Uriasposten » Jubiiiiiii! » Blog Archive » Århus: Den liljehvide homogenitet dyrker den konsekvensløse humanisme – Regnbuefarvet hykleri!



10. august 2018

Århus: Den liljehvide homogenitet dyrker den konsekvensløse humanisme – Regnbuefarvet hykleri!

For godt tyve år havde jeg en fjerdedel af en skønt lille byhus på Frederiksbjerg i Århus. I dag er prisniveauet absurd, og den kreative klasse kan udleve sin liljehvide homogenitet forklædt som farverig humanisme. I går aftes kom jeg forbi området igen, og så flere eksemplarer af disse her ‘Frederiksberg Spirer’-kasser. Tænkte spontant, at der måtte være offentlige midler inde over. Det viser sig at ‘Aktionsgruppen Frederiksbjerg Spirer’ er støttet af Århus Kommunes ‘Samskab Aarhus’, der har fået 1,2 millioner støttekroner fra Spar Nord Fonden.

Kontaktpersonen til et arrangement er en Jeppe Spure Nielsen, der præsenterer sig selv som ’selvstændig konsulent’. Han var iniativtager til ‘KrydsKampagnen’, der under valgkampen i 2007 aktionerede imod VKO i håb om at få en ny regering, der ikke var så ‘kynisk og usolidarisk’. På skiltene stod blandt andet: “Børn indespærret på asylcentre… et Danmark vi kan li’? X Ny regering – Ja tak”. Godhed på andres bekostning. Regnbuefarvet hykleri!

(Frederiksbjerg, 9. august 2018; Se evt. Facebook)

“Også Aarhus Kommune er helt bevidst om, at den slags borgerdrevne projekter er med til at skabe mere attraktive kvarterer. Faktisk findes der under Teknik og Miljø et projekt, der hedder Samskab Aarhus, og hvis formål er at rådgive og støtte borgere, der har idéer og projekter, de gerne vil realisere i det offentlige rum…

Et andet initiativ, som Samskab Aarhus har været fødselshjælper på, er projektet, Frederiksbjerg Spirer, der handler om at befolke kvarteret med kombinerede plantekasser og bænke, som folk selv skal samle.” (Stiften.dk, 20. maj 2018)

Oploadet Kl. 12:27 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/94110/trackback

19 Comments »

  1. Spændende. Er der så også et ‘Gellerup, Toveshøj osv. med spirekasser’?

    Tror nu ikke, at muslimerne på vestegnen er i stand til at afkode farverne, men hvis der skulle være en enkelt derude, så bliver spirekasserne nok futtet af.

    Det plejer at være muslimernes standardmetode, når noget går dem for meget på, og lunten er normalt ultrakort.

    Kommentar by anon — 10. august 2018 @ 13:01

  2. De syge stoddere kan ikke få en gulerod til at gro uden statsstøtte

    Kommentar by k m. — 10. august 2018 @ 13:02

  3. Totalt 100% spild af skattekroner og i helt særlig grad i muhamedansk dominerede områder.

    Kommentar by Knud Madsen — 10. august 2018 @ 13:08

  4. Fantastisk ”kreativt design” – disse spirer-kasser har? Men den lille blåklokke ser nu lidt trist og ensom ud, og ville sikkert have befundet sig bedre ude i moder natur, trods tørken. Og det ubestemmelige der titter frem af regnbuens nederste etage har forlængst opgivet modet.
    “If You Want the Rainbow You Must Have the Rain”:

    Take your share of troubles
    Face it and don’t complain,
    If you want the rainbow
    You must have the rain.
    https://www.youtube.com/watch?v=rxJ2lFcJCKg

    Disse spirer-kasser er så “flotte”, at man kunne få den mistanke at det er en af de nye unge arkitekter der har været “ind over”. Grunden til denne mistanke kunne styrkes ved f.eks. at se Havneholmen i Aarhus: ubehjælpsomme fatasiløse kasser ovenpå kasser, firkanter ved siden firkanter.
    http://www.havneholmen-aarhus.dk/

    Nogen vil hårdnakket hævde at disse spirer-kasser udstråler kreativitet, så selvfølgelig vil disse firkantede Lego-moduler blive bakket op af ansatte i kommunen. De er jo alle, både arkitekter, journalister og politikere, udklækket i det samme undervisningsmiljø.

    Kommentar by Henning Jensen — 10. august 2018 @ 13:45

  5. Kommentar by Knud Madsen — 10. august 2018 @ 13:08

    Og hvad koster sådanne områder alt i alt så ikke for skatteyderne?

    Lige læst om sag hvor Aalborg kommune omdanner et hotel som gennemgangsboliger for “flygtninge”. Pris 3 millioner i årlig husleje plus 5 millioner kr for at opsige kontrakten plus 550.000 kr. for brandalarmeringsanlæg og adgangskontrol.

    https://aalborgnu.dk/nyheder/millioner-af-kommunale-kr-rullede-til-park-hotel/f236eef5-e03f-4f72-879a-17a9d25a329b

    Kommentar by kenneth — 10. august 2018 @ 13:52

  6. Typisk Århus. Ønsketænkning parret med pengesvineri på skatteydernes bekostning. Århus stemmer rødt og vil nok blive ved med det, til den sidste krone er brugt, og hele lortet går ned i røg og flammer.

    Kommentar by Crass Børsting — 10. august 2018 @ 13:56

  7. Som andre er inde på, der er ikke meget Jørn Utzon over det her.
    Minder mest om regnbuefarvede Harald Nyborg knæskånere, lagt oven på hinanden.

    Kommentar by k.m. — 10. august 2018 @ 15:04

  8. Nåja, det er da trods alt bedre at de holdes beskæftigede med at gøre byen grønnere end at smadre den. Husk på hvilke grupper det er vi taler om her.

    Kommentar by per — 10. august 2018 @ 15:09

  9. Da jeg var dreng dyrkede vi karse i kasser i børnehaven… vi fik dog IKKE statsstøtte til “projektet”

    Kommentar by Danskeren — 10. august 2018 @ 15:33

  10. Det er imponerende at hårdt arbejdende skatteydere vil lægge ryg til et unødvendigt pengeforbrug, milliarderne vælter ud af de offentlige kasser til ingen gavn for nogen, man burde som skatteyder forlange regionerne og etaterne nedlagt for stedse, der er byer i Europa hvor der bor flere folk end i hele Danmark og som administreres billigere, vi er et overadministreret land og hvis folk vil plante blomster så må det være for folks egne penge, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 10. august 2018 @ 15:42

  11. En himmel full av stjerner
    Blått hav så langt du ser
    En jord der blomster gror
    Kan du ønske mer?
    Sammen skal vi leve
    Hver søster og hver bror
    Små barn av regnbuen
    Og en frodig jord

    Kommentar by np — 10. august 2018 @ 15:48

  12. Frederiksbjerg i Århus! – Kun overgået af Sao Paulo, gældende økonomisk korruption (sort arbejde i forbindelse med moderniseringen af områdets mindre ejendomme) – Bydelen er(?) (var) nedluset af arbejdsløse akademikere og andre halvstuderede røvere; som på fuldfed understøttelse (og under skattefars radar) gik og moderniserede de gamle byhuse – Intet kan overraske hvad den bydel angår! – Hvad mon byens stolte søn, Hans Broge, som på sin piedestal, står og skuer ud over området, tænker?

    Kommentar by T. Flodur — 10. august 2018 @ 18:47

  13. Yrk! Endnu en Kaospilot! Kendes på ubrugbarheden. Undtagen for Kommunale konti.

    Kommentar by Bastardo — 10. august 2018 @ 18:48

  14. Stop alle offentlige tilskud til kaos.

    Kommentar by Bastardo — 10. august 2018 @ 18:52

  15. Utroligt at kommunen endnu ikke har ansat nogle burkaklædte madammer og bandemedlemmer som “rollemodeller”, der skal vande kasserne…

    Kommentar by Revisoren — 10. august 2018 @ 20:27

  16. Hvorfor kom nu den tanke helt ufrivilligt. Sådan ER jeg IKKE !?

    “Et andet initiativ handler kasser med AK-47, ofte blot kaldet Kalasjnikov stormgeværer, som folk selv skal samle.” (Kan afhentes i din egen kommune om 10-15 år :-)

    Kommentar by A-mad — 10. august 2018 @ 21:32

  17. Fulgte der et neongrønt tylskørt med i hver kasse?

    Kommentar by Revisoren — 10. august 2018 @ 21:44

  18. Nu er jeg ganske vist en dum redneck men hvad er ideen med sådan en kasse? At man får et par cm2 ukrudt på bænken? Utroligt man kan få offentligt tilskud til sådan en gang fis
    Jeg har sgu masser af ukrudt og andet grønt både på terassen, gårdspladsen og sågar på trailerens fælge når det er fugtigt i vejret…måske jeg skulle søge om tilskud?

    Kommentar by redneck — 10. august 2018 @ 23:07

  19. http://www.lokalavisen.dk/nyheder/2018-08-10/-Ulovlige-parkeringer-p%C3%A5-stribe-50-b%C3%B8der-uddelt-10-biler-fjernet-2548808.html?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Så fik de lige råd til nogle flere regnbuekasser og nye ta´ selv af kommunekassen projekter…Mangler politikerne grunker – send politiet ud og give bøder – det er noget der funker!!!

    Politiet er altid klar med bødeblokken…konstant og alle selv de simpleste og minimale “lovovertrædelser” takseres til bøder på 1000 – 1500 kroner – var der nogen der sagde magtmisbrug og korruption?…nå ikke!

    Kommentar by Black Watch — 10. august 2018 @ 23:11

RSS feed for comments on this post.