18. juli 2018

Offer for venstreradikal terror: “Jeg fortryder, jeg var alt for dårlig til vise, at jeg… følte med folk…”

Det er sjældent jeg læser en artikel fra Zetland, men når det sker, så får man lige akkurat det man forventer. Lidt som Politiken, bare mere koncentreret. Herunder et længere interview med tidligere integrationsminister Rikke Hvilshøj. Efter at have fortalt om det politiske attentat mod hendes privatbolig med sovende børn (uden at omtale gerningsmændenes politiske observans), handler resten af interviewet om hendes ideologiske selvransagelse. At grænserne ikke er åbne nok, at kritikken af Islam hæmmer integrationen og fremdeles. Hun fortryder.

Fra Zetland (af Philip Flores) – Rikke Hvilshøjs hus blev sat i brand, da hun var integrationsminister. Men hun var mest bange for at møde überhumanisten Carsten Jensen.

“Rikke Hvilshøj havde været til møde i Sønderjylland den aften i juni 2005. Familien lå og sov, da ministerchaufføren på den forkerte side af midnat lod den grå Mercedes rulle op foran huset i Greve og satte hende af på fortovet. … Måske faldt hun alligevel aldrig helt i søvn. I hvert fald var hun den eneste i huset, der få minutter senere – lige omkring klokken tre om natten – registrerede det ellers øredøvende brag. Hendes mand vågnede end ikke af, at hele soveværelset blev blændet op, som var det højlys dag udenfor.

Rikke Hvilshøj vækkede ham og løb selv hen til vinduet og så bilen omgivet af et flammehav ude i carporten. …

En nabo stod allerede og hamrede på fordøren, og mens Hvilshøjs mand nu løb ind for at vække børnene, ringede hun selv til 112, inden hele familien flygtede ud gennem bagdøren – ud gennem haven og ud på gaden. Hun råbte og skreg, mens ilden spredte sig fra carporten og tog fat i hovedbygningen og taget på huset…

Dén nat, hvor Rikke Hvilshøj – eller i hvert fald hendes bil og hus – blev mål for et politisk motiveret angreb, der i brutalitet har få paralleller i Danmarks demokratiske historie, vil altid forfølge Rikke Hvilshøj og hendes familie. Selvfølgelig fordi det var en forfærdelig oplevelse, men måske endnu mere fordi det er brandattentatet, mange husker, når de hører navnet Rikke Hvilshøj.

[…]

Det var ikke en ambition at fremstå hård. Det var heller ikke noget, Anders havde bedt mig om. Men så dukkede alle de der enkeltsager op om folk, der skulle udvises eller ikke kunne få familiesammenføring. Den måde, jeg håndterede de sager, dét er en af mine store fortrydelser,’ siger hun:

‘Jeg fortryder, jeg var alt for dårlig til vise, at jeg selvfølgelig følte med folk, der ofte var syge og levede under svære omstændigheder. Jeg fandt aldrig en god balance mellem at vise empati og samtidig sige, at lov er lov.’

Hvis ikke hun var det i forvejen, så gjorde brandattentatet hende til synonym med en uforsonlig udlændingedebat, der – mener hun selv – siden blot er eskaleret og eskaleret og intet godt har gjort for integrationen:

Meningen med den stramme udlændingepolitik var jo at skabe et rum til en positiv integration for dem, der har ret til at være her. Det hele nytter jo ingenting, hvis man så alligevel skubber de her mennesker væk, i stedet for at tage dem til sig,’ siger hun:

I dag kan jeg slet ikke følge med mere. I dag er hele Folketinget – i hvert fald til og med SF – jo nærmest gået højre om mig.‘ …

‘Jeg betragtede mig først og fremmest som et liberalt tænkende menneske, og de liberale tanker placerede jeg så i Venstre. Det er ikke for at lægge afstand til Venstre, men bare for at forklare, hvordan rækkefølgen var for mig. Jeg følte mig først og fremmest styret af mit eget liberale syn på mennesket og samfundet, og der var så nogle muligheder, der bød sig til.’ …

Hun peger selv på bløde tiltag som en Grundlovskonkurrence efter Mohammedkrisen, hvor unge med indvandrerbaggrund fik en del af ministrenes taletid på Grundlovsdag. Tiltaget førte blandt andet til et lettere ikonisk billede, hvor Anders Fogh Rasmussen ved et grundlovsarrangement står og holder en ung mand i hånden, der senere vente demokratiet ryggen til fordel for den ekstreme organisation Hizb-ut-Tahrir. Ikke desto mindre, siger Rikke Hvilshøj:

‘Jeg syntes, det var vigtigt at få sat en dagsorden om, hvordan udlændinge rent faktisk kunne bidrage positivt.’

[…]

Dagen efter angrebet havde en gruppe ved navn Grænseløse Beate taget ansvaret i en e-mail, sendt fra en internetcafé, men politiets spor endte blindt og har endnu i dag aldrig ført til en anholdelse af gerningsmændene. …

‘Lige så meget som jeg stadig synes, der skal være en konsekvent og stram udlændingepolitik, så synes jeg i dag, at den stramme udlændingepolitik smitter alt for meget af på integrationspolitikken. Det nytter ikke noget, at vi signalerer til de mennesker, der gerne vil være her og har ret til at være her, at der alligevel ikke er plads til dem,’ siger hun. …

‘Jeg kan godt forstå, hvis særligt muslimske udlændinge i Danmark i dag som gruppe føler, at de bliver skammet ud. Det gør ikke noget godt ved mennesker, og det gør ikke noget godt for Danmark.’

(Collage: ‘Zetland -Indsigt. Intet andet.’, TV2 News, 2017)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/93577/trackback

30 Comments »

  1. Ja lad os endelig få mange damer i politik, så de kan lave verden til et bedre sted… [/ironi off]

    Kommentar by AN — 18. juli 2018 @ 11:49

  2. Luk nu bare de grænser en gang for alle. Så kan vi kigge på integrationen bagefter. Uden A, ingen B.

    Kommentar by Al — 18. juli 2018 @ 11:51

  3. Stockholmsyndromet.

    Kommentar by Bastardo — 18. juli 2018 @ 11:51

  4. Det er ubegribeligt at saa faa fatter det,Islam kan ikke maa ikke vil ikke “integreres” dette dodsyge ord hvad vil det egentlig sige?Ser man sig omkring i Europa ikke andet end vold og konstante krav fra dette segment, ofre? min bare

    Kommentar by dunk — 18. juli 2018 @ 12:08

  5. Hvordan kan man som liberal forsvare den totalitære ideologi islam?

    Det er en gåde.

    Kommentar by np — 18. juli 2018 @ 12:22

  6. Blot for en ordens skyld hedder dette såkaldte medie Zetland, hvilket også fremgår af det citerede mv., ikke Zealand som der står i første linie.

    Bortset fra det helt enig med bl.a. Bastardo: Stockholmsyndromet for fuld udblæsning.

    “…,hvordan udlændinge rent faktisk kunne bidrage positivt.”

    Jo tak, Hvilshøj, det er vi nok en del, der venter på at se.

    At Hvilshøj finder Carsten Jensen skræmmende er sådan lidt, undskyld udtrykket, tøset: Han er som en lille hund, der har det hele, dvs. ingenting, i munden, og han er efterhånden ikke lige den skarpeste. Hvis han nogensinde har været det?

    At politiet ikke har været i stand til at finde ‘Grænseløse Beate’ siger en hel del om politiet. Den eller de bag navnet forøver terror, et brandattentat mod en familie kan ikke forklares eller forsvares som andet. At Hvilshøj blot er blevet dummere, er heller ingen undskyldning.

    Uden sammenligning i øvrigt – terrorister af enhver art er mig inderligt afskyelige – kan man jo nævne en anden grænseløs Beate, der fornylig er idømt livsvarigt med efterfølgende forvaring.

    Dér ledte det tyske politi også alle andre steder end de mest oplagte, hvilket jeg gætter på, at det danske politi også gør. For så vidt angår det danske politi og den danske sag er det jo inderligt oplagt at lede blandt stærkt volds- og terrorparate etnisk danske venstreekstremistiske typer, formentlig med en høj grad af sociopatisk dysfunktionel personlighedsforstyrrelse.

    Kommentar by anon — 18. juli 2018 @ 12:34

  7. DR elsker Zetland og deres redaktør. Pressestøtte får hun også

    Kommentar by BB — 18. juli 2018 @ 12:40

  8. #7, 1,8 mio. får Zetland, men det er jo også nødvendigt – de har aldrig præsteret et overskud. Det er egentlig ikke sært, da folk jo bliver stopfodret med samme propagandaagtige ævl af alle de andre statsstøttede medier, så hvorfor abonnere på Zetland?

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. juli 2018 @ 12:47

  9. Netop denne type politiker ødelægger rigets tilstand endnu mere end det er i forvejen, når man nedtoner en forbrydelse som minister så sender det signaler til politiet der så udtaler at det virker meningsløst med alle disse skyderier i offentlig rum, Danmark ligner ikke længere Mellem Østen, Danmark er i brand nøjagtig som Mellem Østen og Nord Afrika netop pga. politikere som Rikke Hvilshøj, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 18. juli 2018 @ 13:30

  10. Den slags politisk tilkendegivelse beviser jo desværre at politisk vold og terror kan betale sig. Når Rikke Hvilshøj på denne måde lader sig udstille, som Bastardo i afsnit 3) kalder det..Stockholmssyndrommet, så rammer han plet, og hun undergraver totalt landets integritet.
    Det er uendelig trist at Rikke Hvilshøj lefler for både det og især for Islam, som selvfølgelig aldrig nogensinde skal respekteres på nogle punkter, hvis vi skal forsvare den frihed vi endnu har. Når muslimer bliver skammet ud, så er det fordi den religion de repressentere, ved at kalde sig for muslimer, er totalt fordummende terror-volds- og krigsforherligende, samt at det faktuelt er en- usekulær diktatorreligion (med dens Fører ideal)-. Det kan dem som er født ind i denne religion, selvfølgelig ikke gøre for, men vi skal selvfølgelig ikke lefle for den ondskab, som de uheldigvis er født ind i. Uheldigvis især for kvinder og børn, og uheldigvis for alle dem som ellers lider under denne modbydelige monsterreligion. Ofrene for den religion burde man bekymre sig langt mere om, end om Muslimer, som jeg vil omdøbe til muhammedanere, føler sig religiøst trådt på af alle andre. Det burde man være ligeglad eller stolt af, af hensyn til den frihed som vi burde forsvare, og især når vi nu sætter soldaters liv på spilfor konsekvenserne af den, så kan vi så sandelig ikke være andet bekendt….Trods alt. God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 18. juli 2018 @ 13:46

  11. Sådan ender Nye Borgerlige også. Det massive pres fra både de fremmede og deres danske medløbere kvæler nu al modstand.
    Danmark bliver ikke frit igen på demokratisk vis.

    Kommentar by k m. — 18. juli 2018 @ 14:45

  12. Hov! Hun glemte at skamme sig! FY fyfy lille Rikke tsk tsk
    hun har nu ikke fortjent at venstreislamister og afa’er sætter ild til hendes hus og bringer børn i fare. De bør hænges og bortskaffes økologisk korrekt, evt kan maddikerne spises til Ålternativets årsfest.

    Kommentar by Hul igennem? — 18. juli 2018 @ 14:50

  13. Nasserne burde skifte til et korrekt navn ; Platland.

    Kommentar by Hul igennem? — 18. juli 2018 @ 14:52

  14. Ah, en “anstændig borgerlig”
    Jeg synes at vi skal gøre udtrykket anstændig borgerlig til den danske version af cuckservative. I ved, typen der skammer sig over sit eget parti og higer efter de rød/radikales rygklap ved middagsselskaberne på Frederiksberg.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 18. juli 2018 @ 14:57

  15. #9 Mellem Østen og Nord Afrika ser umanerligt fjollet ud (navnlig det første). Begge ord samskrives på dansk som Mellemøsten og Nordafrika. Ingen grund til at kopiere engelsk praksis.

    Kommentar by Odo — 18. juli 2018 @ 16:02

  16. @ Kommentar by Odo — 18. juli 2018 @ 16:02

    Kald hele lortet for Muhamedanien. Så ved man, hvad det handler om.

    Men ellers er det jo en sølle snottøs, som nu har mistet al ære og respekt.

    Kommentar by Knud Madsen — 18. juli 2018 @ 16:05

  17. Havde hun ikke efterfølgende blevet blød i knæene, var hun ikke blevet interviewet. Længere er den ikke. Zetland er bare så overflødigt.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 18. juli 2018 @ 18:13

  18. Igen en liberal der går med hovedet under armen. Og Carsten Jensen er en talende røv med ører, hvilket godt kunne give angst hos dem uden fast ståsted.

    Kommentar by Menig 442 — 18. juli 2018 @ 19:03

  19. “Lukket fest, skrid hjem” skrev: “Jeg synes at vi skal gøre udtrykket anstændig borgerlig til den danske version af cuckservative. I ved, typen der skammer sig over sit eget parti og higer efter de rød/radikales rygklap ved middagsselskaberne på Frederiksberg.”

    Ja, vi mangler et godt dansk udtryk for det amerikanske “cuck”, da dansk politik (desværre) vrimler med “cucks”! Det danske ord “hanrej” er alt for snævert og mangler helt de politiske undertoner.

    Kommentar by HN3 — 18. juli 2018 @ 19:04

  20. Vor herre bevares. Jeg ser efterhånden ikke andet end skvatmikler og mennesker, der ikke er i stand til at kæmpe. Men de vil jo bare overleve, koste hvad det vil. De vil være pæne, uanset prisen.

    Kommentar by Uno — 18. juli 2018 @ 19:16

  21. Passiv væmmeligso?

    Kommentar by Træt — 18. juli 2018 @ 20:29

  22. @11 k.m
    Jeg er bange for at du har ret. Der er allerede islamister fra tyrkiet, pakistan, iran, irak osv. osv. på alle offentlige poster i dummark på trods af ca. 40 års advarsler fra Sankt Glistrup og Fremskridtspartiet, og det bliver mere og mere umuligt for hver dag at få sendt de mest syge af dem tilbage til det islamiske Shit hole de kom fra inden de købte en billet til Dummark for at få fat i de danske skattekroner.

    Kommentar by Piphans — 18. juli 2018 @ 20:54

  23. Flere af mine venstre orienterede venner mente efter attentatet at det var nazister som havde gjort det, for at skyde skylden på venstrefløjen.

    Kommentar by Anonym — 18. juli 2018 @ 21:21

  24. Enhver, M som K, der lefler for iSlamet i Danmark, burde tvangsudsendes, på egen regning og risiko, i mindst et år, i de sharia-styrede iSlamiske ophavsområder!

    Men, men, men de har jo deres på det tørre, lever af os, og fodrer godhedsindustrien med rund hånd.

    Jeg kan kun betegne slige personer som egoistisk afskum!

    Kommentar by M.S. Carstens — 18. juli 2018 @ 21:49

  25. Bare en af Venstres utallige landsforrædere, der kan indgå i vagtparaden af gutmenschen/humanister der sætter muslimen højere end egne etniske medborgere. Det er en omgang skrald, der befolker Folketinget. Ufatteligt, at folk bliver ved at stemme på sådanne letbenede røvhuller, der ikke tjener almenvellet men kun egne snævre interesser.

    Kommentar by der Adler — 18. juli 2018 @ 21:52

  26. Hvem læser det lort bortset fra andre journalister og “kunstnere”? Men hvor er det dog dejligt, at Hvilshøj tilsyneladende har været i favnen hos Mama Rønn Hornbech. Måske de kan invitere et par hundrede millioner MENA’er ind i deres brandvarme hjem?

    Kommentar by Michael — 18. juli 2018 @ 22:15

  27. Terror virker, derfor fortsætter det dagligt.

    https://folketidende.dk/112/Unge-maend-blev-bortvist/artikel/478367
    En flok unge af anden etnisk herkomst end dansk blev fredag aften bortvist fra et feriehus i Lalandia Feriecenter, hvor de havde booket sig ind.
    Senere fik politiet en anmeldelse om, at otte unge af anden etnisk herkomst havde begået butikstyveri i Aldi på Brovejen i Maribo klokken 17.20 samme dag – en time før bortvisningen.
    De havde fyldt en indkøbsvogn med varer og bragt disse ud til to biler, uden at der blev betalt, hvorefter de kørte fra stedet. Bilnumrene passede med de to biler, der blev bortvist fra Lalandia en time senere.

    Kommentar by tavsen — 19. juli 2018 @ 10:00

  28. De trænger til en ferie i Syrien.

    Kommentar by Hul igennem? — 19. juli 2018 @ 13:34

  29. “…,hvordan udlændinge rent faktisk kunne bidrage positivt.”
    tjoo, de kunne jo endnu engang prøve at gå på en motorvej ;)

    Kommentar by JustDozer — 21. juli 2018 @ 14:43

  30. eller have en rag head siddende ved sin mands side ;)… på en motorvej.

    Kommentar by JustDozer — 21. juli 2018 @ 14:45

RSS feed for comments on this post.