16. september 2018

Lærerstuderende om fascisme, ‘Hitlers Lugenpresse’ og DF’s ‘ønske om at kontrollere Danmarks Radio’

Lærerstuderende Niels Christiansen er folketingskandidat for Alternativet, og mener det er lærerens opgave at indoktrinere folkeskoleelever. Her lidt fra en rablende kommentar i Folkeskolen.dk – Hvor går grænsen for politisk objektivitet?

“Forleden holdte jeg et kort foredrag for min niende klasse om fascisme og hvordan dette starter. Jeg fandt det især relevant efter at have læst, at Rasmus Paludan fra Stram Kurs var begyndt at værge børn ved folkeskoler. Nogle af børnene i min klasse talte endda om ham, hvorfor jeg følte mig forpligtet på at fortælle dem, hvad han egentlig er for en starut. Jeg dragede paralleller til Daniel Carlsen fra det hedengangne Danskernes Parti samt mere etablerede partier som Dansk Folkeparti og Nye Borgerlige.

For tiden kører Dansk Folkeparti en kampagne med slogans som ‘Smid tørklædet og meld dig ind i Danmark’ og “Stå fast, stem dansk’. Disse analyserede vi kort i plenum og nåede også frem til den fælles konklusion, at nationalismen i dette tilfælde bruges til at ekskludere nogle mennesker. Derpå kom jeg ind på hvordan Hitler kom til magten gennem manipulation og løbende dehumanisering af de folk, som han ikke brød sig om, hvilket som bekendt kulminerede på Krystalnatten. Vi holdte Hitlers Lugenpresse op imod Dansk Folkepartis ønske om at kontrollere Danmarks Radio og mod eksempelvis Nye Borgerliges Mette Thiesens løgn om de fiktive Shariavagter på rådhuspladsen, der som bekendt gjorde, at hun blev politianmeldt.

For at perspektivere yderligere hev jeg eksempler fra Redoxartikler ind.

(Rasmus Paludan og folkeskoleelever, København, september 2018; Foto: Facebook)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/95012/trackback

38 Comments »

  1. Kort og godt, der er ikke noget at sige, danskerne er blevet sindssyge og det blev vores undergang.

    Kommentar by Piphans — 16. september 2018 @ 22:26

  2. Det HELE starter med lærere som ham!!! Gå ind på stram kurs’ facebookside, der ligger nogle live videoer fra deres demonstration i dag. Der er måske er 10-20% muslimer tilstede blandt moddemonstrationen, resten er danskere der, indoktrinerede af lærere som ham, står og råber og skriger på deres egen undergang!

    Muslimer udnytter bare de muligheder som disse mennesker iblandt vores egne giver dem, husk altid det!

    Kommentar by Per — 16. september 2018 @ 22:46

  3. Apropo den undersøgelse fra BT i dag der viste at 27% af danskerne ikke mener at muslimer bør have opholdstilladelse: Hvor får de sidste 73% deres oplysninger om islam fra? Fra lærere som ham. De mennesker er vores første og største problem.

    Kommentar by Per — 16. september 2018 @ 22:50

  4. Man blive da vel forhåbentlig fyret for at prakke løgne på uvidende skolebørn – og endda blamere sig med det offentligt? Og man får da vel også frataget sin ret til at praktisere “underviser”!

    Kommentar by Mvjensen — 16. september 2018 @ 23:07

  5. Læreren, der har skrevet indlægget, staver også som en brækket arm; og han har tilmed dansk som linjefag. Det er næsten i sig selv lige så trist.

    Kommentar by Thomas — 16. september 2018 @ 23:10

  6. Åh Gud nej, “Jeg dragede…”, “Vi holdte…” … hvordan kan sådan en klovn bliver lærer??

    Kommentar by A. Nysted — 16. september 2018 @ 23:22

  7. Hvor er det sindssygt. Tjek kommentarerne i linket, manden er rablende sindssyg. Han skriver at han ifølge sig selv er objektiv. Hold da op.

    Heldigvis er der mange lærere der går imod ham, så lidt krudt er der da tilbage i enkelte af dem.

    Kommentar by Larebil — 16. september 2018 @ 23:26

  8. Lærere skulle studere et par vers af Gruntvid.
    Den komme her:
    !!!!!!! SANGBOGEN: OG MELODIER, DER BLEV VÆK !!!!!!!

    N.F.S. Grundtvig var utrolig produktiv – således har han i en sangbog
    fra 1901 skrevet 91 ud af 272 numre ( Sangbog ved K Jensen Strellev ).

    Det Tyrkiske Osmanske rige brød han sig ikke om, og han skrev
    i sangen “Vor Gud er død hensides Hav om Tyrkervrimlen”

    I vers 8:
    Og blev endnu tre hundred år
    forhalet af Tyrkerpesten.
    Det skylder vi og Maglegård,
    Korstogene fra vesten.

    I vers 10:
    Og vajer over Tyrkerflag
    end kristenhedens banner,
    Det svang sig op i kæmpe slag
    af Paver og Osmaner.

    I folkehøjskolens Sangbog stod i en tidligere udgave sangen
    ” Folkeligt skal alt være ” Grundtvig, 1848.

    vers 1:
    Folkeligt skal alt nu være,
    trindt om land fra top til tå.
    Noget nyt der er i gære,
    det selv tosser kan forstå.
    Men kan alt, hvad brister bødes
    med det ny, som først skal fødes?.
    Ved man også, hvad man vil
    mer end ” brød og skuespil “???

    I vers 4:
    Til et folk der alle hører,
    som sig regne selv dertil.
    Har for modersmålet øre,
    har for fædrelandet ild.
    Resten selv som dragedukke,
    sig selv fra folket udelukker.
    Lyse selv sig ud af æt, (slægt)
    nægter selv sig indfødsret.

    flere:

    ” VIFT STOLT MED KODAN´S BØLGE” “BLODRØDE DANNEBROG ”
    ” DER ER INGEN TING DER MANER, SOM NÅR ET FLAG GÅR TIL TOPS “.
    ” ET FLAG ER SMUKKEST I MODVIND”

    Også Kaj Munks lille kønne sang: ” DEN LILLE ANNEMONE mangler i folke
    Højskolens sangbog.
    Udgaven fra 1990 virker, som om der ikke skal kredses for meget om sund NATIONALFØLELSE.

    Digt for fædrelandet !
    Det er da vores land, Danmark med de
    grønne bøgeskove, den violette lyngheder,
    de guldgule kornmarker, de blå fjorde
    og alle byerne med deres kirkespir.
    Elsker du det, skønt det er så ringe?
    Elsk det og bed for Danmark og gør alt
    hvad du kan, for at det ikke må udslettes.
    ——————————————————————–
    Lærere burde ikke være opdragende til børnene, men børnenes egne forældre.
    Pædagoger give røde knopper.

    Kommentar by Sindsro — 16. september 2018 @ 23:30

  9. Hvordan bliver “…meld dig ind i Danmark” lige til “..nationalismen.. bruges til at ekskludere nogle mennesker”?

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 16. september 2018 @ 23:33

  10. “holdte” i stedet for “holdt” (2 gange) – og “værge” i stedet for “hverve”. Og han er skolelærer ! Vorherrebevares !

    Kommentar by Niels Juel — 16. september 2018 @ 23:40

  11. Manden er komplet idiot. Hvis det gjorde ondt at være dum. Ville han skrige af smerte.
    Er pjalten ikke i stand til at se, han selv praktiserer dét, han skoser andre for?
    Christ!! Det er også tydeligt at høre på vores barnebarn, den absurde hadefulde holdningsmassage, der praktiseres helt ned i de helt små klassetrin. Rendyrket hjernevask. Fyr den inkompetente narrøv.1

    Kommentar by White knight — 16. september 2018 @ 23:42

  12. Lærerstuderende Niels Christiansen er jo blot en ganske almindelig gennemsnitlig skolelærer, som underviser som han har lært og har forstand til. Der er ikke den store forskel på ham og alle de øvrige skolelærere.
    Stakkels børn.

    Kommentar by Henning Jensen — 16. september 2018 @ 23:46

  13. De falske lallende p!khoveder der præker tolerence og
    uendelig rummelighed er de allermest forsømmende og intolerante individer der findes. Findes der en forhudsforsnævring af det store hovede – this is it.
    Nul ilt til hjernen.

    Kommentar by White knight — 16. september 2018 @ 23:48

  14. forDømmende

    Kommentar by White knight — 16. september 2018 @ 23:49

  15. #3: BTs “undersøgelse” kan nemt være rendyrket opdigt.

    Hvad hjernevask af skolebørn angår, har de røde og radikale partier jo længe arbejdet på at skille børn og forældre mest muligt fra hinanden. Så børnene kunne blive statsopdraget af marxistiske pædagoger. At ødelægge folkeskolen var også et mål. Tag den sidste “reform” som Antorini, Jelved, Helle t-s og lignende stod for, og som gjorde skoledagene alt for lange. Og inden da afskaffede man jo historie-undervisningen, morgensangen og andet. Plus at man ikke længere skulle vide og lære mest muligt, for det var pludselig vigtigere at lære at blive “social”. Og alle skulle være forskere, professorer, fysikere, læger, kirurger og ingeniører osv. uanset evnerne. Karakterer skulle helst afskaffes. Idag svarer en studentereksamen vel til mellemskolens 4. eller 5. klasse?

    Kommunismen er som al anden totalitær ideologi stupid, løgnagtig, familiefjendsk og menneskefjendsk. Dem der er mest ivrige efter at afrikanisere og islamisere Danmark er de røde tosser i R, SF, enhedslisten, alternativet og LA. Hertil kommer radigale der camouflerer sig som borgerlige.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 17. september 2018 @ 00:08

  16. PS: DF er nok det mindst ringe blandt de gamle partier, men hvad har de egentlig udrettet?? I de sidste tre år er yderligere ca. 5O.OOO migranter fra Afrika og omegn blevet bosat i Danmark. Oveni kommer familiesammenføringer på vel yderligere ca. 1OO.OOO. Har DF ikke SNORKSOVET siden 2O15? Hvorfor i hede hule helvede har de ikke sagt til Lars Ulykke: Enten holder du dit valgløfte, eller vi afsætter dig som statsmedister. Det kunne have givet nyvalg og ekstra mandater til DF. I stedet valgte man at være en slap, slatten og slesk medløber på VLAKs forrykte og forræderiske politik!

    Også de enorme besparelser og forringelser af velfærden og sundhedsvæsnet m.m.m. har DF og Tulle været underligt passiv overfor.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 17. september 2018 @ 00:24

  17. “At værge børn”.. og han skal være lærer… Men det ville da være fint, hvis Paludan rent faktisk kunne værge ungerne mod islamiseringen.

    Kommentar by Anonym — 17. september 2018 @ 00:54

  18. Citat 2017 Stine Bosse “Dalai Lama er mit helt store idol”
    http://www.youtube.com/watch?v=b8nZJHgapUM

    Kommentar by frank H. Hansen — 17. september 2018 @ 01:01

  19. Her er nogle underskrivere til boykot af Israel til Eurovision 2019

    Karina Willumsen, musiker og komponist Kom ikke til koncerten.
    Kirsten Thorup, forfatter Køb ej bøgerne.
    Arne Würgler, musiker Kom ikke til koncerten.
    Jesper Christensen, skuespiller Tag ikke i teateret, se ej film.
    Tove Bornhøft, teaterdirektør Tag ikke i hendes teater
    Anne Marie Helger, skuespiller Tag ikke i teateret, se ej film.
    Tina Enghoff, fotograf Benyt hende ikke som fotograf.
    Nassim Al Dogom, musiker Patchanka, band Kom ikke til koncerten.
    Raske Penge, sanger Køb ikke cd’er og andet.
    Oktoberkoret, kor Lyt ikke til dette kor.
    Nils Vest, filminstruktør Se ikke hans film
    Britta Lillesoe, skuespiller Tag ikke i teateret, se ej film.

    Husk det, når de gøre sig bemærker, i form af musik arrangementer og andet.
    Boykot dem.

    Kommentar by Sindsro — 17. september 2018 @ 01:03

  20. Den lærerstuderende alternativist kender vist ikke meget til baggrunden for Hitlers vej til magten. I den lærerstuderendes sociale virkelighed, er manglende historiekundskab sandsynligvis mere reglen end undtagelsen.

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. september 2018 @ 01:25

  21. Faktisk er kommentarerne på den hjemmeside ret gode. Forældre og lærere er ikke imponerede af Niels Christiansens undervisningsstil.

    Kommentar by MartinH — 17. september 2018 @ 01:53

  22. Laerer studerende,det er grove loejer,naar stavning og historie kundskab ikke kraevet laengere

    Kommentar by dunk — 17. september 2018 @ 02:46

  23. .. er kraevet…

    Kommentar by dunk — 17. september 2018 @ 02:47

  24. Lügenpresse har ikke noget med nazisterne at gøre. Det stammer fra 1848 og krigene 1870 og 1914, som enhver kan forvisse sig om https://en.wikipedia.org/wiki/Lying_press

    Kommentar by Snaphanen — 17. september 2018 @ 03:49

  25. Anonym 00:54
    Der er en årsag til, alle ikke bare ka’ blive piloter og hjernekirurger. For hvis de laver fejl af denne kaliber, koster det menneskeliv.
    Ham hér, nøjes “bare” med at dræbe al sund fornuft.

    Kommentar by White knight — 17. september 2018 @ 07:27

  26. Manden kan sammenlignes med en pædofil. Han burde dømmes til ikke at komme i nærheden af børn.

    Folketingskandidat for Alternativet. Alene det er nok til at give ham fingeren.

    Det er rigtig at Hitler ikke brød sig om jøder, men de var ikke en fysisk trussel mod hans Tyskland.

    Muslimer derimod er en trussel mod Danmark og Alternativet, for dette sindssyge parti bliver udslettet hvis Islam får lov at bestemme.

    Kommentar by k.m. — 17. september 2018 @ 07:32

  27. Alexander B. 00:24
    Tror DF gamblede, og spillede højt spil. Ingen gav en Venstre-ledet mindretalsregering mange måneder. Så i stedet for at holde “patienten” kunstigt i live – og få beskidte fingrer, satsede man på et hurtigt nyvalg, hvorved man bagefter kunne fremstå med rene negle, og score endnu en mærkbar mandatfremgang. Sådan gik det som bekendt ikke. Taktikken var forfejlet, og man gamblede og tabte. Derfor vil man i regering denne gang. DF fik buddet af vælgerne, og kvitterede med et af de største stemmespild. Håber ikke historien gentager sig ved det kommende folketingsvalg. Stem derfor NB!

    Kommentar by White knight — 17. september 2018 @ 07:46

  28. Denne lærerstuderende har tydeligvis meget tilbage at studere, inden han kan lære nogen noget.
    Hvis man må tilbyde gratis vejledning, vil jeg pege på i hvert fald tre områder med plads til forbedring:
    – Historiekendskab om bl. a. Hitler og nazismen i Tyskland med udgangspunkt i 1. verdenskrig og frem til 1945
    – Historisk metode, herunder kildekritik og objektivitet
    – Dansk retskrivning
    Min velmente vejledning vil dog nok vise sig at være spildte Guds ord på Balle-Lars. Han forekommer at være udenfor pædagogisk rækkevidde.
    Det er i øvrigt interessant at læse kommentarerne til tossens indlæg i fagbladet. Der er trods alt nogle lærere, der godt kan se den er helt gal med denne studerende kollega.

    Kommentar by JMR HH Jr — 17. september 2018 @ 07:54

  29. I øvrigt gentog Messedrengen kunstykket ved valget til europaparlamentet.
    Rent politisk selvmord. Miå jeg derfor anbefale ham, at holde sig til indspilningen af juleplader.

    Kommentar by White knight — 17. september 2018 @ 07:56

  30. kunststykket

    Kommentar by White knight — 17. september 2018 @ 07:59

  31. Grunden til, at så mange er venstreorienterede som unge, men bliver mere konservative med årene, er, at de får denne massive indoktrinering i skolen som unge, men må så selv bagefter ændre sig ved mødet med virkeligheden.

    Kommentar by traveler — 17. september 2018 @ 09:03

  32. I kommentarsporet er der dog nogle pædagoger, der ikke bare glider med. En har endda rettet stavefejl.

    Kommentar by Menig 442 — 17. september 2018 @ 09:24

  33. Det er folk som ham der medvirker til at respekten for lærerstanden er i frit fald!!!

    Kommentar by Elegia — 17. september 2018 @ 10:06

  34. Man føler sig hensat til 80’ernes rødgardistiske søndagsskole, der lærte børnene at marchere og hylde Pol Pot.

    Forskellen er, at dengang var det forældrene, der selv mishandlede børnene.
    Nu er det ahistoriske folkeskolelærere, der fratager børnene muligheden for viden.

    Kommentar by Bastardo — 17. september 2018 @ 10:10

  35. TOSSERNES HØJBORG OG PARADIS, det er hvad Christiansborg har udviklet sig til. Den samlede politik er åndsformørket og svarer på mange måder til den vanvittige, selvdestruktive, radikale og folkemorderiske politik som føres i Sverige og Tyskland mv. Men det kræver et vist arbejde at få et overblik over de talrige skandaler og svinestreger og deres frygtelige konsekvenser. Som spænder fra ulemper, uretfærdighed og økonomiske tab til sociale ulykker, familietragedier, grufulde lidelser og tusindtallige dødsfald.

    Hvis typiske vælgere satte sig ind i med hvilken frækhed og uduelighed mange partier opererer, ville de sikkert finde ud af at stemme anderledes end de umiddelbart havde tænkt sig, og en række partier ville sikkert svinde ind til meget små partier.

    Det kan være svært at huske alle de svinestreger/skandaler de forskellige partier er skyldige i. Men en metode er at skabe sig en samling af avisartikler og notater mv. Så glemmer man ikke hvordan visse politikere kvajede sig helt vildt med køb af tog der var defekte, med “salg” af danskernes beskyttelse mod smitsomme sygdomme, med køb af en “sundhedsplatform” der dræber patienter, med kommunal”reformer”, skole”reformer” og “hospitals”reformer osv. der gjorde mere skade end gavn. Går man længere tilbage i tiden kan man opspore hvordan Borgens tumper og fascister sammen med medierne har hetzet mændene og “racisterne”, har ødelagt utallige familiers og børns livsglæde, hvordan de har forringet folkeskolen, hvordan de har mangedoblet kriminaliteten, hvordan de har smadret løs på velfærden og sundhedsvæsnet, hvordan de har brugt langt over 2OOO MILLIARDER kroner på indvandring og andre formål danskerne generelt ikke har haft mindste gavn af, tværtimod. Man kunne blive ved længe, for vores stærkt FORÆLDEDE valgsystem har skabt en koncentration af feminister, pampere, plattenslagere, løftebrydere, europater, pladderhumanister og uduelige personager i det såkaldte “folketing”. Der snart mere er den anti-danske og asociale nomenklaturas/mafias mødested. Folkestyret er ihvertfald på vej til at være lidt af en illusion.

    Nu hvor valget nærmer sig satser partierne i deres annoncekampagner åbenlyst på vælgernes uvidenhed og dårlige hukommelse. Efter at kolossale nedskæringer og besparelser har reduceret velfærd, sundhed og meget andet til invalider på krykker, har politikere og ministre den frækhed at påstå at de har forbedret det altsammen, og at de har tilført de nødlidende områder 25, 5O, 75, 15O NYE OG EKSTRA MILLIARDER. Løgn og latin. De har tværtimod blameret sig snesevis/hundredvis af gange med lovsjusk, skandaler og forfejlede “reformer”. Igen og igen har de vist at de er utroværdige, kyniske og bedøvende ligeglade med Danmark og danskerne.

    Der er både gode og alvorlige nyheder i diverse netaviser. Læs om rablende vanvid i Århus og København, læs om uhyrligheder i det blå-gule land, læs dystre advarsler om hvad Europa er på vej ud i. Se film om Merkels migrant crisis og “Poland(Ungarn, Italy og Østrig), the last hope of Europe”.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 17. september 2018 @ 10:29

  36. > Det er folk som ham der medvirker til at respekten for lærerstanden er i frit fald!!!

    Absolut. Men respekten bliver, i hvert fald for mit vedkommende, genoprettet og forbedret når 10+ andre lærere og folkeskole-relaterede som ser igennem fjolsets ensidige subjektivitet og beskriver den rigtige fremgangsmåde. Og præcis nul andre lærere giver ham ret.

    Hvis der kun er én idiot blandt ti fornuftige mennesker står det – ganske overraskende – bedre til end ude i samfundet generelt.

    Kommentar by Quark — 17. september 2018 @ 15:57

  37. Nogen der kan oplyse hvor han er lærer?

    Kommentar by Søren — 17. september 2018 @ 17:55

  38. Alle svar håner ham, det er en fornøjelse at se. Der er bestemt håb når man ser reaktionen, Kim

    Kommentar by Sreddy — 18. september 2018 @ 19:25

RSS feed for comments on this post.