26. oktober 2009

“Problemet er bare, at de råber om hjælp på en måde, som gør andre mennesker bange.”

Politiken har sendt Olav Hergel til Tingbjerg, og da virkeligheden ikke helt kan ignoreres, pakkes den godt ind. Han interviewer præsten Ulrich Vogel, som afviser homo-teorien, da ikke alle overfaldne i Tingbjerg har været lesbiske eller homoseksuelle. Der berettes om kioskejeren Emrah Uzuner, der har været udsat for vold og hærværk, og punchline er en ‘anonym ung mand’, der citeres for ordene: “Vi vil ikke finde os i at blive kaldt racister, når vi ikke er det.” En velskrivende journalist – en stor apologet.

Her lidt af det øvrige fra Præst på flugt fra Tingbjerg: »Folk er bange«.

“Alle taler de om det sted, de gerne vil have. Et sted, hvor de kunne være om aftenen, så de ikke skulle stå og kede sig ude på gaden. De synes ikke, det er for meget at bede om, og hvis man lytter rigtig godt efter, lyder de som nogle unge mænd, der står og råber om hjælp fra et samfund, som de ikke forstår, og som ikke forstår dem.

Problemet er bare, at de råber om hjælp på en måde, som gør andre mennesker bange. Ulrich Vogel tror ikke længere på, at de vil hjælpes. Han tror heller ikke på, at nogen projekter kan forvandle de unge til »bløde og dejlige samfundsborgere«…

»Så længe det stadig drejer sig om børn, skal der være al den nænsomhed og ømhed, man overhovedet kan udvise over for dem, fordi der stadig er et langt liv, som ligger foran dem. Men den gruppe er unge voksne. De kan sagtens tage ansvar for deres liv. Du kan ikke bilde mig ind, at de ikke ville kunne finde nogle åbne døre, hvis de ville. Ikke mindst i en bydel som Tingbjerg, hvor alle har forståelse for, at det kan være svært at komme fra en anden kultur og sidde mellem alle mulige stole«.

»Der er virkelig en kæmpe forståelse for, at livet ikke er sort eller hvidt derude… Jeg har også mødt forståelse og stor rummelighed. Men den vil de ikke benytte sig af«.

[…]

Den 57 år gamle søn af en klunser Allan Jensen husker i hvert fald sin barndom som en drøm.

»Jeg havde en vidunderlig barndom herude. Vi byggede huler og sejlede på tømmerflåder ovre i mosen«, fortæller Allan, som har boet her, siden han var 4 år… Han er selv blevet truet, og en aften ringede det på hos ham derhjemme.

»Jeg sad inde i min stue, og så går min samlever ud og åbner døren. Så står der en flok drenge på 12 år og truer med at skære halsen over på hele min familie«, siger Allan, der ikke aner, hvorfor de stod der. Han har rigtig mange venner blandt dem, som stammer fra andre lande, men varmen ved venskaberne fryses ned af den kulde, som hænger over bydelen. Han har været med til meget, set utallige integrationsprojekter vokse forgæves frem, bygget lejepladser for at gøre miljøet bedre, men han føler, at de gode viljer er oppe mod kræfter, som er uden for pædagogisk rækkevidde, og han tror ikke, der er noget at gøre.

»Det er, som om det er håbløst herude på en eller anden måde. Der er nogle grupper herude, som har en meget dårlig holdning til danskerne«, siger Allan, der adskiller sig fra store dele af den resterende befolkning i bydelen ved, at han tør stå frem med navn.

For selv om Tingbjerg er et sted, hvor det er let at finde nogen, som er blevet forulempet, så er det også et sted, hvor det er svært at finde nogen, der vil stå frem og fortælle.

[…]

En midaldrende mand, som Politiken møder, fortæller om et familiemedlem, der har været udsat for røveri. Han fortæller i detaljer, hvad der sket, men han vil ikke have detaljerne i avisen, for tænk nu, hvis han kunne genkendes. Han og hans kone er flyttet fra Tingbjerg på grund af overfaldet, men han kommer her stadig, så han har det bedst med at være anonym.

»Jeg vil karakterisere stemningen herude som ond…«, siger han… Han savner noget mere synligt politi, men erkender også, at politiet har vanskelige arbejdsvilkår herude. Både han og andre fortæller, hvordan de lidt større drenge og unge mænd har placeret de mindre som vagter ved indkørslen til Tingbjerg.

Mere.

Vi er to danskere i min klasse, og på hele skolen kender jeg fem danskere. Jeg bliver mobbet hver dag, for eksempel fordi jeg interesserer mig for heste. Nu tænker jeg alvorligt på at flytte skole, men jeg ved ikke, hvorhen det skal være endnu.” (Jeanie; Kristeligt Dagblad, 26/10-09)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/9224/trackback

16 Comments »

  1. “som afviser homo-teorien, da ikke alle overfaldne i Tingbjerg har været lesbiske eller homoseksuelle”

    Ud fra den samme “videnskabelige” metode afleverede Jacob Holdt sine budskaber til DR Update der naturligvis gav ham fri sendetid.

    Han fastlog ganske klart at det naturligvis ikke havde noget som helst med hverken kultur eller religion at gøre (man kunne jo bare se på deres egne lande hvor de jo ikke allesammen var kriminelle!!) og at det derimod var sociale årsager, samt – naturligvis – danskernes racisme og ekskluderende attitude gennem årene og den hetz som politikere og medier førte.

    Som det så smukt hed; “Vi har kriminaliseret en minoritet”

    Kommentar by Superman — 26. oktober 2009 @ 17:11

  2. Ja goddaw do.
    “Bare have klubber de kunne være i” – javel ja, det er prøvet mange steder bl.a. i tilknytning til det befængte askerød i Hundige. Flot klubhus fik de, masser af aktiviteter og engageret medarbejdere og som tak blev klubben nedbrændt. Greve Kommune byggede den op igen, med samme resultat – nedbrænding. Da det var sket 3. gang sagde kommunen langt om længe stop, der var ingen grund til at bruge flere midler på noget der absolut ikke blev værdsat. Siden har hyletonen været den same i tingbjerg….havde vi dog bare et klubhus vi kunne være i. Og det er ovenikøbet i en kommune der har massivt med tilbud – også masser af gratis tilbud – til kommunens unge.
    Det er bla. set flere steder og jeg kan nævne Hvidovre og Gladsaxe og tendensen er klar. Hvor muslimerne end er, spreder asken sig..

    Kommentar by Mike — 26. oktober 2009 @ 19:38

  3. Olav Hergel har i rigtig mange år ført sig frem som en groft manipulerende journalist, først på Berlingske Tidende og derefter på det radikale Dagbladet Politiken, hvor ellers, hvor hans journalistik har været præget af, at det var det vigtigste var at behage magthaverne i det kulturradiale univers, frem for at få facts på bordet.
    Det kaster sæføli en hærskare af priser og hæderesbevisninger af sig, mens man svigter læserne og giver dem et forvrænget billede af virkeligheden, for den ønsker journalisten, af egen-politiske årsager, ikke at kvæste.
    Vorherrebevares…mens husk navnet.

    Kommentar by sl — 26. oktober 2009 @ 20:02

  4. Som den første politiker af rang i EU har sagt fornylig i BBC det magiske, forsløsende ord: R*E*P*A*T*R*I*A*T*I*O*N ! Basta, bare vi sender 10 værste familier – far, mor, søskende, fætre, ja, i multi-kulti’s navn skal vi acceptere DERES tolkning – hele KLANEN, i Forsvarets Hercules, 10 klaner fra hver ghetto til ørkenen 15 km udenfor Mogadishu. Humanistisk, vor Herre bevares – hver skal få dunk med 10 l vand og 5 kg ris. Nul guld-kæder og danske papirer. Så er der er fred i Danmark, ingen skud på busser, ingen spytklatter på taxa-chauffører. Jeg tør spå at de “unge” vil vige pladsen i bussen til vore ældre, at man vil ringe til politiet med oplysninger og at man kommer med te til brandmænd ved regulære brande i ghettoen…
    Man mangler viljen, men det vil komme…

    Kommentar by Oldo — 26. oktober 2009 @ 20:05

  5. “Alle taler de om det sted, de gerne vil have. Et sted, hvor de kunne være om aftenen, så de ikke skulle stå og kede sig ude på gaden. De synes ikke, det er for meget at bede om, og hvis man lytter rigtig godt efter, lyder de som nogle unge mænd, der står og råber om hjælp fra et samfund, som de ikke forstår, og som ikke forstår dem.”

    Øh, var det ikke de Tingberg-unge etnoer, der selv brændte deres ungdomsklub ned?

    “…råber om hjælp…”: Offerrolle igen-igen: Hey, I er 12-30 år gamle. I kunne måske selv gøre en indsats for at forstå dét samfund og dets normer, som I eller jeres forældre af egen fri vilje (jeres og jeres forældres, ikke nødvendigvis vi andre) har bosat(besat??) jer i?

    “…og som ikke forstår dem.”???

    Næ, det er rigtigt. Hvordan og hvorfor skulle andre forstå, at man ødelægger eget nærområde med vold og hærværk, at man – selv om mange kommer fra verdens rigeste område, målt i udenlandsk bistandshjælp pr. capita: Gaza, Vestbredden, Libanon – bliver boende i et samfund, der så åbenlyst ikke forstår én?

    Kort sagt: I lever i Danmark, et sekulært, demokratisk samfund.
    Væn jer til det, tilpas jer, eller bliv hjemme i jeres tabersamfund, når I næste gang tager turistflyet til Beirut eller Baghdad.

    Sorry, der er grænser for min forståelse og accept. Skyldes muligvis, at jeg har boet ganske tæt på Tingbjerg.

    Kommentar by hp — 26. oktober 2009 @ 20:07

  6. Ja, apologeter er der nok af, og Jakob Holt er blot én af dem. Hans mentale tilstand burde nu nok gøre ham uegnet til overhovedet at komme på tv, men DR kan jo bruge både revl og krat, når det gælder om at forklare og analysere, hvorfor de stakkels minoritetsmuslimer i DK er ååh, så utilpassede og baare har brug for forståelse og en masse fritidsaktiviteter… bla-bla! Faktum er, at vi burde begynde at smide disse afstumpede og lidet intelligente stammefolk tilbage til, hvor de kommer fra! Faktum er også, at uanset hvor på kloden muslimer (sjovt nok mestendels arabere) ‘flygter’ hen, så lader de til at trække et blodigt spor efter sig og forsøge at vælte den kultur, som de bosætter sig i. Et gennemgående træk er stenkast og afbrænding af f.eks. biler, og denne ’sportsgren’ er måske et genetisk træk ved arabere, for de har da praktiseret den i årtier på f.eks. Vestbredden og i Gaza – mod jøderne. Men de evige, muslimske kværulanters fætre har vist sig også at være verdensmestre udi sportsgrenen, og det har man kunnet se i Paris, Marseille, London, Malmö og København. I deres egne hjemlande, f.eks. Irak, Libanon, Syrien osv., brillerer de især i selvmordsbomberier mod deres egne, også gerne mod børn, som bare vil i skole. Det er et depraveret, ondsindet folkefærd, som vi har med at gøre, og så kan man jo diskutere, om det har med en nedarvet (tilbagestående grænsende til det retarderede) gen-masse at gøre – eller det er Islam, som med sine krav om underkastelse og drab på de vantro, gør sig gældende? Jeg mener, at det er en blanding af de to. Det er blot et spørgsmål om tid, før disse individer forlanger Shariaen indført i deres volds-ghettoer, nøjagtigt som det er sket flere steder i Storbritannien.

    Kommentar by Lenn — 26. oktober 2009 @ 20:18

  7. De skal ikke have en klub eller noget som helst andet på den danske skatteyders regning. De har fået så rigeligt allerede. Hvad de skal have fra nu af er tørre tæsk i de aktuelle situationer, og derefter enkeltbilletter hjem til deres oprindelseslande.

    Nåja, kan vores børn eller børnebørn sige om 20-30 år. Det var nok sådan, man skulle have løst problemet. Til den tid er det definitivt for sent.

    Kommentar by Crass Børsting — 26. oktober 2009 @ 22:07

  8. 6.Lenn

    Det er hvad også jeg mener det drejer sig om hos præcist disse stammefolk : en blanding af gen-massens indflydelse samt den påvirkning af islam de har været under i masser af generation.

    Jeg har også de tanker om, at de virker depraverede og ondskabsfulde og at mange af dem desuden virker mentalt tilbagestående og som du skriver grænsende til det retarderede.

    Sandsynligheden for der er en temmelig stor portion af sandhed i dette er der, bl.a. fordi indavl ikke er usædvanlig .

    Hvad vi kan gøre er lig 0, da vi er oppe imod noget, som vi ikke har en jordisk chance for at ændre på.

    Var det så kun de Palarabere, der har bosat sig her i landet der opfører sig destruktivt SÅ var der sikkert noget om at det kunne hænge sammen med OS og vores måder at være på.

    Men sådan forholder det sig jo lige præcist ikke !

    Den samme adfærd kan opleves overalt i de vestlige lande hvor disse arabere har slået sig ned.

    Det er på en og samme tid beroligende og foruroligende.

    Beroligende, fordi det altså ikke kan tilskrives os, danerne, at have forårsaget adfærden hos disse arabere – og foruroligende fordi det så må drejer sig om psykiske tilstande som er almene hos disse stammefolk.

    De er omvandrende bomber, der ved mindste lejlighed kan gå af.

    Kommentar by Vivi Andersen — 27. oktober 2009 @ 00:50

  9. Ang. omvandrende bomber:

    Araberdrengene er blandt andet resultatet af en autoritær opdragelse, der gør folk dummere
    http://blog.newsweek.com/blogs/thehumancondition/archive/2009/10/21/in-defense-of-permissive-parenting-why-talking-back-may-lead-to-smarter-kids.aspx
    Islam, racisme og kriminelle hierarkier tager så over, når de bliver ældre.

    Ørkenfolket er et dyrt bekendtskab.

    Kommentar by Mogens — 27. oktober 2009 @ 08:55

  10. Socialkammeraterne “glemte” at hjemsende borgerkrigsflygtningene fra bl.a. libanon, somalia og kosovo. De hævdede dengang de havde regeringsmagten, at borgerkrigsflygtningene kun skulle være her i landet midlertidigt. Nu må den borgerlige regering sørge for at repatriere disse udgiftstunge fremmede(de har ikke været borgerkrig i de nævnte lande i flere år).

    Kommentar by Poul — 27. oktober 2009 @ 10:34

  11. @6 Lenn

    Jakob Holdt, er det ikke ham, kammeraterne i staten lige har fået indlemmet i den indspiste kreds af modtagere af “kunstnerstøtte” på livstid sammen med Klaus Rifbjerg og kompagni?

    Kommentar by AN — 27. oktober 2009 @ 10:52

  12. Enig med ovenstående. Godt ramt af 8.Vivi Andersen:”..foruroligende fordi det så må drejer sig om psykiske tilstande som er almene hos disse stammefolk.De er omvandrende bomber, der ved mindste lejlighed kan gå af.” Ja mon ikke! Og de går af: 9-11, Madrid, London osv. Vold og bomber i Big Mo’s tjeneste world wide. Man kan sikkert blive dømt for racisme for at nævne denne indlysende,men forbudte sammenhæng? Det er ren Monty Python. Hvorfor er der ikke nogen, der foreslår den endelige løsning på problemerne i Tingbjerg? Margrete Vestager flytter derud og så er problemet jo løst! Hvor svært kan det være?

    Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 27. oktober 2009 @ 11:06

  13. “Der er nogle grupper herude, som har en meget dårlig holdning til danskerne«,”

    Og netop den bydel får nu sendt en masse skattekroner efter sig. Jeg mener at det er meget forkert at belønne foragt for danskere.

    Kommentar by Janne — 27. oktober 2009 @ 11:45

  14. 12.anti-marx

    Dømt for racisme :

    “Objections to muslim and homosexual practices to be unlawful in Europe”

    og i november vedtager EU temmelig sikkert denne crime legislation !

    Hvad der også nævnes i artiklen er, at medierne overalt i Europa er tavse om dette !

    Poul Belien har skrevet artiklen :

    http://www.hudsonny.org/2009/10/if-all-goes-as-planned.php

    Vi skal nok begynde at overveje vores anvendelse af sproget…..

    Og for det ikke skal glemmes fik Irland jo vedtaget en temmelig modbydelig lov i sommer.

    en lov der leder tankerne hen på “Fahrenheit 451”, om samfundet der brændte bøger og holdt befolkningen i uvidenhed.

    Den artikel kan findes på 180grader fra 28.juli 2009 under lederen med overskriften “Irsk blasfemi”.

    Nu er banen ved at blive kridtet tydeligere op for de oprindelige indbyggere af europas lande !

    Jeg skal ikke skjule, at jeg er temmelig foruroliget !

    Kommentar by Vivi Andersen — 27. oktober 2009 @ 14:19

  15. #14 Vivi***Vi skal nok begynde at overveje vores anvendelse af sproget…..***

    Gu vil jeg ej. De skide indavlede islamister der er resultatet af en kåd fætter % kusine fest med masse-voldtægter af 10 årige piger, mens de drømte om sex med deres moder, vil jeg fortsætte med at skrive hadsk om – de fortjener sgu ikke bedre de wannabe-terrorister.
    Bliver sgu ondskabsfuld, når man kan se at der er nye terrorplaner imod Danmark af de kamelkneppende perker-aber..

    Kommentar by Mike — 27. oktober 2009 @ 19:26

  16. Istedet for at bruge penge og tid på ligegyldige integrationsprojekter for de såkaldte flygtninge bør man økonomisk opmuntre de økonomiske bekvemmelighedsflygtninge og langtidsledige gæste”arbejdere” til at forlade Danmark.

    Kommentar by Poul — 28. oktober 2009 @ 21:12

RSS feed for comments on this post.