

    Kommentar by denonde — 8. april 2018 @ 17:58

  21. -Sekt er vist det rigtige navn. En lille loge. lidt som en gebrækkelig pottestol. Sidder lidt skævt på potten, egentlig ikke opmærksomheden værdig.. og der er helt klart ingen familiemennesker med, med ansvar for andre? Også mistænkeligt, en børnebande fra sandkassen- eller hundetoilettet?
    Der skal måske et par affaldssække til at fjerne pubæen, men alt lort forgår med tiden og ender som økologisk gødning. Jeg er bare lidt ked af at mit afkom skulle få uansvarligt lort på fingrene, når de leger i sandkassen..

    Kommentar by Isabella — 8. april 2018 @ 17:58

  22. @16 Dansk – Skatteyder – Frustreret — 8

    Du forstår ikke min undren.

    Min undren er ikke, at Redox gør klogt i at holde deres kæft om sagen. Det kan være meget rigtigt.

    Min undren er, at de overhovedet laver denne sag. Hvad vil de med den ud over at tabe.

    Kommentar by traveler — 8. april 2018 @ 18:16

  23. #22 traveller

    > Min undren er, at de overhovedet laver denne sag. Hvad vil de med den ud over at tabe.

    At dømme efter Redox’s aktiviteter generelt så er formålet chikane. Det stemmer også meget godt med, at der ikke rigtig er nogen intention om at vinde. Udover chikane er manipulation også en mulighed: fx kunne de bruge data til at sige et eller andet tyndt statistisk om kommentatorers holdninger for at sværte selve bloggen.

    Personligt tror jeg også pointen om, at Redox simpelt hen ikke forventede anden modstand end fra “de fæle udskud på uriasposten”, er ganske god. Chikane plus arrogance er en ret plausibel forklaring når det drejer sig om de her typer, ikke?

    Kommentar by Quark — 8. april 2018 @ 18:32

  24. #22 Du skriver hvad det er Redox dog vil. De forsøger vel at intimidere anderledes tænkende. Venstrefløjen har altid haft det svært med folk der tænker lidt anderledes.

    Hvis Redox skal tabe noget, der har værdi for dem i deres dagligdag, må det næsten være al den offentlige støtte de modtager.

    Vælger politiet rent faktisk at efterforske og sende sagen i retten har en dom jo uhyre lange udsigter…

    Kommentar by na — 8. april 2018 @ 18:36

  25. “Doxing” er at identificere personer, der ønsker at være anonyme. “Re”-forstavelsen på engelsk bruges til at markere gentagelse af en handling.

    Redox.

    Re-dox.

    I’m just saying…

    Kommentar by Quark — 8. april 2018 @ 18:37

  26. >3 martin
    Det gjore svansen jo heller ikke, vel? Kommentaren: “Det lyder hyggeligt” talte sit tydelige sprog.
    @ anno Så kan du vel stille dig tilfreds med, at jeg ikke kommenterer på din blog?

    Kommentar by Nielsen — 8. april 2018 @ 19:02

  27. Quark og na
    Det er alt sammen meget rigtigt – sådan generelt set. Men ikke overbevisende i den konkrete sag: I denne sag kaster de sig ud i noget, som er en alt for dum tabersag. Det forbløffer mig. Jeg har ikke selv et svar.

    Kommentar by traveler — 8. april 2018 @ 19:07

  28. @ William Jansen – “Facebook-opdateringer fortæller at også Uriasposten-kritikere har modtaget brevet. Der er ikke noget politisk fællestræk blandt målet for aktionen, udover viljen til debat.”

    Jeg svarede og bad om et gennemskueligt link, fordi jeg gerne ville i dialog med de mennesker, som med alle andre meningsmodstandere, men jeg regnede ikke med svar.
    Du skal huske at autonome typer netop gør et nummer ud af ikke at tale med andre – de er en kamporganisation, der på ingen måde mener at kunne lære noget af nogen som helst andre end folk helt som dem selv.
    Det fremgår af sammenhængen at mailadresserne er høstet på en måde, men jeg er sikker på at man ikke har siddet og læst indlæggene og alle er således røget i samme gryde.

    Kommentar by Søren Ferling — 8. april 2018 @ 20:10

  29. Jeg beholder min mailadresse og mit alias – Jeg vil skide på dem…de skal ikke kunne kyse mig til at ændre på min identitet uanset om den er “hemmelig” og jeg benytter alias. For mig er den og det jeg står for min egen andel af selvforståelse og “indre ro” og fordi jeg ved jeg har ret!!!

    Kommentar by Black Watch — 8. april 2018 @ 20:16

  30. Fake news: “Du har sagt forkert om Jellingestenen, så du fact checkede ikke ligesom os rigtige medier”. “Det så jeg i hvert fald lige på Google”.

    Kommentar by Winged Hussar — 8. april 2018 @ 20:35

  31. #28 Søren Ferling.

    “men jeg er sikker på at man ikke har siddet og læst indlæggene og alle er således røget i samme gryde.”

    Ja, det er de givetvis, men mon ikke de fleste, der læser her, for længst har fundet ud af, at der kan være store variationer i synspunkterne, det er i hvert fald mit indtryk.

    Kommentar by denonde — 8. april 2018 @ 20:49

  32. direkte link:
    https://www.dr.dk/radio/p1/shitstorm/shitstorm-30

    Kommentar by Sindsro — 8. april 2018 @ 20:56

  33. @ 22, traveler

    Jo, jeg forstod dig faktisk. Jeg fik bare rodet mig ud i en forklaring, der godt kunne give det modsatte indtryk. Min fejl. Jeg beklager :-)

    Så tillad mig at uddybe (især den afsluttende paragraf):

    Jeg tror ganske enkelt, at Redox’ “plan” er at satse på myndighederne skyder sagen til hjørne. Dvs. medmindre Møller kan fremvise uigendriveligt bevis for Redox’ skyld eller Redox kommer på banen med en tilståelse, så kommer der ikke noget som helst ud af den sag.

    Og dermed ikke sagt, at myndighederne ikke sagtens burde kunne frembringe evt. beviser, hvis de tog sagen alvorligt og brugte bare et minimum af ressourcer på efterforskningen. Det tror jeg bare ikke myndighederne vil gøre. Mon ikke Redox er af samme opfattelse?

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 8. april 2018 @ 21:25

  34. YES 2/3 til Victor Orban
    https://www.youtube.com/watch?v=v3cOktBfwn0

    Overalt I Europa

    SEJR !

    For en Dansker der lever i Ungarn.

    Kommentar by Peter K.N. — 9. april 2018 @ 00:24

  35. -> Nielsen.

    Jeg har ikke nogen blog..

    Og jeg lagde godt mærke til “Det lyder hyggeligt” kommentaren. Pisse flabet for de aner ikke s*** om Fjordman. Han er bare guilty by association.

    Kommentar by Martin — 9. april 2018 @ 03:58

  36. # Kommentar by Black Watch

    Lige præcis ! De kan skide i havet. Iøvrigt er jeg lidt småfornærmet over at jeg ikke har fået en mail fra sinkerne i rød stue…øhh, redox.

    Kommentar by Danskeren — 9. april 2018 @ 06:59

  37. 36 Dansker

    Da vel ikke “Havet omkring Danmark” ?

    Kommentar by T. Flodur — 9. april 2018 @ 07:41

  38. Hej Kim. Dygtigt svaret. Man mærker du er erfaren med mediekværnen, her i statens eget dominerende elektroniske massemedie betalt af “Die dumme Dänen” hit med pengene!(taget med tvang af røvere med pistol?:-)

    Underligt at vi, der er modstandere af islam og dets udbredelse i DK/Europa vha indvandring, uden videre betegnes som højreradikale eller det yderste højre.

    Som tidligere socialdemokrat før masseindvandringen er jeg åbenbart nu placeret ude på den yderste højrefløj. Men jeg har fan’me ikke ændret mening overhovedet, siden jeg var medlem af Socialdemokratiets 10. kreds på Østerbro i sin tid, hvor jeg meldte mig ind hos de dengang markant anti-marxistiske socialdemokrater efter at have oplevet de totalitære, voldsforherligende studentermarxister på klos hold på KU. Dengang blev man også som anti-marxist kaldt højreradikal eller tilhørende det yderste højre.

    Uforståeligt at Enhedslisten i dag efter Jerntæppets, Murens og Gulags fald har tilslutning af hver 10. vælger og deres ‘dronning’ gør propaganda for burka!

    https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27655112_145353402823479_8530171904123615297_n.jpg?_nc_cat=0&oh=bb5483380c7f4cfb4c142f7c376c6432&oe=5B6A9FC4

    Den (ubevidste) totalitære drift er åbenbart konstant som kønsdriften, som den vist er beslægtet med? For som Baudelaire skriver i sit berømte digt: “Folket elsker tyrannens pisk!”

    Kommentar by A-mad — 9. april 2018 @ 09:59

  39. Jeg kan ikke rigtig forstå at Kim synes at studieværterne var meget sobre og han blev behandlet godt.

    Jeg synes de var vanvittige, og da de begyndte om Breivik burde Kim have afsluttet interviewet på stedet.

    Deres udpegning af et par “fejl” i Uriasposten, totalt absurd. Disse to mikrofonholdere fra den organiserede løgnepresse opførte en gang absurd teater.

    Tja. Måske får Uriasposten lidt reklame på den måde…

    Kommentar by Balder — 9. april 2018 @ 11:45

  40. DR og journalistik er som at lade en narkoman passe på et apotek.
    🐱🐱🐱

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 9. april 2018 @ 13:29

  41. Jeg fik også en såkaldt mail der handlede om “undersøgelsen”, men smed den væk. Det gør jeg igen, hvis det skulle gentage sig.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 9. april 2018 @ 19:56

  42. «Ja, selv ventetiden med en anarkistisk trans-aktivist var interessant.»
    ROFL…. skulle likt å være flue på veggen der…

    Kommentar by Erik — 10. april 2018 @ 06:24

  43. “DR og journalistik er som at lade en narkoman passe på et apotek.”

    Det er en sjov sammenligning men den er ikke retfærdig overfor narkomanen. Når narkomanen styrer apoteket sørger han for at han selv får de varer han har brug for, og det er det. Der vil stadigvæk rigeligt med insulin til sukkersygepatienterne og penicilin til infektionsramte.

    Hvis narkomanen skulle handle som Danmarks Radio, så skulle han bevidst blande insulinen og penicillinen med rottegift. Og så lavt tror jeg ikke en gang en narkoman ville synke, medmindre han også er DR-agent selvfølgelig.

    Kommentar by Balder — 10. april 2018 @ 11:44

  44. @ 39, Balder

    Journalisternes opgave er at være (kilde)kritiske. Jeg synes de gjorde det ganske udmærket.

    Man kan så altid diskutere detaljer, som f.eks. eksemplerne med Breivik og Jelling. Men der var jo ikke noget i den kritik, som Kim Møller ikke havde forholdt sig til før og det var selvfølgelig også derfor, at studieværterne valgte lige netop de nedslagspunkter.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 10. april 2018 @ 12:15

  45. #39 Balder.

    “Disse to mikrofonholdere fra den organiserede løgnepresse opførte en gang absurd teater.

    Tja. Måske får Uriasposten lidt reklame på den måde…”

    Tja! En god kommentar, for det afhænger jo i dette som så mange andre tilfælde af øjnene, der ser. For eksempel giver jeg dig ret i, at journalisterne ikke burde have fået en fod til jorden med deres henvisning til Breivik, da det er den skinbarlig sandhed, at han og Uriasposten ikke har det mindste med hinanden at gøre.

    I stedet valgte Møller det arrogante svar, at Fjordman skam er hans ven og hoppede dermed straks frivilligt ud i det i forvejen primitivt tilrettelagte spinatbed. Det var mere, end journalisterne og deres publikum med rette kunne have håbet på og bombede dermed diskussionen tilbage til 2011’s lave niveau. Sådan en bemærkning høster heller ikke points hos politiet, når det skal afgøre, om det vil undersøge, om Uriasposten er blevet hacket.

    Enhver kan så afgøre med sig selv, om de synes, at det var et klogt valg eller blot en lyst til at spille helt på den melodramatiske måde, hvor man give pokker i almindelige regler om fornuftige valg af kommunikationsmetoder for at opnå det ønskede.

    For mig som sikkert for de fleste får Fjordman Mussolini til at fremstå som en dugfrisk rose, skønt jeg til enhver tid vil hævde, at hans fascisme var støvet og kvalmende destruktiv, beregnet som den var for udrangerede veteraner. Begge tog i øvrigt deres udgangspunkt i socialismen og fælles støvletramp uden nuancer.

    Fjordman har tilsyneladende intet lært, dertil er sindet og intellektet ikke, og det til trods for den hårde tur, han har været igennem. Det har derimod Stephen Christopher Lennon bedre kendt som aktivisten fra EDL Tommy Robinson.

    Som de fleste nok husker, førte Tommy Robinson sig længe frem som den kommende martyr ved tidligt og silde at bekendtgøre, at hans for det meste rimelige udtalelser om politisk korrekthed ville berøve ham livet inden fem år var gået. De fem år er for længst gået, og han lever som bekendt stadig i bedste velgående og har i dag forfinet sine metoder, hvilket løbende giver pote både til ham selv og “sagen”. Tommy Robinson når i dag meget længere ud i befolkningen, fordi han har lært at følge spillets regler.

    Kommentar by denonde — 10. april 2018 @ 12:15

  46. – Denonde

    “…jeg er en af dem, der hver eneste gang må vente på moderation. Formodentlig fordi jeg lagde ud med at advare på det kraftigste mod at flytte engagementet til document.dk.”

    Tro du bare det, men det bliver ikke mere rigtigt af at blive gentaget. Jeg kan læse lidt ud af dit indlæg, men kender faktisk ikke engang din holdning til Document.dk. Langt de fleste indlæg her på siden får jeg ikke engang læst, og min lyst til at moderere er ikke-eksisterende.

    “I stedet valgte Møller det arrogante svar, at Fjordman skam er hans ven og hoppede dermed straks frivilligt ud i det i forvejen primitivt tilrettelagte spinatbed. Det var mere, end journalisterne og deres publikum med rette kunne have håbet på…”

    Nu bestemmer jeg ikke selv, hvilken spørgsmål jeg får, men bliver jeg spurgt igen – så vil jeg svare det samme. Jeg tror ikke kan man dukke nakken nok til at få god omtale i MSM, og jeg agter heller ikke at forsøge. Peder er en god ven, og det siger jeg gerne højt. Kender du ordet ‘integritet’.

    Kommentar by Kim Møller — 11. april 2018 @ 11:26

  47. Jeg har grund til at tro, at det ikke var dig, Kim Møller, der satte mig på en observationsliste og ledsagede det med en trussel, hvis ordlyd jeg ikke husker. Jeg kender ikke din ven og har blot noteret mig, at Tommy Robinson har langt mere vind i sejlene og er forbløffende dygtig til at skabe et fortroligt rum mellem sig selv og de mennesker, han interviewer eller bliver interviewet af. Det kan jeg ikke lade være med at beundre, for manden kommer bogstaveligt talt lige fra et streetfighter miljø men er åbenbart i besiddelse af et naturtalent og ægte charme, der åbner døre.

    Det samme kan man ikke beskylde Fjordman for, især synes han at savne bevågenhed fra de veluddannede og det svage køn, og hans argumentation er alt for nem at skyde i sænk. Om han er i besiddelse af en særlig integritet, ved jeg ikke, på mig virker det, som om noget helt andet er på spil.

    Jo, jeg kender ordet integritet, og der er ingen grund til at tro, at jeg er dum, blot fordi jeg ville have understreget, at Breivik og Uriasposten intet har med hinanden at gøre. Du lagde i stedet vægt på dit uforbeholdne venskab med Breiviks chefideolog, hvilket vi har Breiviks mors ord for, at Fjordman er/var. En sådan handling betragter jeg ikke som udtryk for integritet, da den var helt unødvendig og også må antages at have medført unødvendige omkostninger på goodwill siden. Dine venskaber vedkommer ikke DR’s lyttere, medmindre de kan relateres til den formodede hacking, som fokus dermed blev flyttet bort fra. Jeg må indrømme, at jeg som andre af dine kommentatorer har svært ved at se det vellykkede i det, men hovedsagen er jo, at du selv er meget tilfreds.

    Kommentar by denonde — 11. april 2018 @ 14:03

  48. Korrekt. Hovedsagen er at jeg selv er tilfreds.

    Kommentar by Kim Møller — 11. april 2018 @ 14:27

  49. Den store positur druknede i WW1’s skyttegrave.

    Kommentar by denonde — 11. april 2018 @ 16:17

  50. En uge før sosu-assistenten på Ringbo i Lyngby blev stukket ihjel af en ældre beboer, fordi han troede at hun var PET-agent, havde der faktisk været en samtale mellem 2 såkaldt psykisk syge. En beboer på Ringbo og en anden, der ikke bor der, om at politiet bruger kvindelige “lokkeduer”, som putter en knock-out drug i offerets drink.
    Jeg har ikke hørt DR-programmet med Kim Møller. Men det virker meget underligt, at DR interviewer Kim Møller på baggrund af ulovlig hacking begået af et lille obskurt netværk i København(?). Dermed er man jo med til at promovere og blåstemple disse ulovlige metoder, hvilket kan få meget drastiske konsekvenser. Vi bor jo i et fredeligt land, hvor jeg mener at Pernille Skipper og Johanne Schmidt-Nielsen lige har fået børn.
    Til redox- smut! Og til DR: Skal de 2 journalister ikke have en reprimande?

    Kommentar by Børge — 30. april 2018 @ 20:17

RSS feed for comments on this post.