17. maj 2018

René Fredensborg, journalist: “En ny tids racister er født. De kalder sig selv antiracister.”

Antiracisme minder lidt for ofte om en meget omtalt religion. Journalist René Fredensborg om ‘kulturel appropriation’ I Berlingske – Antiracisterne er de nye racister.

“… trods fine hensigter om at debattere netop appropriation, som man siger på moderne (at tilegne/iklæde sig andres kultur), så blev plakaterne for forestillingen revet ned og smidt i skraldespanden allerede inden premieren. Af hvem? Jo, de såkaldte antiracister. …

I weekenden mødte de selvsamme ‘antiracister’ så op på selve teatret, hvor førnævnte teaterfolk endte med at blive buhet ud. Stemningen blev også her i avisen beskrevet som modbydelig og aggressiv. Så nu ændrer man både plakat og titel (til ‘Black Madonna’), ligesom der vil ske ændringer i selve stykket. Den ellers frie danske kunstscene har altså censureret sig selv på grund af en flok bøvede hærværksmænd…

Det er i øvrigt interessant, at så mange hvide mennesker i den her debat identificerer sig med de sortes undertrykkelse. Så meget, at de river plakater ned, alene på grund af ordet ‘nigger’. Det kan man da kalde en kulturel appropriation ude af proportion.

Krænkelseskulturen har fundet sit foreløbige lavpunkt. … En ny tids racister er født. De kalder sig selv antiracister.

(White Nigger/Black Madonna, Teater Sort/Hvid, 2018)

“På scenen står en kvinde. Hun maler ansigtet sort. Lige siden hun var lille, har hun vidst, at hun var en anden, end den hun er født som. White Nigger/Black Madonna er en fremtidsvision. En kvinde skifter langsomt race. Imens fortæller hun os sin livshistorie blandet med sange om racekrig, racelyst og raceangst.” (Teaterbilletter.dk)

Oploadet Kl. 22:03 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/92461/trackback

22 Comments »

  1. Sjovt nok er det mest sælgende “skønhedsprodukt” i Afrika blegemiddeler af alle typer :)

    Et hvilken som helst alkalisk produkt bliver brugt af Afrikanske kvinder der vil være lysere i huden, fordi mænd, ikke kun hvide mænd, foretrækker lyse kvinder.

    men, lad dog blot den Danske kunstverden censurere sig selv ud i glemslen og irrelevants.

    Kommentar by santor — 18. maj 2018 @ 00:52

  2. Er det en abe? (Line Baun Danielsen)

    Kommentar by Revisoren — 18. maj 2018 @ 01:12

  3. Dette med hvid og sort er et underligt moderne problem.
    Da “Porgy and Bess” blev havde premiere i USA i 1935 var det med sorte sangere.
    Første gang operaen blev opført udenfor USA, var i Danmark i 1943 under besættelsen. Her var det med kun hvide danske sangere, som blev farvet sorte.
    Ligeledes var det hvide danske sangere der medvirkede ved repremieren i 1970.
    Men så bestemte rettighedshaverne til musikken, at “Porgy and Bess” kun måtte opføres af sorte sangere. Så da Det kongelige Teater havde operaen på repertoiret den 26. marts 2014, så var det udelukkende med sorte sangere.
    Fra den danske førsteopførelse i 1943 ligger der en indspilning på YouTube med
    Else Brems og Einar Nørby sunget på dansk.

    Kommentar by Henning Jensen — 18. maj 2018 @ 01:14

  4. – mon ikke teatret har opnået det de formentlig håbede på – at udstille ‘antiracisterne’ og konsekvenserne af deres gakkede raceteorier?

    Kommentar by anno — 18. maj 2018 @ 02:15

  5. Det er jo for åndsvagt. Kan vi ikke bare forholde os til mennesker ud over hudfarven. Jeg er dødtræt af hele tiden at hænge mig i noget, som er dødt. Man kan sgu da ikke i fraktale dimensioner bedømme folk om racer og antiracer etc etc. Forhold sig til karakteren af folk, og lad os så komme videre.

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2018 @ 06:05

  6. (Det er hudpigmentet på den arvemæssige kulturtradition over 10000 års udvikling, som miljømæssigt har skabt hudfarven. Jo mere pigment jo mere sort. Ækvatorsolen har, da vi mistede vores pels, gjort os sorte i huden, og da nogle af os vandrede nordpå, hvor der ikke er så meget lys, blev vores hud lysere, så den bedre kunne fange sollyset, og sørge for D- vitamen. Vi lærte at få Ko-mælk, men det gjorde Kinesere-mongoler ikke, og derfor fik de ikke så megen protein som os, og ændrede sig så i den retning, som de gjorde- fra Mongoler til Eskimoer. Ordet Neger betyder Sort på latin….og at man hænger sig så meget i ord i den politisk korrekte stemning er for mig at se hamrende ligegyldigt. Bare vi behandler hinanden pænt, og kun går efter karakteren på folk…….Træt af alt den sort/hvide snak Lad os tale musik (citat Miles Davis))

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2018 @ 06:18

  7. (Michael Jackson- hvid neger….ligesådan Tom Jones :-). Kan vi komme videre? :-) God pinse og god weekend. mvh Michael Unna)

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2018 @ 06:20

  8. DR nyhederne- Socialt udsatte har 50 procent dårligere helbred end resten af befolkningen (//Ja det er måske derfor de er socialt udsatte//). Det viser et forskningsresultat fra et (dyrt) sundhedsråd. DumhedsRadio med en selvfølgelig nyhed. Idiotradionyhed for imbicile til Imbiciles overraskelse. Og det er ikke blevet bedre i 20 år…..(Nej det har det aldrig været og det bliver det ikke…….DR idiotoverskrifter for idioter)..Bliver bims af DR,s ligegyldigheds overraskelse fra selvfølgelighedsverdenen. God pinse god weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 18. maj 2018 @ 07:07

  9. ” Den ellers frie danske kunstscene ” Ha-ha-ha-ha, den var god.
    99% af alle danske skuespillere er bistandsklienter( lever af de arbejdende skatteslavers penge)og der findes ikke et eneste dansk teater der ikke får “kunststøtte” (bistandshjælp) og alle disse bistandsklienter er massivt ensrettede og enstænkende.
    I øvrigt er danmark et land for hvide overvejende kristne mennesker, længere er den ikke. Folk der mener andet må jo så også mene at de nuværende hvide amerikanere der befolker usa er indianere.

    Kommentar by Danskeren — 18. maj 2018 @ 07:10

  10. Hele det såkaldte teaterstykke er ikke bare skide ligegyldigt, det er også næsten hundrede procent betalt af os skatteydere.
    Samtlige instruktører, skuespillere, teaterbygninger og kluns og reklamer og konsulenter og yallahslikkere fra samtlige tre islamistelskersprøjter+David Trads og betalt uden min tilladelse, af mig! Og vi kender jo godt sådan nogle sigøjnere, lommetyve, pauseprostituerede og gadesvindlere- tag vasketøjet ind! Inden det bliver stjålet.
    Fjolset Fjollikke og hans afdankede, udbankede og noget tørre numsehul+hans saunaklub”venner” har bare fået penge for ingenting igen.

    Kommentar by Hul igennem? — 18. maj 2018 @ 08:15

  11. Hvis de såkaldte antifascister begynder at genere venstrefløjens såkaldte kunstnere, er der en chance for, at de omsider bliver imødegået.

    I øvrigt er teaterplakaten så hæslig, at den nærmest overgår afskrækkelsesbillederne på cigaretpakker.

    Kommentar by Crass Børsting — 18. maj 2018 @ 08:27

  12. Den med at hudfarve ikke betyder noget, deles ikke af mange promiller af jordens befolkning. De hvide i Sydafrika, kan bo i Sydafrika i tusind generationer, og de vil aldrig blive betragtet som “nyhottentotter” der bare skal integreres af negerne. Med god grund.

    Ingen andre steder i verden end det lille Nordvesteuropa og blandt hvide amerikanere, kunne nogen drømme om at adoptere børn med en anden hudfarve. Hudfarve betyder noget. Ikke nødvendigvist negativt. Men blot en markør af, at der er forskel. Derfor er jeg ikke altid så overbevist om, at det har været en god ide, at adoptere børn med så fremmedartet et udseende. Jeg har tit ondt af adoptivbørn, når de når den alder, hvor alle er besatte af ikke at skille os ud fra mængden. Jeg kan ikke lade været at tænke, det må være en kronisk belastning af sindet, når mennesker, som de er flest, føler det angstprovokerende at være anderledes. At vi så ikke kan gøre for, vi er født sådan, er blot en af livets mange uretfærdigheder og skæbnespil. Mennesket er fuld af fejl og brister, som man kunne ønske sig var anderledes, men som ikke er det. Vi bliver aldrig én stor tolerant regnbue. Glem det.

    Jeg kender negere, som er utrolig sympatiske mennesker. Jeg kender kristne negere, hvis børn er betydeligt bedre opdragede end de fleste, gennemsnitlige danske børn. De hører ligefrem efter, hvad deres forældre siger! Men det fjerner bare ikke de generelle, uoverstigelige, og ofte katastrofale problemer ved en storimport af negere og andre racer, så markant forskellige fra vores egen.

    Kommentar by Margrethe — 18. maj 2018 @ 08:41

  13. De er sgu skøre de niggere…

    Kommentar by Revisoren — 18. maj 2018 @ 08:59

  14. Er det Bertel Haarder, der spiller negerdamen? Grænseoverskridende.

    Kommentar by Bastardo — 18. maj 2018 @ 09:51

  15. Hvad skal man sige?
    Psykisk syge der får tiden til, at gå med at bekæmpe hinanden.
    Imens de desperat forsøger, at skabe sig en identitet.
    Rodløse mennesker uden naturlige værdier, som famile, nationalitet, kønsroller, traditioner, kultur.

    Hjernevaskede af kultur-maxisterne, som de higer efter at tilfredsstille.
    Nedbrudte mennesker, forpinte sjæle. De forstår ikke, at ligegyldig hvad de gør vil kultur-maxisterne aldrig blive tilfredse. De lever og ånder for at nedbryde og ødelægge det er det eneste de kan.

    Kommentar by XXXXX — 18. maj 2018 @ 09:51

  16. Hvor kommer ordet ‘nigger’ mon fra? Muligvis fra det tyske ‘Neger’.
    Prøv at sige ordet hurtigt. Amerikanerne har brugt ordet ‘negro’, ‘Neger’ = nigger er så blevet et skældsord.

    Kommentar by Glenn Madsen — 18. maj 2018 @ 10:52

  17. Her om sommeren er jeg selv ikke til at skelne fra en neger eller araber. Min farmor lå vist i med en kulsvier som teenager, da hun boede i Simrishamn.

    Så jeg har så at sige ‘den lille racisme’ inde på huden. Jeg opfatter mig selvfølgelig ikke som etnisk neger eller araber.

    Jeg var meget optaget af raceoptøjerne ex. Little Rock som 8-10 årig og havde et helt regnehæfte med avisudklip. Forstod ikke, at de hvide i sydstaterne kunne henvise negrene til kun at sidde bag i bussen og ikke måtte komme på de hvides cafeteriaer, skoler og restauranter osv.

    Mine musikalske favoritter var sorte jazzmusikere, men også hvide som Stan Getz, Chet Baker og NHØP, Alex Riel m.fl herhjemme, hvor jeg også mindes mine natlige ture på ‘dødsruten’ i København på speed, pink gin og tequila sunrise med min gode bekendt, den sorte sydafrikaner Dollar Brand. https://www.youtube.com/watch?v=OVMaQoxZZCw

    Morsomt at venstrefløjen nu er kommet ud af skabet som de egentlige racister pr deres instinkt. De gør sig helt til grin med deres evige udpegning af racer. De kan spotte en neger (som mig om sommeren?) på kilometers afstand og kaster sig frådende over ham. Og så i 2018!

    De har forbudt brug af n-ordet og farven sort, så nu kalder de negrene for afrikanere, selvom anslået 20% af alle afrikanere er hvide, især dem nord for Sahara fra Egypten til Marokko, hvor der bor ca 200 mio hvide, der som arabere absolut ikke vil i samme kategori som negrene/de sorte, som vi ikke længere må sige, de er. Sproget blive upræcist.

    Hvad gør de politisk korrekte venstreorienterede ny-racister med Martin Luther Kings historiske tale i Washington, der utallige gange bruger n-ordet den 28. August 1963 ved Lincoln Memorial, Washington D.C.?
    I have a dream?

    “…There are those who are asking the devotees of civil rights, “When will you be satisfied?”We cannot be satisfied as long as a Negro in Mississippi cannot vote and a Negro in New York believes he has nothing for which to vote(…) We can never be satisfied as long as the Negro is the victim of the unspeakable horrors of police brutality. (…) We cannot be satisfied as long as the negro’s basic mobility is from a smaller ghetto to a larger one (..)”

    Kommentar by A-mad — 18. maj 2018 @ 11:16

  18. Neger-nyt:

    Ifølge TV2 Øst, så var det giftige svampe plukket i naturen, som to negerbørn døde af sidste år.

    Negrene fra Congo påstod ellers, at de havde købt svampene i Netto, og havde fået en fejlagtig behandling hos lægen.

    Hvilket altså var løgn.

    Der er dog stadig 6 levende børn tilbage i negerfamilien fra Congo.

    Må jeg foreslå en svamperisotto?

    Kommentar by Revisoren — 18. maj 2018 @ 13:14

  19. Weekendavisen har en længere reportage fra neger/madonna forestillingen, og hvad der udspillede sig under selv seminaret.

    http://lydavisen.dk/#q=edition?edition=section%3DKultur

    Lyt til artiklen “Skakmat”.

    Jeg synes denne “Madam Nielsen” er lige til den lukkede på røde papirer.

    Al denne ævlen om sort/hvid køres op i et pseudo-religiøst leje, hvor man tror man diskutere på et akademisk niveau – Vor Herre bevares..!

    Kommentar by Thorbjørn — 18. maj 2018 @ 13:52

  20. Nu er “Madam Nielsen” Gud hjælpe mig i P1 Programmet 4. Division med bl.a. Adam Holm, Ane Cortzen og Nynne Bjerre Christensen. SUK..!

    Sikke en gang rygsvømning..!

    Kommentar by Thorbjørn — 18. maj 2018 @ 15:00

  21. Yderst komisk at sammenrendet af kongehushadere nu er fuldstændig fugtige i trussen over, at albinoen Prins Harry nu gifter sig med en halvneger fra USA.

    At den yndige brud derudover er fraskilt og en talentløs b-skuespiller gør dem helt euforiske…

    Kommentar by Revisoren — 18. maj 2018 @ 19:13

  22. Den gamle afdankede hippie Ulla Terkelsen på TV2 netop nu:

    “I flere engelske byer er der nu flertal af ikke-engelske borgere.
    I for eksempel Birmingham og Leicester er der et “asiatisk” flertal af blandt andet indere og afrikanere.”

    Ikke et ord om dødskulten…

    Kommentar by Revisoren — 19. maj 2018 @ 10:57

RSS feed for comments on this post.