30. juli 2018

Fyens Stiftstidende om gæstfrie Iran: “Der er mange religiøse regler, man skal overholde i Iran. Men..”

Når Danmark indføre symbolpolitisk lovgivning for at mindske den igangværende velfærdsmigration, skriver medierne om drakoniske tiltag i et lukket og xenofobisk land. Her en rejseberetning om det gæstfrie Iran. Fra Fyens.dk – Iranske verdensmestre i gæstfrihed.

Der er mange religiøse regler, man skal overholde i Iran. Men kan man acceptere lange bukser, tørklæde og ingen alkohol, gemmer der sig ubeskrivelige oplevelser i det enorme mellemøstlige land med 80 millioner indbyggere.”

(Fyens Stiftstidende, 29. juli 2019)

Apropos.

Iran er et muslimsk land, hvor islamiske regler strengt følges. … Straffene kan f.eks. være højere. … Homoseksualitet er forbudt. I visse tilfælde idømmes dødsstraf. Du bør undgå fysiske kærtegn på offentlige steder.

I Iran er der nogle meget vigtige krav til påklædning. De gælder alle offentlige steder. Kvinder skal bære ‘mantou’ (løstsiddende frakke, som mindst dækker hofterne), bukser (evt. leggings) til anklerne og hovedtørklæde. Mænd bør undgå shorts og t-shirts uden ærmer. Du kan risikere chikane og anholdelse, hvis du ikke respekterer det.

Telefonforbindelsen via både fastnet- og mobiltelefon er ofte ustabil. Der kan være dårlig mulighed for at få forbindelse til udlandet. … Der er ikke adgang til en række udenlandske websites og til sociale medier. (Udenrigsministeriet, Lokale love og sædvaner)

Oploadet Kl. 12:54 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/93856/trackback

34 Comments »

  1. Respekt for Iran, at de håndhæver deres normer, kultur og regler.
    Tænk hvis vi gjorde det samme i Vesten.

    Kommentar by Kurt — 30. juli 2018 @ 13:08

  2. “Der er ikke adgang til en række udenlandske websites og til sociale medier.“ Nå, det er jo ligesom i EU, når de vedtager artikel 13 og “upload-filtre” og censurrobotter.

    Kommentar by BB — 30. juli 2018 @ 13:09

  3. For 50 år siden var der 15 mio iranere, i dag som nævnt 80 mio. Var en lignende udvikling sket i Danmark, ville vi i dag have været 23 mio danskere. Enhver kan forestille sig konsekvenserne. I hele Mellemøsten er der sket en femdobling af folketallet gennem de sidste 50 år. Derfor er de nu på vandring mod os, og det bliver kun værre. For slet ikke at tale om Afrika.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 30. juli 2018 @ 13:16

  4. Var befolkningstallet i Danmark gennem de sidste 50 år eksploderet lige så meget som i Iran og Mellemøsten generelt (ca. en femdobling), ville vi i dag have været 23 mio danskere. Enhver kan forestille sig konsekvenserne. Derfor er de nu på vandring mod os, og det bliver kun værre. For slet ikke at tale om Afrika.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 30. juli 2018 @ 13:20

  5. Dobbelt kommentar, beklager.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 30. juli 2018 @ 13:21

  6. Det lyder godt nok gæstfrit.

    Kommentar by Bror Lerbror — 30. juli 2018 @ 13:30

  7. ..og samtidig kan medierne fortælle, at Danmark ikke er gæstfrit nok overfor muslimske turister, som vi jo naturligvis gerne vil have maaange flere af..

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 30. juli 2018 @ 13:45

  8. Der var også god service i Nazi-tyskland, så længe man ikke fornærmede føreren. Og så kørte togene altid til tiden!

    Kommentar by Holger_Danske — 30. juli 2018 @ 13:48

  9. Citat: “Homoseksualitet er forbudt. I visse tilfælde idømmes dødsstraf.”
    Homoseksuel er jo ikke noget folk blot er “ved festlige lejligheder”, så det må vel betyde at alle mennesker med disse “tilbøjeligheder” er særdeles uvelkomne i Iran.
    Kan landet så tolkes som verdensmestre i gæstfrihed?

    Men det er en underlig verden vi lever i, herhjemme er det omvendt. Her kan straffen til folk der antaster homoseksuelle være høj, hvad enten det er berettiget eller ej.
    Kan Danmark så tolkes som var vi verdensmestre i ugæstfrihed?

    Eller er det ikke den sædvanlige gang “ekspert-vrøvl” at stille det sådant op?

    Jeg kan ikke dy mig fra at sammenligne den slags udsagn med de Berlinske avisers overskrifter for et par dage siden:
    “Trump risikerer at blive husket som den mest utroværdige præsident i USAs historie.”
    Halleluja for et “journalistisk guldkorn rettet mod Trump!”
    Men stopper man op et øjeblik og spørger sig selv: “Er det ikke en risiko alle præsidenter løber, både de fortidige og de nutidige og alle de fremtidige?”
    Det er denne lave og underlødige form for journalistiske “historier” som vi alle, og landet, lider under.
    https://www.b.dk/berlingske-mener/trump-risikerer-at-blive-husket-som-den-mest-utrovaerdige-praesident-i

    Kommentar by Henning Jensen — 30. juli 2018 @ 14:02

  10. Mig og resten af naturist Swingerklubben tager straks afsted, og dropper Hamborg Reperbahn i den anledning…..nå nej det er vist kun maschokistiske del af Swingerklubben der tager afsted…. :-) :-) :-).

    (Og så taler vi ikke mere om dengang de brugte tvangsbørnesoldater imod Irak til selvmordsangreb, eller alle de homoseksuelle de hængte i kraner til offentlig skue, eller det faktum at shariaubeviselige i en voldtægt, gør at kvinden- hvis der er fundet sæd på hende, nok vil blive dødsdømt for hor- se filmen og sagen om Catherine Mulligan “The stonning”, eller den berømte “Ikke uden min Datter”) God mandag.

    mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. juli 2018 @ 14:02

  11. Hvem i Helvede kunne dog drømme om at gæste Helvede på jord? Ikke 10 vilde heste kunne får mig til at besøge et så åndssvagt et samfund. Med min manglende evne til at undlade at påpege idioti, ville jeg formentlig hurtigt kunne geråde i problemer.
    I 1985 var jeg og Hustru på biltur i Marokko. Det var alt rigeligt til at vi lovede hinanden, at det ville vi ALDRIG nogen sinde udsætte os for igen.

    Kommentar by Knud Madsen — 30. juli 2018 @ 14:25

  12. Iranske Verdensmestre i gæstfrihed må af Danskerne tolkes som en joke af højeste rang, Mellem Østen og Nord Afrika er livsfarlige lande at entre hvis man er frigjort og ikke tror på Allan, men OK den slags løgne udstiller kejseren uden tøj på, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. juli 2018 @ 14:28

  13. “Her en rejseberetning….”

    Det er lige præcis hvad det er. Iranere i Danmark er ikke rejsende eller gæster eller turister.

    Kommentar by BE — 30. juli 2018 @ 14:37

  14. Ro på! – Journalisten Simon Staun har blot forfattet en uopfordret ansøgning til en økonomisk lukrativ stilling i Danmarks Radio!

    Kommentar by T. Flodur — 30. juli 2018 @ 15:00

  15. Den “konservative” justitsminister, kan nok forklare os hvorfor vi skal lukke 50 gange Danmarks befolkning ind i Danmark.

    Kommentar by Nielsen — 30. juli 2018 @ 15:16

  16. Respekt for et lands love og kultur må gå begge veje. Ergo må herboende muslimer enten vise respekt eller skride ad h…..e til.

    Kommentar by k.m. — 30. juli 2018 @ 16:00

  17. Til min 10). Hvis der ikke er 4 Mandlige vidner (eller 8 kvindelige) til voldtægten, har hun begået hor, og så er der ikke tale om en voldtægt. I shariapraktis betyder det vel, at der aldrig begåes voldtægter i Iran eller andre juridisk Islamiskorienterede lande. Der er kun kvinder der bliver (døds)dømt for hor.

    Kommentar by Michael Unna — 30. juli 2018 @ 16:48

  18. supplement til 17) vil anbefale at man støtter-køber- og læser Lars Hedegaards bog “Muhammeds piger”. Fortsat god mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. juli 2018 @ 16:50

  19. Mellemøstlige er “gæstfri” overfor Den Ærede Gæst fra Europa, men ikke overfor de underprivilegerede og forarmede i deres eget land.

    Når man rejser til et andet land med fordomme om, at indbyggerne “bare er så meget mere gæstfri end de smålige danskere”, kan man slet ikke se landet.

    Javist, mellemøstlige og muslimer er søde. Det er også min erfaring. Det er bare ikke dét, det især er værd at vide om dem.

    For nej, de er bestemt ikke gæstfri. De er nemlig slet ikke ret generøse overfor deres medmennesker.

    Men da Simon Staun var der, så han kun “verdensmestre”.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 30. juli 2018 @ 18:03

  20. # 16 k.m.

    Nemlig. Alt hvad vi i Danmark behøver at gøre er at bruge de allerede vedtagne love og gennemfører de udvisninger de har resulteret i.

    Kommentar by Santor — 30. juli 2018 @ 18:04

  21. I Iran hænger de homosexuelle offentligt i byggekraner.. Simon.

    Kommentar by Bloody Mary — 30. juli 2018 @ 18:05

  22. Danskere er umådelig gæstfri og imødekommende. Når flygtninge, som ellers ikke har noget at lave, forlanger at holde sommerferie, lukker De Dumme Danskere sprogskolen. Det manglede da bare. I Tv2 nyhederne viste de en muslim gå i vandet med alt tøj på, også det obligatoriske tørklæde.

    Kommentar by k m. — 30. juli 2018 @ 19:17

  23. Ah k.m. 19:17

    De skal jo liiige en tur til dét land, de hævder sig personligt forfulgte i og derfor skal have asyl i Danmark.

    Men de kan jo alligevel godt tage på ferie i selvsamme land. Tjuhej hvor det går.

    At sprogskolerne lukker i sommerferien, hvad det end indebærer, skyldes muligvis mere underviserne (javist, de er også muslimer og koranundervisere).

    Så er alle muslimer glade, hallelujayalla.

    Kommentar by anon — 30. juli 2018 @ 20:34

  24. Det er da vist højsæson for visse, uønskede, blandt os:

    https://ekstrabladet.dk/112/hoerte-arabisk-trussel-i-lufthavnen-jeg-spraenger-mig-selv-i-luften/7249478

    og selv her i landet reklameres der flittigt for trafikken :(

    Først skulle vi ååååhhhhh så hjertelig tage imod “staklerne” og nu skal vi åhhhhh så “medlidende” se på, at de ikke får det som ønsket på deres årlige hjemrejse ferie?????
    – betalt af ?

    Kommentar by M.S. Carstens — 30. juli 2018 @ 21:53

  25. Hvis det muslimske Shit hole land Iran er så vidunderligt, hvorfor fanden er vi så tvunget til at forsørge tusindvis af flygtninge der er flygtet fra Iran.
    Men hvad kan forvente af Fake News Fyens Stiftstidende.

    Kommentar by Piphans — 30. juli 2018 @ 22:10

  26. Kommentar by Piphans — 30. juli 2018 @ 22:10

    En FS kvinde ringede forleden til mig og ville sælge et abb…….

    Jeg var vist ikke særlig venlig i min afvisning…ahaemm…Jeg kom til at kalde deres avis for en lorteavis, som jeg ikke kunne drømme om at købe endsige støtte!

    Derefter knaldede jeg hende…ud i telespace igen!

    Kommentar by Black Watch — 30. juli 2018 @ 23:28

  27. Det er da vist et rigtigt stykke “betalings arbejde ” det er for daarligt

    Kommentar by dunk — 30. juli 2018 @ 23:40

  28. @26 Black Watch
    Hæhæ..skønt hvis man bare kan knalde dem ud “telespace” igen.

    Jeg blev engang nærmest jagtet af en ældre småfed kælling som stod på strøjet og uddelte berlingeren samt solgte abb.(nej, det var ikke Birthe Rønn Hornbech). Da jeg gik forbi hende spurgte hun om jeg ville have en gratis avis, men da jeg så hvad det var for en svarede jeg – nej tak jeg har lige lokumspapir, og så gik hun full liberal retard og begyndte at gå efter mig samtidig med, at hun skabte sig over hvor ubehøvlet jeg var :)

    Kommentar by Piphans — 31. juli 2018 @ 00:00

  29. Politiken øst sælgersken fik besked på at bede de radigale om penge i stedet

    Kommentar by Træt — 31. juli 2018 @ 00:39

  30. @28 rettelse, øv.
    “købt lokumspapir”

    Kommentar by Piphans — 31. juli 2018 @ 00:54

  31. De af os, der er ikke er homoseksuelle, kan jo være ligeglade med, hvordan den slags mennesker bliver behandlet i Iran. Bare de ikke kommer herop som såkaldte “flygtninge”.

    Kommentar by Søren Andersen — 31. juli 2018 @ 01:15

  32. Jeg vil tro, at der er forskel på, om gæsten har penge på lommen og rejser igen eller har planer om blivende at lade værten forsørge gæsten.

    Kommentar by Menig 442 — 31. juli 2018 @ 09:43

  33. Luk de såkaldte journalistuddannelser.
    Ombyg dem til udrejsecentre.

    Kommentar by Bastardo — 31. juli 2018 @ 10:11

  34. Der er intet i vejen med islam i et islamisk land. Så længe dette islamiske lande ikke er Danmark.

    Alkoholforbud i Iran skal sidestilles med blasfemi-paragraffen i Danmark og Kongens magt i Grundloven. Det er ikke noget, der håndhæves i praksis. Der drikkes kolde øl og vin over alt i Iran – åbenlyst.

    Kommentar by Mogens — 1. august 2018 @ 14:24

RSS feed for comments on this post.