11. maj 2018

Araber kom for sent til jobsamtale: Klagede over at være italesat med ’så klare racistiske undertoner’

En araber kommer for sent til en jobsamtale, og får efterfølgende over email at vide, at danskere har et ‘meget høj arbejdsmoral’ og man forventes at overholde fastlagte ‘aftaler’. Han fik ikke medhold ved Ligebehandlingsnævnet, skriver EB.dk – Fyr med arabisk navn forsinket: I æreskrænker mig.

“Nu blev også den vragede job-kandidat rasende:

’Jeg finder din e-mail meget nedsættende og racistisk. Meget ubehagelig læsning. Det er helt sikkert den mest ubehagelige e-mail jeg nogensinde har modtaget i mit liv. Jeg vil kontakte Tandlægeforeningen og min advokat for at undersøge mulighederne for et retsligt efterspil, da jeg ikke finder mig i at blive italesat med så klare racistiske undertoner, skrev han. …

Udfaldet blev, at han indbragte sagen for Ligebehandlingsnævnet… Han argumenterede for, at e-mailen indeholdt ’et racistisk og fordomsfuldt syn på folk med anden etnisk baggrund, der betragtes som useriøse og med dårlig arbejdsmoral.’”

Oploadet Kl. 14:37 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/92363/trackback

22 Comments »

  1. Arabere har ingen moral overhovedet.

    Kommentar by Christian — 11. maj 2018 @ 14:40

  2. Hø,hø, tror perkeren virkelig den ‘italesættelse’ virker på danskere længere? :-)

    Kommentar by BB — 11. maj 2018 @ 14:49

  3. Hans fremtid ligger i Mellemøsten

    Kommentar by k m. — 11. maj 2018 @ 14:51

  4. Arbejdsgiveren skal takke sin Gud og Skaber for at de ikke fik ansat det svin.
    Medens jeg var arbejdsgiver, lod jeg mig på et tidspunkt rive med af en stemning om, at man burde ansætte en perker. Gudskelov spurgte jeg gutterne på værkstedet om deres holdning til den tanke. Der blev MEGET stille og endelig var der en, der klogt spurgte: Hvorfor vil du ødelægge vores arbejdsplads?

    Kommentar by Knud Madsen — 11. maj 2018 @ 14:52

  5. Han skulle da bare have pløkkerne fjernet uden bedøvelse.
    Og derefter tvinges til at tygge bambus.

    Kommentar by Sindsro — 11. maj 2018 @ 14:58

  6. Her er endnu racistisk sammenlig: der findes 1,5 milliarder. muslimer de har tilsammen
    modtaget 4 Nobel priser mens muslimernes hadeobjekt jøderne, der kun tæller 15 millioner har modtaget 178 nobelpriser.
    Til gengæld er muslimerne verdensmestre i at føle sig krænket eller spille offerrrollen!0

    Kommentar by BeCool — 11. maj 2018 @ 15:09

  7. En rigtig ballademager. Han får aldrig arbejde.

    Kommentar by Martin — 11. maj 2018 @ 15:22

  8. Det er i øvrigt underordnet om han kom 17.45 eller 17.35. I erhvervsmæssig sammenhæng er god skik nu engang den målsætning, at man møder op 5-10 minutter før planlagt mødestart. Dvs. han burde have været der kl. 17.00 (eller absolut senest kl. 17.30), hvis vi altså er meget gavmilde og køber hans søforklaring om biluheldet. Alt derudover, om det er 17.45, 17.35 eller 17.31, er fuldstændigt uacceptabelt.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 11. maj 2018 @ 15:46

  9. Morten Søstergaard fra de radi-gak-gale må trippe ud for fuld udblæsning af glæde.

    Det er vist blevet arabisk forår i DK

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 11. maj 2018 @ 15:48

  10. Måsje er araberen ikke vant til, at skulle overholde regler, som os andre.

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. maj 2018 @ 16:00

  11. Muslimer skal slet ikke være i Danmark overhovedet. Hverken som bosiddende eller turister. De skal UD. Hvis politikerne gad tage fingeren ud, ville de kunne forbyde islam til hverdag, med afsæt i grundloven. Så bliver jeg nok spurgt: Har du nogensinde hørt om en politiker, der kunne tage sig sammen? Og så er jeg tilbage i mit dybtfølte inderlige had til disse personager, som ikke laver andet, end at leve af andres penge, medens de forfatter et hav af love, som de ikke engang selkv kan finde ud af.
    Vi mangler en minister til afskaffelse af offentlig virksomhed !

    Kommentar by Nielsen — 11. maj 2018 @ 16:04

  12. Mon denne sarte araber er i familie med den klamme muhammedanske “sygeplejerske”, som inseminerede de hjælpeløse patienter?

    Kommentar by Revisoren — 11. maj 2018 @ 16:17

  13. Klart en fintfølende, bønneliderlig, afdanket, udbanket, falleret, nassemimose, som ovenikøbet har den frækhed at tude offentligt.

    Kommentar by Isabella — 11. maj 2018 @ 16:43

  14. Sikke en taber . At blande “aereskraenkelse” ind i et (for ham) negativt udfald af en jobsamtale , udelukker ham paa stedet fra at blive taget alvorligt . Min gamle ven , overlaegen , kan i oevrigt nikke genkendende til bemaerkninger om “…userioese og med daarlig arbejdsmoral” . For slet ikke at tale om kvalifikationer…..

    Kommentar by krassisten — 11. maj 2018 @ 17:58

  15. Vent nu til at nyhederne og go morgen og aften showet kommer ind over. Så får han da jobbet.

    Kommentar by P — 11. maj 2018 @ 18:49

  16. Det er klart han bruger denne vending. Han har jo lært af den officielle kulturelite, at alt som går islam og en araber imod, kan karakteriseres som racisme. Så denne vending bruger han tillært, når han ved hvordan politisk korrekthed, kan styre det til hans fordel (Takket være Radikale o.a officielle elitærer meningsdannere)

    Kommentar by Michael Unna — 11. maj 2018 @ 20:33

  17. At dømme udfra alle fotografier af muhamedanere, er der voldsomt brug for tandlæger i alle muhamedanerlande. Afsted med dig!

    Kommentar by Bastardo — 11. maj 2018 @ 22:10

  18. Æreskrænkelse er latterligt.

    Det forudsætter desuden, at der er en ære at krænke.

    Kommentar by Jern Henrik — 12. maj 2018 @ 07:47

  19. Han må tjekke betydningen af “fordom”. De har jo ikke dømt ham på forhånd. De har dømt ham ud fra, at han ikke havde viljen til at overholde en fastlagt aftale.
    Nu spiller han så offentligt racismekortet og offerrollekortet. Nu kan alle så dømme ham ud fra den opførsel også. -Uden at være fordømmende…
    Måske han har brug for en personlig coach, LOL.

    Kommentar by Lider af danskhed — 12. maj 2018 @ 12:07

  20. Jamen jeg kan sgu da godt forstå ham araberen…her kommer en vantro tandlæge og udviser ikke den rette æresfulde respekt, overfor en rettroende muhammedaner tandlæge. Men der er jo ingen officiel shariajura man kan understøtte sig til, når man som en selvfølgelig hån tillader sin arrogance over tiden, at være ligegyldig til en jobsamtale, og så har han den frækhed at henvise til vantro danskeres arbejdsmoral…..om ikke andet så har han lært at man jo kan trække racisme kortet(fra kulturradikale og Deres underdanighedspolitikere), over den uofficielle æreskrænkelse, som en vantro har udvist overfor en rettroende muhammedaner :-) :-) :-). Vi er alle lige, men nogle er mere lige end andre :-). God lørdag aften. mvh Michael

    Kommentar by Michael Unna — 12. maj 2018 @ 17:26

  21. Ekstrabladet har også en anden sag fra ligebehandlingsnævnet. En taxa-chauffør ville ikke give hånd til sin kvindelige chef. Dette blev lagt til grund for ikke at tildele ham en prioriteret kørselsopgave. For denne forsmædelse tildelte ligebehandlingsnævnet ham 10.000 kr i erstatning. Dette vil firmaet ikke acceptere og sagen går nu til retten (https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/taxichauffoer-naegtede-at-give-haand-faar-10000-kr-i-erstatning/5838960). Ekstrabladets læsere har allerede pådømt sagen. EB spørger: Skal taxichaufføren have erstatning?
    5% siger “Ja, for han er en ambitiøs mand, der gerne ville forfremmes”
    92,58% siger “Nej, selvfølgelig skulle taxi-selskabet diskvalificere ham”
    2,42% siger “Jeg er i tvivl”.
    Hvis jura skal bygge på folkelig retsopfattelse, kan en retsafgørelse kun blive en frifindelse af Taxa 4×35.

    Kommentar by Anonym — 13. maj 2018 @ 11:15

  22. Ekstrabladet har også en anden sag fra ligebehandlingsnævnet. En taxa-chauffør ville ikke give hånd til sin kvindelige chef. Dette blev lagt til grund for ikke at tildele ham en prioriteret kørselsopgave. For denne forsmædelse tildelte ligebehandlingsnævnet ham 10.000 kr i erstatning. Dette vil firmaet ikke acceptere og sagen går nu til retten (https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/taxichauffoer-naegtede-at-give-haand-faar-10000-kr-i-erstatning/5838960). Ekstrabladets læsere har allerede pådømt sagen. EB spørger: Skal taxichaufføren have erstatning?
    5% siger “Ja, for han er en ambitiøs mand, der gerne ville forfremmes”
    92,58% siger “Nej, selvfølgelig skulle taxi-selskabet diskvalificere ham”
    2,42% siger “Jeg er i tvivl”.
    Hvis jura skal bygge på folkelig retsopfattelse, kan en retsafgørelse kun blive en frifindelse af Taxa 4×35.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 13. maj 2018 @ 11:16

RSS feed for comments on this post.