9. august 2018

Eftersøgte Anwar Daadoue: Smuglede flygtninge til Europa, finansierede ‘terror-netværk som Al Nusra’

Politiet holdt baggrunden for evakueringen af Hovedbanegården på ‘Need-to’know’-basis (You don’t need to know), men sandheden kom frem, formentligt fordi den 46-årige syrer Anwar Daadoue allerede var eftersøgt i Italien.

Detaljer fra EB.dk – Derfor blev Hovedbanegården evakueret: Terror-mistænkt flygtet

“Det var en 46-årig syrer, der er mistænkt i en omfattende terror-sag i Italien, der i aftes flygtede fra Vestre Fængsel, og som var årsag til at Københavns Hovedbanegård blev evakueret og afspærret under eftersøgningen af ham. …

Terror-netværket, som den 46-årige angiveligt er medlem af, har blandt andet sendt 15 millioner kr. til terror-organisationen Al Nusra, der har tætte forbindelser til al-Qaeda. …

I maj oplyste italiensk politi ved en pressekonference, at den 46-årige anses som bagmand i et terror-netværk, der har tjent millioner af kroner på at smugle flygtninge til Europa. Fortjenesten er, mener italiensk politi, gået til at finansiere terror-netværk som Al Nusra.

(Anwar Daadoue på Facebook, 2017)

Oploadet Kl. 09:58 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/94104/trackback

28 Comments »

  1. “der er absolut ingen grund til at tro at der skulle gemme sig terrorister i flygtningestrømmen fra syrien”. -Hans jørgen bonnichsen.

    Kommentar by per — 9. august 2018 @ 10:16

  2. Menneskesmuglingen var hans primære terrorhandling. Muslimerne kan ikke besejre vesten med terror, men de kan kan gøre det med kolonisering.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 9. august 2018 @ 10:23

  3. På et tidspunkt må der da komme et grundlag for at retsforfølge og dømme de her titusinder af medløbere, landsforrædere og sat en endegyldig stopper for alle deres med vilje bevidste løgne, fortielser og ondskab mod deres eget land og befolkning!!!

    Kommer der ikke det…vil nogen nok tage affære selv og få det gjort!

    Hvorfor er islam i Danmark og andre vestlige lande aldeles umulige at have med at gøre…jo f.eks. at man lader sådan noget som det her vanvid etablere sig og fortsætte:

    https://newspeek.info/tysk-politi-muslimer-opdrager-boern-til-vold-mod-vantro/

    Kommentar by Black Watch — 9. august 2018 @ 10:29

  4. Det forlyder at den flygtede byttede identitet med en 27-årig besøgende der så blev i cellen mens den 46-årige terrorist spadserede ud i friheden.

    Hvordan i hede hule helvede kan den midaldrende mand på billedet udgive sig for en 27-årig????

    Hvordan i hede hule forbulede helvede kan Politiet konstant kræve flere resourcer når de 1) lader hånt om sikerhededen og 2) har resourcer nok til at afspærre hovedbanegården når de fucker op og lader en terror mistænkt spadsere ud i friheden?

    Hvorfor er der INGEN der kræver politiets ledelse til regnskab for sådan en brøler?

    Kommentar by redneck — 9. august 2018 @ 10:38

  5. Endu mere latterligt: Ingen efterlysning med billede da han ikke vurdreres at være farlig?

    “Tidligere på dagen udtalte Københavns Politi, at fangen ikke er vurderet som værende farlig, hvilket også er grunden til, at han ikke efterlyses med billede. ”

    Men ok at lukke Danmarks mest befærdede togstation i 2 timer en fredag aften? Hvor mange Danskere skal bukke og neje for “ordensmagtens” arrogance?

    https://www.tv2lorry.dk/artikel/partner/tv2dk/undsluppen-fange-byttede-identitet-med-besoegende-i-faengslet

    Kommentar by redneck — 9. august 2018 @ 10:44

  6. Akkumuleret inkompetence gennem de sidste 40 år har resulteret i et fintunet system som kun handler om at dække over inkompetence.

    Kommentar by mvjensen — 9. august 2018 @ 10:56

  7. Wauw flygtninge finansiere terror. Kristne afvises som flygtninge i Storbritannien (kilde DDF hjemmeside). Mage til politisk tidsgrotesthedskonsekvens troende jeg ikke jeg skulle opleve……..Hvad andet er der at sige end mit mantra. Støt Siad. God torsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. august 2018 @ 11:01

  8. Jeg tror at denne sag er endnu et bevis på at der er hemmelige kredse på topniveau, det målrettet arbejder for at underminere os danskere og splitte os som nation.

    Det råber til himmelen at ledelsen tidligere udtalte at man ikke anså den flygtende som farlig.

    Goddaw mand økseskaft – inspektor Clouseau kunne ikke have gjort det bedre.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 9. august 2018 @ 11:02

  9. #8 Apropos politiets ‘collusion’ med den muslimske besættelsesmagt, ser jeg, at Nordsjællands Politidirektør Jens-Christian Bülow i ly af sommerferien har begået en redegørelse om politiets velvilje/passivitet overfor Eid-bålfesten i Gribskov. Bortforklaringer og usandheder falder over hinanden i redegørelsen, men denne Bülow er jo også ham, der som chef i justitsministeriet i 2012 var med til at opfinde ‘nødløgnen’ i Christiania-/Bødskov-sagen. En professionel løgnhals, hvis fornemste opgave nu er at holde danskerne i uvidenhed om MENAP’ernes overgreb.

    Kommentar by RonaldR — 9. august 2018 @ 11:58

  10. Det at man undlader at vise billeder af kriminelle kulturberigere, kan sammenlignes med de såkaldte elastiske tilbagetog på østfronten. Folk må ikke få opfattelsen af, at kampen er tabt.

    Kommentar by Menig 442 — 9. august 2018 @ 11:58

  11. Politiet er medskyldige i den krig der vil komme, i kraf af at politiet tier.

    Kommentar by Sindsro — 9. august 2018 @ 12:03

  12. Vi hører intet om hvad der skete med den mand der beredvilligt blev ført tilbage til cellen – er han anholdt, vil han blive straffet – eller får han et goodwill-dyt-i-bamsen med kramme-Charlotte?

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 9. august 2018 @ 13:45

  13. “Den 9. april 1940 besluttede politikerne, at dansk politi skulle samarbejde med de tyske besættelsestropper”

    Der er ingen der har sagt, at Danmark er besat Én gang til, men der er åbenbart allerede givet ordre til at politiet skal samarbejde med fjenden.

    Mon der også i al hemmelighed er aftalt steder, hvor modstandsfolk kan sendes hen, for at forsvinde uden familie og venner får besked ?

    Kommentar by k.m. — 9. august 2018 @ 13:46

  14. “Eftersøgte Anwar Daadoue: Smuglede flygtninge til Europa, finansierede ‘terror-netværk som Al Nusra’” Nej nej nej.. det kan ikke passe for hans jørgen bonnichsen fra mongol politiet PET har garanteret os for, at der IKKE er terrorister blandt de millioner af fupflygtninge der er kommet til EUSSR for at snyde stjæle voldtage og myrde.

    Kommentar by Anonym — 9. august 2018 @ 13:48

  15. #12 Ifølge EB vedr. den medsammensvorne: ’Den 27-årige blev anholdt, men er løsladt igen. Politiet planlagde at fremstille ham i dommervagten i dag, men har aflyst retsmødet. – Vi mener ikke, at betingelserne for en varetægtsfængsling er til stede, så han er løsladt, men sigtet efter straffelovens § 124 om hjælp til undvigelse, siger politiinspektør Brian Belling.’
    Nå nej, for Brian kan slet ikke forestille sig, at den medsammensvorne kunne have relevante oplysninger om den undvegnes gøren og laden. Jo, det kan han godt, men han ved også godt, at magthaverne højere oppe i systemet ikke vil se med blide øjne på, hvis Brian rent faktisk forsøgte at få fat i den undvegne.
    Og den politimand, der i misforstået iver efter at udføre rigtigt politiarbejde, iværksatte eftersøgningen på Hovedbanegården, har selvfølgelig efterfølgende været til kammeratlig samtale og fået at vide, han burde have vidst bedre – det muslimske herrefolk skal have frie hænder og danskerne holdes i uvidenhed.

    Kommentar by RonaldR — 9. august 2018 @ 14:12

  16. @15 – Enig, det stinker langt væk at man end ikke FORSØGTE at varetægtsfængsle den medsammensvorne.

    For øvrigt påfaldende at denne paragraf ikke gælder for folk fængslet efter udlændigelovens paragraf 35 eller 36???

    https://www.themis.dk/synopsis/docs/lovsamling/Straffeloven_kap_14.html

    Der er ellers retsgrundlag for at fængsle den medsammensvorne i op til 2 år!

    § 124. Den, der flygter som anholdt eller fængslet, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. Det gælder dog ikke den, der er varetægtsfængslet efter udlændingelovens § 35 eller er frihedsberøvet efter udlændingelovens § 36.

    Stk. 2. På samme måde straffes den, der befrier en anholdt, fængslet eller tvangsanbragt person, såvel som den, der tilskynder eller hjælper en sådan person til at undvige eller holder den undvegne skjult.

    Stk. 3. Den, som ulovligt sætter sig i forbindelse med nogen fængslet eller tvangsanbragt person, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 måneder.

    Stk. 4. Den, der i et arresthus eller lukket fængsel som anholdt, fængslet eller forvaringsanbragt uretmæssigt besidder en mobiltelefon eller lignende kommunikationsudstyr, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder. På samme måde straffes besøgende og andre personer, som uretmæssigt medtager en mobiltelefon eller lignende kommunikationsudstyr i et arresthus eller lukket fængsel. Tilsvarende straffes en varetægtsarrestant, der som frihedsberøvet i institution m.v. uden for kriminalforsorgen uretmæssigt besidder en mobiltelefon eller lignende kommunikationsudstyr.

    Stk. 5. Bestemmelserne i stk. 1-3 gælder også i forhold til

    1) personer i forvaring,

    2) personer, der i stedet for varetægtsfængsel er frihedsberøvet i institution m.v. eller er varetægtsfængslet efter udlændingelovens § 35 b,

    3) personer, der i medfør af § 74 a er frihedsberøvet i institution m.v.,

    4) personer, der i forbindelse med fuldbyrdelse af straf uden for arresthuse og fængsler, jf. stk. 1, er frihedsberøvet på bopælen under intensiv overvågning og kontrol efter straffuldbyrdelseslovens kapitel 13 a eller 13 b eller i institution m.v., og

    5) personer, der afsoner fængselsstraf under udstationering fra fængsel eller arresthus.

    Kommentar by redneck — 9. august 2018 @ 14:37

  17. Når han nu slet ikke er farlig, hvorfor tog politiet så maskinpistolerne frem, sidst de rendte rundt med maskinpistoler gik det ikke så godt. De kunne vel bare efterlyse ham over højtalerne.
    Trist at vi har et politi som ikke længere er deres ansvar voksen, deres chef Claus Oxfeldt siger gang på gang politikerne imod og vil føre hans egen politik. Senest var de betjente der deltog i modeopvisninger var det rigtige betjente eller skuespiller?
    og hende der krammede med en islamist, får hun løn til den første?
    Vi kan ikke blive ved med at finde os i politiets opførsel, de er trods alt betalt for skatte penge.

    Kommentar by Anders Nielsen — 9. august 2018 @ 15:32

  18. Det var jo en dejlig måde at slippe af med ham på.
    Lad da nu for helvede være med at udstede en international arrestordre på ham !!!!!

    Kommentar by Bastardo — 9. august 2018 @ 17:16

  19. Det tyder på det er planlagt højere oppe fra. Når manden skal udleveres til Italien forsvinder han pist væk. Politiet besætter Hovedbanegården. Mon de regner med han kommer for at tage et tog når det vrimler med politi? Det er skuespil. Han er for længst kørt til Sverige, hvor han kan gå i fred. Er der kontrol ved grænserne? Ellers kan han tage en burka på. Så får han lov at gå i fred. Gud fader bevares.

    Kommentar by Popeye — 9. august 2018 @ 17:52

  20. Awekatten trænger bare til en stor krammer af “Charlotte”…

    Kommentar by Revisoren — 9. august 2018 @ 19:37

  21. Vi snydes om næsen, fra øverste politikkerer, over dommerstanden og politiet, til journalister og andet skattebetalt knæfald for iSlammet!

    Må de ryge UD, hver og en, GERNE gennem direkte afstemninger, som vort IT system jo ellers allerede skulle være garant for!

    Andre kan, hvorfor må vi ikke, med al den teknologi VI har investeret OG risikeret i “systemet”?

    Mvh
    M.S. Carstens

    Kommentar by Anonym — 9. august 2018 @ 22:16

  22. Man havde så godt et billede af ham, men udsendte ingen efterlysning. Hahahahahahahahaha :D :D :D

    Søren Pape …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. august 2018 @ 23:07

  23. Sjovt nok kan statsministeren sagtens kommentere på et tvivlsomt håndgemæng med justitsministerens loverboy men forholder sig larmende tavs i denne sag.

    Er det ikke bare en lille smule pinligt overfor de italienske myndigheder? Eller det tæller måske ikke efter valget dernede hvor man ifgl MSM nærmest har fået Trump kloner til magten?

    Kommentar by redneck — 10. august 2018 @ 09:32

  24. Sjovt nok kan statsministeren sagtens kommentere på et tvivlsomt håndgemæng med justitsministerens loverboy men forholder sig larmende tavs i denne sag.

    Er det ikke bare en lille smule pinligt overfor de italienske myndigheder? Eller det tæller måske ikke efter valget dernede hvor man ifgl MSM nærmest har fået Trump kloner til magten?

    Kommentar by redneck — 10. august 2018 @ 09:32

  25. Jeg tror inspector Clouseau og co. går og nynner:

    Dumme Danskere, Dumme danskere
    Daadoue, Daadoue, Daadoue

    Hermed opfordres politiledelsen til at tage en tur til Hollywood, da de må være oplagte kandidater til at deltage i en evt. ny Politiskolen film.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 10. august 2018 @ 09:47

  26. @25
    Jamen var det ikke PET der medvirkede i de første Politiskolen film?
    Jeg mener sku helt sikkert at det var det fede svin til Hans Jørgen Bonnichsen der dansede på The Blue Oyster Bar.

    Min ven i Flensborg siger at det er helt sindssygt så mange muslimer der kører rundt i Flensborg, og ikke nok med at de propper deres biler og handikap busser med vare fra de muslimske butikker, nu har han fandme også set at de kommer i deres danske privatbiler og levere vare i Flensborg dvs., at der måske er tusindvis af muslimer der handler på kryds og tværs af grænsen uden, at der er nogen som helst form for kontrol med dem, men sprit ruten skulle fandme med tvang lukkes bare fordi de danske pensionister hyggede sig en gang i mellem og fik en lille én.

    Og lad nu for helvede de skide muslimislamister få det lille lorteland, vi dumskere er alligevel for dumme til at have vores eget land.

    Kommentar by Piphans — 10. august 2018 @ 10:23

  27. Enig RonaldR 14:12. Spot on humor om politiinspektør Brian Belling.
    “Nå nej, for Brian kan slet ikke forestille sig, at den medsammensvorne kunne have relevante oplysninger om den undvegnes gøren og laden.”

    Her skulle du have brugt waterboarding, Brian Belling. Hvorfor skal danskere og andre vesterlændinge dræbes af Mo’s krigere, når det kan begrænses? Vi har været i krig med islam siden 9/11 !(11. september 2001). Fat det, dumbo!

    Kommentar by A-mad — 10. august 2018 @ 10:28

  28. Kan I huske hvor meget “man” grinte af Gaddafi, da han sagde dette tilbage i 2011? Vi svarede igen med F-16 bomber, der bombede løsningen, i stedet for problemerne, vel og mærke. Dem der griner først, græder til sidst, siges det. Det er slet ikke rigtigt nok, som venstrefløjen siger, at de danske kampfly ikke tjener Danmark. Hvis bare det bare var sådan. Nej, de bomber os. Du betaler.

    Kommentar by Syrienblog — 13. august 2018 @ 23:34

RSS feed for comments on this post.