Uriasposten » Jubiiiiiii! » Blog Archive » Sofie Hagen, komiker: “Vi ved, at der ikke kun er to køn.. kønnede toiletter er en gammeldags ting nu.”



9. juni 2018

Sofie Hagen, komiker: “Vi ved, at der ikke kun er to køn.. kønnede toiletter er en gammeldags ting nu.”

Sofie Hagen er komiker, men formentligt sjovest, når hun forsøger at være alvorlig. AfD’s Steffen Königer udstillede hykleriet forleden i det tyske parlament, da han venligt hilste 60 køn velkommen, enkeltvis. En historie fra TV2 Østjylland – Musikhus indfører kønsneutralt toilet efter krav fra komiker (3. marts 2018).

“Musikhuset i Aarhus vil fremover tilbyde publikum et kønsneutralt toilet. Det oplyser musikhuset til TV2 ØSTJYLLAND.

Det kønsneutrale toilet er blevet indført i forbindelse med, at den feministiske komiker Sofie Hagen fredag aften optrådte i Musikhuset. …

– I en perfekt verden, burde det slet ikke være op til diskussion. Vi ved, at der ikke kun er to køn, at toiletter kan være farlige steder for transpersoner og ikke-binære personer, og at kønnede toiletter er en gammeldags ting nu, skriver hun i en mail til TV2 ØSTJYLLAND.

(Musikhuset, Århus, 2018; Foto: Tilsendt)

Oploadet Kl. 15:23 af Kim Møller — Direkte link45 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/92995/trackback

45 Comments »

  1. Et af venstrefløjens yndglings afledningsdebatter. Der er så få promille af transseksuelle, at de fleste af os aldrig møder en i det virkelige liv. Det er ren ideologi.

    Kommentar by BB — 9. juni 2018 @ 16:15

  2. Vi har da haft toiletter til Sofie Dobbelthagens type i lang tid. Vi plejer bare at kalde dem for handicaptoiletter.

    Kommentar by El Liberté — 9. juni 2018 @ 16:48

  3. venstrefløjen galper hele tiden op om at højrefløjen fører symbolpolitik
    Du dåre der kun kan se splinten i din modstanders øje men ikke bjælken
    i det eget øje!

    Kommentar by BeCool — 9. juni 2018 @ 16:57

  4. Er det så handicaptoilettet, de har inddraget til deres joke?

    Kommentar by Martin — 9. juni 2018 @ 17:13

  5. Hvad går det ud på? Er det for mænd, som er klædt ud som kvinder?

    Kommentar by np — 9. juni 2018 @ 17:27

  6. Virkelig et vigtigt emne. Så nu opstår et nyt altoverskyggende problem, som disse individer kan tærske langhalm på, – nemlig når toiletsæder efterlades opretstående. For fanden da, der da heller ikke andet end problemer i denne ulyksalige verden.

    Kommentar by NotaBene — 9. juni 2018 @ 17:41

  7. “…, der er da heller …”, Skulle der selvfølgelig have stået.

    Kommentar by NotaBene — 9. juni 2018 @ 17:44

  8. Den skal lige vendes ved næste fredagsbøn
    Går det an at begge køn er samlet i samme rum?

    Kommentar by k m. — 9. juni 2018 @ 17:57

  9. Skal man have tolk med på Musikhuset for at finde det rigtige lokum?

    Kommentar by Menig 442 — 9. juni 2018 @ 17:57

  10. Kønsadskilte svømmehaller, men fælles lokum!!!!!
    Da fik dørslaget et nyt skud hagl

    Kommentar by k m. — 9. juni 2018 @ 17:59

  11. Det hedder en Hen- toilet. Det er et særligt toilet for Svenskere…..Svenskere er også mennesker….ligesom dig og mig. syng en sang om Svenskere…de har det ikke lettere. (Afrikasangen)
    “Sveriga Sveriga…det bliver betre dag for dag. Når vi gir en hand for Sveriga…så er det mygget Bra. Vi gir va vi har før din saag. Sveriga”. Vi skal have særligt toilet indrettet i Danmark for Svenske Henna. ;-) :-) ;- ) :-)…..åååh hvor føler jeg mig frelst for denne åbenbaring. :-) :-) :-). God lørdag aften. :-) mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. juni 2018 @ 17:59

  12. Mon den fede klamme ko står op og pisser?

    Kommentar by Infidel — 9. juni 2018 @ 18:12

  13. Børn ned til 6 år kan nu selv “vælge” deres køn.

    Det klares nemt og bekvemt med NemID.

    Indført af en “borgerlig” regering.

    Klammo!

    Kommentar by Infidel — 9. juni 2018 @ 18:16

  14. Jeg syntes faktisk at Musikhusets gestus overfor Sofie Hagen, med at indføre et kønsneutralt toilet, ikke er specielt inkluderende.
    Som en med en ikke binær kønsidentitet, er toilettet ikke særligt velkomment for mig, da der ikke er et pissoir, selvom jeg har har en ikke-binær kønsidentitet, vil jeg stadig gerne have muligheden for at stå op og tisse! Os med ikke-binær kønsidentitet, vil uanset hvad altid blive diskrimineret imod!

    Kommentar by Flerkønnet person — 9. juni 2018 @ 18:46

  15. Det er klart….Når naturen er i vejen for Juraen i den lighedsideal, så må naturen vige. :-)

    Kommentar by Michael Unna — 9. juni 2018 @ 18:55

  16. Jeg har altid brugt dametoiletterne når jeg skal noget der kræver et toilet. Herretoiletterne plejer at være ganske modbydelige, så tak for invitationen.

    Kommentar by Santor — 9. juni 2018 @ 18:57

  17. 60 forskellige toiletter? Eller den modsatte vej, fælles kønsneutrale toiletter? Hvordan i alle riger og lande skulle det blive mindre “farligt” for især kvinder, der går ind på et offentligt toilet, hvor perlerne hurgtigt vil troppe op i samlet flok? Og hvad med fælles kønsneutral af- og omklædning i svømmehallen, da køn jo er hvad man føler, ikke hvad noget som helst andet indikerer? Det kunne ende med at blive ret morsomt, hvis 60 mænd, der insisterede på at have “skiftet juridisk køn” troppede op i samlet flok i svømmehallen og krævede at blive lukket ind i dameafdelingen. Lidt gadeteateragtigt a la Solvognen.

    Kommentar by Margrethe — 9. juni 2018 @ 18:57

  18. Engang så jeg en TV-dokumentar fra Mellemøsten (eller et lignende tåbeligt sted) – Den lidt større by man viste, havde ingen offentlige toiletter – Hvad gør man så ? – Ja man bruger byens ubebyggede grunde. Man viste (dog på god afstand) disse alvorlige arabere i deres brogede kjortler, hive en anelse op i skørterne og knæle til hugsiddende. Efter nogen tid, i stille andagt, rejste man sig og gik uanfægtet videre – Sådan ! – Gender-neutral ? Ja da, i den grad. Så kom ikke her!

    NB: Håber ikke, at den stigende indvandring medfører, at skikken breder sig til danske byggepladser. Eller for den sags skyld til Musikhusets have.

    Kommentar by T. Flodur — 9. juni 2018 @ 18:59

  19. Er der også kønsneutrale lokummer i moskéerne?

    Både de “kvindelige” og “mandlige” muhammedanere er jo iført kjole og fuldskæg…

    Kommentar by Infidel — 9. juni 2018 @ 19:18

  20. Kom for skade at laegge vejen forbi Marokko paa en interrail-tur i starten af firserne ; idag forstaar jeg bedre at de dernede var os langt forud i hele koens-forsnosketheds-debatten . Deres staa-lokummer var simpelthen udtryk for progressiv taenkning , intet mindre .

    Kommentar by krassisten — 9. juni 2018 @ 19:33

  21. Altså! Den velhavende vestlige verden bliver sgu’ mere og mere besynderlig.

    Personer med en løjerlig genetisk sammensætning – vi taler formentlig om 0,0001% (én ud af 10.000) der er genetisk ‘fejlprogrammeret’ – får en helvedes taletid – fordi de larmer i medierne.

    Anna Libak har en – sarkastisk – kommentar til fænomenet.

    https://ekstrabladet.dk/opinionen/annalibak/libak-saadan-undgaar-vi-problemer-med-ligestilling-af-maend-og-kvinder/7190209

    Og tak for den kommentar til galskaben..! Tak Anna!

    Kommentar by Thorbjørn — 9. juni 2018 @ 19:42

  22. Sikke en kønsløs komiker – lige til en optræden hos de Radikale.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 9. juni 2018 @ 19:55

  23. FUUUUUUCK SOFIE HAGEN! SLUK DEN LEDE KÆLLING!

    Seriøst.

    Kommentar by Quark — 9. juni 2018 @ 20:12

  24. “This toilet is Sofie Hagen-neutral, meaning it will not allow Sofie Hagen to use it because she is too full of shit”.

    Kommentar by Quark — 9. juni 2018 @ 20:18

  25. Hvorfor egentlig give den slags opmærksomhed? Vi ved jo godt, at hun er ude på overdrevet.

    Kommentar by ung konservativ — 9. juni 2018 @ 20:53

  26. Pis og papir.

    Kommentar by Nielsen — 9. juni 2018 @ 20:56

  27. OK. Nu vil jeg hedde Mittchell….pige med-lem. M/K………det må vel kunne klares på Folkeregistret :-) :-) :-). God lørdag aften (Støt SIAD) mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. juni 2018 @ 21:06

  28. Hvorfor man man ikke tage – eksempelvis – sin hest, elefant eller hund med ind og skide på et offentligt toilet ? Vi er jo alle skidende organismer!!!

    Kommentar by Anonym — 9. juni 2018 @ 21:07

  29. Lad iSlammet stå vagt om hvem der må komme ind på dasset ;-)

    Kommentar by M.S. Carstens — 9. juni 2018 @ 21:12

  30. Lige i det tilfælde synes jeg faktisk det er en fremragende idé med unisex-toiletter. Hagen ville jo aldrig komme op fra kummen igen, hvis hun var forvist til et dametoilet, uden tilstrømning af hærdebrede mænd til at hjælpe med det tunge løft.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 9. juni 2018 @ 22:40

  31. Sofie Hagen er så fed, at hun er ved at skrive en rejsebog sammen med Johannes Langkildes hest :-)

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 9. juni 2018 @ 22:50

  32. Giv transerne et hårdt spark i skridtet. Så lærer de hurtigt, hvilket køn de har.

    Kommentar by XXXXX — 9. juni 2018 @ 23:18

  33. Der er nærmest revolution nu i London

    Kommentar by Christian — 9. juni 2018 @ 23:37

  34. Jeg ville også blive kønsneutral, hvis jeg var sammen med denne “kvinde”.

    Kommentar by Michael — 10. juni 2018 @ 00:12

  35. Havd var der galt med at transkønnede før i tiden kunne vælge det toilet hvor køen var kortest.
    Det er da en gang feministisk pladder egoisme da et “kønsneutralt” toilet uden piskummer da helt klart vil favorisere dem.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. juni 2018 @ 01:35

  36. @Kommentar by XXXXX — 9. juni 2018 @ 23:18
    Det er så nok en rigtig dårlig ide da det at være transkønnet ikke er noget man selv vælger men er født med
    Derudover,hvis du skulle ta´ fejl, så er jeg overbevist om at “rigtige” kvinder nok heller ikke syntes at det ville være særligt behageligt

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. juni 2018 @ 02:03

  37. Ud over at jeg først troede at det var en practial joke der der senere skulle bruges i hendes show
    så er der lidt spændende læsning om hende,Hugh Hefner og Lars Seier her:

    https://www.vice.com/da/article/59dqqn/forstaa-sagen-om-sofie-hagen-hugh-hefner-og-lars-seier-broadly

    Hvor hun bl.a kommenterer på at den gamle gris Hugh Hefner´s Playboy allerede i 1976 bragte nøgenbilleder at en kun 10 årlig Brooke Shields

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 10. juni 2018 @ 03:21

  38. Hvad er problemet? På masser af arbejdspladser, i hvert fald alle de, jeg har set, er der kun unisex-toiletter uden pissoirer. Og det er muligt at tisse stående, blot man(d) som minimum slår brættet op og ikke tisser udenfor kummen. Så kan en efterfølgende kvinde jo blot slå brættet ned, problem solved.

    Næh, det virkeligt diskriminerende i denne væsentlige debat er, at de efterhånden gængse toiletpapirsruller, der er låst inde i meget store bokse, er placeret så langt nede mod gulvet, at ikke engang dværge (muligvis også et køn…) kan nå dem, medmindre man nærmest lægger sig ned på gulvet, hvilket man nok ikke gør ;)

    Kommentar by anon — 10. juni 2018 @ 07:26

  39. Måske ville bliver det sværere at voldtage kvinder på toiletter, en velkendt invandrersport, der kunne jo komme en anden mand ind.

    Kommentar by Glenn Madsen — 10. juni 2018 @ 11:12

  40. Må jeg foreslå Musikhusets mandlige gæster at de pisser stående i foyeren?

    Det er en naturgiven ret vi mænd har.

    Men klart nok, enhver fordel et individ er blevet udstyret med fra naturens hånd vil kommunisterne (af alle politiske afskygninger) kæmpe for at kue.

    Kommentar by Vagn Henning — 10. juni 2018 @ 11:18

  41. @ 39
    Men nærmere eftertanke kunne jo også betyde, at flere blev fristet (bøh sagde manden!).

    Kommentar by Glenn Madsen — 10. juni 2018 @ 11:30

  42. @anon, problemet er at man forsøger at løse en ulighed mellem kønnene (at der er længere kø til dametoilettet end til herretoilettet) som er et resultat af at man har kunnet optimere toiletterne til mænd der kun skal tisse (urinalet) ved at fjerne optimeringen. Det gør ikke livet bedre for kvinderne (eller de 58+ andre køn). Man gør det kun surere for mændene.

    På min arbejdsplads har vi heller ikke kønsopdelte toiletter, og det er der jo ingen der har et problem med. Men nu er vi kun ca. 25 på min etage, og vi kan gå på toilettet når vi føler trangen; ikke bare i en 5-minutters pause hver time.

    Kommentar by Vagn Henning — 10. juni 2018 @ 11:32

  43. Det fede læs lort Sofie Hagen har skam også sit eget politiske parti; FedFront.

    For mangfoldighedens skyld, bør der vel også være et par fede “mænd” med i FedFront.

    Må jeg foreslå flæskebjerget Amin Jensen.

    Jeg tror at han er ledig på markedet efter sin kuldsejlede politiske “karriere” i dødssejleren Nationalpartiet…

    Kommentar by Infidel — 10. juni 2018 @ 12:02

  44. Der findes allerede et toilet til en af de 58+ andre “køn”. Det hedder et handicaptoilet!

    Kommentar by ET — 10. juni 2018 @ 12:49

  45. Kan man så luske rundt på det kønsneutrale toilet med sin halvstive tissemand i hånden og høre damerne tisse? Eller er for perverst??

    Kommentar by redneck — 11. juni 2018 @ 09:42

RSS feed for comments on this post.