5. juni 2018

Polittiet sigter postuleret offer for politivold: “… den anholdte – har kastet en stor sten mod politiet.”

Radio24syv gav den hele armen i flere dage, selvom det 42 sekunder lange video-klip ikke dokumenterer noget som helst. BT har talt med Københavns Politi, der oplyser at kvinde er anholdt, sigtet for vold.

Hun er anholdt, fordi hun har kastet en stor sten. I den forbindelse er vi ved at afhøre og se de go-pro-videoer, vi har, igennem for at finde ud af, hvad der er op og ned. Vi mener, vi har videodokumentation nok til at fremstille hende. Dokumentationen bliver så fremlagt i dommervagten i morgen. …

Hvis man isoleret set ser videoen, kan det godt se lidt voldsomt ud, men det, man skal tænke på, er, at over 100 mennesker har kastet sten mod politiet. Hende, vi snakker om – den anholdte – har kastet en stor sten mod politiet. Umiddelbart efter kaster hun endnu en sten. (Allan Nyring, ledende politiinspektør, Københavns Politi)

(Fotos: Screencaps fra omtalte video)

Oploadet Kl. 01:21 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/92875/trackback

37 Comments »

  1. Videoen viser jo, at der er tale om overdreven magtanvendelse. Hun er ubevæbnet, fysisk undelegen og udgør ikke en trussel. Han må ikke skubbe hende hårdt i brystet, så hun falder og slå hovedet – hovedskader er blandt de alvorligste. Måske handler han i affekt, men det er uprofessionelt.

    Kommentar by Odo — 5. juni 2018 @ 03:59

  2. Ryd Christiania ned til grunden, området har altid lidt under selvtægt og ulovligheder, området bebos af kriminelle selvtægts mænd og kvinder der ulovligt har annekteret statens ejendom, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 5. juni 2018 @ 05:27

  3. Odo
    Pas nu med hvad du poster.Du risikererat få hele det samlede Uriaspost establisament mod dig uanset om du har ret eller ej

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. juni 2018 @ 06:03

  4. Umiddelbart tænker jeg at en stiv grønlandsk kvinde der kaster med sten på christiania er knapt så relevant som at danske politikere lige har stemt for at bortcensurere internettet, i et EU forslag der i praksis vil aflive uriasposten. Nederst her: http://snaphanen.dk/2018/06/04/prof-arnstberg-politiker-och-andra-som-bedragit-oss/#more-191472

    Artikel 13 hedder det, bliver det gennemført bliver det ulovligt at linke til noget på nettet hvis man ikke har en særlig tilladelse. Så er det slut, og de kan gøre hvad de vil uden kritiik. Velkommen til dit livs mareridt, godkendt af dine politikere.

    Kommentar by Per — 5. juni 2018 @ 06:52

  5. >2 emmagad
    Det skulle de have gjort i 1971. Når staten ikke evner at forsvare dens ejendom, hvordan tror du så den kan forsvare Danmark? Det kan den så heller ikke. I stedet for afvikler hende.
    I øvrigt enig med Odo og Per der er tale om trussel mod trykkefriheden i neuropas nyeste påhit.

    Kommentar by Nielsen — 5. juni 2018 @ 07:32

  6. Man må denne stenkastning til livs, ingen retter sig efter almindelig påtale.
    Denne mellemøstlige uskik har efterhånden har bredt sig til alle steder. Broer, og steder hvor lovlige protesterende angribes af stenkastene AFA’er. I Sverige har uskikken allerede ført til angreb på hjælpekøretøjer såsom ambulancer og brandbiler.

    Jeg bor selv lidt “højere oppe”, og kan lidt uset følge med i hvad der foregår nede i gården.
    Så sent som i søndag var der igen ”tumult” neden for vinduerne. Nogle indvandrerdrenge var igen uenige om et eller andet, og det afsluttes typisk således, at den største af de uenige smider sten, som nogle af de mindre render rundt og samler, og bringer til den kastende. Uskikken er allerede sat i system hos de små.
    Fuldstændig som man ser når palæstinensere angriber den Israelske grænse.

    Kommentar by Henning Jensen — 5. juni 2018 @ 07:34

  7. Om hun så havde kastet 50 ton sten mod politiet, så skulle hun IKKE udsættes for den behandling. Det går bare ikke. Det er mere held end forstand at hun kan rejse sig, hun kunne med lethed være blevet lam eller slået ihjel.
    Betjenten burde fyres omgående, det er ikke op til ham at straffe kvinden, han kunne med lethed have taget hendes håndled og givet hende håndjern på.

    Jeg har intet til over for folk der kaster med sten, men dette dur bare ikke

    Kommentar by Anders Nielsen — 5. juni 2018 @ 07:52

  8. Det er da lidt ironisk, at en ræverød smartphone-aktivist offentliggør videoen i sin iver for endelig, at få sat nogle betjente fast for politivold. Og så ender det med, at han i stedet får hende i fedtefadet…….

    Karma !!

    Kommentar by Al — 5. juni 2018 @ 07:56

  9. Der findes også en anden video af episoden. Der er det filmet fra gaden, og ser slet ikke helt så vildt ud.

    Kommentar by na — 5. juni 2018 @ 08:13

  10. Jeg har lige fortalt jer at i snart får mundkurv på af jeres politikere, og i snakker stadig om en stiv grønlænder der er faldet over en cykel.. Vågn nu for helvede lidt op!!!

    Kommentar by per — 5. juni 2018 @ 08:38

  11. Hvorvidt betjentens skub var berettiget eller ej, kan jeg ikke bedømme.
    Men hvis man under en gadekamp går direkte hen imod politiet, som hun gør, så har hun ondt i sinde og udgør dermed en trussel.
    Fredelige mennesker ville trække sig væk fra kamphandlingerne, ikke træde ind i dem. Hun er ikke fredelig, men konfliktsøgende.

    Kommentar by Michael Thestrup — 5. juni 2018 @ 08:56

  12. Hvis det var Israelsk politi, ville hun nok være skudt.

    De autonome har skabt en light udgave af Gaza striben.

    Den eneste grund til at Israel stadig eksisterer er at de beskytter sig selv, uden hensyn til hvad omverdenen mener.

    Kommentar by k.m. — 5. juni 2018 @ 09:12

  13. Hvorfor er videoen der f.eks. kan ses på bt.dk, delt i tre, hvor kun midterste del er tydelig?

    Er det igen medierne der manipulerer for at skjule sandheden ?

    Kommentar by k.m. — 5. juni 2018 @ 09:24

  14. @ 10 . Tror nu nok at folk er ved at vaagne , men hvad vil du stille op mod eksempelvis den danske regering der goer hvad der passer den gang paa gang nede i Bruxelles , og helst uden for megen offentlighed .
    En grim tanke , men konsekvensen bliver vel en skoenne dag at politikere der paa demokratisk vis ikke kan holdes ansvarlige , erklaeres for “fair game” . Her og nu er der kun at stemme paa eu-kritiske politikere og saa laenge art. 13 endnu ikke umuliggoer det , at udstille eu og dets danske lakajer for hvad det/de er ved hver sig bydende lejlighed .

    Kommentar by krassisten — 5. juni 2018 @ 09:29

  15. > per 08:38

    Det er jo nu engang bloggens emne, omend jeg deler din bekymring over forslaget om Artikel 13.

    1. Ved vi med sikkerhed, at hun er hønestiv? Jeg gør ikke, og det fremgår ikke af videoen. Om hun er grønlænder, øh, nå?

    2. Sådan blot til almen orientering: Alkoholforbruget pr. indbygger er lavere i Grønland er lavere end i Danmark. Hvordan det er med grønlændere i Danmark tvivler jeg på, der er lavet statistik over. Blandt andet fordi misbrugscentre mig bekendt ikke registrerer den slags. I øvrigt medinddrages i den officielle statistik for Danmark mig bekendt ikke grænsehandlen.

    3. Som også en ledende politiinspektør udtaler, kan det jævnfør videoen se voldsomt ud. Forløbet før og efter den korte sekvens har de fleste af os næppe den store viden om.
    Bortset fra, at politiet var i en presset situation, og det bestemt ikke kan være rart at få kastet store sten efter sig. Husk blot tilbage på 18. maj 1993, hvor nogle af politifolkene stadig slås med eftervirkningerne.

    4. Mine betænkninger går på, at så vidt jeg har forstået bliver det ikke Det Uafhængige Politiklagenævn (DUP), der skal undersøge sagen, men derimod politiet selv. Uha, en fremgangsmåde værdig for et u-land, en politistat og/eller et diktatur.

    God Grundlovsdag, Host-host.

    Kommentar by anon — 5. juni 2018 @ 09:32

  16. Læg mærke til at kvinden straks beskrives som grønlænder !

    Var det en afrikaner eller araber, ville offerets ansigt blive sløret af medierne, og offer beskrives som “ung utilpasset”

    Er det ikke sådan det foregår i PHR’s univers ?

    Hvorfor udstilles hun? når pædofile svin i England beskyttes med navneforbud og anonymitet ? det som Tommy Robinson blev knaldet på gøre opmærksom på.

    Kommentar by k.m. — 5. juni 2018 @ 09:48

  17. -> k.m.

    Når man optager på højkant får man en smal video, der ikke egner sig til almindelig skærmformat. Youtube mfl. har så en finesse, der gør at video’en spredes i siderne med grafik lavet på basis af video’en, så den virker bredere – og ser knap så mærkeligt ud. Derfor :-)

    Kommentar by Kim Møller — 5. juni 2018 @ 10:16

  18. Hun og de andre har helt givet mange gange blevet bedt om at forlade stedet og at holde sig væk og da ikke angribe politiet – det vil hun/de ikke og kaster med sten, råber sikkert ukvemsord!

    Jeg synes man selv er ude om det og må forvente og risikere at komme til skade – politimandens unødige vold?…tja…historisk hvordan politiet i kbhvn og christiania er blevet behandlet i årtier, så forstår man godt at man er nødt til at viste og udnytte sit voldsmonopol –

    Det er ikke magtmisbrug! Hun viser alle andre, at det er legitimt og ufarligt og man kan ustraffet forfølge og kaste sten mod et andet menneske. Så den der ikke vil høre efter, forsvinde og i stedet kaster med sten, må finde sig i konsekvenserne…plain and simple!

    Jeg har været meget efter politiet med hensyn til deres fartfotopolitik, hvor der ingen pardon er hvis så meget som kører få kilometer for stærkt i timen! Her mener jeg der ofte er tale om magtmisbrug!

    Hvis jeg bevidst og gentagne gange kørte vildt stærkt forbi fotovognens blitz – måtte jeg da også forvente slemme konsekvenser.

    Stenkasternes gentagne angreb og forfølgelse af politifolkene vil jo med tiden også give konsekvenser – herunder f.eks. skub.

    Hun tigger og beder om, at det skal gå galt…hun fik det som hun ville!

    Kommentar by Black Watch — 5. juni 2018 @ 10:31

  19. Kim, tak for info. Må det være en opfordring til at bruge mobilen vandret, selv om det føles akavet

    Kommentar by k m. — 5. juni 2018 @ 10:37

  20. Har den pågældende grønlænderstive grønlænder været på træningslejr i stenkast i Gaza?

    Kommentar by Infidel — 5. juni 2018 @ 10:57

  21. Obey the Law!

    https://www.youtube.com/watch?v=0UB8DEuHXwA

    Kommentar by Santor — 5. juni 2018 @ 13:22

  22. Odo, Anders m.fl. politiet var i klart undertal. Hvis de skulle “ofre” en mand på hver stenkastende idiot, så ville der hurtigt stå en enkelt betjent alene tilbage mod halvtreds galninge. Selvfølgelig skal politiet bruge magt. I særdeleshed når de bliver mødt med den form for respektløshed og aggression. Den gruppe mænd med køller som i sidste uge angreb en patrulje (som valgte at flygte), de skulle have været skudt. Hvad fanden er meningen, at bevæbnet politi skal stikke halen mellem benene af hensyn til forbrydernes ve og vel?

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. juni 2018 @ 14:54

  23. Christiania er hippiernes svar på Grimhøjmoskeen.

    Ryd lortet!

    Kommentar by Infidel — 5. juni 2018 @ 16:09

  24. @15, det står her at hun var grønlænder og ikke kunne huske noget da hun var fuld: https://ekstrabladet.dk/112/sigtet-for-stenkast-nu-samler-de-penge-ind-til-faengslet-kvinde/7183687

    Men igen, begge dele er bedøvende ligegyldigt til sammenligning. Jeg ved godt det ikke havde noget med emnet at gøre, men det er vist også en stiv grønlænder der står for teknikken her på uriasposten for jeg kan ikke skrive noget i off topic, derfor kom det her. Men vi finder nok ud af hvad der sker hvis de tør censurere halvdelen af internettet og tror det ikke falder tilbage på dem selv.

    Kommentar by per — 5. juni 2018 @ 18:10

  25. @Kommentar by Hr. Snusk — 5. juni 2018 @ 14:54

    Der blev da afsat 2 betjente på at anholde og slæbe en mandsperson væk så dit argument er ikke holdbart.

    Hvis kvinden har kastet sten mod politiet som jo så ikke fremgår af videoen ja så skal hun selvfølgelig anholdes og straffes for det.

    Det videoen viser er en klar overtrædelse af beføjelserne for magtanvendelse og selv om det er en yderst stressende situation at blive bombarderet med sten så er det noget betjente modtager træning i og ikke nogen undskyldning

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. juni 2018 @ 18:24

  26. Der findes ikke det menneske, heller ikke blandt betjente, som ikke på et eller andet tidspunkt mister fatningen, og handler uprofessionel.
    Videoen tjener kun det formål at skade politiets omdømme.

    Kommentar by k m. — 5. juni 2018 @ 18:53

  27. Den helt store ironi er naturligvis, at den midaldrende spritter sandsynligvis var sluppet uden tiltale, hvis medierne ikke havde insisteret på at køre hende i stilling som årets præmieoffer.

    Kvinden fik en velfortjent røvtur og det var så det. Det er først da medierne besluttede at sætte videoen i rotation over hele linjen, med tilhørende useriøs kritik af politiet, at man besluttede sig for at foretage en anholdelse :-D

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 5. juni 2018 @ 19:13

  28. Hun kunne så nemt som at plukke et overmodent kirsebær været ført bort og anholdt
    Der var altså tale om en pattestiv 50 årig kvinde der nok ikke engang var bevidst om hvor hun opholdt sig og som meget usansynligt ville være i stand til at modsætte sig en anholdelse

    På videoen fra Local Eyes

    https://ekstrabladet.dk/112/sigtet-for-stenkast-nu-samler-de-penge-ind-til-faengslet-kvinde/7183687

    Ser man hvordan hun op til episoden sejler rundt og så oveni hendes brandert med en sansynlig yderligere hjernerystelse samler et eller andet op fra jorden som hun kaster men ikke rammer.
    Det er så nok det politiet sigter hende for.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. juni 2018 @ 20:08

  29. Når du nu, formentlig meget snart, har fået dit traktorkørekort, og er blevet installeret i fodermesterboligen, derovre i Videbæk/Skjern, var det så ikke en idé at du inviterede den “pattestiv 50 årig kvinde” over så I kunne dele bord og seng ? – Jeg tror at I begge to kunne profiterer ganske gevaldigt på et sådant arrangement – Giv det en tanke Per ?

    Kommentar by T. Flodur — 5. juni 2018 @ 20:32

  30. PHR: “Der blev da afsat 2 betjente på at anholde og slæbe en mandsperson væk så dit argument er ikke holdbart.”

    Så du foreslår – i bagklogskabens ulideligt klare skær – at bruge tre politibetjente til at føre to personer væk. Det bekræfter blot mit argument: At politiet er i undertal, og bliver endnu mere i undertal for hver person de fører bort. På et tidspunkt vil der være så få politifolk tilbage, at de bliver nødt til at flygte, som i den situation, jeg beskrev, men som du behændigt undlod at forholde dig til.

    Og ja, han kunne have brugt mindre magt, men det er reelt ikke det, som helheden handler om.

    Over and out. Gider ikke at bruge mere tid på dig.

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. juni 2018 @ 21:46

  31. PHR lider også af personlighedsspaltning.
    I Danmark er politiet de onde, fordi de ikke lader sig kue af autonome venstrefløjsere.
    I England de gode fordi de skaffer Tommy Robinson af vejen

    Kommentar by k m. — 5. juni 2018 @ 22:03

  32. #31, den form for logik preller af på venstrefløjserne, fanget i deres følelsers vold.

    Kommentar by Al — 6. juni 2018 @ 00:56

  33. # 29

    Fodermestre kan nu ellers godt være ganske underholdende.

    Hvem husker ikke den gode gamle liderlige fodermester Kristen Poulsgaard fra Fremskridtspartiet og hans berømte oneliners:

    “Danmark er for lille et sprogområde til at have sin egen ballet.”

    “Tøsedrenge…Kristian Thulesen Dahl.”

    Flere af den slags originaler, tak!

    Kommentar by Infidel — 6. juni 2018 @ 01:24

  34. @Kommentar by Hr. Snusk — 5. juni 2018 @ 21:46

    Hvor fanden har du stampet den løgnhistorie op henne ?
    “Så du foreslår – i bagklogskabens ulideligt klare skær – at bruge tre politibetjente til at føre to personer væk”
    Det er ikke noget jeg har skrevet så hvor kom den lige fra ?
    Jeg kommenterer ganske neutralt om hvad man kan se på videoen.
    Men det er måske ikke den samme video du har set?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. juni 2018 @ 01:27

  35. riv Christania ned

    Kommentar by Christian — 6. juni 2018 @ 01:35

  36. Jeg tror faktisk det er en kvindelig betjent der skubber.
    Ligegyldig detalje, jeg ved det.
    Unødigt brug af vold i følge min mening.

    Kommentar by SMJ — 6. juni 2018 @ 02:07

  37. Ja, i dette tilfælde med en voldsparat og grønlænderstiv grønlænder virker dialogkaffe med blødt brød nok ikke.

    Men måske en kasse dialogguldbajere fra Aldi havde gjort underværker?

    Kommentar by Infidel — 6. juni 2018 @ 02:32

RSS feed for comments on this post.