28. september 2018

Åben tråd: Landsdækkende anti-terroraktion?

Der har i dag været en større landsdækkende politiaktion, der lukkede motorveje, broer og færgeruter, og således lammede fredagstrafikken. Det er historisk. Politiet er tavse, og medierne tør ikke spekulere i det indlysende. Centralt i forløbet er en efterlyst svensk indregistreret Volvo V90, samt tre personer.

Jeg ved intet konkret, men tror det er terror. Der har lige været terroranholdelser i København, og pudsigt nok, sker det på dagen hvor Barack Obama gæstede Danmark. Åben tråd.

Citater

“Enligt Aftonbladets uppgifter har insatsen att göra med en misstänkt kidnappning.” (Aftonbladet, 28. september 2018)

Oploadet Kl. 20:56 af Kim Møller — Direkte link171 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/95243/trackback

171 Comments »

  1. Jeg vil ikke udelukke terror, men heller ikke udelukke at det f.eks var de svenske kronjuveler der var på vej Syd på. Tiden vil vise, det virker tosset at lukke hele landet ned for “almindelig” hård kriminalitet.

    Kommentar by ET — 28. september 2018 @ 20:58

  2. Det kan jo være jeg tager fejl, men jeg syntes tit politiet kører ud med det helt store skyts til selv simple anholdelser. Naturligvis er det godt hvis det er en grund til det, men jeg mistænker dem lidt for at bruge eksempelvis bandekrigen som øvelse til evt terroraktioner, og for at demonstrere handling, måske på ordre fra søren pape. Hvornår har i eksempelvis hørt om at de helikoptere der kredser over nørrebro i døgndrift reelt har gjort en tydelig forskel, udover at larme? Der er noget teatertorden over det syntes jeg, ihvertfald ud fra hvad medierne (ikke?) fortæller mig.

    Kommentar by per — 28. september 2018 @ 21:20

  3. I begyndelsen synes jeg, at der blev skrevet om, at der var tale om en kidnapping. Og på Ekstra Bladets kommentatorspor har en svensksproget kommentator hørt, at kongehuset skulle være indblandet. Om der er tale om det danske eller svenske kongehus, fremgår ikke.

    Det bør understreges, at det kun er rygter.

    Kommentar by np — 28. september 2018 @ 21:37

  4. 30km lange køer er terror….

    Kommentar by redneck — 28. september 2018 @ 21:40

  5. Selvfølgelig er det islamterror

    Kommentar by kenneth — 28. september 2018 @ 21:41

  6. Nu hvor vi nærmer os et valg vil det selvfølgelig være ubekvemt med et større terror-anslag med mange døde og sårede. Så derfor har Pape nok givet ordre til at politiet gerne må have mere end eet skud i bøssen hvis nogle “unge” skulle dukke op og lave “ballade” pga. traumer over vi danskeres “racisme” og mangel på begejstring for “berigelsen”.

    Kommentar by Bent Nielsen — 28. september 2018 @ 21:42

  7. Jeg tror også at det er relateret til terror.

    Apopros Obama, så var der også kraftige forlydender om at hans halvbror Malik Obama for år siden var involveret i nogle særdeles lyssky affærer og sjovt nok var vore journacister da tavse som graven.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 28. september 2018 @ 21:44

  8. Politi-aktion af uhørt størrelse og ingen informationer til befolkningen – hvad er der at holde hemmeligt?! Viser bare endnu engang, at myndighederne ikke er til at stole på

    Kommentar by Anonym — 28. september 2018 @ 21:45

  9. Det er måske dronningen og statsmedisteren der er blevet kidnappet? For så kan man jo godt forstå at politiet gør lidt ekstra ud af det. Men hvis det kun er statsmedisteren synes jeg de bør tage det helt afslappet. Kan der være nogen der vil savne ham?

    Kommentar by tp — 28. september 2018 @ 21:48

  10. Ingen signalementer… altså muslimer.

    Kommentar by Voldposten — 28. september 2018 @ 21:58

  11. Hvor ser i terror? Så vidt jeg kan se er der blevet skudt lidt her og der som der plejer i de sædvanlige områder, og måske/måske ikke kører der en person for meget rundt i en gammel volvo et sted. Det eneste terror jeg umiddelbart kan få øje på er EB og BT’s clickbait overskrifter der kæmper om opmærksomheden, på trods af meget lidt konkret indhold.

    Kommentar by Per — 28. september 2018 @ 21:59

  12. Jeg vil savne nok Savne Lars Løkke når Kristian Jensen bliver statsminister.

    Kommentar by Sebastian — 28. september 2018 @ 21:59

  13. Hvis det er en svensk bil må det næsten være muslimer. Der er vel ikke flere svenskere tilbage deroppe.

    Kommentar by Winged Hussar — 28. september 2018 @ 22:04

  14. Hvad med en udløber af terror-anholdelserne i Holland i dag?

    https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE10904331/hollands-politiet-har-fundet-materialer-til-voldsom-goedningsbombe/

    Jeg er nu ikke helt sikker på islamisk terror i gængs forstand – mere noget med kidnapningsforsøg på svenske politikere eller andre pinger derovre.

    Det her bliver nok aldrig opklaret officielt – man vil gøre alt for at skjule og lyve for at komme uden om forløb, resultat og ikke mindst ansvar – det her lugter langt væk…!!!

    Læs her indlægget fra N. Sennels i Newspeek, hvor han opfordrer til at Danmark indfører grænsekontrol mod sverigstan.

    https://newspeek.info/3-svenskere-lukker-det-halve-af-danmark-graensekontrol/

    Kommentar by Black Watch — 28. september 2018 @ 22:04

  15. Kristian Jensen MÅ ikke blive statsmedister.

    Kommentar by Johnson — 28. september 2018 @ 22:09

  16. TV2: “Taxachauffører bedt om at holde øje med ‘mistænkelige’ personer nær fynsk landsby”.
    Mistænkelige personer? – Dem er der mange af alle vegne!
    http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-09-28-taxachauffoerer-bedt-om-at-holde-oeje-med-mistaenkelige-personer-naer-fynsk-landsby

    Kommentar by Henning Jensen — 28. september 2018 @ 22:12

  17. Der kom en neger med fly i går.
    Pap ministeren tror nok menneskesmuglerne har opgraderet fra gummibåde til fly.

    Kommentar by Erik — 28. september 2018 @ 22:20

  18. Skæg og blå briller for fri udblæsning!? – Det larmende budskab er såmænd ganske enkelt: Send flere penge! Og tricket virker, stensikkert, hver gang – Hold kæft hvor plat!

    Kommentar by T. Flodur — 28. september 2018 @ 22:25

  19. Noget siger mig: Det er Muslimer der vil noget ondt. (Alvorlig krimminalitet siges der) Politiet skjuler noget, f.eks Terror.

    Jeg tror endvidere, at det er en generalprøve på, for at se hvordan det vil gå, og flugtmuligheder. Jeg erfarer også at politiet ikke har fået fat i skadedyrene endnu, selv om de har haft fra kl 14 her i eftermiddags. Hærens helikoptere, dem med zum kameraerne deltog også i jagten.
    Jeg tror desuden, siden politiet ikke har fået fat i Terroristerne, er De muligvis sejlet til Sverige igen over Øresund, i en lille båd, der kan jo roes over, for afstanden er ikke stor. Ja selv en elg kan svømme over.

    Kommentar by Sindsro — 28. september 2018 @ 22:33

  20. Nu ved jeg det: det er et gement voldtægtsforsøg politiet er ved at afværge…. i ved “mørke kræfter der voldtager fredens religion”… uha da da….

    Der er nok mange fynske landsbyboere der sover med våbenskabet åbent i nat… håber fandme islamisterne banker på hos en bondemand med en cal12 så de kan få samme tur som ulven i Ulfborg

    Kommentar by redneck — 28. september 2018 @ 22:45

  21. De fleste beboere i den opgang som politiet ‘besøgte’ på Slesvigsgade 14, København V er muslimer.

    Der er bl.a. telefoner med sjove registreringer som “Pesudonym Pseudonym” (den registrerede adr. bebos også af en mand (?) med arabisk navn).

    Hvis man gider google alle navnene i opgangen, så dukker der sikkert et (berigende) multikulti-spor op.

    Men mon ikke det er terror – de har næppe lukket så meget ned pga. et enkelt mord (med mindre det var en politimand eller en mf’er, der var offer) eller et parti narko.

    Kommentar by Polka — 28. september 2018 @ 23:04

  22. AHA – Det forklarer måske nogle besynderlige forsinkelser i dag hos DSB, for jeg har nemlig foretaget en rejse fra det nordlige Sjælland til Århus. Folk stod i den sene myldretid og gloede og ventede på tog, som afgik for sent fra hovedbanegården og som altså kom ingen steder fra, så det var ikke pga. forsinkelser mht. kørsel.

    Da lyntoget så ankom til Korsør blev det ekstraordinært stoppet og vi fik at vide, at vi skulle forlade de to forreste vogne og så gå til næste vogne. Vi måtte dog efterlade vores baggage og vi kunne gå tilbage i Nyborg, hvor det igen blev stoppet.

    Meget mystisk!

    Kommentar by T. H. — 28. september 2018 @ 23:07

  23. Kan det ikke været nogen som har betalt for lidt i skat, eller som skulle have en parkeringsbøde, men som undslap i første omgang? Bagatelsager plejer jo at være det som politiet tager mest alvorligt.

    Kommentar by tp — 28. september 2018 @ 23:22

  24. @ #15 Johnson

    En stemme på DF er en stemme på Kristian Jensen.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 28. september 2018 @ 23:24

  25. “Alvorlig kriminalitet” – åbenbart det nye buzzword hos Foreningen af danske Fotovogne og Skattebasser.

    Jeg synes ikke jeg så et sådant opbud, dengang CoryDONG solgte statsjuvelerne til Goldman-Sachs for en slik eller da SKAT sendte 12 milliarder i skattely i Caribien – gad vide hvad Folketinget nu har vedtaget siden vi skal have en sådan afledningsmanøvre?!

    Kommentar by Anonym — 28. september 2018 @ 23:25

  26. Gladio? Det siger mig noget, at der er øvelser med hunde som forsvinder og så en kæmpe terror hemmelig rygte ting, men det finder vi jo nok ud af – lugter af fake

    Kommentar by Jørgen Pedal — 28. september 2018 @ 23:25

  27. Lad os håbe at betjentene der tog sig af Spyttemanden ved Stram Kurs-demonstrationen, er med i aktionen i dag. De to betjentes indsats var eksemplarisk. Tak.

    Kommentar by Dansk Stolthed — 28. september 2018 @ 23:26

  28. De 3 personer havde nok skrevet uartigt om de fremmede på sociale medier i Sverige.

    Kommentar by Jake Sorensen — 28. september 2018 @ 23:46

  29. @23 Morten
    Lige præcis, og endnu værre, en stemme på DF er også en stemme på is-krigeren lars løkke.

    Vigtigt, en stemme på alt andet end NB er en stemme på mere islam og flere muslimer i Danmark, samt en lynafvikling af det danske samfund og vores land.

    Ps.
    Hvad er det de siger at muslimerne koster os skatteydere om året.

    Kommentar by Piphans — 29. september 2018 @ 00:01

  30. Det er måske en politihund, der er blevet nappet, for politiet har undersøgt en hundeskov på Sydfyn(!)… meget mærkelig forestilling, det her!! Måske er det en øvelse, for de har iværksat det, som politiet kalder “Operation Manhunt” (rettet mod ’særligt farlige’ og terrorister, vel same-same..), og hvis de er så farlige, hvorfor bringer de så ikke straks billeder af dem??

    Knagme træls, at vi har fået de hersens perkere ind i landet, for det er med al sandsynlighed sådan nogle, de jager. København er lige til at lukke op og skide i, så træls er den her by blevet.

    Tusind mange tak til de fantastiske politikere, som kulturberiger os dagligt!!

    Kommentar by Kuffar — 29. september 2018 @ 00:17

  31. “pudsigt nok, sker det på dagen hvor Barack Obama gæstede Danmark”
    Fantastisk, hvor kunne det være fedt hvis det var Peter Madsen som var stukket af og havde taget barack hussein obama med på en sejltur i sin lille ubåd :)

    Kommentar by Piphans — 29. september 2018 @ 00:20

  32. @ 17 . Ja , men i hans tilfaelde kan man vaere ret sikker paa at han skrider hjem igen…

    Kommentar by krassisten — 29. september 2018 @ 01:20

  33. Ja og månen e r lavet af grøn ost

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 29. september 2018 @ 02:10

  34. Så store lock down forekommer kun ved terror. “Alvorlig kriminalitet” – tror politiledelsen, vi er idioter?

    Kommentar by BB — 29. september 2018 @ 02:59

  35. En ny film optagelse til broen 3

    Kommentar by P — 29. september 2018 @ 05:23

  36. Det er vel bare en slags generalprøve – en dummy indenfor tv-verden – på, hvad der venter fremover. Man kan næsten ikke hente. Mon ikke det er sådan, Carsten So fie, Zkeden, Bassen, Carsten pretty boy Jensen med venner har det på sådan en? Nej, siger I?! Jamen, I ka’ da ikke hævde, det kommer bag på Jer. Når man vil ha’ indført kalifatet her til lands, er det dét, der følger.
    Troede Zkeden, mere eller mindre havde trukket sig fra islamiseringen af DK. Svaret fik vi i går. Olga var bare sendt i forvejen. Ventetiden er blevet spenderet med, at sende en ny rekrut ned og ud gennem kloaken.
    Hadefuld tale?
    Det ingen gang dækker halvdelen af min vrede og had til de mennesker, der er årsagen til, det i går var nødvendigt at stoppe og lukke halvdelen af Danmark ned.
    Føj for Satan.

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 05:25

  37. næsten ikke vente…

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 05:25

  38. Det forlyder, at næste prominente besøg her i landet, bliver af ingen ringere end Komiske Ali. Han kommer for et brush up, hos Kongen Balle Lars. Han ved selvsyn ku’ se hvordan han var faldet bagud, mht.at tage sig latterlig ud på tv.
    Balle Lars utallige udtalelser om, at der er nogen, der har voldtaget en stor religion; Islam. Fik Ali”s tårer til at trille så meget ned af kinderne, at straks pakkede bedetæppet og rejste herop.
    Set i bakspejlet er der sikkert mange tyskere der efter WWII, der ville ønske, de havde haft lille Lars til at udtale: “Der er nogen, der har voldtaget Nazismen”. Så var det gået meget lettere dernede, når der sådan,ku’ blive sat så
    kloge ord på det skete.
    Balle Lars: Du blev bare ærgerligt nok først født nogle årtier for sent.

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 05:41

  39. Aftonbladet mener der er tale om en kidnapning.
    Det er sikkert bare endnu en uren hund, der er blevet kidnappet mod en dusør på 20k. Alle de tungt bevæbnede specialstyrker folk så i går, var bare en sammenslutning af store dyreelskere i norden. Der var maskerede hvis der var nogle hunde der skulle følge med derude. Dyreelskerne skulle helst ikke let kunne identificeres under de næste øvelser, på træningsbaner rundt om i landet. Det beroliger.

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 06:14

  40. BREAKING NEWS!!! SAGEN ER OPKLARET og fuldt belyst, takket være direkte forbindelseR til Marianne Helved, Zenia Stampekrampe og So fie. Det viser sig at handle om økonomisk kriminalitet plus nogle meget alvorlige HAD-forbrydelser. Det er sådan at Marianne Helved og co. var på fortovscafé igår. Der kom de til at overhøre en samtale mellem fire folkepensionister. Altså en fire-bande. En af dem fortalte at kommunen havde forvekslet ham med en muslim, hvorfor han havde fået udbetalt en ekstra-ydelse på 2OO.OOO kr. Kommunen krævede nu pengene tilbagebetalt, men det ville han nægte at være med til. Han ville straks solde dem op på whisky, fornøjelser og leje af luksuslimousiner. En anden sagde at han var dødtræt af migranter og alle deres skyderier i byen. Altså en fremmedfjendsk udtalelse. Altså en HAD-forbrydelse. De andre tre sagde at de ville stemme på stram kurs. Marianne Helved alarmerede naturligvis omgående politiet, men da politiet ankom, var folkepensionisterne allerede forsvundet i en sort volvo. Det var altså denne fire-bande man eftersøgte, i håb om at kunne uskadeliggøre den inden den forvoldte yderligere skade.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 29. september 2018 @ 06:27

  41. Nogle gange tror jeg uriasposten er lavet som et socialt eksperiment, for at se hvor dumme og usammenhængende kommentarer folk vil skrive hvis man bare giver dem anonymitet og fri snor. Artiklerne har bestemt sin berettigelse, men kommentarfeltet er som den bås på bodegaen ovre i hjørnet som alle undgår.

    Kommentar by Per — 29. september 2018 @ 06:27

  42. De tankede INGO

    De tre svensker skulle til Danske Bank for at levere noget der skulle vaske, men da bilen var ved at løbe tør måtte de tanke, uheldigvis valgte de INGO og tabte derfor stedsansen.
    Thomas stod og ventede ved banken og da de ikke kom til aftalt tid, efterlyse han dem.
    Så det er bare politiet der leder efter lidt penge, der skal have en finvask.

    Kommentar by Anders Nielsen — 29. september 2018 @ 07:16

  43. Per, den der bås på bodegaen er fyldt med sort humor. Men det er moske ikke lige dig.

    Kommentar by Menig 442 — 29. september 2018 @ 07:24

  44. 7-11 udsat for røveri i Malmø….alvorlig kriminalitet…Støt SIAD. God weekend (pause fortsat). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 29. september 2018 @ 07:32

  45. Indtil vi kender de nærmere omstændigheder kan vi så ikke blot kalde begivenhederne “Merkelisering”?

    Kommentar by pseudonym — 29. september 2018 @ 07:40

  46. Permand. Du vil så gerne fremstå intellektuelt overmenneskelig, som formoder jeg, dit store idol Carsten pretty boy.Der i egen indbildte superioritet ser ned på folk, der er trætte til døden af at høre på alt det grotesk forløjede pis, vi bliver gagged med 24/7-365. Tænk på det, lidt som en Bredvig-ventil. En måde at let out steam, så låget ikke bare blæser af en dag, og rammer dig lige i fjæset.

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 08:03

  47. Prøv at læse det her: https://www.bt.dk/krimi/landsdaekkende-menneskejagt-det-ved-vi-nu

    Alle medier går totalt i selvsving, derefter går i totalt i selvsving, men hvad er der reelt sket? Hvad står der under “Det ved vi nu”? Ikke en skid. Politiet holder øvelser ved at overreagere fuldstændigt på et par simple sager, og for at vise handlekraft. Det er sgu ikke terror, det er teatertorden, vælgerbedrag, og clickbait medier der sælger varm luft. Så istedet for at sidde og forsøge at overgå hinanden i hvem der kan skrive de mest ubegavede kommentarer når i ikke ved noget alligevel, så hold dog kæft. Det gælder ikke alle herinde, men 80% af kommentarene her på uriasposten er efterhånden fra åbenlyst psykisk syge eller alkoholikere der har fået internet, og i er forbandet trættende at høre på.

    Kommentar by Per — 29. september 2018 @ 08:33

  48. -> Per – @ 08:33.
    Du må ikke være så fordømmende, det er folkets stemme og afmagt der her giver sig udtryk, for hvad er det dog for en situation råddenskaben på Christiansborg har bragt os i?

    Kommentar by Henning Jensen — 29. september 2018 @ 08:44

  49. Der har været trusler mod Obama. Derfor dette selvsving

    Kommentar by Hans — 29. september 2018 @ 08:56

  50. Der er mere fornuft herinde end i resten af verden lagt sammen ;) Per, du behøver jo ikke læse med, din gamle kommunist

    Kommentar by Jørgen Pedal — 29. september 2018 @ 09:02

  51. @49 – Hans: Obama er jo muslim (sunni), så det er nok nogle shia’er i det jyske som så en mulighed her. En anden mulig forklaring kunne være, at Obama havde tabt sin berømte vielsesring med den islamiske shahada trosbekendelse indgraveret. Den er sikkert et uvurderligt samlerobjekt for mange folkevalgte politikere som fx. Thorning, Vestager og uLøkke mfl.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 29. september 2018 @ 09:13

  52. Per kunne da lige liste de 80% af kommentarerne fra denne tråd. Bare for at vi kunne få en pejling på, hvem der er psykisk syge og/eller alkoholikere.
    Jeg venter spændt på om Pers egne kommentarer kommer med i puljen.

    Kommentar by Lider af danskhed — 29. september 2018 @ 09:17

  53. Du kender måske udtrykket:
    It takes one – to know one.
    Når det er sagt. Er sarkasme og sort humor vist spildt på dig. Dygtigere er du altså heller ikke. Men rolig Permand, det er ikke noget vi vil bebrejde dig. Ingen er som bekendt forpligtet ud over egne evner.
    Blot sært, at selvsamme mennesker, der har sadlet højt til hest, er de selvsamme, der er de allerstørste farisærer.
    Når man kalder sine landsmænd for “skimlede kældermennesker” eller som du “psykisk syge og alkoholiserede”. Tror jeg lige I er nogle stykker, der blot skal lukke såret.
    Vi er nået så langt ud i vanvid, at galgenhumoren, snart er det eneste vi har tilbage. Den kan du vel unde os?

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 09:27

  54. Nå for søren, det viser sig at være et butikstyveri i Dagli’Brugsen i Espe. Tyvene stjal papirlommetørklæder, nogle dåsecola og sørme også en butikskurv i rød plastic.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 09:32

  55. Det var såmænd bare en gammel blåhåret dame fra østerbro kørende i en jaguar, der ikke mødte op hos den statsansatte pædagog til det idømte kursus i ” sådan får men et ordentligt menneskesyn”. Så papministeren beordrede hele det kongelige danske beredne pædagog…øøøhhh, politikorps til med alle midler at indfange den udeblevne meget farlige gamle dame.

    Kommentar by Danskeren — 29. september 2018 @ 09:33

  56. Helt sikkert er brobyggerdialogkaffekonsulenten, ansat ved Odense politi, Asmaa Abdol-Hamid på plads i Espe sammen med dronerne, politiet, Forsvaret incl. Frømænd og Jægerkorps samt AKS. Og det øvrige beredskab.

    Her er så dejligt trygt i Danmark. Men hvor er Københavns Politi, når en and samt ællinger skal over Frederikssundsvej?

    Og hvor er politikvinden Charlotte, der gerne deler krammere ud? Hun da straks til Espe og kramme Dagli’Brugsens medarbejdere?

    Endelig forlyder det fra pålidelig kilde (Ritzaus praktikanter), at selveste Hans Jørgen Bonnichsen er på vej med råd og dåd.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 09:50

  57. Politiet standser ikke mere biler på vejene. Menneskejagten er ovre: de tre personer i volvoen er pågrebet.

    Der er ikke sket et stort røveri i Sverige eller Danmark. Hvis en prominent person var blevet kidnappet, kunne det ikke holdes skjult: der er tale om en forbrydelse under planlægning eller på vej til udførelse, muligvis et terrorangreb.

    Politiet undersøger en landejendom i Espe: søgte de tre personer gødning til en bombe? Volvoen er en staioncar, som kunne bruges som bilbombe.

    Godtnok var det Obama, der gav odre til at dræbe Osama bin Laden. Men da han ellers er kendt som en slapper med forsonende tale om Mellemøsten, er han ikke et oplagt mål for muslimske terrorister.

    De tre personer har boet i Danmark i længere tid. De er kendt for alvorlig kriminalitet. Det tyder mere i retning af, at det handler om bandekriminalitet.

    Ovenstående er skrevet i appelsinfri tilstand.

    Kommentar by np — 29. september 2018 @ 09:55

  58. For nogle dage siden blev det slået stort op i EB eller BT, at der kommer en masse elitesoldater til DK for at træne med hinanden, og jeg er lige ved at tro, at det er dét, vi ser her. En massiv øvelse, hvor amerikanske antiterroreksperter sidder og trækker i trådene i Manhunt-centret (politiets forholdsvis nye specialenhed).

    Jeg tror ikke en skid på politiets ammestuesnak, men folk bliver nok meeeget sure, hvis de har siddet i kø i 5 timer igår, pga en militærøvelse, så panserne må passe på ikke at tale over sig. Vi får sikkert aldrig historien opklaret.

    Men strisserne er da ikke helt ueffen, må jeg sige – bortset fra, at det ikke lige er lykkedes dem at fange ‘meeget farlige’ personer, og hvis det var perlere, plejer de jo at fange dem hurtigt. Ergo tænker jeg, at det er navy seals, der gemmer sig, som led i en for politiet meeega-sjov øvelse!!!

    Kommentar by Kuffar — 29. september 2018 @ 09:58

  59. For helvede, Permand, som White Knight skriver så bør du nok kravle ned af den gamle krikke. Som du sidder der højt til hest iklædt dit fine jakkesæt fra Tøjeksperten (det ser altså ikke pænt ud med tennissokker i hytteskoene) er du ellers et imponerende syn!
    For helved, Permand, du ved hvordan det er, Uriasposten fungerer også som en ventil, hvis den ikke var her VILLE vi nok blive sindssyge. Længe leve Uriasposten – og kommentarerne!

    Kommentar by Johnson — 29. september 2018 @ 10:02

  60. Og ellers: hvis det viser sig, at der ikke var nogen alvorlig grund til at lamme den danske trafik fredag, så er der nogen politifolk, som snart går på pension eller bliver forflyttet.

    Ikke alene var politiaktionen det til stor gene for den danske befolkning. Danmark har også mistet et stort millionbeløb i indtjening, fordi folk ikke har kunnet udføre deres arbejde.

    Kommentar by np — 29. september 2018 @ 10:03

  61. Jeg er seriøst interesseret i at vide hvem de jagtede personer er.

    Kommentar by Johnson — 29. september 2018 @ 10:03

  62. @ 47 Lille Per da! Hvordan er du havnet på Urias, når det nu var Nationen, du ville gå ind på?? Det forstår jeg ikke….

    Uriasposten er megafed læsning, ligesom Snaphanen forøvrigt, og størstedelen af kommentarerne er vildt sjove og velskrevne. Skrid, hvis du ikke kan snuppe lugten i bageriet….

    Kommentar by Kuffar — 29. september 2018 @ 10:04

  63. @60 – np: Det skulle vel aldrig være inspector Clouseau (Den lyserøde Panter) der tryller igen?

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 29. september 2018 @ 10:17

  64. Kan være alt fra en kongelig stukket af fra bodyguards og på stripklub til kidnapning af en ledder af et nazi parti i Sverige.
    Hvad siger de forskellige odds?

    Kommentar by P — 29. september 2018 @ 10:23

  65. > Danskeren 09:33

    Hende kender jeg, jeg bor på Østerbro! Og hun er kendt for at rynke på næsen, når hun ser en migrant. Godt, at hun har fået et klip eller to i kørekortet. En sand terrorist og racist efter min mening…

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 10:24

  66. Det drejer sig om denne gård på Lydinge Møllevej

    https://www.google.dk/maps/@55.19857…7i13312!8i6656

    Kommentar by BB — 29. september 2018 @ 10:32

  67. #40 Alexander…. Ja, de pensionister, de pensionister. Ikke alene koster de en masse penge som vi ellers kunne have brugt på indvandring, men når de så også tillader sig at være skeptiske overfor “berigelsen” synes jeg virkelig målet er fuldt. Godt at Marianne Helved, So fie og VLAK bekæmper denne “ældrebyrde” af alle kræfter. Hvad skulle vi dog have gjort hvis disse fruentimmere ikke havde tilkaldt politiet inden de gamle nåede at gøre skade på samfundet?

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 10:33

  68. @52, det var en generel betragtning om uriaspostens kommentarfelt, men du kan jo feks se kommentar 38 og 40 i denne tråd. Hvad fanden skal vi bruge det ævl til? Det bliver bare trættende i længden, især når man ved at det er årsagen til at andre der måske kunne have brug for det ikke vil tage uriasposten seriøst. Ikke lige specifik de 2 eksempler, men niveauet i kommentarfeltet generelt.

    Tænk hvis uriasposten havde en status der gjorde at andre blev nødt til at tage indholdet på siden alvorligt og forholde sig til det, men istedet er det blevet en varmestue for de højreorienterede medlemmer af socialklasse 5. Det er sgu da for sørgeligt når man tænker på alt det arbejde der er lagt i den. Var det min side ville jeg godkende kommentarer først, men det er jo ikke op til mig.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 10:37

  69. Er der forresten nogen der kan huske “falkeøje” som skrev herinde for år tilbage? I der ikke forstår hvad jeg taler om (eller ikke vil indrømme det) kan jo spørge jer selv om han gjorde noget godt for uriaspostens omdømme, eller om det modsatte var tilfældet. Han alene var hovedårsagen til at jeg ikke anbefalede uriasposten til andre i årevis, og det samme var profilen “nielsO” på 180grader. Han har vist fået ødelagt hele den side ene mand så ingen bruger den længere, så man skal ikke undervurdere effekten af hvad jeg taler om her.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 10:46

  70. Hmm, psykisk syge, alkoholikere og socialklasse 5. Jeg er ikke helt klar over, hvorvidt per, Per og Per Henrik Rasmussen er samme person?

    Men sådan at kunne fjerndiagnosticere kræver da et vist talent ;)

    Samtidig finder jeg, at det er god debatskik at holde sig til samme pseudonym, så forvekslinger undgås. Blot min holdning.

    Og at der sniger sig en del sarkasme, humor og ironi ind i netop denne tråd, må man nok lære at leve med. Ingen tvinger nogen til at læse eller kommentere

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 10:47

  71. Udover det og tilbage til emnet: Jeg kan se at flere andre også har en fornemmelse af at myndighederne måske kører et eller andet falsk performance teater i denne “terror” sag, det ville jo være relevant at diskutere. Så vidt jeg kan se skylder de os en ret stor forklaring efterhånden, inkl de medier der har pumpet historien op til bristepunktet det sidste døgns tid udne det mindste bevis for noget som helst.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 10:53

  72. -> Per.

    Enig, enkelte debattører kan ødelægge en masse og det gør de desværre også herinde. Jeg mener falkeøje endte med at komme i politiets søgelys ligesom ‘Tim’.

    Kommentar by Martin — 29. september 2018 @ 10:54

  73. #63

    Jeg ved ikke, hvor mange Clouseau-lignende typer, politi-etaten huser. Forhåbentlig ikke mange.

    Jeg synes mere, at man finder dem i det politiske miljø: Uffe Elbæk, Søren Pind og Birthe Rønn Hornbech (som godt nok er tidligere politibetjent).

    Giv dem et busket overskæg og lad dem tale med fransk accent, og det vil afsløre deres nonsens, selv for dem på bagerste række.

    Men ellers er det ikke kun sjov.

    Inden Palle Sørensen bar politikfolk ikke våben. Det lyder utroligt. I dag er de bevæbnet med maskinpistoler.

    Synagogen i København er under konstant bevogtning af svært bevæbnede politi.

    Under en politiaktion i Slesvigsgade i København i går, som muligvis har forbindelse til menneskejagten, fik en nævenyttig beboerformand rettet en af politiets maskinpistoler mod sig.

    Denne eskalering kan vi takke masseindvandringen for.

    Det er, som om der er sket en optrapning dette efterår. Så det er faktisk vigtigt, at vi tænker over og handler efter det, vi oplever i disse dage.

    Der er nu så mange farlige personer fra Mellemøsten og Nordafrika i Norden, at det kan eksplodere når som helst.

    Det må føre til et paradigmeskift. At danskerne sammensætter et nyt folketing, som varetager de etniske danskernes sikkerhed på en langt mere betryggende måde end de landssvigere, som har magten for tiden.

    Kommentar by np — 29. september 2018 @ 10:56

  74. per = niels o

    Kommentar by Jørgen Pedal — 29. september 2018 @ 10:58

  75. denne bil https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon/Fordonsuppgifter

    Kommentar by BB — 29. september 2018 @ 11:00

  76. @69 jeg har kun 1 navn, men jeg er en god menneskekender, så det er ret nemt at fjerndiagnosticere mange når man kender sine lus på travet som man siger. Og det er da interessant så mange der tager det personligt selvom jeg ikke satte navn på mere end 2. Kan du se hvordan i selv bekræfter alle fordommene? Sværere er det såmænd ikke. Jeg er bare pissetræt af at der ikke findes noget seriøst højreorienteret medie udover de her ekkokamre, uanset om det hedder uriasposten eller den korte avis, for emnerne er sgu for vigtige til at venstrefløjen bare skal kunne feje dem af banen med henvisning til nogle af dem der besøger siderne.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 11:04

  77. per, alt hvad medierne og politikerne brygger sammen er så fake og så uvirkeligt og komplet psykopatisk forbandet arrogant og ondsindet hele vejen igennem, så man kan ikke tage noget af det alvorligt, man kan kun ønske sig at det bryder sammen på en eller anden måde, hvad det også gør

    Kommentar by Jørgen Pedal — 29. september 2018 @ 11:09

  78. Kan det ikke være myndighedernes samarbejde med de svenske myndigheder omkring den israelske præsidents besøg hvor man skal fejre årsdagene ifm. jødernes frelse i oktober 1943?

    Man kunne jo tænke sig, at nogle arabere/pestilensere/Islamister m.v. var igang med at arrangere at præsidenten skulle kidnappes, eller et angreb på ham og Danmark skulle foregå, og at myndighederne havde fundet ud af noget og sat aktionen igang for at finde dem ud fra en viden om hvem de er og at man nu måtte handle inden de blev klar til at lave angrebet.????

    Terrorfolkene kunne jo sagtens komme fra sverigstan, da bilen de havde skaffet var svensk og passende til at komme nær til præsidenten (dyr og typisk bil for sådan en international mindehøjtidelighed/event) – De kunne jo derfor også let have opholdt sig i Danmark (f.eks. ved Espe/Ringe) i månederne inden.

    Myndighederne ved nok en del, som de ikke afslører nu – eller aldrig – Hændelserne er ikke udløst af noget der er sket, men noget stort der var på nippet til at ske.
    Sådan en gigantisk klapjagt kan vel kun blive udløst, hvis man vil forhindre noget i den her størrelsesorden, som jeg beskriver.

    Men mulighederne er mange – men det kunne jo godt være sådan noget, når man har israelske deltagere i et land (Danmark) fuld af muslimer.

    Bare en tanke?

    Kommentar by Black Watch — 29. september 2018 @ 11:18

  79. > per 11:04

    Tak for dit svar. Dog tiltror jeg dig ikke evnen til at fjerndiagnosticere, men evnen til meget ubehagelig generalisering af andre er du bestemt i besiddelse af.

    Og hvis du er så bare pissetræt af andre, der debatterer herinde, er der jo ingen, der forhindrer dig i at oprette dit eget forum eller undlade at være med.

    Man kunne få den tanke, at du blot er pissetræt af, at andre har andre holdninger end dine.

    Den slags kaldes uenighed og er derfor, man kan debattere og samtidig respektere hinandens holdninger, uagtet om de kolliderer med egne holdninger.

    Endelig har du jo muligheden for at oprette dit eget forum, hvor du kan banne alle, der ikke lige deler dine holdninger. Dét er jo faktisk, hvad du opfordrer Kim Møller til.

    Og dermed har du dit private ekkokammer for nu at anvende dit eget udtryk.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 11:28

  80. > Black Watch 11:18

    Ingen dum tanke, men vi kan blive ved med til dommedag at spekulere i diverse konspirationsteorier.
    Vi ved blot, at politiet ikke udtaler sig om noget som helst i forbindelse med noget, der nærmest lukkede landet ned og forårsagede milliontab for landet.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 11:35

  81. Hos Berlingske var er en blogger, en selverklæret kommunist som kaldte sig Jørgen Villy Madsen. Per minder en del om ham. Samme stædige fastlåste holdninger, samme surhed over at nogle ikke kan se det fine ved Merkel, EU, FN, migranthæren og regeringens politik.

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 11:44

  82. PS: Evt. kan der være tale om at U-bådsmadsen som allerede har været på udgang, kan være flygtet? Noget så pinligt, at man gør alt for at fange ham igen?

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 11:57

  83. Angående hvad politiaktionen i går beløber sig til i menneskepenge:

    De Radikale vil gerne afskaffe de kristne helligdage som en imødekommelse af og gave til de indvandrede muslimer og islam.

    Store Bededag er en af helligdagene, som de arabisksindede politikere vil af med.

    Det er estimeret, at Danmark vil øge indtjeningen med minimum 2, maksimum 6 milliarder, hvis etniske, kristne danskerne arbejder på denne kristne helligdag. Det berører ikke muslimerne, som er på varig offentlig forsørgelse.

    Så når politiet lammer Danmark, som de gjorde i går, fredag, så nærmer vi os et tab på 2 milliarder. De etniske danskere, som sad i bilkøerne, var forhindret i at tjene penge ind til fædrelandet og muslimerne og deres mangfoldige afkoms forsørgelse.

    I sidste ende er det Løkke, som godkender en operation som i går. Han er i egen selvforståelse liberal. Det er muligvis også liberalt at få sine underbukser betalt af skatteborgerne. I mine øjne er det tyveri. I USA ville han sidde i fængsel sammen med mange af sine medammensvorne i Venstre.

    Alt tyder på at den liberale og vestlig globale æra er ved at være ovre. Heldigvis. For de liberale er ikke mænd for at forsvare det europæiske territorium og de etniske europæere mod araberne og resten af muslimerne i verden.

    Kommentar by np — 29. september 2018 @ 12:00

  84. Johnson 10:02
    Tak! Much appreciated👍😊
    White knight

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 12:15

  85. Tror vi er rigtig mange herinde, der med tilbageholdt åndedræt venter på, at Permand skider et Columbusæg.

    Kommentar by White knight — 29. september 2018 @ 12:19

  86. @80 tp
    Hæhæ…

    Kommentar by Piphans — 29. september 2018 @ 12:22

  87. hahahah Hvad leder politiet efter med sådan et opbud.
    Det maå da være noget meget smår, siden så mange ikke kan få øje på det og anholde det.
    https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10904574/fortsat-mystik-om-kaempe-politiaktion-politiet-stille-siden-fredag-aften/

    For mig ser det ud til, at det er generalprøven op en ballonopstigning. Lad os nu få det opgør nu.

    Kommentar by Sindsro — 29. september 2018 @ 12:26

  88. Vi som har indset at Chrborgs svinestreger og mediernes løgne er ved at føre os allesammen i fordærv, har nok fået forstærket vores forståelse af situationens alvor, ved at læse URIASPOSTEN, Snaphanen, 24nyt.dk, Den korte Avis og Black Pigeon mv.

    Kan endvidere anbefale læsning af lektor Steen Steensens og Søren Krarups bøger. Se også Mogens Glistrup og bogen “Der VAR et yndigt land/Danmark ved en korsvej”.

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 12:27

  89. Undskyld at jeg brød blog topic disciplinen i går. Skal ikke ske igen så off topic i hvertfald. Men alting hæger sammen som de siger ovre i rød stue:-)

    Måske er jeg hypersensitiv, men jeg fornemmede at DR public service reporne jeg så på DR2 ikke turde nævne terror som et muligt motiv og at de 1-3 (?) “farlige” i den sorte volvo på svenske nummerplader muligvis var muslimer.
    Det er vel stadig det mest sandsynlige at det er jihad og/eller bandereleteret (og det sidste er som bekendt koden for ‘perkerbander’ i fri tale)

    (undskyld, men der var nok alligevel en sammenhæng? Bloggen i går afslørede DR-jihadisten der siger “Glæder mig til de tilintetgøre USA”, Mahmoud Loubani, som er vært på DR-serien ‘Pranksters Paradise’ og sidste lørdag var han en del af værtsteamet under Guldtuben 2018)

    A-mad — 28. september 2018 @ 16:15: BREAKING NEWS. Broer til og fra Sjælland spærret af politiet i 1-2 timer. PET, FET osv er indvolveret i en eftersøgning af en sort Volvo V90 med nummerplade nr ZBP 546., hvori der sidder 3 personer, som angiveligt af farlige.

    Signalement af den/de farlige personer i bilerne er ikke frigivet af politiet, kun det detaljerede signalement af bilen, så det er måske den der er farlig?

    PS. Nu er 112 gået ned. Der er mange, der har set en sort volvo!
    Måske skulle politiet droppe den politiske korrekthed (?) og give et signalement og evt fotos af de tre farlige i volvoen?

    Kommentar by A-mad — 29. september 2018 @ 12:50

  90. Lige nu! “pressebriefing på dr.dk eller DR 2 fra klokken 13.35.”

    – lidt musik mens vi venter.. og gætter..

    Et gæt: Rocken vender tilbage! Den er ikke død – den har bare gemt sig blandt japanske kvinder! Inden for de næste 5-15 år vil antallet af dygtige japanske kvindelige musikere, simpelthen være for stort til at de kan finde jobs! Derfor vil teenage piger udvandre i stor stil! Hovedsageligt til vestlige ikke-patriarkalske lande. Og det er bare godt! Første bølge vil nok hovedsageligt bestå af trommeslagere og bassister. En af de allerbedste trommeslagere i dag: Senri Kawaguchi (jazz/fusion/rock/metal) 21 år, 19 i videoen https://www.youtube.com/watch?v=EG8nweI-9LQ og en kommende ‘allerbedste’: på trommer Kanade Sato, 15 år jazz/fusion/rock/ (Bassisten ser nu lidt brasiliansk ud? Brasilien har den største japanske befolkning udenfor Japan – ca. 1.5 mill.) ht tps://www.youtube.com/watch?v=Rq7tsPgOTBE

    Kommentar by anno — 29. september 2018 @ 13:43

  91. “80: Hos Berlingske var er en blogger, en selverklæret kommunist som kaldte sig Jørgen Villy Madsen. Per minder en del om ham. Samme stædige fastlåste holdninger, samme surhed over at nogle ikke kan se det fine ved Merkel, EU, FN, migranthæren og regeringens politik.”

    Så hvis man er politisk enig med den sædvanlige håndfuld tosser herinde men klager over deres debatniveau, så er man kommunist og merkel og EU tilhænger.. Det eneste jeg er enig med venstrefløjen i er at der er for mange tosser på højrefløjen hvoraf nogle stykker huserer herinde, hvilket du lige fik bekræftet til fulde.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 13:45

  92. Hvornår helvede skrev jeg iøvrigt noget om EU eller merkel eller noget af det andet du i din guldbajer paranoia tillægger mig, det har jeg slet ikke nævnt overhovedet? Det er præcist derfor i tosser ikke bør komme i nærheden af en computer, for i trækker hele lortet ned på et niveau hvor ingen gider at have noget med den nationalkonservative højrefløjen at gøre, selvom der er al mulig god grund til det politisk.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 13:51

  93. Beklager afbrydelsen fra emnet, men der trænger sgu til at blive ryddet op herinde. Jeg svarer ikke på flere uvedkommende indlæg herfra.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 13:53

  94. Kbh. Politi: PET havde konkrete oplysninger om angreb på enkeltpersoner- så ja, altså terror, selvom de ikke har brugt det ord endnu.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 29. september 2018 @ 13:56

  95. https://www.dr.dk/live/nyheder/live/2817575

    Kommentar by anno — 29. september 2018 @ 14:07

  96. Trussel imod person(er)
    Volvo var tilfældigvis i et område hvor en udsat person bor opholder sig. Dette udløste efterlysning af Volvo. De er “bare” tilfældige kriminelle. Får nok erstatning nu.
    Men stadig, hvem er så de den udsatte person, der skulle beskyttes så voldsom? Dansk eller svensk.
    Se næste episode af broen der kvajede sig!

    Kommentar by P — 29. september 2018 @ 14:28

  97. Trussel imod person(er)
    Volvo var tilfældigvis i et område hvor en udsat person bor opholder sig. Dette udløste efterlysning af Volvo. De er “bare” tilfældige kriminelle. Får nok erstatning nu.
    Men stadig, hvem er så de den udsatte person, der skulle beskyttes så voldsom? Dansk eller svensk.
    Og hvad med Fyn?
    Se næste episode af broen der kvajede sig!

    Kommentar by P — 29. september 2018 @ 14:29

  98. Så viste det alligevel at være en Inspector Clouseau.

    Det er på sin plads at kritisere det danske politi efter gårsdagens store politiaktion, som lammede store dele af landet og gav skatteyderne en ekstraregning i millionklassen. De fejlbedømte situationen og kom med for dårlig information til den danske befolkning under forløbet.

    Chefpolitiinspektør Jørgen Bergen Skov virker svag og lader sig for let provokere af journalisternes relevante spørgsmål.

    Kommentar by np — 29. september 2018 @ 14:59

  99. Ha ha #per#, du skriver hvad jeg ofte tænker.
    De fleste åbne forum, fra EB’s Nationen, Snaphanen og her Uriasposten, er en markedsplads for Gud ved hvad, til antisemitter.

    Ha en bra helg :)

    Kommentar by peerpede — 29. september 2018 @ 15:09

  100. Sikken dog en Begmand politiet måtte indkassere.
    De tre mænd i volvoen var beskæftiget men en anden krimmi og nåede at forsvinde.
    Gården i Espe var sat i forbindelse med Volvoen, og ikke med angreb på specifikke personer i Danmark.

    Man må sige: Der var panik i lortet

    Kommentar by Sindsro — 29. september 2018 @ 15:20

  101. Da Per kun vil diskutere fakta, kunne han passende forklare os havarerede subjekter, hvor “falkeøje” tog fejl. Han bringer ham jo selv på banen.

    Kommentar by Menig 442 — 29. september 2018 @ 15:26

  102. Og så fik Papen igen en lejlighed til, at skamrose sig selv og sikkert fortsat lade danskerne sejle i daglige overgreb fra de invasive arter.
    Han har ikke meldt sig endnu, men vil ganske bestemt ikke lade chansen gå fra sig.

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. september 2018 @ 15:37

  103. ->101.
    Jeg tror nok falkeøje tog fejl af, hvad man kan sige på internettet uden at komme i fedtefadet.

    Kommentar by Martin — 29. september 2018 @ 15:50

  104. #91 og 92: Hvis du, Per, heller ikke bryder dig om Merkel, EU, FN, DR, Politiken, pladderhumanisterne, migranthæren og regeringens politik, så fortæl os det. Så vil du være renset, og jeg vil beklage hvis jeg har udsat dig for uretfærdig mistro/skepsis. (iøvrigt drikker jeg stort set slet ikke spiritus, bortset fra en ret lille whisky eller cognac ca. een gang om ugen)

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 15:51

  105. Da Obama var i landet igår, kan et gæt være at man ville forhindre et attentat på ham?

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 15:58

  106. Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 11:35

    Mange… for ikke at sige rigtig mange konspirationsteorier, er helt skudt forbi, aktuelt og gennem historien.

    Men de får mennesker til at tænke selv og evt. undersøge påstandene og teorierne og så enten forkaste eller tage dem til sig. Nogle teorier er så ikke helt ved siden af.

    Aktuelt må teorien da være, at der er tale om en eller anden form for terror mod nogle vigtige personer, herunder måske i forbindelse med det kommende besøg af en jøde fra Israel og hvor kredsen af dem (f.eks. politikere og andre) der inviterer, kan være i terrorudøvernes søgelys. Men der er jo nok at tage af for terroristerne.

    Og hovedparten af befolkningen og politikerne med ansvar vil jo ikke virkeligt gøre det fornødne – derfor er vi havnet i en situation, som for mig er helt uvirkelig – Jeg havde aldrig troet at jeg skulle ende mit liv i en stat og med en befolkning, som er så udbredt naive og dumme – i hvert fald for hovedpartens og hermed flertallets del.

    Kommentar by Black Watch — 29. september 2018 @ 16:07

  107. Nåh, ja. Det hele var en misforståelse og vel en slags fiasko. Den V90 Volvo med 3 mistænkelige og mistænksomme personager i, som politiet eftersøgte, stak af fra dem.

    Men nu fik man så en fornemmelse af, hvilket beredskab over for islamske angreb, som myndighederne har fået opbygget de seneste år. Når det nu er der, så må man hellere få afprøvet hele balladen for at se, om det spiller.

    “Det fungerede rigtig godt”, sagde chefpolitiinspektøren Jørgen Bergen Skov. Jamen, det var da godt – altså bortset fra, at det kostede samfundet x milliarder i forsinkelser mv.

    Kommentar by traveler — 29. september 2018 @ 16:18

  108. > Kommentar by Morten – – – — 28. september 2018 @ 23:24

    Det er en stemme på Nye Borgerlige så fald også.
    NB har på intet tidspunkt taget afstand fra den Radikal liberalelinje som Kristian Jensen (og resten af Venstre) forfølger.
    NB er i høj grad designerpolitik uden reel virkning på de problemer, der allerede har slået rod f.eks. muslimer med statsborgerskab. De tre ufravigelige krav lugter også lidt af LA’s “åbne grænser, lukkede kasser”, hvilket nok hænger sammen med nogle personsammenfald i baglandet.
    Hvad gør NB f.eks. med ikke-spontane asylansøgere, eller et FN-system der går amok og tildeler asyl til 5 millioner radikale islamister (til fordeling i EU)? Hvordan håndterer NB islamister, der forsørger sig selv og ikke begår kriminalitet, men som undergraver danskernes fremtid og sikkerhed ved at få 8-10 børn hver?
    En stemme på NB er et vigtigt signal til DF og en protest mod status quo, men det løser ikke de grundlæggende problemer som vi står i.

    Kommentar by Polka — 29. september 2018 @ 16:21

  109. Det her var vel den største aktion i Danmarkshistorien, siden Harald Blåtand i 982 trak i nødbremsen og klistrede hele landet til med forsvarsværker, inklusive de såkaldte Trelleborge.

    Kommentar by traveler — 29. september 2018 @ 16:24

  110. Efter som politiet intet brugbart har berettet, så er min vurdering, at truslen med størst sandsynlighed kan have været rettet mod følgende:

    – Det jødiske samfund i Danmark (f.eks. Carolineskolen)
    – Medlemmer af konghuset
    – Flemming Rose eller anden med tilknytning til muhammed tegningerne
    – Statsministeren
    – Topministre (Integrations-, forsvars- eller justitsministeren)
    – Folketingetsformand (Pia Kjærsgaard)
    – Ambassadører eller ambassader f.eks. den syriske, den iranske, den israelske, den amerikanske elller tilsvarende.

    Det er næppe perifære politikere, rigmænd eller topledere, der har været målet. Det må være en person eller en gruppe af personer, der er symbolsk for en gruppe eller konflikt med rod i Mellemøsten.

    Kommentar by Polka — 29. september 2018 @ 16:32

  111. Er den nuværende regering og statsminister DEN VÆRSTE NOGENSINDE? Man vil nu bruge endnu en stor sum penge på en humanistisk indsats. Men selvfølgelig ikke i Danmark. Nej, de 41O millioner kroner vil blive drysset ud over Afrika og Afghanistan etc. (Tidligere sendte man over en milliard kr. afsted)

    Til danskernes velfærd og sundhed gives intet. Dér skal der tværtimod spares endnu mere.

    Yderligere vil man bruge ca. FEM TUSIND MILLIONER kroner (eller flere) på at bygge broer til Fehmern og Malmø. Broer vi danskere slet ikke har brug for.

    Man vil også skaffe flere i job. Men selvfølgelig ikke danskere. Til dem er der kun nedskæringer og massefyringer.

    Groft sagt skal det hele enten afskaffes eller forringes. Nu er også fængselsvæsnet ved at smuldre. Over hundrede fængselsbetjente søger væk. Danmark er et land der konstant rutcher ned ad det skråplan der ender i bundløs elendighed.

    Og så har man vedtaget at man vil være uvenner med Rusland som vist aldrig har behandlet os dårligt. DF har netop besluttet at sætte Marie Krarup fra bestillingen.

    Kommentar by Bent Nielsen — 29. september 2018 @ 16:33

  112. > Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 15:58

    Næppe.

    Obama var i Jylland og lettede en halv time før at man lukkede ned for al trafik væk fra den østligedel af Sjælland, senere hele sjælland og resten af Danmark.

    Målet må have befundet sig i eller omkring København.

    Kommentar by Polka — 29. september 2018 @ 16:35

  113. @tp, jeg har ikke noget behov for at blive “renset” for anklager du selv har fundet på, men jeg har aldrig nævnt de ting du nævner her, og de gange jeg har skrevet om dem tidligere på uriasposten, har jeg været IMOD det hele. Jeg håber serøst at nogen slår angela merkel ihjel, og jeg undrer mig hver dag over at det ikke sker, og jeg håber EU går ned i flammer som det totalitære monster det er.

    Men fordi jeg er politisk enig med jer, er det ikke det samme som at jeg mener at det bidrager med noget konstruktivt at sidde at digte sære indlæg om “zenia skedesvampe” og hvad socialklasse 5 og under ellers finder på foran computeren i en 400 hestes brandert kl lort om natten, det bekræfter bare alle fordommene om højreorienterede tosser, og skader mere end det gavner.

    Og så er det iøvrigt pisseirreterende at numrene på kommentarene bytter plads efterhånden, oprindeligt var det indlæg 80 jeg referede til, nu er det 81, om lidt er det sikkert noget andet.

    Og nej menig442, jeg gider ikke finde 5.000 gamle indlæg fra “falkeøje” frem i arkivet herinde for at finde eksempler på hvad han skrev, jeg ved ikke engang hvordan man søger på siden her. Find dem selv.

    Hele det lort her på højrefløjen hvor folk sidder og brokker sig anonymt til hinanden uden at nogen andre lytter trænger i det hele taget til en gevaldig opdatering på rigtig mange punkter, og det er nok i virkeligheden det der irriterer mig allermest: At højrefløjen har den rigtige politik, men alt og alle på den her fløj snorksover hele vejen igennem, og kan kun lige akkurat tage sig sammen til at finde ting i avisen de kan brokke sig over i kor, imens venstrefløjen sidder på 99% af alle medierne og kan lyve døgnet rundt uden konsekvenser. Ja og så kommer de på uriasposten hvis de bliver taget i en løgn, og hvad så? Har de respekt for det når det er de samme 10 mennesker der sidder og skriver et eller andet mundlort om dem som de berørte sikkert ikke engang gider læse, fordi kritik herinde svarer til at blive kritiseret af “kæmpediller45” på ekstra bladets nationen? Gu har de da ej, de griner af jer. De burde FRYGTE at blive omtalt herinde, istedet er det bare en tosseanstalt som ingen kan tage seriøst selvom emnerne er det, og DET er et problem!!!

    Udover det fes den “terrorsag” ud i ingenting præcist som jeg gættede på helt fra starten af, so who fucking cares.

    Kommentar by per — 29. september 2018 @ 16:41

  114. > Black Watch 16:07

    Du kan sagtens have ret. Min pointe var blot, at vi ikke kan vide noget som helst, idet politiet, der normalt har travlt med at skamrose sig selv, i denne sag er lige så åbenmundede som en østers.

    Når jeg skriver skamrose, er det fordi politiet sjældent misser en lejlighed til at fremhæve sig selv, også når det reelt er ambulancereddere, ambulancelæger, lægehelikoptere og hospitaler, der faktisk redder liv.

    Derudover pressen, løgnepressen, der aldrig – i særdeleshed ikke i weekenden – gider lave research, men blot hiver en dybt ligegyldig krikke af stalden for at vrøvle lidt i øst og vest. Han hedder Bonnichsen og var i en yderst kort periode såkaldt operativ chef i PET, Danmarks svar på Dupond & Dupont. Gerne videreformidlet af et ungt menneske i virksomhedspraktik hos Ritzau, ses især i weekenden.

    Den yderst tidligere chef for PET er i øvrigt på anklagebænken, da han ligeledes er en linselus og altid var god for en mening om hvadsomhelst.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 17:00

  115. Tror at det var en gidsel sag omkring DBU.
    Hvem har holdt hvem som gidsel. Og trusler.
    Nu er der lavet en 6 årig aftale.
    Så det…..

    Kommentar by P — 29. september 2018 @ 17:06

  116. per, du taler om højre og venstre, som om der var en forskel :) Der er en stor stank af landsforræderi og en laden som om befolkningen er komplette idioter

    Kommentar by Jørgen Pedal — 29. september 2018 @ 17:08

  117. #17
    Han er mulat.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. september 2018 @ 17:16

  118. Det viser også behovet for tre gange så meget politi og lokale arresthuse m personale.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. september 2018 @ 17:18

  119. – først klager man over ‘tonen’, så opfordre man indirekte til mord!? Så hellere japanske musik videoer..

    Se “Kommentar by per — 29. september 2018 @ 16:41”

    Kommentar by anno — 29. september 2018 @ 17:23

  120. OT
    Brett Kavanaugh Spoke on Behalf of ALL Conservatives!!!
    Dr. Steve Turley
    https://www.youtube.com/watch?v=ISw2V_FLYAU

    Kommentar by Jørgen Pedal — 29. september 2018 @ 17:41

  121. > per 16:41

    Gad vide, hvorfor du slynger om dig med beskyldninger om alkoholmisbrug mod de, du ikke bryder dig om?
    Kunne det – naturligvis kun hypotetisk – være dig selv, der har lidt rod på øverste etage?

    “Jeg håber serøst at nogen slår angela merkel ihjel, og jeg undrer mig hver dag over at det ikke sker, og jeg håber EU går ned i flammer som det totalitære monster det er.”

    Det er ganske alvorlige (jeg staver lige for dig: Seriøst) sociopatiske tanker, som du absolut bør konsultere en psykiater for. Dette er venligt ment.

    Og, dog i småtingsafdelingen, tastaturkrigerne begår også tyrkfjel, men ord som ’serøst’ samt ‘pisseirreterende’ tyder nu på, at du muligvis selv har indtaget sjov tobak eller alkohol. Hvilket du naturligvis kan gøre, som du lyster.
    Det ændrer ikke på, at jeg gerne læser dine indlæg. Det er blot en dårlig strategi at svine løs til højre og venstre, hvilket jeg såmænd også kan finde på, hvis jeg har en dårlig dag.

    At du anvender ord som ‘mundlort’ siger en del om dig. At du slutter dit indlæg med “…so who fucking cares” er lidt pudsigt, al den stund du har været yderst ihærdig i denne tråd.

    Du får et ganske gratis debattip: Det er klart en fordel at henvise til medkommentatorens alias og tidspunkt for indlægget, idet du så undgår det ‘pisseirreterende’, at indlæg skifter nummer i tråden.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 17:50

  122. Det danske politi står i et komisk skær, efter en af personerne i volvoen har oplyst, at det var hans forsvarsadvokat, som ringede til politiet og oplyste, hvor politiet kunne finde vognen.

    Det var altså ikke politiets egen bedrift, og det har de altså også undladt af fortælle den danske befolkning i deres i forvejen uacceptable dårlige information.

    Det er dybt uacceptabelt, at politiet laver en fejlbedømmelse som den i går. Og det må få konsekvenser for beslutningsproceduren, før man i fremtiden trykker på operation “Manhunt” og lukker store dele af Danmark ned, med alt hvad det indebærer af gener og omkostninger.

    I øvrigt holder rygterne om kidnapning af kongehuset stadigvæk, for den nervøse politiledelse ville næppe have sat en aktion af denne størrelse i gang, hvis det drejede sig om nogle “almindelige danskere” eller eksempelvis debattører på højrefløjen som f.eks. Mikael Jalving eller Morten Uhrskov.

    De tre i volvoen viste sig så bare til politiets store skuffelse ikke at have noget med kidnapningen af kongehuset at gøre.

    Kommentar by np — 29. september 2018 @ 18:45

  123. Du har ret, folk der bruger stavefejl som et argument på internettet er værre end dem med et alkoholproblem.

    Kommentar by Per — 29. september 2018 @ 18:46

  124. Hele fredagens ” terrorsag” er udtryk for generel IQ mangel(fakta) hos Pet og politiledelsen, som første gang blev åbent illustreret i 2015,da den danske grænse blev overrendt.- Grænsebevogtning er en militæropgave.

    Kommentar by Dansker — 29. september 2018 @ 18:48

  125. Danmark dækker tydeligvis over terrorangreb og -forsøg ligesom resten af Europa.

    Kommentar by Winged Hussar — 29. september 2018 @ 19:09

  126. # Per 11O kl. 16.41….. Jeg beklager at have gjort dig urét med hensyn til dine meninger om Merkel, EU, FN, DR, Politiken, migranthærskarerne og regeringen. Og er forøvrigt enig med dig i at der er enkelte som skæmmer debatten med alt for grove udtryk. For det kan da bruges af visse venstrefløjsere til at pege fingre af højrefløjen. På den anden side tingene jo også sommetider siges skarpt.

    Venstrefløjserne er gennemgående de værste til at anvende uhumske udtryk, løgnagtige beskyldninger og falske anklager. Igen og igen fordrejer de den offentlige debat med deres ævl og løgn om at folk er “racister” hvis de er modstandere af besættelse, afrikanisering, islamisering og ruinering af Danmark. (minder om at danske frihedskæmpere af nazisterne blev kaldt forbrydere og terrorister) Men dem som ærligt forsvarer deres fædreland, deres familier, folkestyre og kultur mod invaderende herrefolk og erobringslystne besættelsesstyrker som VIL OPSLUGE LANDET og dets frihed, kan jo aldrig være andet end frihedskæmpere)

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 19:21

  127. …side må tingene jo også sommetider siges skarpt.

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 19:23

  128. Så vidt jeg er orienteret, er personerne i Volvoen identificeret som: Hans Jørgen Bonnichsen, Rønn Hornbech samt (til fælles fornøjelse) en trækkerdreng M/K fra Alternativet – Som et cadeau til PET/politiledelsen, er de alle tre udstyret med skæg og blå briller!? – Og det hele handler, selvfølgelig, slet ikke om ekstra bevillinger til PET/politiet!?

    Kommentar by T. Flodur — 29. september 2018 @ 19:23

  129. > Winged Hussar 19:09

    Er du sikker på dét? Den smule, jeg kan læse på msm tyder mere på en overreaktion fra politiets side for så vidt angår aktionen i går, som vist mere gik på noget – i dén sammenhæng – relativt marginalt. Igen, jeg ved kun, hvad der skrives i msm.

    Men hvis du véd mere, synes jeg bestemt, du bør uddybe. Politiet er jo temmelig tilbageholdende med oplysninger i sagen.

    I øvrigt er det ikke mit indtryk, at alle europæiske lande dækker over terrorangreb og -forsøg. Både Frankrig, Belgien og Holland er ret ferme til hurtigt at gå i offentligheden.

    At Danmark ikke er særligt fremme i skoene kunne tænkes at være, at politiet ikke ved særlig meget, trods det at Danmark er plastret til med både ind- og udvendige overvågningskameraer.

    Tag en tur med s-toget i Storkøbenhavn og kig op i loftet. Gå i Netto, Rema og co. og se op. Gå til en hæveautomat og se opad til begge sider. Selv en relativt anonym pensionskasse tæt på min bopæl har overvågning på bygningen. Eller kør ind på en tankstation og smil til kameraet. Overvågningsskærmen kan ses indendørs.

    Jeg gætter på, at det kræver en tilladelse fra politiet eller noget til at opsætte udendørs overvågningskameraer, men den må altså være let at få.

    Så vidt jeg ved, er kun England foran Danmark med hensyn til udendørs videoovervågning.

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 19:30

  130. Det er ikke længere komiske Ali, det er komiske danmark.

    Danskerne er verdens eneste befolkning som har røvpulet sig selv ihjel.

    Kommentar by Piphans — 29. september 2018 @ 19:32

  131. > T. Flodur 19:23

    Ha-ha, funny one, tak for den på en kedelig lørdag!

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 19:35

  132. Man skal tænke “attentat”, når man hører politiets formulering. Mod udvalgte mål, som kan være tegnere, aviser, eller politikere/opinionsdannere.

    PET (eller den svenske pendant) overvågede nogle attentatmænd, og kom i nervøsitet til at iværksætte en aktion mod dem præmaturt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. september 2018 @ 19:38

  133. > Morten — 19:38

    Øh, du må være bedre oplyst end andre. Vil du uddybe, hvilke tegnere, aviser eller politikere/opinionsdannere, der bor i Espe?

    Kommentar by anon — 29. september 2018 @ 19:44

  134. @123 T. Flodur
    Hæhæhæ…. For øvrigt, var der ikke noget med at de fandt Per skjult i bagagerummet :)

    Kommentar by Piphans — 29. september 2018 @ 19:48

  135. Jeg er helt tryg, så længe Hans Jørn Bonnichsen styrer løjerne

    Kommentar by k m. — 29. september 2018 @ 20:20

  136. Hvis det ikke drejer sig om de sædvanlige indavlede arabere eller ubegavede negere, så vil jeg blive meget overrasket.

    Kommentar by TT — 29. september 2018 @ 21:09

  137. Danmark, et land hvor alting sejler og intet fungerer? Eller hvad? Nu er den også gal med Danske Spil. Se anmeldelserne på nettet. Der er bundkarakterer hele vejen igennem, og der tales om snyd, plat og svindel. De 13 rigtige gider de vist ikke vise? De vises i stedet af tv2? Der skriver at O-O svarer til et to-tal, mens 1-3 svarer til et 1-tal. Deres præmiestørrelser er ofte forkerte. Flertallet af kunder er utilfredse, og taler om sjusk, snyd og svindel.

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 21:24

  138. 124 – nej jeg kan jo ikke være helt sikker. Det er jo det, der er hele ideen med ikke at give klar besked. “I kan ikke sige med sikkerhed at det er terror, så ikke kan ikke kritisere vores indvandringsprojekt”. Terror er dog eneste rationelle forklaring. En bil der kører fra Sverige, får PET til at gå amok, fordi gerningsmændene vil gå efter nogle konkrete personer. Det er jo ikke bandekrige det her. De skyder hinanden hver dag og møder kun politiet.

    Det er blevet almindeligt at terrorangreb blot er kriminalitet begået af psykisk syge (der råber Allahu akbar), og terror i bil er trafikuheld. Hvis man altså lytter politi og medier. Der findes dog også videoer der giver et andet indtryk.

    Kommentar by Winged Hussar — 29. september 2018 @ 21:29

  139. Danske Spil styres af staten/politikerne. Det kan de altså heller ikke finde ud af.

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 21:33

  140. @ #128 anon

    Hvad får dig til at tro, at der skulle ske noget i Espe, som fik politistyrker til at spærre alle større broer og satte en national aktion i gang?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. september 2018 @ 21:42

  141. På snaphanen oplyses om knivstikkeri og om en terrorbombe med 1OO kg sprængstof. Og Asger Aamund fortæller om det tiltagende vanvid i Europa og Danmark.

    Kommentar by tp — 29. september 2018 @ 21:48

  142. Den ansvarlige politimand for nedlukningen af infrastrukturen bliver fyret.

    Kommentar by Johnson — 29. september 2018 @ 23:08

  143. @136 Johnson
    Jeg elsker din humor, men desværre tror jeg at dhimmistrisseren bliver forfremmet, for vi er nu et folk der kæmper for at blive udryddet.

    Kommentar by Piphans — 29. september 2018 @ 23:26

  144. #137 by piphans…. JA, DET ER UTROLIGT hvad man kan få folk til ved brug af fortielse, løgnepropaganda og hetzkampagner. Her i Danmark og ovre i Sverige har man været mere bange for at blive kaldt racist, end for at blive underkastet marxisme, vold, tortur og død og fædrelandets undergang. Og de fleste er stadig tilbøjelige til vedblivende at stemme på de samme partier der har snydt dem i årtier. Det er uhyggeligt, at ret få politikere og journalister der er stupide eller korrupte ud over alle grænser, kan vildlede en hel befolkning og omdanne samfundet til et kommunistisk, nazistisk eller islamistisk helvede.

    I Sverige udleverer kommunist-, feminist- og “humanist”- systemet nu gladeligt hundredtusindvis/millioner af svenskere til migranternes forgodtbefindende. Resultatet er en flodbølge af tyverier, indbrud, røverier, overfald, knivstik, granatkast, vanvidskørsler, skyderier, bilbrande, voldtægter, hjemmerøverier, svindelsager, trusler og sociale overgreb. Regeringens socialistiske politik er nærmest een lang kæde af magtmisbrug, idioti, korruption, skandaler, forbrydelser og svinestreger. Svenskerne er nu ofre for feminisme, falsk humanisme og det største hykleri, svigt og forræderi i verdenshistorien.

    Det har kun taget feministerne og nihilisterne ca. 5 år at svække og ødelægge Sverige og dømme landet til ubegrænset og uoprettelig katastrofe.

    Men snart kan det også blive vi danskeres tur til at opleve det samme. Vores egen regering er jo lige så langt ude på overdrevet.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. september 2018 @ 03:36

  145. husk at se Snaphanen der fortæller om et Sverige i flammer. Se “Sverige er fortabt”.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. september 2018 @ 03:39

  146. > Morten 21:42

    Aner det ikke, du bragte emnet på bane, så: You tell me, tak.

    Kommentar by anon — 30. september 2018 @ 08:35

  147. EN PARODI PÅ DEMOKRATI. At vores folketing og demokrati er holdt op med at fungere som et folketing og et demokrati, ER LOGISK. For det første er folketinget blevet fyldt med skoledrenge og skolepiger, forkælede politikerbørn der intet véd om at arbejde sig frem. De har aldrig vist om de duede til noget. De har fået det hele foræret. Og ligesom “Socialdemokratiet” forlængst er holdt op med at være et arbejderparti og er blevet et verdensfjernt teoretiker-parti, således er folketinget holdt op med at være folkeligt og er blevet til et teoretiker-ting, et dagdrømmer-ting, et pamperting, et samlingsted for utopiske fantaster, infantile typer, pludrende rødstrømper og uduelige hårdkogte levebrødspolitikere. Oveni er det meste af lovgivningen fjernstyret af kommissærer nede i Berlin og Bruxelles.
    (Oveni igen har vi så medier som konstant manipulerer og vildleder)

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. september 2018 @ 08:36

  148. Var det en fejltagelse? Og hvem mistænkte politiet for at ville gøre hvad med hvilket motiv? Løgnemedierne vil aldrig afsløre sandheden. De er ikke i sandhedens tjeneste, desværre.

    Enig når np 18:45 skriver:
    “Det danske politi står i et komisk skær, efter en af personerne i volvoen har oplyst, at det var hans forsvarsadvokat, som ringede til politiet og oplyste, hvor politiet kunne finde vognen.”

    Jeg kan for egen regning tilføje at statens tv, DR og TV2, står afklædt som fjernstyrede robotter, der holder sandheden – og mikrofonerne – tæt ind til kroppen.

    (I øvrigt karakteristisk(?), at det nu er kvindelige journalister, der er blevet statsansatte mikrofonholdere. ‘Farcen’ ligner de gamle Monrad & Rislund trafikradio sketches: “Der meldes om fastklemte! Vi stiller om: Er du der Susanne? Hallo Susanne, er du der?”)

    Jeg har opgivet og er indstillet på aldrig at få sandheden at vide om årsagen til den timelange politiblokade af Sjælland i fredags.

    Kommentar by A-mad — 30. september 2018 @ 08:36

  149. AT “FOLKESTYRET” er en parodi ses også af at vi ligesom Sverige har kurs mod den totale katastrofe. Se Snaphanen, den korte og 24nyt.dk samt black pigeon/you tube.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. september 2018 @ 08:41

  150. > Winged Hussar 21:29

    Tak for svar. Hovedindholdet er – som mit indlæg – at vi intet ved, da politiet ikke ønsker at oplyse noget som helst.

    Indrømmet, min første tanke var terror, men da jeg så om aftenen læste, at belejringen af Espe var ophævet og at der igen var fri trafik, er jeg lidt mere i tvivl.

    Jeg har naturligvis forståelse for, at politiet i mange tilfælde må holde kortene tæt til kroppen af efterforskningshensyn, men på den anden side set ville det være tillidsskabende at oplyse så meget, man nu kan. Og det er ikke sket i denne sag.

    Så vi kan kun basere os på rene gætterier, hvilket er kontraproduktivt. Blot at opfordre befolkningen til at leve videre som normalt er grænseoverskridende dumt ovenpå sådan en aktion.

    Kommentar by anon — 30. september 2018 @ 08:42

  151. EN PARODI PÅ DEMOKRATI. At vores folketing og demokrati er holdt op med at fungere som et folketing og et demokrati, ER LOGISK. For det første er folketinget blevet fyldt med skoledrenge og skolepiger, forkælede politikerbørn der intet véd om at arbejde sig frem. De har aldrig vist om de duede til noget. De har fået det hele foræret. Og ligesom “Socialdemokratiet” forlængst er holdt op med at være et arbejderparti og er blevet et verdensfjernt teoretiker-parti, således er folketinget holdt op med at være folkeligt og er blevet til et teoretiker-ting, et dagdrømmer-ting, et pamperting, et samlingsted for utopiske fantaster, infantile typer, pludrende rødstrømper og uduelige hårdkogte levebrødspolitikere. For det andet: Oveni er det meste af lovgivningen fjernstyret af kommissærer nede i Berlin og Bruxelles.

    (For det tredje: Oveni igen har vi så medier som konstant manipulerer og vildleder) Og indstrømningen af migranter bliver nu FORØGET med Merkels og Lars Ulykkes fulde velsignelse!! (Mødet i Marakech)

    Enhver må kunne se at der er brug for et folkeligt pres for at skabe positive forandringer. Se UE/EU versus Poland, the last bastion/the last hope. Black pigeon/you tube. Der også sender dokumentarfilm om UHYRLIGE TILSTANDE i Grækenland og Italien pga. stormfloden af migranter. (Merkels migrant crisis) (om rablende vanvid)

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. september 2018 @ 09:01

  152. @ #144 anon

    Gætterierne er da ikke “rene” i den forstand, at vi faktisk har politiudmeldinger at basere dem på: Politiet har ladet forstå, at kriminaliteten var rettet mod udvalgte personer, og at folk i almindelighed ikke havde noget at frygte. – Så er det ikke terror, skal vi være enige om det? Og skal vi ligeledes være enige om, at et attentat således er et kvalificeret bud? Og at omfanget af aktionen stærkt indikerer, at vi her ikke blot taler om evt. “bandeskyderier” kan vi sikkert også nå til enighed om.

    Dertil er vi af timenyhederne blevet oplyst om, at der er tale om en aktion iværksat af PET, som gennem længere tid har overvåget nogle personer med ondt i sinde, og som af en eller anden grund troede, at nu skulle det ske!

    Lidt kan vi altså ræsonnere os frem til, selvom vi ikke ved præcist, hvad det drejer sig om.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 30. september 2018 @ 09:01

  153. Se den video for et eksempel på det, der i følge politi og medier, er et trafikuheld:

    https://m.youtube.com/watch?v=LcQRaDF_moY&oref=https%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DLcQRaDF_moY&has_verified=1&layout=mobile&client=mv-google

    Kommentar by Winged Hussar — 30. september 2018 @ 09:03

  154. > Morten 09:01

    Tak for dit svar. Vi kan jo konkludere, at vi er enige om at være uenige. For mig er viden konkret, mens gætterier og formodninger må siges at basere sig på tro. Som man efter min opfattelse bør overlade til religiøse.

    Kommentar by anon — 30. september 2018 @ 09:20

  155. @ #154 anon

    Ha ha :) – Nej, sådan fungerer det ikke. Så skulle man jo netop sætte sig ned i lotusstilling og afvente en åbenbaring.

    Nej, vi har så og så meget konkret viden, og ud fra den kan vi indkredse så nogenlunde, i hvilken retning, vi skal se efter svar. Viden er ikke altid noget, man får serveret på et sølvfad fra en autoritet, og viden indeholder titnok ikke den vigtigste viden af alt: Viden om, hvad der er værd at vide.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 30. september 2018 @ 09:44

  156. > Morten 09:44

    Beklager, jeg forstår ikke dit svar: Vi har absolut ingen konkret viden, men hvis du er orakel, så fred med det.

    Din “..så og så meget konkret viden,..” beløber sig til absolut ingenting. Hvad du har hørt, har jeg også hørt. Hvordan du fortolker det er derimod din egen konstruktion, der næppe har gang på jorden.

    Hermed slut fra mig overfor dine – øh, hvis jeg skal være pæn – mindre elegante kommentarer. Mindre pænt: Sludder og vrøvl samt konspirationsteorier.

    Kommentar by anon — 30. september 2018 @ 10:44

  157. Det danske politi har lidt et autoritetstab. Og det kan Danmark ikke leve med.

    For hvad sker der næste gang, politiet lukker Danmark ned i en lignende situation?

    Hvordan forventer de, at den danske befolkning vil reagere?

    Det er som den græske fabel om drengen, der råber “ulven kommer”. Første gang reagerer folk. Anden gang ryster de på hovedet, fordi drengen har mistet sin troværdighed.

    Og derfor må politiaktionen få et efterspil. Forløbet må undersøges, og der må etableres en ny procedure for, hvornår den helt store aktion kan gå i gang.

    Desuden må kommunikationen til befolkningen forbedres. Vi lever i et åbent samfund, og ikke i en politistat, hvor politiet kan skalte og valte uden forklaringer.

    Bemærk i øvrigt, at aviserne er tilbageholdende med kritik, på nær BT. Det er den dybe stat, der virker. Det er stats- og justitsministeriet, som meddeler redaktørerne: “Tøv en kende med at kritisere. Skab ikke grobund for en folkelig oppinion mod politiet.”

    Så der er tavshed udadtil. Men forhåbentlig er der bag de lukkede døre allerede en proces i gang, så befolkningen kan genvinde tilliden til politiet og dets dømmekraft.

    Kommentar by np — 30. september 2018 @ 10:48

  158. @151 – ALEXANDER BEAUMONT:

    Jeg er ret så enig her, men du mangler at få med, at vores Folketing primært er holdt op med at fungere pga. dyb hemmelig integration med Frimurerlogen, hvor det er Hegels dialektik der styres efter i en hemmeligholdt dagsorden, der kun er forbeholdt de indviede og planlagt nøje efter globalisternes dagsorden, og vi andre uindviede bliver præsenteret via nøje planlagt spin og mediekontruktion.

    Så ja, vort demokrati er ikke-eksisterende.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 30. september 2018 @ 10:59

  159. Det var ren absurd-teater på højeste plan at høre politiet: Hold øje med 3 personer, og forsøg IKKE selv at kontakte dem. Nå okaayyy 3 personer i iøvrigt ikke kunne give den MINDSTE beskrivelse af, da det nok ikke var særligt betryggende for befolkning hvis de nu skulle få at vide at der nok var tale om 3 muhammedanere(var der tale om 3 kridhvide ikke-muhammedanere var de nok blevet beskrevet i mindste detaljer).

    Seriøst hvad sker der også for journalisterne? Er Tv2 og DR2 journalisterne egentligt bare semistyrede robotter eller hvad? Så grav dog i hvem og hvad der var tale om. Hvordan skal befolkningen dog vide sig sikker hvis de ikke må få noget som helst at vide? Politiet og journalisterne bidrager/bidrog i hvert fald til meget usikker og utryghed. Det var altså politiet der satte HELE kavaleriet i værk, så skylder de vel også deres undersåtter dvs skatteborgerne at fortælle HVORFOR de vælger at bruge så mange af skatteborgernes penge på at sætte gang i den helt store maskine. Men åbenbart ikke føler de sig forpligtet til at servicere dem der betaler regningen(skatteborgere og virksomheder dog som betaler regningen).

    Kommentar by Endnu en vantro — 30. september 2018 @ 11:06

  160. Det var vist noget med at der nogle mænd fra Sverige, som PET havde grund til at tro, ville slå navngivne personer ihjel. Og de var da også kørt ud til personen. Men ville vist alligevel ikke slå vedkommende ihjel. Men havde vist alligevel begået kriminalitet, men var vist alligevel blevet løsladt. Eller noget. Nothing to see here, folks.

    Kommentar by Winged Hussar — 30. september 2018 @ 11:44

  161. Set bagud, så overværede vi hvor nemt hele Danmark kunne lukkes ned, uden egentlig årsag, blot rygter i forskellige retninger var nok.
    Vi oplevede også, at i toppen af det hele der sad chefen for hele cirkusset, justitsministeren, tavs og uvirksom.
    Han er dog undskyldt, for han har langt vigtigere sager at se til, nu overfaldet på hans kommende hustru skal til en højere instans.

    Kommentar by Henning Jensen — 30. september 2018 @ 12:13

  162. #160 Winged Hussar

    Historien er vist sådan:

    Volvoen er stjålet af person A fra et udlejningsfirma i Sverige. PET har oplysninger om, at A har planer om en kidnapning af eller terroraktion mod nogle specifikke danskere på Sjælland.

    A sælger imidlertid bilen til B for 10.000 kr. B har ikke noget med aktionen mod de specifikke danskere at gøre.

    B kører rundt på Sjælland sammen med sine venner. Da de tilfældigvis befinder sig i nærheden af de specifikke danskeres adresse, informerer PET politiet om, at en mulig aktion mod de specifikke danskere kan være i gang. Politiet standser volvoen, men B og co. undsætter, da de ikke har kørekort og er hashpåvirkede.

    Derpå vælger politiet at sætte den største menneskejagt i Danmarkshistorien i gang.

    B og co. bliver opmærksomme på, at de er eftersøgt. De forlader volvoen, og gennem en af personernes forsvarsadvokat bliver politet kontaktet og fortalt, hvor de kan finde volvoen.

    Undervejs i forløbet har politiet bragt de specifikke danskere i sikkerhed.

    Hvad politiet lavede i Espe er uklart, men efter politiets egne oplysninger havde det ikke noget med A’s forestående aktion mod de specifikke danskere.

    Gør det os klogere. Næh. Men det er altså sådan, det går for sig i Danmark i masseindvandringens tid. Det er en pris vi må betale for den forfejlede multikulturelle ideologi.

    Kommentar by np — 30. september 2018 @ 12:17

  163. @Winged Hussar 11:24
    Pas nu på, Per er hammerpisseirriterettræt af, at der bliver brugt god gammeldags dansk ironi og humor til at udstille “systemets” absurde optræden. Det har nu ellers i en lang årrække været en god måde at udstille tåbeligheder med.
    Jo større tåbelighed, desto mere latterlig ser man ud. Det ER da en fredelig måde at opdrage folk til omtanke. Det virker faktisk ganske selvregulerende, da de færreste gider være latterlige.
    Se bare på hvor stort problem muslimerne udgør. Og det er jo forbudt at latterliggøre dem. Ergo kan de være tåbelige uden omkostning for dem selv.
    Se på Nordkorea, der er ironi og sarkasme forbudt. På den måde bliver den lille diktators tåbeligheder ikke udstillet.
    Men hvis du læser med Per, så vil jeg da gerne give dig ret i at en vis grad af seriøsitet er nødvendig. Men undervurder ikke humorens kraft.

    Kommentar by Lider af danskhed — 30. september 2018 @ 12:30

  164. @Np jeg ved ikke om din historie er rigtig men den lyder rigtig sandsynlig. Det giver også god mening med forsvarsadvokaten at han gav lyd fra sig, på baggrund af de stak af osv.

    Kommentar by Endnu en vantro — 30. september 2018 @ 15:01

  165. Lider af danskhed: “Jo større tåbelighed, desto mere latterlig ser man ud.”

    Jeg behøver ikke tilføje mere.

    Kommentar by per — 30. september 2018 @ 15:17

  166. Fire ræverøde, landsforræder-sjovnalist-svin fra Ekstra Hadet, Carsten Norton, Sune Fischer, Ole Steen og Kristian Hansen, har talt med de fire perkere fra Volvo V90 i politijagten. Og de sidder med de obligatoriske Mocler dynejakker med hætten op, men de er fotograferet kun bagfra.
    Og uden at skrive at de er muhadanere, utrolig som Fake Noose lyver for den danske befolkning, forbyd islam i Danmark.

    De sad i Danmarks mest jagtede Volvo: ‘Vågn op, bro. Vi har jagt på’

    Carsten Norton, Sune Fischer, Ole Steen og Kristian Hansen, søndag d. 30. sep. 2018 – kl. 16:00

    Føreren i den sorte Volvo V90 hev efter vejret, og han rystede i hele kroppen. Han langede ud efter sin kammerat på passagersædet og ramte ham i maven.

    – Vågn op, bro. Vi har jagt på.

    Hans blik gled konstant op til bakspejlet for at se, hvor indsatslederbilen lå. Hidtil havde den ligget to-tre biler bag dem, men så trak den ud og begyndte at køre aggressivt.

    Kammeraten vågnede ikke rigtig. Troede, det var en joke. Føreren forsikrede ham om, at det var det ikke. Det var alvor.

    – Den er god nok. Politiet er efter os.

    Den stjålne Volvo V90 på svenske plader blev i fredags landets mest jagtede bil. (Foto: Privat)
    Den stjålne Volvo V90 på svenske plader blev i fredags landets mest jagtede bil. (Foto: Privat)

    Hurtig beslutning
    Kort forinden havde de fire kammerater i bilen været på vej til Roskilde i bilen. På et tidspunkt var de stoppet for at købe vand og cigaretter. De havde også delt en joint. Klokken var mellem 13 og 14.

    På Ringstedvej passerer de en Circle K-tankstation lidt syd for Roskilde. Føreren i bilen spotter en bil. Det er en af den slags, politiets indsatsledere kører. Den holder med snuden ud mod vejen. Klar til at køre.

    I bakspejlet ser føreren, at bilen sætter efter dem. Umiddelbart er han ikke nervøs, men de er fire unge gutter omkring de 20 år, de har lige røget en joint og kører i en stjålet bil. Og så er der i øvrigt ingen af dem, der har kørekort.

    Føreren beslutter at trækker ud mod motorvejen med retning mod København. Bilen i bakspejlet følger efter. De har ‘jagt på’.

    Da bilen bag dem begynder at kører aggressivt, træffer føreren i Volvoen en hurtig beslutning. I den givne situation vil han ikke standses. I stedet trykker han på speederen.

    Chokerede over omfanget
    Ekstra Bladet har som det første medie mødt to af de fire mænd, som i fredags sad i den Volvo V90 på svenske plader, som satte hele Danmark i stå. Mødet foregik et hemmeligt sted på Sjælland efter flere telefonsamtaler med både den ene af mændene og hans advokat Asser Gregersen.

    De to mænd er 20 og 21 år. De er begge fra Sjælland og er chokerede over omfanget af den aktion, politiet satte i værk for at pågribe dem.

    – Vi er jo bare et par unge fyre, der havde det sjovt med den bil. Vi ved godt, at det var ulovligt (at køre i en stjålet bil uden kørekort, red.). Men så alvorligt er det heller ikke. Det er noget, der sker hver dag, siger den 20-årige.

    Den 20- og 21-årige ønsker at være anonyme, da de endnu ikke har talt med politiet. (Foto: Ole Steen)
    Den 20- og 21-årige ønsker at være anonyme, da de endnu ikke har talt med politiet. (Foto: Ole Steen)
    Vil væk
    Tankerne flyver igennem hovedet på føreren, mens Volvo’en accelererer. Det er vist lykkedes at hægte den aggressive bil af, men de skal væk fra motorvejen. Og det skal ske, før de kommer for tæt på hovedstaden. På dette tidspunkt befinder Volvo’en sig i Midt- og Vestsjællands politikreds. Hvis de når ind til Vestegnen eller København, vil der sikkert være mere politi.

    Føreren tager afkørslen ved Hedehusene. Omkring Baldersbrønde øst for Hedehusene kører de ned til en genbrugsstation. Her kan de måske stoppe og ryge en cigaret og tale om, hvad de gør.

    På genbrugsstationen spotter de fire-fem personbiler. Flere af dem opfører sig underligt – eller er det bare dem, der har paranoia. En Audi trækker ind foran dem. Føreren i Volvo’en vil væk. Han trækker ind over en kantsten for at komme udenom Audien.

    De fire unge mænd kører tilbage på motorvejen. Nu med retning mod Sjællands Odde. De må skille sig af med Volvo’en,

    – Galskaben måtte stoppe, siger den 20-årige.

    Ved Kirke Sonnerup drejer de af og kører til Kirke Såby midt mellem Roskilde og Ringsted. Her stiller de bilen på et sted, hvor den er nem at få øje på. Føreren smider nøglen i et busk nær bilen.

    Ingen af dem har haft tid til at se på et ur. Men adspurgt mener de ikke, der er gået mere end 15-20, siden jagten på dem begyndte.

    I det samme hører de en helikopter over dem. Føreren fra bilen og den sovende kammerat fra passagersædet tænker, at der må være blevet skudt i nærheden. Måske tror politiet, at det er dem?

    De gemmer sig i et buskads og ringer efter en taxa.

    De to venner fra Volvo’en håber at ‘køle lidt af’ og på et tidspunkt anskaffe en ‘lovlig’ bil. (Foto: Privat)
    De to venner fra Volvo’en håber at ‘køle lidt af’ og på et tidspunkt anskaffe en ‘lovlig’ bil. (Foto: Privat)

    ‘Spiller normale’
    Cirka 20 minutter efter sidder de i en taxa. En trafikmelding afbryder musikken i bilen og meddeler, at broer, tunneller og færger til og fra Sjælland er lukket. Volvo’en er efterlyst og sættes i forbindelse med alvorlig kriminalitet, forlyder det fra politiet.

    På det tidspunkt havde de ikke opgivet bilen, men nu går omfanget og alvoren op for dem. Den 20-årige kan næsten ikke trække vejret. Slet ikke tale. Men de fire kammerater ’spiller normale’. Taxachaufføren ved ikke, at hans passagerer på det tidspunkt er Danmarks mest eftersøgte.

    To af de fire står af og tager videre på egen hånd. Den 20- og 21-årige kører videre med taxaen til et sted, hvor de bliver samlet op af en kammerat og kørt ud til den hemmelige adresse, hvor Ekstra Bladet siden møder dem.

    I tv og på nyhedssites handler alt om den efterlyste Volvo. De to venners mobiler ringer konstant.

    – Alle (vores venner, red.) har set den bil, siger den 20-årige og fortæller, at kammeraterne spørger, hvad de har lavet.

    – Jeg ved godt, jeg er en frisk fyr, men jeg er også en god fyr, der har mit liv kært, siger den 20-årige, som efter eget udsagn forsikrede sine venner om, at der måtte være sket en misforståelse.

    Samtidig sidder de to kammerater og spørger sig selv: ‘har vi gjort noget?’

    Ved 15-tiden kontakter den 20-årige sin advokat, giver ham adressen, hvor den sorte Volvo V90 holder, og beder ham give oplysningerne til politiet.

    Han ved godt, at mange sikkert vil sige, at de bare skulle være stoppet, da politiet eftersatte dem.

    – Det er førerens beslutning at trykke på speederen i stedet for at trække ind til højre, siger han og understreger, at han har det dårligt med, at almindelige trafikanter har været bragt i fare under biljagten.

    – Jeg ville ikke kunne leve med, at nogen var kommet til skade eller havde mistet livet. Men politiet har også et ansvar ved at køre det så stort op, for vi havde ikke gjort noget rigtig alvorligt, men kom selv i tvivl, fordi det var så massivt.

    De to mænd oplyser, at de endnu ikke er blevet afhørt af politiet. Via sin advokat oplyser den 20-årige, at han er villig til at samarbejde med ordensmagten.

    Svar fra politiet

    Hos Københavns Politi bekræfter kommunikationschef Tasja Parize, at de ikke har talt med alle personerne i den sorte Volvo.

    – Vi har talt med nogle af dem. Vi kan ikke sige hvem, men der er nogle vi endnu ikke har talt med. Det arbejder vi på, siger hun.

    Er det korrekt, at de selv kontakter politiet og fortæller, hvor bilen er?

    – Vi kan bekræfte, at de selv retter henvendelse til politiet via deres advokat.

    Deres beskrivelse af hændelsesforløbet divergerer fra det, chefpolitiinspektør Jørgen Skov oplyste på pressemødet?

    – Vi kan på nuværende tidspunkt ikke kommentere omstændighederne vedrørende hændelsesforløbet, lyder det fra Københavns Politi.

    Kilde: https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/de-sad-i-danmarks-mest-jagtede-volvo-vaagn-op-bro.-vi-har-jagt-paa/7331482

    Kommentar by Carlo di Napoli II — 30. september 2018 @ 16:20

  167. Der skulle stå Moncler jakker

    Kommentar by Carlo di Napoli II — 30. september 2018 @ 16:21

  168. “Vi er jo bare et par unge fyre, der havde det sjovt med den bil.” Køber stjålen bil af kammerat for 10.000 kr. Har ikke kørekort. Kører i taxa. De mangler tilsyneladende ikke noget. Nydansk adfærd.

    Kommentar by Søren — 30. september 2018 @ 17:11

  169. “Bare et par unge fyre der havde det sjovt”. Det er så EBs version. Hvis bilen var så mistænkelig, hvorfor havde politiet så ikke en helikopter parat, da den ankom til Danmark? Så havde bilen været nem at indkredse.

    Kommentar by tp — 30. september 2018 @ 22:08

  170. EBs historie kan efter min mening ikke bruges til nogetsomhelst. Er det overhovedet de rigtige man har talt med? Holder deres historie vand? Hvorfor skulle mændene betale 10.000 kr. for en stjålet bil, når de selv kunne stjæle en gratis? Hvorfor ville de til Danmark? Kørte de over 2OO km/t siden politiet ikke kunne følge med? Er de allerede løsladt? Blev de afhørt hver for sig? Hvilken forbindelse har de til visse kredse i Sverige?

    Kommentar by tp — 30. september 2018 @ 22:21

  171. Mohammedanmark er en syg joke.
    Kun Sankt Glistrup kunne redde Danmark, men ham fik Venstre og bøsse partiet de konservative samt S, R, Ø fængslet.
    Lorte dummark er færdigt, heeeelt færdigt.

    Kommentar by Piphans — 1. oktober 2018 @ 01:38

RSS feed for comments on this post.