28. maj 2018

Kurdiske Sara Omar: Højrefløjens uanstændige retorik om muslimer er det helt store samfundsproblem

En Lars T. skriver på Facebook, at han forleden deltog i et forfatter- arrangement i en Arnold Busch-boghandel i København. Forfatteren var den herboende kurder Sara Omar, kvinden bag ‘Dødevaskeren’, der har fået flere priser for sin roman om kvindeundertrykkelse i Islam. Den er udgivet på Politikens Forlag, hvis nogle skulle være i tvivl. Førstehåndsberetning fra Facebook, sakset fra energiske Ballet Magnifique.

“Torsdag aften med Carsten Thrane til Side Om Side med Sara Omar i Arnold Buscks boghandel.

Havde glædet mig utrolig meget, til at høre Sara Omar fortælle om den kritikerroste Dødevaskeren og om den meget alvorlige kvindeundertrykkelse, som er bogens omdrejningspunkt

Men sådan skulle aftenen ikke blive. Sara Omar indledte med en moraliserende og drænende enetale om, at kvindeundertrykkelse skam intet har med islam at gøre.

Kvindeundertrykkelse er blot kulturelt betinget. Islam, måtte vi forstå, er derimod en fredelig og god religion. Og muslimer er generelt gode og ordentlige samfundsborgere.

Sara Omar skulle tydeligvis ikke være uvenner med voldsparate muslimske ekstremister ligesom Naser Khader.
Men arrangementet blev desværre derefter.
– dræbende ligegyldigt og kedeligt.

Carsten Thrane havde taget i en bog i udstillingsvinduet om tranedans, som tydeligvis fangede hans interesse langt mere end Sara Omar. Folk kedede sig.

Og det skulle blive langt værre. For efter at have frikendt islam for kvindeundertrykkelse påbegyndte Sara Omar en formanende og meget trættende advarselstale rettet mod det politiske højre.

Inger Støjberg, måtte vi forstå, er ondskabsfuld. Og hele højrefløjen og dens uanstændige retorik om muslimer og indvandrere er vores helt store samfundsproblem.

Og så begik jeg en stor fejl. Jeg rakte fingeren i vejret og spurgte Sara Omar om, ikke hendes budskab om tolerance i Dødevaskeren stod i kraftigt modsætningsforhold til den intolerance, som Sara Omar i kraftige vendinger prædikede mod det politiske højre.

Det skulle jeg ikke have gjort. For det affødte endnu en lang talestrøm om påstået racisme og uanstændighed hos danskerne.Og om at kæmpe med Sara Omar. Ja, ‘vi’ opfordredes skam til at kæmpe med Sara Omar mod højrefløjen. Ak, hvor var det en trist forestilling. Spild af forfattertalent. Og kedeligt. Og så manglede aftenens allerpinligste episode endda.

For da det udmattede og moral-belærte publikum stillede sig op for at få signeret Dødevaskeren, så de kunne komme hjem, begik jeg endnu en stor fejl. Jeg spurgte om, jeg kunne få taget et foto med Sara Omar. Kunne en så ligegyldig anmodning om et foto virkelig skabe problemer? Ja, det kunne det i den grad en torsdag aften i Arnold Busck på Købmagergade.

For foran undrende pressefotografer, Arnold Buscks trætte medarbejdere, livvagterne fra PET og et utålmodigt publikum påbegyndte Sara Omar et forhør om mit politiske ståsted. Sara Omar ville nemlig ikke fotograferes med nogen, der havde sat sit kryds til højre for Radikale Venstre. Jeg kunne selvfølgelig også bare have forladt boghandelen. Men foran holdet af ventende mennesker krøb jeg til korset og tilstod, at mit syn på kvindeundertrykkelsen i islam nok snarere hørte hjemme på højrefløjen end på venstrefløjen.

‘Tag dog et billede med manden,’ blev der råbt et sted fra publikum. Men nej. Det ville Sara Omar ikke. Sara Omar skulle ikke ende på et foto med et ‘højrefløjs-svin’.

Herpå udbrød højlydte skænderier om, hvorvidt det var tolerant eller intolerant ikke at ville lade sig fotografere med ‘forkerte’ mennesker. De søde damer fra Arnold Busck og livvagterne fra PET fandt venlige smil frem. Men aftenen blev nok ikke, som de havde forestillet sig. Og så gik Carsten Thrane og jeg. Vi orkede ikke mere.
Vi fik næppe mange plusser i Sara Omars bog.
Men det gør nu heller ikke så meget.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/92653/trackback

33 Comments »

  1. Ja de skal jo finde en ny præmieperker, nu hvor Abdel har fundet ud af hvad der sker, når man taler imod mørkeislam.

    Kommentar by Dennis — 28. maj 2018 @ 13:23

  2. Yahya Hassan om igen.

    Kommentar by k.m. — 28. maj 2018 @ 13:40

  3. Ha ha… så “faldt sløret” om man så må sige og hun åbenbarede sig som en litterær sort enke med bombebælte og had i blikket

    Godt gået af forfatteren!

    Kommentar by redneck — 28. maj 2018 @ 13:48

  4. Det med de dér ‘rollemodeller’, det går altid galt.

    Kommentar by Polka — 28. maj 2018 @ 14:13

  5. Skribenten er åbenbart en lidt naiv, godtroende person. Lidt som den stakkels Finn Nørgaard, der nu befinder sig i himlen.

    Jeg har en ganske enkel tommelfingerregel over for alle de personer, politikerne haer inviteret uden at spørge befolkningen først:

    De er politikernes landsmænd, ikke mine. Alene af den grund ville jeg aldrig have spildt et skund på Sara Omar.

    Kommentar by BB — 28. maj 2018 @ 14:27

  6. Moské skulle man spørge hvorfor hun har PET livvagter med. Er det mon på grund af islam?

    Jeg lader hende selv svare :

    https://www.femina.dk/kultur/kendte/sara-omar-jeg-risikerer-mit-liv-jeg-kan-gaa-ud-paa-gaden-lige-efter-det-her-interview

    Kommentar by Santor — 28. maj 2018 @ 14:31

  7. Min hustru har købt og læst soens bog. DET nægtede jeg. Jeg stoler nemlig ALDRIG på en muhamedaner.
    Nej, hvor ville jeg have ærgret mig en lort helt op i halsen, hvis jeg var gået til et sådant bønnemøde med en skide muhamedaner.
    En “forbedret” muhamedaner kan holde masken i et stykke tid, f.eks. til guldet er strømmet ind på kontoen, men så kommer sandheden frem.

    Kommentar by Knud Madsen — 28. maj 2018 @ 14:42

  8. Har lige læst interviewet. Hun sad på en pude og var opereret flere gange. Hun er højst sandsynligt blevet voldtaget i anus som lille, med det resultat at hendes to åbninger er blevet til en. Fæl skæbne…

    Kommentar by DS — 28. maj 2018 @ 15:03

  9. Man kunne næsten tro, at muhammedanerne efterhånden bliver bange, nu de ser at de patriotiske kræfter i de europæiske lande absolut ikke har til hensigt at finde sig i de resultater, ‘eliten’ har afstedkommet i de sidste årtier, og at de bliver flere og flere. Skønt det i øjebliket må virke urealistisk, men selv genetableringen af den befolkningsmæssige status-quo-ante er ikke noget tabu-belagt emne mere.

    Kommentar by Michael Laudahn — 28. maj 2018 @ 15:21

  10. Hun har jo ret: Islam har naturligvis intet med islam at gøre, det siger sig selv, well-well-well.

    Kommentar by anon — 28. maj 2018 @ 15:34

  11. “Højrefløjens uanstændige retorik om muslimer er det helt store samfundsproblem.”

    Klart nok. Hvor er det dog en helt igennem løgnagtigt og usympatisk påstand.

    Kommentar by Bror Lerbror — 28. maj 2018 @ 16:03

  12. Sara Omars bog hører hjemme på bålet, sammen med Yahya Hassan´s bog (ja ham den lille orm, der opholder sig i spjældet det meste af tiden) og forbrydermanualen Koranen med dens sexistiske og pædofilistiske indhold.

    Får jeg fat i bare een af dette smudslitteratur, giver jeg Pølser og hele svineriet til familien.
    Medens KIM Møller lige får billeder og evt video af affutning af bogen / bøgerne.
    Jeg har lov til at svide det af det jeg køber. længere er den ikke og ytringsfriheden giver mig lov til at fortælle det til gud og hver mand.

    Kommentar by Sindsro — 28. maj 2018 @ 17:00

  13. Fuck, hun har skuffet!!

    Kommentar by A. Nysted — 28. maj 2018 @ 17:17

  14. Jeg så en undersøgelse fra USA om hvilke ikke-jødiske grupper, der beundrede jøderne og Israel mest; Det gjorde evangeliske kristne i USA. Man havde også spurgt jøderne om deres rangorden af grupper i USA. Her lå de evangeliske kristne lavt. Muslimerne i USA havde blandt jøderne en større anseelse end de evangeliske kristne. Man kan lære, at selvom man tror man har allieret og man viser en stor sympati for personer eller grupper, så er det ikke ensbetydende dette bliver gengældt. De kan faktisk foragte en. Jøderne i Israel vil ikke havde flygninge fra mellemøsten men samme flertal støtter, at Europa skal tage imod mellemøsten. 1/3 af befolkningen i Israel har sympati for folk, der bruger vold mod sorte, som illegalt i Israel. Tænk hvis i måling blandt den danske befolkning viste det. Det er meget etnocentriske og selvbeviste grupper vesten er oppe imod som ikke kan se deres egne selvmodsigelser. Lad vær med, at knytte håb til dem eller forsøge, at tale dem til forståelse. Det sker aldrig.

    Kommentar by Thorsted — 28. maj 2018 @ 17:30

  15. Hvem har instrueret hende i det ævl……hun kan umuligt være så dum, så hun mener dette idioti. Det store problem er og bliver Islam, og det hun kalder-højrefløjens retorik- er et resultat af tingenes tilstand. Det er virkeligheden der skaber de ord.

    Kommentar by Michael Unna — 28. maj 2018 @ 17:36

  16. Muslimer er det helt store samfundsproblem.
    Og de har ingen eksistensberetigelse.

    Kommentar by Hul igennem? — 28. maj 2018 @ 17:36

  17. OK. Så ved vi det idioti fra hendes side. Der er heldigvis folk som Hirsi Ali, Wafa Sultan, o.a….hende her vil jeg bare opfordre til at boycotte. Hun er enten truet af andre på familiære baggrund, eller hun er for dum, og skal ikke støttes på nogen måde.

    Kommentar by Michael Unna — 28. maj 2018 @ 17:40

  18. Sara Omar indledte med en moraliserende og drænende enetale om, at kvindeundertrykkelse skam intet har med islam at gøre. kvindeundertrykkelse er blot kulturelt betinget. Islam, måtte vi forstå, er derimod en fredelig og god religion. Og muslimer er generelt gode og ordentlige samfundsborgere.

    For muslimen, er løgnen en højt skattet kunstart. Hvis problemet med muslimer er ”socialt” er det et kulturbetinget socialt problem. Den kultur der skaber problemerne hedder islam. Så kan det vist ikke siges tydeligere. Der skal slukkes mange hjerneceller, slås mange knuder på tungen og vrides mange arme, for at komme frem til nogen som helst anden konklusion, at muslimsk terror og skodbogen koranen hører uløseligt sammen.

    Man kan jo kun opfordre SA til fordomsfrit at granske islams såkaldte hellige skrifter, for måske deri at finde forklaringen på, hvorfor danske/europæiske muslimer optræder negativt i diverse statistikker for erhvervsfrekvens, kriminalitet, jødehad, demokratisk sindelag, førtidspension, arbejdsløshed, kompetenceniveau og overtræk på overførelsesindkomst.

    Der hvor islam hersker, trives en volds-og dødskultur uden sidestykke, hånd i hånd med et dybt og bundløst had mod ikke-muslimer. Derfor, islam er en kræftsygdom, der har angrebet de slappe vestlige samfund, og den må diagnosticeres, bortskæres og kastes bort. Hvorfor skal muslimske landes kneppeaffald være vores problem?
    Hvis udviklingen fortsætter som den har gjort de sidste 40 år, så er der kun den nødtvungne vej tilbage: Det private initiativ, for tilværelsen ved en frontlinie kræver aktiv handling, hvis man ikke selv vil gå under.

    Kommentar by der Adler — 28. maj 2018 @ 18:11

  19. Jeg fik bogen i julegave. Ikke fordi jeg regnede med, at blive klogere på islam, men fordi jeg gerne støtter, når sandheden titter frem. For mig var der intet nyt under solen, men så har jeg lånt bogen ud til familiemedlemmer og det har givet pote.
    Imamen skal bare sige en bestemt bøn, så kan han ustraffet pule et lille barn. I følge bogen. Sjovt nok har det intet med islam at gøre.

    Kommentar by Menig 442 — 28. maj 2018 @ 18:31

  20. Jeg så et interview med hende for et års tid siden hvor hun lød rimelig fornuftig, mon ikke det er venstrefløjen der har haft fingrene i hende siden da og ensrettet hende til et liv i “det gode selskab”?

    Man kan altid kende de mest modbydelige mennesker på at de er dem der taler højest om moral og lukker ned for kritik med det samme, og nu har de fået en ny lille kælemuslim herhjemme dresseret til at tale imod højrefløjen og for islam så de kan udnytte hende politisk. De er virkeligt afskyelige mennesker!

    DU BLIVER BRUGT AF RACISTISKE VENSTREORIENTEREDE DER SER DIG SOM ET KÆLEDYR SARA OMAR! VÅGN OP!!!

    Kommentar by per — 28. maj 2018 @ 19:17

  21. Jeg tror hun enten er truet af andre muslimer, og derfor køre løs på dette hjernedøde hallalkritiske ævl. Kort og konkret: Islam er og bliver, og kan ikke ændre sig til andet end en- usekulær diktatorreligion med dens indbildte Førerprofet, som forbillede- det ligger grundlæggende i dens konstruktion. Alt andet er ævl og ligegyldigheder. Hun er jo kvinde så i Islam er hun halvt så meget værd. Hun er af en eller anden årsag instrueret i at spille idiot nu. Det kan vi selvfølgelig ikke gøre noget ved nu. Tak Kim for din orientering. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 28. maj 2018 @ 19:52

  22. “Thorsted” . Jens Cini. Du og jeg har et regnskab at gøre op, og du kan ikke flygte fra det. Vi kommer til at ses,

    Kommentar by Snaphanen — 28. maj 2018 @ 19:53

  23. Thorsted, Jens Cini, du skal bare vide, jeg er opmærksom på dig.

    Kommentar by Snaphanen — 28. maj 2018 @ 19:57

  24. Jeg har ikke glemt dig, Jens Cini. Det skal du vide,

    Kommentar by Snaphanen — 28. maj 2018 @ 20:52

  25. Intern personfnidder ( Thorsted/Snaphanen) bedes henlagt til andre fore,
    efter min mening, således, at kommentarsporet ikke forstyrres.

    Ikke at jeg har nyt at bringe, men min følgende kommentar ville stå malplaceret, direkte under tvisterne.

    Kommentar by M.S. Carstens — 28. maj 2018 @ 21:48

  26. Igen, igen, igen:

    E´n gang i slammet; altid i slammet !

    Mange har gennem tiderne fået stor opbakning, men igen, igen, ser vi, at de trods alle udstrakte hænder, vælger et NEJ TAK til os!

    Den omvendte “Ulven kommer”?
    Hvem vil næste gang tage noget sligt seriøst?

    Kommentar by M.S. Carstens — 28. maj 2018 @ 21:53

  27. Der er en Utku H. Güzel, en cand.mag. i mellemøststudier, der skrev i går en kronik i JP.

    Kronikken er interessant, bortset det er trist, at han ikke har fundet noget bedre at studere, såsom nordisk mytologi eller få sig en håndværkeruddannelse, og bortset fra at han indleder med at helgardere sig mod muslimsk vrede og venstrefløjens vrede ved at gemme sig bag den ’store stygge’ Ergodan “For nylig talte den tyrkiske præsident, Recep Tayyip Erdogan, om, at islam skal tilpasses nutidens verden…”

    Kronikken er interessant, fordi han tør henvise til selve koranen som kilden til problemerne. Lige modsat Sara Omar, som ikke tør. Som han skriver “Selvom mange muslimer prøver at vise Koranen og profeten som forkæmper for kvindernes rettigheder, så passer det desværre ikke helt. Koranen har flere suraer, hvor kvinden bliver betragtet som mindre værd..” og så nævner han de konkrete Koran-sætninger. Uha uha.

    Og videre: “Som jeg nævnte tidligere, har muslimernes syn på kvinder sin berettigelse i de hellige skrifter. Det kan ikke bortforklares med kulturen og traditionerne. Så længe vi ikke gør op med religionen, kommer vi ikke videre.”

    Denne sandhed er ikke overraskende for nogen. Det er kun interessant, fordi det er en muslim, der tør indrømme det – eller hvis en multikulti-radikal meningsdanner turde indrømme det.

    Desværre får Utku en hjerneblødning sidst i kronikken og begynder at tale i vildelser a la “Så længe muslimerne er så ukritiske og blindt tror på, hvad diverse imamer og selvlærde folk siger, så vil ødelæggelsen og undertrykkelsen fortsætte.” Så tager han alligevel afstand fra, at koranen er selve problemet og begynder at punke diverse imamer og selvlærte folk. (Hvad er egentlig en selvlært for en fisk)

    Men det er altså en mandlig muslim, der taler lige modsat muslimaen Sara Omar.

    Kommentar by traveler — 28. maj 2018 @ 21:54

  28. #25 M.S. Carstens
    Nu mangler vi vel bare at Snaphanen meddeler os alle sammen at han ved hvor “Thorsted,Jens Cini” bor.
    Tak Carstens for at tænde et lille lys efter de 3 seneste kommentarers mørke.

    Kommentar by bjarne Binee — 28. maj 2018 @ 22:11

  29. Jeg har lige lånt bogen på biblioteket og har læst ca. 25 sider….Ekstremt modbydelige beskrivelser af kvindens forhold under islam og ekstremt mandshadende….Og efter den her oplysning på Urias…Væk med den her bog…beskidte fingre behøver jeg ikke finde mig i…beskidte løgnagtige fucking perkerkælling…forsvind ud af mit land!!

    Kommentar by Black Watch — 29. maj 2018 @ 00:15

  30. Det er det samme igen og igen og igen igennem 3 årtier “præmie perker”, der suger, lyver,bedrager specielt de gode” mennesker.

    Det er bare så trættende, samtidig DR tv bare fortsætter og fortsætter.

    Islam SKAL bare proppes ned i halsen på enhver dansker , for deres egne penge
    Indsatsen bliver bare højere og højere , samtidig med modstanden vokser og vokser.
    Overalt.

    Fortsæt , det ender godt.

    Kommentar by jens k.n. — 29. maj 2018 @ 02:23

  31. Hædersmanden Uwe Max Jensen burde have lagt en stor stinkende bæ i de fine litterære saloner…

    Kommentar by Vermund for President — 29. maj 2018 @ 19:56

  32. Er Sara Omar slyngveninde med de to islamister Sherin Khankan og Khaterah Parwani?

    Kommentar by Vermund for President — 30. maj 2018 @ 01:37

  33. Har set at tøsen i dag tuder og jamrer sig i Berlingske, og føler sig “misbrugt”.

    Måske den forkælede kælling skulle spørge de misbrugte piger fra England om, hvordan det føles at blive misbrugt…

    Kommentar by Infidel — 30. maj 2018 @ 20:36

RSS feed for comments on this post.