Uriasposten » Jubiiiiiii! » Blog Archive » MSM: Da arbejderne stemte socialdemokratisk var de ‘underprivilegerede’, i dag er de ‘lavtuddannede’



12. maj 2018

MSM: Da arbejderne stemte socialdemokratisk var de ‘underprivilegerede’, i dag er de ‘lavtuddannede’

Krystalklar pointe formuleret af Michael Thestrup. Læserbrev trykt i Ekstra Bladet, onsdag den 9. maj.

“I øvrigt mener…

… at dengang arbejdere altovervejende stemte på Socialdemokratiet, kaldte medierne partiets vælgere for ‘underprivilegerede’, ‘arbejderklassen’, ‘det arbejdende folk’ og ‘den lille mand’, som ’skulder ved skulder’ kæmper for deres rettigheder imod ‘overklassen’, ‘de rige’ og ‘magthaverne’. På arbejdernes internationale kampdag 1. maj viste en meningsmåling imidlertid, at arbejderne i dag i højere grad stemmer på Dansk Folkeparti. Derfor omtaler medierne nu nøjagtig samme arbejdervælgere som ‘lavtuddannede’ drevet af ‘fremmedfrygt’ og til fals for ‘populisme’.

Oploadet Kl. 09:41 af Kim Møller — Direkte link9 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/92389/trackback

9 Comments »

  1. Gad vide hvilke arbejdere vi taler om? Der er sgu ingen, der foretager sig en skid i Danmark af betydning.

    Kommentar by Christian — 12. maj 2018 @ 10:23

  2. Jeg har også tit tænk, at venstrefløjens reaktion på nationalkonservatismens fremgang, ca må lyde som det konservative borgerskabs reaktion på socialdemokratiets fremgang for 100 år siden.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 12. maj 2018 @ 10:24

  3. Atter engang msm’s forlorenhed i en noeddeskal…

    Kommentar by krassisten — 12. maj 2018 @ 10:28

  4. Jeg synes DF har mistet meget af det ægte indvandrerkritiske grundlag.

    I dag følger DF, Venstres fatale politik hvad angår afvikling af ghettoer. Man kører 100.000 tons beton på lossepladsen men tager ikke fat på at de menneskene der skal sendes retur.

    Hvis ham der står for indgangskontrollen på et lager finder en defekt vare, sendes den retur til producent.

    Mennesker der er behæftet med graverende fejl, bliver modtaget med glæde af den danske regering.

    Kommentar by k.m. — 12. maj 2018 @ 11:25

  5. I bund og grund er arbejderne skatteydere og det kunne være en grund til at de stemmer Dansk Folkeparti der trods alt kæmper Danskernes sag i folketinget, men det er op af bakke da resten af klovnene på hoppeborgen ikke er til sinds at gøre noget, snakken går intet sker det er Dansk politik i en nøddeskal, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 12. maj 2018 @ 12:14

  6. Og hos DF kan de “underprivilegerede” så blive røvpulet af femte-kolonne-partiet fra helvede!

    Et parti der måske er det mest svigefulde og talentløse i Danmarkshistorien.

    Intet har de opnået! Andet end fortsat masseindvandring og globalisternes krige i den tredje verden, som har ført til internationalt kaos og endnu mere masseindvandring.

    Alle der stemmer DF bør skamme sig!!!!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 12. maj 2018 @ 12:23

  7. Jeg har dannet et udtryk, som er en syntese/sammensætning af engelsk ‘derogatory’ (nedrakkende) og dansk ‘rakke ned på’:derakketory. Svin er svin, må man konstatere, om de så har læbestift eller slips på eller ej, og desværre er mange journalister nogle svin, som bruger deres tid på nedrakning af folk, der ikke mener det samme som dem.

    Man bliver nød til at stemme sådanne folk bort fra indflydelse.

    Selveste Dagbladet Børsen rakkede ned på USAs præsident Donald Trump i en fabrikeret, løgnagtig artikel, så Børsen læser jeg heller ikke mere. Hvis folk fremover stemmer på åben-grænse-for-enhver-pris-uanset-omkostninger-i-form-af-liv-levned-og-penge-partier som Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti, er disse vælgere dumme i hovedet.

    Kommentar by barfbag — 12. maj 2018 @ 17:24

  8. @7, mon ikke det hænger sammen med Bilderberg barnet Corydons ansættelse på Børsen?

    Kommentar by hans01 — 13. maj 2018 @ 03:45

  9. Hvad er en “arbejder”?

    Er det for eksempel de to klamme husmødre Gucci Helle og Skrige Skinken der menes?

    Kommentar by Revisoren — 13. maj 2018 @ 21:20

RSS feed for comments on this post.