16. april 2018

USA: Dansker truet med kniv – “… I shouldn’t really be wearing that hat… someone will get offended”

Der er psykopater overalt, og den egentlige historie her, er ikke at en dansk turist blev overfaldet på grund af en rød Donald Trump-kasket. Nej, det essentielle her, må være reaktionen: ‘Jeg skulle ikke have taget hatten på, nogle vil blive krænket.’ At støtte en folkevalgt præsident krænker politiske minoriteter…

Fra New York Daily News – Danish tourist sporting ‘MAGA’ hat had great time in NYC — until his cap got him robbed at knifepoint.

“Danish teen tourist Jannich Andersen thought America was pretty great — until he tried wearing a ‘Make America Great Again’ hat in Union Square.

A pair of Trump critics jumped the teen for sporting the red baseball hat… on Thursday, menacing him with a knife as they took it from them.

‘I get it if someone gets offended and shouts something — but not go to where you pull out a knife and think it’s okay to stab someone over a hat,’ he added.

Andersen bought the bright red hat as an inside joke for his father back in Denmark. …

Andersen, who was sporting a new ‘Make America Great Again’ hat Friday, admits he doesn’t pay attention to Trump’s politics, unlike his two attackers.

Yet the lesson he learned was clear.

‘I just think I shouldn’t really be wearing that hat,’ he said. ‘My friend told me not to wear it ‘cause someone will jump you, someone will get offended.’

(Jannich Andersen, dansk turist; Foto: New York Daily News)

Oploadet Kl. 02:32 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/91879/trackback

15 Comments »

  1. Et rigtigt great America havde sat en stopper for denne voldelige berigelseskriminalitet.
    Der er stadig tid til forbedringer.
    Fortsæt.

    Kommentar by Peter Buch — 16. april 2018 @ 05:26

  2. In Union Square Park{[12] (New York City) the James Fountain (1881), is a Temperance fountain with the figure of Charity who empties her jug of water, aided by a child…
    https://en.wikipedia.org/wiki/Temperance_movement_in_the_United_States

    Kommentar by Peter Buch — 16. april 2018 @ 05:53

  3. Undskyld for ytringsfriheden…..især hvis man har reklameret for en folkevalgt præcident. Det kan selvfølgelig ophidse sarte følelser…..(Ja ja ja. Sort humor).

    Kommentar by Michael Unna — 16. april 2018 @ 06:40

  4. Når man bliver fornærmet over nogle ord, så har man selvfølgelig ret til at true med kniv eller udøve vold……(fabelagtig logik for at indsnævre friheden).

    Kommentar by Michael Unna — 16. april 2018 @ 06:41

  5. Hver eneste gang jeg ser en muhammedansk kvinde med tørklæde føler jeg mig voldsomt krænket!

    Kommentar by Danskeren — 16. april 2018 @ 07:20

  6. Forbandede rødgardister har så åbenbart ret til voldsudøvelse, straks de føler sig irriteret over modargumenter.
    Da vi iflg Grundloven har lige ret for loven, må vi andre vel have lov til voldsudøvelse, straks vi bliver provokeret?
    Jeg får røde knopper og øget hjerterytme, når jeg ser en muhamedaner, der skaber sig på off. vej og gade ligesom jeg er ved at brække mig over rødgardister, hvilket så giver mig ret til at hive de hæslige tørklæder af muhamedanske fødemaskiner og smøre rødgardister nogle på skrinet?

    Kommentar by Knud — 16. april 2018 @ 08:08

  7. Jeg ved ikke om Uriaspostens trofaste læsere/skribenter har bemærket, at der hvor andre ser problemer ser jeg muligheder ?

    Denne kasket historie inspirerer mig til følgende forslag: Tag en burka, på for- og bagside påfører du et fotografi, i fuld størrelse, af en nøgen kvinde (ikke en af de fede perkertyper, men en lækker sild) – På fronten selvfølgelig stram topfisse og flotte bryster; bagsiden lækker pariserrøv og lækre stænger – I panden broderer du “Do you want to Fuck” (husk, ved brug, at vende burkaen den rigtige vej, ellers kan det gå rive galt)

    Igen, ingen smalle steder her! Forslaget stilles generøst, gratis til rådighed, for en entreprenant tekstilfabrikant.

    Kommentar by T. Flodur — 16. april 2018 @ 08:27

  8. Jeg synes nu det havde været langt federe, hvis han havde følt sig utroligt krænket og sagt: “Nu er så jeg nødt til at købe to nye caps med hjem! Jeg så også en i hvid, hvor der stod -WhiteIsOkay-”
    Han er dog selvfølgelig en teenager og er ikke helt klar endnu.

    Kommentar by P B — 16. april 2018 @ 08:57

  9. #7: Jeg syn’s selv du skulle praktisere dine pinligheder( Er du 16 år?) og så komme og fortælle om resultatet bagefter. Alle de tastaturkrigere, der er som kastrede hankatte – ved alt om, hvordan det skal gøres i teorien, men kan intet i praksis – møder aldrig op til demoer mm. ude i marken af skræk for – ja for hvad, hvis man virkelig er andet og mere end en klattriller?…

    Kommentar by Margrethe — 16. april 2018 @ 09:40

  10. Hvorfor tager flæskefjæs Jannich Andersen hatten på hvis han selv mener at han ikke burde gå med den – die dumme dänen.

    Kommentar by Piphans — 16. april 2018 @ 09:43

  11. 9 Margrethe

    Jeg tror sgu du skal have den første burka helt gratis Margrethe; den vil garanteret peppe din tilværelse ganske gevaldigt op! – Husk at vende den rigtige side op, eller?

    Kommentar by T. Flodur — 16. april 2018 @ 10:04

  12. Det er sørgeligt, at se hvordan Trumps ligner Barry Soetoro mere og mere i hans udenrigspolitik. Rockefellers kammertjener Kissinger trækker lange tråde.

    Kommentar by Nielsen — 16. april 2018 @ 10:06

  13. USA bliver mere og mere underligt. De værste voldsidioter får frit spil.
    En seriemorder bliver løsladt, hvis beviserne ikke er frembragt 100% korrekt for ikke at sige 110%, medens den “Store Leder for USA” går i krig mod et lille land som Syrien på en formodning uden nogen som helst dokumentation om, at deres regering nok har brug klorin eller lignende.
    Har de fundet giftgas samme sted som “Weapons of mass destruktion”?

    Kommentar by pseudonym — 16. april 2018 @ 12:01

  14. #10 Hvorfor fornærme knægten med en underlødig kommentar om hans udseende? Han tog hatten på for sjov, det er vel en ærlig sag. NYC er en venstreorienteret multi-kulti by og det er farligt at støtte Trump offentligt, det fandt han så ud af og fortrød. I “the red states” (de republikanske delstater) er det anderledes.

    Kommentar by Odo — 17. april 2018 @ 02:08

  15. Det siger vel alt om nutidens mediebillede:

    ‘ . . . Someone will get offended . . . ‘

    Kommentar by Bastardo — 17. april 2018 @ 09:48

RSS feed for comments on this post.