7. november 2009

Enhedslisten opstiller venstreekstremister i Horsens

Den 3. oktober kunne Fyens Stiftstidende med venstreradikale Redox som kilde, fortælle at Bente Damhave, nummer 7 på Dansk Folkepartis liste i Nyborg, fik støtte til sin valgkamp af Lars Grønbæk Larsen, formanden for Vederfølner, en demokratisk udløber af Dansk Front. Overskriften blev Yderste højrefløj støtter Damhave.

I tirsdags fortsatte historien, idet Redox lagde en længere artikel online, der dokumenterede, at Vederfølner-medlemmet Majbritt Andersen havde uddelt brochurer med Bente Damhave. Politiken tog ikke overraskende historien op, og gav den overskriften DF’er fører valgkamp med højreradikale. Dagen efter gik den rundt via Ritzaus Bureau til landets avisredaktioner under overskriften S kræver forklaring på DF-højreflirt med Politiken.dk som eneste kildehenvisning.

Der var og er ikke meget kød på historien. Lavt-rangerende byrådskandidat i provinsby får støtte fra personer til højre for partiprogrammet. Det er ikke svært at se de dobbelte standarder, ikke mindst i en direkte sammenligning med Enhedslisten.

Den altid velinformerede Junikredsen har en aktuel historie fra Horsens. Her drejer det sig ikke om oprettelse af facebookgruppe, eller brochure-uddeling for kandidat, men to kandidater til byrådet, herunder spidskandidaten.

“Der er tale om Julie Aagaard Povlsen og Jean-Martin Rundstrøm Christensen… Begge har i en årrække spillet centrale roller i det venstreradikale miljø i Østjylland…

Julie Aagaard Povlsen har ved flere lejligheder optrådt i medierne som talskvinde for det berygtede Århus BZ og det autonome miljø.

Særligt aktiv var hun i forbindelse med rydningen af ungdomshuset i København i 2007, hvor hun under overvågning af kampklædt politi med en megafon hidsigt styrede tropperne ved støttedemonstrationer i Århus.

Efter netop sådan en demonstration i marts 2007 udtalte hun blandt andet til pressen:

Vi fik sendt et budskab, og dette er kun begyndelsen. Hvis jeg var borgmester i Århus, ville jeg da tænke lidt over tingene efter at have set flere hundrede unge gå på gaden i samlet flok. Nu er det op til folk selv, hvad de vil lave resten af aftenen. Jeg vil ikke opfordre til vold, men jeg vil heller ikke opfordre til passiv protest.

Julie Povlsen er ofte med, hvor der sker noget. Den 7. januar 2008 stod en vred Julie Povlsen sammen med 3 andre kendte autonome anklaget for vold begået på musikcafeen i Århus marts 2007…

Så sent som i 2008 arrangerede hun sammen sin eks-kæreste, Jesper Munk Jepsson fra tæskeholdet Jyske Antifascister, Århus BZ´s 1. maj demonstration. En demonstration, der udviklede sig til uroligheder og vold. Balladen endte 5. august samme år i retten, og Julie Povlsen vidnede her til fordel for Jepsson, der blev frikendt for vold, men straffet for ulovlig våbenbesiddelse…

Udenfor retsbygningen var der et stort opbud af autonome, blandt andet hjælpetropper fra det københavnske tæskehold Antifascistisk Aktion, der i dagens anledning fejrede sig selv med et banner påtrykt “AFA”… Det autonome sammenrend udenfor retten talte også en sortklædt Jean-Martin Rundstrøm Christensen…

Jean-Martin har ved talrige lejligheder været på gaden, blandt andet i Århus sammen med personkredsen fra Aarhus Antifa/Jyske Antifascister og Århus BZ… Jean-Martin Christensen har ofte været i konflikt med politiet. Han blev anholdt i forbindelse med en demonstration mod partiet DNSB i Kolding i august 2007, samt under erhvervslivets klimatopmøde i Bella Centeret i København maj 2009.

At Jean-Martin Christensen i det hele taget har et anstrengt forhold til lov og orden, bevidner et manifest som han publicerede på internettet i december 2007. Her skriver han blandt andet om, hvorfor han går ind for vold, hvorfor han tidligere har brudt loven og hvorfor han vil gøre det igen.

(Jean-Martin Christensen, yderst til venstre; Århus, 23. august 2008)

Opdate.

  • 11/11-09 Horsens Folkeblad – Spidskandidat opfordrer til vold og lovbrud.
  • 12/11-09 Jyllandsposten – Spidskandidat opfordrede til vold.
  • The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/9489/trackback

    30 Comments »

    1. Pressens blinde øje.

      Det kan ikke udstilles tit nok.

      Kommentar by Mallebrok — 7. november 2009 @ 01:11

    2. En flok forkælede unger, der aldrig har prøvet at sulte. Måske kunne vi sende dem et par uger til Sydafrika uden lommepenge fra staten og derefter se, om de stadig vil dele Danmarks penge og land med gud og hver mand.

      Det sjoveste er, at de så godt som alle, med enkelte undtagelser, om ganske få år vil se tilbage på denne efterskoleinspirerede autonome periode og krumme tæer.

      Kommentar by Egtvedpigen — 7. november 2009 @ 01:48

    3. DF burde begynde at bakke sine medlemmer noget mere op, istedet for altid at falde på halen og fuldstændigt ukritisk bortvise medlemmer, der bliver udsat for kritik og løgnagtig hetz af den yderste venstrefløj og den politisk korrekte presse. Tror aldrig man får retfærdighed den anden vej, ment på den måde at venstrefløjen, med presse, pludselig begynder at tage afstand fra erklærede voldelige grupper som AFA, anarkister, autonome eller enkelt personer som Pelle Dragsted. Jeg tror heller aldrig dele af venstrefløjen, med presse, holder op med at forfølge og belyve personer af en anden politisk observans, mens den selvsamme venstrefløj tydeligvis står i lort til halsen og ligefrem belønner deres voldelige ungdom med skattebetalte politiske ungdomshuse, hvorfra mere politisk vold kan udgå. Så hvorfor egentlig pr automatik føje dem hvergang de skriger racist, nazist og andre grimme ting, alle kender vel efterhånden deres metoder og bevæggrunde. Istedet for at DF igen svigter et medlem der bliver udsat for hetz af venstreradikale, burde DF bakke sit medlem op og udstille venstrefløjens beviselige dobbeltmoral, ved enhver given lejlighed.

      Kommentar by Palle Kristensen — 7. november 2009 @ 02:07

    4. Gad vide, hvordan Jan Trøjborg har det med, at han (og SF + R) har indgået valgforbund med Enhedslisten i Horsens?

      Kommentar by CKH-8700 — 7. november 2009 @ 09:42

    5. @ Palle (og Kim):

      Det er sgu’ da underligt at en DF’er fører valgkamp med et medlem af en gruppe, som DF på det skarpeste tager afstand fra. Det er jo DF selv, som vil have forbindelsen afbrudt og hiver esklusions-scenariet frem. Det er DF som er de fordømmende og ekskluderende, ikke Politiken.

      At DF fører en systematisk hetz og eksklusion mod de af deres medlemmer, som har forbindelse til Vederfølner, er en journalistisk interessant historie.

      Jeg kender ikke noget til Vederfølner, men hvis de er for ekstreme til at DF kan acceptere selv den mindste kontakt med deres menige medlemmer, så er de godt nok ekstreme.

      Kommentar by WilliamJansen — 7. november 2009 @ 09:56

    6. -> CKH-8700

      En af gratisaviserne havde spot på emnet tidligere på ugen. Forskellige valgforbund nævnes, og så fortælles det, at en stemme på Socialdemokraterne risikerer at blive en stemme på Dansk Folkeparti. To af de tre interviewede, stemte dog DF, og var mere bekymret for evt. at støtte Socialdemokraterne.

      Kommentar by Kim Møller — 7. november 2009 @ 10:14

    7. S kræver forklaring på DF-højreflirt

      Mon også Socialdemokreterne har problemer med det særdeles topstyrede og lukkede Socialistiske Folkeparti. Tropperne styres som bekendt af af den forhenværende formand for Dansk Kommunistiske Parti Ole Sohn.

      Se i øvrigt:
      How the Kremlin hijacked Labour: Diary of a Kremlin insider reveals the hold Soviets had over Labour politicians

      Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1225637/How-Kremlin-hijacked-Labour-Diary-Kremlin-insider-reveals-hold-Soviets-Labour-politicians.html#ixzz0WADHx2R1

      Kommentar by Limewoody — 7. november 2009 @ 10:20

    8. -> WJ

      “Jeg kender ikke noget til Vederfølner, men hvis de er for ekstreme til at DF kan acceptere selv den mindste kontakt med deres menige medlemmer, så er de godt nok ekstreme.”

      Den påtagede naivitet klæder dig ikke. Medierne laver sager af varm luft, og Damhave-eksemplet er er klassisk. Så kan DF selv tage afstand fra brochure-uddelerens parti og samtlige grupperinger hun kan associeres gennem en lang namedroppende Redox-artikel (hvor mange navne nævnes… 20+), hvorefter venstrefløjen kan tage afstand på skift.

      Enhedslisten har kandidater der er AFA-militante, og for få måneder siden blev anholdt. Enhedslisten har terrordømt kandidat.

      Det handler om proportioner. Vederfølner er erklæret demokratisk. Det er brede dele af Enhedslistens bagland ikke (er du uenig?).

      Kommentar by Kim Møller — 7. november 2009 @ 10:28

    9. @ Kim, du skriver: Den påtagede naivitet klæder dig ikke. Medierne laver sager af varm luft, og Damhave-eksemplet er er klassisk.

      For nu at citere Søren Espersens fremragende reaktion på de mange anklager om spin, medie-manipulation, skjulte dagsordner m.m. (frit efter hukommelsen): Kunne det tænkes at vi siger det fordi vi mener det?

      Kunne det ikke tænkes at DF ikke kan acceptere det mindste samarbejde med Vederfølner, fordi at det er DF’s dybeste overbevisning, at et sådan samarbejde ikke er forenligt med DF’s værdigrundlag? Kunne det tænkes at alle kynikerne der anklager DF for at sige et og mener noget andet tager fejl? Kunne det tænkes at alle os naivister der mener at DF nok mener det de siger har ret?

      Man kan sige meget negativt om DF (det har jeg selv gjort her), men de har deres meningers mod, og man kan normalt tage deres udtalelser og handlinger som udtryk for en holdning.

      Kim: Vederfølner er erklæret demokratisk. Det er brede dele af Enhedslistens bagland ikke (er du uenig?).

      WJ: Jeg er enig i at store dele af Enhedslistens bagland er udemokratisk. Jeg har ikke forudsætninger for at udtale mig om Vederfølner, men jeg vælger i dette tilfælde at stole på DF’s vurdering af at de er – om ikke nødvendigvis udemokratiske – så ekstremistiske.

      Kommentar by WilliamJansen — 7. november 2009 @ 10:51

    10. Angående det med at være demokratisk, så var Sverigedemokraterne temaet for Deadline forleden. Og her blev debatten i studiet også hvorvidt man nu kunne stole på den nydelige unge mand også var demokratisk anlagt når nu han var højrepopulist. Måske dækkede det blto over noget andet…..

      Professor Uffe Østergaard og Erik Meier Carlsen snakkede om emnet. Det var ellers rimeligt sobert og nøgternt, men lige dette forekom mig en anelse bizart, dels fordi vi og svenskerne har masser af venstreekstreme og antidemokratiske partier, og dels fordi det er mere eller mindre umotiveret eller ihvertfald uden skyggen af dokumentation for at Åkeson ikke skulle være demokratisk. Det bliver derfor blot til en perfid mistænkeliggørelse, hvorefter man kan berolige med at den “slags” folk plejer at blive normaliseret og mere moderate når de er i parlamentet.

      Kommentar by Superman — 7. november 2009 @ 11:05

    11. Lokalt avisnyt om Damhave-sagen. Den i en fjern fortid konservative Fyens Stiftstidende bruger selvfølgelig ukritisk Redox som kilde og gør ikke det mindste forsøg på at finde ud af, hvad Vederfølner egentlig er.

      http://www.fyens.dk/article/1359151:Nyborg–Paa-gaagaden-med-ekstremister

      Kommentar by Crass Børsting — 7. november 2009 @ 11:34

    12. Enhedslisten –>>

      http://www.politiskkommunikation.dk/html/nyheder/filer/211105/stor/Enhedslisten%20small.jpg

      Kommentar by Fritænker — 7. november 2009 @ 12:05

    13. Bente Damhave får Bente Damhaves og DF´s materialer delt ud af en pige der ikke er medlem af DF. Pigen holder sin kæft med sine egne holdninger, og hverken hun eller hendes forening drager fordel af det.

      Lige præcis hvordan er dét et problem?

      Henrik

      Kommentar by Henrik — 7. november 2009 @ 13:26

    14. Nu er det trist at aviser ukritisk bruger redox, faktisk mener jeg at man burde undersøge om de overholder dataloven om personer. Men på samme tid, så kan jeg ikke forstå at et garvet medlem af DF , som Bente Damhave ikke er klogere. Det ville tage ca 2 sek. at finde ud af de mange uheldige historier der knytter sig til de personer der oprettede hendes støttegruppe og som DF kandidat må man sku være klar over at aviser og tosser står klar til at samle alt snavs op om dig. Netop formanden for vedfølner, har jo flirtet meget kraftigt med nazister og andre voldsgrupperinger, der slet ikke stemmer overens med hans nye demokratiske stå sted. Så jeg synes hele sagen er DUM og selvforskyldt, især hendes kreative undskyldninger om hvorfor hun har givet en jakke til pigen.

      Men desværre er der stadig mange landsbytosser i DF på Fyn, lige syd for Nyborg kommune, har de jo også haft bøvl med manglende betaling af bøder og slås kampe mellem tidliger ægtefælder i pressen, det er med til at fastholde folks negative syn på DF, som et sundt og fornuftigt parti.

      Kommentar by Broholm (ordblind) — 7. november 2009 @ 14:08

    15. Enhedslisten stiller op venstreekstremister i…..

      Selvfølgelig, enhedslisten er et venstreekstremistiskt parti.

      Kommentar by Vivian Clayborn — 7. november 2009 @ 14:10

    16. Hold da kæft hvor ville jeg ønske at jeg var betjent til en af deres demonstrationer.
      Kniplen ville gløde 14 dage efter.
      En god gang jysk bølle bank.
      Men desværre, det hele bliver jo optaget idag på mobiler m.m.

      Kommentar by flaben — 7. november 2009 @ 17:25

    17. Endnu engang viser Enhedslisten sine antidemokratiske tendenser.

      På min blog er der et billede af deres arabisksproget valgplakat.

      Enhedslisten lefler i den grad for de arabiske erobrere.

      Kommentar by Altermedia - Danmark — 7. november 2009 @ 17:26

    18. Problemet ligger i at det er venstreradikale personer og blogs, der sætter dagsordenen for hvem og hvad der er ekstremt. Min pointe er blot at man ikke skal lade sig skræmme, af deres hetz imod personer af en anden politisk observans end venstrefløjens egen, det er hvad man kan forvente og så lidt mere. For i sidste ende hvad er mest ekstremt, at åbne grænserne og lade alle og enhver komme hertil, eller at sige stop og få kontrol på indvandringen og vedblive at være herre i eget hus. Den afgørelse skal man vist ikke ligge i hænderne på Redox og deres ukritiske budbringere på for eksempel Politikken og DR. I deres øjne er enhver der er kritisk overfor masseindvandring jo højreekstremist og fremmedfjensk, det ved den brede befolkning efterhånden godt. Deres dage med politisk korrekt menings monopol er ved at rinde ud, takket være blogs som Uriasposten, snaphanen med flere.

      Kommentar by Palle Kristensen — 7. november 2009 @ 18:17

    19. @ Henrik, du spørger: Bente Damhave får Bente Damhaves og DF´s materialer delt ud af en pige der ikke er medlem af DF. Pigen holder sin kæft med sine egne holdninger, og hverken hun eller hendes forening drager fordel af det.

      Lige præcis hvordan er dét et problem?

      WJ: Det spørgsmål skal du stille til Pia Kjærsgaard. Det er hendes parti, som kan se problemet.

      @ Palle, du skriver: Min pointe er blot at man ikke skal lade sig skræmme, af deres hetz imod personer af en anden politisk observans end venstrefløjens egen, det er hvad man kan forvente og så lidt mere.

      WJ: Jeg tror ikke at DF er nemme at skræmme. Pia Kjærsgaard er – alle hendes fejl til trods – en af de mest hårdføre personer i dansk politisk historie. Når DF tager afstand til en yderliggående gruppering, så er det ikke fordi at de er skræmte, så er det fordi at de virkeligt ønsker afstanden.

      Det er regulær DF-bashing, når flere kommentatorer indikerer at DF er Politikens skræmte fidibus, som tager afstand på journalisternes kommando. Kunne det ikke tænkes at DF mener hvad de siger, og siger hvad de mener?

      Kommentar by WilliamJansen — 7. november 2009 @ 18:51

    20. “WJ: Det spørgsmål skal du stille til Pia Kjærsgaard. Det er hendes parti, som kan se problemet.”

      Jeg kan simpelthen ikke tage dig seriøst som debattør. Hvis vi debatterede vindmøller, ville du omgående få debatten til at omhandle jordens rotation.

      Kommentar by Kim Møller — 7. november 2009 @ 19:01

    21. “Enhedslisten opstiller venstreekstremister i Horsens”

      Enhedslisten er venstreekstremister….. Enhedslisten er et sammenrend af 70’ernes og 80’ernes venstreekstremistiske partier + Venstresocialisterne.

      Det sørgerlige er, at de pæne og anstændige mennesker i midterpartierne tilsyneladende ikke har noget problem med det, når der skal betales for en taburet.

      Er DF et ekstremistisk parti ? Tja, indtil videre har jeg i det midste ikke set horder af DFU’ere smadre gaderne og åbentlyst opfordre til kriminalitet (den rette betegnelse for civil ulydighed).

      Kommentar by Tolder — 7. november 2009 @ 19:54

    22. #15
      så kort og korrekt kan det også siges

      Kommentar by J B — 7. november 2009 @ 20:38

    23. OT – Breaking news (Ugen med Clement):

      Kristian Thulesen Dahl siger, at der ikke er menneskeskabt global opvarmning – men jo, siger han, det er der alligevel.

      :D

      Kommentar by Scavenius — 7. november 2009 @ 23:26

    24. OT – Akkari er smuttet fra Religion.dk. Han kunne ikke klare mosten.

      http://www.religion.dk/artikel/344103:Synspunkt—-Akkaris-exit-er-symptom-paa-moralsk-snaeversyn?all=1

      Kommentar by Fritænker — 7. november 2009 @ 23:42

    25. ‘Ekstremistisk’ betyder vel ‘bruger vold som politisk middel’?

      Det har vi en paragraf imod i Grundloven. Den skal bare bruges.

      Kommentar by Henrik R Clausen — 7. november 2009 @ 23:44

    26. –> 10

      For dem der endnu ikke har hørt den veltalende svensker Jimmie Åkesson fra Sverigedemokraterne, se det her her

      Om Bente Damhave (med video interview) her

      Kommentar by Balder — 8. november 2009 @ 11:53

    27. Men hvorfor dog også beskæftige sig med venstreekstremister der stiller op til valget for et parti der også sidder i folketinget.

      Der er jo meget mere interessante historier. Teenage nazisten Daniel Carlsen er i medierne igen. Han skal måske passe på dronningen så det er da en god og vedkommende historie hvor danske journalister kan vise deres kritiske sindelag.

      At kommunister der kæmper mod demokratiet stiller op for enhedslisten er derimod ikke interessant.

      Kommentar by Superman — 8. november 2009 @ 17:01

    28. @ Henrik R Clausen

      “Ekstremistisk” er det man kalder folk eller ting, som venstrefløjen ikke kan lide. Derfor kan venstrefløjsere pr. definition heller ikke være ekstremister. Ud over det, så skifter definitionen afhængigt af, hvornår man har brug for at bruge ordet.

      “Radikalt” har en lidt mere fast betydning – “langt ude”. Bare se Det Radikale Venstre. Da betydningen er fast er venstrefløjserne også begyndt at bruge den – tag Sydfynske Venstreradikale som et eksempel.

      Det ord du leder efter er “militant” – det at ville opnå politiske våben ved vold.

      Kommentar by Henrik — 8. november 2009 @ 17:26

    29. @ WJ

      “Jeg er enig i at store dele af Enhedslistens bagland er udemokratisk. Jeg har ikke forudsætninger for at udtale mig om Vederfølner, men jeg vælger i dette tilfælde at stole på DF’s vurdering af at de er – om ikke nødvendigvis udemokratiske – så ekstremistiske.”

      Mærkelig logik

      Så fordi medierne gennem brug af guilt by association tvinger DF til at tage afstand fra eks. Vederfølner (staveplade), så er det hernæst DF’s beslutning om afstandstagen der bestemmer, om nogle er ekstremister eller ej?

      Så har Møller jo netop ret.

      Hans kritikpunkt er NETOP, at medierne gennem meningsforvrængende og uproportionel formidling gør DF ekstrem grundet Vederfølners støtte (åbenbart), men netop undlader at dække der erkendt anti-demokratiske og voldsparate enhedslisten med volds- og terrordømte opstillede.

      Møller har jo netop ret, som det er nu er det mediernes helt selektive redaktionelle linie, der bestemmer hvem der synes ekstremistiske og ikke-ekstremistiske, helt uden skelen til, tja, fakta.

      Selv i “midterpartiet” SF er der tidligere spioner og kommunistiske topfolk. Selv på Tysklands frihedsjubilæumsdag forties dette. Det skriger jo til himlen.

      Kommentar by DaLi — 10. november 2009 @ 10:05

    30. […] Uriasposten 7 november 2009 – Enhedslisten opstiller venstreekstremister i Horsens […]

      Pingback by Dansk Folkediktatur: Bente Damhave fra Nyborg pålagt forbud mod støtte » Balder Blog — 30. august 2011 @ 20:34

    RSS feed for comments on this post.

    Leave a comment

    Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

     

    

     

    Vælg selv beløb



    Blogs


    Meta
    RSS 2.0
    Comments RSS 2.0
    Valid XHTML
    WP






    MediaCreeper